Webinar: praktyczne aspekty polskiego prawa kontraktowego i prawa spółek

Webinar: praktyczne aspekty polskiego prawa kontraktowego i prawa spółek – 4 czerwca 2020 r. (w języku niemieckim)

Webinar skierowany jest do niemieckojęzycznych podmiotów, w tym spółek, prowadzących działalność gospodarczą w Polsce, jak również członków zarządu oraz prawników in-house polskich spółek dotkniętych kryzysem. Tematyka webinarium jest przeznaczona także dla przedsiębiorców związanych umową z polskimi podmiotami oraz mających trudności w realizacji umów.

PROGRAM:

 

1. Uchylenie się od odpowiedzialności kontraktowej. Zmiana umowy

1.1 Brak odpowiedzialności bez winy

1.2 Odpowiedzialność na zasadzie ryzyka a siła wyższa

1.3 Zmiana istniejącej umowy przez sąd (rebus sic stantibus)

1.4 Zakończenie toczących się negocjacji kontraktowych

1.5 Umowy najmu

1.6 Odstąpienie od umowy

2. Udział w posiedzeniach zarządu lub rady nadzorczej lub w zgromadzeniach wspólników przy użyciu środków porozumiewania się na odległość

3. Przyczyny upadłości, termin na złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości

4. Odpowiedzialność członków zarządu w czasie kryzysu

5. Zwolnienia grupowe

6. Kryzys jako szansa

Rejestracja

Wyniki ankiety

Serdecznie dziękujemy za liczny udział w ankiecie. Takie samo badanie zostało przeprowadzone przez izby Francji, Niemiec, Izraela, Włoch, Niderlandów, krajów skandynawskich, przy wsparciu pozostałych izb bilateralnych. Przedstawiamy dokładne wyniki przeprowadzone na członkach Swisschamber i Advantage Austria.

Wyniki jednoznacznie wskazują, że obecne ograniczenia w ruchu lotniczym wpłynęły na Państwa firmy. Jedynie 4% ankietowanych wskazało opcję braku korelacji między ograniczeniami i funkcjonowaniem firmy.

Także na pytanie o podróże po wznowieniu połączeń najmniej z Państwa zaznaczyło opcję “nie będę z nich korzystać”. Największą popularnością wśród proponowanych destynacji cieszy się za to Europa Środkowa, ale także miejsca poza Europą i Europa Zachodnia.

Poniżej znajdą Państwo wyniki ankiety wraz z informacją prasową od International Group of Chambers of Commerce (IGCC), a także artykuł “Rzeczpospolitej”, w którym mowa jest o badaniu.

#UwolnijZłomka – swobodny dostęp do edukacji online najbardziej potrzebującym

Od marca 2020 cała Polska przeszła na pracę i edukację zdalną. Niestety w zaistniałej sytuacji jest ogromna rzesza dzieci wykluczonych cyfrowo ze względu na brak odpowiedniego sprzętu. W całym kraju brakuje około 250-500 tysięcy zestawów komputerowych. Odpowiedniego sprzętu również często nauczycielom, wychowankom domów dziecka, podopiecznym pogotowia opiekuńczego.

Dlatego powstała oddolna inicjatywa #UwolnijZłomka, która zachęca ludzi dobrej woli z całego kraju do przekazania swojego sprzętu potrzebującym. Ponad 80 doświadczonych wolontariuszy pomaga w przekazywaniu, konfiguracji, naprawach i innym wsparciu osób, które zgłaszają zapotrzebowanie. Wśród Fundacji, z którymi współpracujemy w tej chwili są: Opiekuńcze Skrzydła, Helpersi oraz Ocalenie.

Akcja już teraz odbiła się szerokim echem w mediach. Partnerem medialnym został Komputer Świat. O akcji informowały m.in. Polsat News, Onet, Dobre Programy, Radiowa Trójka, Radio dla Ciebie,TVP, TVN.

Akcja w liczbach (09.05.2020):
• Wielkość grupy na Facebooku – ponad 3150 osób
• Wolontariusze – ponad. 80 osób
• Przekazane – ok. 500 zestawów komputerowych

Kontakt
• Organizacja – Jan Gorski 502 078 288 (j.gorski@plum.com.pl)
• Media – Tomasz Staśkiewicz 502 109 960 (tomasz@staskiewicz.pl)

Linki:
Strona: https://uwolnijzlomka.org/ 
Strona FB: https://www.facebook.com/Uwolnij-z%C5%82omka-104403814537312/
Grupa: https://www.facebook.com/groups/uwolnijzlomka/  

Więcej o projekcie:
• opis projektu https://docs.google.com/document/d/1sO5gavCvdwzQPlwBZ3gSLtY_1P5XJcyz4lDQBD-b8T8/edit#heading=h.moc7iymgnflt
• post, od którego wszystko się zaczęło (ponad 200 udostępnień.) https://www.facebook.com/jan.gorski.eu/posts/10158253225546974
• video gdzie opisuje o co chodzi https://www.facebook.com/groups/uwolnijzlomka/permalink/2610741219173146/
• video z apelem o włączenie się w akcje https://youtu.be/6kG-yXgz5wE
• opis gdzie jesteśmy i gdzie idziemy https://docs.google.com/document/d/18pkcP2PiQSFngmHHkQp6G6zATc75BgaW3I2CotPs_8o/edit#
• mapa wolontariuszy stan na 6/04/2020 https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?hl=en&hl=en&mid=1VSqzyNLhlzzrRafl0AII63pkezOCr0XO&ll=51.894785766612486%2C19.85735724999995&z=6

Media:
• (video) https://www.facebook.com/Kongres590/videos/2947429185348484/
https://www.dobreprogramy.pl/patchboy/Uwolnij-zlomka,107200.html
• (podcast) https://www.rdc.pl/podcast/poranek-rdc-uwolnij-zlomka-komputery-dla-potrzebujacych-na-kwarantannie/
https://www.polskieradio.pl/9/307/Artykul/2485571,Uwolnij-Zlomka-i-podaruj-innym-sprzet-do-nauki-w-domu
https://warszawa.naszemiasto.pl/uwolnij-zlomka-warszawiacy-oddaja-swoje-komputery/ar/c1-7621723
https://klubjagiellonski.pl/2020/04/02/widzialna-reka-uwolnij-zlomka-bony-jutra-polacy-inspiruja-w-walce-z-epidemia/
https://polskatimes.pl/koronawirus-w-warszawie-i-na-mazowszu-raport-304-najnowsze-informacje-na-temat-sarscov2-w-regionie/ar/c1-14847467

Tarcza Antykryzysowa 3.0

Dnia 16 maja 2020 r. weszła w życie ustawa z dnia 14 maja 2020 r.  o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. 2020, poz. 875), która przewiduje kolejne rozwiązania prawne i formy wsparcia w celu przeciwdziałania konsekwencjom rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2.

 

Zmiany dotychczasowych regulacji i nowe rozwiązania dotyczą w szczególności:

 

  • przywrócenia biegu wstrzymanych wcześniej terminów,
  • wydłużenia terminu na przeprowadzenie dematerializacji akcji,
  • pomocy dla właścicieli albo armatorów jachtów komercyjnych,
  • zasad przeprowadzania rozpraw lub posiedzeń w ramach postępowania cywilnego i administracyjnego.

 
Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo pod adresem https://kacprzak.com.pl/wydarzenia/kategoria/covid-19/tarcza-antykryzysowa-30/.

 

Nasz zespół chętnie odpowie na Państwa pytania odnośnie przyjętych mechanizmów wsparcia. Zapytania prosimy kierować na adres office@kacprzak.com.pl .

 

 

Marek Kacprzak

 

Radca prawny | Partner zarządzający

 

m.kacprzak@kacprzak.com.pl

 

www.kacprzak.com.pl 

Zostań w Hotelu Marriott w Warszawie

Nareszcie możemy Cię zaprosić!

Zarezerwuj pobyt ze śniadaniem i kolacją w jednym z naszych ekskluzywnych apartamentów z oszałamiającym widokiem na Warszawę.

 


Pakiet obejmuje:

Nocleg ze śniadaniem w apartamencie Corner Junior Suite z widokiem na Warszawę

Powitalny upominek z lampką wina musującego dla 2 osób

Kolacja dla 2 osób Parking w garażu podziemnym

Późne wymeldowanie, do godz. 16:00


Cena: 495 zł brutto

ZAREZERWUJ TERAZ!

+48 22 630 5528


warsaw.reservation@marriott.com

Oferta ważna do 30.06.2020 r. (w każdy dzień maja oraz każdy weekend czerwca), w miarę dostępności pokoi.

Rödl & Partner ponownie wyróżniony w rankingu Firm Doradztwa Podatkowego “Rzeczpospolitej”


W XIV edycji Rankingu Firm Doradztwa Podatkowego „Rzeczpospolitej” Rödl & Partner zajął wysokie miejsca, podobnie jak w zestawieniach z ubiegłych lat
. W rankingu uwzględniającym liczbę zatrudnionych doradców podatkowych Rödl & Partner znalazł się na 5. miejscu, zatrudniając 39 specjalistów. To awans o dwie pozycje w stosunku do poprzedniego roku, który potwierdza inwestycje firmy w rozwój pracowników i świadczonych usług podatkowych.

 

Dynamiczny rozwój Rödl & Partner znalazł również swoje odzwierciedlenie w zestawieniu firm z największymi przychodami –  7. miejsce Rödl & Partner zagwarantowało zwiększenie przychodów o 4,5 mln zł w porównaniu do roku ubiegłego. Niewątpliwym sukcesem jest także 7. miejsce w kategorii firm z przyrostem/spadkiem przychodów 2019/2018 w mln zł.

 

Wśród najlepszych specjalistów wskazanych przez doradców biorących udział w rankingu nie zabrakło także doradców podatkowych z Rödl & Partner. W kategorii podatku od nieruchomości rekomendację uzyskał Łukasz Szczygieł, a w doradztwie compliance Aleksandra Majnusz.

 

Rödl & Partner od wielu lat zdobywa wysokie noty w rankingu „Rzeczpospolitej”, na co zdaniem Renaty Kabas-Komorniczak, Partner Zarządzającej w Rödl & Partner współodpowiedzialnej za obszar doradztwa podatkowego – mają wpływ silne i trwałe relacje z klientami, okazywanie im troski i pomoc w osiąganiu sukcesów. Ważne także by przewidywać potrzeby Klientów i wspomagać się odpowiednio zaawansowanymi narzędziami technologicznymi. Doradca podatkowy powinien być przedsiębiorczy, myśleć perspektywicznie i świadczyć usługi na najwyższym poziomie, nieustannie szukając najlepszych rozwiązań. Takimi wartościami kierujemy się w naszej firmie.

 

Więcej informacji:

 

https://www.rp.pl/Rankingi/304299988-Ranking-firm-doradztwa-podatkowego-2020—wyniki-wedlug.html

 

https://www.rp.pl/Rankingi/304299986-Ranking-firm-doradztwa-podatkowego-2020-Sukces-finansowy-wciaz-mozliwy.html

Webinaria w maju

1. Restrukturyzacje i upadłości w dobie Covid-19

Zapraszamy na webinarium, na którym omówimy sposoby ograniczenia ryzyka upadłości przedsiębiorców na gruncie prawa restrukturyzacyjnego i nowych przepisów antykryzysowych.

5.05., godz. 13:15

Zapisz się

Prowadzący: Jarosław Hein, Kamil Twardowski, Łukasz Szczygieł

2. Jak przeprowadzić zdalnie walne zgromadzenie i spotkanie rady nadzorczej?

Zapraszamy na webinarium, na którym opowiemy o wyzwaniach, przed jakimi stoją zarządy i rad nadzorcze podczas organizacji spotkań. Odpowiemy na pytania jak skutecznie przeprowadzić zdalne spotkania, w jaki sposób przygotować się do nich technicznie i jakie aspekty prawne należy wziąć pod uwagę.

6.05.2020, godz. 12:15

Zapisz się
Strona rejestracji wkrótce

Prowadzący: Jarosław Kamiński, Paweł Markowski, Adam Wódz.

3. Obowiązkowa dematerializacja akcji spółek niepublicznych

Zapraszamy na szkolenie online w związku z rewolucją w spółkach akcyjnych i komandytowych, które zobowiązane są do wprowadzenia zmian wynikających z nowelizacji kodeksu spółek. Podczas webinarium  omówimy zasady i konsekwencje dematerializacji akcji spółek niepublicznych, w tym m. in.: rekomendowany harmonogram przygotowania się do otwarcia rejestru akcjonariuszy, zakres danych w rejestrze i ich jawność. Problemy praktyczne.

8.05.2020, 12:15

Zapisz się

Prowadzący: Jarosław Kamiński, Bartosz Krzesiak

 

Nie przeocz!

Nie przeocz rejestracji beneficjenta rzeczywistego

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych

Od 13 października 2019 r. konieczna stała się rejestracja beneficjentów rzeczywistych (BR) w Centralnym Rejestrze BR. W związku z wejściem w życie tzw. Tarczy Antykryzysowej, termin na dokonanie pierwszej rejestracji został przesunięty na dzień 13 lipca 2020 r. (w przypadku spółek istniejących przed
13 października 2019 r.).


Rejestracja dotyczy
wszystkich polskich spółek osobowych oraz spółek kapitałowych zarejestrowanych w KRS (z wyjątkiem spółek partnerskich i notowanych spółek akcyjnych).

Niedopełnienie obowiązku zgłoszenia BR w ustawowym terminie może skutkować karą do 1 mln PLN. Zgłoszenie nieprawdziwych danych do rejestru
BR może dodatkowo wiązać się
z odpowiedzialnością karną reprezentantów spółki dokonujących zgłoszenia.

 


Reprezentanci podmiotów podlegających rejestracji będą odpowiedzialni za szkodę spowodowaną niezgłoszeniem w ustawowym terminie do Centralnego Rejestru BR odpowiednich danych lub ich zmiany, a także zgłoszeniem
nieprawdziwych danych.

Więcej informacji w załączonych dokumentach.

Informacje podstawowe o Mobilnej Platformie Edukacji Zespołów w Przedsiębiorstwach


Nasza firma uruchomiła specjalny program dla uczelni i dla firm. Naturalnym jest to, że jest to odpowiedź na obecną sytuację rynkową i konieczność podejmowania inicjatyw edukacyjnych online. 

Widzimy duże zapotrzebowanie na edukację online. Zgłaszają się do nas uczelnie i przedsiębiorstwa. Nasza platforma jest polecana również na stronie internetowej Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego – https://www.gov.pl/web/nauka/ksztalcenie-na-odleglosc.

Chcemy tego dokonać poprzez udostępnienie platformy Coursairs na specjalnych warunkach lub zupełnie bezpłatnie tam gdzie będzie to możliwe. Doświadczenia które zbiorą organizacje teraz będą procentować w przyszłości. Chciałbym tutaj przekazać jasną deklarację. Propozycje będą zawierały tylko poziom pokrycia kosztów. Nie chcemy obecnie zarabiać na rozwiązaniu które obecnie jest tak potrzebne. 

Dwa przykłady “z życia”. Jeden z klientów poprosił o alternatywę dla szkoleń bezpieczeństwa dla pracowników firm zewnętrznych przekraczających bramę przedsiębiorstwa. Uruchomienie całego procesu trwa 1-4  dni a koszt jego uruchomienia to zaledwie frakcja obecnej ceny rynkowej – czy szkolenia stacjonarnego – które obecnie nie może się odbywać.

Szkolenia czy onboarding nowych pracowników jest obecnie bardzo utrudniony – dzięki platformie zachowane jest bezpieczeństwo, ciągłość szkoleń oraz obniżka wydatków procesu którego nie można wykonać inaczej.”