Polsko-Szwajcarska
Izba Gospodarcza
CRIDO

Wydarzenia CRIDO | Marzec 2024

Webinar: Umowa PPA jako narzędzie dekarbonizacji przedsiębiorstwa oraz sposób na realizację celów w zakresie zrównoważonego rozwoju (ESG).

14 marca, godz. 11:00-12:00, online

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, poszukiwanie nowych rozwiązań wspierających dekarbonizację staje się nieodłącznym elementem strategii biznesowych. Umowy PPA (Power Purchase Agreements), które polegają na bezpośrednim zakupie energii elektrycznej od wytwórcy z OZE, mogą być nie tylko kluczowym narzędziem dekarbonizacji organizacji, ale także skutecznym sposobem osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju, zgodnie z zasadami ESG.

Zapraszamy na webinar, który odbędzie się 14 marca br. o godzinie 11:00, podczas którego szczegółowo omówimy zagadnienia związane z umowami PPA, a także podejście instytucji finansowych do inwestycji w OZE.

Agenda:

  1. Rodzaje umów PPA
  2. Uregulowania dot. PPA w prawie polskim i unijnym
  3. Modele kontraktacji wolumenu
  4. Kształtowanie cen w umowach PPA
  5. Bilansowanie i dopasowanie umowy PPA do profilu zapotrzebowania/produkcji
  6. Korzyści z zawarcia umów PPA
  7. Podejście instytucji finansowych do finansowania inwestycji w OZE
  8. Case study – strukturyzacja finansowania dłużnego na podstawie PPA

Prowadzący:

  • Joanna Bernat, partner, szef praktyki Prawa Energetycznego
  • Magdalena Pieńkowska, senior associate, Prawo Energetyczne
  • Marcin Tytkowski, dyrektor, Strategy & Debt Advisory
  • Dawid Sikora, senior associate, Strategy & Debt Advisory

Uczestnictwo w webinarium jest bezpłatne. Liczba miejsc ograniczona. Warunkiem dołączenia do powyższego webinarium jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.

 

Spotkanie stacjonarne: Zachęty inwestycyjne dla przedsiębiorców po wejściu Polski do UE – perspektywa ostatnich 20 lat i co przed nami

19 marca, godz. 10:00-12:30, Kraków

W maju 2024 roku minie już 20 lat od momentu, gdy Polska przystąpiła do Unii Europejskiej, co czyni ten rok szczególnym. Zapraszamy na spotkanie biznesowe, na którym wraz z naszymi partnerami, podzielimy się wieloletnim doświadczeniem z obszaru zachęt inwestycyjnych dostępnych dla przedsiębiorców po wejściu Polski do UE.

O czym opowiemy? 

Poruszymy kluczowe dla rozwoju przedsiębiorców instrumenty wsparcia, takie jak: ulgi podatkowe, zwolnienie podatkowe w ramach Polskiej Strefy Inwestycji (PSI) oraz Grant Rządowy. Zrobimy również krótki skok w przyszłość, zastanawiając się co dalej i jakie wyzwania stoją przed ulgami podatkowymi oraz PSI.

Agenda spotkania:

10:00-10:30 | Rejestracja i kawa

10:30-11:00 | Omówienie raportu CRIDO: Zachęty inwestycyjne dla przedsiębiorców po wejściu Polski do UE.

  • Piotr Folwarczny, partner, CRIDO
  • Urszula Uchmańska, senior manager, CRIDO

11:00-12:00 | Panel dyskusyjny: Które instrumenty odgrywają największą rolę dla przedsiębiorców? Jakie są wyczekiwane kierunki zmian?

  • Łukasz Słoniowski, wiceprezes zarządu, Krakowski Park Technologiczny
  • Dorota Brzosko, ekspert, Departament Inwestycji, PAIH
  • Anna Skalska, dyrektor generalny, U Jędrusia
  • Szymon Żółciński, partner, CRIDO
  • Moderator: Anna Strzelecka, partner, CRIDO

12:00 | Networking

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Wydarzenia odbywa się jedynie w formule stacjonarnej. Liczba miejsc ograniczona.

>>Formularz rejestracyjny<<

 

Webinar: KSeF dla zaawansowanych: trudne elementy integracji

27 marca, godz. 11:00-12:00, online

Serdecznie zapraszamy do udziału w naszym webinarium, które odbędzie się 27 marca br. w godzinach 11:00-12:00.

Podczas spotkania porozmawiamy o głębszym zrozumieniu oraz skutecznym radzeniu sobie z trudnościami integracyjnymi w systemie KSeF, na które mogą napotkać przedsiębiorcy, firmy wdrażające systemy ERP, zespoły księgowe, a także specjaliści IT.

Agenda:

Blok 1

  • ponawianie wysyłki, limity i odporność rozwiązania
  • kolejkowanie
  • paczkowanie
  • ukrywanie faktur

Blok 2

Co zrobić, żeby uodpornić się na zmiany w KSeF?

Blok 3 

Wnioski z naszych testów wydajnościowych

  • Wyniki testów wydajnościowych
  • Interwały
  • Automatyczne powtórzenia

 Q&A

Prowadzący:

Katarzyna Zasada, Technology Senior Manager, Business & Digital Services

Aleksander Hajzik, Project Manager, Architekt systemu do integracji z KSeF, Business & Digital Services

Uczestnictwo w webinarium jest bezpłatne. Liczba miejsc ograniczona. Warunkiem dołączenia do powyższego webinarium jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.