Kancelaria GESSEL doradzała Grupie LUX MED w kolejnej transakcji

 
Kancelaria GESSEL miała przyjemność doradzać Grupie LUX MED, która jest liderem rynku prywatnej opieki medycznej w Polsce, w transakcji przejęcia warszawskiej Kliniki Głowy i Szyi Optimum. 

Doradztwo Kancelarii miało kompleksowy charakter i uwzględniało analizę due diligence, prace nad dokumentacją transakcyjną i doradztwo w czasie realizacji inwestycji oraz zamknięcie transakcji. Pracami nad projektem kierował Michał Boryczka, managing associate, radca prawny. Wspierali go prawnicy Erazm Dutkiewicz oraz Piotr Tracz.

„Bardzo dziękujemy za Wasze wsparcie! Transakcja jest zamknięta, przez cały czas czuliśmy się bezpiecznie z taką obstawą prawną jak Wy! Bardzo doceniamy Wasze wsparcie i liczymy na kolejne wspólne sukcesy!
Michał, wielkie dzięki!”

Bartosz Wiśniewski,
Dyrektor Departamentu Akwizycji i Rozwoju w Grupie LUX MED

“Bardzo się cieszę, że mieliśmy okazję doradzać LUX MED w kolejnej transakcji. Przejęcie kliniki Optimum znacząco poszerzy ofertę LUX MED  w zakresie leczenia schorzeń szyi i głowy na terenie województwa mazowieckiego. Dziękujemy LUX MED za zaufanie i możliwość udziału w tej transakcji i mamy nadzieję, że już niedługo będziemy mieli okazję doradzać Grupie w kolejnych zakupach!”  

Michał Boryczka,
managing associate, radca prawny

Grupa LUX MED jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce i częścią międzynarodowej grupy Bupa, która działa, jako ubezpieczyciel i świadczeniodawca usług medycznych na całym świecie. Firma zapewnia swoim klientom pełną opiekę: ambulatoryjną, diagnostyczną, rehabilitacyjną, szpitalną i długoterminową LUX MED. Zakup Kliniki Optimum jest częścią strategii grupy LUX MED polegającej na zwiększeniu skali działalności.

Klinika Głowy i Szyi Optimum to nowoczesna placówka specjalizująca się w laryngologii (otolaryngologii) i świadcząca profesjonalne usługi medyczne w zakresie chorób górnych dróg oddechowych oraz rejonu głowy i szyi – zarówno, dla dorosłych, jak i dzieci. Poza wszechstronną diagnostyką i leczeniem zachowawczym, pacjenci mogą tu również skorzystać z leczenia chirurgicznego w ramach chirurgii jednego dnia. Zespół Kliniki OPTIMUM tworzy blisko 70 pracowników, w tym 50 lekarzy, m.in. otorynolaryngologów i chirurgów głowy i szyi, a także takich specjalności jak: audiologia i foniatria, alergologia, endokrynologia, ultrasonografia, dermatologia, medycyna estetyczna i chirurgia plastyczna twarzy. 

https://gessel.pl/news/kancelaria-gessel-doradzala-grupie-lux-med-w-kolejnej-transakcji/

Webinarium: Nowy rok, nowe postanowienia, nowe przepisy o cenach transferowych – nowe raportowanie (TP-R), dokumentacja, sankcje


O co warto zadbać w pierwszym kwartale 2020 roku, by mieć spokojny rok?

Drogi Podatniku,
 

nowe przepisy o cenach transferowych, obok uproszczeń dokumentacyjnych, znacząco zwiększają zakres informacji przekazywanych fiskusowi. Jak będzie wyglądało nowe raportowanie? Na co trzeba uważać korzystając ze zwolnień dokumentacyjnych? Jak interpretują nowe regulacje organy podatkowe? Wraz z nowym rokiem pojawić może się wiele pytań, na które bez odpowiedniego przygotowania ciężko będzie znaleźć odpowiedzi w kolejnych miesiącach. Jeśli nie chcesz narażać się na ryzyko i wejść w Nowy Rok z odpowiednim pakietem niezbędnej wiedzy i spokojem, weź udział w naszym webinarze, który odbędzie się już 11 grudnia 2019 r. (środa) od godziny 9:30 do 11:00.

Podczas webinarium eksperci CRIDO poruszą następujące zagadnienia:

  • nowe progi i zwolnienia dokumentacyjne – pułapki, praktyka, najnowsze interpretacje
    • oświadczenie o rynkowości – kto podpisuje, kto i za co odpowiada, jakie mogą być sankcje?
    • raportowanie TP-R – dlaczego należy wypełnić wcześniej?
    • nowe korekty cen transferowych – na co zwrócić szczególną uwagę?
    • safe harbours – kto faktycznie może skorzystać, jaka dokumentacja jest wymagana i jakie są najczęstsze błędy?
    • kontrole cen transferowych – najnowsze statystyki
    • jak zarządzić ryzykiem podatkowym w kontekście nowych przepisów o cenach transferowych?

Czego dowie się uczestnik webinarium?

  • kiedy nie trzeba sporządzać dokumentacji cen transferowych?
    • kto i w jakim zakresie odpowiada teraz w spółkach za ceny transferowe?
    • jakie dane przekażemy administracji podatkowej w formularzu TP-R i dlaczego lepiej przeanalizować te dane wcześniej?
    • jak bezpiecznie przeprowadzić korektę cen transferowych?
    • dlaczego benchmarki lepiej aktualizować wcześniej niż później?
    • jakie są warunki zwalniające z obowiązku posiadania benchmarku?
    • jak się przygotować do zmian i na co zwrócić uwagę?

Prelegenci:

     

Michał Szwed
partner w zespole cen transferowych w CRIDO
Michał.Szwed@crido.pl

 
 

 

     

Justyna Jóźwiak
starszy menedżer w zespole cen transferowych w CRIDO
Justyna.Jozwiak@crido.pl

 
 

Kontakt do organizatora:

Izabela Rożek
e-mail:
Izabela.Rozek@crido.pl
tel: +48 22 324 59 04

Więcej informacji i rejestracja:

https://crido.pl/events/webinar-nowy-rok-nowe-postanowienia-nowe-przepisy-o-cenach-transferowych-nowe-raportowanie-tp-r-dokumentacja-sankcje-o-co-warto-zadbac-w-pierwszym-kwartale-2020-roku-by-miec-spokojn/

Patronat wydarzenia:

ACCA

 

 

Kancelaria GESSEL doradzała funduszowi Inovo Venture Partners w kolejnej rundzie finansowania dla szczecińskiej spółki Tidio Poland

Kancelaria GESSEL miała przyjemność reprezentować fundusz Inovo Venture Partners w rundzie inwestycyjnej (runda A) w spółkę Tidio Poland. Nasi prawnicy wspierali fundusz w procesie legal due diligence oraz w toku negocjacji warunków umowy inwestycyjnej.

Transakcja Inovo Venture Partners w spółkę Tidio Poland stanowi kolejny projekt zrealizowany w oparciu o naszą modelową dokumentację dla VC, która staje się rynkowym standardem (https://gessel.pl/vc-start-up-zone/).

Inovo Venture Partners to fundusz venture capital inwestujący w szybko rozwijające się firmy technologiczne w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W 2018 roku został uznany za najlepszego inwestora VC w Polsce (Złota Księga Venture Capital w Polsce 2018 wydana przez Fundację Startup Poland).

Tidio Poland to polski startup założony w Szczecinie rozwijający narzędzie live chat wspierane przez chatboty, które wykorzystują sztuczną inteligencję i machine learning do automatyzacji komunikacji firm z konsumentami. Rozwiązanie jest obecnie zaimplementowane przez ponad 140 tys. serwisów internetowych z całego świata.

Zespołem GESSEL kierował Michał Bochowiczmanaging associate, adwokat przy współpracy z Weroniką Zdeb, starszy prawnik, adwokat.  W transakcję zaangażowani byli również Marta Grabiec, starszy prawnik, adwokat, Bartosz Kolarz, prawnik, Katarzyna Matyszewska, prawnik oraz Mateusz Bąk, prawnik. Transakcję nadzorowała Małgorzata Badowska, wspólnik, radca prawny.

„Cieszę się, że mieliśmy zaszczyt doradzać funduszowi Inovo Venture Partners w kolejnej rundzie finansowania spółki Tidio – dziękujemy Funduszowi za okazane nam zaufanie i możliwość udziału w tej transakcji. Była to wymagająca transakcja pod względem dokumentacyjnym i negocjacyjnym – nasza wiedza i doświadczenie były bardzo przydatne i pozwoliły nam ukończyć projekt z sukcesem.”

Michał Bochowicz
managing associate, adwokat

https://gessel.pl/news/kancelaria-gessel-doradzala-funduszowi-inovo-venture-partners-w-kolejnej-rundzie-finansowania-dla-szczecinskiej-spolki-tidio-poland/

 

Szkolenie – Polska między Ukrainą a Niemcami – delegowanie obywateli Polski i Ukrainy do wykonywania pracy na terenie Niemiec

W ostatnich latach zauważamy rosnące zainteresowanie wśród polskich przedsiębiorstw tematem delegowania pracowników do wykonywania pracy na terenie Niemiec. Dotyczy to w szczególności pracowników będących nie będących obywatelami Unii Europejskiej. Kancelaria Rödl & Partner pragnie wyjść naprzeciw Państwa oczekiwaniom i zaprosić na szkolenie prawno-podatkowe, które ma przybliżyć procedury i ryzyka związane z delegowaniem pracowników.

Szczegółowy program szkolenia znajdą Państwo na stronie wydarzenia, a w nim m.in.:

  • prawne i podatkowe ramy delegowania pracowników na teren Niemiec,
  • problematyka ubezpieczeń społecznych pracowników delegowanych.

Spotkanie odbędzie się 11.12.2019 r. w Gdańsku przy al. Grunwaldzkiej 472B w budynku Olivia Four (sala Mars).

Zgłoszenia przyjmujemy do 09.12.2019 r. poprzez stronę internetową: http://www.roedl.net/pl/pl/szkolenia/wydarzenia_aktualne/polska_miedzy_ukraina_a_niemcami_delegowanie_obywateli_polski_i_ukrainy_do_wykonywania_pracy_na_terenie_niemiec.html.

Warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie potwierdzenia mailem o zarejestrowaniu uczestnika.

Serdecznie zapraszamy!

——-

Polska między Ukrainą a Niemcami – delegowanie obywateli Polski i Ukrainy do wykonywania pracy na terenie Niemiec

Data i miejsce: 11 grudnia 2019, Gdańsk

  • 9:30 – 10:00 – Rejestracja uczestników, powitalna kawa
  • 10:00 – 11:15 – Obecna sytuacja na ukraińskim rynku pracy, problematyka delegowania pracowników z Ukrainy do krajów UE
  • 11:15 – 11:30 – Przerwa kawowa
  • 11:30 – 12:30 – Delegowanie pracowników na teren Niemiec – prawne ramy delegowania pracowników na teren Niemiec w oparciu o niemiecką ustawę dotyczącą delegowania pracowników, zasady uzyskiwania wizy „van der Elst”, zmiany w niemieckim ustawodawstwie
  • 12:30 – 13:15 – Problematyka ubezpieczeń społecznych pracowników delegowanych, procedura uzyskiwania zaświadczeń A1
  • 13:15 – 13:30 – Przerwa kawowa
  • 13:30 – 14:30 – Podatkowe aspekty delegowania: różnice pomiędzy delegowaniem a wyjazdem służbowym, 183 dni i nie tylko – ustalanie rezydencji pracownika delegowanego i obowiązki płatnika podatku dochodowego, problematyka ubezpieczeń społecznych pracowników delegowanych (obowiązki płatnika, sankcje za brak A1)
  • 14:30 – 15:00 – Pytania i rozmowy


PROWADZĄCY:

Dr. Beata Pankowska-Lier, Rechtsanwältin, Rödl & Partner Kijów

Jagna Bronk, starszy prawnik, Rödl & Partner Gdańsk

Bartłomiej Wasiak, doradca podatkowy, Rödl & Partner Gdańsk

Joanna Frąckiewicz, kierownik referatu ds. osób migrujących, ZUS Oddział w Gdańsku

ZGŁOSZENIA:

Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim w dniu 11.12.2019 w godzinach 9:30-15:00 w Gdańsku, przy al. Grunwaldzkiej 472B, w budynku Olivia Four (sala Mars).

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 09.12.2019.

Zgłoszenia przyjmuje: Anna Śliwińska

e-mail: anna.sliwinska‎‎@‎‎roedl.com

tel. +48 602 380 276

Wydarzenie jest bezpłatne. Uczestnikom zapewniamy przerwy kawowe oraz zimny bufet. Informujemy także, że ilość miejsc jest ograniczona, a warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie mailem potwierdzenia o rejestracji.

 

Spotkanie – Zmiany w VAT na poziomie unijnym – quick fixes

W ostatnim czasie wprowadzono do ustawy o podatku od towarów i usług wiele nowych regulacji , które mają na celu uszczelnianie poboru VAT.  Od 1 stycznia 2020 r. zaczną obowiązywać kolejne zmiany w tej ustawie tzw. „quick fixes” modyfikujące w istotny sposób dotychczasowe zasady opodatkowania VAT międzynarodowego obrotu towarowego. W celu przybliżenia  ryzyka z tym związanego eksperci z Rödl & Partner przygotowali szkolenie „Zmiany w VAT na poziomie unijnym – quick fixes”.

Spotkanie odbędzie się 9 grudnia 2019 r. w Gdańsku przy al. Grunwaldzkiej 472B w budynku Olivia Four (sala Mars).

Zgłoszenia przyjmujemy do 6 grudnia.2019 r. poprzez stronę internetową: http://www.roedl.net/pl/pl/szkolenia/wydarzenia_aktualne/zmiany_w_vat_na_poziomie_unijnym_quick_fixes.html  

Warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie potwierdzenia mailem o zarejestrowaniu uczestnika.

Serdecznie zapraszamy!

—-

Szanowni Państwo,

w ostatnim czasie wprowadzono do ustawy o podatku od towarów i usług wiele nowych regulacji , które mają na celu uszczelnianie poboru VAT.  Od 1 stycznia 2020 r., zaczną obowiązywać kolejne zmiany w tej ustawie tzw. „quick fixes” modyfikujące w istotny sposób dotychczasowe zasady opodatkowania VAT międzynarodowego obrotu towarowego. W celu przybliżenia  ryzyka z tym związanego eksperci z Rödl & Partner przygotowali szkolenie:

Zmiany w VAT na poziomie unijnym – quick fixes

Data i miejsce: 9 grudnia 2019, Gdańsk

PROGRAM:

  • 9:30 – 10:00 – Rejestracja uczestników, powitalna kawa
  • 10:00 – 10:45 – Uproszczenie transakcji łańcuchowych
  • 10:45 – 11:00 – Przerwa kawowa
  • 11:00 – 11:45 – Harmonizacja zasad opodatkowania transakcji z wykorzystaniem magazynów konsygnacyjnych – procedura call-of stock
  • 11:45 – 12:00 – Przerwa kawowa
  • 12:00 – 12:45 – Nowe warunki stosowania stawki 0% w transakcjach wewnątrzwspólnotowych
  • 12:45 – 13:00 – Pytania i rozmowy

 

PROWADZĄCY:

Bartłomiej Wasiak, doradca podatkowy, Rödl & Partner Gdańsk

ZGŁOSZENIA:

Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim w dniu 09.12.2019 w godzinach 9:30-13:00 w Gdańsku, przy al. Grunwaldzkiej 472B, w budynku Olivia Four (sala Mars).

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 06.12.2019.

Zgłoszenia przyjmuje: Anna Śliwińska

e-mail: anna.sliwinska‎‎@‎‎roedl.com

tel. +48 602 380 276

Koszt uczestnictwa wynosi 200 PLN + 23% VAT za osobę. Dla klientów Rödl & Partner, Cresa Polska sp. z o. o., Konica Minolta Business Solutions Polska sp. z o.o. i członków Pracodawców Pomorza, koszt uczestnictwa wynosi 100 PLN + 23% VAT za osobę. Uczestnikom zapewniamy przerwy kawowe oraz zimny bufet. Informujemy także, że ilość miejsc jest ograniczona, a warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie mailem potwierdzenia o rejestracji.

 

BALAJCZA poleca: 450. rocznica unii polsko-litewskiej. Uroczyste obchody w Lublinie

1 lipca 1569 r. na sejmie walnym w Lublinie podpisany został akt unii Wielkiego Księstwa Litewskiego i Królestwa Polskiego. Powołana w tej sposób Rzeczpospolita Obojga Narodów stała się jednym z najpotężniejszych organizmów politycznych ówczesnej Europy. W specjalnej uchwale podjętej niedawno przez posłów podczas 82. posiedzenia Sejmu podkreślono, że „polsko-litewska unia umożliwiła narodziny wyjątkowego systemu państwowości i była jednym z najważniejszych wydarzeń stulecia na kontynencie”.

W tym roku przypada 450. rocznica zawarcia Unii Lubelskiej. Z tej okazji w niedzielę 30 czerwca w Lublinie odbyły się uroczystości upamiętniające to wydarzenie. Udział w nich wzięli m.in.: Marszałkowie Sejmu i Senatu, Przewodniczący Seimasu oraz najwyżsi rangą urzędnicy państwowi, jak i szereg gości zagranicznych, w tym delegacje z Litwy, Łotwy, Estonii, Czech i Węgier.

Po mszy świętej w lubelskiej archikatedrze i złożeniu kwiatów pod pomnikiem Unii Polsko-Litewskiej, goście przenieśli się do Centrum Spotkania Kultur, gdzie miało miejsce spotkanie poświęcone znaczeniu europejskiego dziedzictwa Unii oraz koncert.

Z okazji tej rocznicy Kancelaria Sejmu wydała wyjątkowy album w języku angielskim zatytułowany „Union of Lublin 1569”. W przygotowaniu tego wydania aktywny udział brała firma lingwistyczna BALAJCZA Linguistic Services. Cześć tekstów i opisów pod obrazami i zdjęciami została przetłumaczona przez naszych tłumaczy, oraz poddana weryfikacji przez naszych native’ów języka angielskiego.

Kancelaria GESSEL doradzała funduszowi Black Forest w inwestycji w spółkę Tikrow

Mieliśmy przyjemność doradzać funduszowi inwestycyjnemu Michała Sołowowa Black Forest w inwestycji w spółkę Tikrow.

Tikrow to agencja pracy tymczasowej prowadząca platformę typu marketplace, pośredniczącą między firmami poszukującymi elastycznych form zatrudnienia a osobami gotowymi pracować w systemie “na godziny”. Firma powstała pod koniec 2017 roku. Idea platformy jest prosta – użytkownik otrzymuje dostęp do giełdy ofert pracy zgłaszanych przez zarejestrowane firmy. Pracownik może przyjąć zlecenie gdy ma czas i potrzebuje pieniędzy. Po wykonaniu zadania od razu otrzymuje wynagrodzenie przelewem na wskazane konto. Jest to rozwiązanie skierowane w szczególności do branży detalicznej, gastronomii, promocji, hotelarstwie.

Inwestycja funduszu Black Forest daje spółce Tikrow możliwość szybszego rozwijania technologii przy równoległym rozwijaniu działu sprzedaży i marketingu. Pozwoli to Tikrow na zwiększenie skali działania, a w niedalekiej przyszłości także ekspansję zagraniczną.

Doradztwo GESSEL obejmowało kompleksową obsługę prawną, w tym przygotowanie i negocjacje umowy inwestycyjnej, dokumentów korporacyjnych i technicznych oraz finalizację transakcji.

Zespołem Kancelarii GESSEL kierował Maciej Kożuchowski, wspólnik, radca prawny a prace transakcyjne prowadził Michał Trociuk, starszy prawnik, adwokat. W transakcję zaangażowani byli również Karolina Krzal-Kwiatkowska, starszy prawnik, adwokat, Anna Haciuk, prawnik, Adam Kraszewski, managing associate, radca prawny, Marta Grabiec, starszy prawnik, adwokat, Inarda Bielińska, of counsel, radca prawny oraz Bartosz Kolarz, prawnik.

„Cieszę się, że mieliśmy zaszczyt doradzać w inwestycji funduszu Black Forest w spółkę Tikrow – dziękujemy Funduszowi za okazane nam zaufanie i możliwość udziału w tej transakcji. Tikrow to przykład innowacyjnego modelu biznesowego, wpisującego się w globalny trend tzw. ekonomii współdzielenia. Nasza wiedza i doświadczenie były bardzo przydatne i pozwoliły nam ukończyć projekt z sukcesem. ”

Maciej Kożuchowski

wspólnik, radca prawny

https://gessel.pl/news/kancelaria-gessel-doradzala-funduszowi-black-forest-w-inwestycji-w-spolke-tikrow/

Kancelaria GESSEL doradzała Polimex Mostostal w procesie przejęcia kontroli nad Energomontaż – Północ Bełchatów

Z przyjemnością informujemy, że Kancelaria GESSEL miała okazję doradzać w skomplikowanym i długotrwałym procesie przejęcia przez naszego klienta – Polimex Mostostal, większościowego pakietu udziałów spółki  Energomontaż – Północ Bełchatów, specjalizującej się w projektowaniu, produkcji i montażu konstrukcji stalowych, urządzeń energetycznych oraz kompleksowym wykonawstwie obiektów przemysłowych.

 

Kancelaria GESSEL wspierała Polimex Mostostal na wszystkich etapach transakcji, od uzgodnienia term sheet’u, poprzez przygotowanie i negocjacje dokumentacji transakcyjnej aż po zamknięcie i rozliczenie transakcji. Transakcja wymagała również uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Polimex Mostostal – Grupa Kapitałowa to jedna z największych polskich firm inżynieryjno-budowlanych. Generalny wykonawca w zakresie budownictwa przemysłowego. Przedsiębiorstwo realizuje specjalistyczne inwestycje w Polsce i za granicą dla branży energetycznej, petrochemicznej, gazowej oraz ochrony środowiska. Jest producentem i eksporterem konstrukcji stalowych, krat pomostowych oraz zajmuje się cynkowaniem i malowaniem konstrukcji stalowych. 

Zespołem Kancelarii GESSEL kierował Maciej Kożuchowski, wspólnik, radca prawny a prace transakcyjne prowadził Michał Trociuk, starszy prawnik, adwokat. Prace związane z due diligence zaangażowani byli: Magdalena Szeplik, managing associate, adwokat, Michał Szutenbach, starszy prawnik, adwkokat, Urszula Śleszycka, prawnik oraz Bartosz Kolarz, prawnik. W transakcję zaangażowane były również Anna Haciuk, prawnik oraz Bernadeta Kasztelan-Świetlik, wspólnik, radca prawny i Karolina Krzal-Kwiatkowska, starszy prawnik, adwokat.

https://gessel.pl/news/kancelaria-gessel-doradzala-polimex-mostostal-w-procesie-przejecia-kontroli-nad-energomontaz-polnoc-belchatow/

Art. 15e CIT: Wydatki poniesione w roku 2018 i 2019 możliwe do zaliczenia w KUP tylko pod warunkiem złożenia wniosku APA do końca grudnia 2019

Art. 15e CIT:  Wydatki poniesione w roku 2018 i 2019 możliwe do zaliczenia w KUP tylko pod warunkiem złożenia wniosku APA do końca grudnia 2019

Projekt ustawy o rozstrzyganiu sporów dotyczących podwójnego opodatkowania oraz zawieraniu uprzednich porozumień cenowych (dalej: Ustawa DRM), za pośrednictwem którego MF zamierza wprowadzić szereg zmian w zasadach ubiegania się o APA, został przyjęty przez Senat. To właśnie za pośrednictwem Ustawy DRM planowano pierwotnie wprowadzić możliwość sięgania po uproszczoną APA, której celem było umożliwienie podatnikom zaliczenia do KUP kosztów nabywanych świadczeń niematerialnych. Niestety prace nad uproszczoną APA zostały przesunięte do odrębnego procedowania, przez co istotnie maleje prawdopodobieństwo wprowadzenia tego instrumentu jeszcze w tym roku. Nie są również jeszcze znane żadne założenia odnośnie alternatywnego rozwiązania, służącego ograniczeniu negatywnych skutków obowiązywania art. 15e CIT, które było zapowiadane przez MF. 

W konsekwencji Ci z Państwa, którzy ponosili w latach 2018-2019 wydatki, dotyczące usług, opłat i należności podlegających limitom z art. 15e CIT i zmuszeni byli wyłączyć je z kosztów uzyskania przychodów, w celu ujęcia tych kosztów dla potrzeb podatkowych powinni złożyć wniosek o standardową APA do końca tego roku.  

Zwracamy uwagę, że przepisy art. 109 i art. 124 Ustawy DRM, dają możliwość wyłączenia transakcji spod limitu przewidzianego przepisami art. 15e CIT również w stosunku do roku poprzedzającego rok złożenia wniosku (czyli zarówno do 2018 i 2019), tylko jeśli wniosek o APA zostanie złożony do dnia 31.12.2019 r. Oznacza to, iż brak złożenia wniosku APA w roku 2019 może bezpowrotnie skutkować brakiem możliwości zaliczenia wydatków poniesionych w latach 2018-2019 do kosztów uzyskania przychodów.    

Zwracamy uwagę, że objęcie transakcji APA to nie tylko możliwość rozpoznania podatkowego kosztów usług, opłat i należności, które podlegają limitom z art. 15e CIT, ale również bezpieczeństwo podatkowe i zwolnienie z obowiązków dokumentacyjnych w zakresie transakcji objętych decyzją.  

Chętnie odpowiemy na Państwa dodatkowe pytania lub wątpliwości związane z przebiegiem procedury, jak również przybliżymy dostępne sposoby na zminimalizowanie kosztów administracyjnych procesu ubiegania się o APA.

Zespół cen transferowych CRIDO

Ewelina Stamblewska-Urbaniak | PARTNER | T: +48 22 324 57 34 | E: ewelina.stamblewska-urbaniak@crido.pl

Michał Szwed | PARTNER | T: +48 22 324 57 05| E: michal.szwed@crido.pl

Anna Wcisło | PARTNER | T: +48 22 324 59 76| E: anna.wcislo@crido.pl

Poradnik – Jak oddelegować i nie zwariować?

Przedstawiamy Państwu poradnik Jak oddelegować i nie zwariować? stworzony przez doradcę podatkowego, p. Aleksandrę Serafin z kancelarii TAAC Solutions, doświadczonego eksperta w kwestiach oddelegowania.

Poradnik obejmuje kwestie prawno-podatkowe oddelegowania i rozliczenia projektu w Szwajcarii, a także m. in. procedurę rejestracji, należności przysługujące pracownikom czy sankcje.

Zapraszamy do lektury poradnika, a także do kontaktu z mec. Aleksandrą Serafin w przypadku dodatkowych pytań.