Czy Polacy mogą pracować elastycznie i są gotowi na Work-life fit, nowy trend na rynku pracy?

Talent Place i SW Research prezentują raport z badania.

Jeden z najnowszych światowych trendów na rynku pracy – work-life fit – powoli wkracza do Polski. Wśród jego głównych założeń i wyróżników można wymienić m.in. dowolność wyboru modelu pracy oraz elastyczne podejście do czasu i godzin realizacji projektów. Według raportu „Aktualny model pracy w firmach a system pracy work-life fit”, przygotowanego przez SW Research na zlecenie platformy rekrutacyjnej Talent Place, tylko 10 proc. firm daje swoim pracownikom wybór, czy chcą pracować stacjonarnie, hybrydowo czy zdalnie. W przypadku połowy podmiotów pracownicy mają ustalone odgórnie godziny realizacji zadań, a w 70 proc. firm są oni zawsze rozliczani z liczby godzin poświęconych na swoje obowiązki.

  • Jedynie 25 proc. firm w Polsce pozwala swoim pracownikom na pracę zdalną, a 18 proc. na pracę w modelu hybrydowym. W co drugiej firmie model pracy jest odgórnie ustalony przez pracodawcę.
  • Pracownicy większości firm (61 proc.) mają odgórnie ustalony czas pracy, natomiast w 30 proc. firm możliwość wyboru ram czasowych pracy zależy od stanowiska.
  • Co trzeci badany (30 proc.) deklaruje, że obowiązki zawodowe utrudniły mu zmianę miejsca zamieszkania. Taki sam odsetek wskazuje, że praca była przeszkodą w rozpoczęciu lub kontynuowaniu nauki, a dla 24 proc. respondentów także w założeniu rodziny lub rodzicielstwie.
  • Pracownicy pytani o pożądane benefity, które wspierałyby opiekę nad dzieckiem i/lub ich prywatne cele, wymieniali najczęściej: dopłaty do wakacji (42 proc.), elastyczny czas pracy (39 proc.), dodatkowe dni urlopu (34 proc.), bony na zakupy (34 proc.) czy możliwość regulowania czasu pracy (30 proc.).

Wprowadzenie zdalnego, a następnie hybrydowego modelu pracy do firm na całym świecie, było niewątpliwie jednym z efektów pandemii COVID-19. Jak wynika z badania „Aktualny model pracy w firmach a system pracy work–life fit”, przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie platformy rekrutacyjnej Talent Place, obecnie mniej niż połowa firm w Polsce daje swoim pracownikom możliwość pracy zdalnej (25 proc.) lub hybrydowej (18 proc.). Co więcej, w co drugiej firmie (51 proc.) model pracy jest ustalany odgórnie przez pracodawcę. W przypadku 39 proc. firm możliwość wyboru modelu pracy zależy od stanowiska, a w 10 proc. decyzja zależy od woli pracownika. Badanie wskazuje również, że w 82 proc. firm praca odbywa się w stałych i powtarzalnych godzinach, a tylko w blisko co piątej organizacji (19 proc.) obowiązuje stały czas pracy, ale z elastycznymi godzinami jej rozpoczęcia, np. między 8:00 a 10:00. Ponadto, w 67 proc. firm pracownicy zawsze są rozliczani z tego, ile godzin w ciągu pracy poświęcają faktycznie na swoje zadania, ale w 31 proc. organizacji czasem takie działanie się pomija. Prawie połowa pracowników (48 proc.) uważa za bardziej sprawiedliwe traktowanie w oparciu o efekty pracy, ale aż 44 proc. rozpatruje w ten sposób rozliczenie czasu, w którym wykonało się swoje zadania.

Wpływ obowiązków zawodowych na inne aktywności życiowe

– Z naszego badania wynika, że pracownicy nie mogą liczyć na elastyczność ze strony pracodawców, a większość z nich ma narzucony model i stałe godziny pracy. Z tego powodu przeważnie są oni rozliczani z przepracowanego czasu, a nie zrealizowanych zadań. Mała elastyczność miejsca pracy często wpływa negatywnie na życie osobiste pracowników, którzy ze względu na pracę muszą rezygnować ze swoich prywatnych celów. Tego typu sytuacje doprowadzają często do szybszego wypalenia, frustracji pracowników. Natomiast dla firm – do mniejszej efektywności i zwiększonej rotacji kadr skomentował Przemysław Kadula, CEO Talent Place.

Na potwierdzenie tych słów warto wskazać, że blisko co trzeci badany (30 proc.) deklaruje, że obowiązki zawodowe utrudniły mu zmianę miejsca zamieszkania. Głównymi przyczynami tego były mało elastyczne miejsce pracy (47 proc.) bądź kwestie finansowe (41 proc.). Ponadto, 30 proc. respondentów wskazuje, że obowiązki zawodowe utrudniły podjęcie bądź kontynuowanie nauki. Najważniejsze powody tego to: mało elastyczny czas (45 proc.) lub mało elastyczne miejsce pracy (42 proc.). Ograniczenie w zakresie założenia rodziny lub rodzicielstwa deklaruje prawie co czwarty badany (24 proc.), a co trzeci uczestnik badania (36%) wskazuje również, iż praca utrudniała rozwijanie zainteresowań.

Udogodnienia i sprawy prywatne w godzinach pracy

To samo tyczy się udogodnień dla pracowników. Możliwość realizowania prywatnych celów ułatwia 37 proc. firm, ale taki sam odsetek podmiotów nie wspiera tego w szczególny sposób. Występujące benefity zwykle polegają na dofinansowaniu do kursów i szkoleń (51 proc.), zapewnieniu możliwości pracy zdalnej (49 proc.), pożyczkach pracowniczych (31 proc.) czy możliwości regulowania czasu pracy (29 proc.). Podobnie jest w przypadku załatwiania spraw prywatnych w trakcie czasu pracy – w 49 proc. firm jest to dozwolone jedynie w wyjątkowych przypadkach. Sami pracownicy pytani o ewentualne benefity w pracy, które wspierałyby opiekę nad dzieckiem i/lub ich prywatne cele, wymieniali najczęściej: dopłaty do wakacji (42 proc.), elastyczny czas pracy (39 proc.), dodatkowe dni urlopu (34 proc.), bony na zakupy (34 proc.) czy możliwość regulowania czasu pracy (30 proc.).

Work-life fit – światowy trend w sposobie pracy

– Odpowiedzią na współczesne wyzwania na rynku pracy, ale też wśród samych pracowników może być koncepcja work-life fit, która polega nie tylko na możliwości pracy z dowolnego miejsca, w różnych godzinach, ale też bardziej elastycznego podejścia do formy świadczenia obowiązków, skupienie uwagi na efektach, a nie na czasie pracy. Chodzi tu o takie tworzenie kultury organizacyjnej pracy, która ułatwia łączenie życia zawodowego z osobistym i daje wybór. Takie podejście powoduje, że pracownicy są bardziej zaangażowani, mniej zestresowani, zdrowsi i lepiej skupieni na swoich obowiązkach w momencie, gdy poświęcają swój czas na pracę. To również wymierne korzyści dla pracodawców – większa lojalność pracowników, kreatywność czy efektywność. Pandemia pokazała, że potrafimy pracować zdalnie i jest to bardzo wydajne. Takie podejście wymaga jednak większej elastyczności i zaufania. Niezadowolenie z przymusu powrotu do biura będzie skutkowało zwiększoną rotacją, a to generuje niepotrzebne dodatkowe koszty po stronie pracodawcy – wskazuje Przemysław Kadula.

Adaptacja modelu work-life fit w Polsce – to już powoli się dzieje

Jak wynika z badania, 18 proc. respondentów wykazuje się znajomością trendu work-life fit, przy znajomości work-life balance na poziomie 29 proc. wszystkich respondentów. Po zaznajomieniu się z założeniami obu koncepcji, 39 proc. pracowników wskazało work-life fit jako tę preferowaną (21 proc. wybrało work-life balance.

Taki sam procent respondentów (27) w równym stopniu wskazał work-life fit, jak i work-life balance, w zakresie tego, który z tych modeli bardziej pasuje do opisu obecnych relacji pracownika między życiem zawodowym a prywatnym. Natomiast 29 proc. odpowiedziało, że oba te modele pasują do ich sytuacji w równym stopniu. Zwolennicy koncepcji work-life fit wśród głównych jej zalet wymieniają możliwość wprowadzenia harmonii między życiem zawodowym a prywatnym (51 proc.), wskazujących na work-life fit jako bardziej im odpowiadający. Dodatkowo pracują oni wydajniej, gdy nie czują na sobie presji przełożonych (48 proc.), świadczy to o zaufaniu, jakim pracodawca obdarza pracowników (42 proc.). Przeciwnicy work-life-fit za główny powód podają chęć pracy wg. ściśle ustalonego planu (39 proc.), przyzwyczajenie do obecnego modelu (35 proc.) lub obawę przed chaosem między życiem zawodowym a prywatnym (32 proc.). Jako najważniejsze rozwiązanie, jakie powinna wdrożyć organizacja według badanych w ramach work-life fit wskazują oni przede wszystkim na elastyczny czas pracy (1/3 wymieniła tę cechę jako pierwszą), jasne i sprecyzowane cele dla pracowników (24 proc. na 1 miejscu), elastyczne miejsce pracy (18 proc.), kulturę pracy (16 proc.).

– Chociaż znajomość idei work-life fit nie jest jeszcze na wysokim poziomie w Polsce, to jednak część pracowników już teraz widzi w niej dla siebie wiele zalet. To model korzystny nie tylko dla młodych rodziców czy kobiet w ciąży lub wracających z urlopu macierzyńskiego, ale dla wszystkich tych, którzy dobrze odnajdywali się w okresie powszechnej pracy zdalnej w trakcie pandemii. Czynnikiem, sprawiającym, że wdrożenie idei work-life fit może zakończyć się w danej firmie sukcesem jest na pewno zmiana podejścia samych organizacji na bardziej elastyczne formy współpracy i komunikacji. Już teraz wiele firm, głównie międzynarodowych, wprowadza różne rozwiązania, które są charakterystyczne dla tego modelu – krótszy dzień czy tydzień pracy, dodatkowe dni urlopowe, nie wspominając o możliwościach pracy zdalnej z dowolnej lokalizacji czy dofinansowania domowego biura – podsumowuje Przemysław Kadula.

Z pełnymi wynikami raportu/badania można się zapoznać pod następującym linkiem

Metodologia badania „Aktualny model pracy w firmach a system pracy work–life fit”

Badanie zostało zrealizowane w dniach 18 – 22 marca 2022 r. przez agencję badawczą SW Research na zlecenie Talent Place. Do zebrania wyników wykorzystano metody badawcze CATI (120 wywiadów ze zróżnicowaną próbą pracowników na określonych stanowiskach w określonych segmentach sektora prywatnego w firmach liczących co najmniej 10 pracowników) oraz CAWI (1053 ankiet internetowych wśród aktywnych zawodowo Polek i Polaków powyżej 18 roku życia).

 Informacja o Talent Place:

Talent Place to innowacyjne rozwiązanie rekrutacyjne oparte o platformę profesjonalnych rekruterów. Naszym celem jest dopasowanie jak największej liczby pracowników i pracodawców, tak aby w pełni wykorzystywali swój wzajemny potencjał. Żeby to osiągnąć, stworzyliśmy międzynarodową społeczność ekspertów HR, którzy zawsze są gotowi iść o krok dalej, aby zapewniać najwyższą jakość rekrutacji.

Misją Talent Place jest wytyczenie ścieżki zmian na rynku pracy w kierunku jakości, nowoczesności i elastyczności. W tym celu wdrażamy  modele biznesowe wspierające budowanie partnerskich relacji,  innowacyjne i skuteczne metody pozyskiwania kandydatów oraz na własnym przykładzie tworzymy miejsce pracy przyszłości.

Tworzymy nowoczesną kulturę organizacji – work-life fit – opartą na zaufaniu i partnerstwie. Umożliwiamy naszym pracownikom zorganizowanie swojej pracy w taki sposób, aby mogli rozwijać swoją karierę, jednocześnie mając czas na prywatne pasje, odpoczynek i rodzinę.

Śniadanie online z BALAJCZA – „MADE IN SWEDEN – cóż, że ze Szwecji…”

Środa, 15 czerwca 2022 r.
godz. 9:00-10:00

Weź udział w śniadaniu i poznaj odpowiedź na poniższe pytania:

  • Czy z Trójmiasta jest bliżej do szwedzkiej Karlskrony niż do Warszawy?…
  • Skąd się wziął szwedzki stół i czy naprawdę ze Szwecji? Czy znajdziemy na nim klopsiki mięsne i śledzia?
  • Dlaczego Szwedzi tak bardzo kochają naturę i jakie są ich tradycje związane z biesiadowaniem?
  • Jakie słowa i koncepcje definiują szwedzki naród i dlaczego warto FIKA-ć?
  • Dlaczego milczenie dla Szweda jest nie tylko złotem, ale czymś więcej, a po musztardę można skoczyć do apteki?

O osobliwościach Szwecji, jej pięknej naturze, miastach, zwyczajach i przede wszystkim ludziach, ale również ciekawostkach, o których nie przeczytasz w przewodniku, opowie Małgorzata Musińska-Kubis, która mieszkała i pracowała w tym kraju prawie 7 lat – najpierw jako dyplomata w Ambasadzie RP w Sztokholmie, a potem w biznesie. Małgorzata mieszka obecnie w Warszawie, gdzie pracuje w polskim koncernie chemicznym w pionie łańcucha dostaw. Pracę łączy ze swoją pasją – jest również Trenerem Kompetencji Międzykulturowych i Biznesu, współpracuje ze Szwedzko-Polską Izbą Handlową w Sztokholmie, jest Członkinią SIETAR i nagrywa od niedawna podcasty.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Warsztaty online z BALAJCZA – „BIZNESOWA LEGO-SZAFA”

Czwartek, 9 czerwca 2022 r.
godz. 11:00-12:00

Jeśli:

  • chcesz spędzać poranki, pijąc spokojnie kawę, zamiast nerwowo szukać w szafie rzeczy pasujących do siebie,
  • po pracy nie masz już siły lub chęci na zakupy w centrach handlowych lub gubisz się w gąszczu sklepów w galeriach,
  • masz w szafie ubrania, w których nie chodzisz, choć kosztowały krocie,
  • wolisz kupować rzadziej, ale rzeczy dobrej jakości,
  • chcesz dobrze wyglądać przy jak najmniejszym nakładzie czasu i pieniędzy,

to warsztat „Biznesowa lego-szafa” przychodzi do Ciebie ze stylizacyjnym ratunkiem. Rozwiąże Twoje ubraniowe problemy i pozwoli poczuć się świetnie we własnej skórze.

Kiedy wyglądasz olśniewająco i czujesz się dobrze ze swoim wizerunkiem, rośnie Twoja pewność siebie. A to przekłada się na poczucie, że możesz osiągnąć wszystko!

Kolejny warsztat, który dzięki uprzejmości biura tłumaczeń Balajcza mam przyjemność prowadzić, dedykuję między innymi wszystkim tym, którzy codziennie rano muszą wyjść ze strefy domowego komfortu i zjawić się w biurze/pracy o określonej godzinie.

Temat „lego-szafy” do pracy jest zawsze aktualny dla osób, które, stając rano przed szafą, niezmiennie powtarzają w myśli „nie mam co na siebie włożyć”.

Dzięki wiedzy zdobytej podczas spotkania sprawisz, że Twój styl rozkwitnie, a wybór ubioru do pracy będzie prosty jak nigdy dotąd. Będziesz wyglądać elegancko i profesjonalnie, a przy tym nie będziesz już tracić porannego czasu na wybór odpowiedniego zestawu ubrań. Dowiesz się, jak zrobić to w czasie o połowę krótszym niż dotychczas.

Podczas warsztatu zostaną przedstawione bazowe ubrania oraz dodatki, które ułatwią budowanie stylizacji do pracy.

Poza tym dzięki zdobytej wiedzy:

  • skończysz z kupowaniem ubrań, których nie nosisz,
  • skończysz z długotrwałym tworzeniem codziennych zestawów,
  • zyskasz komfort wyboru i pewność świetnego wyglądu w każdej sytuacji,
  • nauczysz się, jak zaplanować wydatki na ubrania bez zbędnych wyrzutów sumienia.

Program warsztatu:

  1. Co to jest „lego-szafa” i dlaczego warto ją mieć?
  2. Kiedy wiadomo, że lego-szafa jest dla Ciebie?
  3. Sposoby na stworzenie garderoby idealnej
  4. Zalety i wady posiadania lego-szafy
  5. Zrób krok w stronę minimalizmu – czyli kluczowe części i proporcje w Twojej garderobie
  6. Damska i męska „lego-szafa” biznesowa
  7. Praktyczne sposoby na zaplanowanie modowego budżetu

Warsztaty poprowadzi:

Iwona Sasin – inżynier i trener wizerunku. Absolwentka Wydziału Włókienniczego Politechniki Łódzkiej i Université de la Mode, Université Lumière Lyon 2 na Wydziale Komunikacji w Przemyśle Modowym i Luksusowym. Doświadczenie zawodowe zdobywała we Francji, m.in. współpracując z biurami stylu Nelly Rodi, Peclers i Martine Leherpeur. Praktyk przemysłu mody. Posiada bogate doświadczenie międzynarodowe: pracowała we Francji, Włoszech, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwecji. Zajmuje się planowaniem strategicznym i zarządzaniem produkcją na każdym etapie dla międzynarodowych marek odzieżowych. Pisze o modzie i stylu, a także koordynuje konferencje, szkolenia i warsztaty dla klientów w ramach projektów związanych z kreowaniem wizerunku. Wyznaje zasadę „sharing is caring”. Najlepiej czuje się, gdy to, co robi, pozwala innym się rozwijać. Najwyżej ceni działanie zorientowane na człowieka. Zajmuje się rysunkiem mody, tworząc autorskie nadruki. Wzorami pokrywa tkaniny, skóry i powierzchnie z kamieni naturalnych (kwarc, alabaster) oraz z tworzyw sztucznych.

Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, timea.balajcza@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Zaproszenie BALAJCZA na Forum PNSA

Opis wydarzenia:

Całodniowa, merytoryczna konferencja dla menedżerów i dyrektorów polskiego sektora sprzedaży oraz osób aspirujących do tych stanowisk.

7 czerwca, Warszawa | Renaissance Warsaw Airport Hotel

Temat przewodni: Sprzedaż w czasach niepewności – wyzwanie czy zagrożenie

Świat w ciągu ostatnich dwóch lat znacząco się zmienił. Odkryliśmy na nowo takie słowa jak pandemia czy wojna. Pojawiły się one u nas lub tuż za naszymi granicami. Nagle stały się na nowo realne dla ludzi świata Zachodu. To wszystko ma wpływ również na procesy sprzedażowe. Refleksja nad tym wpływem będzie motywem przewodnim Forum.

Celem Forum jest znalezienie odpowiedzi na pytanie czy procesy sprzedażowe w czasach niepewności to w głównej mierze wyzwanie, a więc również szansa do wykorzystania, czy raczej jest to zagrożenie i jeżeli tak, jak i w jaki sposób można mu przeciwdziałać. Czy obecne strategie, modele biznesowe mają dalszą rację bytu, a jeśli nie to czy trzeba je jedynie zmodyfikować czy raczej stoimy przed koniecznością wypracowania ich od nowa. Naturalnie, że oprócz perspektywy makro, zostanie   przedstawiony wpływ wspomnianych czynników na polski rynek sprzedaży. Jak polski rynek sprzedaży zareagował na zmiany? Czy jest na nie odporny? To zaledwie wybrane pytania, na które uczestnicy wydarzenia spróbują znaleźć odpowiedź.

Forum jest inicjatywą Polish National Sales Awards – organizacji, która od ponad czternastu lat działa na rzecz budowania dobrych praktyk w obszarze sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. PNSA co roku nagradza i wyróżnia najlepszych przedstawicieli sektora podczas konkursowej Gali.

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Wydarzenie skierowane jest w szczególności do przedstawicieli firm sprzedażowych, którzy chcą czynnie uczestniczyć w tworzeniu najlepszych standardów w branży.

Udział w Forum jest okazją do spotkania najlepszych specjalistów sektora sprzedaży i obsługi klienta, networkingu, a także szansą na podniesienie swoich kompetencji.

Wystąpienia prelegentów oraz kluczowe wnioski z debaty eksperckiej zostaną przedstawione w publikacji, która zostanie wydana przez Polish National Sales Awards we współpracy z ośrodkiem THINKTANK. Opracowanie będzie stanowić trendbook dla sektora sprzedaży i obsługi klienta na rok 2022/23.

Keynote speakers:

  • Stuart Lotherington, Dyrektor Zarządzający, SBR Consulting
    • Wybitny specjalista sektora sprzedaży, konsultant. Doradza takim gigantom jak Google, Dropbox, a także pomaga mniejszym firmom i start-upom.
  • Roman Polko, Generał dywizji Wojska Polskiego
    • Oficer dyplomowany wojsk powietrznodesantowych i sił specjalnych, doktor nauk wojskowych w specjalności kierowanie organizacją.

Prelegenci:

  • Angelika Chimkowska, Strateg Social Sellingu i Silnych Marek
  • Jakub Kłoczewiak, Executive Director Customer Experience, Allegro.pl
  • Hubert Pełka, Dyrektor marketingu L’Occitane Central and Eastern Europe
  • Henryk Mucha, Prezes Zarządu, PGNiG Obrót Detaliczny
  • Marek Sodolski, Senior Program Manager, Localsearch (Swisscom Directories AG)
  • Stefan Marcu, Senior Partner and Managing Director CEE, Kearney
  • Michał Spoczyński, Dyrektor Departamentu Handlowego, P4 (Play)
  • Bożena Leśniewska, Wiceprezeska Zarządu, Orange Polska

Panel dyskusyjny „Przyszłość Sprzedaży w Polsce”

Finałem Polish National Sales Forum będzie panel dyskusyjny, którego motywem przewodnim będzie przyszłość sprzedaży w Polsce. Jak niepewność polityczno-społeczna i gospodarcza wpłynie na sytuację sektora sprzedaży i obsługi klienta w Polsce?

Debata podsumowująca Forum będzie przestrzenią do wspólnego namysłu nad wskazówkami dla branży.

Uczestnicy panelu:

  • Zbigniew Gajewski, Partner, ośrodek THINKTANK (moderacja)
  • Marek Krzemieniewski, Przedsiębiorca i właściciel firmy Fair Play Plus
  • Henryk Mucha, Prezes Zarządu PGNiG Obrót Detaliczny
  • Barbara Stęchły, Dyrektor Zarządzająca Pionem Sprzedaży w obszarze bankowości detalicznej i biznesowej w banku BNP Paribas
  • Witold Orłowski, Główny doradca ekonomiczny PwC Polska
  • Bożena Leśniewska, Wiceprezeska Zarządu, Orange Polska

Więcej informacji: https://pnsf.pl

W celu dokonania zakupu biletów prosimy o bezpośredni kontakt z PNSA.

Hubert Wejman – Biuro Zarządu PNSA

Tel.: 608 490 374

Mail: hubert.wejman@pnsa.pl

 

 

BALAJCZA – zaproszenie na webinary 31.05.2022 i 2.06.2022

Wtorek, 31 maja 2022 r.

godz. 9:00-10:00

„Lwów – otwarty dla świata”

Lwów (ukr. Львів) to miasto na zachodzie Ukrainy, założone w 1256 roku. Jest nazywane również „Małym Paryżem”, a oficjalne hasło miasta brzmi: „Lwów – otwarty dla świata”.

Jest ważnym ośrodkiem przemysłowym, węzłem kolejowym, lotniczym i drogowym. Stanowi także istotny ośrodek nauki i kultury w Ukrainie. W 1998 roku historyczne centrum Lwowa zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Obecnie, podczas wojny w Ukrainie, jest również ważnym centrum pomocy dla uchodźców.

Weź udział we wtorkowym Śniadaniu i dowiedz się:

  • co mówią dawne legendy o Lwowie,
  • jakie zwierzę jest symbolem Lwowa i ile jego figurek znajduje się w mieście,
  • co warto zwiedzić, będąc we Lwowie,
  • co łączy Lwów z Wrocławiem.

O Lwowie i jej codzienności opowie:

Kateryna Chwiszczuk – trenerka międzykulturowa wielojęzyczna umiejętności miękkich (języki: ukraiński, polski, angielski, francuski), a także trenerka wewnętrzna wspierająca rozwój pracowników w korporacji międzynarodowej. Ma ponad 10-letnie doświadczenie w pracy w międzynarodowych korporacjach z klientami głównie z rynków francuskiego i szwajcarskiego w obszarach: finanse, kadry i płace, obsługa klienta. Wspieranie pracowników i klientów poprzez dostarczanie inteligentnych rozwiązań jest jej pasją. Wierzy, że wyzwania to również możliwości. Urodzona we Lwowie, wychowana w Algierii, od 13 lat mieszka w Polsce.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

————————————–

Czwartek, 2 czerwca 2022 r.

godz. 8:00-9:00

„Turysta w japońskiej restauracji”

Zanim pojedziemy do Japonii, dobrze jest poznać nie tylko zarys historii kraju i mentalność jego mieszkańców. Zwyczaje w Japonii są tak specyficzne, że turysta może czuć się niepewnie w wielu codziennych sytuacjach.

„Turysta w japońskiej restauracji” to temat Śniadania on-line w czwartek 2 czerwca o godz. 8.00.

Wyjaśnimy między innymi, czy należy:

  • zdejmować buty przed wejściem do restauracji,
  • pomodlić się przed posiłkiem,
  • zapłacić za wodę i startery – otoshi,
  • zjeść zupę ramen pałeczkami,
  • zostawić napiwek

oraz czego nie należy robić pałeczkami.

Spotkanie poprowadzi pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z doświadczeniem w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Kancelaria Sadkowski i Wspólnicy zaprasza na bezpłatny webinar

Kancelaria Sadkowski i Wspólnicy zaprasza na bezpłatny webinar pt. 📍 „Nagradzanie i motywowanie pracowników w 2022r.”, który odbędzie się w piątek, 27 maja o godzinie 10.30. Spotkanie poprowadzi Marcin Frąckowiak – radca prawny w Dziale Prawa Pracy w Kancelarii Sadkowski i Wspólnicy. Podczas webinaru nasz ekspert prawa pracy omówi następujące zagadnienia:

➡ Żądania płacowe pracowników – czy pracownik może skutecznie wymusić podwyżkę wynagrodzenia? Na czym polega i jak daleko sięga zasada równego traktowania w zatrudnieniu? ➡Które świadczenia płacowe rzeczywiście motywują a z których można zrezygnować i jak to zrobić zgodnie z prawem?
➡Różne postacie premii – jaka sprawdzi się w danej firmie?
➡Klauzule waloryzacyjne w umowach o pracę oraz wynagrodzenie płacone w walucie obcej – dobre pomysły w czasach inflacji?

Osoby zainteresowane udziałem w spotkaniu prosimy o wysłanie zgłoszenia na adres, d.leszczynska@siw.pl.

Wydarzenie organizowane jest we współpracy z Business Centre Club Małopolska.

Daniel Salamon nowym dyrektorem hotelu Metropol w Warszawie

Kolejny awans w grupie Hotele Warszawskie „Syrena” – Daniel Salamon, dotychczasowy zastępca dyrektora hotelu Metropol, został promowany na dyrektora i poprowadzi trzygwiazdkowy obiekt w centrum Warszawy.

W branży od ponad 10 lat, Daniel Salamon całe swoje zawodowe życie związał z działami gastronomii. Do Hoteli Warszawskich „Syrena” dołączył w 2011 roku i w historycznym hotelu Polonia Palace przeszedł całą ścieżkę kariery, finalnie pełniąc obowiązki zastępcy kierownika gastronomii. Był odpowiedzialny za operacyjne funkcjonowanie działów F&B, w tym restauracji Polonia, Lobby Baru i bankietów. Obejmując w 2019 roku stanowisko zastępcy dyrektora hotelu Metropol,  Daniel skupił się na wprowadzeniu i monitorowaniu standardów obsługi  gości we wszystkich działach, koordynacji ostatniego etapu remontów lobby, restauracji i pokoi, a także na współpracy z najemcami. Hotel Metropol otworzył się po przerwie spowodowanej pandemią w sierpniu 2020 roku. Daniel nadzorował wszystkie kwestie operacyjne, zatrudnienia oraz implementacji procedur i standardów COVID.

„Jestem bardzo dumny ze zgranego i profesjonalnego zespołu hotelu Metropol.” – mówi nowy dyrektor. „Cieszę się, że efekty naszej pracy są zauważane i doceniane przez gości. W licznych opiniach podkreślają idealną lokalizację w centrum miasta, przyjazną obsługę i wygodne pokoje. Lubią nasze funkcjonalne lobby i design restauracji. Chcemy utrzymać wysoką jakość naszych usług, w tym szczególnie chwalonych przez gości śniadań, a także inwestować w szkolenia i rozwój naszych pracowników.”

Prywatnie Daniel jest fanem podróży i dobrej kuchni.

Trzygwiazdkowy hotel Metropol, według projektu znanego i cenionego architekta Zygmunta Stępińskiego, został otwarty w 1965 roku i aktualnie jest częścią grupy Hotele Warszawskie „Syrena”. Jest chętnie wybierany przez gości biznesowych, jak i turystycznych. Posiada 211 pokojów, 2 sale na kameralne spotkania oraz restaurację metro jazz bar & bistro. W 2019 roku zakończono remont lobby, restauracji oraz baru, oddając gościom otwartą, jasną i nowoczesną przestrzeń.

Warsztaty online z BALAJCZA – „Jak obce stało się nasze – zapożyczenia w języku polskim”

Wtorek, 24 maja 2022 r.

godz. 11:00-12:00

Zapożyczenie językowe, inaczej pożyczka lub wyraz obcy, to element językowy zaczerpnięty z języka obcego, który zadomowił się w mniejszym lub większym stopniu jako element języka rodzimego. Pojęcia tego używa się w opozycji do słownictwa rodzimego. Mianem pożyczek określa się wszystkie obce w strukturze danego języka wyrazy, zwroty, typy derywatów, formy fleksyjne, konstrukcje składniowe, związki frazeologiczne.

Podczas warsztatów omówimy:

  • popularne anglicyzmy
  • słowa, które wydają się rodzime, a pochodzą z innych języków
  • jak zapożyczenia i ich używanie wpływają na komunikację między pokoleniami

Spotkanie poprowadzi pani Olga Marek-Kostrzewska, nauczycielka języka polskiego w szkole Lingua Polonica, zawodowo również specjalistka ds. marketingu i PR. Swoje doświadczenie budowała w takich firmach jak Benefit Systems oraz na licznych konferencjach marketingowych.

Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

spotkania@balajcza.pl
Timea Balajcza, tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Śniadanie online z BALAJCZA – „Szwajcaria – różnice kulturowe w biznesie”

Wtorek, 17 maja 2022 r.

godz. 8:00-9:00

Konfederacja Szwajcarska to państwo niezwykłe pod wieloma względami. Nieduży kraj zróżnicowany etnicznie, religijnie i kulturowo, a jednocześnie spojony Willensnation – chęcią wspólnego życia.

Jak skutecznie komunikować się w kraju, w którym są aż cztery języki urzędowe? Na to i inne pytania znajdą Państwo odpowiedź we wtorek 17 maja o godz. 8.00 w czasie Śniadania on-line „Szwajcaria – różnice kulturowe w biznesie”.

Powiemy między innymi:

  • jaki dress code obowiązuje na spotkaniu biznesowym
  • jakie są tematy tabu
  • jakie granice kulinarne dzielą Szwajcarów
  • czy w „kraju zegarków” ważna jest punktualność
  • czym prezydent Szwajcarii jedzie na spotkanie

Spotkanie poprowadzi pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z doświadczeniem w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Język polski jako obcy – komunikacja w pracy bez barier

Nauka języka obcego to dzisiaj konieczność. Jednak dla wielu osób to nie język angielski, a język polski jest teraz priorytetem.

Na liczne zapytania o kurs języka polskiego, które ostatnio do nas napływają, odpowiadamy: „Tak, jak najbardziej!”. Języka polskiego jako obcego uczymy z powodzeniem już od kilku lat, również online.

To ważne, ponieważ nauczanie języka polskiego jako języka obcego działa zupełnie inaczej, niż w przypadku lekcji dla rodzimych użytkowników. Lektor prowadzący tego typu zajęcia musi mieć odpowiednie przygotowanie glottodydaktyczne.

Dlatego też native speakerzy Balajcza są jednocześnie doświadczonymi nauczycielami języka. Dzięki temu są w stanie dostosować poziom zajęć do stawiających pierwsze kroki obcokrajowców. Z kolei uczestnicy mogą szybko i bezstresowo zacząć używać pierwszych zwrotów.

Oferujemy zajęcia indywidualne i grupowe, które przeprowadzamy w wybranym przez klienta miejscu lub całkowicie online.

Prowadząc zajęcia dla firm, dopasowujemy kurs do charakteru obowiązków na konkretnych stanowiskach – tak by słuchacze mogli swobodnie i efektywnie porozumiewać się w codziennej pracy.

Jeśli więc Twoja organizacja mierzy się właśnie z językowym wyzwaniem, skontaktuj się z nami. Udzielimy Ci wszelkich informacji, a – gdy decyzja zapadnie – organizację kursu weźmiemy na siebie.

balajcza@balajcza.pl
Tel.: 22 643 47 94, 98; Tel. kom.: +48 601 913 918

www.balajcza.pl