Zapobieganie mobbingowi i dyskryminacji. Perspektywa regulacji jawności płac i ESG – zaproszenie do udziału w konferencji

W imieniu organizatora konferencji – kancelarii VON ZANTHIER & DACHOWSKI, serdecznie zapraszamy do udziału w spotkaniu „Zapobieganie mobbingowi i dyskryminacji. Perspektywa regulacji jawności płac i ESG”, która odbędzie się w środę 20 listopada 2024 r. w formule online, w godz. 10:00 – 15:30. Konferencja kierowana jest w szczególności do przedstawicieli pracodawców – kierowników działów personalnych oraz szefów HR. Udział jest nieodpłatny, obowiązuje rejestracja poprzez formularz>

W trakcie spotkania prelegenci – Karolina Barałkiewicz-Sokal, Paula Staszak-Urbańska, LL.M., Władysław Grochowski,  Marcin Stanecki, Ewa Młynarska, Jacek Hutyra, Edyta Jagodzińska-Pawluk, Nadia Winiarska, Tomasz Kałużny, Maciej Rosa, Michał Pajdak przyjrzą się mobbingowi i dyskryminacji z różnych perspektyw – prawnej i sądowej, psychologicznej jak i z perspektywy pracodawców. W tym roku skupimy się na pytaniu: czy efektywne działania antymobbingowe mogą wspierać organizację w radzeniu sobie z wyzwaniami ESG? Drugim ważnym tematem będzie jawność wynagrodzeń: jak wyznaczyć granice transparentności, uniknąć dyskryminacji i jednocześnie zdobyć przewagę konkurencyjną?

Szczegółowy program wydarzenia i informacje organizacyjne dostępne są na dedykowanej stronie konferencji: https://praktycydlahr.com

Zapobieganie mobbingowi i dyskryminacji. Perspektywa regulacji jawności płac i ESG

Data: środa, 20 listopada 2024 r.

Czas: 10:00 – 15:30

Formularz rejestracyjny>

Konferencja Future of Finance Deloitte

Serdecznie zapraszamy na kolejną edycję konferencji Future of Finance Deloitte 2024!
Wydarzenie odbędzie się 20-go listopada 2024r. w godz. 10:00 – 14:00. Spotkanie jest bezpłatne i odbywa się tylko w formule stacjonarnej, w języku polskim (obowiązuje rejestracja, a Deloitte zastrzega sobie prawo do weryfikacji zgłoszeń).

Zarejestruj się
Poznaj szczegóły wydarzenia

W tegorocznej konferencji Future of Finance Deloitte skupimy się na roli finansów w podejmowaniu decyzji w firmach – przyjrzymy się oczekiwaniom oraz skutecznym praktykom w zakresie planowania, prognozowania oraz monitorowania biznesu.

Omówimy z jakimi wyzwaniami mierzą się firmy w kontekście funkcjonowania finansów i oceny ich użyteczności, jak strategicznie zarządzać podatkami, a także przedstawimy najlepsze przykłady i know-how odnośnie finansowania transformacji ESG oraz jak skutecznie realizować wieloaspektowe cele zrównoważonego rozwoju.
W konferencji wezmą udział specjaliści Deloitte m.in. z obszarów finansowych, podatkowych oraz technologicznych, a także eksperci zewnętrzni, którzy wezmą udział w dyskusji.

 

WHT w praktyce: Kluczowe wyzwania i rozwiązania dla produkcji i przemysłu

Szanowni Państwo,

Zapraszamy do udziału w szkoleniu, podczas którego opowiemy, jak skutecznie zarządzać obowiązkami związanymi z podatkiem u źródła (WHT) w firmach produkcyjnych z kapitałem niemieckim, austriackim i szwajcarskim. Webinar organizowany jest w ramach cyklu Akademia dla Produkcji. Prawo | Podatki | Księgowość.

Webinar „WHT w praktyce: Kluczowe wyzwania i rozwiązania dla produkcji i przemysłu” odbędzie się we wtorek, 29 października 2024, godz. 10:00-11:00.
Rejestracja na webinar jest możliwa TUTAJ.

Podczas wydarzenia przedstawimy praktyczne wskazówki oraz omówimy najczęstsze pułapki.

Podatek u źródła dotyczy m.in. transgranicznie wypłacanych dywidend, odsetek i należności licencyjnych. Dla firm z branży produkcyjnej i przemysłowej z kapitałem zagranicznym ma to szczególne znaczenie przy rozliczeniach międzynarodowych. Istnieją zwolnienia i preferencje podatkowe, które mogą obniżyć kwoty należności, co wpłynie pozytywnie na efektywność finansową firmy.

Szkolenie kierujemy do osób zarządzających finansami w firmach produkcyjnych, takich jak członkowie zarządu, dyrektorzy finansowi, główni księgowi oraz doradcy podatkowi. Zapraszamy również wszystkie inne osoby zainteresowane tematyką podatku u źródła i jego wpływem na działalność międzynarodowych firm produkcyjnych.

Dowiedz się więcej!

Akademia dla Produkcji. Prawo | Podatki | Księgowość to autorski cykl webinarów szkoleniowych, które poświęcone są wyzwaniom prawnym, podatkowym i księgowym, z jakimi mierzą się w szczególności firmy produkcyjne powiązane kapitałowo z regionem DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). Akademia dla Produkcji. Prawo | Podatki | Rachunkowość to unikalna okazja, aby regularnie poszerzać swoją wiedzę i poznać najnowsze zmiany w przepisach, które mają bezpośredni wpływ na Państwa działalność.  Więcej o cyklu jak również o poszczególnych webinarach można dowiedzieć się na STRONIE INTERNETOWEJ CYKLU.

Webinar: Raportowanie TP za 2023 r. czas start! O czym pamiętać przy składaniu TPR-C i TPR-P?

Nieuchronnie zbliża się termin na wypełnienie i złożenie informacji o cenach transferowych za 2023 r. Mając w pamięci poprzedni, wyjątkowo emocjonujący okres raportowania, już dziś należy rozpocząć ten proces. Tym bardziej, że w tym roku wyjątkowo mają zastosowanie standardowe, ustawowe terminy, więc mamy czas jedynie do 2 grudnia 2024 r.

Podczas spotkania eksperci CRIDO poruszą następujące zagadnienia:

  • przypomnienie celu i zasad raportowania, czyli kto, jak, kiedy i co przekazuje organom podatkowym za pośrednictwem informacji TPR
  • jak przygotować się do raportowania za 2023 r.
  • najczęstsze błędy / praktyczne problemy związane z procesem uzupełnienia, podpisania i wysyłki informacji TPR
  • jakie dane są potrzebne do zaraportowania transakcji wycenianych tzw. szóstą metodą cen transferowych
  • w jaki sposób zautomatyzować proces raportowania cen transferowych – omówienie możliwości naszego autorskiego narzędzia Compass TPR

Data: 17 października 2024 r.

Godzina: 10:00 (przewidujemy 40 min. webinaru oraz 5 min. na ewentualne pytania)

Prowadzący:

  • Jakub Daniluk – starszy manager w zespole cen transferowych,
  • Wojciech Rafał – manager w zespole business and digital services,
  • Grzegorz Grochowski – manager w zespole modelowania finansowego i wycen

Link do rejestracji: Webinar: Raportowanie TP za 2023 r. czas start! O czym pamiętać przy składaniu TPR-C i TPR-P? – CRIDO

Promocja działań PwC | Październik 2024

  1. Konferencja podatkowa: “Zmiany podatkowe 2024/2025”
    Termin: 15 października godz. 9:30-15:00
    Link do wydarzenia:
    https://wydarzenia.pwc.pl/zmiany-podatkowe-2024-2025?utm_source=email&utm_medium=email-external&utm_campaign=tax-doroczna-konferencja-podatkowa&utm_content=event-zmiany-podatkowe-2024-2025-dla-izb-email-email-external-25-09-2024

    Szanowni Państwo,

    Serdecznie zapraszamy na kolejną edycję corocznej, największej konferencji podatkowej PwC Polska, która odbędzie się już 15 października.

    Podczas konferencji “Zmiany podatkowe 2024/2025” podsumujemy nadchodzące zmiany oraz przedstawimy istotne dla firm zagadnienia podatkowe w aż 14 obszarach tematycznych. Spotkanie będzie okazją do wspólnej dyskusji i wymiany doświadczeń.

    Agenda wydarzenia:

    • Najważniejsze zmiany w CIT
    • Rozwój podatków w erze cyfryzacji
    • JPK CIT nadchodzi – perspektywa regulacyjna i technologiczna
    • KSeF – co nowego?
    • Zmiany, ryzyka, oszczędności. Customs 2025
    • Obowiązki środowiskowe – najnowsze zmiany
    • Tendencje rynkowe w energetyce
    • Najważniejsze zmiany w VAT
    • Najważniejsze zmiany w PIT
    • Ceny transferowe, podatek u źródła – trendy w kontrolach
    • Pillar 2 – obowiązki wynikające z nowych przepisów i ich wpływ na ulgi podatkowe
    • Ulgi B+R i na innowacyjnych pracowników
    • Praktyczne zastosowanie IP Box
    • Dotacje na inwestycje, ESG i badania i rozwój – przegląd polskich i europejskich programów wsparcia

     

    Bezpłatna konferencja odbędzie się 15 października w godz. 9.30-15.00, w formule online oraz stacjonarnej w biurze PwC w Warszawie. Po części stacjonarnej przewidziany jest czas na networking. Zapisy do udziału stacjonarnego zamykają się 8 października.

    Aby wziąć udział w wydarzeniu, uprzejmie prosimy o rejestrację pod adresem: https://pwc.to/47BUNpo.

    W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie prosimy o kontakt.

    Serdecznie pozdrawiamy,

    Zespół PwC Polska

  2. Webinarium: “Raportowanie zgodne z Taksonomią UE. Wnioski i nadchodzące zmiany”
    Termin: 18 października godz. 12:00-13:30
    https://wydarzenia.pwc.pl/raportowanie-taksonomia-ue-wnioski-i-zmiany?utm_source=email&utm_medium=email-external&utm_campaign=esg-csrd&utm_content=webinar-taksonomia-ue-trzeci-rok-raportowania-bioroznorodnosc-izby-email-email-external-03-10-2024

    Zapraszamy na webinar “Raportowanie zgodne z Taksonomią UE. Wnioski i nadchodzące zmiany” poświęcony raportowaniu zgodnemu z Taksonomią Unii Europejskiej, który odbędzie się 18 października w godz. 12:00-13:30.

    Podczas wydarzenia omówimy kluczowe wnioski i doświadczenia związane z raportowaniem za rok finansowy 2023. Przedstawimy także nadchodzące zmiany i perspektywy dotyczące rozwoju Taksonomii.

    Nasi eksperci przedstawią następujące zagadnienia:

    • Najważniejsze zmiany w roku finansowym 2023 – przegląd kluczowych aktualizacji i ich wpływu na organizacje.
    • Dobre praktyki i błędy w raportowaniu – wskazówki na podstawie rzeczywistych przykładów, które pomogą usprawnić proces raportowania.
    • Kluczowe wyzwania – najważniejsze trudności, z jakimi mierzyły się firmy, oraz sposoby ich rozwiązywania.
    • Przyszły rozwój Taksonomii EU – perspektywy i prognozy na najbliższe lata w kontekście regulacji europejskich.

     

    Aby wziąć udział w wydarzeniu należy zarejestrować się poprzez stronę.

    Zachęcamy także do zadawania pytań naszym ekspertom poprzez formularz rejestracyjny.

    Serdecznie zapraszamy,

    Zespół PwC Polska

  3. Raport: “Polska Strefa Inwestycji: czas na zmiany”.
    Link:  https://www.pwc.pl/pl/publikacje/polska-strefa-inwestycji-czas-na-zmiany-raport.html?utm_source=email&utm_medium=email-external&utm_campaign=tax-specjalne-strefy-ekonomiczne&utm_content=raport-polska-strefa-inwestycji-czas-na-zmiany-raport-izby-email-email-external-02-10-2024

    Szanowni Państwo,

    mamy przyjemność podzielić się z Państwem raportem PwC Polska “Polska Strefa Inwestycji: czas na zmiany”.

       👉 link do raportu

    W przygotowanym opracowaniu eksperci PwC Polska przedstawiają wpływ Polskiej Strefy Inwestycji (PSI) na rozwój gospodarczy kraju, atrakcyjność inwestycyjną i sytuację podatkową przedsiębiorców w Polsce. Podkreślają korzyści płynące z najważniejszego instrumentu wsparcia, ale także wskazują na obszary, które wymagają poprawy lub zmiany. Autorzy dzielą się również rekomendacjami i propozycjami działań, które należy podjąć, aby zwiększyć atrakcyjność PSI dla przedsiębiorców.

    Kluczowe wnioski z raportu:

    • Odpowiednie zmiany legislacyjne pozwolą uzyskać 25% wzrost inwestycji, a ich brak spowoduje spadek inwestycji o 40%.
    • Wartość zadeklarowanych inwestycji w ciągu 5 lat funkcjonowania PSI wyniosła 109,5 mld zł i niemal zrównała się z wartością osiągniętą przez przedsiębiorców funkcjonujących w ramach SSE przez 24 lata.
    • 74% inwestycji było zrealizowanych przez polskich inwestorów.

     

    Raport opiera się na solidnych danych uzyskanych z Ministerstwa Rozwoju i Technologii, opatrzonych komentarzem wielu ekspertów i praktyków, którzy korzystają z tej formy wsparcia inwestycji, bądź decydują o jego kształcie.

    Zapraszamy do lektury.

    Z wyrazami szacunku,
    Zespół PwC Polska

  4. Raport: “Najem instytucjonalny – sprzyjające otoczenie dla nowych transakcji”
    https://www.pwc.pl/pl/publikacje/najem-instytucjonalny-sprzyjajace-otoczenie-dla-nowych-transakcji.html?utm_source=email&utm_medium=email-external&utm_campaign=real-estate-construction-najem-instytucjonalny&utm_content=raport-najem-instytucjonalny-sprzyjajace-otoczenie-dla-nowych-transakcji-izby-email-email-external-03-10-2024

    Szanowni Państwo,

    rynek najmu instytucjonalnego w Polsce rośnie w siłę, pogłębiając portfolio inwestycyjne o nowe projekty. Do 2028 łączna liczba lokali PRS wyniesie 80 tys. jednostek mieszkaniowych. Ostatni rok przyniósł wzrost aż o 32% istniejących lokali, a 10% znajduje się obecnie w budowie.

    Monitorując polską scenę najmu, eksperci z zespołu nieruchomości polecają najnowszy raport: “Najem instytucjonalny – sprzyjające otoczenie dla nowych transakcji”.

    Publikacja jest kompendium wiedzy o zrealizowanych, w budowie i planowanych inwestycjach w sektorze najmu instytucjonalnego. Wskazuje trendy i prognozy, ale też bada bieżące nastroje panujące wśród inwestorów. W każdym raporcie znajduje się również dodatek prawny lub podatkowy, kondensujący najważniejsze kwestie dotyczące tego sektora w Polsce.

    Dodatkową wartością publikacji jest jej uzupełnienie o komentarz rynkowy udzielony  przez: Heimstaden, Syrena Real Estate oraz Zeitgeist, co daje wartościowe światło o spojrzenie na sektor najmu, oczami inwestorów.

    Serdecznie zapraszamy do pobrania raportu i kontaktu z naszymi ekspertami w przypadku pytań lub zainteresowania podjęcia działalności w sektorze najmu instytucjonalnego.

    Pozdrawiamy,

    Zespół nieruchomości PwC Polska

Skalowanie biznesu e-commerce w UE z amavat® – nowa seria darmowych webinarów!

Firmy działające w branży e-commerce, które planują rozwój na rynkach europejskich, mają teraz wyjątkową okazję, aby zdobyć praktyczną wiedzę na temat ekspansji międzynarodowej. Darmowa seria webinarów organizowanych przez amavat® ma na celu wsparcie przedsiębiorców w wykorzystaniu globalnych marketplace’ów, takich jak Allegro, Amazon i Kaufland, w celu zwiększenia sprzedaży oraz optymalizacji działań operacyjnych. Każde spotkanie online dostarczy cennych wskazówek oraz przykładów zastosowania praktycznych rozwiązań.

amavat®, będący częścią Grupy getsix®, to firma stworzona z myślą o dostarczaniu kompleksowych usług podatkowych i księgowych, dedykowanych branży e-commerce. Specjalizując się w VAT Compliance i integracji z platformami sprzedażowymi, amavat® łączy doświadczenie księgowe z nowoczesnymi rozwiązaniami IT, co umożliwia sprzedawcom optymalizację procesów księgowych.

Harmonogram nadchodzących webinarów

Seria obejmuje pięć webinarów, skoncentrowanych na różnych regionach Europy. Pierwsze wydarzenie odbędzie się już 17 października 2024 roku i będzie dedykowane rynkom Polski, Czech, Słowacji oraz Węgier. Przedstawiciele Allegro, GetNoticed oraz amavat® omówią, jak efektywnie sprzedawać zarówno na rynku lokalnym, jak i zagranicznym. Tematy obejmują również promocję sklepów na międzynarodowych rynkach oraz księgowość w e-commerce w Polsce i za granicą. Rejestracja na ten webinar jest już otwarta – zarejestruj się tutaj.

Kolejne spotkanie, zaplanowane na 21 listopada 2024 roku, skupi się na możliwościach oferowanych przez Amazon na rynku europejskim. Eksperci omówią różnice między modelami FBA i FBM oraz przedstawią najlepsze praktyki w optymalnym wykorzystaniu globalnej platformy. Wśród omawianych tematów znajdzie się także porównanie lokalnych przepisów VAT z VAT-OSS, które może pomóc w wyborze najkorzystniejszych rozwiązań dla firm sprzedających w Europie.

Grudniowy webinar poświęcony będzie rynkom Bałkanów, w tym Rumunii, Bułgarii oraz Węgrom. Uczestnicy poznają specyfikę sprzedaży w tych regionach, a także nowoczesne rozwiązania IT, które wspierają optymalizację procesów księgowych oraz zarządzanie sprzedażą na wielu platformach jednocześnie.

W styczniu 2025 roku tematem przewodnim będzie ekspansja na rynki Niemiec, Austrii i Słowacji przy współpracy z platformą Kaufland. Omówione zostaną możliwości sprzedaży na tej platformie, specyfika niemieckiego konsumenta oraz kluczowe kwestie związane z fulfillmentem – kluczowym elementem w zarządzaniu e-commerce.

Zwieńczeniem serii będzie lutowy panel dyskusyjny, w którym liderzy polskich firm, takich jak Blueberry, Biogo, Kazar czy Melter, podzielą się swoimi doświadczeniami z ekspansji na rynki zagraniczne. Uczestnicy będą mogli posłuchać o sukcesach i wyzwaniach związanych ze skalowaniem działalności międzynarodowej.

Dowiedz się więcej!

Więcej informacji o wszystkich nadchodzących webinarach, zaproszonych gościach i szczegółowych tematach dostępnych jest na stronie internetowej amavat®. Zachęca się do regularnego sprawdzania strony, ponieważ tam publikowane są wszelkie aktualizacje i szczegóły dotyczące zapisów. Sprawdź stronę amavat®, aby uzyskać pełny dostęp do szczegółów wydarzeń oraz rejestracji.

Zwiększ swoje możliwości sprzedaży e-commerce wraz z amavat®!

WEBINARIUM | 1 października 2024 r. | 10:00 – JPK_CIT oraz KSeF – podsumowanie zmian, wdrożenie oraz funkcjonowanie w praktyce

Szanowni Państwo,

Zakończył się sezon urlopowy, a tym samym obserwujemy gwałtownie rosnący odsetek organizacji wracających do prac związanych z KSeF oraz JPK_CIT.

JPK_CIT będzie stanowiło preludium do dalszej, bieżącej cyfryzacji wymiany informacji podatkowych w formie KSeF. Obszary te będą się łączyły.

Podczas webinarium omówimy kwestie obecnego statusu prac związanych z obowiązkowym KSeF – zmian oraz wyzwań, które pojawiły się po stronie firm. Skupimy się także na praktycznych aspektach związanych z wdrożeniem JPK_CIT oraz ich wpływu na rozliczenia podatkowe u podatników.

W związku z powyższym mamy przyjemność zaprosić Państwa do udziału w bezpłatnym webinarium pt. „KSeF i JPK_CIT – Podsumowanie konsultacji i zmian legislacyjnych, czyli gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy”.

  • Data: 1 października 2024 r. (wtorek)
  • Godz.: 10:00

Liczba miejsc jest ograniczona. Udział w wydarzeniu zostanie potwierdzony przez organizatora po otrzymaniu zgłoszenia. Organizator zastrzega sobie prawo do anulowania zgłoszenia uczestnictwa

w stosunku do podmiotów konkurencyjnych wobec organizatora.

REJESTRACJA

Andersen Tax & Legal Matyka i Wspólnicy sp.k
Andersen Tax & Legal Matyka i Wspólnicy sp.k. jest firmą świadczącą usługi doradztwa podatkowego i prawnego. Poprzez inne podmioty z grupy Andersen Tax & Legal Matyka i Wspólnicy sp.k. oferuje także usługi księgowe, VAT compliance oraz przedstawicielstwo podatkowe VAT. Najwyższa jakość usług, szybkość działania, jasne i uczciwe zasady rozliczeń, w połączeniu z rzetelnym przygotowaniem do każdego realizowanego przez nas projektu pozwalają nam budować długotrwałe i partnerskie relacje z Klientami.
Andersen Tax & Legal Matyka i Wspólnicy sp.k. jest członkiem Andersen Global. Andersen Global to międzynarodowa organizacja, która zatrudnia blisko 17 000 pracowników i posiada biura w 475 lokalizacjach. Andersen Global jest budowany z myślą, aby zapewnić Klientom z całego świata najlepsze i najbardziej wszechstronne usługi świadczone przez najlepszych specjalistów o najwyższych standardach.

Webinar: Prowadzisz biznes w Internecie? Sprawdź czy dotyczy Cię DAC7

Szanowni Państwo, 

1 lipca 2024 r. weszły w życie przepisy dotyczące obowiązkowego raportowania przez operatorów platform cyfrowych – znane powszechnie jako DAC7 – które mogą dotyczyć Państwa biznesu w Internecie. Nowe regulacje mogą obowiązywać wielu przedsiębiorców, którzy sobie tego nie uświadamiają.

Sprawdź, czy jesteś w tym gronie i nie czekaj do ostatniej chwili, zwłaszcza, że niektórych obowiązków wynikających z DAC7 należy dopełnić już do 31 grudnia 2024 r.

Weź udział w naszym bezpłatnym webinarze, który odbędzie się dnia 25 września br. w godzinach 10:00 – 11:00 i dowiedz się, czy nowe przepisy mają wpływ na Twoją działalność. To ostatni dzwonek, aby się przygotować.

Agenda spotkania:

  • Wprowadzenie do DAC7 – co tak naprawdę kryje się za nowymi przepisami?
  • Czy każdy sklep internetowy będzie podlegał pod nowe regulacje?
  • Jakie jeszcze strony internetowe powinny przygotować się na DAC7?
  • Wyjątki i wyłączenia z raportowania – kiedy przepisy DAC7 nie mają zastosowania?
  • Raportowanie – co, kiedy i jak raportować?
  • Sankcje – jakie konsekwencje grożą za niedopełnienie obowiązków?

Prowadzący:

Iwona Jakubiak – starszy konsultant w CRIDO

Kiedy: 25 września 2024, godz. 10:00

REJESTRACJA