Warsztaty online z Balajcza: „Spokój! Jak możesz zadbać o siebie i swój zespół w kryzysie”

Środa, 27 kwietnia 2022 r.

godz. 11:00-12:00

W ostatnich dwóch latach wiele osób zadaje sobie pytanie „kiedy to się skończy?”. Doświadczamy pandemii, wojny, wielu wyzwań, które bezpośrednio oddziałują na stan naszego zdrowia psychicznego. Dlatego tak ważne jest świadome dbanie o naszą siłę i odporność psychiczną, a także o uważne relacje z innymi.

Zapraszamy na warsztat, w trakcie którego dowiesz się:

  • Czym jest odporność psychiczna? Dlaczego należy się nią zajmować?
  • Jak budować nawyki wspierające odporność psychiczną?
  • Jak dbać o siebie w poszanowaniu potrzeb własnych i innych?

Warsztat poprowadzi:

Monika Guzek – konsultantka kryzysowa, trenerka międzykulturowa pracująca w duchu porozumienia bez przemocy. Project manager i wykładowczyni akademicka. Prezeska SIETAR Polska. Na co dzień wspiera organizacje w budowaniu odporności psychicznej i kształtowaniu empatycznego miejsca pracy.

 Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim.

 W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.

Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

SWISS proponuje połączenie Gdańsk-Zurych-Gdańsk 2 razy w tygodniu

Odkryj Szwajcarię i świat dzięki nowemu bezpośredniemu rejsowi SWISS z Gdańska. Od 3 kwietnia SWISS proponuje połączenie Gdańsk-Zurych-Gdańsk 2 razy w tygodniu.

Na trasach dalekiego zasięgu dostępnych również z Gdańska przez Zurych: Miami, San Francisco i Sao Paulo oferujemy nowe fotele SWISS Premium Economy. Stopniowo SWISS będzie dodawał kolejne kierunki operowane samolotami Boeing 777-300ER.

Śniadanie online z BALAJCZA – Ukraina: ludzie, kultura i tradycje

Piątek, 22 kwietnia 2022 r.

godz. 9:00-10:00

Ukraina jest jednym z największych krajów w Europie, walczącym obecnie o swoją niepodległość i demokrację w konflikcie o skali, której nikt nie spodziewał się w XXI wieku. Od początku tej wojny ogromnie wzrosło zainteresowanie samą Ukrainą, a także językiem ukraińskim – od momentu inwazji rosyjskiej 24 lutego popularność tego języka w aplikacji Duolingo zwiększyła się o prawie 500%.

Celem naszego spotkania jest poznać lepiej Ukrainę, jej kulturę, historię, tradycję, ludzi, różnorodność i odkryć ciekawostki z życia codziennego Ukraińców.

Na piątkowym Śniadaniu poruszymy między innymi poniższe tematy.

  • Kultura i ukraińskie tradycje: czego nie wolno robić w trakcie pieczenia babki wielkanocnej?
  • Co oznacza literka „Y” na autach?
  • System edukacyjny: dlaczego magistrem zostaje się w wieku 21 lat?
  • Ciekawostki językowe: jak bardzo język ukraiński różni się od języka polskiego?

O Ukrainie i jej codzienności opowie:

Kateryna Chwiszczuk – trenerka międzykulturowa wielojęzyczna umiejętności miękkich (języki: ukraiński, polski, angielski, francuski), a także trenerka wewnętrzna wspierająca rozwój pracowników w korporacji międzynarodowej. Ma ponad 10-letnie doświadczenie w pracy w międzynarodowych korporacjach z klientami głównie z rynków francuskiego i szwajcarskiego w obszarach: finanse, kadry i płace, obsługa klienta. Wspieranie pracowników i klientów poprzez dostarczanie inteligentnych rozwiązań jest jej pasją. Wierzy, że wyzwania to również możliwości. Urodzona we Lwowie, wychowana w Algierii, od 13 lat mieszka w Polsce.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.

Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Śniadanie online z BALAJCZA: Chiny wczoraj i dziś, cz.3

Czwartek, 21 kwietnia 2022 r.

godz. 8:00-9:00

 

 

 

 

 

 

 

 

Historia licząca ponad 4 tysiące lat nie jest w Państwie Środka przebrzmiałą przeszłością. Wprost przeciwnie, zadziwiająco wiele elementów współczesnego życia Chińczyków jest ściśle powiązanych z wielowiekową tradycją.

Zapraszamy na 3. część z cyklu „Chiny – wczoraj i dziś” w czwartek 21 kwietnia o godz. 8:00 w ramach „Śniadań on-line”.

Opowiemy między innymi:

  • Co symbolizuje flaga ChRL
  • Czym jest chińska tortura wodna
  • Czy można ściągać na chińskiej maturze Gaokao
  • Na czym polega gra „Niekorumpowalny Wojownik”
  • Kim są bajecznie bogaci Chińczycy
  • Czy epoka mandarynów już się skończyła

Spotkanie poprowadzi pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z doświadczeniem w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.

Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Warsztaty online z BALAJCZA – „Czas. Różne podejścia kultur do pojęcia czasu”

Wtorek, 12 kwietnia 2022 r.
godz. 11:00-12:00

Postrzeganie czasu przez ludzi jest zdeterminowane kulturowo. Czas ma niesamowite znaczenie w relacjach biznesowych, a nieznajomość podejścia odmiennych kultur do czasu, może być przyczyną wielu nieporozumień. Może nawet prowadzić do zerwania rozmów negocjacyjnych.

Jak zatem różne kultury podchodzą do wymiaru czasu oraz w jaki sposób skutecznie współpracować z osobami z rożnym podejściem do tego wymiaru? O różnicach kulturowych związanych z podejściem do czasu porozmawiamy podczas najbliższego spotkania. Mimo to dla wielu z nas udzielanie informacji zwrotnej to wciąż nie lada wyzwanie.

W trakcie spotkania dowiesz się:

  • Czym jest „czas”?
  • Jakie są narzędzia zarządzania sobą w czasie?
  • W jaki sposób ustalać priorytety działań?
  • Zasada 2 minut – na co wskazuje?
  • Metoda 4D – gdzie warto ją stosować?
  • Co różni kulturę monochroniczną od polichronicznej?
  • Co oznacza powiedzenie „Time is money”?
  • „ASAP” – czyli na kiedy?
  • W których kulturach podchodzi się elastycznie do planowania?
  • Z kolei, które kultury postrzegają czas linearnie?
  • Jak skutecznie współpracować z osobami z tych kultur?
  • Gdzie ważniejsze są relacje od harmonogramów?
  • Gdzie występuje sekwencyjna, a gdzie synchroniczne zorganizowanie działań ludzi?

O różnym podejściu kultur do pojęcia czasu opowie:

Magdalena Żymełka – Trenerka i konsultantka. Od wielu lat związana z obszarem miękkiego HR,  a w szczególności jego kluczowymi procesami, takimi jak: onboarding, opisy stanowisk, wdrażanie oceny pracowniczej, rozmowy oceniające dla menedżerów, stawianie celów, zarządzanie talentami oraz badania zaangażowania pracowników.

Posiada doświadczenie międzynarodowe:

14 lat doświadczenia w projektowaniu, realizacji i ewaluacji programów rozwojowych, globalnych programów onboardingowych, szkoleń produktowych, programów eLearningowych, a także w projektach z obszaru zarządzania Talentami w międzynarodowych organizacjach.

Pracowała z osobami z obszarów: EMEA, APAC oraz AMER (Polska, Wielka Brytania, Estonia, Indie, Filipiny, Hong Kong, USA). Pracowała i mieszkała w USA oraz w UK.
Zarządzała zespołem Learning & Development w międzynarodowej firmie zatrudniającej ponad 2000 pracowników. Wraz z zespołem wspierała rozwój pracowników pomagając im odkrywać ich talenty i rozwijać umiejętności.

Obecnie swoim doświadczeniem menedżerskim dzieli się z menedżerami na sali szkoleniowej i zdalnie, prowadząc szkolenia dla biznesu z tematów, takich jak: doskonalenie umiejętności menedżerskich, First Time Manager, zarządzanie zespołem, w tym także rozproszonym, zarządzanie pokoleniami w organizacji, prowadzenie efektywnych spotkań, budowanie efektywnych zespołów, zarządzanie zmianą, kultura zarządzania przez wartości w organizacji, kultura feedbacku, efektywna komunikacja w zespole oraz komunikacja międzykulturowa.

Zrealizowała łącznie 6 tys. godzin szkoleń, zarówno na sali jak i zdalnie. Prowadzi szkolenia w języku polskim oraz w języku angielskim.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Śniadanie online z BALAJCZA – „Liban – Wschód bliższy niż myślisz”

Czwartek, 7 kwietnia 2022 r.
godz. 8:00-9:00

Liban – kraina winnic, pomarańczowych sadów, zielonych łąk i piniowych lasów. To tu  kultura arabska spotyka się ze śródziemnomorską. Kraj pełen antycznych zabytków, wspaniałych krajobrazów, doskonałej kuchni i uśmiechniętych, gościnnych ludzi.  Wielu z nas Liban kojarzy się wyłącznie z wojną,  tymczasem jego rzeczywisty obraz okazuje się  zupełnie inny  niż ten znany z mediów.

Weź udział w czwartkowym Śniadaniu i dowiedz się:

  • dlaczego Liban nazywany jest Szwajcarią Bliskiego Wschodu,
  • jakie przysmaki libańskiej kuchni są dumą narodową Libańczyków,
  • dlaczego po libańskim weselu bardziej bolą nogi niż głowa,
  • dlaczego libański kawaler nosi obrączkę na palcu,
  • co przyciąga do Libanu polskie pielgrzymki.

O Libanie i jego codziennym życiu opowie:

Maria Błoch – globtroterka i rekruterka w międzynarodowej firmie e-commerce. Posiada bogate doświadczenie międzynarodowe: studiowała w Chorwacji, mieszkała w Bejrucie i pracowała w libańsko-nigeryjskiej firmie – tajniki kultury libańskiej nie są jej obce. Po latach podróży wróciła do Polski i obecnie poszukuje talentów na rynkach brytyjskim, czeskim oraz polskim

Spotkanie zostanie poprowadzone w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Warsztaty online z BALAJCZA – „Cultural Differences between Brits & Poles” …with lots of humour and reading between the lines.

Wtorek, 29 marca 2022 r.
godz. 11:00-12:00

Po co jest ten webinar?

  • Aby przekonać się, że nawet biegła znajomość języka angielskiego nie gwarantuje jasnej i zrozumiałej komunikacji w anglosaskim świecie.

Czego dowiesz się podczas webinaru?

  • Poznasz podstawowe kody komunikacyjne Brytyjczyków oparte o słowa, które rozumiane są inaczej w innych językach europejskich, niż angielski.
  • Pobawisz się w zgadywankę najpopularniejszych osobistości z brytyjskiej historii i popkultury.
  • Dowiesz się, jakie jest poczucie humoru Brytyjczyków oraz skąd bierze się ich specyficzna natura, którą nareszcie zrozumiesz.

Kim jest Małgorzata Ruszkowska?

Nazywam się Małgorzata Ruszkowska, na co dzień uczę języka angielskiego w oparciu o sprawdzone metody coachingowe. Mieszkałam w kilku miejscach na świecie, w tym 9 lat w Wielkiej Brytanii, stąd moja pasja, aby postarać się zrozumieć kulturę anglojęzyczną oraz uczyć, że świat jest piękny właśnie dlatego, że jest różnorodny.

Małgosia uczy w BALAJCZA Linguistic Services języka angielskiego (ogólny i Business English) w grupach na różnych poziomach zaawansowania.

Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

 

CRIDO doradzało przy pozyskaniu strategicznego inwestora dla Alfa Brokers

CRIDO doradzało w zakresie Corporate Finance oraz prawnym przy pozyskaniu inwestora strategicznego przez Alfa Brokers Sp. z o.o. Alfa Brokers umacnia swoją pozycję na rynku brokerskim dzięki strategicznemu partnerstwu z RENOMIA Gallagher.

Alfa Brokers osiągnęła kolejny kamień milowy w swoim rozwoju, stając się częścią globalnej sieci, aby nadal podnosić jakość usług dla swoich klientów i oferować im możliwie najlepsze rozwiązania ubezpieczeniowe.

Uzgodniliśmy z RENOMIA, że będzie ona większościowym udziałowcem w Alfa Brokers. Zarówno nasz zespół, jak i nasi klienci, skorzystają na tym, że staniemy się częścią wiodącej globalnej firmy, posiadającej ogromną wiedzę i zasoby, które połączymy z naszym ponad 30-letnim doświadczeniem na polskim rynku ubezpieczeniowym. Połączenie naszych utalentowanych ludzi oraz globalnej skali i zasięgu RENOMIA Gallagher daje nam godną pozazdroszczenia platformę do rozwoju naszych usług dla klientów Alfa Brokers i zapewnia wzrost w kolejnych latach” – mówi Tomasz Chojnowski, prezes zarządu Alfa Brokers.

W procesie przejęcia CRIDO działało jako wyłączny doradca finansowy spółki Alfa Brokers Sp. z o.o. Po stronie doradcy transakcyjnego klienta wspierali: Artur Marszałkiewicz, partner zarządzający w CRIDO odpowiedzialny za zespół Corporate Finance, Aleksandra Małolepsza, senior associate wraz z Moniką Olak, starszym analitykiem finansowym.

Dodatkowo, CRIDO wspierało spółkę i jej właścicieli od strony prawnej. Ze strony CRIDO Legal projekt prowadził Mateusz Baran, partner ze wsparciem Marzeny Lau, senior associate oraz Dominika Przywary, associate.

Artur Marszałkiewicz wraz z zespołem CRIDO wspierał nas w trakcie całego procesu. W wyniku profesjonalnego podejścia i dużego zaangażowania udało się sprawnie przeprowadzić proces oraz uzyskać satysfakcjonujące warunki – dodaje Tomasz Chojnowski, Prezes Zarządu i udziałowiec Alfa Brokers.

Cieszymy się, że mogliśmy pomóc przy transakcji, która jest przełomowa na rynku i można zakładać, że zmieni układ sił w branży brokerów ubezpieczeniowych w Polsce. W tym przypadku klient powierzył CRIDO kompleksową obsługę transakcji – komentuje Artur Marszałkiewicz, partner odpowiedzialny za zespół Corporate Finance w CRIDO.

CRIDO wspiera przedsiębiorców, korporacje i fundusze PE/VC w krajowych i zagranicznych transakcjach M&A pomagając na każdym etapie transakcji. Doradztwo CRIDO obejmuje due diligence podatkowe i finansowe, corporate finance oraz całościowe wsparcie prawne, w tym due dilligence prawne.

Zespół Corporate Finance w CRIDO zajmuje się kompleksowym doradztwem transakcyjnym w trakcie procesu M&A. Wspiera też klientów w pozyskiwaniu finansowania zarówno na realizację transakcji przejęć, jak również na rozwój i inwestycje czy projekty typu project finance. Współpracuje w tym zakresie z bankami, funduszami PE i funduszami specjalistycznymi.

O CRIDO – Zapewniamy przedsiębiorcom wsparcie podatkowe, prawne, transakcyjne i biznesowe. Pomagamy rozwijać innowacyjną działalność, w tym pozyskując finansowanie ze środków publicznych i innych dostępnych źródeł.  Zaangażowanie i praca naszego zespołu zostały wielokrotnie docenione. Zajmujemy najwyższe pozycje w rankingach doradców podatkowych oraz firm wspierających działalność B+R i innowacje.  
Więcej informacji na: crido.pl

Śniadanie online z BALAJCZA – „Walencja (Hiszpania) – miasto z ognistą energią”

Czwartek, 24 marca 2022 r.
godz. 8:00-9:00

Walencja to nie tylko trzecie co do wielkości miasto w Hiszpanii, ale także jeden z najważniejszych portów morskich w Europie. Słynie z obchodów Święta Ognia (las fallas / les falles) wpisanego na listę reprezentatywną niematerialnego dziedzictwa kulturowego UNESCO. To widowiskowe święto każdego roku w marcu przyciąga do Walencji tysiące uczestników z całego świata. Podczas naszego spotkania opowiemy sobie o tym wydarzeniu „od kuchni”, a wszystko okrasimy przysmakami lokalnej gastronomii i zapachem kwiatu pomarańczy.

Weź udział w czwartkowym śniadaniu i dowiedz się:

  • dlaczego w marcu na ulicach Walencji pachnie czarnym prochem
  • skąd tak naprawdę pochodzi paella
  • kiedy kwitnie kwiat pomarańczy
  • co to jest „Agua de Valencia”

O Walencji w języku polskim opowie:

Anna Pawlus – Polka z „latynoskim sercem”. Zawodowo zajmuje się wsparciem międzynarodowych biznesów i przedsiębiorców jako koordynatorka projektów. Na co dzień, zarówno w pracy, jak i życiu prywatnym, posługuje się 4 językami i z ogromną przyjemnością praktykuje kolejne. Do tej pory pomieszkiwała i pracowała w Kolumbii, Ameryce Środkowej, Wielkiej Brytanii, Danii i Hiszpanii. Od kilku lat swoim “domem” nazywa Walencję. Wolny czas wypełnia muzyką i tańcem.

Spotkanie zostanie poprowadzone w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.