Polsko-Szwajcarska
Izba Gospodarcza

KSeF – rewolucja w fakturowaniu. Jak się do niej dobrze przygotować.

Data:
07.12.2023, 10:00 - 12:45

Lokalizacja:
Online

Zapraszamy Państwa na webinar “KSeF – rewolucja w fakturowaniu. Jak się do niej dobrze przygotować.“, który odbędzie się 7 grudnia o godzinie 10.00. Partnerem merytorycznym spotkania będzie Grant Thornton.


Opis szkolenia: Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat rewolucyjnych zmian w zakresie fakturowania wynikających z uchwalenia ustawy wprowadzającej obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur, czyli KSeF.


Podczas szkolenia zostaną omówione zasady funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), sposób uzyskiwania do niego dostępu oraz wystawiania i odbierania e-faktur. Szkolenie ma na celu przybliżenie problemów, z którymi będą musieli się zmierzyć przedsiębiorcy, aby dobrze przygotować się do wdrożenia zmian, zapewnić dane i obieg dokumentów, które z jednej strony zagwarantują wypełnianie ustawowych obowiązków, a tym samym uniknięcie kar, a z drugiej – pomogą osiągnąć korzyści płynące z automatyzacji procesów dzięki wprowadzeniu faktur ustrukturyzowanych.


Agenda:



  • Założenia KSeF

    – Zakres podmiotowy i przedmiotowy – kto i co podlega pod KseF

    – Faktury obowiązkowo wystawiane w KSeF (m.in. B2B, WDT, export usług)

    – Faktury dobrowolnie wystawiane w KseF (podmioty zagraniczne)

    – Faktury poza KSeF (bez prawa do dobrowolnego umieszczania w KseF, w szczególności faktury B2

  • Dostęp do KseF

    – Jak uzyskać dostęp do KseF przez spółkę

    – Rodzaje uprawnień i konsekwencje ich posiadania

    – Generowanie Tokenów

    – Wyzwania związane z dostępem do KSEF

  • Wystawianie faktur w KSeF i odbiór faktur w KseF

    – Faktura ustrukturyzowana (jej wygląd, pola obligatoryjne, fakultatywne, opcjonalne- które stosować i jak)

    – Faktury korygujące, noty korygujące

    – Moment wystawienia faktury poprzez KSEF i w trybie awarii

    – Moment odbioru faktury poprzez KSEF i w trybie awarii

  • Rodzaje awarii i niedostępności (tryb offline) – jak wtedy należy postąpić

  • Kwestie techniczne:

    – kody QR,

    – numer KSeF w poleceniach przelewu

    – zapłata na MPP po 1 lipca 2024 r.

  • Jak wdrożyć system – uwagi i wskazówki

    – O jakich kwestiach należy pamiętać

    – Co warto ustalić z kontrahentami

    – Czego wymagać od dostawcy oprogramowania


Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Osoby zainteresowane zapraszamy do zarejestrowania się pod poniższym linkiem:


REJESTRACJA


W razie pytań zapraszamy do kontaktu: mb@swisschamber.pl