Polsko-Szwajcarska
Izba Gospodarcza

HICRON WDRAŻA SAP ERP I POS W PIEKARNI POD TELEGRAFEM

Prace projektowe rozpoczęły się analizą procesów biznesowych i opracowaniem koncepcji wdrożenia. Start produktywny systemu zaplanowany jest na 1 października 2011 roku. Celem wdrożenia systemu SAP ERP jest pełna automatyzacja sprzedaży, optymalizacja działania firmy, a także wdrożenie standardów zarządzania jakie reprezentują firmy zachodnie.
„…Jakość naszych wyrobów i wzorowa obsługa klienta to dla nas priorytety, dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego. Przy jego wyborze kierowaliśmy się głównie dwoma kryteriami. Po pierwsze, system musiał być wykorzystywany w branży spożywczej, z drugiej strony chcieliśmy, aby był jak najbardziej otwarty i prorozwojowy…”. – mówi Roman Smolarski, Prezes Zarządu w firmie Piekarnia Pod Telegrafem. „System SAP ERP wdrażany przez HICRON doskonale spełnia te wymagania. Jego zastosowanie przez liderów branży piekarniczej w Europie daje nam bezpieczeństwo obsługi wszystkich procesów. Jednocześnie doświadczenie HICRON w indywidualizacji rozwiązań SAP daje nam pewność dostosowania rozwiązania do naszych unikalnych wymagań” – wyjaśnia.
Do aplikacji wspierających sprzedaż w piekarni, zaproponowanych przez HICRON, należy nowatorskie rozwiązanie SAP HICRON POS (Point of Sale). Zaimplementowane we wszystkich punktach sprzedaży Piekarni Pod Telegrafem i zintegrowane z systemem SAP ERP umożliwi błyskawiczną obsługę sprzedaży detalicznej, z jednoczesnym odzwierciedleniem danych w systemie SAP.
Rozwiązanie będzie obsługiwało szeroko rozumiane procesy sprzedaży, obejmujące między innymi: obsługę płatności gotówkowych i bezgotówkowych, rejestrację zwrotów towarów, współpracę z urządzeniami wagowymi, sprzedaż za pomocą czytnika kodów paskowych, składanie zleceń zakupu, ich realizację i obsługę, inwentaryzację i raportowanie, zarządzanie cenami i wiele innych.
„SAP HICRON POS to pierwsze w Polsce rozwiązanie oparte o technologię SAP, dedykowane do obsługi sprzedaży detalicznej i w pełni współpracujące z systemem centralnym SAP ERP. Rozwiązanie SAP HICRON POS w Piekarni Pod Telegrafem będzie wykorzystywane przede wszystkim w celu usprawnienia zarządzania sprzedażą i zatowarowaniem, a także ułatwienia przepływu informacji między centralą firmy, a jednostkami odpowiedzialnymi za sprzedaż detaliczną. W punktach sprzedaży detalicznej, osoby odpowiedzialne za sprzedaż będą korzystać bezpośrednio z dobrodziejstw systemu SAP ERP mając dostęp do bieżących informacji np. na temat cenników, rodzajów i ilości towarów, promocji, etc…. Przeprowadzane przez punkty sprzedaży detalicznej transakcje będą automatycznie odzwierciedlane w systemie centralnym – SAP ERP, dając między innymi możliwość bieżącego raportowania wyników osiąganych przez punkty sprzedaży – mówi Robert Stiller, Business Solution Architect w firmie HICRON.”
Rozwiązanie SAP HICRON POS będzie wspierało sprzedaż detaliczną z sieci ponad 160 sklepów firmowych Piekarni Pod Telegrafem.
Oprogramowanie SAP HICRON POS pozwala istotnie obniżać koszty operacyjne dzięki zastosowaniu elastycznego i konfigurowalnego modelu biznesowego w którym uruchamiane są wskazane przez użytkownika procesy. Przy użyciu oprogramowania HICRON pracownicy administracyjni i sprzedawcy mogą szybko i sprawnie zmieniać reguły dotyczące zapasów i cen, stosować nowe rabaty, dodawać promocje i wprowadzać zmiany w zakresie strategii zatowarowania magazynów centralnych i punktów sprzedaży detalicznej.
Wśród firm działających w branży piekarniczej, wspierających realizacje procesów biznesowych za pomocą systemu SAP, znajdują się: Warburtons Ltd, Berlys, Fazer, Backaldrin i wiele innych.