Kancelaria GESSEL w rankingu dziennika Rzeczpospolita

27 lipca poznaliśmy wyniki tegorocznej, 18. już edycji Rankingu Kancelarii Prawniczych organizowanego przez dziennik Rzeczpospolita. Jest nam niezmiernie miło poinformować, że Kancelaria GESSEL otrzymała nagrodę w kategorii Pro bono oraz wyróżnienie za stronę poświęconą doradztwu prawnemu podczas epidemii.

 

Kancelaria GESSEL od wielu lat wspiera cele podmiotów związanych ze sztuką współczesną, dobrem publicznym, edukacją, dlatego szczególnie cieszy nas to wyróżnienie (więcej o zaangażowaniu Kancelarii GESSEL w działalność pro bono: TUTAJ). Nagroda ta jest efektem wytężonej, bezinteresownej pracy naszych prawników, m.in. dr Beaty Gessel-Kalinowska vel Kalisz, Senior Partner i założycielki Kancelarii GESSEL oraz Fundacji GESSEL dla Zachęty i dla Muzeum Narodowego w Warszawie, Joanny Kisielińskiej-GarncarekMarii DudzińskiejAldony PietrzakMichała BoryczkiMacieja BoryczkoMichała BochowiczaMarty GrabiecKrzysztofa JasińskiegoMarcina MaciejakaKaroliny OlszewskiejPiotra TraczaErazma Dutkiewicza i innych.

Kancelaria GESSEL podczas pandemii śledziła zmiany prawne i omawiała je w alertach i artykułach, które umieszczaliśmy w witrynie COVID-19. Zaangażowanie naszego zespołu koronawirusowego (w składzie: Adam KraszewskiMichał Bochowiczdr Bartłomiej WoźniakJakub BrzeskiMarta GrabiecKrzysztof JasińskiKarolina Krzal-KwiatkowskaKatarzyna LisowskaAgnieszka NowackaJulia TrzmielewskaWeronika ZdebIwona Gielo-BenzaAleksandra GłuszekPaulina MaciągKarolina OlszewskaDiana StrzałkowskaPiotr Tracz), którego prace koordynowała Bernadeta Kasztelan-Świetlik, wspólniczka, radca prawny, zostały docenione przez kapitułę rankingu.

 

Ranking Kancelarii Prawniczych organizowany przez „Rzeczpospolitą” to jedno z najważniejszych wydarzeń w środowisku prawniczym. Ten rok jest wyjątkowy – ze względu na ograniczenia wynikające z pandemii organizatorzy musieli zrezygnować z gali w tradycyjnej formie – ogłoszenie wyników musiało przenieść się do rzeczywistości wirtualnej (uroczystą galę można obejrzeć TUTAJ).

Kancelaria GESSEL w rankingu dziennika Rzeczpospolita

27 lipca poznaliśmy wyniki tegorocznej, 18. już edycji Rankingu Kancelarii Prawniczych organizowanego przez dziennik Rzeczpospolita. Jest nam niezmiernie miło poinformować, że Kancelaria GESSEL otrzymała nagrodę w kategorii Pro bono oraz wyróżnienie za stronę poświęconą doradztwu prawnemu podczas epidemii.

Kancelaria GESSEL od wielu lat wspiera cele podmiotów związanych ze sztuką współczesną, dobrem publicznym, edukacją, dlatego szczególnie cieszy nas to wyróżnienie (więcej o zaangażowaniu Kancelarii GESSEL w działalność pro bono: TUTAJ). Nagroda ta jest efektem wytężonej, bezinteresownej pracy naszych prawników, m.in. dr Beaty Gessel-Kalinowska vel Kalisz, Senior Partner i założycielki Kancelarii GESSEL oraz Fundacji GESSEL dla Zachęty i dla Muzeum Narodowego w Warszawie, Joanny Kisielińskiej-GarncarekMarii DudzińskiejAldony PietrzakMichała BoryczkiMacieja BoryczkoMichała BochowiczaMarty GrabiecKrzysztofa JasińskiegoMarcina MaciejakaKaroliny OlszewskiejPiotra TraczaErazma Dutkiewicza i innych. 

Kancelaria GESSEL podczas pandemii śledziła zmiany prawne i omawiała je w alertach i artykułach, które umieszczaliśmy w witrynie COVID-19. Zaangażowanie naszego zespołu koronawirusowego (w składzie: Adam KraszewskiMichał Bochowiczdr Bartłomiej WoźniakJakub BrzeskiMarta GrabiecKrzysztof JasińskiKarolina Krzal-KwiatkowskaKatarzyna LisowskaAgnieszka NowackaJulia TrzmielewskaWeronika ZdebIwona Gielo-BenzaAleksandra GłuszekPaulina MaciągKarolina OlszewskaDiana StrzałkowskaPiotr Tracz), którego prace koordynowała Bernadeta Kasztelan-Świetlik, wspólniczka, radca prawny, zostały docenione przez kapitułę rankingu.

Ranking Kancelarii Prawniczych organizowany przez „Rzeczpospolitą” to jedno z najważniejszych wydarzeń w środowisku prawniczym. Ten rok jest wyjątkowy – ze względu na ograniczenia wynikające z pandemii organizatorzy musieli zrezygnować z gali w tradycyjnej formie – ogłoszenie wyników musiało przenieść się do rzeczywistości wirtualnej (uroczystą galę można obejrzeć TUTAJ).

Rödl & Partner wyróżniony w Rankingu Kancelarii Prawniczych “Rzeczpospolitej”

W 18 edycji Rankingu Kancelarii Prawniczych dziennika „Rzeczpospolita” Rödl & Partner otrzymał 3 wyróżnienia w kategorii „Wsparcie przedsiębiorców i służby zdrowia podczas epidemii”: za wewnętrzną organizację pracy kancelarii podczas pandemii, zaangażowanie w tworzenie legislacyjnych rozwiązań antykryzysowaych podczas pandemii oraz za wsparcie pro bono służby zdrowia podczas pandemii.

Rödl & Partner dzięki digitalizacji procesów i elektronicznemu obiegowi dokumentów bezpiecznie obsługuje swoich klientów we wszystkich lokalizacjach na świecie, również w trybie zdalnym. Kancelaria powołała także jednostkę specjalną ds. COVID, która na bieżąco analizuje aktualne przepisy prawa. Eksperci udostępnili przedsiębiorcom ponad 50 specjalistycznych artykułów oraz przeprowadzili kilkanaście darmowych webinariów analizujących sytuację rynku w kontekście pandemii. Rödl & Partner zorganizował także akcję „Pomoc dla szpitali”, w ramach której wsparł sześć placówek medycznych, zlokalizowanych w Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

Firma potwierdza także ugruntowaną pozycję na rynku usług profesjonalnych oraz opinię dobrego pracodawcy, awansując o 5 miejsc w kategorii rankingowej „Kancelarie według liczby prawników”.

***
Rödl & Partner to międzynarodowa firma świadcząca zintegrowane usługi profesjonalne w obszarach: audyt, business process outsourcing, doradztwo podatkowe, doradztwo prawne, consulting. Działa w 49 krajach i ma 109 biur, w których pracuje 5120 osób. W Polsce zatrudnia ponad 500 pracowników w sześciu lokalizacjach – Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

Pracodawcy apelują o wprowadzenie stałych rozwiązań w zakresie pracy zdalnej

COVID – 19 znacząco wpłynął na sytuację na rynku pracy.  Początkowo pracodawcy stanęli przed wyzwaniem zapewnienia swoim pracownikom bezpiecznych warunków pracy. Świetnie sprawdziło się tutaj rozwiązanie w postaci pracy zdalnej, tymczasowo uregulowane w tarczy antykryzysowej. Doświadczenie ostatnich miesięcy pokazało jednak, że możemy mieć do czynienia z trwałą zmianą modelu pracy. PwC wskazuje, że aż 74% firm ma w planach zwiększenie zakresu pracy zdalnej po zakończeniu pandemii. Odpowiedzią na nową rzeczywistość muszą być zmiany prawne, o które apelują dziś pracodawcy.

W trakcie prac nad projektem „Bezpieczny powrót do pracy” organizacje pracodawców:

•    American Chamber of Commerce (AmCham)
•    Business Centre Club
•    Francusko-Polska Izba Gospodarcza
•    Konfederacja Lewiatan
•    Polskie Forum HR
•    Polsko-Szwajcarska Izba Gospodarcza
•    Pracodawcy RP
•    Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL)

dokonały przeglądu obowiązujących regulacji, spośród których wyróżniły te, które wymagają stałych zmian w polskim prawie. Za cel postawiły opracowanie takich rozwiązań legislacyjnych, które będą stanowić wsparcie pracowników oraz pracodawców w możliwie jak najbardziej płynnym i normalnym funkcjonowaniu. Wśród tych najbardziej pilnych wyróżniono obszar pracy zdalnej oraz mierzenia temperatury i wykonywania testów na COVID-19.

Praca zdalna

Jak pokazały doświadczenia ostatnich miesięcy, praca zdalna była i jest szeroko wykorzystywanym narzędziem organizacji pracy. Co więcej, jak wynika z raportu Devire, dwóch na trzech kandydatów chętniej wybierze ofertę, która zapewnia częściowy lub pełny wymiar pracy zdalnej. Oznacza to, że jest to rozwiązanie pożądane przez pracowników, zwiększające atrakcyjność danego stanowiska pracy. Wszystko wskazuje na to, że praca zdalna stanie się stałym elementem rynku pracy, nie tylko zwiększającym bezpieczeństwo w momentach tak trudnych jak obecny, i wpisze się w rzeczywistość wielu firm.

Niesie ona za sobą ogromne wyzwania natury legislacyjnej. Ustawy w ramach tarczy antykryzysowej wprowadziły pewne narzędzia prawne, odpowiadające na potrzeby pracodawców i pracowników, są to jednak rozwiązania tymczasowe, których obowiązywanie kończy się 4 września br. Kodeksowe zapisy dotyczące telepracy są zbyt wąskie, aby objąć wszystkie przypadki, gdzie praca zdalna może mieć zastosowanie, a ich treść nie zawsze jest możliwa do zastosowania. Praca zdalna może być wykonywana w dowolnym miejscu, ma charakter mniej lub bardziej nieregularny, a jej zastosowanie zależy głównie od dwóch czynników: charakteru wykonywanych prac oraz preferencji pracowników i pracodawców co do jej częstotliwości. Definicja tej formy organizacji pracy powinna wziąć pod uwagę szereg możliwości, które praca zdalna oferuje. Dodatkowo, w opinii organizacji pracodawców, większość elementów jej dotyczących powinna być przedmiotem indywidualnych ustaleń między pracownikiem a pracodawcą. Dotyczy to przede wszystkim jej częstotliwości, miejsca wykonywania, bezpieczeństwa danych, czy ewentualnych kosztów ponoszonych przez pracowników.

Jednym z kluczowych elementów, które wymagają regulacji jest też obszar bezpieczeństwa i higieny pracy. W związku z tym, że pracodawca nie ma pełnej kontroli nad warunkami panującymi w miejscu pracy, nie ma możliwości zastosowania wszystkich przepisów dot. BHP wynikających z Kodeksu pracy i innych aktów prawnych. Stąd też pracodawcy składają propozycję rozwiązań bardziej odpowiadających rzeczywistości pracy zdalnej, m.in. w zakresie postępowania wypadkowego i dokonania kwalifikacji, czy zdarzenie miało charakter wypadku przy pracy.

Brak jasnej podstawy prawnej mierzenia temperatury i wykonywania testów

Różne podejścia urzędów sprawiają, że brak jest jasnych zasad, które powinny stanowić podstawę prawną mierzenia temperatury ciała i wykonywaniu testów na COVID – 19, w szczególności w zakresie przetwarzania danych. Zdaniem GIS, pracodawca musi uzyskać zgodę pracownika na pomiar. Innego zdania jest UODO, który w swoim stanowisku wskazuje, iż zgoda nie może być podstawą przetwarzania danych, a mogą nią być, zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. i) RODO, przepisy obowiązującego prawa. Konieczne zatem jest wprowadzenie w Kodeksie pracy instrumentu prawnego, który pozwoli na podejmowanie przez pracodawców powyższych działań w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia oraz w celu ochrony tych dóbr w stosunku do ogółu zatrudnionych przebywających na terenie zakładów pracy.

Śniadanie online z BALAJCZA: “Efektywna komunikacja międzykulturowa”

Dnia 21 lipca 2020 r. firma BALAJCZA organizuje kolejne śniadanie online dla klientów, partnerów biznesowych i współpracowników firmy.

Temat spotkania to: „Efektywna komunikacja międzykulturowa”.

Umiejętność komunikacji z przedstawicielami różnych kultur to jeden z najważniejszych czynników warunkujących nasz sukces na arenie międzynarodowej. Pozwala ona nie tylko na budowanie skutecznych zespołów czy prowadzenie efektywnych negocjacji, ale także umożliwia zrozumienie intencji innych osób, uniknięcie wielu niedomówień i niepożądanych konfliktów.

Dlatego warto wiedzieć:

  • Dlaczego w Japonii ważna jest umiejętność „czytania powietrza”?
  • Jak się zachować, gdy odmawia nam Portugalczyk?
  • Dlaczego Chińczyk może nie przyjść na wcześniej umówione spotkanie?
  • I  jak żartować, by nie urazić Amerykanina?

Podczas spotkania skupimy się przede wszystkim na komunikacji werbalnej w krajach wysoko i nisko kontekstowych. Dowiemy się, co oznacza „czytanie powietrza”, czyli czytanie między wierszami, czy „nie” zawsze oznacza odmowę, jak pisać maile oraz jak rozumieć sytuację, w której ktoś przez kilka dni nam nie odpisuje. Skoncentrujemy się na tym jednym aspekcie i przyjrzymy się bardzo dużej liczbie przykładów.

O tym, jak efektywnie komunikować się z przedstawicielami różnych kultur opowie:
Monika Guzek – trenerka międzykulturowa, project manager i wykładowczyni. Prowadzi projekty strategiczne, marketingowe, a także odpowiada za wdrażanie i adaptację produktów do wymagań rynków zagranicznych. Od 10 lat realizuje się w obszarze marketingu B2B i B2C, aktywnie wspierając działy handlowe i dostosowując metody wsparcia sprzedaży do lokalnych preferencji klientów. Posiada bogate doświadczenie międzynarodowe: pracowała w Polsce, Niemczech, Chinach i Indonezji a od roku dzieli swoje życie pomiędzy Polskę i Portugalię. Od 2019 roku jest Członkiem Zarządu SIETAR Polska.

Serdecznie zapraszamy na to spotkanie wszystkie osoby zainteresowane tematem. W przypadku chęci udziału, prosimy o kontakt: Timea Balajcza, timea.balajcza@balajcza.pl, tel.:+48 601 913 446

BALAJCZA Linguistic Services – promocyjne stawki za tłumaczenia prawne i finansowe

Informujemy, że pomimo sytuacji związanej z pandemią COVID-19 firma lingwistyczna BALAJCZA Linguistic Services wykonuje tłumaczenia pisemne zwykłe i przysięgłe na dotychczasowych zasadach. Ze względu na zwiększone zapotrzebowanie na tłumaczenia prawne i finansowe, proponujemy promocyjne stawki za te właśnie specjalizacje. Dzięki temu nasi Klienci otrzymają dotychczasową wysoką jakość tłumaczeń w nowej atrakcyjnej cenie.

Obserwujemy ożywienie i powrót do tłumaczeń ustnych przysięgłych u notariuszy, w kancelariach prawnych czy urzędach. Także w przypadku tych tłumaczeń oferujemy bardzo atrakcyjne stawki. Z kolei w ramach podtrzymywania kontaktów biznesowych interesującą alternatywą mogą być tłumaczenia konferencyjne on-line.

Niezmiennie proponujemy bardzo atrakcyjne kursy języków obcych on-line prowadzone przez naszych najlepszych, doświadczonych  lektorów. Warto wykorzystać ten czas z BALAJCZA Linguistic Services!

Serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszym działem obsługi Klienta:

BALAJCZA Linguistic Services – Działu obsługi Klienta

Tel.: +48 22 643 47 94; +48 22 643 47 98

Tel.kom.: +48 601 913 918

E-mail: balajcza@balajcza.pl


www.balajcza.pl

Firmy tną koszty i wstrzymują inwestycje, ale recesja nie dotknie każdego

W dniach 10 – 24 czerwca izby bilateralne zrzeszone w International Group of Chambers of Commerce (IGCC) przeprowadziły ankietę wśród polskich i zagranicznych przedsiębiorstw dotyczącą wpływu pandemii na biznes w Polsce. Jej wyniki porównano z podobnym badaniem przeprowadzonym przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą (CCIFP) w momencie wprowadzenia pierwszych restrykcji. Pozwoliło to na weryfikację ówczesnych obaw i wskazanie największych problemów, z którymi spotkali się przedsiębiorcy w ciągu trzech ostatnich miesięcy.

80% firm spodziewa się spadku wyników finansowych na koniec roku, a blisko 90% odnotowało zmniejszenie sprzedaży. Powrót do poziomu sprzed pandemii możliwy będzie najwcześniej za 6-12 miesięcy, choć niektóre branże spodziewają się recesji dopiero w 2021 r. Firmy przed upadłością bronią się najczęściej poprzez cięcie kosztów, głównie niezwiązanych z podstawową działalnością, a redukcję etatów traktują jako ostateczność.

Firmy tracą zamówienia, ale płatności nie zostały zablokowane

Największym problemem, z którym spotykali się przedsiębiorcy w ostatnich trzech miesiącach, było anulowanie zamówień przez klientów (51% wskazań). Sprawdziły się zatem obawy większości firm wyrażone w marcowym badaniu, w którym anulowanie zamówień prognozowało 50% respondentów. Opóźnienia w płatnościach od klientów, czy realizacji zamówień dotknęły finalnie mniej firm niż pokazywały wyniki pierwszego badania (odpowiednio 27% i 29% wskazań w czerwcu, wobec 56% i 41% w marcu).

Jedynie zmniejszenie produkcji wystąpiło na nieco większą skalę niż prognozowano (28 % odpowiedzi w czerwcu i 21% w marcu). Dużym utrudnieniem dla prowadzenia działalności, szczególnie wśród firm działających na wielu rynkach, były ograniczenia w przemieszczaniu i zamknięte granice, na co wskazywało 38% respondentów. Wiązało się to z koniecznością zdalnego zarządzania firmą, a także stanowiło problem z podpisywaniem dokumentów czy umów.

Lepsza sytuacja niż zakładano wystąpiła w logistyce i transporcie towarów. Blisko połowa respondentów nie odnotowała w tym obszarze wpływu COVID-19, co jest o blisko 10% lepszym wynikiem niż na początku marca. W przypadku co trzeciej firmy pojawiały się problemy z dostawą produktów od poddostawców z Polski i z zagranicy. Deklarowane problemy z transportem w kraju, czy pojawiającymi się brakami na stanach magazynowych wystąpiły jedynie w co dziesiątym przedsiębiorstwie.

Cięcia kosztów w firmach co najmniej do końca roku

W konsekwencji spadków sprzedaży, firmy podjęły szereg działań mających na celu zmniejszanie wydatków i kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa, by w ten sposób utrzymać płynność finansową.
52% firm już zredukowało wydatki niezwiązane z podstawową działalnością firmy, w takich obszarach jak marketing, reklama, czy szkolenia, a blisko 40% będzie te ograniczenia kontynuować w kolejnych miesiącach. Skala tych cięć jest znacząca, gdyż w blisko 2/3 przypadków wyniosły one powyżej 50% dotychczasowych budżetów.
Kolejne kroki podejmowane przez przedsiębiorstwa to: wstrzymanie rekrutacji (45% wskazań), podwyżek (37%) i premii (28%). W 29% firm nastąpiła redukcja wynagrodzenia, najczęściej od 5% do 20% dotychczasowej pensji, jednak w kolejnych miesiącach tego rodzaju działanie deklaruje już tylko 17% ankietowanych przedsiębiorstw. Firmy starają się za wszelką cenę utrzymać miejsca pracy i pomimo spadku obrotów, zwolnienia pracowników są wprowadzane jako ostateczność. Do tej pory redukcji etatów dokonało 15% firm, najczęściej na poziomie od 2% do 10% załogi.


Blisko połowa badanych firm (48%) skorzystała ze wsparcia w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.
Wśród nich 43% przedsiębiorców oceniło udzieloną pomoc pozytywnie, a według 54% proponowane rozwiązania nie spełniły ich oczekiwań. Główne uwagi dotyczyły skomplikowanych procedur, niejasnych zasad, a także długiego czasu oczekiwania na decyzję. 

Badanie Przetrwać COVID19 – Wpływ pandemii na działalność firm w Polsce zostało przeprowadzone przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą wśród firm zrzeszonych w izbach bilateralnych należących do International Group of Chambers of Commerce (IGCC) i skierowane było do Prezesów, Dyrektorów Generalnych i członków zarządu. Udział w nim wzięło 189 przedsiębiorstw działających w Polsce, z czego 26% to firmy polskie, 16% niemieckie, 14% francuskie, 7% amerykańskie, 6% szwajcarskie, 5% austriackie, a 26% z kapitałem pochodzącym z innych krajów. Połowa respondentów reprezentowała firmy zatrudniające do 50 osób, 32%  to średnie przedsiębiorstwa (51 – 500 pracowników), a 19 % to firmy zatrudniające powyżej 500 osób. Najwięcej respondentów pochodziło z branży przemysłowej (13%), budowlanej i nieruchomości (13%), usług dla biznesu (12%), doradztwa (8%), usług IT i telekomunikacji (7%) oraz handlu i dystrybucji (6%).

 

International Group of Chambers of Commerce (IGCC) www.inwestycjezagraniczne.com

Media

Business Insider
https://businessinsider.com.pl/firmy/koronawirus-w-polsce-trudna-sytuacja-firm/ccrkxmt

Bankier.pl
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Wsparcie-z-tarczy-antykryzysowej-nie-spelnilo-oczekiwan-przedsiebiorcow-7917567.html

Rzeczpospolita
https://www.rp.pl/Biznes/307019883-Firmy-tna-pensje-i-etaty-wyhamowuja-inwestycje.html

Puls Biznesu
https://www.pb.pl/wirus-uderza-w-firmy-ktore-m-in-wyhamowuja-inwestycje-995557

Nowi Partnerzy w Rödl & Partner


1 lipca 2020 r. grono Partnerów w Rödl & Partner powiększyło się o cztery osoby z Polski. To długoletni pracownicy firmy: dr iur. Monika Behrens, Jarosław Hein, Katarzyna Judkowiak i Marzena Rączkiewicz. Nowo mianowani Partnerzy wesprą dotychczasowe działania Renaty Kabas-Komorniczak (Partner Zarządzający), Therese Baginski, Magdaleny Ludwiczak i Liliane Preusser. Do grona Partnerów dołączyło w sumie 28 osób z Niemiec
Polski, Szwajcarii, Włoch, Łotwy, Słowacji, USA i Indii, w tym 6 kobiet i 22 mężczyzn. Wśród nich 9 osób reprezentuje audyt (w tym audyt IT), 7 doradztwo podatkowe i BPO, 9 doradztwo prawne, jest także 2 doradców dla przedsiębiorstw (energie odnawialne i IT) i jeden nowy Chief Operation Officer – doradca podatkowy, audytor oraz doradca IT.

 

Nowi Partnerzy reprezentują różne działy i gałęzie biznesu, co pokazuje, że Rödl & Partner umacnia kompleksowe podejście do doradztwa poprzez multidyscyplinarne wspieranie swoich klientów. Jest to także wyraźny sygnał, że pomimo obecnej sytuacji na świecie związanej z koronawirusem, firma rozwija się i inwestuje w kadrę.

 

Jestem przekonana, że nasza decyzja o powiększeniu grona Partnerów w Polsce jest tym właściwym kierunkiem w rozwoju firmy i będzie się ono dalej powiększać. Proces nominacji na to stanowisko trwa około roku. Jest to długa ścieżka działań, w której biorą udział najważniejsze osoby w światowych strukturach naszej firmy. Do grona Partnerów dołączają osoby z ogromnym doświadczeniem zawodowym, związane z naszą firmą od lat, mogące pochwalić się wieloma interesującymi projektami, znakomitymi zespołami pracowników i świetnymi relacjami z klientami. Nowi Partnerzy to także nowe pomysły i energia, a w Rödl & Partner rozwijamy się poprzez pracę w zespole, nie w pojedynkę. Jesteśmy orkiestrą ze znakomitymi indywidualnościami – mówi Renata Kabas-Komorniczak, Partner Zarządzający w Rödl & Partner. – Monika Behrens i Jarosław Hein będą odpowiedzialni za dalszy rozwój naszych usług prawnych, Katarzyna Judkowiak skupi się na doradztwie podatkowym, a Marzena Rączkiewicz na usługach związanych z Business Process Outsourcing (BPO), usprawnianiem procesów, robotyką i automatyzacją. Nowi Partnerzy działają w międzynarodowych praktykach firmy: M&A, doradztwo transakcyjne, prawo restrukturyzacyjne i upadłościowe, international tax, law, VAT, tax compliance, expats i Business Process Outsourcing – dodaje.

Dr. iur. Monika Behrens to radca prawny z wieloletnim doświadczeniem doradczym w Niemczech i w Polsce. Do Rödl & Partner dołączyła w 2013 r., a od 2018 r. kieruje działem doradztwa prawnego w Warszawie i grupą ekspercką M&A. Specjalizuje się w doradztwie związanym z inwestycjami i wejściem na rynek w Polsce, doradztwie transakcyjnym, negocjowaniu umów oraz projektach międzynarodowych wymagających znajomości prawa niemieckiego. Jest specjalistką w zakresie real estate i doktorem nauk prawnych zarówno Uniwersytetu Karola Ruprechta w Heidelbergu, jak i Uniwersytetu Jagiellońskiego. Była pracownikiem naukowym Centrum Europejskiego Prawa Gospodarczego w Bonn i stypendystką na Uniwersytecie w Heidelbergu i Greifswaldzie.

Jarosław Hein to absolwent prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim, adwokat i doradca podatkowy. Z Rödl & Partner związany jest od 2005 r., od 2008 r. jako kierownik działu prawno-podatkowego w gliwickim biurze Rödl & Partner. Do głównych obszarów jego działalności zawodowej należą: prawo zobowiązań, prawo karne i prawo karno-skarbowe, compliance, prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne, M&A i AML. Doradza klientom przy sporządzaniu umów w obrocie gospodarczym, przy transakcjach M&A oraz przeprowadza legal i tax due diligence. Reprezentuje klientów w postępowaniach cywilnych i karnych oraz wierzycieli w postępowaniach upadłościowych i restrukturyzacyjnych.

Katarzyna Judkowiak to absolwentka Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Europejskiego Viadrina we Frankfurcie n/Odrą na kierunku Międzynarodowej Ekonomiki Przedsiębiorstwa. Odbywała stypendium w Urugwaju, dzięki czemu oprócz niemieckiego i angielskiego mówi po hiszpańsku. Z Rödl & Partner związana jest od 2005 r., tytuł doradcy podatkowego uzyskała w 2007 r. Kieruje działem doradztwa podatkowego w warszawskim oddziale Rödl & Partner. Specjalizuje się w doradztwie podatkowym dla polskich i zagranicznych klientów. Realizuje projekty dotyczące międzynarodowego prawa podatkowego, w tym strategie podatkowe uwzględniające inwestycje zagranicznych firm w Polsce oraz polskich w różnych jurysdykcjach. Uczestniczy w przeglądach podatkowych, podatkowych due diligence, projektach mergers & aquisions, a także w transakcjach obrotu nieruchomościami. Reprezentuje klientów w postępowaniach przed organami podatkowymi, sądami administracyjnymi oraz przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Posiada bogate doświadczenie w tax compliance.

Marzena Rączkiewicz to absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowych Studiów Podatków i Prawa Podatkowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Z Rödl & Partner związana od 1999 r. Jest kierownikiem zespołu księgowości płacowej w oddziałach Rödl & Partner w Warszawie, Gdańsku, Krakowie i Wrocławiu. Posiada tytuł doradcy podatkowego oraz certyfikat Lean Practitioner. Prowadzi sprawy dotyczące doradztwa podatkowego oraz outsourcingu kadrowo-płacowego i finansowo-księgowego.  Odpowiedzialna za wdrożenie i rozwój Portalu Pracowniczego w Rödl & Partner. Główne obszary jej aktywności zawodowej to: podatek dochodowy od osób fizycznych, ubezpieczenia społeczne, prawo pracy. Kieruje projektami zgodnie z metodyką project management professional (PMP), agile. Wdraża w firmie Robotic Process Automation (RPA), automatyzuje i usprawnia procesy.

***

Rödl & Partner to międzynarodowa firma świadcząca zintegrowane usługi profesjonalne w obszarach: audyt, business process outsourcing, doradztwo podatkowe, doradztwo prawne, consulting. Działa w 49 krajach i ma 109 biur, w których pracuje  5120 osób. W Polsce zatrudnia ponad 500 pracowników w sześciu lokalizacjach – Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

Broszura Rödl & Partner o podatkowych sposobach na skutki koronawirusa


Broszura „TOP 10 podatkowych możliwości złagodzenia skutków pandemii COVID-19. Jakie pytania powinny sobie zadać zarządy?” zawiera przykłady działań wpływających na poprawę płynności finansowej przedsiębiorstw. Ponadto eksperci Rödl & Partner wskazują obszary, które warto zweryfikować pod kątem możliwych do podjęcia działań, a także przedstawiają praktyczne wskazówki dotyczące terminów i ryzyk.

Publikacja to przydatne źródło wiedzy dla przedsiębiorców, którzy w wyniku spowolnienia gospodarczego spowodowanego pandemią COVID-19, borykają się z utratą zleceń, opóźnieniami w zapłacie należności, trudnościami w pozyskaniu finansowania czy nawet koniecznością wstrzymania działalności. Doradcy podatkowi w przystępny sposób przedstawiają sposoby wykorzystania dopuszczonych przez przepisy rozwiązań, które mogą wzmocnić finanse przedsiębiorstw. Wykorzystanie narzędzi, które przewidziane zostały przez przepisy podatkowe stanowi niezwykle istotny, dotychczas być może niedoceniany, czynnik, na który warto zwrócić uwagę w bieżącej działalności.

Darmową broszurę można pobrać bezpośrednio ze strony internetowej Rödl & Partner: https://www.roedl.pl/pl/media/nasze-publikacje/broszury/top-10-podatkowych-mozliwosci-zlagodzenia-skutkow-pandemii-covid-19.

Rödl & Partner to międzynarodowa firma świadcząca zintegrowane usługi profesjonalne w obszarach: audyt, business process outsourcing, doradztwo podatkowe, doradztwo prawne, consulting. Działa w 49 krajach i ma 109 biur, w których pracuje  5120 osób. W Polsce zatrudnia ponad 500 pracowników w sześciu lokalizacjach – Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

Śniadanie online z BALAJCZA:

23 czerwca 2020 r. firma BALAJCZA zorganizowała piąte śniadanie online dla klientów, partnerów biznesowych i współpracowników firmy.

Temat spotkania brzmiał: „Klucz do sukcesu w relacjach międzykulturowych”.

Czy wiecie, jaki jest kluczowy czynnik decydujący o odniesieniu sukcesu w biznesie? Co stanowi podstawę długofalowych partnerskich relacji zawodowych?

Zgadza się, to zaufanie! To na nim opierają się interakcje międzyludzkie i to one w dużej mierze decydują, czy – jako firma lub jednostka – odniesiemy sukces, czy też nie.

Dlatego warto wiedzieć:
• Dlaczego Japończyk zamyka oczy podczas spotkania biznesowego?
• Jak zachować się, gdy Fin zaprasza nas do sauny?
• Dlaczego Chińczyk pyta się czy jadłeś/aś śniadanie?
• Dlaczego Niemiec zwraca uwagę na Twoje buty?

O tym jak budować zaufanie w relacjach międzykulturowych opowiedziała Pani Monika Guzek – trenerka międzykulturowa, project manager i wykładowca akademicki, koordynująca projekty strategiczne i marketingowe, a także odpowiadająca za wdrażanie i adaptację produktów do wymagań rynków zagranicznych.

Czy jesteście zainteresowani udziałem w tych spotkaniach? Jeżeli tak, proszę o informację w odpowiedzi na ten Fanletter (fanletter@balajcza.pl). Serdecznie zapraszamy 🙂