O wyborze HICRON na dostawcę usług serwisowych zadecydowały głównie szerokie kompetencje konsultantów, zwłaszcza w obszarze wdrożeń i rozwoju ponadstandardowych rozwiązań informatycznych, korzystne warunki współpracy, a także pozytywne referencje klientów serwisowych HICRON.
Informacje o firmach:
Spółka Pallmed i utworzony przez nią NZOZ „Dom Sue Ryder”, zajmuje się głównie działalnością medyczną. NZOZ „Dom Sue Ryder” udziela świadczeń medycznych dla ponad 5000 podopiecznych z Bydgoszczy i regionu. Wśród jednostek medycznych NZOZ „Dom Sue Ryder” znajduje się Zespół Domowego Leczenia Respiratorem, który świadczy pomoc podopiecznym także poza województwem kujawsko-pomorskim. Od 2005 roku Pallmed posiada certyfikat jakości ISO 9001-2000, szczycąc się wysoką jakością świadczonych usług medycznych i warunków pracy. Pallmed posiada także Certyfikat Przedsiębiorstwo Fair Play uzyskany w 2008 roku. Więcej informacji: www.domsueryder.org.pl
HICRON Sp. z o.o. specjalizuje się w realizacji kompleksowych projektów IT dla dużych firm i przedsiębiorstw średniej wielkości. Konsultanci HICRON posiadają kompetencje w obszarze projektowania dedykowanych rozwiązań IT, a także doradztwa biznesowego i technologicznego. Jako partner SAP Polska, spółka świadczy usługi wdrożeń, rozwoju, audytu aplikacji SAP ERP oraz SAP BusinessObjects. Eksperci HICRON i HICRON Consulting posiadają szerokie doświadczenia w realizacji projektów SAP głównie w branżach: automotive, retail, FMCG, energetyka, gazownictwo, gospodarka wodna, produkcja przemysłowa, spożywcza. Wśród klientów spółek wyróżnić można firmy takie jak: Kompania Piwowarska, Swiss Post, MAN, VOLVO, Netia, Nestle, Porsche, Teleskop, Scandinavian Tobacco, AmRest, Stelweld i wiele innych. Więcej informacji: www.hicron.com
Dodatkowych informacji udziela:
Barbara Zielińska
Specjalista ds. Marketingu i PR
HICRON Sp. z o.o.
barbara.zielinska@hicron.com
tel. 664 966 129
Archiwa: Aktualności członków
Powierzchnia do wynajęcia w Legionowie
Budynek 3-kondygnacyjny o całkowitej powierzchni 6768 m² (możliwość powiększenia)
– powierzchnia parteru 2232 m²
– powierzchnia każdego piętra 2268 m²
– wysokość pomieszczeń 3,65 m
– rozpiętość przęseł 6 m
– ściany z blachy trapezowej ocieplone wełną mineralną 10 cm
– piętra przeszklone
– dach pokryty blachą trapezową
– podłoga z płyt betonowych
wyposażenie:
instalacja sanitarna i co.
Stan aktualny:
-budynek na parterze całkowicie dostosowany pod wynajem, 1 i 2 piętro w stanie
surowym zamkniętym gotowe do dowolnej adaptacji.
Budynek położony jest na terenie dużego zakładu produkcyjnego, teren całej działki jest ogrodzony i strzeżony 24h wraz z monitoringiem kamer.Teren przylegający o pow. do 20 000 m² do wyłącznej dyspozycji z osobnym wjazdem na teren posesji (miejsca parkingowe dla samochodów osobowych i ciężarowych).
Budynek może służyć jako budynek biurowy, pod linie produkcyjną, idealny dla firm transportowych posiada własny dojazd dla Tirów oraz duży parking. Może służyć jako hala magazynowa.
Oferta świąteczna
Sylwester w Barze Bojangles i Restauracji Strauss – 400 PLN od osoby
Tradycyjne dania kuchni śródziemnomorskiej
Drinki i napoje oraz wino chilijskie (nielimitowane)
Koktajl powitalny i kieliszek wina musującego o północy
DJ w Barze Bojangles
od 19.30 do ostatniego gościa
Promocyjna cena pokoju – 380 PLN za pokój ze śniadaniem
HICRON WDRAŻA SYSTEM BILLINGOWY W KRI
„Największym wyzwaniem w naszej branży jest konieczność jednoczesnego wystawienia faktur dla tysięcy klientów. Rozwiązanie do sprzedaży mediów musi być więc po pierwsze zintegrowane z licznikami, by mogło automatycznie naliczyć należność na podstawie ustalonych wcześniej algorytmów, po drugie – powinno być przygotowane do jednoczesnego przesyłu milionów rekordów, po trzecie – na tyle elastyczne, byśmy sami mogli modyfikować wszystkie parametry sprzedażowe. Do tego dochodzi wiele innych procesów, jak na przykład organizacja sieci, przyłączy czy zarządzanie licznikami.” – mówi Paweł Szczepaniak, Kierownik Departamentu IT w KRI SA.
Rozwiązanie billingowe zaproponowane przez spółkę HICRON jest autorską aplikacją firmy, opracowaną na podstawie wiedzy konsultantów HICRON na temat procesów biznesowych w firmach branży paliwowej i energetycznej, dostosowaną do indywidualnych potrzeb KRI SA. Rozwiązanie zostanie zintegrowane z systemem SAP w obszarach sprzedaży i dystrybucji, gospodarki remontowej, zarządzania projektami, finansów i kontrolingu. Rozwiązanie będzie służyć do kompleksowej obsługi klienta: od zakładania konta w systemie SAP na podstawie umowy przyłącza (wraz z automatyczną kontrolą duplikatów), przez zarządzanie licznikami (przyjmowanie i wydawanie liczników z magazynu, ich podłączanie i przepinanie, wprowadzanie odczytów), obsługę kontraktów i wystawianie faktur (wraz z korektą), aż do procedur związanych z rozwiązaniem umowy.
„Na rynku partnerów SAP firma HICRON wyróżnia się nie tylko znajomością procesów biznesowych firm branży energetycznej i paliwowej, ale też wiedzą na temat unikalnych rozwiązań SAP i kompetencjami w opracowywaniu własnych, nawet najbardziej skomplikowanych rozszerzeń systemu SAP ERP. Planując rozwój systemu SAP ERP prowadziliśmy rozmowy z kilkoma dostawcami, jednak doświadczenia i wiedza konsultantów HICRON utwierdziły nas w przekonaniu, że firma ta będzie pewnym i stabilnym partnerem w realizacji rozwoju systemu.” – mówi Paweł Szczepaniak.
Punktem wyjścia do rozmów na temat wdrożenia rozwiązania billingowego i jego specyfiki był analiza systemu SAP, jaką konsultanci HICRON przeprowadzili pod koniec 2009 roku. Mając wiedzę na temat planowanych przez firmę KRI SA zmian strategicznych, konsultanci gruntownie ocenili zakres, w jakim system SAP obsługuje procesy biznesowe firmy. Wynikiem analizy była propozycja przeprowadzenia szeregu usprawnień oraz rekomendacja rozwoju systemu, pozwalająca na pełne wsparcie informatyczne realizacji nowych strategii KRI SA.
Oprócz koncepcji rozwoju systemu billingowego, usprawnienia zaplanowane przez HICRON obejmują między innymi realizację w systemie obsługi podatku akcyzowego związanego ze sprzedażą gazu do celów napędowych, obsługę opłaty paliwowej, rejestrację i bilansowanie certyfikatów ekologicznych, rozbudowę taryfy opłat o m.in. współczynnik odległościowy, wdrożenie rozwiązania do zarządzania przepływem dokumentów.
Projekt wdrożenia rozwiązania billingowego jest przeprowadzany w oparciu o metodykę Accelerated SAP (ASAP) oraz HICRON Implementation Method.
Synergia i Bezpieczeństwo
Warsztaty mają na celu omówienie kwestii obszarów podwyższonego ryzyka w zakresie funkcjonowania firmy oraz ich eliminacji, minimalizacji lub transferu na rynek ubezpieczeniowy. Bezpieczeństwo finansowe wiąże się z prawidłowością aspektów podatkowych, prawnych oraz ubezpieczeniowych. Specjaliści w poszczególnych obszarach wyjaśnią, czym jest zarządzanie ryzykiem i jak wykorzystywać to narzędzie do minimalizacji najczęstszych ryzyk. Członkowie organów spółek kapitałowych będą mogli wysłuchać porad specjalistów w zakresie ciążącej na nich odpowiedzialności w obszarze podatkowym, rachunkowym i prawnym oraz dowiedzieć jak część ciężaru tej odpowiedzialności przenieść na rynek ubezpieczeń.
– Mapowanie ryzyk w przedsiębiorstwie jest powszechnym elementem polityki prewencyjnej w międzynarodowych koncernach. Chcielibyśmy pokazać także polskim przedsiębiorcom, że to ważny element zarządzania firmą i inwestowanie w zarządzanie ryzykiem się opłaca. Poza tym mówić będziemy o nowatorskich produktach takich jak ubezpieczenia pogodowe – mówi L. Alexander Konopka, Prezes Zarządu Gras Savoye Polska.
Warsztaty w zakresie bezpieczeństwa finansowego organizowane pod patronatem medialnym Pulsu Biznesu to kolejna już inicjatywa partnerów projektu Synergy. Projekt ten został zainaugurowany w czerwcu tego roku wykładem profesora A. Davila z IESE Business School na temat innowacyjności w przedsiębiorstwach. – Podstawowym celem naszego projektu jest dostarczanie efektywnych usług naszym klientom i wspieranie ich zarówno w bieżącym zarządzaniu firmą jak i wyzwaniach związanych z wdrażaniem nowych projektów. Inicjatywy na szerszą skalę pozwalają nam przybliżać nasze działania szerszemu gronu odbiorców – mówi Michel Kiviatkowski, Partner zarządzający Mazars.
Partnerzy Synergy spotkali się niedawno z przedstawicielami polskich i zagranicznych firm na Forum Ekonomicznym w Krynicy. Dyskutowali w gronie przedsiębiorców oraz władz publicznych o innowacjach i ich wspieraniu. – Jako partnerzy Synergy wspieramy firmy w ich wyzwaniach innowacyjnych. Podczas warsztatów chcielibyśmy skupić się nad tym jak nasze know-how może przyczynić się do ograniczenia ryzyka finansowego zarówno z punktu widzenia firmy jak i osób nią zarządzających – podsumowuje Dariusz Tokarczuk, Partner Zarządzający Gide Loyrette Nouel.
Warsztaty odbędą się w Hotelu Le Meridien Bristol w Warszawie. Rejestracji można dokonać poprzez stronę tutaj.
Polak na czele międzynarodowej kancelarii Salans
Ogłaszając wynik wyborów na stanowisko Globalnego Partnera Zarządzającego, Francois Chateau, Przewodniczący Rady firmy, powiedział: “Dariusz jest partnerem kancelarii Salans od ponad 20 lat i w pełni ucieleśnia wartości naszej firmy: jest Polakiem pracującym we Francji, ma olbrzymie międzynarodowe oraz wielokulturowe doświadczenie i odniósł wielki sukces zawodowy. Cieszę się, że będzie dalej pełnił tę rolę w najbliższych latach, i że będziemy razem pracować nad dalszym rozwojem naszej firmy.”
Dariusz Oleszczuk pełni funkcję Globalnego Partnera Zarządzającego kancelarii Salans od 2005 roku. Od blisko 20 lat jest partnerem w kancelarii Salans, kiedy to w 1991 roku założył biuro Salans w Warszawie. Obecnie pracuje w biurze w Paryżu. Jest radcą prawnym, ma też uprawnienia sędziowskie. Jest także arbitrem Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie oraz członkiem International Bar Association.
Ogólnoświatowe Badanie Dotyczące Wyborów Dokonywanych Przez Spółki W Związku Z Arbitrażem Międzynarodowym
Główne rezultaty badania z 2010 roku przedstawiają się następująco:
– Wybór prawa właściwego dla przedmiotu sporu, miejsca postępowania oraz instytucji arbitrażowej: 40% ankietowanych najczęściej stosuje prawo angielskie, natomiast druga pod względem liczebności grupa 17% ankietowanych stosuje prawo Stanu Nowy Jork. Na wybór miejsca postępowania mają przeważający wpływ „ramy formalno-prawne”, prawo właściwe dla umowy oraz wygoda. Najbardziej preferowanym miejscem postępowania jest Londyn (30%), po nim Genewa (9%), a następnie Paryż, Tokio i Singapur (po 7%) oraz Nowy Jork (6%). Jako miejsca postępowania, ankietowani najgorzej postrzegają Moskwę oraz kontynentalne Chiny. Najbardziej preferowaną i często wybieraną instytucją arbitrażową jest ICC (50%), przy czym większość ankietowanych postrzegała arbitraż ICC jako zbyt kosztowny oraz ogólnie uważała instytucje arbitrażowe za drogie. Najgorzej ankietowani postrzegają CRCICA, DIAC oraz CIETAC.
– Zasady rozstrzygania sporów: 68% spółek posiada własne zasady rozstrzygania sporów. Bez względu jednak na istnienie takich zasad, spółki na ogół prezentują stosunkowo elastyczne podejście do negocjacji klauzul arbitrażowych. Posiadają silne preferencje dotyczące poufności i języka postępowania, a także stosunkowo silne preferencje dotyczące prawa właściwego oraz miejsca postępowania.
– Powołanie arbitrów: 50% ankietowanych była niezadowolona z pracy arbitra. Głównymi przyczynami były „zła decyzja lub wynik postępowania” (20% w oparciu o wartość procentową ważoną), a dalej nadmierna elastyczność lub niezdolność kontrolowania procesu (12%). Kolejną przyczyną były opóźnienia powodowane przez arbitra (11%), a następną błędy w rozumowaniu w orzeczeniu arbitrażowym oraz brak wiedzy i doświadczenia arbitra w sprawie będącej przedmiotem sporu (9% w obu przypadkach). 8% ankietowanych stwierdziło, że arbiter ociągał się z wydaniem orzeczenia. Brak niezależności, tendencyjność i zasądzanie zawyżonego wynagrodzenia na własną rzecz to inne zarzuty podnoszone przez ankietowanych.
– Poufność: 50% ankietowanych błędnie uważa, że arbitraż jest poufny, nawet jeśli nie ma konkretnej klauzuli na ten temat w przyjętym regulaminie arbitrażu lub umowie arbitrażowej, a kolejne 12% nie wiedziało, czy arbitraż jest poufny w tych okolicznościach.
– Terminy i opóźnienia: Ujawnianie dokumentów, pisemne wnioski, ukonstytuowanie się trybunału oraz przesłuchania – to główne etapy procesu arbitrażowego, które chronicznie cierpią z powodu opóźnień.
„Tegoroczne badanie wzbogaca wiedzę uzyskaną przez nas w latach 2006 i 2008 oraz potwierdza, że międzynarodowe korporacje mają coraz większe wymagania, jeżeli chodzi o rozumienie i korzystanie z arbitrażu”, zauważył prof. Loukas Mistelis, Dyrektor Szkoły Arbitrażu Międzynarodowego na QMUL. „Pokazuje ono, że spółki mają wyraźne preferencje dotyczące prawa właściwego dla sporów, a Londyn wysuwa się zdecydowanie na prowadzenie jako miejsce postępowania, co jest zgodne z obydwoma naszymi poprzednimi badaniami. Z odpowiedzi ankietowanych oraz przeprowadzonych przez nas wywiadów wynika również, że rośnie znaczenie Singapuru i SIAC jako ważnych ośrodków regionalnych w Azji. Jest to ważny wniosek dla spółek prowadzących działalność w tym regionie”, dodał.
Salans laureatem nagrody „Europejska Kancelaria Prawnicza Roku”
Kancelaria Salans została doceniona za „wyróżniające się na tle konkurencji usługi świadczone w Europie, wizję oraz nieprzerwany długotrwały rozwój”. Członkowie jury docenili ponadto międzynarodowe perspektywy kancelarii Salans i jej wiarę w przyszłe sukcesy. Oprócz tytułu Europejskiej Kancelarii Roku, Salans został nominowany do nagrody dla najlepszej kancelarii w regionie środkowej Europy, Rosji i krajów WNP.
Tomasz Dąbrowski, partner zarządzający kancelarią Salans w Warszawie, powiedział: „nagroda oraz liczne nominacje stanowią dowód uznania dla naszej europejskiej strategii, pełnego zaangażowania na tym rynku oraz dynamicznego rozwoju naszej działalności, szczególnie na wschodzących rynkach europejskich. W ostatnich kilku latach liczba pracowników naszego biura w Warszawie wzrosła o 45% i jesteśmy wiodącą kancelarią, świadczącą kompleksowe usługi prawnicze) w Polsce i Europie środkowo-Wschodniej.”
Szczegółowe informacje na temat wszystkich nagród otrzymanych przez kancelarię Salans są dostępne na stronie: www.salans.com.
HICRON WDRAŻA SYSTEM CRM W GRUPIE MAN NF
System zostanie skonfigurowany w sposób uwzględniający specyficzne potrzeby Grupy MAN NF, pełniąc rolę centralnego systemu do zarządzania danymi (Master Data Management). W ten sposób powstanie system znany pod skrótem ZGP (Zentraler Geschäftspartner – Centralny Partner Biznesowy). Projekt opracowania i wdrożenia wzorca rozwiązania, rozpoczęty w Monachium w maju 2010 roku, zakończy się w marcu 2011 roku. Następnie planowane są roll-outy rozwiązania do spółek MAN w 17 krajach europejskich, Meksyku, Turcji i RPA.
Wdrożenie systemu ZGP docelowo obejmie wszystkie jednostki gospodarcze MAN zajmujące się sprzedażą i serwisem, włączając w to także spółkę MAN Finance International GmbH, której działalność związana jest z finansowaniem zakupu pojazdów. Pierwszym użytkownikiem systemu będzie spółka MAN Truck & Bus Deutschland GmbH.
Nowo wdrożona aplikacja oparta na platformie SAP CRM będzie pełniła funkcję wiodącego systemu CRM w Grupie MAN. Zintegruje tym samym systemy CRM wykorzystywane w Grupie MAN i dane dotyczące wszystkich partnerów biznesowych (klientów i dostawców) MAN na jednej platformie, dostępnej dla użytkowników systemu w spółkach Grupy. Po wdrożeniu systemu ZGP, dane klientów i dostawców MAN będą wprowadzane i aktualizowane wyłącznie z poziomu aplikacji centralnej, platforma będzie wykorzystywana także do przeprowadzania wiarygodności kredytowej i kontroli jakości wprowadzanych danych. Dotychczas stosowane systemy CRM będą służyły realizacji zadań związanych z marketingiem i sprzedażą.
Firma HICRON współpracuje z Grupą MAN NF od października 2006 roku realizując prace konsultingowe i technologiczne – zwłaszcza globalne projekty rozwojowe. Wśród systemów rozwijanych przez ekspertów HICRON wymienić można SAP VMS (Vehicle Management System), VIS (Vehicle Information System), SAP WTY (Warranty) jak również typowe moduły logistyczne SD, MM, CS czy CRM. Konsultanci HICRON odpowiadali również za integrację rozwiązań portalowych służących wsparciu sprzedaży czy obsługi posprzedażnej pojazdów oraz integrację licznych systemów MAN w ramach projektu ESA (Europäische Strukturen in Aussenorganisationen).
Mazars, GLN i Gras Savoye organizatorami panelu dyskusyjnego w Krynicy
Zaproszeni do debaty goście skupią się między innymi na wskazaniu różnicy pomiędzy importowaniem gotowych rozwiązań a inspirowaniem się rynkami zagranicznymi w odpowiedzi na potrzeby przedsiębiorców i konsumentów w Polsce. Omówione zostaną konkretne przykłady innowacji w dziedzinie organizacji, stosowanych praktyk biznesowych czy nowych produktów, takich jak ubezpieczenia pogodowe zabezpieczające przedsiębiorstwa przed anomaliami pogodowymi czy też nowoczesne projekty IT dedykowane klientom biznesowym i indywidualnym.