Podobnie jak w zeszłym roku chcielibyśmy zaprosić Państwa do udziału w kolejnej edycji badania koniunktury gospodarczej i atrakcyjności inwestycyjnej Polski.
Ankieta realizowana jest wspólnie z 12 izbami bilateralnymi w Polsce, działającymi w ramach International Group of Chambers of Commerce (IGCC).
Adresatem ankiety są inwestorzy zagraniczni oraz przedsiębiorcy działający na polskim rynku.
Badanie dostępne jest wyłącznie na platformie internetowej pod adresem
http://konjunkturumfrage.ahk.de/umfrage/pl-polen/
W ankiecie można wziąć udział do 2 marca. Dostępne są trzy wersje językowe (polska, angielska i niemiecka).
Grupa Bossard, światowy lider w dystrybucji elementów złącznych z siedzibą główną w Szwajcarii, odnotowała w 2017 roku wyraźny wzrost sprzedaży. Sprzedaż w roku podatkowym 2017 wzrosła o 13,1% do 786,2 mln CHF. Dwucyfrowy wskaźnik wzrostu odnotowano na wszystkich rynkach, gdzie obecna jest marka Bossard: w Europie, Ameryce i Azji. Na rynku europejskim, gdzie spółka wypracowała 57% swojego przychodu, odnotowano imponujący wzrost sprzedaży w czwartym kwartale 2017 wynoszący aż 16,1%. Również Polski oddział Bossard z siedzibą w Radomiu może pochwalić się spektakularnym wzrostem sprzedaży, który wyniósł aż 20% w stosunku do roku poprzedniego.
Więcej informacji znajdą Państwo w załączniku.
W najnowszym wydaniu magazynu Swiss Export znajdą Państwo artykuł poświęcony szwajcarskiej firmie Brugg Systemy Rurowe. Zachęcamy do lektury (artykuł w języku niemieckim).
1 stycznia 2018 r. wchodzą w życie zmiany w podatku VAT na terytorium Szwajcarii
Zmiany spowodują obowiązek rejestracji do VAT
dla wielu przedsiębiorców
Od 1 stycznia 2018 r. zmianie ulegną zasady opodatkowania świadczenia usług na terytorium Szwajcarii. Dla wielu polskich przedsiębiorców powstanie obowiązek zarejestrowania się do celów VAT na terytorium Szwajcarii począwszy od pierwszej transakcji na terytorium Szwajcarii.
Częściowa rewizja szwajcarskiej ustawy o VAT niesie za sobą istotne zmiany dla większości firm zagranicznych, gdyż jej celem jest ograniczenie niekorzystnych dla szwajcarskich przedsiębiorców obowiązujących obecnie zasad rozliczania VAT.
Nowa definicja obowiązku podatkowego na terytorium Szwajcarii
Od 1 stycznia znany do tej pory limit 100 000 CHF nie będzie już obowiązywać w przypadku sprzedaży wygenerowanej tylko w Szwajcarii, ale dotyczył będzie całej osiągniętej sprzedaży. Zgodnie z nową regulacją dla powstania obowiązku podatkowego na terytorium Szwajcarii istotna jest wielkość światowego obrotu.
Jeśli firma wygeneruje poziom sprzedaży ponad 100 000 CHF na całym świecie, podlega szwajcarskiemu obowiązkowi opodatkowania podatkiem VAT już od pierwszego 1,00 CHF wygenerowanego na terenie Szwajcarii.
Nowe stawki VAT
Od 1 stycznia 2018 roku na terytorium Szwajcarii obowiązywać będą nowe, niższe stawki VAT. Podstawowa stawka wynosić będzie tylko 7,7% zamiast 8%. Specjalna stawka za usługi zakwaterowania w wysokości 3,8% wynosić będzie 3,7%. Tylko obniżona stawka 2,5% pozostaje na poziomie 2,5%.
Legal Alert Poland
W czym TAAC Solutions może Państwa wesprzeć?
Jeżeli Państwa usługi powodują powstanie obowiązku podatkowego na terytorium Szwajcarii, muszą się Państwo odpowiednio wcześniej zarejestrować jako podatnik VAT na terytorium Szwajcarii.
TAAC Solutions współpracuje ze szwajcarskimi firmami doradczymi świadczącymi usługi przedstawiciela podatkowego VAT na terytorium Szwajcarii.
Jeżeli będą Państwo zainteresowani współpracą zapraszamy Państwa do kontaktu:
aleksandra.serafin@taacsolutions.pl
Kontakt:
Aleksandra Serafin
Doradca podatkowy
+48 696 423 820
aleksandra.serafin@taacsolutions.pl
TAAC Solutions Sp. z o.o. Sp.k.
Tax & Accounting Advisory
ul. Hlonda 10/81
02-972 Warsaw – Poland
T: +48 22 412 85 12
www.taacsolutions.pl
Umiejętność zarządzania danymi w czasie rzeczywistym i przekształcania ich w wiedzę, to warunek podejmowania trafnych decyzji biznesowych. Na kolejnym naszym Śniadaniu IT postaramy się opowiedzieć jak wykorzystywać dziś w pełni potencjał informacji. Porozmawiamy o podstawach dobrego systemu przetwarzania danych, pracy z Big Data, Human Learningu. Wystąpią świetni specjaliści – zapraszam! Rejestracja pod linkiem: http://billennium.pl/sniadanie-it-datamanagement/
Jest nam miło poinformować, że BALAJCZA obsługiwała międzynarodową konferencję na temat zrównoważonych łańcuchów dostaw, świadcząc usługi tłumaczenia symultanicznego.
Konferencja została zrealizowana w ramach projektu SMART finansowanego z funduszy programu EU Horizon 2020 i odbyła się w dniu 27 października 2017 w siedzibie Ministerstwa Rozwoju. Podczas wydarzenia poruszone zostały zarówno kwestie związane z zarządzaniem łańcucha dostaw, jak i rolą państwa w promowaniu i zapewnianiu etycznego ła¬ńcucha dostaw. Przedstawiono przykłady z Polski oraz ciekawe rozwiązania z innych krajów.
Konferencję zorganizował Polski Instytut Praw Człowieka i Biznesu (PIHRB), Uniwersytet w Oslo (Universitetet i Oslo (UiO), Cicero Center for International Climate Researc¬h (CICERO Senter for klimaforskning) oraz Fafo we współpracy z Ministerstwem Rozwoju, przy wsparciu Ambasady Szwecji oraz Ambasady Królestwa Niderlandów w Polsce.
W razie zapotrzebowania na jakiekolwiek usługi konferencyjne, prosimy o kontakt mailowy:
timea.balajcza@balajcza.pl
balajcza@balajcza.pl
W poniedziałek, 30 października odbyło się uroczyste otwarcie nowego połączenia Wrocław – Zurych linii lotniczych Swiss International Air Lines.
Podczas pierwszego lądowania samolot Swiss Air Lines został przywitany salutem wodnym. Następnie na lotnisku we Wrocławiu odbyła się konferencja prasowa z udziałem m.in. Ambasadora Szwajcarii w Polsce Andreja Motyla.
Wieczorem zaproszeni goście zgromadzili się na uroczystej gali w Zamku Topacz, zorganizowanej wspólnie przez Swiss International Air Lines, Port Lotniczy Wrocław oraz Polsko-Szwajcarską Izbę.
Bezpośrednie połączenie Wrocław-Zurych jest odpowiedzią na potrzeby szwajcarskich firm działających w regionie. W 2015 roku Izba przeprowadziła ankietę wśród firm, aby ocenić zapotrzebowanie na tego typu połączenie. Wyniki badania były jednym z decydujących argumentów przemawiających za uruchomieniem lotów Wrocław-Zurych.
Od 30 października linie Swiss International Air Lines latają na trasie Wrocław- Zurych trzy razy w tygodniu – w poniedziałki, środy i piątki.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Zarządzania Informacją i Obrazem (AIIM), tylko 6 proc. badanych przedsiębiorstw jest w pełni przygotowanych na wejście w życie ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które zacznie obowiązywać od maja 2018 r.
Kancelaria Ożóg Tomczykowski przygotowała ankietę, która pozwoli Państwu sprawdzić w jakim stopniu Państwa firma jest gotowana na zmiany w prawie. Zapraszamy do wypełnienia ankiety!
https://ozog.apollogic.com/app/#!/intro
Jest nam miło poinformować, że BALAJCZA przygotowuje i wysyła Fanlettery nieprzerwanie od września 2010r.
Nasze Fanlettery posiadają nowatorską formę i skierowane są głównie do klientów i tłumaczy BALAJCZA, ale także do wszystkich osób zainteresowanych światem języków obcych, różnic kulturowych i podróży.
Co tydzień wysyłamy nowy Fanletter. Zawiera on zawsze mnóstwo informacji związanych z językami, idiomy angielskie i francuskie, ciekawostki ze świata oraz zabawne obrazki dotyczące języków lub pracy tłumacza.
Dodatkowo przedstawiamy w nim najciekawsze wydarzenia tygodnia, które miały miejsce w naszym biurze.
Serdecznie zapraszamy do zapisania się do naszego Fanlettera 🙂 W razie zainteresowania prosimy o kontakt mailowy: timea.balajcza@balajcza.pl
balajcza@balajcza.pl
Dowiedz się o najnowszych rozwiązaniach IT w Opiece Zdrowotnej: podpisie elektronicznym i jego wykorzystaniu w Opiece Zdrowotnej.
Już 4 października 2017 podczas pierwszego z cyklu Śniadań Paperless opowiemy:
• jak prowadzić placówkę Opieki Zdrowotnej bez papieru,
• o możliwościach dla branży, które daje Chmura,
• o aspektach prawnych stosowania podpisu elektronicznego.
Zapraszamy do zapoznania się z pełną agendą spotkania oraz do bezpłatnej rejestracji pod tym LINKIEM (http://paperless.pl/pl/biznes-lzejszy-od-papieru/)
Jeżeli chcesz podzielić się swoimi wątpliwościami i obawami związanymi z wykorzystaniem podpisu elektronicznego, prosimy o zgłaszanie ich na adres: info@paperless.pl.
Podczas prelekcji prof. Dariusz Szostek postara się rozwiać wszelkie wątpliwości i odpowiedzieć na trudne pytania.
Śniadanie odbędzie się w siedzibie Billennium w Warszawie: ul. Mangalia 2A.