Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z ofertą świąteczną naszej firmy członkowskiej, hotelu Mamaison.
Archiwa: Aktualności członków
Tydzień kuchni peruwiańskiej w metro jazz bar & bistro
Hotel Metropol zaprasza na tydzień kuchni peruwiańskiej, który odbędzie się w dniach 16-20 września.
W godzinach 12:30-18:00, goście metro jazz bar & bistro mogą skorzystać ze specjalnego menu, w którym znalazły się między innymi takie specjały kuchni peruwiańskiej jak: faszerowana papryka i quinotto z owocami morza.
Partnerami tygodnia kuchni peruwiańskiej są Ambasada Peru w Polsce, Martmar food & pleasure i przysmaki świata De care.
PPK i najważniejsze zmiany w prawie pracy 2019
Szanowni Państwo,
z nowym rokiem weszła w życie nowelizacja Kodeksu Pracy. Dopasowanie wewnętrznych procedur do tych zmian jest istotne nie tylko dla zapewnienia zgodności z aktualnym stanem prawnym, ale też wzmacniania poczucia pracowników, że pracodawca o nich dba. To oni są w końcu najważniejszym zasobem firmy. Zapraszamy na spotkanie ze specjalistą prawa pracy, który przybliży najistotniejsze zmiany:
PPK i najważniejsze zmiany w prawie pracy 2019
Szczegółowy program szkolenia znajdą Państwo na stronie wydarzenia, a w nim m.in.:
– przechowywanie dokumentacji pracowniczej,
– Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK).
Spotkanie odbędzie się 11.09.2019 r. w Gdańsku przy al. Grunwaldzkiej 472B w budynku Olivia Four (sala Mars).
Koszt uczestnictwa wynosi: 200 zł + 23% VAT za osobę lub 100 zł + 23% VAT za osobę (klienci Rödl & Partner).
Zgłoszenia przyjmujemy do 9.09.2019 r. poprzez naszą stronę
Warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie potwierdzenia mailem o zarejestrowaniu uczestnika.
Serdecznie zapraszamy!
Tydzień kuchni peruwiańskiej w Polonia Palace Hotel
Polonia Palace Hotel zaprasza na tydzień kuchni peruwiańskiej, który odbędzie się w dniach 9-13 września.
W godzinach 12-18, goście Lobby Baru mogą skorzystać ze specjalnego menu, w którym znalazły się między innymi takie specjały kuchni peruwiańskiej jak: ceviche z dorsza, ziemniaki w stylu huancaína i gulasz jagnięcy.
Partnerami tygodnia kuchni peruwiańskiej w Lobby Bar by Polonia Palace są: Ambasada Peru w Polsce, Martmar food & pleasure i przysmaki świata De care.
Ankieta zadowolenia z członkostwa
Podczas Walnego Zgromadzenia Członków Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej została przeprowadzona ankieta zadowolenia z członkostwa. 96% z Państwa poleciłoby innej firmie współpracę z nami. Wynik ten warto uzupełnić Państwa oceną współpracy z Izbą. Aż 75% ankietowanych ocenia ją na 5 możliwych gwiazdek, kolejne 15,4% przypada na 4 gwiazdki. W porównaniu z rokiem ubiegłym wynik ten wypada bardzo korzystanie – w 2018 roku 60% biorących udział w badaniu oceniło współpracę z Izbą na 5 gwiazdek, natomiast 35% przyznało 4 gwiazdki.
Spotkanie Noworoczne i Fora (CEO, CFO, CMO, HR Forum) to typy imprez, które cieszą się największą popularnością i są najlepiej oceniane – odpowiednio 62% i 71% ankietowanych, którzy uczestniczą w tych spotkaniach, ocenia ja na pięć gwiazdek. Kolejne popularne formaty to śniadania tematyczne, Economic Outlook oraz Polish-Swiss Innovation Day. Wysoko została również oceniona ankieta Human Capital Practices Survey – inicjatywa, którą podjęliśmy w ubiegłym roku.
Komunikacja z Izbą również została oceniona wyżej niż w poprzedniej edycji ankiety. Aż 81% oceniło komunikację jako bardzo dobrą, natomiast 13,5% jako dobrą. W poprzedniej edycji 67% oceniło komunikację z nami jako bardzo dobrą, a 27% jako dobrą. Naszym najpopularniejszym kanałem komunikacji pozostaje niezmiennie newsletter, na drugim miejscu natomiast jest strona internetowa. Rosnącą popularnością cieszy się nasz profil na LinkedIn, a jego skuteczność wzrosła aż o 10 punktów procentowych w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Ostatnie pytanie dotyczyło natomiast naszych propozycji wzbogacenia oferty Izby. Najchętniej głosowali Państwo na cykliczne spotkania networkingowe przedstawiające nowych członków. Wśród kolejnych inicjatyw znajduje się współpraca z organizacjami takimi jak Fundacja DigitalPoland, ABSL, Aspire, pomoc w nawiązywaniu kontaktów start-upom w przedsiębiorstwami, które są nimi zainteresowane, a także utworzenie siatki przedstawicieli regionalnych.
W ankiecie w 2018 r. wzięło udział 49 przedstawicieli naszych firm członkowskich, natomiast w roku 2019 r. 52 osoby.
Kancelaria GESSEL doradzała w transakcji nabycia spółki Infinite od Emperia Holding
Kancelaria GESSEL doradzała w transakcji nabycia spółki Infinite od Emperia Holding
Kancelaria GESSEL miała przyjemność doradzać DialCom24 w transakcji nabycia Infinite sp. z o.o. od Emperia Holding S.A., będącej własnością Maxima Group?.
Infinite działa jako dostawca systemów informatycznych B2B na rynku polskim i międzynarodowym. Firma rozpoczęła swoją działalność w 2002 roku, świadcząc usługi w zakresie elektronicznej wymiany danych dla sektora B2B. Obecnie Spółka jest liderem rozwiązań paperless w kraju oraz na wielu rynkach zagranicznych m.in. na Węgrzech, w Rumunii oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich obsługując ponad 3000 firm. Infinite Sp. z o.o. zatrudnia ponad 220 pracowników, a przychody Spółki przekraczają 50 mln zł w 2018 r.
Doradztwo Kancelarii GESSEL miało kompleksowy charakter i obejmowało m.in. przeprowadzenie prawnego due diligence, przygotowanie i negocjacje dokumentacji transakcyjnej oraz wsparcie przy zamknięciu transakcji.
Transakcję nadzorowała Małgorzata Badowska, wspólnik, radca prawny. Pracami transakcyjnymi i zespołem kierował Michał Bochowicz, adwokat, managing associate. W transakcję zaangażowani byli również: Weronika Zdeb, adwokat, Katarzyna Matyszewska, aplikantka radcowska oraz w zakresie due diligence: Michał Boryczka, radca prawny, managing associate, Marta Grabiec, adwokat, Marcin Maciejak, adwokat, Piotr Tracz, aplikant adwokacki.
Więcej informacji: https://gessel.pl/news/kancelaria-gessel-doradzala-w-transakcji-nabycia-infinite/
Badanie dotyczące doświadczeń przedsiębiorstw w edukacji zespołów
W okresie lipiec – wrzesień 2019 – Collegium Da Vinci oraz Pageandshop Sp. z o.o. – realizują badania dotyczące doświadczeń przedsiębiorstw w edukacji zespołów.
Obie organizacje – Członkowie Polsko – Szwajcarskiej Izby Gospodarczej – Zwracają się z uprzejmą prośbą o możliwość przeprowadzenia 20 minutowej rozmowy telefonicznej z osobą z Państwa przedsiębiorstwa – odpowiedzialną za edukację pracowników.
Projekt ma na celu zidentyfikowanie najskuteczniejszych metod edukacji zespołów poprzez znalezienie odpowiedzi na pytanie: jakie są doświadczenia polskich firm w zakresie szkolenia pracowników oraz wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie? Każda firma która weźmie udział w badaniu otrzyma – oczywiście bezpłatnie – wartościowy, poszerzony raport z badania
Wszelkie odpowiedzi pozostaną anonimowe, a jeśli będą opublikowane to wyłącznie w formie zbiorczej, uniemożliwiającej identyfikację firmy. Wyniki badań posłużą do opracowania przyjaznego modelu edukacji zespołów w organizacjach.
Jeśli widzą Państwo możliwość wsparcia tej inicjatywy to proszę kierować zgłoszenia na adres e-mail: m@pageandshop.com. Jeśli pojawią się pytania – poproszę o kontakt na numer telefonu Macieja Czerniawskiego – osoby odpowiedzialnej za przeprowadzenie badań +48 609 595 095 lub e-mailem na adres m@pageandshop.com.
Załączamy pismo od Panów Macieja Czerniawskiego z Pageandshop Sp. z o.o. oraz Pana Łukasza Fojutowskiego Prorektora Collegium Da Vinci.
Alians strategiczny pomiędzy Nets a Przelewy24 z udziałem kancelarii GESSEL
Kancelaria GESSEL miała przyjemność doradzać przy jednej z ważniejszych w ostatnim czasie transakcji na rynku, nawiązaniu aliansu strategicznego pomiędzy Nets, liderem rynku usług płatniczych w krajach nordyckich i regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria), a operatorem serwisu Przelewy24, wiodącym dostawcą usług płatniczych w Polsce. W efekcie powstał jeden z największych graczy na polskim rynku dostawców usług płatniczych – P24 DotCard. W skład nowej polskiej grupy wchodzą serwisy: Przelewy24, Dotpay oraz eCard. Większościowym, 51% udziałowcem w P24 DotCard jest Nets, a mniejszościowym dotychczasowi akcjonariusze operatora Przelewy24. Zgodę na alians wyraził zarówno Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta jak i Komisja Nadzoru Finansowego.
Kancelaria GESSEL świadczyła kompleksowe doradztwo transakcyjne, antymonopolowe, regulacyjne i podatkowe związane z transakcją na rzecz operatora serwisu Przelewy24.
Transakcję nadzorowali Marcin Macieszczak, wspólnik zarządzający, radca prawny oraz Małgorzata Badowska, wspólnik, radca prawny. Pracami transakcyjnymi i zespołem kierował Michał Bochowicz, adwokat, managing associate. W zakresie prawa konkurencji w transakcji doradzała Bernadeta Kasztelan-Świetlik, wspólnik, radca prawny. W kwestiach regulacyjnych doradzał Leszek Koziorowski, wspólnik, radca prawny. W kwestiach podatkowych Janusz Fiszer, wspólnik, radca prawny oraz Inarda Bielińska, of counsel i radca prawny. Ponadto w transakcję zaangażowani byli: Tomasz Drągowski, radca prawny, Michał Osowski, aplikant radcowski, Karolina Krzal, adwokat, Michał Szutenbach, adwokat, Weronika Zdeb, adwokat, Bartłomiej Pitera, aplikant radcowski, Katarzyna Matyszewska, aplikantka radcowska oraz Barbara Tomczyk, aplikantka adwokacka.
Przelewy24.pl jest operatorem świadczącym usługi dla ponad 85 000 Merchantów, w tym dla największych platform e-commerce w Polsce i na świecie. Serwis Przelewy24 generuje przychody na poziomie ponad 20 milionów euro, zatrudniając 100 osób.
Nets jest firmą z ponad 50-letnią tradycją – założoną i posiadającą główną siedzibę w Kopenhadze. Jest jednym z największych graczy na europejskim rynku płatności. Dostarcza swoje usługi dla banków, merchantów i dużych przedsiębiorstw. Zatrudnia blisko 2.500 osób. Właścicielem Duńskiej firmy od ubiegłego roku jest fundusz private equity Hellman & Friedman, który zapłacił za nią 5,3 mld USD.
Więcej informacji: https://gessel.pl/news/alians-strategiczny-pomiedzy-nets-a-przelewy24-z-udzialem-kancelarii-gessel/
Hotel Bristol w TOP 10 w Europie
HOTEL BRISTOL,
A LUXURY COLLECTION HOTEL, WARSAW
W TOP 10 NAJLEPSZYCH HOTELI
W MIASTACH W EUROPIE
I TOP 100 NAJLEPSZYCH HOTELI NA ŚWIECIE
WEDŁUG RANKINGU TRAVEL + LEISURE.
Co roku czytelnicy portalu TRAVEL + LEISURE dzielą się swoimi doświadczeniami z podróży do różnych zakątków świata i tworzą listę najlepszych hoteli na świecie. Hotele oceniane są nie tylko ze względu na najwyższe standardy obsługi, wystrój wnętrz, lokalizację, jakość posiłków i udogodnienia, ale też przez pryzmat dostarczenia wyjątkowych, inspirujących i niezapomnianych doświadczeń wytrawnym podróżnikom. W zestawieniu 100 najlepszych hoteli na świecie znalazły się obiekty z 33 krajów i wszystkich kontynentów (oprócz Antarktyki).
Zgodnie z oceną czytelników Hotel Bristol, Warsaw jako jedyny w historii hotel z Polski został wyróżniony w rankingu portalu TRAVEL + LEISURE. W tym roku jest także jedynym hotelem grupy Marriott International w Europie w tym zestawieniu.
Zajmując 4. miejsce w selekcji Top 10 najlepszych hoteli w Europie, Hotel Bristol, Warsaw znalazł się w gronie takich obiektów jak La Réserve Paris Hôtel & Spa czy J.K. Place Firenze, Florencja. Warszawski hotel osiągnął też wysoką, bo 81. pozycję w rankingu Top 100 najlepszych hoteli na świecie. Został oceniony na równi z The St. Regis Bora Bora Resort, Polinezja Francuska. W światowej selekcji, oprócz Hotel Bristol, Warsaw i St. Regis Bora Bora Resort znalazły się jeszcze inne prestiżowe hotele z sieci Marriott International, w tym Palacio del Inka, a Luxury Collection Hotel, Cuzco, Peru (miejsce 82.), The Row Hotel at
Assembly Row, Somerville, Massachusetts (miejsce 44.) i JW Marriott Phu Quoc Emerald Bay Resort & Spa, Wietnam (miejsce 6.).
To, co podróżników i czytelników TRAVEL + LEISURE zachwyciło w Hotelu Bristol,
Warsaw to majestatyczna fasada i piękne wnętrza z eleganckimi elementami Art Deco z początków XX wieku. Urzekający jest także klimat kawiarni, restauracji i barów oraz prestiżowa lokalizacja przy Trakcie Królewskim, w pobliżu Pałacu Prezydenckiego.
„To jeden z najpiękniejszych hoteli w jakich przebywałem” – skomentował jeden z czytelników – „Wszystko było tam idealne”.
Źródło:
https://www.travelandleisure.com/worlds-best/city-hotels-in-europe
https://www.travelandleisure.com/worlds-best/hotels-top-100-overall
Konsultacje podatkowe w sprawie objaśnień do przepisów w zakresie zasad poboru podatku u źródła
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z objaśnieniami do przepisów w zakresie zasad poboru podatku u źródła, które zostały opublikowane w dn. 19.06 na stronie Ministerstwa Finansów.
W dokumencie poruszone zostały w szczególności zagadnienia związane z właściwym stosowaniem preferencji w opodatkowaniu podatkiem u źródła, a także kwestie dotyczące przepisów z zakresu podatku u źródła, które obowiązują od 1 stycznia 2019 r.
Do 30.06 można zgłaszać uwagi do projektu objaśnień na adres swisschamber@swisschamber.pl