Swisslex – wiodący na rynku szwajcarski portal prawniczy zmienił strukturę akcjonariatu. Nowy akcjonariusz – Stämpfli Verlag AG

Dzięki współpracy dwóch wydawców prawniczych – Schulthess Juristische Medien AG i Stämpfli Verlag AG oferta portalu wzbogaci się o kolejne tytuły czasopism branżowych oraz publikacji tematycznych (komentarzy, monografii, dysertacji). Swisslex posiada obecnie 25 tysięcy zarejestrowanych użytkowników i jest największym szwajcarskim portalem skierowanym do prawników i osób zainteresowanych zagadnieniami prawnymi. Zamiarem właścicieli portalu jest sukcesywne poszerzanie jego oferty; od drugiej połowy tego roku udostępnione zostaną w nim publikacje domu wydawniczego Stämpfli Verlag AG. W przyszłości portal ma stać się obszerną platformą służącą wymianie informacji i umożliwiającą wyszukiwanie aktualnych informacji dotyczących aktów prawnych, orzecznictwa i planowanych nowelizacji.

Raport: SSE – Strefy wzrostuę

Przedstawiamy także rozwiązania legislacyjne, które mogłyby przyczynić się do ułatwienia prowadzenia działalności w SSE, a nierzadko umożliwić przetrwanie spowolnienia gospodarczego przez podmioty, które do tej pory uchodziły za „lokomotywę” polskiej gospodarki.

pełny raport na stronie: http://www.deloitte.com/dtt/research/0,1015,cid%3D262216,00.html

INNOVATION IN MANAGEMENT – COOPERATING GLOBALLY

The keynote address, entitled “The Cooperating Globally Project,” will be given by Dr. Charles Wankel, Associate Professor of Management at St. Johns University in New York. Columbia University’s American Assembly identified him as one of the nation’s top experts on Total Quality Management. In addition to his prolific writing of numerous scholarly articles, monographs, and chapters, Dr. Wankel is the co-author of the top selling textbook Management. He is the leading founder and director of scholarly virtual communities for management professors, and currently directs seven such communities with thousands of participants in more than seventy nations.
This keynote address will be followed by introductory remarks which will be given by Dr. Peter Odrakiewicz, Human Resources Ambassador of the Academy of Management. Additionally, Dr. Odrakiewicz is the Vice-Rector for International Relations at the Poznan University College of Business and Foreign Languages in Poznan, Poland.
We are inviting scholars and practitioners to submit papers, roundtable discussion proposals and posters for presentation related to the conference theme of cooperating globally. The topics include, but are not limited to:
– Innovative management
– Competence management
– Global economic and managerial issues
– Human resources management
– Public relations management
– Organizational challenges
– International business and management studies
– Strategic management
– Logistics management
– Communication in organizations
– Intercultural management
– European business and management studies
– Finance, risk and marketing management
– Information technology and knowledge management
– Law and regulations
– Healthcare management
– Tourism and hospitality management
– Business ethics and social responsibility

SCIENTIFIC COMMITTEE
Charles Wankel, Hannu Vanharanta, Katarzyna Czainska, Jussi Kantola, Peter Odrakiewicz

ORGANIZATIONAL COMMITTEE
Tomasz Sworowski, Hubert Paluch, Anna Herod, Wojciech Grala, Eliana Zymierska, William Strnad, Magdalena Mosionek
INQUIRES
General inquiries should made through links from the conference website at: www.imconference.eu

Further inquiries should be directed to Dr. Peter Odrakiewicz at the following:

Written Correspondence:
Dr. Peter Odrakiewicz, Vice-Rector, International Relations Office
Poznan University College of Business and Foreign Languages
(Poznańska Wyższa Szkoła Biznesu i Języków Obcych)
ul. Niedziałkowskiego 18
61-579 Poznań, Poland

Duże przedsiębiorstwa w czasach kryzysu – między optymizmem a niepewnością

Zapraszamy na prezentację on-line wyników wspólnego badania Deloitte i PKPP Lewiatan „Monitoring kondycji sektora Dużych Przedsiębiorstw”, która może zainteresować wielu z Waszych klientów.
Prześlijcie im koniecznie załączone zaproszenie!
Skala działania dużych firm oraz posiadane przez nie zasoby na ogół skutecznie pozwalają im się chronić przed skutkami trudnej sytuacji gospodarczej. Jednak w czasach takiej jak dziś niepewności te atuty mogą się okazać niewystarczające, czego efekty mogą być znaczące dla całej gospodarki. Jaka naprawdę jest dziś kondycja dużych firm, zatrudniających powyżej 250 osóbę

Podczas webcastu będzie można dowiedzieć się:
– W jakim stopniu duże firmy w Polsce odczuwają kryzysę
– Jak nowe warunki na rynku wpływają na ich plany sprzedażowe, inwestycyjne, rozwojoweę
– W co duże firmy inwestują w trudnych czasachę
– Jakie mają plany odnośnie zwolnień i wynagrodzeńę
– Czy widzą szansę na rynku w czasach kryzysuę
Więcej informacji oraz rejestracja: www.deloitte.com/pl/webcasty

Salans dla Mostu Północnego w Warszawie

Warto zwrócić uwagę na fakt, że w postępowaniu, przy którym doradzali eksperci z kancelarii Salans, nie zostało wniesione żadne odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Nad tym sukcesem pracowali też Anna Rudowald, Monika Kucharczyk oraz Bartłomiej Ziębiński.

Most Północny to najbardziej oczekiwana w Warszawie i jedna z największych inwestycji samorządowych w Polsce. Jej wartość to blisko 1 mld złotych.

Nowy partner w kancelarii Salans

„Chcemy zapewnić klientom dostosowane do ich potrzeb usługi, świadczone przez prawników z wiedzą na temat specyfiki działalności niemieckich firm” komentuje mec. Krzysztof Sajewski. „Kluczowe znaczenie ma znajomość rynków, na których działają nasi niemieccy klienci. Dlatego stawiamy na ścisłą współpracę z kolegami z naszych biur w Berlinie i Frankfurcie oraz z podobnymi do naszego zespołami działającymi w 12 innych biurach kancelarii Salans” dodaje.

Uroczyste otwarcie zmodernizowanego zakładu Model Opakowania

Zakład w Czosnowie dołączył do Grupy Model w roku 2002. W roku 2008 przeprowadzono kompleksowe inwestycje polegające m.in. na zakupie nowej maszyny do produkcji tektury, nowych maszyn przetwórczych oraz budowie hal produkcyjno-magazynowych.
Obecnie zakład należy do najnowocześniejszych przedsiębiorstw działających w branży opakowaniowej w Polsce.

Farby KABE Polska głównym sponsorem Justyny Kowalczyk – tegorocznej zwyciężczyni Pucharu świata w narciarstwie klasycznym.

Farby KABE Polska od 1995 roku oferuje na rynku polskim rozwiązania ułatwiające prace budowlane w zakresie ochrony i renowacji wnętrz oraz elewacji budynków, w tym także rewaloryzacji obiektów zabytkowych. Wachlarz produktów marki Farby KABE – masy tynkarskie, farby do wnętrz, farby elewacyjne, impregnaty, materiały gruntujące oraz kompleksowe systemy ociepleń budynków – oferowany jest w składach budowlanych i u profesjonalnych dystrybutorów. Znaczącą pozycję firmy Farby KABE Polska na rynku budowlanym odzwierciedla bogata lista referencyjna obiektów nowych, jak i znanych budynków zabytkowych. Najznamienitszy obiekt referencyjny to Pałac Królewski w Wilanowie.

Pod koniec roku 2008 Farby KABE Polska podpisała umowy sponsorskie z Polskim Związkiem Narciarskim, Justyną Kowalczyk oraz juniorami kombinacji norweskiej Adamem Cieślarem i Pawłem Słowiokiem. Współpraca partnerska i sponsoringowa trwać będzie również w kolejnym sezonie 2009/2010.

Zarząd i Pracownicy firmy są bardzo dumni z osiągnięć Justyny Kowalczyk, w tym jej dwóch złotych medali i jednego brązowego, zdobytych na Mistrzostwach świata i Kryształowej Kuli sezonu Pucharu świata. Będziemy także uważnie śledzić i wspierać jej przygotowania do olimpiady zimowej w Vancouver w 2010 roku.

Ptasia 30 w Berlinie!

Przygotowana przez Centrum Badań Historycznych Polskiej Akademii Nauk w Berlinie, we współpracy ze Stadtmuseum w Berlinie i Muzeum Narodowym w Poznaniu ekspozycja, to opowieść o ponad dwóch wiekach obecności Polaków w Berlinie, o niełatwym sąsiedztwie, o stereotypach i wzajemnych związkach pomiędzy dwoma nacjami.

To nie miała być przyjemna, wyłącznie estetyzująca ekspozycja. Ta wystawa ma „haczyć“, niepokoić niejednoznacznością, prowokować widza. Każe szukać drugiego, trzeciego i czwartego dna w utartych schematach i stereotypach, odnajdować nowe połączenia komunikacyjne i kulturowe. Adaptuje różne konteksty historyczne do nieoczekiwanych zapożyczeń. Temu założeniu podporządkowaliśmy koncepcję aranżacji wystawy. Miało byś współcześnie i wielopłaszczyznowo. – mówi autorka projektu.

Jak przedstawić dwa wieki zawiłej historii ukazanej w setkach różnorocnych dokumentów, dzieł sztuki, pamiątekę Jak poinformować widza i go nie znużyćę Zaintrygować i skłonić do refleksjię Słomczyńska postanowiła na te pytania odpowiedzieć… słowem. Podporządkowała mu przestrzeń. Litery stworzyły hasła, te z kolei ułożyły się w monumentalne obrazy.

I tak zwiedzanie wystawy stało się przygodą. Poszukiwaniem ukrytych znaczeń. Podejmowaną przez widzów grą z niejednoznacznością historii. Wystawę można oglądać w Berlińskim Stadtmuseum do 14 czerwca 2009 roku. Zapraszamy.

Deloitte zaprasza na kolejne webcasty

– 6 kwietnia 2009, godz. 10:00-11:00

Centra Usług Nowoczesnych – wykorzystanie funduszy UE i pomocy publicznej
Iwona Chojnowska-Haponik, Dyrektor Departamentu Inwestycji Zagranicznych, PAIIZ, Michał Turczyk, Menedżer w zespole dotacji i ulg inwestycyjnych, Deloitte, Red. Urszula Mirończuk, dziennik „Rzeczpospolita”.

– 7 kwietnia 2009, godz. 10:00-11:00

Zmiany w MSSF i istotne interpretacje na 2009 rok

Jarosław Suder, Starszy Menedżer w dziale audytu Deloitte, Piotr Łyskawa, Dyrektor w dziale audytu Deloitte.

– 8 kwietnia 2009, godz. 10:00-11:00

SSE – Nowe rozporządzenie strefowe 2009
Tomasz Konik, Dyrektor w dziale doradztwa podatkowego Deloitte w Katowicach i Krakowie, Marek Sienkiewicz, Menedżer w dziale doradztwa podatkowego Deloitte w Krakowie.

Więcej informacji oraz rejestracja: www.deloitte.com/pl/webcasty