Śniadanie online z BALAJCZA – „Północ kontra południe Włoch – jeden kraj, dwa światy”

Czwartek, 5 maja 2022 r.
godz. 8:00-9:00

Włochów najczęściej postrzegamy jako głośnych, energicznych, opalonych, z dość wyluzowanym podejściem do życia. Tymczasem oni sami uważają, że północ i południe Włoch tworzą wręcz dwa różne kraje. Kontrast pomiędzy tymi regionami jest zauważalny w niemal każdym aspekcie.

Weź udział w czwartkowym śniadaniu i dowiedz się:

  • gdzie znajduje się „prawdziwa Italia”
  • kim są „polentoni”
  • dlaczego na południu Włoch płacze się tylko dwa razy
  • i czy sjesta obowiązuje w całym kraju

O Włoszech w języku angielskim opowie:

Cristiano Berta – lingwista, sommelier, instruktor narciarstwa i miłośnik gór. Włoski góral z Piemontu, który ma bogate doświadczenie międzynarodowe: wychowywał się w Niemczech, studiował we Włoszech, a doświadczenie zawodowe zdobywał również w Danii, Norwegii, Kanadzie i w Szwajcarii.

Spotkanie zostanie poprowadzone w języku angielskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

CRIDO doradzało przy dwóch transakcjach | Raport CRIDO Legal „CRBR – z perspektywy 2 lat funkcjonowania”

CRIDO doradzało przy sprzedaży 100% udziałów Aura Medic Południe

CRIDO doradzało w zakresie Corporate Finance właścicielom spółki Aura Medic Południe sp. z o.o., która posiada dwie pracownie rezonansów magnetycznych – w Stalowej Woli oraz w Radomsku.

Dwie pracownie rezonansów magnetycznych (w Stalowej Woli oraz w Radomsku) zyskały nowego właściciela. Dotychczasowi właściciele zdecydowali się na sprzedaż 100% udziałów w spółce na rzecz spółki Bonus-Diagnosta sp. z o.o., podmiotu kontrolowanego przez PZU Zdrowie S.A, prowadzącego działalność w sektorze usług medycznych.

W procesie przejęcia CRIDO działało jako wyłączny doradca finansowy właścicieli i spółki. Po stronie doradcy transakcyjnego klienta wspierali: Artur Marszałkiewicz, partner zarządzający w CRIDO odpowiedzialny za zespół Corporate Finance, Aleksandra Małolepsza, senior associate wraz z Moniką Olak, starszym analitykiem finansowym.

Artur Marszałkiewicz wraz z zespołem CRIDO wspierał nas w trakcie całego procesu. W wyniku profesjonalnego podejścia i zaangażowania udało się sfinalizować negocjacje oraz osiągnąć cele udziałowców  – dodaje Damian Biedulski, (były) Prezes Zarządu i udziałowiec Aura Medic Południe.

Cieszymy się, że uzyskaliśmy satysfakcjonujące warunki dla naszego klienta i mogliśmy pomóc w dalszym dynamicznym rozwoju PZU Zdrowie na rynku usług medycznych. komentuje Artur Marszałkiewicz, partner odpowiedzialny za zespół Corporate Finance w CRIDO.

CRIDO wspiera przedsiębiorców, korporacje i fundusze PE/VC w krajowych i zagranicznych transakcjach M&A pomagając na każdym etapie transakcji. Doradztwo CRIDO obejmuje due diligence podatkowe i finansowe, corporate finance oraz całościowe wsparcie prawne, w tym due dilligence prawne.

Zespół Corporate Finance w CRIDO zajmuje się kompleksowym doradztwem transakcyjnym w trakcie procesu M&A. Wspiera też klientów w pozyskiwaniu finansowania zarówno na realizację transakcji przejęć, jak również na rozwój i inwestycje czy projekty typu project finance. Współpracuje w tym zakresie z bankami, funduszami PE i funduszami specjalistycznymi.

 

CRIDO doradzało funduszowi PortfoLion w inwestycji w Mindgram

Wsparcie CRIDO obejmowało kompleksowe doradztwo prawne w zakresie wynegocjowania i podpisania dokumentacji transakcyjnej po stronie PortfoLion, jako jednego z inwestorów rundy seed. Ze strony CRIDO doradzali Przemysław Furmaga, partner odpowiedzialny za zespół M&A i PE/VC w CRIDO Legal, a także Andrzej Dunikowski, senior associate i Filip Sobociński, junior associate.

Platforma Mindgram zapewnia opiekę psychologów oraz specjalistów profilaktyki zdrowia i rozwoju osobistego, skierowaną do pracowników firm i ich bliskich. Start-up powstał w 2021 roku. Pozyskane środki mają pomóc w dalszym rozwoju platformy i ekspansji zagranicznej.

PotfoLion był obok Credo Ventures (lead investor), Nunatak Capital, Market One Capital i Pamoja Capital jednym z inwestorów Midgram w ramach rundy seed. Wartość rundy wyniosła ok. 7 mln EUR i była to jedna z największych jak do tej pory rund seed w Polsce.

Transakcja Mindgram to kolejny projekt typu VC, w którym uczestniczyliśmy w ostatnich miesiącach, tym razem po stronie jednego z inwestorów. Mindgram jest doskonałym przykładem spółki, której usługi wpisują się w szybko rosnący sektor usług well-being i mental health. Ograniczony dostęp do usług wsparcia psychologicznego, napięcie związane z pandemią, oraz obecną niestabilną sytuacją polityczną powodują, że perspektywy rozwoju dla spółek takich jak Mindgram są obecnie bardzo dobre. Imponujący rozwój Mindgram i jej dalszy potencjał rozwoju zagranicznego, wzbudził, jak widać, żywe zainteresowanie inwestorów VC, co znalazło odzwierciedlenie w sprawnie przeprowadzonej rundzie seed, przy której mieliśmy okazję wspierać fundusz PortfoLion – komentuje Przemysław Furmaga, partner odpowiedzialny za zespół M&A PE/VC w CRIDO Legal.

CRIDO wspiera zarówno spółki, founderów, jak i inwestorów w transakcjach typu Private Equity i Venture Capital, Zakres usług CRIDO jest kompleksowy i obejmuje wsparcie w strukturyzowaniu transakcji, przeprowadzeniu due diligence (prawnego, podatkowego, finansowego) oraz przygotowaniu i negocjowaniu dokumentacji transakcyjnej.

 

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych – realne, choć nieidealne narzędzie sprawdzenia powiązań kontrahenta

67% spośród blisko 500 tys. zarejestrowanych w Polsce spółek z. o.o. zgłosiło dane do funkcjonującego od ponad 2 lat Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR). Jedynie w stosunku do 89 podmiotów wszczęto postępowania w związku z brakiem zgłoszenia. Karę administracyjną w średniej wysokości 13 tys. zł nałożono na 60 podmiotów – wynika z raportu „CRBR – z perspektywy 2 lat funkcjonowania” przygotowanego przez CRIDO Legal.

Analiza i możliwość pozyskania wiarygodnych danych na temat beneficjenta rzeczywistego pomaga obecnie nie tylko przy przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy, ale i sprawdzeniu partnera biznesowego czy drugiej strony transakcji w kontekście wojny Rosji przeciwko Ukrainie.

Beneficjent rzeczywisty – rejestry w Polsce i w Europie

Beneficjent rzeczywisty oznacza osobę fizyczną, która sprawuje kontrolę (pośrednią lub bezpośrednią) nad danym podmiotem, np. posiada więcej niż 25% udziałów/głosów w danej spółce. Od października 2019 r. określone podmioty (m.in. spółki, trusty, organizacje pozarządowe) mają obowiązek zgłaszania danych dotyczących beneficjentów rzeczywistych, jak również ich aktualizacji do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR). Ma on wspierać działania służące przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i przestępczości gospodarczej.

Zagadnienia dotyczące weryfikacji beneficjenta rzeczywistego pomiotów zyskują obecnie na aktualności i to nie tylko w kontekście przeciwdziałania praniu pieniędzy. W kontekście wojny Rosji przeciwko Ukrainie wielu przedsiębiorców zainteresowanych jest możliwością ustalenia „z kim mają do czynienia” po drugiej stronie transakcji. Co więcej, stosownie do nałożonych na określone podmioty sankcji gospodarczych przedsiębiorcy mają wręcz obowiązek monitorowania swoich relacji gospodarczych, a Centralny Rejestr Beneficjantów Rzeczywistych może być do tego narzędziem. Choć nie jest to narzędzie bez wad – komentuje Mateusz Baran, partner w CRIDO Legal.

Obowiązki związane z identyfikacją beneficjentów rzeczywistych muszą zostać wdrożone we wszystkich państwach członkowskich UE. W niektórych krajach, jak np. w Niemczech, Francji czy Holandii, rejestry już funkcjonują. W innych, jak np. Cypr, unijne przepisy są jeszcze na etapie wdrożenia. Ciekawym przykładem są Włochy, gdzie tego typu rejestr nie funkcjonuje. Co istotne, poza UE brak jest jednolitych regulacji dotyczących beneficjentów rzeczywistych, co może utrudnić proces jego ustalenia również na poziomie polskich podmiotów mających zagranicznych udziałowców.

Zgłoszenia do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych

Jak wynika z raportu CRDIO Legal na podstawie danych uzyskanych od Ministerstwa Sprawiedliwości i Krajowej Izby Skarbowej w Bydgoszczy, wśród analizowanych 3 form prawnych prowadzenia biznesu, najlepiej z obowiązku zgłoszenia wywiązywały się spółki jawne (80% go wykonało), a w najmniejszym stopniu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (67%). Może to być podyktowane bardziej skomplikowaną strukturą własnościową utrudniającą dokonanie analizy w zakresie beneficjenta rzeczywistego, jak i dokonanie zgłoszenia w terminie – komentuje Mateusz Baran, partner w CRIDO Legal.

Tabela 1: Liczba podmiotów wpisanych do KRS oraz CRBR na przykładach spółki jawnej, spółki komandytowej oraz spółki z o.o. wg stanu na 31 grudnia 2021 r.

Źródło: Raport CRIDO Legal „Centralny rejestr Beneficjentów Rzeczywistych – z perspektywy dwóch lat funkcjonowania”. Dane analityczne uzyskane w ramach dostępu do informacji publicznej od Ministerstwa Sprawiedliwości oraz Krajowej Izby Skarbowej w Bydgoszczy.

Kontrole, postępowania i kary w związku z brakiem zgłoszenia do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych

Podmioty zobowiązane do dokonania zgłoszenia do CRBR powinny na bieżąco monitorować wszelkiego rodzaju zmiany, które następują w ich strukturach i zgłaszać je w formie aktualizacji. Mają na to 7 dni roboczych od daty zdarzenia.

Z praktycznego punktu widzenia w wielu przypadkach może okazać się, że termin 7 dni roboczych jest zbyt krótki na zebranie informacji dotyczących beneficjentów rzeczywistych i dokonanie zgłoszenia. Do tego, w przypadku podmiotów reprezentowanych przez osoby zagraniczne, dodatkowym problemem może być konieczność szybkiego uzyskania podpisu elektronicznego – komentuje Mateusz Baran, partner w CRIDO Legal.

Niewypełnienie obowiązku zgłoszenia czy aktualizacji wiąże się z ryzykiem kary w przypadku kontroli przez organ Krajowej Administracji Skarbowej. Jak wynika z danych przeanalizowanych przez CRIDO Legal, do końca 2021 roku wszczęto 100 postępowań w zakresie naruszeń związanych z obowiązkiem dokonania zgłoszenia do CRBR. 89 postępowań dotyczyło braku zgłoszenia do CRBR, a 11 postępowań dotyczyło dokonania zgłoszenia do CRBR po terminie. Co ciekawe, nie zostało wszczęte żadne postępowanie, które dotyczyło zgłoszenia danych niezgodnych ze stanem faktycznym.

Tabela 2: Liczba postępowań wszczętych wobec podmiotów, które nie dokonały zgłoszenia lub nie dokonały go w terminie na przykładach spółki jawnej, spółki komandytowej oraz spółki z o.o. wg stanu na 31 grudnia 2021 r.

Źródło: Raport CRIDO Legal „Centralny rejestr Beneficjentów Rzeczywistych – z perspektywy dwóch lat funkcjonowania”. Dane analityczne uzyskane w ramach dostępu do informacji publicznej od Ministerstwa Sprawiedliwości oraz Krajowej Izby Skarbowej w Bydgoszczy.

Na dzień 31 grudnia 2021 r. łącznie wydano 61 decyzji administracyjnych w zakresie wszczętych postępowań, z czego: 1 postępowanie zostało umorzone, a 60 postępowań zakończyło się nałożeniem kary administracyjnej. Przy maksymalnej wysokości kary przewidzianej w ustawie na poziomie 1 mln zł, najwyższa nałożona kara wyniosła 35 tys. zł, a najniższa 1 tys. zł. Średnia wysokość nałożonej kary wyniosła 13 183,33 zł.

Choć w CRBR można szybko, łatwo i bezpłatnie sprawdzić kontrahenta, to dane tam ujawnione niekończenie muszą być pełne i aktualne. Warto sięgać do centralnego rejestru, ale nie należy go traktować jako jedynego źródła informacji, czy to pod kątem AML, procedur KYC czy też monitorowania podmiotów objętych sankcjami. Zwłaszcza przy poważniejszych decyzjach biznesowych – podsumowuje Mateusz Baran.

O CRIDO – Zapewniamy przedsiębiorcom wsparcie podatkowe, prawne, transakcyjne i biznesowe. Pomagamy rozwijać innowacyjną działalność, w tym pozyskując finansowanie ze środków publicznych i innych dostępnych źródeł.  Zaangażowanie i praca naszego zespołu zostały wielokrotnie docenione. Zajmujemy najwyższe pozycje w rankingach doradców podatkowych oraz firm wspierających działalność B+R i innowacje.  
Więcej informacji na: crido.pl

Warsztaty online z Balajcza: „Spokój! Jak możesz zadbać o siebie i swój zespół w kryzysie”

Środa, 27 kwietnia 2022 r.

godz. 11:00-12:00

W ostatnich dwóch latach wiele osób zadaje sobie pytanie „kiedy to się skończy?”. Doświadczamy pandemii, wojny, wielu wyzwań, które bezpośrednio oddziałują na stan naszego zdrowia psychicznego. Dlatego tak ważne jest świadome dbanie o naszą siłę i odporność psychiczną, a także o uważne relacje z innymi.

Zapraszamy na warsztat, w trakcie którego dowiesz się:

  • Czym jest odporność psychiczna? Dlaczego należy się nią zajmować?
  • Jak budować nawyki wspierające odporność psychiczną?
  • Jak dbać o siebie w poszanowaniu potrzeb własnych i innych?

Warsztat poprowadzi:

Monika Guzek – konsultantka kryzysowa, trenerka międzykulturowa pracująca w duchu porozumienia bez przemocy. Project manager i wykładowczyni akademicka. Prezeska SIETAR Polska. Na co dzień wspiera organizacje w budowaniu odporności psychicznej i kształtowaniu empatycznego miejsca pracy.

 Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim.

 W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.

Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

SWISS proponuje połączenie Gdańsk-Zurych-Gdańsk 2 razy w tygodniu

Odkryj Szwajcarię i świat dzięki nowemu bezpośredniemu rejsowi SWISS z Gdańska. Od 3 kwietnia SWISS proponuje połączenie Gdańsk-Zurych-Gdańsk 2 razy w tygodniu.

Na trasach dalekiego zasięgu dostępnych również z Gdańska przez Zurych: Miami, San Francisco i Sao Paulo oferujemy nowe fotele SWISS Premium Economy. Stopniowo SWISS będzie dodawał kolejne kierunki operowane samolotami Boeing 777-300ER.

Śniadanie online z BALAJCZA – Ukraina: ludzie, kultura i tradycje

Piątek, 22 kwietnia 2022 r.

godz. 9:00-10:00

Ukraina jest jednym z największych krajów w Europie, walczącym obecnie o swoją niepodległość i demokrację w konflikcie o skali, której nikt nie spodziewał się w XXI wieku. Od początku tej wojny ogromnie wzrosło zainteresowanie samą Ukrainą, a także językiem ukraińskim – od momentu inwazji rosyjskiej 24 lutego popularność tego języka w aplikacji Duolingo zwiększyła się o prawie 500%.

Celem naszego spotkania jest poznać lepiej Ukrainę, jej kulturę, historię, tradycję, ludzi, różnorodność i odkryć ciekawostki z życia codziennego Ukraińców.

Na piątkowym Śniadaniu poruszymy między innymi poniższe tematy.

  • Kultura i ukraińskie tradycje: czego nie wolno robić w trakcie pieczenia babki wielkanocnej?
  • Co oznacza literka „Y” na autach?
  • System edukacyjny: dlaczego magistrem zostaje się w wieku 21 lat?
  • Ciekawostki językowe: jak bardzo język ukraiński różni się od języka polskiego?

O Ukrainie i jej codzienności opowie:

Kateryna Chwiszczuk – trenerka międzykulturowa wielojęzyczna umiejętności miękkich (języki: ukraiński, polski, angielski, francuski), a także trenerka wewnętrzna wspierająca rozwój pracowników w korporacji międzynarodowej. Ma ponad 10-letnie doświadczenie w pracy w międzynarodowych korporacjach z klientami głównie z rynków francuskiego i szwajcarskiego w obszarach: finanse, kadry i płace, obsługa klienta. Wspieranie pracowników i klientów poprzez dostarczanie inteligentnych rozwiązań jest jej pasją. Wierzy, że wyzwania to również możliwości. Urodzona we Lwowie, wychowana w Algierii, od 13 lat mieszka w Polsce.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.

Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Śniadanie online z BALAJCZA: Chiny wczoraj i dziś, cz.3

Czwartek, 21 kwietnia 2022 r.

godz. 8:00-9:00

 

 

 

 

 

 

 

 

Historia licząca ponad 4 tysiące lat nie jest w Państwie Środka przebrzmiałą przeszłością. Wprost przeciwnie, zadziwiająco wiele elementów współczesnego życia Chińczyków jest ściśle powiązanych z wielowiekową tradycją.

Zapraszamy na 3. część z cyklu „Chiny – wczoraj i dziś” w czwartek 21 kwietnia o godz. 8:00 w ramach „Śniadań on-line”.

Opowiemy między innymi:

  • Co symbolizuje flaga ChRL
  • Czym jest chińska tortura wodna
  • Czy można ściągać na chińskiej maturze Gaokao
  • Na czym polega gra „Niekorumpowalny Wojownik”
  • Kim są bajecznie bogaci Chińczycy
  • Czy epoka mandarynów już się skończyła

Spotkanie poprowadzi pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z doświadczeniem w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.

Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Warsztaty online z BALAJCZA – „Czas. Różne podejścia kultur do pojęcia czasu”

Wtorek, 12 kwietnia 2022 r.
godz. 11:00-12:00

Postrzeganie czasu przez ludzi jest zdeterminowane kulturowo. Czas ma niesamowite znaczenie w relacjach biznesowych, a nieznajomość podejścia odmiennych kultur do czasu, może być przyczyną wielu nieporozumień. Może nawet prowadzić do zerwania rozmów negocjacyjnych.

Jak zatem różne kultury podchodzą do wymiaru czasu oraz w jaki sposób skutecznie współpracować z osobami z rożnym podejściem do tego wymiaru? O różnicach kulturowych związanych z podejściem do czasu porozmawiamy podczas najbliższego spotkania. Mimo to dla wielu z nas udzielanie informacji zwrotnej to wciąż nie lada wyzwanie.

W trakcie spotkania dowiesz się:

  • Czym jest „czas”?
  • Jakie są narzędzia zarządzania sobą w czasie?
  • W jaki sposób ustalać priorytety działań?
  • Zasada 2 minut – na co wskazuje?
  • Metoda 4D – gdzie warto ją stosować?
  • Co różni kulturę monochroniczną od polichronicznej?
  • Co oznacza powiedzenie „Time is money”?
  • „ASAP” – czyli na kiedy?
  • W których kulturach podchodzi się elastycznie do planowania?
  • Z kolei, które kultury postrzegają czas linearnie?
  • Jak skutecznie współpracować z osobami z tych kultur?
  • Gdzie ważniejsze są relacje od harmonogramów?
  • Gdzie występuje sekwencyjna, a gdzie synchroniczne zorganizowanie działań ludzi?

O różnym podejściu kultur do pojęcia czasu opowie:

Magdalena Żymełka – Trenerka i konsultantka. Od wielu lat związana z obszarem miękkiego HR,  a w szczególności jego kluczowymi procesami, takimi jak: onboarding, opisy stanowisk, wdrażanie oceny pracowniczej, rozmowy oceniające dla menedżerów, stawianie celów, zarządzanie talentami oraz badania zaangażowania pracowników.

Posiada doświadczenie międzynarodowe:

14 lat doświadczenia w projektowaniu, realizacji i ewaluacji programów rozwojowych, globalnych programów onboardingowych, szkoleń produktowych, programów eLearningowych, a także w projektach z obszaru zarządzania Talentami w międzynarodowych organizacjach.

Pracowała z osobami z obszarów: EMEA, APAC oraz AMER (Polska, Wielka Brytania, Estonia, Indie, Filipiny, Hong Kong, USA). Pracowała i mieszkała w USA oraz w UK.
Zarządzała zespołem Learning & Development w międzynarodowej firmie zatrudniającej ponad 2000 pracowników. Wraz z zespołem wspierała rozwój pracowników pomagając im odkrywać ich talenty i rozwijać umiejętności.

Obecnie swoim doświadczeniem menedżerskim dzieli się z menedżerami na sali szkoleniowej i zdalnie, prowadząc szkolenia dla biznesu z tematów, takich jak: doskonalenie umiejętności menedżerskich, First Time Manager, zarządzanie zespołem, w tym także rozproszonym, zarządzanie pokoleniami w organizacji, prowadzenie efektywnych spotkań, budowanie efektywnych zespołów, zarządzanie zmianą, kultura zarządzania przez wartości w organizacji, kultura feedbacku, efektywna komunikacja w zespole oraz komunikacja międzykulturowa.

Zrealizowała łącznie 6 tys. godzin szkoleń, zarówno na sali jak i zdalnie. Prowadzi szkolenia w języku polskim oraz w języku angielskim.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Śniadanie online z BALAJCZA – „Liban – Wschód bliższy niż myślisz”

Czwartek, 7 kwietnia 2022 r.
godz. 8:00-9:00

Liban – kraina winnic, pomarańczowych sadów, zielonych łąk i piniowych lasów. To tu  kultura arabska spotyka się ze śródziemnomorską. Kraj pełen antycznych zabytków, wspaniałych krajobrazów, doskonałej kuchni i uśmiechniętych, gościnnych ludzi.  Wielu z nas Liban kojarzy się wyłącznie z wojną,  tymczasem jego rzeczywisty obraz okazuje się  zupełnie inny  niż ten znany z mediów.

Weź udział w czwartkowym Śniadaniu i dowiedz się:

  • dlaczego Liban nazywany jest Szwajcarią Bliskiego Wschodu,
  • jakie przysmaki libańskiej kuchni są dumą narodową Libańczyków,
  • dlaczego po libańskim weselu bardziej bolą nogi niż głowa,
  • dlaczego libański kawaler nosi obrączkę na palcu,
  • co przyciąga do Libanu polskie pielgrzymki.

O Libanie i jego codziennym życiu opowie:

Maria Błoch – globtroterka i rekruterka w międzynarodowej firmie e-commerce. Posiada bogate doświadczenie międzynarodowe: studiowała w Chorwacji, mieszkała w Bejrucie i pracowała w libańsko-nigeryjskiej firmie – tajniki kultury libańskiej nie są jej obce. Po latach podróży wróciła do Polski i obecnie poszukuje talentów na rynkach brytyjskim, czeskim oraz polskim

Spotkanie zostanie poprowadzone w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Warsztaty online z BALAJCZA – „Cultural Differences between Brits & Poles” …with lots of humour and reading between the lines.

Wtorek, 29 marca 2022 r.
godz. 11:00-12:00

Po co jest ten webinar?

  • Aby przekonać się, że nawet biegła znajomość języka angielskiego nie gwarantuje jasnej i zrozumiałej komunikacji w anglosaskim świecie.

Czego dowiesz się podczas webinaru?

  • Poznasz podstawowe kody komunikacyjne Brytyjczyków oparte o słowa, które rozumiane są inaczej w innych językach europejskich, niż angielski.
  • Pobawisz się w zgadywankę najpopularniejszych osobistości z brytyjskiej historii i popkultury.
  • Dowiesz się, jakie jest poczucie humoru Brytyjczyków oraz skąd bierze się ich specyficzna natura, którą nareszcie zrozumiesz.

Kim jest Małgorzata Ruszkowska?

Nazywam się Małgorzata Ruszkowska, na co dzień uczę języka angielskiego w oparciu o sprawdzone metody coachingowe. Mieszkałam w kilku miejscach na świecie, w tym 9 lat w Wielkiej Brytanii, stąd moja pasja, aby postarać się zrozumieć kulturę anglojęzyczną oraz uczyć, że świat jest piękny właśnie dlatego, że jest różnorodny.

Małgosia uczy w BALAJCZA Linguistic Services języka angielskiego (ogólny i Business English) w grupach na różnych poziomach zaawansowania.

Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.