BALAJCZA tłumaczy bezpośrednio z ukraińskiego na niemiecki

Miło nam poinformować, że BALAJCZA wykonała ostatnio w Polsce tłumaczenie w rzadkiej kombinacji językowej – z języka ukraińskiego na język niemiecki. Jak wiadomo, jesteśmy biurem tłumaczeń, które tłumaczy we wszystkich językach świata i we wszystkich kombinacjach językowych. Nie ma więc dla nas rzeczy niemożliwych.

Było to tłumaczenie skomplikowanej umowy i wymagało od tłumacza znajomości specjalistycznego języka prawniczego.

W przypadku tej kombinacji językowej, w Polsce teksty tłumaczy się zwykle przy użyciu języka pośredniczącego. To znaczy: najpierw tekst tłumaczy się z języka ukraińskiego na język polski, a dopiero później z języka polskiego na język niemiecki. Oczywiście nie jest to rozwiązanie idealne. Na szczęście Balajcza dysponuje bardzo dużą siatką tłumaczy-native speakerów, mieszkających poza granicami Polski. Tym razem skorzystaliśmy z usług naszej tłumaczki Niemki, mieszkającej na stałe w swojej ojczyźnie.

W razie zapotrzebowania na jakiekolwiek usługi tłumaczeniowe, prosimy o kontakt mailowy: balajcza@balajcza.pl

BALAJCZA tłumaczy również w językach azjatyckich

Jest nam miło poinformować, że BALAJCZA wykonuje także tłumaczenia pisemne w różnych językach azjatyckich. W naszej ofercie już od dawna mamy takie tłumaczenia, ale ostatnio mieliśmy sporo  zapytań i zleceń w kombinacji językowej angielski/francuski – język azjatycki.

Języki azjatyckie, które najczęściej obsługujemy to języki: chiński, koreański, tajski, farski, khmerski, birmański, kazachski, indonezyjski, malajski, filipiński, wietnamski, laotański.

Korzystamy przy takich zleceniach oczywiście z usług tłumaczy native, mieszkających za granicą.

W razie zapotrzebowania na tłumaczenia na takie i podobne języki, prosimy o kontakt z nami na adres: timea.balajcza@balajcza.pl

Śniadanie biznesowe

Grupa BMW zamierza w najbliższych latach na swój korporacyjny fundusz venture z siedzibą w Palo Alto inwestujący w technologie autonomicznej jazdy przeznaczyć 530 mln EUR. Siemens także posiada własny fundusz CVC Next47 z budżetem 1 mld EUR. Obroty BMW kształtują się jednak na poziomie 90 mld EUR rocznie, a Siemensa – blisko 80 mld EUR.

Czy polskie firmy powinny zatem podążać za trendem tworzenia korporacyjnych funduszy inwestycyjnych, czy nas na to stać i czy jest to najlepsza droga pozyskiwania innowacji lub rozbudowy biznesu? Po co w ogóle tworzyć CVC? Na te i inne pytania odpowiemy podczas drugiego śniadania z cyklu Crido CappucINNO, które odbędzie się 20 czerwca br. w Restauracji Casa Pablo (ul. Grzybowska 5a) w Warszawie, w godz. 9.00-11.00. Rejestracja i śniadanie rozpoczną się o godz. 8.30.

W trakcie spotkania przedstawimy:
• światowe trendy CVC, czyli jakiej wielkości spółki na to stać, po co to robią, w jakie podmioty inwestują i jakie mają z tego korzyści,
• obszary inwestycji i największe transakcje na rynku,
• PFR NCBR CVC, czyli ofertę środków publicznych PFR Ventures dla polskich CVC,
• mechanizmy zabezpieczenia interesów CVC w ramach umowy inwestycyjnej.

Na spotkaniu będziemy gościć Panią Małgorzatę Walczak, Wiceprezes PFR Ventures – funduszu funduszy wdrażającego instrument PFR NCBR CVC. Ze strony Crido Taxand spotkanie poprowadzi Michał Gwizda, Członek Zarządu, natomiast o mechanizmach zabezpieczenia interesów CVC opowie mecenas Mateusz Rogoziński z Crido Legal.

Spotkanie skierowane jest do członków zarządu spółek, dyrektorów finansowych, dyrektorów rozwoju, dyrektorów ds. innowacji.

Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń. Prosimy o zgłaszanie maksymalnie dwóch osób z firmy. W celu potwierdzenia obecności w spotkaniu prosimy o kontakt z Martą Rumak: marta.rumak@taxand.pl, (22) 324 56 77 do 16 czerwca br.

Serdecznie zapraszamy,
Zespół Crido Taxand i Crido Legal

    

Specjalne Strefy Ekonomiczne

“Prawnopodatkowe aspekty funkcjonowania Specjalnych Stref Ekonomicznych w Polsce” to najnowsza publikacja TAAC Solutions przygotowana dla Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).

W publikacji zostały omówione następujące zagadnienia:

  1. Zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Polsce:
    A. wniosek o wydanie zezwolenia
    B. przetarg
    C. dokumentacja przetargowa
    D. wybór ofert
    E. wydanie zezwolenia
    F. cofnięcie lub wygaśnięcie zezwolenia

Zwolnienie z opodatkowania:
A. zwolnienie z podatku dochodowego
B. zwolnienie z podatku od nieruchomości

Wersja polska: http://www.paih.gov.pl/strefa_inwestora/sse
Wersja angielska: http://www.paih.gov.pl/investment_support/sez

Spektakularne akcje ratunkowe dzięki Easy Pulse firmy Schiller

Urządzenie szwajcarskiej firmy Schiller Easy Pulse to “hit” w obszarze ratownictwa medycznego. Jest to niewiarygodnie małe i lekkie urządzenie do mechanicznego uciskania klatki piersiowej, cenione  m.in. przez polski TOPR i GOPR.

Easy Pulse ratuje życie po nagłym zatrzymaniu krążenia. Z użyciem tego urządzenia uratowano m.in. pacjentów w stanie głębokiej hipotermii. Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi artykułami oraz filmem z akcji ratowniczej z zastosowaniem defibrylatora Touch 7 i właśnie Easy Pulse:

https://www.youtube.com/watch?v=rGeotf0gZGY

Artykuł: Żywiecki zespół ratownictwa medycznego zastosował nowe urządzenie


Artykuł: Kolejny sukces zespołu ratownictwa medycznego…..

Więcej informacji: http://www.schiller.ch/no/pl/product/easy-pulse

 

“Football a ubezpieczenia w Szwajcarii”

Stowarzyszenie Polskich Profesjonalistów w Szwajcarii we współpracy z Ambasadą Rzeczypospolitej Polskiej w Bernie serdecznie zapraszają na spotkanie „Football a Ubezpieczenia w Szwajcarii”, które odbędzie się w dn. 8 czerwca 2017 o godz. 18.30, w Ambasadzie RP w Bernie.

W pierwszej, oficjalnej części spotkania, rozpoczętej przywitaniem gości przez gospodarzy eventu, zostaną Państwu przedstawione 2 ciekawe prezentacje. Pan Marcin Kozioł podzieli się własnym doświadczeniem zawodowym oraz zagadnieniami związanymi z rozpoczęciem działalności gospodarczej w branży ubezpieczeniowej przedstawiając firmę VS Consulting. Następnie pan Mateusz Lentowczyk opowie o budowaniu kariery zawodowej i drodze z UEFA, którą przemierza od 2012 roku.

Marcin Kozioł – Absolwent technikum elektrycznego w Gorzowie Wielkopolskim, studia na wydziale Politechniki Szczecińskiej, kierunek elektrotechnika. Rozpoczął karierę w Agencji Celnej w Kostrzynie a następnie podjął pracę z firmą HMI i Ergo Pro w Polsce w której uczestniczył w budowie struktury sprzedażowej gwarantowanych ubezpieczeń kapitałowych na emeryturę, wraz z ubezpieczeniem na życie. W 2012 już w Szwajcarii podjął współpracę z VS Versicherung Schlussel Daniel Frey (sprzedaż ubezpieczeń), a następnie w 2015 roku rozpoczął wspólnie z Danielem Frey działalność gospodarczą Vs Consulting GmbH. Główne biura mieszczą się w Rorschach, w Bernie oraz w Luzernie. VS Consulting skupia się na budowaniu sieci obsługi klientów oraz sprzedaży ubezpieczeń wszystkich kategorii.

Mateusz Lentowczyk – związany z Szwajcarią od ponad 7 lat z wyjątkiem 2012 roku kiedy to objął stanowisko Kierownika Działu Strategii i Programów KGHM Polska Miedź S.A. Absolwent wydziału zarządzania i biznesu Uniwersytetu Hertfordshire, przez 6 lat zamieszkały w Londynie gdzie pracował w działach technologicznych i projektowych firm takich jak British Telecom i NHS. Od początku kariery pasjonat innowacji, nowych technologii i cyfryzacji, które to rozwija od 2010 roku pracując jako Kierownik Działu Rozwiązań Biznesowych i Procesów IT w UEFA współtworząc szereg rozwiązań na potrzeby m.in. Euro 2012, 2016, 2020 współpracując przy tym z innymi organizacjami sportowymi m.in. FIFA, IOC, NA.

W drugiej części spotkania zapraszamy Państwa do networkingu.
Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

Prosimy o potwierdzenie udziału w spotkaniu do 5go czerwca 2017 r. Pod: https://www.eventbrite.co.uk/e/football-a-ubezpieczenia-w-szwajcarii-tickets-34792730995

Wstęp wolny. Serdecznie zapraszamy!

Nowe biura Billennium

W kwietniu przeprowadziliśmy się do naszych nowych siedzib w Warszawie i w Lublinie,

„Otwarcie nowych biur jest dla nas ważnym wydarzeniem. Udało nam się stworzyć przestrzenie biurowe dopasowane do potrzeb i wymagań naszych pracowników i zaprojektowane specjalnie dla nas. Miejsca przyjazne, kreatywne i otwarte: na pomysły i na gości. W naszej misji zawarte jest przekraczanie granic i tworzenie innowacji – chcemy by było to widać również w miejscach, w którym pracujemy dlatego nowe biura Billennium mają na celu wspomaganie otwartości: na myślenie, tworzenie i perspektywę” – mówi Bartosz Łopiński, prezes Billennium.

„Największą siłą i dynamiką naszych biur są pracownicy, dlatego komunikacja ma przede wszystkim umożliwiać im  swobodę działania. Opieramy się na trzech filarach: integracja, współpraca, zabawa. Ważne jest dla nas również to, by biura Billennium były przyjazne środowisku i funkcjonowały w zgodzie z naturą dlatego korzystamy ze światła dziennego, dbamy o dostęp do świeżego powietrza i postawiliśmy na dużo zieleni. Jest ona nie tylko odskocznią dla oka, ale również produkuje tlen, oczyszcza i jonizuje powietrze oraz dba o jego wilgotność. Widocznym dodatkiem jest wspólna identyfikacja w naszych wszystkich biurach na świecie co zapewnia nam spójność i przekonanie, że wszędzie pracujemy tak samo. Jesteśmy dumni nie tylko z tego co robimy, ale teraz również z miejsca, w którym pracujemy.” – dodaje Bartosz Łopiński.

W Warszawie pracę w nowym biurze rozpoczęło blisko 100 pracowników, którzy do dyspozycji mają dwa przestronne piętra, w tym dużą jadalnię, część wspólną z hamakami, tarasy i kino.

Na lubelskim rynku Billennium obecne jest od 2011 roku. Pracę w nowej przestrzeni rozpoczęło ponad 200 pracowników. „Lublin to dla nas miejsce wyjątkowe, miasto, z którym jesteśmy związani szczególną relacją. Mamy tu naszą największą siedzibę, którą intensywnie rozwijamy. Do końca 2017 roku planujemy zatrudnić kolejne 100 osób” – mówi Marek Drob, Service Delivery Director, Billennium Lublin.

Zapraszamy do obejrzenia relacji z otwarcia w Lublinie:
https://www.youtube.com/watch?v=bjqgEolDL48

 

Jak nie paść ofiarą karuzel podatkowych i innych oszustw w VAT?

Kancelaria Ożóg Tomczykowski oraz wydawnictwo Wolters Kluwer Polska mają przyjemność zaprosić Państwa na bezpłatną konferencję pt.: Jak nie paść ofiarą karuzel podatkowych i innych oszustw w VAT?

Celem konferencji jest podniesienie wiedzy oraz świadomości przedsiębiorców na temat zagrożeń związanych z karuzelami i przestępstwami podatkowymi w VAT, tak by w przyszłości nie stali się oni ich ofiarami.

Spotkanie odbędzie się 8 czerwca o godz. 9.30 w hotelu Intercontinental w Warszawie.

Więcej informacji oraz zaproszenie znajdą Państwo w załączniku.

BALAJCZA organizuje warsztat na temat Chin

Jest nam miło poinformować, że w zeszłym tygodniu dla naszego stałego klienta organizowaliśmy warsztat pt. „JAK SIĘ KOMUNIKOWAĆ Z CHIŃSKIM KONTRAHENTEM – NIE ZNAJĄC JĘZYKA CHIŃSKIEGO”.

Usługa szyta na miarę, dopasowaliśmy się do konkretnej potrzeby naszego Klienta i wyszliśmy poniekąd poza ramy naszej codziennej działalności, choć nie był to nasz pierwszy raz, kiedy mieliśmy przyjemność uczestniczyć w takim zleceniu. W przeszłości mieliśmy już okazję organizować tego typu wydarzenia z tematyki różnic kulturowych z krajami europejskimi, azjatyckimi i amerykańskimi.

W programie tego warsztatu min.:

  • Integracyjny quiz o Chinach
  • Rola symbolu, koloru, przesądów we współczesnych Chinach
  • Świat oczami Chińczyka
  • „Tylko psy nie noszą wizytówek”
  • Rozwiązywanie chińskich łamigłówek : imię czy nazwisko, kobieta czy mężczyzna
  • Ceremoniał powitania: co robić gdy biją mi brawo i kiedy uśmiech nie oznacza radości
  • „Dostałam bukiet czerwonych róż – to już koniec” – zalecane i niewskazane podarunki

 i wiele innych niezwykle ciekawych tematów.

W razie pytań i zainteresowań tematyką oraz taką formą warsztatów, prosimy o kontakt na adres timea.balajcza@balajcza.pl