MENU

150. Konferencja podatkowa: “Podatek od nieruchomości – bieżące problemy i wyzwania (z perspektywy podatników i samorządów)”

Szanowni Państwo,

w dniu 11 października 2021 r., wspólnie z Centrum Dokumentacji i Studiów Podatkowych Uniwersytetu Łódzkiego zapraszamy na 150. konferencję podatkową pt.: „Podatek od nieruchomości – bieżące problemy i wyzwania (z perspektywy podatników i samorządów)”, organizowaną przez CRIDO, wspólnie z Centrum Dokumentacji i Studiów Podatkowych UŁ, pod patronatem Dzień Dobry Podatki – podcast o podatkach i prawie podatkowym.

Uczestnicy wydarzenia będą mogli zapoznać się aktualnymi i problematycznymi zagadnieniami dotyczącymi tego jednego z najbardziej skomplikowanych podatków w Polsce – który leży w zakresie zainteresowań nie tylko firm i organizacji posiadających szeroko rozumiane nieruchomości, ale również jednostek samorządu terytorialnego.

W wydarzeniu udział wezmą:

  • Prof. dr hab. Włodzimierz Nykiel, Kierownik Centrum Dokumentacji i Studiów Podatkowych, Kierownik Katedry Prawa Podatkowego WPiA, UŁ
  • dr hab. Wojciech Morawski prof. UMK
  • dr hab. Rafał Dowgier prof. UwB
  • dr hab. Tomasz Nowak, adiunkt, kierownik Zakładu Prawa Daninowego, Zobowiązań i Procedur Podatkowych WPIA UŁ
  • Michał Łyczek Dyrektor Wydziału Finansowego Urzędu Miasta Łodzi
  • dr Krzysztof Winiarski, sędzia NSA, przewodniczący wydziału III IF NSA
  • dr Zbigniew Wardak, Katedra Postępowania Karnego i Kryminalistyki WPiA, UŁ, etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi
  • Anna Pęczyk-Tofel, doradca podatkowy i radca prawny, partner w zespole podatkowym CRIDO
  • Jan Furtas, doradca podatkowy, partner w zespole podatkowym CRIDO
  • Daniel Panek, doradca podatkowy, menadżer w zespole podatkowym CRIDO

Konferencja odbędzie się w formie zdalnej, za pomocą programu/aplikacji Microsoft Teams. 

Udział w konferencji jest płatny i wynosi:

* W przypadku przesłania formularzy zgłoszeniowych oraz dokumentów potwierdzających wpłatę do 7 października 2021 r. koszt uczestnictwa w konferencji wynosi 150,00 PLN

* W przypadku przesłania formularzy zgłoszeniowych oraz dokumentów potwierdzających wpłatę od 8 do 11 października 2021 r. koszt uczestnictwa w konferencji wynosi 250,00 PLN

Dla zgłoszeń grupowych powyżej 10 uczestników rabat 20%.

Warunkiem uczestniczenia w konferencji jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego oraz dokonanie wpłaty i przesłanie dokumentu potwierdzającego wpłatę na adres email: konferencje.cdisp@uni.lodz.pl

Wpłat za udział w konferencji należy dokonywać na konto Centrum Dokumentacji i Studiów Podatkowych UŁ

Zmiana numeru konta na płatności konferencyjne!

PEKAO SA II O/ŁÓDŹ 26 1240 3028 1111 0010 7232 2353

Zachęcamy do udziału!

Więcej informacji i rejestracja

Warsztaty online z BALAJCZA – „Wielokulturowość w biznesie”

Wtorek, 28 września 2021 r.
godz. 11:00-12:00

Obsługa klienta powinna być jednym z najważniejszych i najlepiej dopracowanych obszarów działania firmy. Możesz sprzedawać świetny produkt lub usługę, ale zaniedbanie obsługi klienta przysłoni wszystkie zalety oferty i wysiłki włożone w pracę nad nią. Dlatego tak ważne jest świadome i efektywne zarządzanie wielokulturowością w biznesie.

W trakcie spotkania dowiesz się:

  • Jak zbudować zaufanie u klientów z różnych stron świata?
  • Co mówi o Tobie Twoja wizytówka?
  • Kto powinien pojawić się na spotkaniu biznesowym?
  • A przede wszystkim, jak nawiązywać bliskie relacje w wirtualnym środowisku?

O budowaniu relacji i efektywnej współpracy opowie:

Monika Guzek – Trenerka międzykulturowa, project manager i wykładowczyni akademicka. Prezeska SIETAR Polska. Prowadzi projekty strategiczne marketingowe, a także odpowiada za wdrażanie produktów na rynki zagraniczne i ich adaptację do wymagać tychże rynków. Od 11 lat realizuje się w obszarze marketingu B2B i B2C, aktywnie wspierając działy handlowe i dostosowując metody wsparcia sprzedaży do lokalnych preferencji klientów. Posiada bogate doświadczenie międzynarodowe: pracowała w Polsce, Niemczech, Chinach i Indonezji, a od dwóch lat dzieli swoje życie pomiędzy Polskę i Portugalię.

Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Batmaid.pl już działa w Warszawie

Już od Września 2021 Batmaid działa na terenie Warszawy.
Zapraszamy na stronę www.batmaid.pl i rezerwacji pierwszego sprzątania swojego domu już dzisiaj.

Specjalnie dla członków i przyjaciół Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej przygotowaliśmy zniżkę 50 zł na pierwsze sprzątanie.

Podczas rezerwacji wpisz “Izba” w polu na kod promocyjny i skorzystaj ze zniżki.

Jeśli chcieliby Państwo zaoferować podobną zniżkę swoim pracownikom, klientom lub partnerom biznesowym zapraszamy do kontaktu z Batmaid.

Webinar: Akcja Imigracja – zatrudnianie cudzoziemców w dobie pandemii

Szanowni Państwo,

Pandemia COVID-19 na nowo zdefiniowała nasz sposób życia i wprowadziła do niego wiele zmian i ograniczeń. Również firmy zatrudniające specjalistów z zagranicy stanęły przed szeregiem zupełnie nowych i niespodziewanych wyzwań.

Wbrew przewidywaniom części ekspertów, pandemia nie wpłynęła na zahamowanie trendów wzrostowych w zakresie zatrudnienia cudzoziemców. Wręcz przeciwnie – temat dostępu cudzoziemców do rynku pracy, stał się kluczowy dla możliwości realizacji projektów przez polskie firmy. Częste zmiany przepisów powodują jednak, że pracodawcy mają wątpliwości w zakresie formalnych aspektów związanych z zatrudnianiem zagranicznych pracowników i legalizacją ich pobytu w Polsce.

By rozwiać pojawiające się wątpliwości zapraszamy na bezpłatne webinarium „Akcja Imigracja – zatrudnianie cudzoziemców w dobie pandemii”, które odbędzie się 28 września 2021 r. w godzinach 11:00 – 12:30, i podczas którego nasi eksperci omówią niedawne zmiany i kierunki działań, dotyczące współpracy z pracownikami z zagranicy.

W trakcie wydarzenia omówione zostaną m.in. następujące zagadnienia:

  • „Polityka migracyjna Polski – kierunki działań 2021-2022” – jakie problemy adresuje projekt?
  • Wjazd i pobyt na terytorium Polski pracowników z państw Unii Europejskiej oraz państw trzecich w czasie epidemii COVID-19
  • Nowelizacja ustawy o wjeździe na terytorium RP, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin
  • Zasady pobytu i pracy obywateli Wielkiej Brytanii – jakie kroki należy podjąć, aby zachować uprawnienia pobytowe?
  • Nowelizacja ustawy o cudzoziemcach – na jakie ułatwienia może liczyć pracodawca, który chce zatrudnić pracowników z zagranicy?

Liczba miejsc ograniczona. Udział w webinarium jest bezpłatny.

Przed webinarium otrzymają Państwo mailowo link oraz zalecenia techniczne niezbędne do prawidłowego dołączenia do wydarzenia.

Zapraszamy,
zespół CRIDO

REJESTRACJA

Kancelaria Hoogells rozwija praktykę prawa zamówień publicznych

Od września 2021 r. do zespołu kancelarii Hoogells dołączył adwokat Michał Wojciechowski, który objął stanowisko Head of Public Procurement.

Michał Wojciechowski jest ekspertem w zakresie krajowego oraz unijnego prawa zamówień publicznych. Posiada wieloletnie doświadczenie w reprezentacji klientów (zarówno prywatnych, jak i publicznych) w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z wielu branż, w tym w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą i sądami powszechnymi.

“Budowanie własnego zespołu PZP w ramach kancelarii Hoogells, której motto akcentuje jakość usług świadczonych na rzecz Klientów, stanowi dla mnie kolejny etap rozwoju zawodowego. Jestem przekonany, że korzystając z naszych usług klienci otrzymają komfort i poczucie indywidualnego podejścia do każdej ich sprawy.” – komentuje Michał Wojciechowski.

Michał Wojciechowski jest kolejnym doświadczonym prawnikiem, który w ostatnim czasie zasilił zespół kancelarii Hoogells. W czerwcu br. do kancelarii dołączył adwokat Bolesław Szyłkajtis, który zajmuje stanowisko Head of infrastructure.

Dołączenie Michała do Hoogells jest kolejnym etapem konsekwentnie realizowanej przez nas strategii rozwoju opartej na silnym, merytorycznym zespole, który nie tylko zapewnia najlepszą jakość usług, ale również doskonale rozumie wartości przyświecające naszej organizacji i identyfikuje się z nimi. Uważam, że obecność Michała – z uwagi na jego otwartość i nieszablonowość – będzie niezwykle cenna zarówno dla naszych klientów, jak i całego zespołu Hoogells, z którym mam przyjemność pracować.” – komentuje Anna Oleksiewicz, wspólnik zarządzająca Hoogells.

Więcej o profilu zawodowym nowego Head of Public Procurement kancelarii Hoogells na portalu LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/michalwojciechowski1/.

Raport CRIDO „Pięć lat klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania w Polsce”

Szanowni Państwo,

dziś na naszej stronie internetowej pojawił się nasz kolejny nowy raport „Pięć lat klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania w Polsce”.

Raport powstał na bazie 5 lat doświadczeń ze stosowania klauzuli GAAR w Polsce w praktyce i prezentuje wiele ciekawych danych, a także odpowiada na wiele interesujących podatników pytań, m.in.:

❔ Czym jest unikanie opodatkowania?

❔ Klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania – jaki jest cel regulacji?

❔ Jaka jest historia stosowania klauzuli GAAR w Polsce?

❔ Jaki jest zakres stosowania wyłączeń oraz jakie sankcje obowiązują?

❔ Kto decyduje o zastosowaniu klauzuli GAAR i podejmuje działania w tym obszarze?

❔ Jak wyglądają działania Rady ds. Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania oraz jej aktywność?

❔ Jak wygląda stosowanie klauzuli GAAR w Polsce na przestrzeni ostatnich 5 lat w liczbach?

❔ Do jakiego typu rozliczeń jest głównie stosowana klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania?

Autorami raportu są eksperci podatkowi CRIDO.

Zachęcamy do pobierania raportu i wnikliwej lektury oraz udostępniania go Państwa członkom:

https://crido.pl/hottopic/klauzula-przeciwko-unikaniu-opodatkowania-klauzula-gaar/

Śniadanie online z BALAJCZA – „Sztuka cenniejsza niż złoto”

Czwartek, 23 września 2021 r.
godz. 8:00-9:00

W Warszawie trwa właśnie wystawa prac Anny Bilińskiej, jednej z pierwszych polskich malarek, które zachwyciły świat sztuki. To pretekst, by porozmawiać o ciekawych przypadkach z artystycznego  środowiska.

W programie:

  • Który z polskich artystów pracował dla hinduskiego maharadży i co z tego wynikło?
  • Co wyjątkowego miała w sobie Polka, w której paryskim salonie bywał m.in. Modigliani i Picasso?
  • Jakie były losy polskich dzieł sztuki, które wyjechały na Wystawę Światową w Nowym Jorku w 1939 roku?
  • Jak słynne kobiety sukcesu i bizneswomen zmieniają rynek sztuki?

Na te i inne pytania poszukamy odpowiedzi podczas śniadania 23 września.

Spotkanie poprowadzi Hanna Dzielińska – dziennikarka, przewodniczka po Warszawie, autorka spacerów międzymiastowych (kwarantannowych) online, reportaży oraz książek o kulturze i mieście, popularyzatorka kultury i sztuki. Hania zajmuje się również animacją życia kulturalno‑artystycznego, organizuje produkcję filmów dokumentalnych i reportaży, współpracuje z dzielnicami i instytucjami kultury przy tworzeniu publikacji historycznych, a także prowadziła koło naukowe Studentów Historii Sztuki i wydała własną serię gier przygodowych dla dzieci i dla dorosłych.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Startuje I edycja konkursu „Liderzy ESG”, organizowanego przez NN Investment Partners, GPW oraz PwC

Z początkiem września 2021 r. wystartowała I edycja konkursu „Liderzy ESG”, skierowanego do przedsiębiorstw realizujących wyróżniającą się strategię ESG, oferujących innowacyjne produkty i usługi pozytywnie oddziałujące na środowisko, a także prowadzących skuteczne kampanie informacyjne i promocyjne w obszarze zrównoważonego rozwoju. Organizatorami konkursu są NN Investment Partners TFI, GPW oraz PwC, partnerem strategicznym UN Global Compact Network Poland, partnerami Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych (PSIK), Sieć Badawcza Łukasiewicz oraz Związek Banków Polskich (ZBP).

„Liderzy ESG” to nagroda, która będzie przyznawana w trzech głównych kategoriach: Strategia, Innowacja oraz Program edukacyjny. Dodatkową kategorią jest Wizjonerka/Wizjoner Zielonej Transformacji – otrzyma ją osoba, która podejmuje szczególne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i ma istotny wpływ na obszar ochrony środowiska i zasobów naturalnych.

Tylko w ciągu ostatnich czterech lat światowa wartość funduszy inwestycyjnych nastawionych na zrównoważony rozwój urosła o ponad 50 proc. i na koniec 2020 r. stanowiła 35 bilionów dolarów, czyli ponad 1/3 wszystkich zarządzanych aktywów finansowych[1]. Te dane pokazują, że firmy, które rozwijają się w zrównoważony sposób bez problemu będą mogły sięgnąć po powszechnie dostępne i tanie finansowanie. Z kolei firmy, które prowadzą kontrowersyjną działalność lub nie planują ograniczenia swojego negatywnego wpływu na środowisko i społeczeństwo, będą od tego finansowania odcięte albo będą musiały za nie dużo zapłacić” – mówi Małgorzata Barska, prezes NN Investment Partners TFI.

Firmy, które chcą zgłosić się do udziału w konkursie, mają na to czas do 31 października. Mogą one przystąpić do konkursu w jednej, dwóch lub trzech kategoriach. Regulamin oraz formularze zgłoszeniowe są dostępne na stronie http://www.liderzyesg.pl. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali 2 grudnia 2021 roku.

O wyborze laureatów zdecyduje kapituła konkursu złożona z ekspertów w dziedzinie ESG, rynków finansowych, nauki i biznesu. W jej skład wchodzą:

  • Izabela Olszewska, Członek Zarządu, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie
  • Robert Bohynik, CFA, Wiceprezes Zarządu NN Investment Partners TFI
  • Krzysztof Szułdrzyński, Partner PwC
  • dr Monika Sady, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Barbara Nowakowska, Dyrektor Zarządzająca, PSIK
  • Włodzimierz Kiciński, Wiceprezes Związku Banków Polskich
  • dr Piotr Dardziński, Prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz
  • Kamil Wyszkowski, Dyrektor Generalny UN Global Compact Network Poland,
  • Elisabetta Falcetti, Dyrektor na Europę Środkową i Kraje Bałtyckie Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju
  • Krzysztof Jedlak, redaktor naczelny „Dziennika Gazety Prawnej”

Zanim zgłoszenia zostaną przekazane kapitule, zespół analityczny – na co dzień zajmujący się analizą ESG i zrównoważonym rozwojem – wyłoni po 10 zgłoszeń w każdej kategorii, które uzyskały najlepszą ocenę ilościową (TOP 10).

Z perspektywy całego rynku ważne jest pokazanie, że spółki notowane na warszawskiej giełdzie rozwijają się w sposób zrównoważony, co zapewni im dostęp do kapitału zarówno lokalnego jak i globalnego. W ramach konkursu ‘Liderzy ESG’ chcemy wyróżnić liderów podmioty, które mają doświadczenie w raportowaniu niefinansowym, ale mamy nadzieję, że w tej grupie znajdą się firmy, które przyjęły świetne strategie czy opatentowały nowe produkty związane z zagadnieniami z obszaru środowiskowego czy społecznego. Dlatego warto dołączyć do zielonej transformacji i zawalczyć o tytuł Lidera ESG” – powiedziała Izabela Olszewska, członek zarządu GPW.

ESG (z ang. Environmental, Social, Governance) obejmuje kwestie związane z ochroną środowiska, odpowiedzialnością społeczną i ładem korporacyjnym. Akronim ten szczególnym zainteresowaniem cieszy się od 2015 r. po opublikowaniu Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Obowiązek raportowania zagadnień ESG przez wszystkie spółki mające powyżej 250 pracowników (bez względu na branżę), wejdzie w życie już od 2023 roku.

Strategia zrównoważonego rozwoju wsparta wysokiej jakości raportowaniem stanowi coraz ważniejszy element wartości firmy i jest fundamentem długofalowego rozwoju przedsiębiorstwa. Jak pokazują badania, globalnie już ponad 90% kadry zarządzającej, uważa zrównoważony rozwój i ESG za ważne lub bardzo ważne elementy kształtowania wartości przedsiębiorstwa. Konkurs ‘Liderzy ESG’ to możliwość dla firm, aby pochwalić się osiągnięciami w zakresie ESG i wzmocnić swoją pozycję w oczach inwestorów, instytucji finansowych, klientów oraz pracowników” – mówi Krzysztof Szułdrzyński, partner PwC.

Informacje o PwC

W PwC naszym celem jest budowanie społecznego zaufania i odpowiadanie na kluczowe wyzwania współczesnego świata. Jesteśmy siecią firm działającą w 155 krajach. Zatrudniamy ponad 284 tysięcy osób, które dostarczają naszym klientom najwyższej jakości usługi w zakresie doradztwa biznesowego, technologicznego, podatkowo-prawnego oraz audytu. W Polsce PwC posiada biura w 7 miastach oraz Financial Crime Unit w Gdańsku i Warszawie, dwa Centra Usług Wspólnych w Katowicach i Opolu oraz oddział PwC IT Services w Lublinie. Polskie spółki PwC zatrudniają ponad 6000 osób. Dowiedz się więcej na www.pwc.pl.

O NN Investment Partners TFI S.A.

NN Investment Partners TFI już od ponad 20 lat pomnaża pieniądze klientów indywidualnych, firm i instytucji. Jesteśmy drugim co do wielkości TFI na polskim rynku pod względem wartości aktywów funduszy dla szerokiego grona inwestorów. Obsługujemy ponad 500 tysięcy klientów oferując im nie tylko fundusze, ale również produkty emerytalne oraz rozwiązania inwestycyjne szyte na miarę. Jesteśmy częścią międzynarodowej Grupy NN, z sukcesem łączymy globalną i lokalną ekspertyzę.

Informacje o GPW

Historia giełdy

12 kwietnia 1991 r. ówcześni Ministrowie Przekształceń Własnościowych i Finansów podpisali akt założycielski spółki akcyjnej „Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.” Cztery dni później, w dniu sesji inauguracyjnej GPW handlowano akcjami pięciu spółek, a obrót wyniósł 1990 zł. Od 2018 r. GPW klasyfikowana jest przez agencję FTSE Russell jako jeden z 25 rynków rozwiniętych. Historia rynku kapitałowego na ziemiach polskich sięga początku XIX w. Pierwsza w Polsce i jedna z niewielu w Europie Giełda Kupiecka, powstała w Warszawie 2 maja 1817 r, wkrótce stała się największym rynkiem carskiej Rosji, odpowiedzialnym za 5-6% światowego obrotu papierami wartościowymi. Prężna giełda, odpowiadająca za 90% krajowego obrotu działała też w okresie międzywojennym w Warszawie. Po okresie PRL-u i gospodarki planowanej, ponowny rozwój polskiego rynku kapitałowego był możliwy dopiero w 1989 r., wraz z transformacją ustrojową i gospodarczą.

Giełda dzisiaj

W lipcu 2021 r. średnia dzienna wartość obrotu akcjami w ramach arkusza zleceń wyniosła 842,2 mln zł. Na koniec lipca br. na Głównym Rynku notowane były akcje 429 firm (382 krajowych i 47 zagranicznych), natomiast na parkiecie NewConnect 367 spółek (363 krajowe i 4 zagraniczne). W zeszłym roku Grupa Kapitałowa GPW wypracowała rekordowe przychody ze sprzedaży w wysokości 403,8 mln zł i jeden z najwyższych w swojej historii zysk netto, który przekroczył 151 mln zł. Według danych Federacji Europejskich Giełd Papierów Wartościowych, w 2020 r. GPW zajęła I miejsce w Europie pod względem procentowego wzrostu obrotów akcjami i III miejsce pod kątem wartości ofert pierwotnych. Pod koniec 2020 r. GPW była też II rynkiem w Europie pod względem płynności oraz osiągnęła status światowego lidera pod względem liczby notowanych spółek z sektora gamedev.

Pozycja GPW w regionie

GPW jest liderem wśród giełd Europy Środkowo-Wschodniej, pod względem liczby notowanych spółek i łącznej kapitalizacji spółek krajowych. Udział GPW w obrocie akcjami na giełdach regionu wynosi 81%. GPW przewodniczy inicjatywie Giełd Trójmorza oraz aspiruje do roli regionalnego hubu dla młodych spółek technologicznych o ogromny potencjale, tzw. jednorożców. Obecnie trwają negocjacje w sprawie przejęcia większościowego pakietu akcji Giełdy w Armenii przez GPW.

***

Grupa Kapitałowa GPW (GK GPW) prowadzi platformy obrotu akcjami, obligacjami skarbowymi i korporacyjnymi, instrumentami pochodnymi, energią elektryczną i gazem ziemnym oraz dostarcza indeksy i wskaźniki referencyjne, m.in. WIBID i WIBOR. W 2018 r. Agencja indeksowa FTSE Russell zakwalifikowała polski rynek kapitałowy do grona rynków rozwiniętych. Prowadzone przez GK GPW rynki są największymi w Europie Środkowej i Wschodniej. Więcej informacji na www.gpw.pl

[1] Global Sustainable Investment Review 2020. GSIA | (gsi-alliance.org)

CRIDO rozwija praktykę M&A

1 września br. do CRIDO Legal dołączył Przemysław Furmaga, który będzie partnerem odpowiedzialnym za praktykę M&A. Wraz z nim do kancelarii dołączyli Aleksandra Czarnecka oraz Andrzej Dunikowski, którzy zajmują stanowiska senior associate.

Przemysław Furmaga będzie odpowiedzialny za rozwój doradztwa w obszarze fuzji i przejęć. Nowy partner CRIDO Legal posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu krajowych i transgranicznych projektów M&A, które zdobywał m.in. w kancelarii DZP. Przy transakcjach akwizycyjnych reprezentował klientów zarówno po stronie sprzedających, jak i kupujących. Pracował z międzynarodowymi korporacjami, funduszami private equity oraz prywatnymi przedsiębiorcami. Doradzał także przy transakcjach wykupów managerskich, a także w sporach korporacyjnych.

Do zespołu M&A dołączyli także Aleksandra Czarnecka oraz Andrzej Dunikowski, którzy zajmują stanowiska senior associate. Andrzej przed dołączeniem do CRIDO współpracował z Przemysławem w kancelarii DZP, z którą w przeszłości była też związana Aleksandra.

Jako lider zespołu M&A będę koncentrował się na dalszym rozwoju tej praktyki, w szczególności w obszarze obsługi polskich przedsiębiorców przy projektach akwizycyjnych, zarówno po stronie „sell”, jak i „buy”, w tym przy akwizycjach zagranicznych, jak również w transakcjach z udziałem funduszy PE oraz VC. Nasz zespół składa się z doświadczonych ekspertów, dlatego jestem pewien, że zapewnimy klientom wsparcie na najwyższym poziomie w każdym aspekcie procesu M&A i to działając przy wielu projektach jednocześnie – komentuje Przemysław Furmaga, partner w CRIDO Legal.

Projekty z obszaru M&A są ważną częścią działalności CRIDO, dlatego budujemy silny zespół specjalistów w tym zakresie. We współpracy z zespołami doradztwa podatkowego, Corporate Finance oraz zespołem modelowania i wycen nasi prawnicy będą mogli wspierać klientów nie tylko w kwestiach prawnych, ale również biznesowych. Wiemy, że projekty M&A są skomplikowane, wielowątkowe, wymagają indywidualnego podejścia oraz patrzenia na daną transakcję z szerszej perspektywy. I w taki właśnie sposób chcemy pomagać naszym klientom. Rynek aktualnie jest rozgrzany, więc jesteśmy przekonani, że to dobry moment, aby rozwijać doradztwo w tym zakresie.– mówi Jakub Ziółek, partner zarządzający CRIDO Legal.

Do zespołu M&A w październiku tego roku dołączą kolejni prawnicy.

O CRIDO – Zapewniamy przedsiębiorcom wsparcie podatkowe, prawne, transakcyjne i biznesowe. Pomagamy rozwijać innowacyjną działalność, w tym pozyskując finansowanie ze środków publicznych i innych dostępnych źródeł.  Zaangażowanie i praca naszego zespołu zostały wielokrotnie docenione. Zajmujemy najwyższe pozycje w rankingach doradców podatkowych oraz firm wspierających działalność B+R i innowacje.  Więcej informacji na: crido.pl

Śniadanie online z BALAJCZA – „Korea Południowa – Natura jest domem”, część 1.

Czwartek, 9 września 2021 r.
godz. 8:00-9:00

Korea Południowa to intrygujący i nadal nieodkryty turystycznie kraj, gdzie licząca niemal cztery tysiące lat historia splata się z nowoczesnością.

Tak jak niefortunne położenie geopolityczne wpływało na dzieje kraju, tak ukształtowanie terenu i jego piękno formowało mentalność mieszkańców. Wyjątkowo silna więź z przyrodą przyczyniła się do poglądu, że związek Koreańczyków z otaczającą ich naturą bywał silniejszy niż z innym człowiekiem.

Zapraszamy na opowieści o Korei Południowej w ramach Śniadania on-line.

Pierwsza część już w czwartek 9 września w godz. 8.00 – 9.00.

Dowiedzą się Państwo między innymi:

  • jak położenie “między wielorybami a rekinem” wpływało na losy Korei
  • jak mityczna niedźwiedzica przeistoczyła się w kobietę
  • dlaczego na koreańskich mapach nie ma Morza Japońskiego
  • jak dwóch młodych oficerów armii USA podzieliło Koreę na pół
  • jakie są cztery podstawowe składniki kuchni koreańskiej
  • dlaczego Koreańczycy wymyślili kimchi

Spotkanie poprowadzi pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z doświadczeniem w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.