Na naszych oczach sektor handlu dynamicznie się rozwija. Jednocześnie zmienia się sposób robienia zakupów oraz podejście sprzedawców do obsługi klienta. Firma PwC w najnowszym raporcie opisuje potrzeby, cechy i wyróżniki polskiego konsumenta. Zbadała także jego preferencje i sprawdziła, za pośrednictwem jakich kanałów dokonuje zakupów.
W raporcie znajdują się odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
- Czym wyróżnia się polski konsument i jak lubi kupować?
- Czy handel wkrótce przeniesie się do internetu?
- Jak budować markę w dobie influencerów i mediów społecznościowych?
- Jak zakaz handlu w niedzielę wpłynie na zachowania zakupowe Polaków?
- W jakie obszary działalności powinni zainwestować przedsiębiorcy?
- Czy nowe technologie i sztuczna inteligencja zrewolucjonizują handel?
PwC wyróżniło pięć filarów handlu, które stanowią podstawę do budowania nowoczesnego, atrakcyjnego i godnego zaufania biznesu. Takiego, który potrafi sprostać najnowszym wyzwaniom rynkowym i odpowiada na oczekiwania klientów.
Raport jest do przeczytania na stronie pwc.pl/handel2018.