Szanowni Państwo,
w załączniku znajdą Państwo alert podatkowy „Rewolucja w zakresie obowiązków informacyjnych na potrzeby VAT”. Od 01.10.2020 r. zaczął obowiązywać tzw. nowy plik JPK_VDEK, niosący za sobą szereg wymogów związanych z prawidłowym raportowaniem transakcji VAT. W związku z powyższym prosimy o zapoznanie się z załączonym alertem.
Ponadto zwracamy się z uprzejmą prośbą o zapoznanie się z załącznikiem do alertu podatkowego „Pełna lista grup towarów i usług, rodzajów transakcji oraz dowodów sprzedaży objętych obowiązkowym oznaczeniem”.. Powyższe informacje są niezbędne do prawidłowego sporządzenia rejestru VAT, a co za tym idzie uniknięcia surowych sankcji karno-podatkowych.
Szanowni Państwo,
w załączniku znajdą Państwo alert podatkowy „Rewolucja w zakresie obowiązków informacyjnych na potrzeby VAT”. Od 01.10.2020 r. zaczął obowiązywać tzw. nowy plik JPK_VDEK, niosący za sobą szereg wymogów związanych z prawidłowym raportowaniem transakcji VAT. W związku z powyższym prosimy o zapoznanie się z załączonym alertem.
Ponadto zwracamy się z uprzejmą prośbą o zapoznanie się z załącznikiem do alertu podatkowego „Pełna lista grup towarów i usług, rodzajów transakcji oraz dowodów sprzedaży objętych obowiązkowym oznaczeniem”.. Powyższe informacje są niezbędne do prawidłowego sporządzenia rejestru VAT, a co za tym idzie uniknięcia surowych sankcji karno-podatkowych.
Ten rok radykalnie zmienił nasze postrzeganie przestrzeni: zaczęliśmy unikać miejsc, które dzielimy z nieznajomymi lub takich, które mogłoby narazić nas na przypadkowe spotkania. Rządy na całym świecie nakazały nam pozostać w naszych domach. Firmy zostały zmuszone do masowego eksperymentowania z pracą zdalną. Nasze domy nagle stały się miejscem pracy, spędzania czasu z rodziną, nauki, świętowania i nie tylko – a wszystko to w tym samym czasie.
Podczas Vitra Summit, wydarzenia transmitowanego online w dniach 22 i 23 października, Vitra zamierza wyjść poza oczywiste następstwa pandemii. Wierzymy, że nasze otoczenie nieustannie kształtuje nasze myśli i uczucia. Dobrze zaprojektowana przestrzeń może zmienić kulturę korporacyjną, poprawić nastrój i wpływać na samopoczucie jej mieszkańców. Zapraszamy do wspólnego zastanowienia się z nami, jak tworzyć środowiska przyszłości – w domu, w biurze i w podróży.
Dołącz do nas podczas dwóch dni interaktywnej, cyfrowej wymiany.
Zarejestruj się, aby otrzymać bezpłatny bilet:
https://register.vitra.com/summit-2020
Ten rok radykalnie zmienił nasze postrzeganie przestrzeni: zaczęliśmy unikać miejsc, które dzielimy z nieznajomymi lub takich, które mogłoby narazić nas na przypadkowe spotkania. Rządy na całym świecie nakazały nam pozostać w naszych domach. Firmy zostały zmuszone do masowego eksperymentowania z pracą zdalną. Nasze domy nagle stały się miejscem pracy, spędzania czasu z rodziną, nauki, świętowania i nie tylko – a wszystko to w tym samym czasie.
Podczas Vitra Summit, wydarzenia transmitowanego online w dniach 22 i 23 października, Vitra zamierza wyjść poza oczywiste następstwa pandemii. Wierzymy, że nasze otoczenie nieustannie kształtuje nasze myśli i uczucia. Dobrze zaprojektowana przestrzeń może zmienić kulturę korporacyjną, poprawić nastrój i wpływać na samopoczucie jej mieszkańców. Zapraszamy do wspólnego zastanowienia się z nami, jak tworzyć środowiska przyszłości – w domu, w biurze i w podróży.
Dołącz do nas podczas dwóch dni interaktywnej, cyfrowej wymiany.
Zarejestruj się, aby otrzymać bezpłatny bilet:
https://register.vitra.com/summit-2020
Kancelaria GESSEL miała przyjemność doradzać Grupie LUX MED w kolejnej, dziesiątej już transakcji M&A. Na mocy zawartej umowy do Grupy LUX MED dołącza wielospecjalistyczny szpital św. Elżbiety zlokalizowany na warszawskim Mokotowie. Jest to kolejny etap dynamicznego rozwoju Grupy LUX MED.
Doradztwo Kancelarii miało kompleksowy charakter i objęło analizę due diligence, prace nad dokumentacją transakcyjną i doradztwo w czasie realizacji inwestycji oraz zamknięcia transakcji. Pracami nad projektem kierował Marcin Macieszczak, wspólnik zarządzający Kancelarii GESSEL a trzon multidyscyplinarnego zespołu Kancelarii GESSEL stanowili Michał Boryczka, managing associate oraz Erazm Dutkiewicz, prawnik.
Wielospecjalistyczny szpital św. Elżbiety działa na rynku usług medycznych od blisko 90 lat. W ramach placówki działa 6 nowoczesnych ośrodków leczniczo-edukacyjnych, 14 oddziałów szpitalnych oraz ponad 20 specjalistycznych poradni, w których pracuje zespół liczący blisko 230 osób (w tym 110 lekarzy). Szpital zajmuje powierzchnię blisko 14 tys. m2 i jest wyposażony w nowoczesny, najwyższej klasy sprzęt.
Grupa LUX MED jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce i częścią międzynarodowej grupy Bupa, która działa, jako ubezpieczyciel i świadczeniodawca usług medycznych na całym świecie. LUX MED zapewnia pełną opiekę: ambulatoryjną, diagnostyczną, rehabilitacyjną, szpitalną i długoterminową dla ponad 2 200 000 pacjentów.
https://gessel.pl/news/kancelaria-gessel-doradzala-grupie-lux-med-w-transakcji-nabycia-szpitala-sw-elzbiety/
Kancelaria GESSEL miała przyjemność doradzać Grupie LUX MED w kolejnej, dziesiątej już transakcji M&A. Na mocy zawartej umowy do Grupy LUX MED dołącza wielospecjalistyczny szpital św. Elżbiety zlokalizowany na warszawskim Mokotowie. Jest to kolejny etap dynamicznego rozwoju Grupy LUX MED.
Doradztwo Kancelarii miało kompleksowy charakter i objęło analizę due diligence, prace nad dokumentacją transakcyjną i doradztwo w czasie realizacji inwestycji oraz zamknięcia transakcji. Pracami nad projektem kierował Marcin Macieszczak, wspólnik zarządzający Kancelarii GESSEL a trzon multidyscyplinarnego zespołu Kancelarii GESSEL stanowili Michał Boryczka, managing associate oraz Erazm Dutkiewicz, prawnik.
Wielospecjalistyczny szpital św. Elżbiety działa na rynku usług medycznych od blisko 90 lat. W ramach placówki działa 6 nowoczesnych ośrodków leczniczo-edukacyjnych, 14 oddziałów szpitalnych oraz ponad 20 specjalistycznych poradni, w których pracuje zespół liczący blisko 230 osób (w tym 110 lekarzy). Szpital zajmuje powierzchnię blisko 14 tys. m2 i jest wyposażony w nowoczesny, najwyższej klasy sprzęt.
Grupa LUX MED jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce i częścią międzynarodowej grupy Bupa, która działa, jako ubezpieczyciel i świadczeniodawca usług medycznych na całym świecie. LUX MED zapewnia pełną opiekę: ambulatoryjną, diagnostyczną, rehabilitacyjną, szpitalną i długoterminową dla ponad 2 200 000 pacjentów.
https://gessel.pl/news/kancelaria-gessel-doradzala-grupie-lux-med-w-transakcji-nabycia-szpitala-sw-elzbiety/
Już w listopadzie startuje Program Rozwoju Kompetencji Menedżerskich – Skuteczny Menedżer!
Program dedykowany jest kadrze zarządzającej, czyli: liderom, menedżerom, kierownikom, brygadzistom i mistrzom, którzy rozpoczynają swoją karierę na stanowisku zarządzającym lub pragną doskonalić swoje umiejętności i działać skuteczniej.
Skuteczny Menedżer posiada dynamiczny i narzędziowy charakter zajęć, pozwalający na rozwój kompetencji zarówno miękkich jak i twardych w obszarze skutecznego zarządzania. Opracowany został przez doświadczonych praktyków – Renatę Danielewicz oraz Tomasza Bereźnickiego.
Po ukończeniu programu uczestnicy otrzymują prestiżowy certyfikat.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową: www.skutecznymenedzer.com
Dla członków Izby specjalna zniżka.
Za nami trzecia edycja badania Human Capital Practices Survey, przeprowadzonego przez Polsko-Szwajcarską Izbę Gospodarczą we współpracy z firmą Boyden. Ankieta podzielona była na trzy obszary: produkcja, sprzedaż oraz SSC/CEO/IT.
Firmy zostały zapytane o praktyki w obszarze benefitów, incentive’ów, oraz kwestie związane z employer brandingiem, programami poleceń czy stażami. Co więcej, firmy podzieliły się (także anonimowo) swoimi danymi odnośnie rotacji oraz planowanym vs. zrealizowanym wzrostem wynagrodzeń. W tym roku dodaliśmy również pytania dotyczące pandemii Covid-19 i jej wpływu na rynek HR.
Jako że mamy dane z trzech lat, możemy zaobserwować zmiany na rynku pracy. Pod tym linkiem znajdą Państwo krótkie podsumowanie badania.
Jeśli są Państwo zainteresowani przeprowadzonym badaniem, prosimy o kontakt z nami swisschamber@swisschamber.pl
Serdecznie zapraszamy do udziału w webinarium na temat “Jak skutecznie wprowadzić produkty FMCG do Szwajcarii” organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu 14 października o godz. 15.00.
Podczas spotkania zostaną omówione m.in. następujące tematy:
- jak wygląda lokalny rynek produktów FMCG,
- o aktualnych trendach konsumenckich wśród Szwajcarów,
- na co zwracać uwagę w kontaktach biznesowych ze Szwajcarami,
- o różnicach w regulacjach prawnych, przepisach celnych, certyfikatach itd.
Więcej informacji oraz rejestracja dostępne są na stronie:
www.paih.gov.pl/20201014/webinarium_fmcg_szwajcaria
Już w październiku startuje Program Rozwoju Kompetencji Menedżerskich – Skuteczny Menedżer!
Program dedykowany jest kadrze zarządzającej, czyli: liderom, menedżerom, kierownikom, brygadzistom i mistrzom, którzy rozpoczynają swoją karierę na stanowisku zarządzającym lub pragną doskonalić swoje umiejętności i działać skuteczniej.
Skuteczny Menedżer posiada dynamiczny i narzędziowy charakter zajęć, pozwalający na rozwój kompetencji zarówno miękkich jak i twardych w obszarze skutecznego zarządzania. Opracowany został przez doświadczonych praktyków – Renatę Danielewicz oraz Tomasza Bereźnickiego.
Po ukończeniu programu uczestnicy otrzymują prestiżowy certyfikat.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową: www.skutecznymenedzer.com
Dla członków Izby specjalna zniżka.