Warsztaty online z BALAJCZA – „Polskie drogi – od patosu do bigosu”

Wtorek, 28 lutego 2023 r.
godz. 11:00-12:00

  • Kto przekonał mieszkańców Ameryki Południowej do yerba mate?
  • U kogo legendarny trener Realu Madryt zajadał się bigosem?
  • Kto grał w szachy na transatlantyku i co z tego wynikło?
  • Co robił na amerykańskiej farmie król polskiej prasy?

O zaskakujących ścieżkach Polaków, którzy żyli na emigracji, będzie można posłuchać podczas kolejnego śniadania na prelekcji Hanny Dzielińskiej (Hanki Warszawianki) 28 lutego.

Spotkanie poprowadzi Hanna Dzielińska – dziennikarka, przewodniczka po Warszawie, autorka spacerów międzymiastowych (kwarantannowych) online, reportaży oraz książek o kulturze i mieście, popularyzatorka kultury i sztuki. Hania zajmuje się również animacją życia kulturalno‑artystycznego, organizuje produkcję filmów dokumentalnych i reportaży, współpracuje z dzielnicami i instytucjami kultury przy tworzeniu publikacji historycznych, a także prowadziła koło naukowe Studentów Historii Sztuki i wydała własną serię gier przygodowych dla dzieci i dla dorosłych.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

Partner spotkania: Sietar Polska

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Kursy językowe w Balajcza ze zniżką -50% dla członków Izby

Języki obce to już nie tylko miły dodatek do CV – to wręcz konieczność.

Mimo to w tej chwili na rynku pracy nadal obserwuje się deficyt osób z zaawansowaną znajomością języka.

Najbardziej poszukiwani są pracownicy, którzy mogą podjąć się bardziej złożonych zadań w obcym języku, takich jak: obsługa klienta, negocjacje, tworzenie treści, prowadzenie szkoleń czy prezentacji.

Poszukiwania to jednak nie jedyna droga. Świadomi pracownicy są chętni do nauki i objęcia nowych obowiązków.

Ten potencjał warto wykorzystać!

A najlepszym sposobem na szybkie postępy językowe jest nauka z lektorem.
Spersonalizowana nauka.

Dlatego kursy języka w Balajcza są dopasowane do kursantów (lokalizacja, czas, lektor), a do wyboru są 3 warianty:

  • Kurs języka ogólnego (w tym konwersacje)
  • Kurs języka biznesowego (np. Business English)
  • Branżowy kurs specjalistyczny (np. IT, prawo)

Z Balajcza można się także uczyć polskiego dla obcokrajowców.

A dla wszystkich członków Izby mamy specjalny prezent – 50% zniżki na pierwszy miesiąc zajęć z dowolnego języka!

Wystarczy skontaktować się z biurem Balajcza i podać kod (TIME4COURSE), a uwzględnimy zniżkę w wycenie.

To świetna okazja, by zadbać o najcenniejszy zasób firmy – pracowników, a także o ich rozwój i zadowolenie.

W takiej sytuacji sukcesy – i językowe, i biznesowe – to tylko kwestia czasu!

Śniadanie online z BALAJCZA – „KANADA, cz. 1 – turystyczne ABC”

Czwartek, 23 lutego 2023 r.
godz. 8:00-9:00

Kanada to ogromne przestrzenie, dziewicza przyroda, różnorodność krajobrazów oraz kultur. Wyjątkowe piękno tego kraju przyciąga coraz więcej turystów z całego świata.

Aby przybliżyć ten niezwykły kraj, proponujemy minicykl 3 spotkań w ramach Śniadań on-line. Na pierwsze z nich, „Kanada – turystyczne ABC”, zapraszamy w czwartek 23 lutego o godz. 8.00.

Opowiemy między innymi:

  • jakie aplikacje i dokumenty są niezbędne w podróży do Kanady
  • dlaczego ceny na kanadyjskich produktach są mylące
  • czy i komu należy dawać napiwki
  • dlaczego granice Kanady są takie proste
  • na którym równoleżniku zbudowano Łuk Pokoju
  • kiedy zaplanować wyprawę do Kraju Klonowego Liścia

Spotkanie poprowadzi pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z doświadczeniem w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.

Partner spotkania: Sietar Polska

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Nie warto stać z boku, gdy ceny tłumaczeń stoją w miejscu

Od początku roku zewsząd słyszy się o podwyżkach cen.

Jednak w Balajcza Linguistic Services podjęliśmy inną decyzję i mamy dla Państwa dobrą wiadomość:

Ceny tłumaczeń i kursów nie wzrosły w 2022 roku i – w myśl wspierania biznesu klientów – nie wzrosły także ani w styczniu ani w lutym 2023 r.

Do końca lutego można więc skorzystać z naszych usług w niższych, zeszłorocznych cenach (pod uwagę bierzemy datę przyjęcia zlecenia do realizacji).

Chcemy, aby z początkiem 2023 roku nasi klienci śmiało rozpoczynali nowe projekty, nie martwiąc się przy tym o budżet.

Dlatego nasze wsparcie językowe:

  • tłumaczenia ustne i pisemne (w tym tzw. przysięgłe)
  • obsługa językowa konferencji
  • kursy języka obcego

jest na wyciągnięcie ręki… i w przewidywalnej cenie.

Dlatego wszystkich członków Izby, którym może się przydać się pomoc tłumacza lub lektora, zapraszamy do kontaktu z biurem Balajcza:

balajcza@balajcza.pl
+ 48 22 643 47 94

Wycenę można też wygodnie zamówić przez formularz na stronie:
www.balajcza.pl/valuation

Podsumowując, nie warto stać z boku – naprawdę dobry moment jest… teraz.

Śniadania online z BALAJCZA – 9.02. & 14.02.

„Liban – Wschód bliższy niż myślisz”

Czwartek, 9 lutego 2023 r.
godz. 8:00-9:00

Beirut downtown cityscape & Mohammad al amin mosque

Liban – kraina winnic, pomarańczowych sadów, zielonych łąk i piniowych lasów. To tu  kultura arabska spotyka się ze śródziemnomorską. Kraj pełen antycznych zabytków, wspaniałych krajobrazów, doskonałej kuchni i uśmiechniętych, gościnnych ludzi.  Wielu z nas Liban kojarzy się wyłącznie z wojną,  tymczasem jego rzeczywisty obraz okazuje się  zupełnie inny  niż ten znany z mediów.

Weź udział w czwartkowym Śniadaniu i dowiedz się:

  • dlaczego Liban nazywany jest Szwajcarią Bliskiego Wschodu,
  • jakie przysmaki libańskiej kuchni są dumą narodową Libańczyków,
  • dlaczego po libańskim weselu bardziej bolą nogi niż głowa,
  • dlaczego libański kawaler nosi obrączkę na palcu,
  • co przyciąga do Libanu polskie pielgrzymki.

O Libanie i jego codziennym życiu opowie:

Maria Błoch – globtroterka i rekruterka w międzynarodowej firmie e-commerce. Posiada bogate doświadczenie międzynarodowe: studiowała w Chorwacji, mieszkała w Bejrucie i pracowała w libańsko-nigeryjskiej firmie – tajniki kultury libańskiej nie są jej obce. Po latach podróży wróciła do Polski i obecnie poszukuje talentów na rynkach brytyjskim, czeskim oraz polskim

Partner spotkania: Sietar Polska

 

Spotkanie zostanie poprowadzone w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl ; tel.: +48 601 913 446

Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie www.balajcza.pl.
Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

 

„Cultural Differences between Brits & Poles”

…with lots of humour and reading between the lines.

Wtorek, 14 lutego 2023 r.
godz. 11:00-12:00

Po co jest ten webinar?

  • Aby przekonać się, że nawet biegła znajomość języka angielskiego nie gwarantuje jasnej i zrozumiałej komunikacji w anglosaskim świecie.

Czego dowiesz się podczas webinaru?

  • Poznasz podstawowe kody komunikacyjne Brytyjczyków oparte o słowa, które rozumiane są inaczej w innych językach europejskich, niż angielski.
  • Pobawisz się w zgadywankę najpopularniejszych osobistości z brytyjskiej historii i popkultury.
  • Dowiesz się, jakie jest poczucie humoru Brytyjczyków oraz skąd bierze się ich specyficzna natura, którą nareszcie zrozumiesz.

Kim jest Małgorzata Ruszkowska?

Nazywam się Małgorzata Ruszkowska, na co dzień uczę języka angielskiego w oparciu o sprawdzone metody coachingowe. Mieszkałam w kilku miejscach na świecie, w tym 9 lat w Wielkiej Brytanii, stąd moja pasja, aby postarać się zrozumieć kulturę anglojęzyczną oraz uczyć, że świat jest piękny właśnie dlatego, że jest różnorodny.

Małgosia uczy w BALAJCZA Linguistic Services języka angielskiego (ogólny i Business English) w grupach na różnych poziomach zaawansowania.

Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Webinary PwC w lutym 2023

Zapisz się na nasze najbliższe webinary #PwCPolska:

🔸 Zatory płatnicze

Ostatnie zmiany, praktyczne doświadczenia, wyzwania związane z gromadzeniem danych z systemów

7 lutego 2023 r. | 11:00

👉 Rejestracja: https://www.pwc.pl/pl/wydarzenia/webinaria/zatory-platnicze-ostatnie-zmiany-praktyczne-doswiadczenia…

🔸 Nowe regulacje pracy zdalnej – ulga czy wyzwanie dla pracodawców?

9 lutego 2023 r. | 10:00

👉 Rejestracja: http://bit.ly/3Hq0ZFJ

🔸 Cykl webinariów: Jak efektywnie łączyć dotacje i ulgi?

Część druga – działalność operacyjna

13 lutego 2023 r. | 10:00

👉 Rejestracja: https://lnkd.in/deDsFRK8

Webinar: Ścieżka SMART – modułowa rewolucja w finansowaniu działalności badawczo-rozwojowej i innowacyjnej przedsiębiorstw

8 lutego 2023 r., godz. 11:00 – 12:00

Szanowni Państwo, 

Ścieżka SMART to flagowy instrument programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG), który zapewni finansowanie na rzecz kompleksowych projektów przedsiębiorstw w ramach realizacji procesu B+R+I. Możliwe będzie pozyskanie wsparcia na implementację planów rozwojowych firm, obejmujących w szczególności prace B+R i inwestycyjne wdrożenia innowacji (dwa moduły o charakterze obligatoryjnym) oraz pakietu modułów fakultatywnych, obejmujących m.in. rozwój infrastruktury B+R, internacjonalizację, rozwoju kompetencji pracowników i osób zarządzających przedsiębiorstwem, cyfryzację i zazielenianie działalności przedsiębiorstw.

Pierwszy nabór wniosków w ramach tego instrumentu zostanie otwarty 21 lutego i potrwa do 12 kwietnia. Do rozdysponowania jest 4,45 mld PLN dla firm MŚP oraz 667 mln PLN dla firm dużych.

Podczas webinarium, które odbędzie się 8 lutego w godz. 11:00-12:00, poruszymy następujące kwestie:

  • Czym Ścieżka SMART różni się od dobrze znanej i niezwykle popularnej Szybkiej Ścieżki NCBiR?
  • Kiedy i na jakich warunkach będzie można się ubiegać o wsparcie?
  • Jakie instytucje będą odpowiedzialne za jej wdrażanie i czy w obu stosowane będą analogiczne zasady?
  • Czym jest i na czym będzie polegać mechanizm dotacji warunkowej?
  • Jakie elementy warto będzie wziąć pod uwagę, kreując koncepcję projektu, zwłaszcza w przypadku chęci skorzystania z większej liczby modułów?
  • Jakie potencjalne pułapki mogą być zastawione na projektodawców zakładających realizację projektów wielomodułowych?

Liczba miejsc ograniczona. Udział w webinarium jest bezpłatny.

Przed webinarium otrzymają Państwo mailowo link oraz zalecenia techniczne niezbędne do prawidłowego dołączenia do wydarzenia.

Zapraszamy,
zespół CRIDO

WIĘCEJ INFORMACJI I REJESTRACJA

Nadchodzące wydarzenia:

Webinar: Jak identyfikować i finansować wdrożenie kluczowych technologii w firmie – Technology Roadmap i źródła finansowania | 2 lutego, g. 11:00

Model Opakowania – 25 lat inwestycji i innowacji

Biłgoraj, 6 stycznia 1998 roku. Tego dnia uruchomiono pierwszą linię produkcyjną w zakładzie Model Opakowania Sp. z o.o.
Powstało opakowanie na szampana, które w odświeżanej formie produkowane jest do dzisiaj. W  roku 2023 pierwszy zakład Modela w Polsce świętuje jubileusz 25-lecia, mając na koncie sprzedaż blisko 5,5 miliarda opakowań!

Ćwierć wieku temu firmę Model Opakowania Sp. z o.o. stanowił jeden, na tamte czasy średniej wielkości, zakład produkcyjny. Wówczas w biłgorajskiej fabryce funkcjonowała hala produkcyjna wyposażona w dwie maszyny przetwórcze, a firma zatrudniała 48 osób.

Dzięki innowacjom i inwestycjom, dostosowanym do potrzeb rynku, Model dostarcza dziś opakowania nie tylko w Polsce, ale także na Słowację, Ukrainę, Litwę do Niemiec, Francji i Skandynawii. Trafiają one do klientów z trzech zakładów produkcyjnych ulokowanych w Biłgoraju, Czosnowie i Nowej Soli.

25 lat naszej firmy to ciągły rozwój. Zmiany są widoczne we wszystkich obszarach działalności przedsiębiorstwa. Kluczem do sukcesu jest nasz zespół, a także doskonałe relacje biznesowe, jakie od 25 lat budujemy z klientami oraz dostawcami – zaznacza Krzysztof Jażdżyk, Prezes Zarządu Model Opakowania sp. z o.o.

25 lat Modela w Biłgoraju to blisko 270 mln zł przeznaczonych w tym czasie na inwestycje w park maszynowy, infrastrukturę,  a także w przedsięwzięcia z zakresu ochrony środowiska i poprawiające komfort pracy. Na terenie zakładu wdrożono m.in. klimatyzację hal, zamontowano filtry przeciwpyłowe, zagospodarowano odpady produkcyjne, czy zmodernizowano systemy grzewcze, oświetlenia i wykrywania pożaru. W 2022 roku rozpoczęto budowę trzech kolejnych hal, oraz nowoczesnego biurowca. Łącznie zabudowane zostanie ok. 15 tys. m kw. powierzchni pod dachem. Jednocześnie 10 tys. m kw. przeznaczone zostanie pod drogi, place i infrastrukturę techniczną.

Zwiększaniu powierzchni produkcyjnej, rozbudowie parku maszynowego, rosnącej liczbie zatrudnionych, wzroście produkcji i sprzedaży towarzyszyło doskonalenie procesów zarządzania. Firma może pochwalić się certyfikatami: ISO 9001: 2015, FSC CoC oraz BRC gwarantujący bezpieczeństwo opakowań do żywności. Ponadto wdrożono rozwiązania z zakresu Lean Management i Kaizen.

Model Opakowania wielokrotnie otrzymywała wyróżnienia w prestiżowych rankingach. Tylko w ub. roku zdobyła m.in. Diament Forbes’a oraz tytuł 2. Najlepszego Pracodawcy w sektorze produkcja i przetwarzanie surowców, materiałów budowlanych, metalu i papieru.

Z sukcesu firmy może cieszyć się także społeczność lokalna. Spółka sponsoruje  wiele inicjatyw, wspiera także rozwój młodych talentów, poprzez granty, stypendia, konkursy. Konkurs „Wymodeluj Swoje Marzenia” ma już 10 lat i ponad 100 laureatów. Liczba stypendystów Modela w tym roku przekroczyła 50 osób. Kwota rozdysponowana łącznie, tylko na te dwie aktywności to ponad 250 tys. zł.

Kontakt dla prasy:

Katarzyna Ferens-Paczwa
Marketing Manager

katarzyna.ferens-paczwa@modelgroup.com

modelgroup.com

Warsztaty online z BALAJCZA – „Zdrowie psychiczne – JAK ZNALEŹĆ PROFESJONALNE WSPARCIE?”

Wtorek, 31 stycznia 2023 r.
godz. 11:00-12:00

Choć Dzień Zdrowia Psychicznego obchodzony jest 10 października, a jest styczeń, to temat dbania o naszą psychikę powinien być ważny każdego dnia w roku. Żyjemy, delikatnie mówiąc, w dynamicznych czasach przemian oraz szeroko pojętego rozwoju emocjonalno-społecznego. Zdrowie psychiczne do niedawna było nie tylko tematem zamiatanym pod dywan, ale też niezrozumiałym zjawiskiem, które nieliczni tylko zgłębiali w gabinetach psychoterapeutów, co z kolei innych, niekorzystających z tychże usług, napawało strachem i wręcz odrzuceniem.

Pandemia, recesja oraz ostatnie wydarzenia na arenie geopolitycznej zmieniły jednak postrzeganie kwestii dbania o zdrowie psychiczne jako czegoś, co było albo powodem do wstydu, albo wyimaginowanym luksusem.

Czas więc zmienić raz na zawsze postrzeganie kwestii pomocy sobie i innym w tym zakresie i powiedzieć sobie otwarcie: jesteśmy istotami emocjonalnymi, z niesamowitą psychiką i powinniśmy w ramach odpowiedzialności za siebie i swój rozwój szukać pomocy u specjalisty, kiedy czujemy, że może ona nam pomóc.

Czego dowiesz się podczas tego webinaru?

  1. Jak definiujemy zdrowie psychiczne i co to jest higiena myśli?
  2. Kiedy zwrócić się do coacha, a kiedy do terapeuty? Czym różni się jeden od drugiego?
  3. Jak właściwie rozpoznać, kiedy potrzebujemy pomocy?
  4. Jak szukać właściwego dla siebie specjalisty?

Kim jest Małgorzata Ruszkowska?

Nazywam się Małgorzata Ruszkowska, na co dzień uczę języka angielskiego w oparciu o sprawdzone metody coachingowe. Mieszkałam w kilku miejscach na świecie, w tym 9 lat w Wielkiej Brytanii, stąd moja pasja, aby postarać się zrozumieć kulturę anglojęzyczną oraz uczyć, że świat jest piękny właśnie dlatego, że jest różnorodny.

Małgosia uczy w BALAJCZA Linguistic Services języka angielskiego (ogólny i Business English) w grupach na różnych poziomach zaawansowania.

Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.