Warsztaty online z BALAJCZA – „Jak zmienia się język”

Wtorek, 1 lutego 2022 r.
godz. 11:00-12:00

Język jest tworem społecznym i to właśnie dzięki temu podlega zmianom. W XXI wieku mówimy i piszemy inaczej niż w wieku piętnastym czy osiemnastym, inaczej niż choćby przed stu, a nawet pięćdziesięciu laty. Posługujemy się też innym słownictwem: wiele dawnych słów wyszło z użycia, wielka liczba słów zmieniła (poszerzyła lub zawęziła) swoje znaczenie (na przykład, dla współczesnych pierwszym znaczeniem rzeczownika „prąd” nie jest to historycznie pierwotne, czyli ruch wody, kierunek, w którym płynie rzeka, lecz znaczenia nadane dużo później – prąd elektryczny, prąd filozoficzny itd.). Do języka polskiego napłynęło też i napływa wiele zapożyczeń z innych języków. Duża część tych zapożyczeń (choć nie wszystkie) pozostaje w języku na stałe, inne są jedynie „modnymi” przez krótki czas efemerydami. Słownictwo to ta „część” języka, która podlega największym i najszybszym zmianom. Oczywiście zmienia się również gramatyka, którą się posługujemy, a także ortografia.

Podczas warsztatu omówimy:

  • nowe, popularne słowa,
  • zapożyczenia,
  • kalki językowe.

Spotkanie poprowadzi pani Olga Marek-Kostrzewska, nauczycielka języka polskiego w szkole Lingua Polonica, zawodowo również specjalistka ds. marketingu i PR. Swoje doświadczenie budowała w takich firmach jak Benefit Systems oraz na licznych konferencjach marketingowych.

Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

spotkania@balajcza.pl
Timea Balajcza, tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Szkolenie: Nowelizacja przepisów dot. legalizacji pobytu i pracy cudzoziemców w Polsce

Już 26 stycznia 2022r. o godzinie 10:00 serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu online: Nowelizacja przepisów dot. legalizacji pobytu i pracy cudzoziemców w Polsce i do odebrania specjalnie dedykowanej zniżki dla firm członkowskich! Szczegóły na stronie wydarzenia: https://sadkowskiiwspolnicy.pl/nowelizacja-przepisow-dot-legalizacji-pobytu-i-pracy-cudzoziemcow-w-polsce/

Program szkolenia:

  • Podstawy zatrudniania cudzoziemców w Polsce
  • Długofalowa strategia legalizacji pobytu i pracy cudzoziemca kluczem do sukcesu
  • Najważniejsze obowiązki podmiotów zatrudniających cudzoziemców – od rekrutacji po zakończenie powierzania pracy
  • Wielkie zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców w 2022 roku – jakie skutki przyniosą firmom, a jakie cudzoziemcom
  • Aktualne restrykcje dotyczące wjazdu i pobytu cudzoziemców w Polsce w dobie epidemii COVID-19
  • Jak i kiedy stosować specjalne zasady legalizacji pobytu i pracy cudzoziemców w Polsce wynikające z Tarczy Antykryzysowej
  • Kontrole legalności zatrudnienia cudzoziemców – na co zwraca uwagę PIP i Straż Graniczna oraz jak przygotować się do kontroli

Wszystkie osoby zainteresowane tematem naszego szkolenia, zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami wydarzenia oraz do zapisu na naszej stronie:

https://sadkowskiiwspolnicy.pl/nowelizacja-przepisow-dot-legalizacji-pobytu-i-pracy-cudzoziemcow-w-polsce/

 

Śniadanie online z BALAJCZA – „Szwajcaria – różnorodność, która przyciąga”

Czwartek, 27 stycznia 2022 r.
godz. 8:00-9:00

Szwajcaria uchodzi za jeden z piękniejszych zakątków świata. To tu znajdują się największe wodospady w Europie i wspaniałe góry. Jest również jednym z najmniejszych krajów Europy, a mimo to należy do najbardziej zróżnicowanych kulturowo państw świata.

Weź udział w czwartkowym Śniadaniu i dowiedz się:

  • dlaczego nie da się mówić o „typowym Szwajcarze”?
  • co stało się ze stolicą Szwajcarii?
  • czy szwajcarskie pociągi faktycznie się nie spóźniają?
  • i która szwajcarska góra uznawana jest za najpiękniejszą na świecie?

O Szwajcarii i jej codzienności opowie:

Monika Guzek – Trenerka międzykulturowa, project manager i wykładowczyni akademicka. Prezeska SIETAR Polska. Prowadzi projekty strategiczne marketingowe, a także odpowiada za wdrażanie produktów na rynki zagraniczne i ich adaptację do wymagać tychże rynków. Od 11 lat realizuje się w obszarze marketingu B2B i B2C, aktywnie wspierając działy handlowe i dostosowując metody wsparcia sprzedaży do lokalnych preferencji klientów. Posiada bogate doświadczenie międzynarodowe: pracowała w Polsce, Niemczech, Chinach i Indonezji, obecnie dzieli swoje życie pomiędzy Polskę i Szwajcarię.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Nietypowa metoda planowania celów i jej efekty – nowe biuro Balajcza Linguistic Services w Krakowie

Jak sprawić – oprócz przyjmowania życzeń – by kolejny rok był lepszy od poprzedniego? Najlepiej pomóc szczęściu i wyznaczyć sobie konkretne cele na 2022 rok. A potem sprawdzić, jak najlepiej planować, żeby rzeczywiście je osiągnąć.

Metod wyznaczania celów jest wiele: SMART, EXACT, planowanie wsteczne… A każda z nich ma swoje zalety. Niektóre z nich pochodzą ze świata biznesu i coachingu, a inne zawdzięczamy… pisarzom.

Tak jest w przypadku planowania wstecznego – to metoda Kurta Vonneguta, nietypowego pisarza, który swoje książki planował „od tyłu”. Najpierw wyobrażał sobie zakończenie, a potem zastanawiał się, co musi się wydarzyć, by dana sytuacja faktycznie miała miejsce.

Wkrótce okazało się też, że to świetny sposób na wyznaczanie celów w prawdziwym życiu – nigdy nie traci się celu z oczu, a planowanie kończy się na „tu i teraz”, więc można zacząć działać natychmiast.

Jak to wygląda w praktyce? Zobaczmy na przykładzie:

W Balajcza cel ukształtował się jeszcze w zeszłym roku – było to otwarcie nowego biura w Krakowie w styczniu 2022 r.

Jeśli założymy, że cel został ustalony na przełomie sierpnia i września, do dyspozycji mamy 4 miesiące. Zgodnie z metodą Kurta Vonneguta dzielimy ten czas na odcinki i zastanawiamy się, co musi się zadziać do końca każdego z nich, aby można było osiągnąć główny cel:

1) Biuro potrzebuje nowych pracowników. W takim razie w grudniu trzeba oddelegować lub zatrudnić nowe osoby. Przestrzeń musi jednak być gotowa na ich przyjęcie – trzeba ją wyposażyć, najlepiej w tym samym miesiącu.

2) Wobec tego formalności dotyczących wynajmu trzeba dopełnić jeszcze w listopadzie.

3) W związku z tym pod koniec października obiekt powinien być już wybrany, a wcześniej trzeba zrobić rozeznanie na rynku nieruchomości.

4) Jednak żeby wiedzieć, jakiego obiektu dokładnie szukać, trzeba znać budżet i niezbędne kryteria – analizę warto przeprowadzić jeszcze we wrześniu.

I tak też się stało. W styczniu tego roku nie tylko planujemy, ale też świętujemy realizację celu! W Krakowie działa już drugie biuro Balajcza Linguistic Services, które pomoże nam jeszcze skuteczniej Państwa wspierać.

Zapraszamy do kontaktu:

BALAJCZA Linguistic Services

Biuro w Krakowie

ul. Rakowicka 20G/58

30-227 Kraków

Tel.: +48 690 10 30 60

Apartament w Alicante – nowy benefit firmy Talent Place

Mieszkanie firmowe w słonecznej Hiszpanii, nielimitowane urlopy, prywatny concierge, czy osobisty psycholog – firmy nad Wisłą prześcigają się we wdrażaniu nowych nietypowych dodatków dla swoich pracowników, aby jeszcze lepiej zadbać o ich samopoczucie i rozwój. Nowy trend napędza walka o najlepsze talenty oraz upowszechnienie się pracy zdalnej i hybrydowej. Według raportu Grant Thornton i Element pracodawcy proponują kandydatom średnio aż 6,4 benefitów na jedną ofertę i jest to wynik wyższy niż przed pandemią.

Firma Talent Place, która promuje model pracy work-life fit ogłosiła, że od przyszłego roku wprowadza benefit w postaci  mieszkania firmowego w hiszpańskim Alicante. W założeniu ma służyć nie tylko do pracy, lecz także odpoczynku. Korzystać z niego będą mogły nie tylko zespoły, ale też pracownicy z rodzinami.

– Nasza organizacja umożliwia każdemu  pracę z dowolnego miejsca na świecie, w elastycznych godzinach, ale również różnorodne formy współpracy dopasowane do sytuacji życiowej pracownika. Apartament w Hiszpanii ma być miejscem inspiracji, integracji, dobrej zabawy, ale też odpoczynku. Jesteśmy bardzo różnorodną firmą i wiemy, że z nowego benefitu cieszą się zarówno kochający podróże single, jak i rodzice, których dzieci będą mogły się przekonać,  że ich mama i tata mają najlepszy home office na świecie – mówi Przemysław Kadula, CEO Talent Place.

Kto skorzysta z benefitów work-life fit?

Praca zdalna, wykonywana w elastycznych godzinach  i różnorodne formy zatrudnienia to, wydawałoby się, domena młodych freelancerów. Nic bardziej mylnego! Dopasowanie pracy do stylu życia i potrzeb  pracownika to trend przyszłości, który zaczyna być widoczny w nowoczesnych firmach. Milenialsi mogą w ten sposób pracować na własnych zasadach, pasjonaci  łączyć hobby i pracę, realizując projekty z dowolnego miejsca na świecie, a rodzice pozwolić sobie na więcej czasu dla siebie i dzieci.

Nielimitowane płatne urlopy dla pracowników w firmie to kolejny niekonwencjonalny benefit wpisujący się w nowoczesny rynek pracy.  Z dowolnej liczby dni wolnych mogą korzystać zatrudnieni w firmach SYZYGY oraz TRAFFIT – wystarczy upewnić się, że nieobecność w biurze nie będzie dla współpracowników problematyczna. Tego rodzaju benefit to również szkoła samozarządzania i budowania zaufania w zespole.

Nowoczesne podejście do pracy, wartości i benefitów

Dużo dziś mówi się o budowaniu kultury różnorodności i inkluzywności w firmie. O zespołach, w których chce się pracować, szefach będących  autentycznymi liderami i pracy, która pozostawia przestrzeń na realizowanie swoich celów życiowych. Potrzeba zadbania o zdrowie psychiczne jest coraz bardziej widoczna wśród pracowników – aż 27% z nich jest zainteresowana benefitami związanymi z mental wellness i równowagą życiową.

Czas dla bliskich, odpoczynek czy realizowanie swoich pasji jest bezcenny. Dlatego też firmy inwestują w rozwiązania, które pomagają odciążyć swoich pracowników od problemów dnia codziennego, aby nie zaprzątali sobie nimi głowy w trakcie pracy lub po pracy.  Firmy takie jak Audioteka czy Brainly korzystają ze wsparcia concierge’a (osobistego asystenta) i zlecają mu najróżniejsze zadania – od zrobienia zakupów spożywczych aż po drobne naprawy w mieszkaniu. Dzięki temu pracownicy mogą załatwić sprawy, na które często brakuje czasu. Z kolei wszyscy zatrudnieni w firmie PwC w ramach benefitu mogą bezpłatnie umówić się z coachem i w ten sposób uzyskać wsparcie w walce ze stresem czy trudnymi emocjami.

Decydując się na nietypowe benefity trzeba jednak pamiętać o jednej zasadzie: pracownicy muszą je doceniać i korzystać z nich. W przeciwnym wypadku ich wprowadzanie przyniesie odwrotny od zamierzonego efekt, dlatego warto zawsze badać potrzeby swoich pracowników.

Osoba kontaktowa:

Bogna Sayna
PR Specialist
+48 664 961 661
bogna.sayna@talentplace.pl

Talent Place – innowacyjne rozwiązanie rekrutacyjne oparte o społeczność profesjonalnych rekruterów. Naszym celem jest dopasowanie jak największej liczby pracowników i pracodawców, tak aby w pełni wykorzystywali swój wzajemny potencjał. Żeby to osiągnąć, stworzyliśmy międzynarodową społeczność ekspertów HR, którzy zawsze są gotowi iść o krok dalej, aby zapewniać najwyższą jakość rekrutacji.

CRIDO Legal doradzało przy transakcji w branży fintech

CRIDO doradzało AKREDO, polskiej spółce działającej w ramach międzynarodowej grupy CLAR, przy nabyciu Grupy Loando prowadzącej działalność w zakresie porównywarek pożyczek online oraz tworzącej globalny ekosystem innowacyjnych firm i start-upów zajmujących się nowymi technologiami, fintechem oraz marketingiem cyfrowym.

Transakcja dotyczyła przejęcia kontroli nad grupą 10 spółek, tj. 6 polskich oraz 4 zagranicznych (z Hiszpanii, Rosji, Czech, Ukrainy). Wiązało się z nią wdrożenie złożonego mechanizmu rozliczenia ceny wraz z pakietem zabezpieczeń na rzecz sprzedających.

Dzięki tej transakcji AKREDO istotnie umocniło swoją pozycję na rynku porównywarek ofert kredytowych. Cieszymy się, że mieliśmy okazję doradzać AKREDO i CLAR przy bardzo interesującej transakcji w obszarze fintech, która umożliwiła im pozyskanie ok. 1 mln nowych klientów. Prace nad transakcją były intensywne, ponieważ wszystkim zależało nad zamknięciem jej przed końcem 2021 r. Cel został zrealizowany, ku satysfakcji klienta i naszej – komentuje Przemysław Furmaga, partner odpowiedzialny za zespół M&A w CRIDO Legal, który wspólnie z Andrzejem Dunikowskim, senior associate oraz Filipem Sobocińskim, junior associate, odpowiadał za transakcję.

W ramach współpracy CRIDO doradzało kompleksowo AKREDO przy przygotowaniu projektów dokumentacji transakcyjnej, wspierało przy jej negocjowaniu, a także przy podpisaniu transakcji. Dokumentacja transakcyjna i negocjacje były prowadzone równolegle w polskiej i angielskiej wersji językowej.

Zespół M&A CRIDO Legal składa się z doświadczonych prawników, którzy rozumieją specyfikę działania zarówno dużych korporacji, funduszy PE/VC, młodych spółek technologicznych z dużym potencjałem wzrostu, jak i biznesów rodzinnych z różnych sektorów gospodarki.

O CRIDO – Zapewniamy przedsiębiorcom wsparcie podatkowe, prawne, transakcyjne i biznesowe. Pomagamy rozwijać innowacyjną działalność, w tym pozyskując finansowanie ze środków publicznych i innych dostępnych źródeł.  Zaangażowanie i praca naszego zespołu zostały wielokrotnie docenione. Zajmujemy najwyższe pozycje w rankingach doradców podatkowych oraz firm wspierających działalność B+R i innowacje.  
Więcej informacji na: crido.pl

Warsztaty online z BALAJCZA – „Jak efektywnie komunikować się w środowisku międzykulturowym?”

Wtorek, 18 stycznia 2022 r.
godz. 11:00-12:00

W dzisiejszych czasach zespoły międzykulturowe stają się coraz bardziej popularne. Różnice kulturowe przyczyniają się do tworzenia bardziej kreatywnych i efektywnych zespołów, co z kolei może przynieść wymierne korzyści. Niestety też często w związku z brakiem wzajemnego zrozumienia powodują napięcia i konflikty w zespole, czego efektem jest niska wydajność zespołu oraz brak motywacji i chęci do dalszej pracy. Ważnym jest nielekceważenie tych nieporozumień oraz zwrócenie większej uwagi na odpowiednią komunikację, która w środowisku wielokulturowym wiąże się z większymi wyzwaniami, przez co nabiera jeszcze większego znaczenia.

W trakcie spotkania dowiesz się:

  • Czym jest komunikacja międzykulturowa
  • Jakie są rodzaje komunikacji międzykulturowej
  • Jakie bariery komunikacyjne możemy spotkać w środowisku międzykulturowym oraz jak możemy nimi zarządzać
  • W jaki sposób radzić sobie z różnicami kulturowymi w biznesie
  • Jak efektywnie komunikować się w środowisku międzykulturowym

O efektywnej komunikacji w środowisku międzykulturowym opowie:

Magdalena Żymełka – Trenerka i konsultantka. Od wielu lat związana z obszarem miękkiego HR,  a w szczególności jego kluczowymi procesami, takimi jak: onboarding, opisy stanowisk, wdrażanie oceny pracowniczej, rozmowy oceniające dla menedżerów, stawianie celów, zarządzanie talentami oraz badania zaangażowania pracowników.

Posiada doświadczenie międzynarodowe:

14 lat doświadczenia w projektowaniu, realizacji i ewaluacji programów rozwojowych, globalnych programów onboardingowych, szkoleń produktowych, programów eLearningowych, a także w projektach z obszaru zarządzania Talentami w międzynarodowych organizacjach.

Pracowała z osobami z obszarów: EMEA, APAC oraz AMER (Polska, Wielka Brytania, Estonia, Indie, Filipiny, Hong Kong, USA). Pracowała i mieszkała w USA oraz w UK.
Zarządzała zespołem Learning & Development w międzynarodowej firmie zatrudniającej ponad 2000 pracowników. Wraz z zespołem wspierała rozwój pracowników pomagając im odkrywać ich talenty i rozwijać umiejętności.

Obecnie swoim doświadczeniem menedżerskim dzieli się z menedżerami na sali szkoleniowej i zdalnie, prowadząc szkolenia dla biznesu z tematów, takich jak: doskonalenie umiejętności menedżerskich, First Time Manager, zarządzanie zespołem, w tym także rozproszonym, zarządzanie pokoleniami w organizacji, prowadzenie efektywnych spotkań, budowanie efektywnych zespołów, zarządzanie zmianą, kultura zarządzania przez wartości w organizacji, kultura feedbacku, efektywna komunikacja w zespole oraz komunikacja międzykulturowa.

Zrealizowała łącznie 6 tys. godzin szkoleń, zarówno na sali jak i zdalnie. Prowadzi szkolenia w języku polskim oraz w języku angielskim.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Zmiany w prawie pracy w 2022 r. – czego należy się spodziewać?

Nowy rok przywitał pracodawców wieloma zmianami w regulacjach dotyczących prawa pracy. Wiele z nich wiąże się z wejściem w życie Polskiego Ładu. W celu ułatwienia pracodawcom odnalezienia się w gąszczu przepisów, które zmieniają się wraz z początkiem 2022 r., ekspertki z zespołu prawa pracy w CRIDO Legal przygotowały podsumowanie najważniejszych kwestii, o których należy pamiętać.

W podsumowaniu omówione zostały następujące tematy:

  • szereg zmian wprowadzanych Polskim Ładem;
  • nowelizacja kodeksu pracy;
  • możliwość weryfikacji szczepienia pracowników przeciwko COVID-19;
  • dotkliwe konsekwencje nielegalnego zatrudnienia cudzoziemców;
  • nowe uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy;
  • elektroniczne zawieranie umów o pracę;
  • zmiany w urlopach rodzicielskich;
  • a także informacja o tym, kiedy można spodziewać się polskiej ustawy o sygnalistach.

Podsumowanie można pobrać na naszej stronie (po wypełnieniu krótkiego formularza): https://crido.pl/report/zmiany-w-prawie-pracy-w-2022-r/.

Tłumaczenie dużych wolumenów… Tak szybko, jak potrzebujesz

W biznesie nieraz zdarza się tak, że nie ma czasu do stracenia – klient czeka, trzeba szybko złożyć ofertę albo podpisać umowę. Sprawa jest pilna, najlepiej byłoby ją sfinalizować w ciągu tygodnia, ale… Na przetłumaczenie czeka jeszcze kilkaset stron dokumentacji.

Ile to potrwa? – zastanawiają się często nasi klienci, zamawiając tłumaczenie pod presją czasu.

To oczywiście zależy od liczby stron, ale przekład dużych plików zajmuje zwykle od kilkunastu do kilkudziesięciu dni.

Za wolno? To prawda. W dynamicznym środowisku biznesowym trzeba reagować szybciej.

Dlatego w BALAJCZA mamy specjalny tryb dla ekspresowych zleceń, w ramach którego przyspieszamy terminy realizacji – zarówno małych, jak i dużych zamówień. Każdemu zleceniu przyglądamy się indywidualnie i mobilizujemy wszystkich dostępnych tłumaczy, aby tłumaczenie jak najszybciej trafiło do klienta.

Szybkość to jednak nie jedyna zaleta zamawiania sporych objętościowo tłumaczeń w Balajcza – duże wolumeny są przez nas dodatkowo rabatowane!

Potrzebujesz tłumaczenia na już? Z nami nie ucieknie Ci żadna biznesowa szansa.

Skontaktuj się z nami i zapytaj o termin oraz wycenę:

balajcza@balajcza.pl

Tel: 22 643 47 94 98 Tel. kom.: +48 601 913 918

www.balajcza.pl

Warsztaty online z BALAJCZA

Wtorek, 21 grudnia 2021 r.

godz. 11:00-12:00

 

„Pułapki językowe, których możemy uniknąć”

Komunikacja językowa to proces porozumiewania się ludzi za pomocą znaków językowych, w formie ustnej lub pisemnej. Wypracowanie teorii komunikacji powiązane jest w szczególności z powstaniem i rozwojem cybernetyki jako nauki o ogólnych zasadach sterowania informacjami i ich przekazu.

Komunikacja językowa stanowi szczególną formę przekazywania informacji za pomocą języka (zob. funkcja komunikatywna języka). W procesie tym obecne są następujące elementy i zdarzenia: uczestnicy rozmowy (mówiący, słuchający), treść informacyjna oraz kodowanie i dekodowanie informacji za pomocą języka (kodu językowego).

Podczas warsztatu omówimy:

  • skrótowce
  • poprawną odmianę nazwisk
  • podstawowe zasady interpunkcji

Spotkanie poprowadzi pani Olga Marek-Kostrzewska, nauczycielka języka polskiego w szkole Lingua Polonica, zawodowo również specjalistka ds. marketingu i PR. Swoje doświadczenie budowała w takich firmach jak Benefit Systems oraz na licznych konferencjach marketingowych.

Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

spotkania@balajcza.pl
Timea Balajcza, tel.: +48 601 913 446

 

Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.

Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.