Transformacja Śląska – jak sfinansować dywersyfikację działalności?

Spotkanie: Transformacja Śląska – jak sfinansować dywersyfikację działalności?
11 lipca | godz. 11:00-14:30 | Instytut Techniki Górniczej KOMAG, ul. Pszczyńska 37, Gliwice  

Szanowni Państwo,

województwo śląskie jest jednym z 5 polskich regionów, które może aktualnie korzystać ze środków Funduszu Sprawiedliwej Transformacji (FST), skierowanego do obszarów mierzących się z największymi wyzwaniami społeczno-gospodarczymi związanymi z wdrażaniem Europejskiego Zielonego Ładu. FST to w przypadku województwa śląskiego 7 podregionów (bielski, bytomski, gliwicki, katowicki, rybnicki, sosnowiecki, tyski) i ponad 2 mld PLN środków skierowanych na procesy transformacyjne obszarów, których dotychczasowy rozwój oparty był przede wszystkim na wydobywaniu paliw kopalnych oraz na działalności przemysłowej charakteryzującej się wysoką emisją gazów cieplarnianych.

Środki z FST dla przedsiębiorców z regionu Śląska to przede wszystkim szansa na pozyskanie dofinansowania na dywersyfikację działalności, stopniowe odejście od działalności związanej z górnictwem i wejście na nowe rynki zbytu. W najbliższych miesiącach na szczególne możliwości dofinansowania będą mogły liczyć przedsiębiorstwa dostarczające produkty oraz usługi dla sektora górniczego, energetycznego, automotive czy metalowego (w tym m.in. produkcja maszyn i urządzeń górniczych, produkcja/dostawa wyrobów gumowych i tworzyw sztucznych) czy usługi wspomagające górnictwo.

Zapraszamy do udziału w spotkaniu, które odbędzie się 11 lipca w godz. 11:00-14:30 w Gliwicach. Zaprezentujemy Państwu zarówno aktualną ofertę FST dla firm ze Śląska, jak również przedstawimy inne możliwości dofinansowania z zakresu badań i rozwoju, rozbudowy infrastruktury produkcyjnej czy zwiększenia efektywności energetycznej działalności.

Gospodarz wydarzenia – Instytut Techniki Górniczej KOMAG – przedstawi swoją ofertę dla biznesu, zwłaszcza przy realizacji projektów B+R oraz zaprezentuje posiadane zdolności badawcze.

Serdecznie zapraszamy do udziału!

Kliknij, aby zarejestrować się na wydarzenie

Agenda:

11:00-11:15 | Rejestracja uczestników

11:15-11:25 | Powitanie uczestników i przedstawienie CRIDO & KOMAG

11:25-11:45 | Potencjał i wsparcie KOMAGu w realizacji projektów B+R | Przedstawienie oferty oraz przykładowych realizacji zakończonych wdrożeniem | Dariusz Prostański, Dyrektor instytutu badawczego KOMAG

11:45-12:20 | Fundusz Sprawiedliwej Transformacji – ponad 2,5 mld zł dla Śląska. Dla kogo i na co można je wykorzystać? | Łukasz Kościjańczuk, partner w CRIDO i Marcin Matuszak, manager w CRIDO

  • Przedstawienie konkursu FESL.10.02 Badania, rozwój i innowacje w przedsiębiorstwach na rzecz transformacji
  • Przedstawienie innych możliwości wsparcia dla regionu woj. śląskiego

12:20-13:00 | Dotacje na poziomie krajowym (Ścieżka SMART, FENIKS, Krajowy Plan Odbudowy) | Łukasz Kościjańczuk, partner w CRIDO i Marcin Matuszak, manager w CRIDO

  • Wsparcie na działalność B+R i Inwestycję: Ścieżka SMART, Krajowy Plan Odbudowy
  • Wsparcie na dywersyfikacje energetyczną: FENIKS, Krajowy Plan Odbudowy, Efektywność energetyczna, Kredyt ekologiczny

13:00-13:45 | Lunch

13:45-14:30 | Prezentacja możliwości badawczych oraz praktycznych rozwiązań stosowanych w KOMAGu 

Promocja wydarzenia: “Dotacje na inwestycje prośrodowiskowe przedsiębiorstw”

Zapraszamy na wydarzenie stacjonarne “Dotacje na inwestycje prośrodowiskowe przedsiębiorstw” | 04.07.2024, Kraków

Szanowni Państwo

zapraszamy na spotkanie z ekspertami PwC Polska, mBanku S.A. i STX Commodities. Opowiedzą oni o programach dotacyjnych wspierających inwestycje, mających na celu zmniejszanie presji środowiskowej przedsiębiorstw.

Spotykamy się 4 lipca o godzinie 9:30 w Centrum Konferencyjnym Fabryczna przy ul. Fabrycznej 13 w Krakowie.

Tematem przewodnim konferencji będzie zwiększenie efektywności energetycznej oraz wdrażanie rozwiązań w zakresie gospodarki obiegu zamkniętego.

Podczas spotkania zaprezentujemy w szczególności Kredyt Ekologiczny, czyli dotacje w ramach działania 3.1.FENG. Opowiemy o zasadach programu oraz o praktycznych doświadczeniach z pierwszego naboru wniosków. Przedstawimy rolę, jaką w dotacjach odgrywa audyt energetyczny, z jakich elementów się składa oraz ile może trwać jego wykonanie.

Omówimy wyzwania związane z dekarbonizacją, która w ostatnich latach znajduje się w centrum debat na temat polityki klimatycznej. Powiemy o najczęstszych błędach firm, ale także szansach związanych z posiadaniem strategii dekarbonizacji.

Szczegóły wydarzenia oraz możliwość zapisu dostępne na stronie internetowej wydarzenia.

Udział w spotkaniu jest nieodpłatny, ale wymaga rejestracji do dnia 1 lipca do godz. 17:00 (liczba miejsc ograniczona).

Pozdrawiamy serdecznie

Nie przegap okazji i skorzystaj z bezpłatnej weryfikacji umowy najmu biura z poradą ekspercką!

Czy wiesz, że nie musisz czekać do końca trwania umowy najmu biura, aby przekonać się, czy:

  • warunki umowy są dla Ciebie korzystne i dostosowane do aktualnych potrzeb Twojej firmy
  • są obszary, które można zoptymalizować i zaoszczędzić na kosztach
  • możesz już teraz renegocjować obecną umowę

Zrób z nami RentCheck – obiektywną i bezstronną ocenę swojej umowy najmu. Usługa jest bezpłatna i obejmuje wstępną analizę aż czterech obszarów:

  • kosztów eksploatacyjnych
  • rozwiązań technicznych
  • potrzeb biurowych firmy i pracowników (workplace strategy)
  • prawnych aspektów umowy najmu

W ramach RentCheck, po określeniu głównych parametrów biura, z którego korzysta dana firma oraz weryfikacji potrzeb na kolejne lata, przedstawimy bezpłatną analizę najistotniejszych zapisów umowy oraz wskazówki, które pomogą ją zoptymalizować, generując mierzalne oszczędności.

Więcej informacji znajdą Państwo na www.itraglobal.pl/rentcheck

Działaj z nami już dziś! Członkowie Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej mają pierwszeństwo w skorzystaniu z oferty, dlatego gorąco zachęcamy do kontaktu.

Zapraszamy do rozmowy,

Łukasz Dreger

Associate Director, Office Department, ITRA Polska

lukasz.dreger@itraglobal.pl

+48 728 377 359

Waloryzacja umów – jak uchronić się przed wzrostem cen?

Obawiasz się wzrostu kosztów w umowach? Obejrzyj nasz film, w którym przedstawiamy strategie i techniki, które pomogą Ci zabezpieczyć umowy przed wpływem takich czynników, jak inflacja czy rosnące koszty materiałów.

Film prezentuje szkolenie na żywo pt. „Waloryzacja umów – jak uchronić się przed wzrostem cen?” przeprowadzone przez r. pr. Annę Kałużną oraz aplikant radcowską Wiktorię Stolarską.

Poruszane obszary:

  • Waloryzacja umowy – jak zabezpieczyć się przed wzrostem cen?
  • Jak zapewnić efektywność klauzuli waloryzacyjnej?
  • Kto powinien korzystać z klauzul waloryzacyjnych?
  • Waloryzacja w górę i w dół.
  • Terminy, wskaźniki i limity waloryzacji.
  • Studium przypadków i praktyczne porady.

Nie pozwól, aby wzrost cen wpłynął negatywnie na rentowność Twojej firmy – obejrzyj film i dowiedz się, jak skutecznie się przed nim uchronić.

Kancelaria Radców Prawnych Tomasz Czapczyński sp. k.

„Łatwe i bezbolesne wdrożenie ochrony sygnalistów? Nasze doświadczenia i praktyczne wnioski”

Proces legislacyjny dot. przyjęcia przepisów o sygnalistach w polskim prawie jest już na bardzo zaawansowanym etapie. W minionym tygodniu ustawą zajmował się Senat. Wiemy już z dużym prawdopodobieństwem, jak faktycznie będą wyglądały zapisy, które wkrótce wejdą w życie. Monitorujemy na bieżąco prace legislacyjne i damy znać, kiedy ustawa wejdzie w życie.

11 czerwca zorganizowaliśmy wraz z Polsko-Szwajcarską Izbą Gospodarczą praktyczny webinar „Łatwe i bezbolesne wdrożenie ochrony sygnalistów? Nasze doświadczenia i praktyczne wnioski”. Cieszymy się, że przyciągnął spore grono zainteresowanych.

Dla osób, które nie mogły wziąć w nim udziału udostępniamy nagranie materiałuhttps://www.youtube.com/watch?v=2sQ9TGFLM_g

Podzieliliśmy się kilkoma praktycznymi doświadczeniami, ale z pewnością nie wyczerpaliśmy tematu ochrony sygnalistów. Dlatego zachęcamy Państwa do kontaktu z nami we wszelkich aspektach związanych z ochroną sygnalistów w Państwa organizacjach. Jesteśmy do Państwa dyspozycji.

Kancelaria VON ZANTHIER & DACHOWSKI

Dr. jur. Jan Muszyński
radca prawny (attorney-at-law PL)
muszynski@vonzanthier.pl

www.vonzanthier.com

VON ZANTHIER & DACHOWSKI od ponad 30 lat doradza w Polsce i w krajach DACH w zakresie prawa, podatków i księgowości, kompleksowo i interdyscyplinarnie, na każdym etapie prowadzenia procesu inwestycyjnego i działalności.

Zaproszenie na webinar: Regulacje środowiskowe a handel zagraniczny – CBAM i EUDR

Zapraszamy na webinar organizowany przez CRIDO! 19.06.2024, godz. 10:00.

Prelegenci opowiedzą o obowiązkach wynikających z CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism) oraz EUDR (EU Deforestation Regulation) i omówią kluczowe aspekty i wyzwania związane z wprowadzeniem regulacji, które znacząco wpłyną na działalność wielu przedsiębiorstw działających na rynkach międzynarodowych.

SZCZEGÓŁY I REJESTRACJA

Promocja działań PwC | Czerwiec

W imieniu PwC Polska oraz AICPA&CIMA serdecznie zapraszamy na cykl spotkań dedykowany dyrektorom finansowym dotyczący tego, jak najlepiej przygotować spółki do raportowania zrównoważonego rozwoju.

Wiemy, jak dużym wyzwaniem dla dyrektorów finansowych jest raportowanie zrównoważonego rozwoju. Dlatego postanowiliśmy zorganizować praktyczne spotkania, podczas których w gronie ekspertów oraz innych CFOs będziemy dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniami. Przewidzieliśmy zarówno przestrzeń na edukację, jak i na dyskusję oraz wymianę spostrzeżeń czy wątpliwości.

Cykl spotkań obejmuje:

  • 14 czerwca spotkanie poświęcone należytej staranności w raportowaniu
  • 27 września spotkanie poświęcone odpowiedzialności zarządu za raportowanie zrównoważonego rozwoju
  • 4 października spotkanie poświęcone atestacji raportu oraz technologii wspierającej raportowanie

Formuła spotkań:

  • 10:00-12:00 – prezentacja zagadnień i dyskusja
  • 12:00-14:00 – kontynuacja wymiany doświadczeń podczas lunchu

Spotkania odbędą się w biurze PwC na ul. Polnej 11 w Warszawie.

Zapraszamy do zapisania się na cały cykl spotkań poprzez  formularz rejestracyjny na naszej stronie, a także zachęcamy do aktywnego udziału w dyskusjach.

Link do formularza

https://www.pwc.pl/pl/wydarzenia/2024/jak-najlepiej-przygotowac-spolki-do-raportowania-csrd.html?utm_source=email&utm_medium=email-external&utm_campaign=esg-csrd-cfo&utm_content=event-jak-najlepiej-przygotowac-spolki-do-raportowania-csrd-email-email-external-11-06-2024

________________________________________________________________

Szanowni Państwo,

Pragniemy podzielić się z Państwem najnowszym raportem Strategy& Polska: “Ochrona zdrowia w Polsce – potencjał rozwoju i szanse dla inwestorów”.

👉 Raport jest dostępny pod poniższym linkiem
https://www.strategyand.pwc.com/pl/pl/publikacje/2024/ochrona-zdrowia-w-polsce-potencjal-wzrostu-i-szanse-dla-inwestorow.html?utm_source=email&utm_medium=email-private&utm_campaign=strategy-ochrona-zdrowia&utm_content=raport-ochrona-zdrowia-w-polsce-potencjal-wzrostu-i-szanse-dla-inwestorow-email-email-private-03-06-2024 

W Polsce, struktura ludności coraz bardziej zbliża się do modelu zachodnioeuropejskiego, w którym średni wiek obywatela jest coraz wyższy. W ciągu ostatnich 30 lat znacząco wzrosła średnia długość życia – o 11% wśród mężczyzn i 8% wśród kobiet (1990-2022). Projekcje demograficzne wskazują, że udział ludności powyżej 65. roku życia przewyższy jedną trzecią całej populacji. Zaobserwowane tendencje związane ze starzeniem się społeczeństwa spowodują wzrost zapotrzebowania na usługi ochrony zdrowia.

Kluczowe wnioski z raportu:

💡 ~55% wydatków na ochronę zdrowia kierowane jest do osób powyżej 60. roku życia.

💡 8,3% wynosi prognozowany, skumulowany roczny wskaźnik wzrostu wydatków na ochronę zdrowia w Polsce w latach 2023-2028.

💡 3,1x więcej transakcji dokonano na polskim rynku opieki zdrowotnej w latach 2019-2023, niż w latach 2014-2018.

Na co jeszcze wskazują wyniki? Co stanowi aktualnie największe wyzwanie w branży? Jaki potencjał inwestycyjny posiada polski rynek ochrony zdrowia?

O tym przeczytasz w raporcie Strategy&. Zapraszam do lektury raportu i kontaktu z autorami:

Zachęcamy do zapoznania się z treścią raportu

Webinar: Jak przygotować się i wdrożyć JPK_CIT?

Kiedy: 11 czerwca 2024, godz. 11:00

Szanowni Państwo,

zgodnie z obecnie procedowanymi regulacjami, po 31 grudnia 2024 r. wszyscy podatnicy, o przychodach powyżej 50 mln EUR oraz wszystkie podatkowe grupy kapitałowe będą zobowiązane do zaraportowania ksiąg rachunkowych, podatku dochodowego oraz środków trwałych i WNiP wg nowych struktur XML JPK_KR_PD i JPK_ST_KR. Wdrożenie nowych obowiązków będzie wymagać przygotowań, w wielu przypadkach jeszcze przed rozpoczęciem pierwszego okresu raportowania. Zmiany dotkną procesy księgowe, podatkowe i warstwę systemową. Podczas webinarium podzielimy się praktycznymi spostrzeżeniami o tym jak zmierzyć się z JPK_CIT.

Agenda wydarzenia:
– Zakres wymogów sprawozdawczych w ramach tzw. JPK_CIT
– Status projektu
– Wyzwania rachunkowe, podatkowe, systemowe
– Jak wdrożyć JPK_CIT, jakie prace wykonać jeszcze w 2024
– Sesja Q&A

Prowadzący:
Michał Szwed, Partner (Zespół biznesowo technologiczny)
Katarzyna Zasada, Starszy Manager ds. Technologii (Zespół biznesowo technologiczny)
Jacek Działański, Manager (Zespół biznesowo technologiczny)

REJESTRACJA