Zapraszamy do zapoznania się z wynikami najnowszego raportu przeprowadzonego przez firmę The Adecco Group: Global Workforce of The Future Report 2022. Materiały dostępne są w języku angielskim:
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami najnowszego raportu przeprowadzonego przez firmę The Adecco Group: Global Workforce of The Future Report 2022. Materiały dostępne są w języku angielskim:
Czwartek, 17 listopada 2022 r.
godz. 8:00-9:00
Gdy myślimy o Węgrzech, automatycznie przychodzi nam na myśl powiedzenie o polsko-węgierskiej przyjaźni i zwykle z sympatią myślimy o kraju Bratanków. A co przychodzi nam do głowy, gdy myślimy o węgierskich kulinariach?
Zapraszamy na drugie już spotkanie poświęcone tematyce Węgier. Tym
razem będzie bardzo smacznie 😊 Opowiemy o typowych węgierskich potrawach, doradzimy, dokąd wybrać się na kawę, i przybliżymy świąteczne tradycje – również te kulinarne.
Zapraszamy na spotkanie, jeśli chcesz dowiedzieć się
O Węgrzech i codzienności życia w Budapeszcie opowiedzą:
Emilia Kovalcsik – trenerka międzykulturowa i coach. Emilia przez 16 lat kierowała zespołami i projektami jako specjalista ds. finansów w międzynarodowych firmach. W trakcie swojej kariery pracowała jako kierownik projektu, analityk biznesowy, kierownik finansowy.
Od 2020 roku pracuje jako niezależny coach i trenerka. Wspiera ambitnych i młodych menedżerów w rozwoju ich umiejętności przywódczych. Pomaga im zwiększać odporność psychiczną, odnajdywać pewność siebie i radość w pracy oraz dostrzegać i wykorzystywać swoje mocne strony.
W swojej pracy trenerskiej prowadzi warsztaty w obszarach pracy w środowisku międzykulturowym, feedbacku, wartości, zarządzania i komunikacji.
Emilia od 15 lat mieszka i pracuje w Budapeszcie, poznając kulturę i język kraju oraz specyfikę życia w wielojęzycznej rodzinie i międzynarodowym środowisku.
oraz
Timea Balajcza – Timea pochodzi z Węgier a dokładnie z Budapesztu, dorastała we Francji, studiowała w Holandii, a od 26 lat żyje w Polsce. Przez ponad 15 lat pracowała w branży finansowej, odpowiedzialna była za 12 rynków europejskich a dziś zarządza 1,5 tys. tłumaczy na całym świecie. Założona przez nią w 2010 roku firma lingwistyczna BALAJCZA wykonuje tłumaczenia we wszystkich kombinacjach językowych.
Języki obce, podróże, poznawanie różnic kulturowych między krajami to jej pasja. Od kilku lat organizuje śniadania i warsztaty online na takie właśnie tematy.
W życiu kieruje się zasadą: „Rób to, co lubisz, kochaj to, co robisz i dawaj więcej, niż obiecałaś”.
Spotkanie zostanie poprowadzone w języku polskim.
W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:
Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446
Wtorek, 8 listopada 2022 r.
godz. 11:00-12:00
Etyka słowa bada i opisuje relacje działań językowych w stosunku do świata osób i wartości. Działania te mogą być skierowane ku człowiekowi, służyć wartościom. Wspierać je, albo przeciwnie − niszczyć. Etyczny wymiar działania w języku i za pomocą języka najpełniej ujawnia się w dyskursie publicznym.
Podczas warsztatów omówimy:
Spotkanie poprowadzi pani Olga Marek-Kostrzewska, nauczycielka języka polskiego w szkole Lingua Polonica, zawodowo również specjalistka ds. marketingu i PR. Swoje doświadczenie budowała w takich firmach jak Benefit Systems oraz na licznych konferencjach marketingowych.
Partner spotkania: Sietar Polska
Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim.
W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:
spotkania@balajcza.pl
Timea Balajcza, tel.: +48 601 913 446
Czwartek, 3 listopada 2022 r.
godz. 8:00-9:00
Wielu emocji i przemyśleń dostarcza spotkanie z miejscowym plemieniem Himba – to zetknięcie z pierwotną kulturą niezmienną od stuleci. Jednocześnie w Namibii aż 6% ludności to osoby rasy białej. Jest to kraj wielu kontrastów i bolesnej historii kolonizacji, a zarazem kraj przyjazny dla turystów.
Zapraszamy na Śniadanie on-line „Namibia – nieznane historie” w czwartek 3 listopada o godz. 8:00.
Dowiedzą się Państwo między innymi:
Spotkanie poprowadzi pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z doświadczeniem w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.
Partner spotkania: Sietar Polska
Spotkanie odbędzie się w języku polskim.
W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:
Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446
Szanowni Państwo,
już po raz 11 serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie “Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”. Plebiscyt promuje aktywność inwestycyjną i działalność eksportową polskich firm, które skutecznie konkurują na światowych rynkach i budują markę Polski na arenie międzynarodowej.
Do udziału w Konkursie zapraszamy polskie firmy prywatne oraz przedsiębiorstwa z udziałem Skarbu Państwa.
Nagrody zostaną przyznane w dwóch głównych kategoriach :
Nagroda Specjalna:
Nagrody dodatkowe:
Dodatkowe korzyści:
Więcej informacji o konkursie znajduje sie na srtonie https://czempioni.pb.pl/
To już ostatni moment! Zgłoszenia przyjmujemy do 24 października 2022 r.
Udział w Konkursie jest bezpłatny.
Zapraszamy i życzymy powodzenia!
Wtorek, 25 października 2022 r.
godz. 11:00-12:00
Tworzenie i funkcjonowanie w zespołach międzykulturowych jest czasami jak granie w piłkę nożną, kiedy każda z drużyn ma własne zasady gry. Żeby gra była skuteczna, trzeba najpierw poznać zasady każdego z zespołów, a potem ustalić wspólną wersję ostateczną, biorąc pod uwagę preferencje każdej ze stron.
Polska i Ukraina, sąsiadujące kraje, niby podobne – a jednak są pewne różnice kulturowe, o których warto wiedzieć, aby nawiązać skuteczną i efektywną współpracę.
Weź udział we wtorkowym Warsztacie i dowiedz się:
Spotkanie poprowadzi:
Kateryna Chwiszczuk – trenerka międzykulturowa wielojęzyczna umiejętności miękkich (języki: ukraiński, polski, angielski, francuski), a także trenerka wewnętrzna wspierająca rozwój pracowników w korporacji międzynarodowej. Ma ponad 10-letnie doświadczenie w pracy w międzynarodowych korporacjach z klientami głównie z rynków francuskiego i szwajcarskiego w obszarach: finanse, kadry i płace, obsługa klienta. Wspieranie pracowników i klientów poprzez dostarczanie inteligentnych rozwiązań jest jej pasją. Wierzy, że wyzwania to również możliwości. Urodzona we Lwowie, wychowana w Algierii, od 13 lat mieszka w Polsce.
Partner spotkania: Sietar Polska
Spotkanie odbędzie się w języku polskim.
W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:
Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446
Polonia Palace, historyczny hotel zlokalizowany w ścisłym centrum Warszawy, otrzymał nagrodę European Hotel Award w kategorii „Heritage Luxury Hotel 2022”.
European Hotel Awards są nagrodami przyznawanymi przez fundację, którą powołał do życia Jerome Chapman, francuski dziennikarz i osobowość medialna, który od blisko ćwierćwiecza śledzi na bieżąco trendy i dzieli się informacjami związanymi z segmentem premium w branży hotelarskiej i restauratorskiej. Fundacja działa przy magazynie Références Hoteliers Restaurateurs International. W skład kapituły nagrody wchodzą uznani europejscy hotelarze, restauratorzy i szefowie kuchni. Jednym z głównych założeń leżących u podstaw European Hotel Awards jest chęć instytucjonalnego uhonorowania wyjątkowych hoteli oraz czołowych europejskich profesjonalistów. Co roku podczas uroczystej ceremonii European Hotel Awards wręcza się około dziesięciu nagród.
Gala European Hotel Awards jest organizowana w czołowych europejskich miastach znanych z tradycji hotelarskich. Wśród kandydatów do European Hotel Awards możemy znaleźć tylko cztero- i pięciogwiazdkowe hotele, które wyróżniają się na europejskim rynku kompetencją, profesjonalizmem oraz niebywałą dbałością o komfort gości. Podczas ceremonii nagradzane są także wybitne osiągnięcia osobiste i zawodowe w dziedzinach hotelarstwa, gastronomii oraz turystyki luksusowej. Tegoroczna gala odbyła się w poniedziałek 10 października 2022 roku w luksusowym, pięciogwiazdkowym Hotelu Fairmont Grand Hotel w Genewie, a nagrodę European Hotel Award w kategorii „Heritage Luxury Hotel 2022” dla Polonia Palace Hotel odebrał dyrektor generalny Paweł Lewtak.
Paweł Lewtak: „Bez wątpienia, dzisiejszy wieczór jest kolejnym ważnym momentem w historii Polonia Palace Hotel. W imieniu całego zespołu chciałbym wyrazić wdzięczność dla członków kapituły nagrody European Hotel Awards za to ogromne wyróżnienie – szczególnie wśród tak znamienitych postaci europejskiego hotelarstwa, członków Parlamentu Europejskiego oraz przedstawicieli dyplomacji. Polonia Palace Hotel w tym roku skończył 109 lat i bez wątpienia jest prawdziwą ikoną polskiego hotelarstwa. Nagroda dla historycznego hotelu roku jest uznaniem nie tylko dla wszystkich pracowników, którzy mają przyjemność pracować obecnie w zabytkowych murach Polonia Palace Hotel, ale także wyróżnieniem dla pokoleń hotelarzy, którzy budowali jego renomę i prestiż. Dziedzictwo naszych hotelowych poprzedników jest ciągle żywe, a pamięć o nich kultywowana. Można śmiało powiedzieć, że historia hotelu jest naszym punktem odniesienia, który daje nam siłę i motywację w wykonywaniu codziennych obowiązków. Moim skromnym zdaniem, luksus to nie tylko eleganckie wnętrza oraz komfort, ale przede wszystkim umiejętność wsłuchania się w prawdziwe potrzeby każdego gościa, życzliwość oraz bezwarunkowa chęć do obsługi na najwyższym poziomie. Wizyta w dobrym hotelu zawsze powinna dawać radość i przyjemność z pobytu. A każda chęć powrotu do znanego nam hotelu powinna wzbudzać emocje podobne do tych, jakie odczuwamy, kiedy sięgamy po raz kolejny po ulubioną przez nas książkę lub oglądany lubiany film. Kategoria „heritage luxury hotel” mocno rozbrzmiewa w głowach i sercach wszystkich naszych pracowników, którzy są oddani misji, aby każdy dzień spędzony w Polonia Palace Hotel był dla gości wyjątkowym i niezapomnianym przeżyciem. I na koniec nieco osobiste wyznanie. W pewnym sensie jako dyrektor generalny hotelu czuję się, jakbym niósł „pochodnię hotelarstwa” przekazywaną przez kolejnych dyrektorów, którzy budowali to wspaniałe miejsce przez ostatnie dziesięciolecia; a mówimy tu o naprawdę bogatej historii.”
Polonia Palace Hotel to jedno z najbardziej stylowych i eleganckich miejsc w Warszawie. Hotel oferuje swoim gościom 206 eleganckich pokoi oraz 10 sal konferencyjnych i bankietowych, w których odbywają się liczne eventy biznesowe, wydarzenia lifestylowe, gale czy konferencje prasowe. Zaprasza również do eleganckiej Restauracji Polonia i przestronnego Lobby Baru z widokiem na centrum Warszawy, w których podawane są wyśmienite dania kuchni polskiej i międzynarodowej. Hotel odwiedzany jest przez tysiące turystów z kraju i ze świata, mieszkają w nim także znani politycy i artyści.
Paweł Lewtak jest dyrektorem generalnym warszawskiego Polonia Palace Hotel, a także Prezesem Zarządu Hoteli Warszawskich „Syrena”. Firma jest właścicielem 3 obiektów w Warszawie: Polonia Palace Hotel, Hotelu Metropol oraz Hotelu MDM.
Czwartek, 20 października 2022 r.
godz. 8:00-9:00
Zapraszamy na ciąg dalszy opowieści o Namibii, mało znanym regionie Afryki, kryjącym wiele skarbów, jak choćby „Skamieniały las”. To właśnie endemiczna flora oraz nieujarzmiona fauna będą głównymi tematami Śniadania on-line w czwartek 20 października o godz. 8:00 pod tytułem „Namibia – w pustyni i w buszu”.
Dowiecie się Państwo między innymi:
Spotkanie poprowadzi pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z doświadczeniem w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.
Partner spotkania: Sietar Polska
Spotkanie odbędzie się w języku polskim.
W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:
Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446
Czwartek, 6 października 2022 r.
godz. 8:00-9:00
Rzym jest również znany jako Wieczne Miasto, gdzie wieczne piękno, wieczny hałas i wieczny ruch cudownie ze sobą współistnieją, tworząc tym samym kwintesencję Włoch, której doświadczają zagraniczni podróżnicy. Wszyscy znają jego słynne miejsca (Koloseum, Watykan itp.), ale niewielu znane są dzielnice, w których się znajdują. Co więcej, po opuszczeniu obszarów turystycznych większość ludzi znajdzie się na nieznanym im terytorium.
W rzeczywistości Rzym jest podzielony na dziesiątki dzielnic, z których każda posiada swoją własną tożsamość i ma poczucie dumy. Nie można prawdziwie poznać Rzymu bez zagłębienia się w jego dzielnice. Źródłem dumy prawdziwego Rzymianina nie jest Koloseum, ale jego własna dzielnica.
Nasza wirtualna wycieczka rozpocznie się w centrum miasta, a następnie przeniesie się do obszarów, o których istnieniu nawet nie wiedzieliście – są to najbardziej autentyczne miejsca Rzymu. Po zakończeniu wycieczki będziecie znali odpowiedzi na następujące pytania:
Obraz stolicy Włoch widziany z tej perspektywy może rzucić nieco światła na różnice kulturowe, społeczne, historyczne, polityczne i ekonomiczne w obrębie Wiecznego Miasta i samego kraju.
Ci vediamo a Roma!
O Rzymie opowie:
Cristiano Berta – lingwista, sommelier, instruktor narciarstwa i miłośnik gór. Włoski góral z Piemontu, który ma bogate doświadczenie międzynarodowe: wychowywał się w Niemczech, studiował we Włoszech, a doświadczenie zawodowe zdobywał również w Danii, Norwegii, Kanadzie i w Szwajcarii.
Partner spotkania: Sietar Polska
Spotkanie zostanie poprowadzone w języku angielskim.
W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:
Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446
Poniedziałek, 3 października 2022 r.
godz. 13:00-14:00
Manila, stolica Filipin jest jedną z największych metropolii globu. Same Filipiny są krajem zróżnicowanym etnicznie i dlatego słychać tu ponad 150 języków.
Filipińczycy są niezwykle radosnymi i pogodnymi ludźmi, a rodzina jest dla nich najważniejszą wartością.
Podejmując się współpracy z obywatelami Filipin powinniśmy być przygotowani na zetknięcie się z zupełnie inną kulturą. Egzotyczną i ciekawą, ale również pełną wyzwań. Dlatego poznanie filipińskiej etykiety biznesowej wydaje się być niezbędne do zapewnienia efektywnej współpracy z Filipińczykami.
Podczas naszego spotkani w szczególności porozmawiamy o tym jak budować wzajemne dobre relacje. Ale nie tylko. Będziemy również mówić o kulturze Filipin, jak Filipińczycy spędzają wolny czas, o czym rozmawiają, co cenią oraz porozmawiamy o filipińskiej kuchni.
W trakcie spotkania:
Spotkanie poprowadzi:
Magdalena Żymełka – Trenerka i konsultantka. Od wielu lat związana z obszarem miękkiego HR, a w szczególności jego kluczowymi procesami, takimi jak: onboarding, opisy stanowisk, wdrażanie oceny pracowniczej, rozmowy oceniające dla menedżerów, stawianie celów, zarządzanie talentami oraz badania zaangażowania pracowników.
Posiada doświadczenie międzynarodowe:
14 lat doświadczenia w projektowaniu, realizacji i ewaluacji programów rozwojowych, globalnych programów onboardingowych, szkoleń produktowych, programów eLearningowych, a także w projektach z obszaru zarządzania Talentami w międzynarodowych organizacjach.
Pracowała z osobami z obszarów: EMEA, APAC oraz AMER (Polska, Wielka Brytania, Estonia, Indie, Filipiny, Hong Kong, USA). Pracowała i mieszkała w USA oraz w UK.
Zarządzała zespołem Learning & Development w międzynarodowej firmie zatrudniającej ponad 2000 pracowników. Wraz z zespołem wspierała rozwój pracowników pomagając im odkrywać ich talenty i rozwijać umiejętności.
Obecnie swoim doświadczeniem menedżerskim dzieli się z menedżerami na sali szkoleniowej i zdalnie, prowadząc szkolenia dla biznesu z tematów, takich jak: doskonalenie umiejętności menedżerskich, First Time Manager, zarządzanie zespołem, w tym także rozproszonym, zarządzanie pokoleniami w organizacji, prowadzenie efektywnych spotkań, budowanie efektywnych zespołów, zarządzanie zmianą, kultura zarządzania przez wartości w organizacji, kultura feedbacku, efektywna komunikacja w zespole oraz komunikacja międzykulturowa.
Zrealizowała łącznie 6 tys. godzin szkoleń, zarówno na sali jak i zdalnie. Prowadzi szkolenia w języku polskim oraz w języku angielskim.
Partner spotkania: Sietar Polska
Spotkanie odbędzie się w języku polskim.
W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:
Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446