Tarcza Antykryzysowa 3.0

Dnia 16 maja 2020 r. weszła w życie ustawa z dnia 14 maja 2020 r.  o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. 2020, poz. 875), która przewiduje kolejne rozwiązania prawne i formy wsparcia w celu przeciwdziałania konsekwencjom rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2.

 

Zmiany dotychczasowych regulacji i nowe rozwiązania dotyczą w szczególności:

 

  • przywrócenia biegu wstrzymanych wcześniej terminów,
  • wydłużenia terminu na przeprowadzenie dematerializacji akcji,
  • pomocy dla właścicieli albo armatorów jachtów komercyjnych,
  • zasad przeprowadzania rozpraw lub posiedzeń w ramach postępowania cywilnego i administracyjnego.

 
Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo pod adresem https://kacprzak.com.pl/wydarzenia/kategoria/covid-19/tarcza-antykryzysowa-30/.

 

Nasz zespół chętnie odpowie na Państwa pytania odnośnie przyjętych mechanizmów wsparcia. Zapytania prosimy kierować na adres office@kacprzak.com.pl .

 

 

Marek Kacprzak

 

Radca prawny | Partner zarządzający

 

m.kacprzak@kacprzak.com.pl

 

www.kacprzak.com.pl 

Zostań w Hotelu Marriott w Warszawie

Nareszcie możemy Cię zaprosić!

Zarezerwuj pobyt ze śniadaniem i kolacją w jednym z naszych ekskluzywnych apartamentów z oszałamiającym widokiem na Warszawę.

 


Pakiet obejmuje:

Nocleg ze śniadaniem w apartamencie Corner Junior Suite z widokiem na Warszawę

Powitalny upominek z lampką wina musującego dla 2 osób

Kolacja dla 2 osób Parking w garażu podziemnym

Późne wymeldowanie, do godz. 16:00


Cena: 495 zł brutto

ZAREZERWUJ TERAZ!

+48 22 630 5528


warsaw.reservation@marriott.com

Oferta ważna do 30.06.2020 r. (w każdy dzień maja oraz każdy weekend czerwca), w miarę dostępności pokoi.

Rödl & Partner ponownie wyróżniony w rankingu Firm Doradztwa Podatkowego “Rzeczpospolitej”


W XIV edycji Rankingu Firm Doradztwa Podatkowego „Rzeczpospolitej” Rödl & Partner zajął wysokie miejsca, podobnie jak w zestawieniach z ubiegłych lat
. W rankingu uwzględniającym liczbę zatrudnionych doradców podatkowych Rödl & Partner znalazł się na 5. miejscu, zatrudniając 39 specjalistów. To awans o dwie pozycje w stosunku do poprzedniego roku, który potwierdza inwestycje firmy w rozwój pracowników i świadczonych usług podatkowych.

 

Dynamiczny rozwój Rödl & Partner znalazł również swoje odzwierciedlenie w zestawieniu firm z największymi przychodami –  7. miejsce Rödl & Partner zagwarantowało zwiększenie przychodów o 4,5 mln zł w porównaniu do roku ubiegłego. Niewątpliwym sukcesem jest także 7. miejsce w kategorii firm z przyrostem/spadkiem przychodów 2019/2018 w mln zł.

 

Wśród najlepszych specjalistów wskazanych przez doradców biorących udział w rankingu nie zabrakło także doradców podatkowych z Rödl & Partner. W kategorii podatku od nieruchomości rekomendację uzyskał Łukasz Szczygieł, a w doradztwie compliance Aleksandra Majnusz.

 

Rödl & Partner od wielu lat zdobywa wysokie noty w rankingu „Rzeczpospolitej”, na co zdaniem Renaty Kabas-Komorniczak, Partner Zarządzającej w Rödl & Partner współodpowiedzialnej za obszar doradztwa podatkowego – mają wpływ silne i trwałe relacje z klientami, okazywanie im troski i pomoc w osiąganiu sukcesów. Ważne także by przewidywać potrzeby Klientów i wspomagać się odpowiednio zaawansowanymi narzędziami technologicznymi. Doradca podatkowy powinien być przedsiębiorczy, myśleć perspektywicznie i świadczyć usługi na najwyższym poziomie, nieustannie szukając najlepszych rozwiązań. Takimi wartościami kierujemy się w naszej firmie.

 

Więcej informacji:

 

https://www.rp.pl/Rankingi/304299988-Ranking-firm-doradztwa-podatkowego-2020—wyniki-wedlug.html

 

https://www.rp.pl/Rankingi/304299986-Ranking-firm-doradztwa-podatkowego-2020-Sukces-finansowy-wciaz-mozliwy.html

Webinaria w maju

1. Restrukturyzacje i upadłości w dobie Covid-19

Zapraszamy na webinarium, na którym omówimy sposoby ograniczenia ryzyka upadłości przedsiębiorców na gruncie prawa restrukturyzacyjnego i nowych przepisów antykryzysowych.

5.05., godz. 13:15

Zapisz się

Prowadzący: Jarosław Hein, Kamil Twardowski, Łukasz Szczygieł

2. Jak przeprowadzić zdalnie walne zgromadzenie i spotkanie rady nadzorczej?

Zapraszamy na webinarium, na którym opowiemy o wyzwaniach, przed jakimi stoją zarządy i rad nadzorcze podczas organizacji spotkań. Odpowiemy na pytania jak skutecznie przeprowadzić zdalne spotkania, w jaki sposób przygotować się do nich technicznie i jakie aspekty prawne należy wziąć pod uwagę.

6.05.2020, godz. 12:15

Zapisz się
Strona rejestracji wkrótce

Prowadzący: Jarosław Kamiński, Paweł Markowski, Adam Wódz.

3. Obowiązkowa dematerializacja akcji spółek niepublicznych

Zapraszamy na szkolenie online w związku z rewolucją w spółkach akcyjnych i komandytowych, które zobowiązane są do wprowadzenia zmian wynikających z nowelizacji kodeksu spółek. Podczas webinarium  omówimy zasady i konsekwencje dematerializacji akcji spółek niepublicznych, w tym m. in.: rekomendowany harmonogram przygotowania się do otwarcia rejestru akcjonariuszy, zakres danych w rejestrze i ich jawność. Problemy praktyczne.

8.05.2020, 12:15

Zapisz się

Prowadzący: Jarosław Kamiński, Bartosz Krzesiak

 

Nie przeocz!

Nie przeocz rejestracji beneficjenta rzeczywistego

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych

Od 13 października 2019 r. konieczna stała się rejestracja beneficjentów rzeczywistych (BR) w Centralnym Rejestrze BR. W związku z wejściem w życie tzw. Tarczy Antykryzysowej, termin na dokonanie pierwszej rejestracji został przesunięty na dzień 13 lipca 2020 r. (w przypadku spółek istniejących przed
13 października 2019 r.).


Rejestracja dotyczy
wszystkich polskich spółek osobowych oraz spółek kapitałowych zarejestrowanych w KRS (z wyjątkiem spółek partnerskich i notowanych spółek akcyjnych).

Niedopełnienie obowiązku zgłoszenia BR w ustawowym terminie może skutkować karą do 1 mln PLN. Zgłoszenie nieprawdziwych danych do rejestru
BR może dodatkowo wiązać się
z odpowiedzialnością karną reprezentantów spółki dokonujących zgłoszenia.

 


Reprezentanci podmiotów podlegających rejestracji będą odpowiedzialni za szkodę spowodowaną niezgłoszeniem w ustawowym terminie do Centralnego Rejestru BR odpowiednich danych lub ich zmiany, a także zgłoszeniem
nieprawdziwych danych.

Więcej informacji w załączonych dokumentach.

Informacje podstawowe o Mobilnej Platformie Edukacji Zespołów w Przedsiębiorstwach


Nasza firma uruchomiła specjalny program dla uczelni i dla firm. Naturalnym jest to, że jest to odpowiedź na obecną sytuację rynkową i konieczność podejmowania inicjatyw edukacyjnych online. 

Widzimy duże zapotrzebowanie na edukację online. Zgłaszają się do nas uczelnie i przedsiębiorstwa. Nasza platforma jest polecana również na stronie internetowej Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego – https://www.gov.pl/web/nauka/ksztalcenie-na-odleglosc.

Chcemy tego dokonać poprzez udostępnienie platformy Coursairs na specjalnych warunkach lub zupełnie bezpłatnie tam gdzie będzie to możliwe. Doświadczenia które zbiorą organizacje teraz będą procentować w przyszłości. Chciałbym tutaj przekazać jasną deklarację. Propozycje będą zawierały tylko poziom pokrycia kosztów. Nie chcemy obecnie zarabiać na rozwiązaniu które obecnie jest tak potrzebne. 

Dwa przykłady “z życia”. Jeden z klientów poprosił o alternatywę dla szkoleń bezpieczeństwa dla pracowników firm zewnętrznych przekraczających bramę przedsiębiorstwa. Uruchomienie całego procesu trwa 1-4  dni a koszt jego uruchomienia to zaledwie frakcja obecnej ceny rynkowej – czy szkolenia stacjonarnego – które obecnie nie może się odbywać.

Szkolenia czy onboarding nowych pracowników jest obecnie bardzo utrudniony – dzięki platformie zachowane jest bezpieczeństwo, ciągłość szkoleń oraz obniżka wydatków procesu którego nie można wykonać inaczej.” 

Koronawirus- wsparcie dla firm

Szanowni Państwo,

Zachęcamy do odwiedzenia naszego kalendarza wydarzeń . W związku z tym, że niestety nie możemy się teraz spotkać organizujemy webinaria na tematy ważne dla Państwa szczególnie teraz w tym niepewnym okresie. Do tej pory mieli Państwo możliwość wzięcia udziału w następujących spotkaniach online:

– podatek u źródła (WHT),
– Koronawirus – największenie wyzwania i problemy przedsiębiorców w związku z epidemią,
– Praktyczne zagadnienia tarczy antykryzysowej,
– Trudne rozmowy menadżerskie w dobie pandemii – aspekty prawne i psychologiczne,
– Jak radzić sobie w warunkach niepewności i stresu – praktyczne wskazówki wspierające lepsze funkcjonowanie.

Na bieżąco uaktualniamy kalendarz o kolejne webinaria, na które już teraz Państwa zapraszamy.

Zapraszamy także do zapoznania się poniżej z artykułami oraz publikacjami związanymi z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2, które zostały przygotowane przez nasze firmy członkowskie. Znajdą w nich Państwo aktualne informacje związane z tarczą antykryzysową, prawami pracodawców oraz pracowników oraz wsparciem dla Państwa biznesu. Poniżej również kilka cennych linków, gdzie szukać informacji o obecnej sytuacji w Szwajcarii.

 

 

 

 


Koronawirus a biznes – Crido

 

* Webinar – New instruments to boost financial liquidity of Polish companies (28.04.2020, 11:00, w jęz. angielskim)
* Praktyczny przewodnik po instrumentach wsparcia i rozwiązaniach antykryzysowych
* Koronawirus a dotacje

– Obszary praktyk – Gessel

* Kalkulator dopłat do wynagrodzeń
* BGK rzeczywistą pomocą dla biznesu w czasie pandemii?
* Tarcza antykryzysowa – obniżenie wymiaru czasu pracy a zmniejszenie wynagrodzenia

Koronawirus – praca pracodawców i pracowników – Grant Thornton

* Kadry i płace
* Podatki, prawo
* Finanse, zarządzanie, narzędzia cyfrowe i bezpieczeństwo

Nowelizacja tarczy antykryzysowej– Kacprzak Radcy Prawni, office@kacprzak.com.pl

* Tarcza antykryzysowa
* Prawo pracy
* Prawo handlowe

Bezpieczeństwo biznesu w czasie COVID-19 – KPMG

* Informacje o nadchodzących i archiwalnych webcastach
* Kontakt z ekspertami – mampytanie@kmpg.pl
* Strona KMPG Spot – wsparcie dla przedsiębiorstw

Publikacje, analizy, raporty rynkowe – PwC

* Wywiady prof. Witolda Orłowskiego z ekspertami zarówno o najważniejszych trendach makroekonomicznych z Polski i ze świata, jak i sposobach na budowanie odporności przedsiębiorstw
* Wpływ CFO na ciągłość działalności gospodarczej
* Utrata płynności i ryzyko upadłości w dobie koronawirusa

Koronawirus – najważniejsze informacje dla przedsiębiorcówRödl & Partner
* Webinarium – mediacje transgraniczne – szansa na szybszy “wyrok” w sporze z zagranicznym kontrahentem (28.04.2020, 12:15)
* Webinarium – Jak IOD może pomóc swojej firmie przetrwać czas kryzysu? (29.04.2020, 12:15)
* Webinarium – Restrukturyzacje i upadłości w dobie COVID-19 (5.05.2020, 13:15)

Koronawirus a biznes – Sadkowski i Wspólnicy

* Tarcza antykryzysowa a podatki
* Najważniejsze zmiany określone w projekcie ustawy dot. Tarczy antykryzysowej 2.0
* Zamówienia publiczne, prawo pracy

 

Szwajcaria:

Ogólne informacje o sytuacji w Szwajcarii (w jęz. angielskim)

Informacje o możliwości wjazdu do Szwajcarii (w jęz. angielskim)

Koronawirus i gospodarka (w jęz. niemieckim)

Edukacja (w jęz. niemieckim)
Notatka prasowa (w jęz. angielskim)

Działania CSR firmy Rödl & Partner w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu


Działania Rödl & Partner z obszaru CSR zostały opublikowane w 18. edycji raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2019” przygotowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W publikacji znalazło się dwanaście praktyk realizowanych przez Rödl & Partner w 2019 roku.
 

Odpowiedzialność wobec otoczenia społecznego, klientów, dostawców czy pracowników to odpowiedzialność, która wymaga refleksji i wysiłku. Firma podejmuje go sukcesywnie, rozwijając zakres działań z obszaru CSR. Rödl & Partner oferuje, w sposób odpowiedzialny, rozwiązania prawno-podatkowe pomagając klientom zmieniać ich świat i wspierając lokalną gospodarkę. Organizacja jest otwarta na rozwój, chce by pracownicy wykorzystywali swój potencjał, pasję w podejmowaniu coraz większych wyzwań i osiąganiu ambitnych celów. W raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2019” uwzględniono m.in. strategię CSR, proces budowy kodeksu etyki i systemu etycznego w firmie, działalność charytatywną i wsparcie społeczności, edukację dla studentów i pracowników, programy poleceń pracowniczych, cykle eventów CyberTech.
 

Zgłoszone i zakwalifikowane do raportu praktyki Rödl & Partner kontrybuowały do Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ 2015-2030 oraz zostały przyporządkowane do kategorii normy ISO 26000.

Raport jest największym w Polsce i najbardziej prestiżowym przeglądem praktyk CSR publikowanym przez organizację Forum Odpowiedzialnego Biznesu. To najdłużej działająca i największa ekspercka organizacja pozarządowa w Polsce, która zajmuje się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu w kompleksowy sposób.

Szczegółowe informacje dostępne na stronie:  https://www.roedl.pl/pl/o-nas/aktualnosci/