logo swisschamber
PL rozdzielnik EN

Aktualność


Nazwa firmy: Swisschamber
Data: 15 Marzec 2018
Tytuł:
"Swissness in Poland" - dlaczego badamy wizerunek Szwajcarii i szwajcarskich firm w Polsce?
Szwajcarskie firmy działające w Polsce nie muszą udowadniać, że są rzetelne i że ich usługi lub produkty są dobrej jakości. Polski partner biznesowy lub klient to zakłada. Taka jest kwintesencja wyników najnowszych badań Swissness in Poland, których streszczenie prezentujemy poniżej.

Dobry wizerunek Szwajcarii w Polsce to duży kapitał. Co ciekawe, świadomość tego faktu jest zazwyczaj większa wśród polskich menedżerów zarządzających lokalnymi spółkami niż w szwajcarskich centralach. To często polscy CEO muszą przekonać swoich przełożonych o tym, że w komunikacji marketingowej lub korporacyjnej warto bardziej podkreślać szwajcarskie pochodzenie firmy, produktów lub usług.

Aby wspierać ich wiarygodnymi liczbami Izba w 2011 roku zleciła po raz pierwszy badanie wizerunku Szwajcarii w Polsce. Warto dodać, że „Swissness”, tj. postrzeganie kraju jako marki, było wówczas w samej Szwajcarii nową dyscypliną zainicjowaną przez Uniwersytet w St.Gallen. Pierwsza ankieta została przeprowadzona w 2006 roku. Od tego czasu co kilka lat realizowane są badania wizerunku Szwajcarii oraz szwajcarskich produktów i usług. Aktualnie obejmują one 15 krajów – są to kraje ościenne Szwajcarii oraz jej największe rynki eksportowe.

Polska nie jest (jeszcze) na tej liście, dlatego w Polsce badania te są zlecane przez Polsko-Szwajcarską Izbę Gospodarczą we współpracy i przy wsparciu wybranych firm. W 2014 roku na prośbę Izby katalog pytań został uzupełniony o wizerunek firm szwajcarskich w Polsce. Odzwierciedla to rzeczywistość wielu firm
zrzeszonych, które pozycjonują się na polskim rynku wskazując na szwajcarskie pochodzenie firmy, a niekoniecznie sprzedają produkty „Made in Switzerland”.

Wizerunek to kapitał, z którego mogą skorzystać wszystkie szwajcarskie firmy. Wpływa on m.in. na atrakcyjność firm jako pracodawców („employer branding”). Dodatkową wartością badania mogą też być odpowiedzi na pytania dotyczące:
- rozpoznawalności swojej marki w Polsce oraz skojarzeń z marką,
- sprawdzenie, czy dana branża korzysta z tzw. „efektu Swissness”, czy warto podkreślać szwajcarskość firmy?
- jak wysokie jest „Swissness Premium”, czyli o ile więcej klienci są skłonni zapłacić za produkt szwajcarskiej firmy w porównaniu do podobnych produktów bez oznaczenia pochodzenia firmy.

Zapraszamy do lektury.


| Podsumowanie badania | Informacja prasowa (w jęz. niemieckim) |




Polsko-Szwajcarska Izba Gospodarcza Polityka prywatności © 2014 All Rights Reserved. Powered by Staempfli, designed by Ptasia 30