Ankieta zadowolenia z członkostwa

Podczas Walnego Zgromadzenia Członków Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej została przeprowadzona ankieta zadowolenia z członkostwa. 96% z Państwa poleciłoby innej firmie współpracę z nami. Wynik ten warto uzupełnić Państwa oceną współpracy z Izbą. Aż 75% ankietowanych ocenia ją na 5 możliwych gwiazdek, kolejne 15,4% przypada na 4 gwiazdki. W porównaniu z rokiem ubiegłym wynik ten wypada bardzo korzystanie – w 2018 roku 60% biorących udział w badaniu oceniło współpracę z Izbą na 5 gwiazdek, natomiast 35% przyznało 4 gwiazdki.

Spotkanie Noworoczne i Fora (CEO, CFO, CMO, HR Forum) to typy imprez, które cieszą się największą popularnością i są najlepiej oceniane – odpowiednio 62% i 71% ankietowanych, którzy uczestniczą w tych spotkaniach,  ocenia ja na pięć gwiazdek. Kolejne popularne formaty to śniadania tematyczne, Economic Outlook oraz Polish-Swiss Innovation Day. Wysoko została również oceniona ankieta Human Capital Practices Survey – inicjatywa, którą podjęliśmy w ubiegłym roku.

Komunikacja z Izbą również została oceniona wyżej niż w poprzedniej edycji ankiety. Aż 81% oceniło komunikację jako bardzo dobrą, natomiast 13,5% jako dobrą. W poprzedniej edycji  67% oceniło komunikację z nami jako bardzo dobrą, a 27% jako dobrą. Naszym najpopularniejszym kanałem komunikacji pozostaje niezmiennie newsletter, na drugim miejscu natomiast jest strona internetowa. Rosnącą popularnością cieszy się nasz profil na LinkedIn, a jego skuteczność wzrosła aż o 10 punktów procentowych w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Ostatnie pytanie dotyczyło natomiast naszych propozycji wzbogacenia oferty Izby. Najchętniej głosowali Państwo na cykliczne spotkania networkingowe przedstawiające nowych członków. Wśród kolejnych inicjatyw znajduje się współpraca z organizacjami takimi jak Fundacja DigitalPoland, ABSL, Aspire, pomoc w nawiązywaniu kontaktów start-upom w przedsiębiorstwami, które są nimi zainteresowane, a także utworzenie siatki przedstawicieli regionalnych.

W ankiecie w 2018 r. wzięło udział 49 przedstawicieli naszych firm członkowskich, natomiast w roku 2019 r. 52 osoby.

Kancelaria GESSEL doradzała w transakcji nabycia spółki Infinite od Emperia Holding

Kancelaria GESSEL doradzała w transakcji nabycia spółki Infinite od Emperia Holding

Kancelaria GESSEL miała przyjemność doradzać DialCom24 w transakcji nabycia Infinite sp. z o.o. od Emperia Holding S.A., będącej własnością Maxima Group?.

Infinite działa jako dostawca systemów informatycznych B2B na rynku polskim i międzynarodowym. Firma rozpoczęła swoją działalność w 2002 roku, świadcząc usługi w zakresie elektronicznej wymiany danych dla sektora B2B. Obecnie Spółka jest liderem rozwiązań paperless w kraju oraz na wielu rynkach zagranicznych m.in. na Węgrzech, w Rumunii oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich obsługując ponad 3000 firm. Infinite Sp. z o.o. zatrudnia ponad 220 pracowników, a przychody Spółki przekraczają 50 mln zł w 2018 r.

Doradztwo Kancelarii GESSEL miało kompleksowy charakter i obejmowało m.in. przeprowadzenie prawnego due diligence, przygotowanie i negocjacje dokumentacji transakcyjnej oraz wsparcie przy zamknięciu transakcji.

Transakcję nadzorowała Małgorzata Badowska, wspólnik, radca prawny. Pracami transakcyjnymi i zespołem kierował Michał Bochowicz, adwokat, managing associate. W transakcję zaangażowani byli również: Weronika Zdeb, adwokat, Katarzyna Matyszewska, aplikantka radcowska oraz w zakresie due diligence: Michał Boryczka, radca prawny, managing associate, Marta Grabiec, adwokat, Marcin Maciejak, adwokat, Piotr Tracz, aplikant adwokacki.

Więcej informacji: https://gessel.pl/news/kancelaria-gessel-doradzala-w-transakcji-nabycia-infinite/

Badanie dotyczące doświadczeń przedsiębiorstw w edukacji zespołów

W okresie lipiec – wrzesień 2019 – Collegium Da Vinci oraz Pageandshop Sp. z o.o. – realizują badania dotyczące doświadczeń przedsiębiorstw w edukacji zespołów.

Obie organizacje – Członkowie Polsko – Szwajcarskiej Izby Gospodarczej – Zwracają się z uprzejmą prośbą o możliwość przeprowadzenia 20 minutowej rozmowy telefonicznej z osobą z Państwa przedsiębiorstwa – odpowiedzialną za edukację pracowników.

Projekt ma na celu zidentyfikowanie najskuteczniejszych metod edukacji zespołów poprzez znalezienie odpowiedzi na pytanie: jakie są doświadczenia polskich firm w zakresie szkolenia pracowników oraz wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie? Każda firma która weźmie udział w badaniu otrzyma – oczywiście bezpłatnie – wartościowy, poszerzony raport z badania

Wszelkie odpowiedzi pozostaną anonimowe, a jeśli będą opublikowane to wyłącznie w formie zbiorczej, uniemożliwiającej identyfikację firmy. Wyniki badań posłużą do opracowania przyjaznego modelu edukacji zespołów w organizacjach.

Jeśli widzą Państwo możliwość wsparcia tej inicjatywy to proszę kierować zgłoszenia na adres e-mail: m@pageandshop.com. Jeśli pojawią się  pytania – poproszę o kontakt na numer telefonu Macieja Czerniawskiego – osoby odpowiedzialnej za przeprowadzenie badań +48 609 595 095 lub e-mailem na adres m@pageandshop.com.

Załączamy pismo od Panów Macieja Czerniawskiego z Pageandshop Sp. z o.o. oraz Pana Łukasza Fojutowskiego Prorektora Collegium Da Vinci.       

Alians strategiczny pomiędzy Nets a Przelewy24 z udziałem kancelarii GESSEL

Kancelaria GESSEL miała przyjemność doradzać przy jednej z ważniejszych w ostatnim czasie transakcji na rynku, nawiązaniu aliansu strategicznego pomiędzy Nets, liderem rynku usług płatniczych w krajach nordyckich i regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria), a operatorem serwisu Przelewy24, wiodącym dostawcą usług płatniczych w Polsce. W efekcie powstał jeden z największych graczy na polskim rynku dostawców usług płatniczych – P24 DotCard. W skład nowej polskiej grupy wchodzą serwisy: Przelewy24, Dotpay oraz eCard. Większościowym, 51% udziałowcem w P24 DotCard jest Nets, a mniejszościowym dotychczasowi akcjonariusze operatora Przelewy24. Zgodę na alians wyraził zarówno Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta jak i Komisja Nadzoru Finansowego.

Kancelaria GESSEL świadczyła kompleksowe doradztwo transakcyjne, antymonopolowe, regulacyjne i podatkowe związane z transakcją na rzecz operatora serwisu Przelewy24.

Transakcję nadzorowali Marcin Macieszczak, wspólnik zarządzający, radca prawny oraz Małgorzata Badowska, wspólnik, radca prawny. Pracami transakcyjnymi i zespołem kierował Michał Bochowicz, adwokat, managing associate. W zakresie prawa konkurencji w transakcji doradzała Bernadeta Kasztelan-Świetlik, wspólnik, radca prawny. W kwestiach regulacyjnych doradzał Leszek Koziorowski, wspólnik, radca prawny. W kwestiach podatkowych Janusz Fiszer, wspólnik, radca prawny oraz Inarda Bielińska, of counsel i radca prawny. Ponadto w transakcję zaangażowani byli: Tomasz Drągowski, radca prawny, Michał Osowski, aplikant radcowski, Karolina Krzal, adwokat, Michał Szutenbach, adwokat, Weronika Zdeb, adwokat, Bartłomiej Pitera, aplikant radcowski, Katarzyna Matyszewska, aplikantka radcowska oraz Barbara Tomczyk, aplikantka adwokacka.

Przelewy24.pl jest operatorem świadczącym usługi dla ponad 85 000 Merchantów, w tym dla największych platform e-commerce w Polsce i na świecie. Serwis Przelewy24 generuje przychody na poziomie ponad 20 milionów euro, zatrudniając 100 osób.

Nets jest firmą z ponad 50-letnią tradycją – założoną i posiadającą główną siedzibę w Kopenhadze. Jest jednym z największych graczy na europejskim rynku płatności. Dostarcza swoje usługi dla banków, merchantów i dużych przedsiębiorstw. Zatrudnia blisko 2.500 osób. Właścicielem Duńskiej firmy od ubiegłego roku jest fundusz private equity Hellman & Friedman, który zapłacił za nią 5,3 mld USD.

Więcej informacji: https://gessel.pl/news/alians-strategiczny-pomiedzy-nets-a-przelewy24-z-udzialem-kancelarii-gessel/

Hotel Bristol w TOP 10 w Europie

HOTEL BRISTOL,
A LUXURY COLLECTION HOTEL, WARSAW
W TOP 10 NAJLEPSZYCH HOTELI
W MIASTACH W EUROPIE
I TOP 100 NAJLEPSZYCH HOTELI NA ŚWIECIE
WEDŁUG RANKINGU TRAVEL + LEISURE.

Co roku czytelnicy portalu TRAVEL + LEISURE dzielą się swoimi doświadczeniami z podróży do różnych zakątków świata i tworzą listę najlepszych hoteli na świecie. Hotele oceniane są nie tylko ze względu na najwyższe standardy obsługi, wystrój wnętrz, lokalizację, jakość posiłków i udogodnienia, ale też przez pryzmat dostarczenia wyjątkowych, inspirujących i niezapomnianych doświadczeń wytrawnym podróżnikom. W zestawieniu 100 najlepszych hoteli na świecie znalazły się obiekty z 33 krajów i wszystkich kontynentów (oprócz Antarktyki).

Zgodnie z oceną czytelników Hotel Bristol, Warsaw jako jedyny w historii hotel z Polski został wyróżniony w rankingu portalu TRAVEL + LEISURE. W tym roku jest także jedynym hotelem grupy Marriott International w Europie w tym zestawieniu.

Zajmując 4. miejsce w selekcji Top 10 najlepszych hoteli w Europie, Hotel Bristol, Warsaw znalazł się w gronie takich obiektów jak La Réserve Paris Hôtel & Spa czy J.K. Place Firenze, Florencja. Warszawski hotel osiągnął też wysoką, bo 81. pozycję w rankingu Top 100 najlepszych hoteli na świecie. Został oceniony na równi z The St. Regis Bora Bora Resort, Polinezja Francuska. W światowej selekcji, oprócz Hotel Bristol, Warsaw i St. Regis Bora Bora Resort znalazły się jeszcze inne prestiżowe hotele z sieci Marriott International, w tym Palacio del Inka, a Luxury Collection Hotel, Cuzco, Peru (miejsce 82.), The Row Hotel at
Assembly Row, Somerville, Massachusetts (miejsce 44.) i JW Marriott Phu Quoc Emerald Bay Resort & Spa, Wietnam (miejsce 6.).

To, co podróżników i czytelników TRAVEL + LEISURE zachwyciło w Hotelu Bristol,
Warsaw to majestatyczna fasada i piękne wnętrza z eleganckimi elementami Art Deco z początków XX wieku. Urzekający jest także klimat kawiarni, restauracji i barów oraz prestiżowa lokalizacja przy Trakcie Królewskim, w pobliżu Pałacu Prezydenckiego.

„To jeden z najpiękniejszych hoteli w jakich przebywałem” – skomentował jeden z czytelników – „Wszystko było tam idealne”.

Źródło:
https://www.travelandleisure.com/worlds-best/city-hotels-in-europe
https://www.travelandleisure.com/worlds-best/hotels-top-100-overall

Konsultacje podatkowe w sprawie objaśnień do przepisów w zakresie zasad poboru podatku u źródła

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z objaśnieniami do przepisów w zakresie zasad poboru podatku u źródła, które zostały opublikowane w dn. 19.06 na stronie Ministerstwa Finansów.

W dokumencie poruszone zostały w szczególności zagadnienia związane z właściwym stosowaniem preferencji w opodatkowaniu podatkiem u źródła, a także kwestie dotyczące przepisów z zakresu podatku u źródła, które obowiązują od 1 stycznia 2019 r.

Do 30.06 można zgłaszać uwagi do projektu objaśnień na adres swisschamber@swisschamber.pl

7 wyróżnień dla Kancelarii GESSEL w Rankingu Rzeczpospolitej!

7 wyróżnień dla Kancelarii GESSEL w Rankingu Rzeczpospolitej!

Z przyjemnością informujemy, że Kancelaria GESSEL została rekomendowana w rankingu kancelarii prawniczych 2019 dziennika Rzeczpospolita w trzech kategoriach:

– Fuzje i przejęcia/prywatyzacja/restrukturyzacje i upadłości,
– Przygotowanie wejścia na giełdę/rynki kapitałowe i papiery wartościowe. 
– Spory międzynarodowe. 

Rekomendacje indywidualne:

Leszek Koziorowski otrzymał tytuł „Prawnik lider” w kategorii: Przygotowanie wejścia na giełdę/rynki kapitałowe i papiery wartościowe. 

Dr Beata Gessel Kalinowska vel Kalisz została rekomendowana w dwóch kategoriach:
– Spory międzynarodowe,
– Procesy sądowe (cywilne, karne, gospodarcze, administracyjne i arbitraż).

Natomiast Marcin Macieszczak po raz trzeci został rekomendowany w kategorii Fuzje i przejęcia / prywatyzacja / restrukturyzacje i upadłości.

Bardzo nas cieszą te wyróżnienia i jeszcze bardziej motywują do działania na rzecz naszych klientów.

Współpraca z Uniwersytetem Szczecińskim

Współpraca z Uniwersytetem Szczecińskim

Na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego firma Bossard Poland zainstalowała wersję demonstracyjną jednego ze swoich rozwiązań z zakresu Smart Factory Logistics. Instalacja ma służyć zarówno celom dydaktycznym jak i naukowym.

28 maja w Laboratorium Badań i Analiz Logistycznych LogLab Uniwersytetu Szczecińskiego odbyła się uroczysta inauguracja rozwiązania Bossard Last Mile Management. Przy udziale władz Uniwersytetu oraz współpracujących z uczelnią firm i instytucji, oficjalnie oddano do użytku wersję demonstracyjną autorskiego rozwiązania Bossard służącego do zarządzania tzw. „ostatnią milą” czyli przepływem materiałów na hali produkcyjnej. Demonstrację działania systemu przeprowadzili studenci z koła naukowego „Lean & Smart”.

Jak powiedziała dr Marzena Frankowska, Kierownik Zespołu Logistyki Produkcji i Dystrybucji, projekt wychodzi naprzeciw wyzwaniom, przed jakimi stają dziś wyższe uczelnie. Bo choć wiele mówi się o Przemyśle 4.0 i inteligentnych rozwiązaniach na produkcji, to w rzeczywistości jest to bardzo ciężko wdrożyć w procesie dydaktycznym oraz podejmować w badaniach naukowych. Prowadzony na Uniwersytecie Szczecińskim kierunek Logistyka zdecydowanie wyróżnia się pod tym względem na tle innych tego typu kierunków w Polsce. „Jesteśmy jednym z najnowocześniejszych wydziałów i naszym celem jest zapewnienie studentom możliwości kształcenia z wykorzystaniem narzędzi smart.” – dodała dr Frankowska.

Logistyka to flagowy kierunek Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego. Z ponad 1600 studentów wydziału połowa wybiera właśnie ten kierunek. Laboratoria wydziałowe pod względem wyposażenia uważane są za najnowocześniejsze w Polsce, zwłaszcza jeśli chodzi o logistykę produkcji. Nowoczesny sprzęt i oprogramowanie pozwalają na wykonywanie różnorodnych testów, badań i ekspertyz logistycznych. Dzięki wdrożeniu Last Mile Management wyposażenie to zostało uzupełnione o rozwiązanie do zarządzania łańcuchem dostaw oraz logistyką wewnętrzną na gnieździe produkcyjnym.

Bossard wyposażył pracownię logistyczną LogLab w dwa niezależne stanowiska montażowe, regał SmartBin do składowania części C (tzw. supermarket), wózek do realizacji zaopatrzenia oraz system ARIMS do zarządzania i analizy procesu przepływu materiałów. Aplikacje do montażu przekazała uczelni firma Garo Polska. Są to autentyczne komponenty systemów do ładowania pojazdów elektrycznych, produkowanych przez firmę Garo, która w swojej szczecińskiej fabryce na co dzień wykorzystuje rozwiązania logistyczne oraz elementy złączne Bossard.

W ramach ćwiczeń w laboratorium studenci mogą przeprowadzić symulację rzeczywistych procesów zarządzania przepływem materiałów na produkcji w nowoczesny zautomatyzowany sposób. Dzięki łączności bezprzewodowej zapotrzebowanie na elementy złączne jest automatycznie przekazywane ze stanowisk montażowych do systemu ARIMS. Tworzy on zoptymalizowaną listę oraz ścieżkę realizacji zamówień, dostępną w aplikacji mobilnej. Umożliwia także bieżące śledzenie procesów oraz efektywną analizę danych.

Od nowego roku akademickiego zajęcia z Last Mile Management na Uniwersytecie Szczecińskim wejdą w skład regularnego programu nauczania przedmiotów „Logistyka produkcji” oraz „Planowanie i organizacja produkcji”. Demo rozwiązania Bossard będzie także służyć do realizacji projektów naukowych.

Dodatkowych informacji udzieli:
Katarzyna Czajkowska-Więcaszek
Senior Marketing Specialist
email: kczajkowska@bossard.com
tel. kom.: 661 066 044

Informacje ogólne

Grupa Bossard jest wiodącym międzynarodowym dostawcą rozwiązań produktowych i usług w branży elementów złącznych oraz technologii montażu dla sektora przemysłowego. Z szerokim portfolio ponad 1.000.000 produktów oraz sprawdzoną wiedzą z zakresu doradztwa technicznego (inżynierii) i zarządzania zapasami (logistyka), Bossard jest uznanym dostawcą oraz solidnym partnerem biznesowym. Marka jest także pionierem w tworzeniu inteligentnych systemów do zarządzania produkcją
w myśl idei Przemysłu 4.0. Klientami Grupy są zarówno lokalne jak i globalne firmy przemysłowe, które korzystają z rozwiązań Bossard w celu poprawy swojej wydajności.

Bossard jest notowany na giełdzie SIX Swiss Exchange. Zatrudnia 2500 pracowników w ponad 77 lokalizacjach na całym świecie. Polski oddział Grupy – Bossard Poland Sp. z o.o. mieści się w Radomiu i dysponuje kilkudziesięcioosobowym zespołem specjalistów we wszystkich trzech wymiarach działalności firmy: rozwiązań produktowych, inżynierii montażu oraz inteligentnych systemów logistyki produkcji.

W 2018 roku Grupa Bossard osiągnęła sprzedaż na poziomie 871,1 mln CHF.

Jak zarobić na swoim start-upie?

Jak zarobić na swoim start-upie? Czyli co musisz wiedzieć zanim wpuścisz inwestora lub sprzedasz udziały, aby zostać milionerem!

Będąc założycielem start’upu na pewno dojdziesz do momentu lub już jesteś w punkcie, gdzie zaczynasz poważnie myśleć o wyjściu (niekoniecznie w stylu brexitowym) albo o wpuszczeniu nowej krwi do swojego biznesu.    

Zastanawiasz się nad wejściem inwestora i nie wiesz czego możesz się po nim spodziewać? 

Co jeśli będą chcieli Cię zbadać w ramach due diligence? 

Czy wiesz na co musisz być gotowy?   

Czy wiesz jakie standardowe klauzule są w umowach inwestycyjnych lub umowach sprzedaży udziałów? I przede wszystkim jak w tym wszystkim zabezpieczyć sobie wyjście z tego biznesu?   

Odpowiedź na te i wiele innych pytań znajdziesz na naszym warsztacie prawno-konsultingowym w dniu 27 maja (poniedziałek) w Google Campus w godz. 9:30-12:30.

W praktyce, napotkasz na szereg wątpliwości lub wyzwań prawnych, podatkowych lub finansowych. Aby poznać różne możliwości poradzenia sobie z tymi wyzwaniami, zapraszamy na warsztat z kancelarią Roedl & Partner. Dowiesz się m.in, jakie kluczowe postanowienia powinny znaleźć się w umowie inwestycyjnej, np. tag along lub drag along rightlock-upvestingliquidation preference, itp. oraz czego się spodziewać w konkretnych scenariuszach. 

PROWADZĄCY:

Jarosław Kamiński – adwokat, Associate Partner w Rödl & Partner

Ukończył Wydział Prawa i Administracji oraz uczęszczał na Kolegium Języków Obcych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Stypendysta Uniwersytetu Rennes 1 (Francja). Specjalista w zakresie fuzji przejęć, prawa handlowego i korporacyjnego, prawa nieruchomości, prawa umów oraz prawa własności intelektualnej (w tym w zakresie ochrony danych osobowych). Od lat obsługuje klientów w transakcjach kapitałowych i inwestycyjnych reprezentując zarówno inwestorów, jak i start’upy. Od 2014 roku członek Izby Adwokackiej w Warszawie. Włada językiem angielskim i francuskim. Audytor wiodący ISO 27001 oraz audytor wewnętrznych ISO 9001. Autor licznych publikacji w mediach.

Zapis na wydarzenie poprzez stronę Evenea.

Rödl & Partner wysoko w rankingu Firm Doradztwa Podatkowego dziennika “Rzeczpospolita”

Rödl & Partner wysoko w rankingu Firm Doradztwa Podatkowego dziennika „Rzeczpospolita”

W XIII edycji Rankingu Firm Doradztwa Podatkowego „Rzeczpospolitej” Rödl & Partner znalazł się w ścisłej czołówce. Firma zajęła 7. miejsce pod względem liczby doradców podatkowych, zatrudniając 34 specjalistów. Rödl & Partner uplasował się także na 7. miejscu jeśli chodzi o kategorię firm z największymi przychodami, awansując tym samym o jedną pozycję w porównaniu do roku 2018. Niewątpliwym sukcesem jest także 5. miejsce w kategorii „Przyrost/spadek przychodów 2018/2017 w mln zł”.

Kapituła tegorocznego Rankingu Firm Doradztwa Podatkowego „Rzeczpospolitej“ wyróżniła Dominikę Tyczkę z wrocławskiego oddziału Rödl & Partner jako młody talent doradztwa podatkowego. Z kolei Łukasz Szczygieł został rekomendowany jako doradca podatkowy specjalizujący się w podatku od nieruchomości.

Rödl & Partner od wielu lat zajmuje wysokie pozycje w rankingu „Rzeczpospolitej”. W 2018 roku przychody firmy wzrosły o 6,2 mln zł i wyniosły 32,3 mln zł. Jak twierdzi Renata Kabas-Komorniczak, Partner w warszawskim biurze Rödl & Partner odpowiedzialny za obszar doradztwa podatkowego: Niewątpliwie świadczy to o zaufaniu, jakim od lat obdarzają nas klienci. Utrzymanie się w ścisłej czołówce jest wyzwaniem w związku z licznymi  i różnorodnymi zmianami w prawie podatkowym, dlatego nasi specjaliści dbają o wymianę doświadczeń. Niezmiennie stawiamy na współpracę ekspertów oraz skupiamy się na proaktywnym doradztwie.

Więcej informacji:

https://www.rp.pl/Rankingi/304189979-Ranking-firm-doradztwa-podatkowego-2019-przychody-firm-doradztwa-podatkowego-w-2018-roku.html

https://www.rp.pl/Rankingi/304179922-Ranking-firm-doradztwa-podatkowego-2019—najwieksze-firmy-wedlug-liczby-doradcow-podatkowych.html

„10 ZMIAN W PRAWIE – WIOSENNE PORZĄDKI W FIRMIE”
PUBLIKACJA EKSPERTÓW RÖDL & PARTNER