W dniu 5 lutego odbyło się tradycyjne Spotkanie Noworoczne Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej. Tym razem gościliśmy w Warszawskim Domu Technika NOT.
Spotkanie rozpoczęliśmy od powitania gości przez Ambasadora Szwajcarii w Polsce, Lukasa Beglingera oraz Prezesa Izby Marka Szymańskiego. Następnie dr Stephan Feige zaprezentował wyniki ankiety Swissness Worldwide – badania postrzegania wizerunku Szwajcarii jako marki. Pomysłodawcą tego typu badań jest Uniwersytet St. Gallen, który od kilku lat przeprowadza podobne ankiety w 14 kluczowych dla Szwajcarii krajach na całym świecie. Prezentowana ankieta została przeprowadzona w grudniu 2014, na zlecenie Izby we współpracy z instytutem badawczym IPSOS.
Badanie jednoznacznie wskazuje, że Polacy kojarzą Szwajcarię z wiarygodnością, niezawodnością i wysokimi standardami. Po raz pierwszy zbadano także wizerunek szwajcarskich firm obecnych w Polsce. Zdaniem ankietowanych są to cenieni i solidni pracodawcy. Podejście respondentów do polskich firm jest bardziej krytyczne. Pełne wyniki badania znajdują się poniżej.
Spotkanie Noworoczne było także okazją do uhonorowania laureatów I edycji, organizowanego przez Izbę konkursu, swissstandards.pl. Od teorii do praktyki (www.odteoriidopraktyki.pl).
Partnerami spotkania zostali beneficjenci znaku swissstandards.pl (www.swissstandards.pl). Dziękujemy firmie Jura za serwis kawowy.
Zachęcamy do obejrzenia filmu dot. konkursu swissstandandards.pl. Od teorii do praktyki