Webinar: Cable pooling i linia bezpośrednia: droga do rozwoju OZE i zmniejszenia kosztów energii w biznesie | 22 listopada 2023 r., godz. 10:00 – 11:00

Szanowni Państwo, 

rozwój OZE to jeden z priorytetów UE na nadchodzące lata. W Polsce popularność tego typu inwestycji rośnie, a przedsiębiorcy coraz częściej szukają alternatyw dla energii konwencjonalnej. Jednak istnieją pewne ograniczenia, które utrudniają podłączanie kolejnych źródeł zielonej energii do krajowej sieci oraz wykorzystanie ich w najbardziej efektywny sposób.

Odpowiedzią na ten problem mogą być cable pooling oraz linia bezpośrednia – rozwiązania, które pozwalają podłączyć przynajmniej dwa odnawialne źródła energii do tego samego przyłącza oraz łączyć źródła energii bezpośrednio z odbiorcą.

  • Dlaczego powyższe rozwiązania powinny zainteresować przedsiębiorców, szczególnie tych energochłonnych?
  • Na czym polega nowe rozwiązanie prawne w zakresie cable-poolingu?
  • Jakie są możliwe modele połączenia źródła wytwarzającego energię z siecią elektroenergetyczną za pomocą linii bezpośredniej?
  • Jakie są źródła dofinansowania inwestycji?

Na te i inne pytania odpowiedzą eksperci CRIDO podczas webinaru, który odbędzie się w środę, 22 listopada br. o godzinie 10:00.

Liczba miejsc ograniczona. Udział w webinarium jest bezpłatny.

Przed webinarium otrzymają Państwo mailowo link oraz zalecenia techniczne niezbędne do prawidłowego dołączenia do wydarzenia.

Zapraszamy,
zespół CRIDO

WIĘCEJ INFORMACJI I REJESTRACJA

Ankieta ryzyka prawnego w firmie

Wypełnij darmową ankietę przygotowaną przez naszych specjalistów i sprawdź poziom ryzyka prawnego swojej firmy w obrębie prawa pracy. Ankieta jest całkowicie darmowa.

Wypełnienie ankiety pozwoli wstępnie zweryfikować poziom ryzyka prawnego związanego z prawem pracy w przedsiębiorstwie i wyznaczyć kroki naprawcze. Wypełnij ankietę i dowiedz się, czy twoja organizacja działa zgodnie z prawem, czy też musisz pochylić się nad zmianami.

WYPEŁNIJ ANKIETĘ

Uzyskanie niepełnej liczby punktów oznacza, że powinieneś natychmiast wprowadzić zmiany prawne w swojej firmie.

Po ukończeniu ankiety możliwe będzie uzyskanie bezpłatnej informacji na temat wyników oraz potencjalnych działań naprawczych.

Nie wydawaj pieniędzy na drogie audyty, sprawdź sam poziom ryzyka w swojej firmie.

Kancelaria Radców Prawnych Tomasz Czapczyński sp. k.

Promocja działań PwC | Listopad cz. 2

Ranking deweloperów – 100 największych firm w Polsce

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszą publikacją opracowaną na łamach współpracy PwC Polska z magazynem Builder i Dun&Bradstreet. Ranking deweloperów ukazuje 100 najlepiej prosperujących firm w Polsce, które w 2022 roku osiągnęły najwyższe wyniki finansowe.

Oprócz zestawienia spółek, publikacja zawiera wykresy porównujące firmy w podziale na wskaźniki finansowe, mapy wyników dla poszczególnych województw oraz komentarz ekspertów PwC. Każda z edycji jest również opatrzona komentarzami ekspertów PwC oraz rynkowych liderów dla poszczególnych kategorii.

Zachęcamy do zapoznania się z treścią rankingu:

https://www.pwc.pl/pl/artykuly/ranking-najwiekszych-firm-budowlanych-w-polsce-build-the-future.html?utm_source=email&utm_medium=email-external&utm_campaign=real-estate-construction-&utm_content=konkurs-ranking-najwiekszych-firm-budowlanych-w-polsce-build-the-future-izby-email-email-external-03-11-2023

 

Webinarium: “Działalność innowacyjna i B+R – jak pozyskać finansowanie?
15 listopada godz. 10:00

https://www.pwc.pl/pl/wydarzenia/webinaria/dzialalnosc-innowacyjna-i-b-r-jak-pozyskac-finansowanie.html?utm_source=email&utm_medium=email-external&utm_campaign=tax-ulgi-i-dotacje&utm_content=webinar-dzialalnosc-innowacyjna-i-b-r-jak-pozyskac-finansowanie-izby-email-email-external-06-11-2023

Warsztaty online z BALAJCZA – „Skąd pochodzi japońska wiśnia?” …czyli fakty i mity w marketingu międzynarodowym Japonii.

Wtorek, 14 listopada 2023 r.

godz. 14:00-15:00

Po co jest ten webinar?

  • Aby dowiedzieć się, dlaczego japoński marketing jest tak skuteczny, jaką rolę odgrywają w nim inne państwa, skąd biorą się popularne mity i jakie konsekwencje niesie podatność na nie.

Czego dowiesz się podczas webinaru?

  • Poznasz pełniejszą historię wybranych elementów promujących japońską kulturę ze świata sztuki, kuchni oraz popularnych pojęć typu kaizen czy ikigai.
  • Dowiesz się, jaką rolę odgrywają Stany Zjednoczone w budowaniu wizerunku Japonii w Polsce i Europie oraz czym to skutkuje.
  • Zaznajomisz się z różnicami w postrzeganiu wybranych elementów kultury przez Europejczyków i Japończyków.

Kim jest Izabela Chmiel?

Nazywam się Izabela Chmiel, na co dzień uczę języka angielskiego i japońskiego. Wspieram też expatów z Polski, Japonii i Hiszpanii w rozwoju kompetencji międzykulturowych. Prowadzę szkolenia ze skutecznej komunikacji dla specjalistów z działów HR, sprzedawców i inżynierów, którzy na co dzień współpracują z Japończykami.

Partner spotkania: Sietar Polska

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl ; tel.: +48 601 913 446

Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie www.balajcza.pl.
Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Webinar: KSeF. O kluczowych wyzwaniach, zmianach i planach rozmawiamy z Krzysztofem Rogowskim

Webinar: KSeF. O kluczowych wyzwaniach, zmianach i planach rozmawiamy z Krzysztofem Rogowskim, Kierownikiem Projektu KSeF w Ministerstwie Finansów

9 listopada 2023 r., godz. 10:00-11:30

Szanowni Państwo,

Wdrożenie KSeF to ogromne wyzwanie. Oznacza konieczność zmiany nie tylko rozliczeń VAT, ale również analizy i zmiany wielu procesów. Jest to zatem ogromne przedsięwzięcie wymagające zaangażowania praktycznie wszystkich działów w firmie.

Podczas licznych wdrożeń, spotkań i szkoleń często pojawiają się pytania, na które tylko Ministerstwo Finansów zna odpowiedź.

Gościem specjalnym webinaru będzie Krzysztof Rogowski, Kierownik Projektu Krajowy System e-Faktur, który odpowie na najbardziej nurtujące przedsiębiorców pytania.

Spotkanie poprowadzą: Michał Szwed, partner oraz Tomasz Groszyk, senior manager w CRIDO.

Eksperci z zespołu, który otrzymał główną nagrodę regionu EMEA w kategorii Tax Technology Provider of the Year przyznawaną w najbardziej prestiżowym konkursie firm doradztwa podatkowego International Tax Review.

Agenda spotkania:

– Prawidłowe zrozumienie czekających biznes wyzwań jest niezbędne dla uniknięcia w przyszłości wysokich sankcji z powodu nieprawidłowości we wdrożeniu KSeF.

– Zmieniające się zagadnienia:

  1. zmiana zasad rozpoznawania daty wystawienia i otrzymania faktury (MPOP, ujęcie korekt, zmiany w umowach z tym związane),
  2. architektura IT rozwiązań wspomagających wymianę informacji z KSeF,
  3. zmiana w procesie dokumentowania sprzedaży i obsługą faktur zakupowych

– Rozmowa z ekspertem MF:

  1. Jak wygląda harmonogram najbliższych prac MF związanych ze szczegółami wdrożeniem KSeF? W tym m.in. o:
  2. API dla reżimu awarii + scamowe, obowiązek umieszczania kodów QR (i ew. zwolnienie z niego) oraz ich szczegóły techniczne,
  3. zmiany w JPK związane z KSeF i – szerzej – dalsze plany MF dot. JPK,
  4. zawartość wizualizacji faktur (w tym kwestia prezentacji na wizualizacjach znaczników z węzła Adnotacje, nru KSeF faktury, wymagań dla wizualizacji dokumentów w języku obcym).
  5. Plany MF dotyczące publikacji ewentualnych objaśnień nt. KSeF,
  6. Fakturowanie elektroniczne to nie tylko polski pomysł. Jaki ewentualny wpływ będzie miał pakiet ViDA na ewentualną zmianę modelu wypracowanego w celu wdrożenia KSeF?

– Podsumowanie i opis niezbędnych działań na kolejnych etapach wdrażania KSeF w przedsiębiorstwie.

Spotkanie odbędzie się 9 listopada w godz. 10.00 – 11.30.

Jeżeli macie Państwo inne pytania, które chcielibyście zadać ekspertowi z Ministerstwa Finansów, możemy to zrobić w Waszym imieniu.

Prosimy o kontakt z prowadzącymi.

Michał Szwed

partner

michal.szwed@crido.pl

+48 600 346 441

Tomasz Groszyk

starszy menedżer

tomasz.groszyk@crido.pl

+48 539 391 086

Liczba miejsc ograniczona. Udział w webinarium jest bezpłatny.

Przed webinarium otrzymają Państwo mailowo link oraz zalecenia techniczne niezbędne do prawidłowego dołączenia do wydarzenia

Serdecznie zapraszamy do udziału!

Więcej informacji i rejestracja

Promocja działań PwC | Listopad

  1. Konferencja IMPA Polska, w której PwC jest srebrnym sponsorem tego wydarzenia.
  • Szczegóły oraz rejestracja dostępne są na:  https://konferencja.ipma.pl/
  • Mamy dla Państwa specjalny rabat, uprawniający do 15 % zniżki na zakup biletów. Wystarczy przy rejestracji podać kod: PWC15.

  1. Webinarium CSRD – wszystko o co chcesz zapytać

Jak wynika z przeprowadzonego przez nas badania, niemal 70% firm nie jest przygotowanych do wdrożenia dyrektywy CSRD. Już od przyszłego roku obowiązek ten obejmie ponad 3500 polskich firm, więc wiedza z zakresu raportowania pozafinansowego zyskuje na znaczeniu.

Dlatego serdecznie zapraszamy na webinar “CSRD – wszystko o co chcesz zapytać”, który odbędzie się 14 listopada w godz. 11:00-13:00. W wydarzeniu wezmą udział doświadczeni eksperci, którzy odpowiedzą na najważniejsze pytania dotyczące dyrektywy.

Zachęcamy do zapisów oraz zadawania pytań już podczas rejestracji na stronie wydarzenia.

  1. Studia podyplomowe “ESG Fundamentals for Business”

Studia podyplomowe “ESG Fundamentals for Business” to interdyscyplinarny program stworzony przez wpływowych badaczy i praktyków doradztwa strategicznego, sektorów związanych z ochroną środowiska, prawa i instytucji w tym ekspertów PwC Polska.

Zalety programu:

  • Podejście praktyczne: już w trakcie trwania programu, możesz pracować nad najważniejszymi dla Twojej organizacji kwestiami związanymi z ESG podczas realizacji swojego projektu końcowego, korzystając z wiedzy i porad naszego interdyscyplinarnego zespołu.
  • Metody nauczania: program opiera się na seminariach, studiach przypadków, elementach wykładów oraz praktycznym zastosowaniu narzędzi. Podczas zajęć studenci będą zachęcani do zadawania pytań oraz udziału w dyskusjach.
  • Korzystając z wyjątkowych osiągnięć PwC w dziedzinie ESG, nasz zespół wyposaży Cię w niezbędne narzędzia do stworzenia strategii ESG dla Twojej organizacji.
  • Bazując na dorobku badawczym i doświadczeniach dydaktycznych SGH Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, nasi wykładowcy dopasują wiedzę, którą zdobywasz, do potrzeb społeczności biznesowej.
  • Uczestnicząc w programie prowadzonym w języku angielskim, jesteś gotowy do pracy nad kwestiami związanymi z ESG w międzynarodowym otoczeniu i możesz uczyć się od międzynarodowych ekspertów.

Program Studiów Podyplomowych w zakresie Podstaw ESG dla Biznesu obejmuje 194 godziny i jest podzielony na moduły tematyczne:

Wprowadzenie do zagadnień związanych z raportowaniem ESG: przepisy, taksonomia, motywacja

  • Obszary wdrażania ESG na poziomie przedsiębiorstwa
  • Inwestycje zrównoważone
  • Pomiar i raportowanie ESG
  • ESG jako strategia biznesowa
  • Projekt końcowy / Praca magisterska
  • Studenci opracowują plan ESG możliwy do wdrożenia dla wybranego przedsiębiorstwa lub instytucji jako pracę końcową.

Studia są prowadzone w języku angielskim.

Link do strony: https://www.sgh.waw.pl/be/all/postgraduate-and-mba-studies/postgraduate-studies-esg-fundamentals-business

  1. Konferencja hybrydowa – podatki
  • Konferencja odbędzie się 23 listopada w godz. 9.30-15.30. 
  • Wydarzenie zostanie przeprowadzone w formule online oraz stacjonarnie, w biurze PwC, w Warszawie. Po części stacjonarnej przewidziany jest również czas na networking. Zapisy do udziału stacjonarnego zamykają się 17 listopada.
  • link do strony: https://bit.ly/40kNzmm

W ramach tegorocznej edycji konferencji “Zmiany podatkowe 2023/2024” zaplanowaliśmy 12 bloków tematycznych i 6 godzin spotkań, poświęconych istotnym terminom i kluczowym zmianom podatkowym:

✔️ CIT

✔️ Fundacja rodzinna

✔️ Podatek u źródła i Pillar 2

✔️ Podatki pośrednie

✔️ KSEF

✔️ Regulacje środowiskowe

✔️ Cło

✔️ Ulgi podatkowe i dotacje

✔️ Ceny transferowe

✔️ Kontrole podatkowe

✔️ PIT i ZUS

✔️ Program współdziałania, Connected Compliance

Konferencja odbędzie się 23 listopada w godz. 9.30-15.30.

Wydarzenie zostanie przeprowadzone w formule online oraz stacjonarnej, w biurze PwC, w Warszawie. Po części stacjonarnej przewidziany jest również czas na networking. Zapisy do udziału stacjonarnego zamykają się 17 listopada.

Aby wziąć udział w wydarzeniu, uprzejmie prosimy o rejestrację pod adresem:

https://bit.ly/40kNzmm

Szkolenie online pt. Delegowanie pracowników, praca zdalna i workation – praktyczna wiedza w pigułce

Szanowni Państwo,

Jak legalnie delegować pracowników za granicę? Jak ukształtować pracę zdalną zgodnie z nowymi regulacjami i praktykami? Jaką przyjąć strategię i procedurę w przypadku workation? To tylko nieliczne z pytań, które codziennie nurtują pracodawców i działy HR. W związku z tym Kancelaria Sadkowski i Wspólnicy organizuje 9 listopada 2023 r. szkolenie online pt. Delegowanie pracowników, praca zdalna i workation – praktyczna wiedza w pigułce, które poprowadzą doświadczone ekspertki  – mec. Marta Pietrzak z Działu Prawa Imigracyjnego oraz mec. Monika Kolasińska z Działu Prawa Pracy.

AGENDA:

10:00-11:30 – BLOK I: Delegowanie pracowników

m.in.:

  • Warunki delegowania pracowników za granicę.
  • Rejestracja pracodawcy zagranicznego w Polsce oraz pracodawcy polskiego za granicą. Czy jest konieczna?
  • Wykonywanie pracy za granicą – ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne.

11:30-11:45 – przerwa

11:45-13:15 – BLOK II: Praca zdalna

m.in.:

  • Regulamin pracy zdalnej – uwagi praktyczne z perspektywy kilku miesięcy stosowania pracy zdalnej w polskich firmach.
  • Kto pokrywa koszty pracy zdalnej? Praktyki rynkowe dotyczące wypłaty ryczałtu.
  • Wyjścia prywatne i przerwy podczas pracy zdalnej.

13:15-13:30 – przerwa

13:30-14:30 – BLOK III: Workation, czyli praca zdalna z zagranicy

m.in.

  • Zagrożenia wynikające workation m.in. w zakresie prawa podatkowego i ubezpieczeń społecznych.
  • Workation w regulaminie pracy. Jak powinna wyglądać procedura występowania z wnioskiem pracownika o wykonywanie pracy zdalnej z terenu innego państwa?
  • Kwestie dotyczące bezpieczeństwa informacji.

Pełen program szkolenia – link.

KOSZT UDZIAŁU 1 OSOBY:

  • 450 PLN + VAT

REJESTRACJA:

Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału w szkoleniu!

Śniadanie online z BALAJCZA – „Japonia – Komunikacja niewerbalna”

Czwartek, 9 listopada 2023 r.

godz. 8:00-9:00

W Japonii gesty znaczą więcej niż słowa. Komunikacja bez słów to w Japonii jeszcze jeden sposób na utrzymanie harmonii w relacjach z innymi ludźmi. Wymiana uprzejmych gestów nie ogranicza się do kurtuazji, lecz wypływa z naturalnego szacunku. Wyszukane gesty pokazują również szacunek dla pracy, którą się wykonuje.

W czwartek 9 listopada o godzinie 8.00 zapraszamy na Śniadanie on-line „Japonia – Komunikacja niewerbalna”.

Dowiedzą się Państwo między innymi:

  • jak prawidłowo wykonać japoński ukłon
  • na czym polega „no touching”
  • dlaczego ruch w Japonii jest lewostronny
  • jak Japończycy sygnalizują TAK i NIE
  • oraz poznają Państwo przydatne japońskie gesty

Spotkanie poprowadzi pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z doświadczeniem w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.

Partner spotkania: Sietar Polska

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl tel.: +48 601 913 446

Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie www.balajcza.pl.
Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.