Polsko-Szwajcarska
Izba Gospodarcza

Jak kupują Polacy? – nowy raport PwC

Na naszych oczach sektor handlu dynamicznie się rozwija. Jednocześnie zmienia się sposób robienia zakupów oraz podejście sprzedawców do obsługi klienta. Firma PwC w najnowszym raporcie opisuje potrzeby, cechy i wyróżniki polskiego konsumenta. Zbadała także jego preferencje i sprawdziła, za pośrednictwem jakich kanałów dokonuje zakupów. 

W raporcie znajdują się odpowiedzi m.in. na następujące pytania: 

  • Czym wyróżnia się polski konsument i jak lubi kupować? 
  • Czy handel wkrótce przeniesie się do internetu? 
  • Jak budować markę w dobie influencerów i mediów społecznościowych? 
  • Jak zakaz handlu w niedzielę wpłynie na zachowania zakupowe Polaków? 
  • W jakie obszary działalności powinni zainwestować przedsiębiorcy? 
  • Czy nowe technologie i sztuczna inteligencja zrewolucjonizują handel? 

PwC wyróżniło pięć filarów handlu, które stanowią podstawę do budowania nowoczesnego, atrakcyjnego i godnego zaufania biznesu. Takiego, który potrafi sprostać najnowszym wyzwaniom rynkowym i odpowiada na oczekiwania klientów. 

Raport jest do przeczytania na stronie pwc.pl/handel2018.