Śniadanie online z BALAJCZA – „Polak, Węgier, dwa bratanki – nieznane historie bratanków”

Czwartek, 11 marca 2021 r.
godz. 8:00-9:00

„Polak, Węgier, dwa bratanki – nieznane historie bratanków”, czyli czego nie wiesz o stosunkach między naszymi krajami.

W programie:

  • Czemu Franciszek Liszt miał na pieńku z Chopinem?
  • Za co mieszkańcy Podkowy Leśnej pokochali Węgrów?
  • Kim była kobieta, która złamała serce najsłynniejszym romantykom z obu krajów?
  • I o brawurowym pomyśle węgierskiego badacza, który serce zostawił w Warszawie, a ciało – w Starobielsku.

Spotkanie poprowadzi Hanna Dzielińska – dziennikarka, przewodniczka po Warszawie, autorka spacerów międzymiastowych (kwarantannowych) online, reportaży oraz książek o kulturze i mieście, popularyzatorka kultury i sztuki. Hania zajmuje się również animacją życia kulturalno‑artystycznego, organizuje produkcję filmów dokumentalnych i reportaży, współpracuje z dzielnicami i instytucjami kultury przy tworzeniu publikacji historycznych, a także prowadziła koło naukowe Studentów Historii Sztuki i wydała własną serię gier przygodowych dla dzieci i dla dorosłych.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, timea.balajcza@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

Śniadanie online z BALAJCZA – „Portugalia – o smaku porto w dźwiękach fado”

Czwartek, 25 lutego 2021 r.
godz. 8:00-9:00

Portugalia to niezwykle fascynujący i różnorodny kraj. Mimo swych niewielkich rozmiarów, kraina ta wciąż kryje wiele tajemnic, a turyści odwiedzają ją znacznie rzadziej niż inne kraje śródziemnomorskie. To kraj rozległych plaż i stromych klifów, romantycznych miast i klimatycznych wiosek rybackich, zabytków mauretańskich i architektury współczesnej.

W trakcie spotkania dowiesz się:

  • Dlaczego Portugalię nazywa się „ogrodem botanicznym Europy”?
  • Co oznacza skrót 4x F, który dla Portugalczyków jest świętością?
  • Co wspólnego ma wino porto z Porto?
  • Jakie dziedzictwo zostawili po sobie Maurowie?

W podróż po pięknej i wciąż nieodkrytej Portugali zabierze Was:

Monika Guzek – Trenerka międzykulturowa, project manager i wykładowczyni akademicka. Prowadzi projekty strategiczne marketingowe, a także odpowiada za wdrażanie produktów na rynki zagraniczne i ich adaptację do wymagać tychże rynków. Od 11 lat realizuje się w obszarze marketingu B2B i B2C, aktywnie wspierając działy handlowe i dostosowując metody wsparcia sprzedaży do lokalnych preferencji klientów. Posiada bogate doświadczenie międzynarodowe: pracowała w Polsce, Niemczech, Chinach i Indonezji, a od dwóch lat dzieli swoje życie pomiędzy Polskę i Portugalię. Członek Zarządu SIETAR Polska.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, timea.balajcza@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

SZKOLENIE ONLINE – Prawo pracy 2020/2021, nowości, kluczowe zmiany, najnowsze orzecznictwo sądowe oraz sprawdzone rekomendacje – praktyczny kurs dla kadry menadżerskiej i zarządzającej oraz działów HR.

Zapraszamy serdecznie Członków Polsko- Szwajcarskiej Izby Gospodarczej do udziału w szkoleniu organizowanym przez Kancelarię Sadkowski i Wspólnicy.  Dla członków została wygenerowana zniżka -25% od ceny podstawowej.

Celem szkolenia jest umożliwienie uczestnikom zdobycia cennej i praktycznej wiedzy z zakresu prawa pracy.
Szkolenie odbędzie się w formie online 02.03.2021 r. potrawa 5h w podziale na pięć bloków tematycznych:

  1. Przegląd najważniejszych zmian w prawie pracy w 2020 r.
  2. Zmiany w prawie pracy w 2021 r. 
  3. Przegląd obecnych prac legislacyjnych. 
  4. Najnowsze orzecznictwo w zakresie Prawa Pracy 
  5. Dyskusja oraz odpowiedzi na pytania uczestników

Szkolenie poprowadzą: mec. Marcin Frąckowiak oraz mec. Monika Kolasińska

DLACZEGO WARTO WYBRAĆ TO SZKOLENIE

  • wszystkie zagadnienia są omawiane z praktycznego punktu widzenia przez specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w obszarze tematyki objętej szkoleniem;
  • zapewniamy materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej (prezentacja) oraz nagranie ze szkolenia dostępne przez 14 dni w celu usystematyzowania zdobytej wiedzy;
  • każdy z uczestników może zadać własne pytania prowadzącemu – widoczne bądź nie widoczne dla innych uczestników szkolenia na czacie lub bezpośrednio na żywo poprzez podłączenie mikrofonu;
  • uczestnicy otrzymują certyfikat, potwierdzający zdobyte umiejętności;
  • szkolenie odbędzie się za pomocą platformy ZOOM.

Szczegóły i zapisy: https://sadkowskiiwspolnicy.pl/prawo-pracy-2020-2021-nowosci-kluczowe-zmiany-najnowsze-orzecznictwo-sadowe-oraz-sprawdzone-rekomendacje-praktyczny-kurs-dla-kadry-menadzerskiej-i-zarzadzajacej-oraz-dzialow-hr/

Sprawdź tez inne szkolenia:

Najważniejsze zmiany w podatkach dochodowych na przełomie roku 2020/2021 – https://sadkowskiiwspolnicy.pl/najwazniejsze-zmiany-w-podatkach-dochodowych-na-przelomie-roku-2020-2021/ 

Śniadanie online z BALAJCZA – „Święto Wiosny, czyli chiński Nowy Rok”

Czwartek, 11 lutego 2021 r.

godz. 8:00-9:00

Kultura i zwyczaje w Państwie Środka frapują swoją złożonością i czarują kolorytem. Dlaczego na Dalekim Wschodzie Nowy Rok obchodzony jest na przełomie stycznia i lutego? Z jakiego powodu Chińczycy odbywają wtedy blisko 3 miliardy podróży, a biznes zamiera?

 

Specyfikę chińskich świąt przybliży nasze śniadanie on-line: „Święto Wiosny, czyli chiński Nowy Rok”, na które zapraszamy w czwartek 11 lutego o godz. 8:00.

 

Na spotkaniu dowiemy się wielu ciekawych rzeczy, w tym:

  • Dlaczego Nowy Rok jest świętem ruchomym?
  • Kiedy należy „zamieść kurz”?
  • Dlaczego nie należy myć włosów w chiński Nowy Rok?
  • W którą noc Chińczycy śpią w ubraniach?
  • Dlaczego w Nowy Rok Chińczycy nie odwiedzają chorych?
  • Czy warto jechać do Chin w okresie Nowego Roku?

Uczestników zaprosimy też do udziału w noworocznym QUIZIE.

 

Spotkanie poprowadzi dla nas pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z praktyką w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

 

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, timea.balajcza@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

 

Noworoczne śniadanie online z BALAJCZA „Z perspektywy Państwa Środka”

Czwartek, 28 stycznia 2021 r.

godz. 8:00-9:00

Z okazji zbliżającego się chińskiego Nowego Roku proponujemy cykl kilku spotkań poświęconych Chinom, ich mieszkańcom, tradycjom i współczesności. Krok po kroku będziemy zgłębiać wiedzę o zwyczajach i różnicach kulturowych.

Trwająca od ponad 4 tysięcy lat cywilizacja chińska wciąż zadziwia i fascynuje. Zajrzyjmy zatem za monumentalny Chiński Mur i zmierzmy się ze stereotypami.

 

Podczas śniadania dowiedzą się Państwo między innymi:

  • Dlaczego Chiny są Państwem Środka?
  • Jak na chińskich mapach przedstawiana jest Europa?
  • Dlaczego w Chinach nie ma Facebooka ani Google?
  • Jak wygląda chińska klawiatura komputerowa?
  • Czy w Chinach są tzw. przeciętni Chińczycy?
  • Dlaczego Chińczycy nie biorą kredytów?

Nauczymy się też liczyć po chińsku do dziesięciu.

W noworoczne klimaty wprowadzi nas pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z praktyką w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

 

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, timea.balajcza@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

Zaproszenie na 11. Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG (20-21.01.2021)

  1. Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG

Business Reimagined

W 2021 roku Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG odbędzie się w dniach 20-21 stycznia. Pandemia zmieniła nie tylko otoczenie biznesowe i wpłynęła na kwestie organizacyjno-strategiczne w wielu firmach, ale także wymusiła zmianę formy kontaktów i interakcji. Najbliższa, 11. już edycja Kongresu, po raz pierwszy w całości odbędzie się wyłącznie w formule online i potrwa dwa dni, podczas których 25 ekspertów KPMG wygłosi 13 prelekcji. Kongres będzie tłumaczony symultanicznie na język angielski.

Formularz rejestracyjny oraz więcej informacji na temat Wydarzenia znajdują się na stronie Kongresu.

Agenda

Pierwszy dzień Kongresu (20.01.2021) będzie poświęcony najważniejszym zmianom w przepisach:

  • Najnowsze trendy w kontrolach podatkowych
  • Zmiany w podatku dochodowym od osób prawnych (CIT) od 2021 r.
  • Podatkowe wyzwania na rok 2021 dla osób fizycznych i pracodawców
  • Nowości w VAT 2021
  • Koncepcja rzeczywistego właściciela i podatek u źródła
  • Źródła finansowania dla przedsiębiorców w latach 2021-2027

Drugi dzień Kongresu (21.01.2021) będzie natomiast poświęcony tematom związanym z istotnymi aspektami działalności firm w nowej rzeczywistości:

  • Droga do szybkiej i wiarygodnej informacji wiedzie przez cyfrową transformację
  • Sprawozdawczość finansowa dziś. Wpływ nowej rzeczywistości na sprawozdanie finansowe za 2020 rok
  • Podatki międzynarodowe – trendy i wyzwania
  • Ceny transferowe – kluczowe zagadnienia
  • Cyfrowe transformacje podatkowe wobec rosnących wymogów transparentności
  • Rewolucyjne zmiany w KSH – projekt pierwszej kodyfikacji prawa holdingowego
  • Prawne aspekty przygotowania przedsiębiorstwa do sprzedaży – wskazówki praktyczne

Pełna agenda Kongresu dostępna jest na stronie Organizatora.

Rödl & Partner liderem rankingu „Book of lists”

W 25. edycji rankingu „Book of lists” Rödl & Partner po raz kolejny został wyróżniony w kilku kategoriach. Zajął pierwsze miejsce wśród firm księgowych (niezmiennie od pięciu lat) oraz firm doradztwa podatkowego (awans z drugiego miejsca), a także firm doradczych. Ponadto do sukcesów firmy zalicza się trzecia pozycja w kategorii firm audytorskich oraz dziesiąte miejsce wśród firm prawniczych.

 

W rankingu firm doradczych udział wzięło 6 podmiotów, w rankingu firm księgowych i doradztwa podatkowego o rankingowe pozycje walczyło 17 spółek. Z kolei wśród firm audytorskich do rankingu stanęło 11 podmiotów, a firm prawniczych zgłosiło się 29. Wysokość przychodów była głównym kryterium wyboru firm w kategoriach doradczych, doradztwa księgowego, podatkowego i audytu. Wśród firm prawniczych – liczba prawników.

 

Cieszymy się, że wieloletnie dokonania Rödl & Partner ponownie zostały docenione przez kapitułę rankingu „Book of Lists”. To dla nas potwierdzenie, że dzięki stałemu rozwojowi i agile’nemu doradztwu zajmujemy wiodące miejsca w rankingach podsumowujących ważne obszary naszej działalności. Dziękujemy klientom i pracownikom, bez których ten sukces nie byłby możliwy. Pomimo wyjątkowych warunków funkcjonowania rynku w 2020 r. nie zatrzymujemy się, dzięki digitalizacji i bezpiecznym systemom bez przeszkód doradzamy klientom Rödl & Partner na całym świecie – wyniki komentuje Renata Kabas-Komorniczak, Partner Zarządzający, doradca podatkowy w Rödl & Partner i MBA Digital Transformation.

 

„Book of lists” prezentuje rankingi z najważniejszymi informacjami o działalności ponad 1000 firm z 11 sektorów gospodarki typu B2B: budownictwo i nieruchomości, finanse, usługi dla firm, transport i logistyka, edukacja, IT, turystyka i podróże, gospodarka i przemysł.

 

***

Rödl & Partner to międzynarodowa firma świadcząca zintegrowane usługi profesjonalne w obszarach: audyt, business process outsourcing, doradztwo podatkowe, doradztwo prawne, consulting. Działa w 49 krajach i ma 109 biur, w których pracuje 5120 osób. W Polsce zatrudnia ponad 500 pracowników w sześciu lokalizacjach – Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

Świąteczne śniadanie online z BALAJCZA

„Międzykulturowe spotkanie świąteczne”

Nadchodzą Święta Bożego Narodzenia, pełne magii i cudów. Z tej okazji zapraszamy na świąteczne Śniadanie on-line w czwartek, 17 grudnia o godzinie 8:00. Tym razem temat spotkania brzmi: „Christmas, czyli  międzykulturowe Święta”.

 

Zwyczaje bożonarodzeniowe nie są takie same we wszystkich krajach.

Zapoznamy się z różnicami widocznymi nawet w samej Europie. Sprawdzimy również mity i historyczne fakty dotyczące Bożego Narodzenia.

 

Na spotkaniu dowiesz się wielu ciekawych rzeczy, w tym:

  • Dlaczego nie wszyscy chrześcijanie świętują 25 grudnia?
  • Czy Święty Mikołaj ma brata?
  • Kto przynosi rózgi niegrzecznym dzieciom?
  • Gdzie w Wigilię króluje na stole karp, gdzie indyk, a gdzie kiełbaski?
  • Jakie smakołyki jedzą w święta Francuzi?
  • Czy Japończycy mają zwyczaje bożonarodzeniowe?
  • Dlaczego w Chinach jabłko jest symbolem świętowania 24 grudnia?
  • Skąd pochodzi tradycja pocałunku pod jemiołą?

 

Nie zabraknie też świątecznego QUIZU.

 

W świąteczne klimaty wprowadzi nas pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z praktyką w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.

Śniadanie odbędzie się w języku polskim.

 

W celu potwierdzenia obecności, prosimy o kontakt:.

Timea Balajcza, timea.balajcza@balajcza.pl
tel.:+48 601 913 446

Warsztaty tematyczne

Rusz w podróż… Choćby już!

Komu z nas nie brakuje teraz okazji do podróży, spotkań i interakcji z innymi ludźmi? Częste kiedyś pogawędki przy kawie i okazje do networkingu zastąpiła praca zdalna i sucha komunikacja na odległość.

Wszyscy zadajemy sobie teraz pytanie, jak w tych warunkach utrzymać istniejące relacje biznesowe, nawiązać nowe i zadbać o dobre samopoczucie pracowników?

W Balajcza nie dajemy jednak za wygraną i pozostajemy w kontakcie z naszymi klientami za pośrednictwem spotkań i warsztatów tematycznych online* prowadzonych przez naszych trenerów. Wspólnie odkrywamy smaczki językowe, różne zakątki świata,  inne kultury, tradycje, a nawet potrawy. Patrząc z biznesowej perspektywy, zgłębiamy też kwestie różnic kulturowych i sekrety udanych relacji w międzynarodowym zespole.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, oferujemy organizację takich warsztatów także dla innych firm.

Jeśli szukają Państwo sposobu na zacieśnienie relacji ze swoimi klientami lub na integrację w gronie pracowników w obliczu nadchodzących Świąt, mamy coś dla Państwa!

Uczestnicy nie tylko miło spędzą czas, ale także wyniosą ze spotkania przydatną w biznesie wiedzę kulturową, kluczową zwłaszcza w firmach międzynarodowych.

W najbliższych tygodniach chcielibyśmy zaproponować Państwu specjalny warsztat, który wprowadzi Państwa w ciepłą, świąteczną atmosferę – przeniesiemy się do różnych zakątków świata, by przyjrzeć się lokalnym tradycjom i zwyczajom związanym ze Świętami, a nawet poczuć aromat bożonarodzeniowych specjałów…

Wspólne podróże zbliżają, nawet jeśli jest to tylko podróż w wyobraźni.

Po szczegóły oferty zapraszamy do kontaktu:

Iwona Bułacz – Menedżer Działu Obsługi Klienta

balajcza@balajcza.pl
Tel.: 22 643 47 94, 98
Tel. kom.: +48 601 913 918

www.balajcza.pl

*Warsztaty odbywają się na platformie Zoom i trwają około 1 godziny (lub dłużej, w zależności od potrzeb).