Archiwa: Aktualności członków
Historyczny koncert, świadectwo głębokich i trwałych więzi łączących Polskę i Szwajcarię
26 maja, w zabytkowej sali koncertowej w Vevey w Szwajcarii, miał miejsce koncert celebrujący 110. rocznicę legendarnego spotkania Ignacego Jana Paderewskiego i Camille Saint-Saënsa, kiedy to dwaj wybitni wirtuozi tego okresu, spotkali się w tym samym miejscu, by wykonać wspólnie, na dwa fortepiany utwory skomponowane przez Saint-Saënsa.
Mieliśmy przyjemność wspierać to historyczne wydarzenie organizowane przez Ambasadę RP w Szwajcarii i PATH Family Office (Suisse), członka Izby.
Piotr Augustyniak, partner w PATH Family Office (Suisse), zapraszając do wysłuchania recitalu, podkreślił, że ten koncert to nie tylko wydarzenie muzyczne. Jest świadectwem głębokich i trwałych więzi łączących Polskę i Szwajcarię. Nasze kraje mają bogatą historię, naznaczoną dynamiczną wymianą kulturalną i wzajemnym wsparciem. Z biegiem lat nasze więzi zacieśniły się, a nasze wzajemne uznanie dla kultury, zwłaszcza muzyki i sztuki, pogłębiło się.
Zależało nam, żeby zaprosić pianistów, którzy wykonają te utwory na najwyższym poziomie artystycznym – podkreśla Ewa Paderewska z PATH Family Office (Suisse)
Muzycznych emocji we współczesnej odsłonie wydarzenia dostarczyli utalentowani, utytułowani pianiści Magdalena Lisak i Philippe Giusiano, laureaci XIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina. Podczas tego niezwykłego wieczoru zachwycili recitalami utworów Fryderyka Chopina, a także utworami na dwa fortepiany, powtarzając legendarne wykonanie sprzed 110 lat.
Wydarzenie wsparli, członek Izby firma Nestlé, której korzenie sięgają właśnie Vevey, szczycąca się długą historią wspierania sztuki i kultury w skali globalnej, oraz PLL Lot.
Serdecznie dziękujemy Piotrowi Augustyniakowi za miłe słowa i docenienie za nieustanne wspieranie wydarzeń, które wzmacniają więź między naszymi narodami. Wasza ciężka praca na rzecz promowania stosunków dwustronnych odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu tych międzykulturowych wymian.
To był niezapomniany wieczór celebrujący historię, współpracę, przyjaźń i kulturę, od lat łączące Polskę i Szwajcarię.
Behind the virtuosos Magdalena Lisak and Philippe Giusiano, from left to right, posed all those without whom this year’s concert would not take place:
Mrs Giusiano, Piotr Augustyniak (PATH Family Office), Ewa Paderewska (PATH Family Office), Iwona Kozłowska (Polish Ambassador to Switzerland) with her daughter, Wojciech Jakóbiec, Bartek Bielski (PATH Family Office), Tomasz Lazarowicz (Nestlé), Olivier-André Gléron (Nestlé) and Kinga Romanovska.
© Kolekcja fotografii de Jongh, Muzeum Elizejskie, Lozanna
Za Ignacym Paderewskim i Camille’em Saint-Saënsem, od lewej do prawej: Charles Pilet, wicehrabia de Faria (konsul Portugalii), pani Schelling, Auguste Roussy, pani Paderewska, pan Beaud (ambasador Francji w Szwajcarii), Eugène Couvreu (radny Vevey) i Ernest Schelling.
Magdalena Lisak and Philippe Giusiano
Philippe Giusiano
Magdalena Lisak
Iwona Kozłowska (Polish ambassador to Switzerland) Philippe Giusiano, Magdalena Lisak and Piotr Augustyniak (PATH Family Office)
Piotr Augustyniak
Śniadanie online z BALAJCZA – „«Myśl globalnie, działaj lokalnie» w marketingu międzykulturowym”
Czwartek, 13 lipca 2023 r.
godz. 8:00-9:00
Postępująca globalizacja stwarza wiele dylematów przy wchodzeniu na rynki zagraniczne. Czy można powielić kampanie promocyjne z rynku macierzystego? Kiedy możliwe jest ujednolicenie produktu, reklamy, dystrybucji? Na ile ważne są różnice kulturowe?
Tematyka ta będzie poruszona na Śniadaniu on-line „«Myśl globalnie, działaj lokalnie» w marketingu międzykulturowym”, na które zapraszamy w czwartek 13 lipca o godz. 8.00.
Dowiecie się Państwo między innymi:
- jak Starbucks wszedł do Chin
- czy „globalny” i „lokalny” zawsze się wykluczają
- kiedy postawić na standaryzację z pominięciem kontekstu kulturowego
- czym jest modny termin – glokalizacja
Spotkanie poprowadzi pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z doświadczeniem w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.
Partner spotkania: Sietar Polska
Spotkanie odbędzie się w języku polskim.
W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:
Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl tel.: +48 601 913 446
Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie www.balajcza.pl.
Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Webinar HRstacja: Pride Month – czy pracodawca ma obowiązek respektować transpłciowość i niebinarność osoby pracującej?
Edycja specjalna | HRstacja: Pride Month – czy pracodawca ma obowiązek respektować transpłciowość i niebinarność osoby pracującej?
Webinar | 27 czerwca 2023 r. | godz. 11:00
Czerwiec jest miesiącem wyjątkowym, czasem świętowania różnorodności. My również chcielibyśmy dołączyć do celebrowania tego okresu, jednocześnie poruszając ważne społecznie tematy. Wobec tego nasze kolejne spotkanie z cyklu HRstacja w całości poświęcimy na zagadnienia związane z transpłciowością i niebinarnością w miejscu pracy.
W ramach pierwszego tego typu, specjalnego wydania HRstacji przybliżymy Państwu prawny aspekt samej płci, jak i procesu jej tranzycji w kontekście prawnopracowniczym. Opowiemy o tym jak tworzą się nowe definicje, jak ich używać i wdrażać w miejscu pracy. Zastanowimy się, kiedy przepisy wprost wprowadzają rozróżnienie ze względu na płeć oraz poruszymy praktyczne aspekty uwzględniania transpłciowości w aktach osobowych osób pracujących. Na koniec zastanowimy się jak traktować zagraniczne orzeczenia o zmianie płci, także w kontekście zatrudniania osób niebędących obywatelami RP, i odpowiemy na pytanie, czy i kiedy pracodawca może zapytać osobę pracującą o płeć.
Podczas spotkania poruszymy następujące zagadnienia:
- Płeć w miejscu pracy | Czy i kiedy pracodawca może o nią zapytać?
- Osoba pracująca | Jak rozumieć i wprowadzać nowe definicje w zakładzie pracy?
- Przepisy BHP a płeć | Normy zróżnicowane ze względu na płeć
- Tranzycja płci | Jak ją uwzględniać w pracowniczych aktach osobowych?
- Płeć deklaratywna | Jak traktować zagraniczne orzeczenia i deklaracje osób pracujących?
Serdecznie zapraszamy!
Liczba miejsc ograniczona. Udział w webinarium jest bezpłatny.
Przed webinarium otrzymają Państwo mailowo link oraz zalecenia techniczne niezbędne do prawidłowego dołączenia do wydarzenia.
Zapraszamy,
zespół CRIDO
Śniadanie online z BALAJCZA – „Kolor w przekazie marketingowym”
Czwartek, 29 czerwca 2023 r.
godz. 8:00-9:00
Dlaczego kolory mają tak duże znaczenie w marketingu i reklamie?
Okazuje się, że komunikują się z nami na poziomie emocjonalnym. To dlatego są tak skuteczne w perswazji. Kolor produktu może nas przekonać, że produkt jest świeższy i smakuje lepiej. Może nawet sprawić, że leki będą bardziej skuteczne.
O tym, jak barwy są wykorzystywane w reklamie, porozmawiamy na Śniadaniu on-line „Kolor w przekazie marketingowym” w czwartek 29 czerwca o godz. 8:00.
Powiemy między innymi:
- jak kolor wpływa na wizerunek marki
- czy, czytając kolorową ulotkę, zapamiętamy więcej
- dlaczego czerwone opakowanie pobudza apetyt
- czym jest adekwatność koloru w reklamie
- jak źle dobrane kolory mogą zniszczyć przekaz reklamy
- dlaczego szybciej naciskamy przycisk czerwony niż zielony
Spotkanie poprowadzi pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z doświadczeniem w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.
Partner spotkania: Sietar Polska
Spotkanie odbędzie się w języku polskim.
W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:
Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl tel.: +48 601 913 446
Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie www.balajcza.pl.
Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Promocja wydarzeń PwC | Czerwiec
Wydarzenia:
- Webinarium: “Kredyt ekologiczny. Jak pozyskać dotacje na inwestycje w obszarze efektywności energetycznej?
Termin 26.06.2023 | godz. 10:00 – 11:00
Lista artykułów i prowadzonych badań:
- Ministerstwo Rozwoju i Technologii potwierdza doniesienia w zakresie prac nad programem wsparcia dla “przedsiębiorstw energochłonnych” w roku 2023
- Badanie budowlane – od 31 maja do 31 lipca trwa badanie branży budowlanej:
https://www.pwc.pl/pl/badanie-rynku-budowlanego-build-the-future.html
W jakim stopniu skutki trwającej wojny w Ukrainie są odczuwalne przez firmy budowlane w Polsce?
– podziel się swoją opinią w badaniu
Zapraszamy Państwa do wspólnej odpowiedzi na to, i wiele innych pytań przy okazji kolejnej edycji Badania branży budowlanej w Polsce prowadzonego w ramach projektu “Build The Future” przez magazyn “Builder” i firmę doradczą PwC Polska oraz Dun & Bradstreet.
Wydaje się, że testowanie odporności branży budowlanej w odpowiedzi na nowe wyzwania, w przeciągu ostatniego roku osiągnęło swoje epicentrum. Wojna w Ukrainie, wzrost kosztów, rosnące wymagania ESG (ang. Environmental, Social and Governance), a więc kwestii związanych z ładem środowiskowym, społecznym i korporacyjnym – to tylko kilka z wielu wyzwań, z którymi są zmuszone zmierzyć się polskie firmy budowlane.
Zmotywowani nowymi wyzwaniami stojącymi przed branżą, pragniemy poznać Państwa perspektywę podczas badania, do którego zapraszamy wszystkie podmioty prowadzące swój biznes na rynku budowlanym. W naszej ankiecie znajdą się stałe i niezmieniające się z roku na rok pytania, które posłużą do celów porównawczych z odpowiedziami z ubiegłych lat. Pojawiły się też nowe pytania, dostosowane do obecnych wyzwań, zmieniającego się otoczenia gospodarczego i trendów na rynku.
Wyniki przeprowadzonego badania zamkniemy w formie raportu, którego premiera odbędzie się jesienią tego roku.
Do głównych korzyści dla Państwa wynikających z udziału w badaniu, jest przede wszystkim możliwość porównania pozycji Państwa przedsiębiorstwa ze skalą całego sektora budowlanego. Ponadto wypełnienie formularza skłania do refleksji nad prowadzonym biznesem i być może zainspiruje Państwa do podjęcia nowych działań w jego obszarze.
O badaniu:
- Wypełnienie formularza zajmuje ok. 15 min.
- Podanie danych kontaktowych nie jest obowiązkowe, ale pozwala na otrzymanie raportu z wynikami badania.
- Organizatorzy nie śledzą indywidualnych odpowiedzi. Zostaną one wykorzystane wyłącznie do celów statystycznych, do zaobserwowania trendów.
Zaproszenie na webinar JDP | Kiedy inwestycję realizuje konsorcjum. Zagadnienia praktyczne
Webinar: “Bezpieczny proces due dilligence – praktyczne aspekty prawne i techniczne | webinar Fordata i JDP”
Warsztaty online z BALAJCZA: „Jak efektywnie współpracować z Amerykanami?”
Poniedziałek, 5 czerwca 2023 r.
godz. 14:00-15:00
Stany Zjednoczone są niezwykłą mieszkanką kulturową. Dlatego mówi się o nich jako o tyglu narodów, w którym mieszają się wpływy niezliczonych kultur i narodowości.
Jimmy Carter wolał jednak nieco inne określenie. Mawiał on: „Stajemy się nie tyle wrzącym tyglem, co piękną mozaiką. Różni ludzie, różne przekonania, różne tęsknoty, różne nadzieje, różne marzenia”.
Jeśli no co dzień współpracujesz z Amerykanami, warto przyjrzeć się bliżej ich kulturze i zastanowić, które jej aspekty są znaczące dla lepszej współpracy biznesowej.
W trakcie spotkania dowiesz się:
- What’s up? Czyli small talk i konwersowanie o niczym – dlaczego jest tak ważne dla Amerykanów?
- Awesome, amazing, extra – dlaczego Amerykanie nadużywają tych pojęć? Czyli o narodowym optymizmie Amerykanów.
- Indywidualizm, czyli jak Amerykanie podchodzą do pracy zespołowej, współodpowiedzialności i podziału obowiązków?
A ponadto:
- Jak skutecznie komunikować się Amerykanami? I w jaki sposób Amerykanie udzielają feedbacku?
- Jak zbudować dobre relacje z Amerykanami?
- Czy faktycznie dla Amerykanina „czas to pieniądz”?
O efektywnej współpracy z Amerykanami opowie:
Magdalena Żymełka – trenerka biznesu i kompetencji międzykulturowych, konsultantka.
Jako trenerka i konsultantka pracuje od 2007 roku, zarówno w Polsce, jak i za granicą.
Pracowała w takich regionach jak: EMEA, APAC oraz AMER (Polska, Wielka Brytania, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Ukraina, Norwegia, Szwecja, Finlandia, Niemcy, Hiszpania, Indie, Filipiny, Hong Kong, USA) i szkoliła osoby z tych regionów.
Prowadzi szkolenia i konsultacje dla menedżerów oraz ich zespołów z tematów takich jak: wzmacnianie kompetencji i umiejętności menedżerskich, zarządzanie różnorodnymi zespołami, kultura feedbacku, efektywna komunikacja i współpraca międzykulturowa oraz praca w wirtualnym zespole.
Zrealizowała łącznie 7 tys. godzin szkoleń, zarówno na sali, jak i zdalnie. Prowadzi szkolenia w języku polskim oraz w języku angielskim.
Partner spotkania: Sietar Polska
Spotkanie odbędzie się w języku polskim.
W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:
Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446
Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie www.balajcza.pl.
Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Zapraszamy do lektury raportu PwC z badania polskich firm rodzinnych: „Nowy wymiar zaufania”
Szanowni Państwo,
mamy przyjemność podzielić się z Państwem najnowszym raportem PwC Polska „Nowy wymiar zaufania” – Family Business Survey 2023. Tutaj można pobrać raport.
Wspólnie z doświadczonymi przedsiębiorcami (przedstawiciele firm: Blue Media, Dr Irena Eris, LPP, Impel), a także Stowarzyszeniem Family Business Network Poland, eksperci PwC Polska podzielili się analizami oraz dobrymi praktykami m.in. w zakresie:
- transformacji cyfrowej;
- ESG (Środowisko, Społeczeństwo, Ład korporacyjny);
- obszaru ludzkiego (kwestie pracownicze)
- sukcesji.
Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie firmy rodzinne? Co jest kluczem do budowania zaufania i przewagi konkurencyjnej? Z czym polski biznes rodzinny radzi sobie najlepiej, a co wymaga zmiany? O tym w raporcie.