Polsko-Szwajcarska
Izba Gospodarcza

KSeF – rewolucja w fakturowaniu. Jak się do niej dobrze przygotować.

Data:
07.12.2023, 10:00 - 12:45

Lokalizacja:
Online

Zapraszamy Państwa na webinar "KSeF – rewolucja w fakturowaniu. Jak się do niej dobrze przygotować.", który odbędzie się 7 grudnia o godzinie 10.00. Partnerem merytorycznym spotkania będzie Grant Thornton.

Opis szkolenia: Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat rewolucyjnych zmian w zakresie fakturowania wynikających z uchwalenia ustawy wprowadzającej obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur, czyli KSeF.

Podczas szkolenia zostaną omówione zasady funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), sposób uzyskiwania do niego dostępu oraz wystawiania i odbierania e-faktur. Szkolenie ma na celu przybliżenie problemów, z którymi będą musieli się zmierzyć przedsiębiorcy, aby dobrze przygotować się do wdrożenia zmian, zapewnić dane i obieg dokumentów, które z jednej strony zagwarantują wypełnianie ustawowych obowiązków, a tym samym uniknięcie kar, a z drugiej – pomogą osiągnąć korzyści płynące z automatyzacji procesów dzięki wprowadzeniu faktur ustrukturyzowanych.

Agenda:

  • Założenia KSeF
    - Zakres podmiotowy i przedmiotowy - kto i co podlega pod KseF
    - Faktury obowiązkowo wystawiane w KSeF (m.in. B2B, WDT, export usług)
    - Faktury dobrowolnie wystawiane w KseF (podmioty zagraniczne)
    - Faktury poza KSeF (bez prawa do dobrowolnego umieszczania w KseF, w szczególności faktury B2

  • Dostęp do KseF
    - Jak uzyskać dostęp do KseF przez spółkę
    - Rodzaje uprawnień i konsekwencje ich posiadania
    - Generowanie Tokenów
    - Wyzwania związane z dostępem do KSEF

  • Wystawianie faktur w KSeF i odbiór faktur w KseF
    - Faktura ustrukturyzowana (jej wygląd, pola obligatoryjne, fakultatywne, opcjonalne- które stosować i jak)
    - Faktury korygujące, noty korygujące
    - Moment wystawienia faktury poprzez KSEF i w trybie awarii
    - Moment odbioru faktury poprzez KSEF i w trybie awarii

  • Rodzaje awarii i niedostępności (tryb offline) – jak wtedy należy postąpić

  • Kwestie techniczne:
    - kody QR,
    - numer KSeF w poleceniach przelewu
    - zapłata na MPP po 1 lipca 2024 r.

  • Jak wdrożyć system – uwagi i wskazówki
    - O jakich kwestiach należy pamiętać
    - Co warto ustalić z kontrahentami
    - Czego wymagać od dostawcy oprogramowania


Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Osoby zainteresowane zapraszamy do zarejestrowania się pod poniższym linkiem:

REJESTRACJA

W razie pytań zapraszamy do kontaktu: mb@swisschamber.pl