- Webinarium: “Podatkowe zamknięcie roku w Polskiej Strefie Inwestycji – jak się przygotować?”
Termin: 16 stycznia 2025, godz. 10:00
Link do rejestracji: https://wydarzenia.pwc.pl/podatkowe-zamkniecie-roku-w-polskiej-strefie-inwestycji-2025?utm_source=email&utm_medium=email-external&utm_campaign=tax-specjalne-strefy-ekonomiczne&utm_content=webinar-podatkowe-zamkniecie-roku-w-polskiej-strefie-inwestycji-2025-izby-email-email-external-09-01-2025
Zaproszenie w załączeniu - Konkurs Sukces Pisany Szminką
PwC jako partner merytoryczny konkursu, zachęca do zgłoszeń przedsiębiorczyń, aktywistek działaczek społecznych, edukatorek, a także liderek i liderów oraz organizacje, które odważnie kształtują przyszłość, walcząc o równość, różnorodność i włączenie.
Zgłoszeń można dokonywać pod poniższym linkiem: https://konkurs.sukcespisanyszminka.pl/zglos-sie/
Kandydaturę należy zgłosić do: 20 stycznia 2025 roku. - Raport: “CEE Edition – EMEA AML Survey 2024”
Link do treści: https://cee.pwc.com/cee-edition-emea-aml-survey-2024.html?utm_source=email&utm_medium=email-external&utm_campaign=fcu-aml-survey&utm_content=raport-cee-edition-emea-aml-survey-2024-izby-email-email-external-09-01-2025 - Artykuł: “Ustawa o ochronie sygnalistów: co zmieniło się od 25 grudnia 2024” Link do treści: https://www.pwc.pl/pl/artykuly/ustawa-o-sygnalistach-co-warto-wiedziec.html?utm_source=email&utm_medium=email-external&utm_campaign=forensic-whistleblowing&utm_content=artykul-ustawa-o-sygnalistach-co-warto-wiedziec-izby-email-email-external-09-01-2025
- Gen sukcesu – rozwojowy program dla sukcesorów Link do zapisów: https://www.pwc.pl/pl/pwc-academy/zarzadzanie-i-biznes/gen-sukcesu.html
Archiwa: Aktualności członków
Webinar: Zamknięcie roku obrotowego w spółce produkcyjnej z perspektywy biegłego rewidenta – jak się do niego przygotować i na co zwrócić uwagę?
16 stycznia 2025 r, g. 10:00-11:00
Dołączając do naszego webinaru, dowiesz się, jak przygotować się do zamknięcia roku obrotowego, aby ten proces przebiegał sprawnie. Będziesz miał okazję również do uporządkowania swojej wiedzy na temat kwestii formalnych związanych z zamknięciem roku.
W trakcie naszego webinaru omówimy kluczowe aspekty, na które powinni zwrócić uwagę zarówno przedsiębiorcy, jak i osoby odpowiedzialne za finanse w firmach. Szczególną uwagę poświęcimy współpracy z biegłym rewidentem oraz decyzjom związanym z dywidendą.
AGENDA:
10.00 – 10.05 Rejestracja, Przywitanie
10.05 – 10.40 Część główna
- Jakie dokumenty należy przygotować, aby prawidłowo zatwierdzić rok obrotowy.
- Zamknięcie roku z punktu widzenia biegłego rewidenta
- które jednostki podlegają badaniu biegłego rewidenta
- najważniejsze oczekiwania biegłych rewidentów podczas badania
- Opinia biegłego rewidenta i jej znaczenie
- Wypłata dywidendy w kontekście WHT
- Pozostawienie zysku w spółce a hipotetyczny koszt – korzyści i potencjalne koszty takiego rozwiązania
- Pozostawienie zysku w spółce: przekazanie na kapitał zapasowy czy rezerwowy? Czy to ma znaczenie?
- Czy możliwa jest zmiana decyzji co do wypłaty dywidendy? W jakich przypadkach możliwa jest zmiana decyzji o wypłacie dywidendy i jakie są tego konsekwencje.
- Jakie są konsekwencje niewypłacenia dywidendy w terminie?
10.40-10.55: Q&A
10.55 – Podsumowanie i zakończenie
Do kogo skierowany jest webinar?
Webinar jest przeznaczony dla CEO oraz osób odpowiedzialnych za finanse w firmach, w tym dyrektorów finansowych, głównych księgowych, a także właścicieli i zarządzających, którzy chcą mieć pewność, że proces zamknięcia roku obrotowego przebiegnie sprawnie i bez błędów. Zapraszamy również biegłych rewidentów, doradców podatkowych oraz wszystkich zainteresowanych tematyką zarządzania finansami i strategią dywidendową, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę oraz poznać najlepsze praktyki w tym zakresie.
PRELEGENCI:
Marcin Ciesielski
Biegły rewident
marcin.ciesielski@savapartners.pl
+48 601 077 240
Marcin Ciesielski jest biegłym rewidentem z długoletnim doświadczeniem zdobytym w międzynarodowych firmach audytorskich oraz jako zarządzający lokalnymi podmiotami. Prowadzi badania sprawozdań finansowych podmiotów działających w różnych branżach zarówno z kapitałem polskim jak i zagranicznym. Od 2019 członek Zarządu AMC Audyt Sp. z o.o., spółki doradczej, zlokalizowanej w Warszawie, a od 2023 r. członek Zarządu savaPartners.
Wojciech Paryś
radca prawny
+48 61 85 82 55 0
Wojciech Paryś zajmuje się doradztwem gospodarczym dla spółek zagranicznych lub powiązanych kapitałowo z zagranicą. Wojciech specjalizuje się w doradztwie korporacyjnym. W doradztwie stawia na jasną komunikację i praktyczne rozwiązania. W VON ZANTHIER & DACHOWSKI kieruje zespołem doradztwa prawnego.
Więcej o cyklu jak również o poszczególnych webinarach można dowiedzieć się na stronie internetowej cyklu (link: https://blog.vonzanthier.com/pl/akademia-dla-produkcji-prawo-podatki-ksiegowosc-cykl-webinarow/)
Śniadanie online z BALAJCZA – „Korea Południowa – między rekinem a wielorybem”
Czwartek, 16 stycznia 2025 r.
godz. 8:00-9:00
Korea Południowa to intrygujący i mało znany kraj. Jego licząca niemal 4 tysiące lat historia, pełna jest dramatycznych wydarzeń, które wyryły się piętnem w świadomości mieszkańców. O tym jak kształtował się koreański duch narodowy opowiemy podczas Śniadania on-line „Korea Południowa – między rekinem a wielorybem”. Zapraszamy w czwartek 16 stycznia o godz. 8,00 na godzinne spotkanie.
Dowiecie się Państwo między innymi:
- dlaczego na koreańskich mapach nie ma Morza Japońskiego
- czym dla Koreańczyków jest Hashima
- jakie wartości niesie mit założycielski
- jak dwóch oficerów USA podzieliło Koreę na pół
- kto zorganizował rajd na Błękitny Dom
- co kryje się pod DMZ
Spotkanie poprowadzi pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z doświadczeniem w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.
Spotkanie odbędzie się w języku polskim.
W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:
Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl tel.: +48 601 913 446
Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie www.balajcza.pl.
Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Promocja działań PwC | Grudzień 2024
Aktywności PwC:
- “Green” – tak, “washing” – nie. Przewodnik dla firm, jak uniknąć greenwashingu
Firmy wciąż nie są pewne, kiedy narażają się na ryzyko greenwashingu i jakie konsekwencje mogą z niego wynikać. W gąszczu pojęć, regulacji, ale również trendu bycia “eko” łatwo się pogubić.
Pobierz nasz przewodnik i dowiedz się, jak działać transparentnie i unikać greenwashingu.
- Ranking producentów materiałów budowlanych – 100 największych firm
Link do publikacji: https://www.pwc.pl/pl/artykuly/ranking-najwiekszych-firm-budowlanych-w-polsce-build-the-future.html - Raport: Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2024-2028
Pięcioletnia prognoza wydatków konsumentów oraz reklamodawców w branży telekomunikacji, rozrywki i mediów - Webinarium: trendy prawne 2024
Termin: 15 stycznia godz. 10:00-12:30
Link do wydarzenia: https://wydarzenia.pwc.pl/trendy-prawne-2025?utm_source=partner&utm_medium=email-external&utm_campaign=legal-trendy-prawne&utm_content=webinar-Trendy-prawne-2025-partner-email-external-12-12-2024
Luka płacowa i jawność wynagrodzeń: Must Have vs. Nice to Have – zaproszenie do udziału w webinarium
Szanowni Państwo,
W imieniu organizatora szkolenia – kancelarii VON ZANTHIER & DACHOWSKI, serdecznie zapraszamy do udziału w webinarium „Luka płacowa i jawność wynagrodzeń: Must Have vs. Nice to Have”, które odbędzie się w czwartek 12 grudnia 2024 r. w formule online, w godz. 10:00 – 11.00. Jest to pierwsze szkolenie w ramach nowego cyklu webinarów PracodawcaPro: Kultura organizacyjna | ESG | Jawność płac – serii spotkań prawno-eksperckich na temat prawa pracy i HR skierowanych do średnich i dużych pracodawców. Udział jest nieodpłatny, obowiązuje rejestracja poprzez formularz>.
Wprowadzenie obowiązku jawności wynagrodzeń i walka z luką płacową to gorący temat dla wielu organizacji w Polsce i Europie. Dyrektywa UE o jawności wynagrodzeń nakłada szereg obowiązków, ale czy wiemy, jak dokładnie się do nich przygotować i co zyskać na wdrożeniu tych zasad? Podczas webinaru prelegenci omówią nie tylko kwestie związane z obowiązkami prawnymi, ale także przedstawią, jak wykorzystać wdrożenie jawności płac do budowania transparentnej kultury organizacyjnej, która pozytywnie wpływa na retencję pracowników i wizerunek organizacji.
Dodatkowo, pokażą na konkretnych przykładach, jak można skutecznie wdrożyć te zmiany, minimalizując koszty, a maksymalizując korzyści. Eksperci przedstawią zarówno obowiązkowe aspekty, jak i te, które mogą być wartościowym uzupełnieniem polityki wynagrodzeń.
Do kogo skierowany jest webinar?
Webinar jest skierowany do osób odpowiedzialnych za procesy związane z wynagrodzeniami pracowników, polityką personalną i finansową w organizacji, w tym w szczególności właścicieli firm, działów HR, specjalistów ds. kadr i płac, kadry zarządzającej wyższego i średniego szczebla, oraz osób odpowiedzialnych za wdrażanie polityk zgodnych z dyrektywą o jawności wynagrodzeń.
Zapraszamy do udziału!
Luka płacowa i jawność wynagrodzeń: Must Have vs. Nice to Have ‘
Data: czwartek, 12 grudnia 2024 r.
Czas: 10:00 – 11:00
Zapraszamy też na pozostałe szkolenia w ramach cyklu „PracodawcaPro: Kultura organizacyjna | ESG | Jawność płac”:
Szczegóły dotyczące poszczególnych tematów i terminów znajdą Państwo w linku:
https://blog.vonzanthier.com/pl/pracodawcapro-kultura-organi…
Przygotuj się na zmiany przepisów podatkowych w 2025 r.
Szanowni Państwo,
Zapraszamy do udziału w szkoleniu, podczas którego opowiemy o zmianach przepisów podatkowych, które będą obowiązywać już od 2025 r. Webinar organizowany jest w ramach cyklu Akademia dla Produkcji. Prawo | Podatki | Księgowość.
Webinar „Przygotuj się na zmiany przepisów podatkowych w 2025 r.” odbędzie się w środę, 11 grudnia 2024, godz. 10:00-11:00. Rejestracja na webinar jest możliwa TUTAJ.
Podczas wydarzenia opowiemy o planowanych na 2025 r. zmianach w przepisach podatkowych, które mogą mieć wpływ na bieżącą działalność gospodarczą spółek produkcyjnych na terenie Polski. Śledzenie tych zmian pozwoli na bardziej optymalne zarządzanie budżetem i optymalizację kosztów przedsiębiorstwa.
Szkolenie kierujemy do osób zarządzających finansami w firmach produkcyjnych, takich jak członkowie zarządu, dyrektorzy finansowi, główni księgowi oraz doradcy podatkowi. Zapraszamy również wszystkie inne osoby zainteresowane tematyką prawa podatkowego i zmian mogących mieć wpływ na bieżącą działalność międzynarodowych firm produkcyjnych.
Dowiedz się więcej!
Akademia dla Produkcji. Prawo | Podatki | Księgowość to autorski cykl webinarów szkoleniowych, które poświęcone są wyzwaniom prawnym, podatkowym i księgowym, z jakimi mierzą się w szczególności firmy produkcyjne powiązane kapitałowo z regionem DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). Akademia dla Produkcji. Prawo | Podatki | Księgowość to unikalna okazja, aby regularnie poszerzać swoją wiedzę i poznać najnowsze zmiany w przepisach, które mają bezpośredni wpływ na Państwa działalność. Więcej o cyklu jak również o poszczególnych webinarach można dowiedzieć się na STRONIE INTERNETOWEJ CYKLU.
Promocja działań PwC | Listopad 2024
- Webinarium online: “Praktycznie o kredycie ekologicznym – doświadczenia w procesie aplikowania”
Termin: godz. 10:00, 27 listopada 2024
Link: https://pwc.to/40RsHp5 - Webinarium online: “Jak przygotować się na rewolucyjne zmiany w podatku od nieruchomości od 2025 r.?
Termin: godz. 13:00, 26 listopada 2024
Link: https://pwc.to/3O7n4LD - Szkolenie stacjonarne w Lublinie: “Finansowanie ekologicznej transformacji przedsiębiorstw”
Termin i miejsce: Wydział Strategii i Obsługi Inwestorów Urzędu Miasta Lublin
ul. Spokojna 2 (II piętro, sala 252)
26.11.2024, g. 10.30-13.00
Link do rejestracji: https://pwc.to/4ezasYC - Spotkania stacjonarne: “Zamknięcie roku 2024 – kluczowe zmiany podatkowe i rachunkowe”
Terminy szkoleń w miastach: Kraków, Poznań, Wrocław, Katowice, Sopot i Łódź
Link do strony - Webinarium online: “Tworzenie wartości w procesie wyodrębnienia biznesu – jak to zrobić skutecznie?”
Termin: godz. 10:00, 26 listopada 2024
Link do strony: https://wydarzenia.pwc.pl/wyodrebnienie-biznesu-jak-zwiekszyc-wartosc-firmy - Ranking 100 największych firm deweloperskich w Polsce
Link do strony
Link do posta na Linkedin
Webinar: Kiedy opinia o przedsiębiorcy jest hejtem?
Zapraszamy na webinar Kancelarii Sadkowski i Wspólnicy.
4 grudnia 2024
10:00 – 11:30
Agenda i rejestracja dostępne są TUTAJ.
Webinar JDP | 26 listopada | Spółka a postępowanie karne. Skutki i zasady odpowiedzialności karnej
Podatek od nieruchomości w branży produkcyjnej. Nowe zasady od 2025 r. Co warto wiedzieć? Wyzwania i rozwiązania
Szanowni Państwo,
Zapraszamy do udziału w szkoleniu, podczas którego opowiemy o najnowszych zmianach w podatku od nieruchomości, które będą obowiązywać już od 2025 r. Webinar organizowany jest w ramach cyklu Akademia dla Produkcji. Prawo | Podatki | Księgowość.
Webinar „Podatek od nieruchomości w branży produkcyjnej. Nowe zasady od 2025 r. Co warto wiedzieć? Wyzwania i rozwiązania” odbędzie się w czwartek, 21 listopada 2024, godz. 10:00-11:00.
Rejestracja na webinar jest możliwa TUTAJ.
Podczas wydarzenia opowiemy jak przygotować się na największą od lat zmianę w podatku od nieruchomości.
Zmiany dotyczą każdej spółki produkcyjnej posiadającej nieruchomości. Najważniejsze zmiany dotyczą przede wszystkim nowych definicji budynku i budowli. Nowa klasyfikacja będzie miała wpływ na sposób ustalenia obciążeń podatkowych.
Szkolenie kierujemy do osób zarządzających finansami w firmach produkcyjnych, takich jak członkowie zarządu, dyrektorzy finansowi, główni księgowi oraz doradcy podatkowi. Zapraszamy również wszystkie inne osoby zainteresowane tematyką podatku od nieruchomości i jego wpływem na bieżącą działalność międzynarodowych firm produkcyjnych.
Dowiedz się więcej!
Akademia dla Produkcji. Prawo | Podatki | Księgowość to autorski cykl webinarów szkoleniowych, które poświęcone są wyzwaniom prawnym, podatkowym i księgowym, z jakimi mierzą się w szczególności firmy produkcyjne powiązane kapitałowo z regionem DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). Akademia dla Produkcji. Prawo | Podatki | Księgowość to unikalna okazja, aby regularnie poszerzać swoją wiedzę i poznać najnowsze zmiany w przepisach, które mają bezpośredni wpływ na Państwa działalność. Więcej o cyklu jak również o poszczególnych webinarach można dowiedzieć się na STRONIE INTERNETOWEJ CYKLU.