Bartłomiej Woźniak i Paweł Kwiatkowski awansowali na stanowisko managing associate

Z przyjemnością informujemy, że w naszej kancelarii na stanowisko managing associate awansowali dr Bartłomiej Woźniak, adwokat w zespole fuzji i przejęć kierowanym przez Macieja Kożuchowskiego oraz Paweł Kwiatkowski, adwokat w zespołach: postępowań sądowych oraz projektów specjalnych (risk&support), kierowanych przez Piotra Schramma.

Dr Bartłomiej Woźniak specjalizuje się  w fuzjach i przejęciach, bankowości i finansach oraz w prawie spółek i prawie handlowym. Jego doświadczenie obejmuje współpracę z wieloma funduszami private equity oraz venture capital. Doradzał w ramach transakcji typu share deal oraz asset deal zarówno po stronie kupującego jak i sprzedającego. Uczestniczył w akwizycjach prowadzonych w formie buy-outs (w tym w ramach wykupu lewarowanego lub wykupu menedżerskiego) lub expansion capital. Posiada doświadczenie w doradztwie w zakresie zorganizowanych procesów sprzedaży, transakcjach z wykorzystaniem ubezpieczenia odpowiedzialności z tytułu oświadczeń i zapewnień (W&I Insurance) oraz projektach o charakterze transgranicznym.

Z Kancelarią związany jest od 2014 roku.

Paweł Kwiatkowski reprezentuje klientów w sporach korporacyjnych (m.in. reprezentował  i doradzał – zarówno po stronie powoda jak i pozwanego – w postępowaniach dotyczących odpowiedzialności członków zarządu spółki za działania na szkodę spółki), budowlanych (m. in. reprezentował wykonawców i inwestorów na etapie postępowań przed Sądem Najwyższym w sprawach ze skargi kasacyjnej) i z zakresu prawa cywilnego. Prowadzi postępowania karne i karno-skarbowe (m. in. reprezentował prezesa zarządu spółki w sprawie obejmującej zarzut udziału w zorganizowanej grupie przestępczej oraz wyłudzenia nienależnego zwrotu podatku VAT). Doradza  w kluczowych transakcjach M&A (m. in reprezentował przed sądem i doradzał w sporach wynikłych z transakcji dotyczącej spółki z branży odpadowej) i negocjacjach, w tym o charakterze międzynarodowym.

Członek Komitetu Arbitrażowego Sądu Arbitrażowego Lewiatan od lutego 2017 roku.

Z Kancelarią GESSEL związany jest od 2012 roku.

Serdecznie gratulujemy!

 

https://gessel.pl/news/bartlomiej-wozniak-i-pawel-kwiatkowski-awansowali-na-stanowisko-managing-associate/

 

“Coraz starsi i bez pracy. Jak zaktywizować pracowników 50+?” Wykład i warsztaty w ramach SHAKE UP THE WORKPLACE! w Zurychu

Zurych, Szwajcaria – 9 marca, podczas SHAKE UP THE WORKPLACE! w Zurychu, będę mieć przyjemność wygłosić wykład o metodach i korzyściach płynących z aktywizacji zawodowej osób w wieku 50+. Wydarzenie, przeznaczone dla CEO i specjalistów HR, będzie prowadzone w języku angielskim. W jego trakcie odbędą się angażujące rozmowy oraz warsztaty. W imieniu Career Partners International, partnera eventu, pragnę zaprosić Państwa na konferencję i zaoferować 15% zniżki na bilety.

Więcej szczegółów o SHAKE UP THE WORKPLACE! oraz informacje o rezerwacji biletów znajdą Państwo w poniższej informacji.

Rödl & Partner laureatem “Diamentów Forbesa 2020”


Firma Rödl & Partner po raz drugi została laureatem prestiżowego rankingu „Diamenty Forbesa” prezentującego firmy o najbardziej dynamicznym wzroście wartości. Znalazła się na liście rankingowej przedsiębiorstw o przychodach od 5 do 50 mln zł dla województwa mazowieckiego. Tytuł „Diament Forbesa 2020″ jest potwierdzeniem pozycji w gronie najlepszych firm na polskim rynku.

Miesięcznik Forbes co roku wydaje ranking prezentujący od 1,5 tys. do 2 tys. firm, które wyróżnia dynamiczny rozwój i efektywność procesów biznesowych. Kryteria, którymi kierowano się przy ocenie przedsiębiorstw zostały opracowane na podstawie szwajcarskiej metody wyceny wartości firm i oparte są na wynikach finansowych za ostatnie dwa lata działalności, wartości majątku, historii i wiarygodności płatniczej oraz braku negatywnych zdarzeń prawnych. Zestawienie jest tworzone w oparciu o konkretne dane i powstaje pod nadzorem Bisnode – niezależnego eksperta i europejskiego lidera w gromadzeniu, opracowywaniu i dostarczaniu informacji gospodarczej.

Ranking Forbesa prezentuje firmy w trzech kategoriach: o rocznych przychodach powyżej 250 mln zł, pomiędzy 50 a 250 mln i 5-50 mln złotych. Specjalny raport, w którym zostaną przedstawione wyniki rankingu „Diamenty Forbesa 2020″ będzie dołączony do miesięcznika Forbes nr 2/2020, który dziś ukazał się w sprzedaży.

Rödl & Partner to międzynarodowa firma świadcząca zintegrowane usługi profesjonalne w obszarach: audyt, business process outsourcing, doradztwo podatkowe, doradztwo prawne, consulting. Obecna jest w 50 krajach w 111 biurach. Na rynku polskim funkcjonuje od 28 lat, doradzając firmom z różnych branż i segmentów.

 

Nowe obowiązki w zakresie cen transferowych – informacja o cenach transferowych TPR-C/TPR-P

Problematyka cen transferowych należy do najistotniejszych zagadnień w obszarze międzynarodowego prawa podatkowego. W celu ułatwienia zrozumienia najnowszych zmian w przepisach zapraszamy Państwa do uczestnictwa w bezpłatnym webinarium:

Nowe obowiązki w zakresie cen transferowych – informacja o cenach transferowych TPR-C/TPR-P

Webinarium odbędzie się 13 lutego w godzinach 11:30 12:30, a nasz ekspert wskaże najważniejsze
do spełnienia wymogi oraz działania, które należy podjąć, aby dostosować się do obowiązujących przepisów. Wśród omawianych tematów znajdą się:

  • przegląd nowych obowiązków sprawozdawczych od 1 stycznia 2019 r.,
  • złożenie informacji – jej forma, terminy, podmioty zobowiązane,
  • wątpliwości i wstępne zalecenia – jak się przygotować.

Organizator: Rödl & Partner

Termin: 13 lutego 2020 r. godz. 11:30-12:30

Język: webinarium przeprowadzone będzie w języku polskim

Prowadzący: Daria Walkowiak, adwokat, Manager; Łukasz Szczygieł, doradca podatkowy, Senior Associate

Zarejestruj się >>

Również 13 lutego, o godzinie 14.30 odbędzie się webinarium o tej samej tematyce, prowadzone
w języku niemieckim przez Darię Walkowiak. Zarejestruj się na webinarium w języku niemieckim.

 

Adam Kraszewski szefem praktyk Prawa Pracy i Life Sciences / IP


Od 1 stycznia br. 
Adam Kraszewski kieruje praktykami Prawa Pracy oraz Life Sciences / IP.

Mecenas Adam Kraszewski jest członkiem zespołu Kancelarii GESSEL od 2006 roku.

Posiada wieloletnie doświadczenie z zakresu prawa pracy (zarówno indywidualnego, jak i zbiorowego). Współpracuje z Klientami, oferując im kompleksowe wsparcie, wymagające szerszego spojrzenia i łączenia doświadczeń z różnych dziedzin prawa. Adam Kraszewski mając szeroką wiedzę z zakresu prawa pracy, ochrony danych osobowych, compliance, Life Sciences oraz prawa własności intelektualnej zapewnia Klientom wszechstronny ogląd i kompleksowe wsparcie nakierowane na długoterminową, opartą na zaufaniu, współpracę. Prowadząc projekty, proaktywnie wdraża takie właśnie rozwiązania zapewniając Klientom bezpieczeństwo prawne. Mecenas Kraszewski prowadził  m. in. szereg projektów refundacyjnych na wszystkich etapach postępowania, doradzał w zakresie prowadzenia reklamy produktów leczniczych, jak i wspierał we wdrażaniu rozwiązań IT. Z zakresu prawa pracy wprowadzał programy motywacyjne, w tym oparte o akcje czy wspierał klientów w sporach z ZUS.

Ma na swoim koncie liczne publikacje, w szczególności z dziedziny prawa pracy i prawa farmaceutycznego, oraz wystąpienia podczas konferencji i szkoleń.

“Niezmiernie się cieszę, że mogę objąć tak wspaniałą funkcję.
Z GESSEL jestem związany już od wielu lat i wiem, że Kancelaria to najwyższej klasy specjaliści. Jest dla mnie wielkim zaszczytem,
że mogę objąć kierowanie praktyką stworzoną i prowadzoną przez wiele lat przez Dorotę Bryndal. Współczesny rynek to wielkie wyzwania ale wiem, że z takim zespołem jak zespół Kancelarii GESSEL byliśmy, jesteśmy i będziemy najlepsi.”

Adam Kraszewski
szef praktyk Prawa pracy i Life Sciences / IP, radca prawny 

“Life Science / IP i prawo pracy to jedne z kluczowych obszarów współczesnego biznesu.  Niezbędnym było, aby na czele tych praktyk w naszej firmie stanął ceniony i doświadczony specjalista. Tak też się stało, z czego się bardzo cieszę! 14 lat bliskiej współpracy z Adamem pozwala mi z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że nasz serwis w zakresie prawa pracy, Life Sciences / IP jest i będzie na najwyższym poziomie.
Adamie, gratuluję Ci  serdecznie,
a naszym Klientom życzę satysfakcji z naszych usług!”

Marcin Macieszczak
wspólnik zarządzający, radca prawny 

 

Warsztaty “PPK z perspektywy pracodawcy”

Masz przed sobą wdrożenie Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) w firmie? W Twoim przedsiębiorstwie działa już PPK i zastanawiasz się co dalej? Warsztaty „PPK z perspektywy pracodawcy” to praktyczne przykłady z wdrożeń, case studies, porady ekspertów z różnych dziedzin. Wszystko o PPK w jednym miejscu.

Od 1 stycznia 2020 r. do wdrożenia Pracowniczych Planów Kapitałowych zobowiązana jest większość przedsiębiorstw. Jednak PPK to nie tylko nowy i potencjalnie istotny element krajowego systemu emerytalnego oraz szansa dla pracowników na wyższe emerytury. To także wiele obowiązków pracodawców, związanych z wdrożeniem PPK w przedsiębiorstwie oraz z ich dalszym prowadzeniem na przestrzeni lat. O tym jak przygotować się do PPK, o praktycznych aspektach ich wdrażania i funkcjonowania już 5 lutego podczas warsztatów „PPK z perspektywy pracodawcy” opowiedzą eksperci – prawnicy, specjaliści ds. kadr i HR, przedstawiciele funduszy inwestycyjnych, niezależny analityki finansowy oraz reprezentant Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR).

Szczegółowa agenda i zapisy: https://www.roedl.pl/pl-pl/pl/event.aspx?ID=16

W lutym zapraszamy również na kolejne warsztaty PPK w innych miastach Polski:

Organizatorem warsztatów jest Rödl & Partner: roedl.pl

Business and Investment Climate Survey 2020

Zapraszamy Państwa do udziału w corocznej ankiecie dotyczącej badania koniunktury gospodarczej i atrakcyjności inwestycyjnej Polski.

Ankieta realizowana jest wspólnie z izbami bilateralnymi w Polsce, działającymi w ramach International Group of Chambers of Commerce (IGCC).

Adresatem ankiety są inwestorzy zagraniczni oraz przedsiębiorcy działający na polskim rynku.

Badanie dostępne jest na platformie internetowej.

W ankiecie można wziąć udział do 2 marca. Dostępne są trzy wersje językowe (polska, angielska i niemiecka).

 

Kancelaria GESSEL doradzała funduszowi AVALLON w inwestycji w Clovin S.A.


Kancelaria GESSEL doradzała funduszowi AVALLON przy realizacji transakcji nabycia większościowego pakietu akcji Clovin S.A.

Realizacja zawartej umowy inwestycyjnej umożliwi rozszerzenie portfela innowacyjnych i ekologicznych produktów, a także kontynuację intensywnego programu inwestycyjnego rozpoczętego przez Spółkę oraz umocnienie pozycji na rynku krajowym i w eksporcie. Poza wzrostem organicznym planowane są także akwizycje w segmencie środków czystości. Wspólnym celem akcjonariuszy jest maksymalne wykorzystanie potencjału spółki.

Doradztwo Kancelarii GESSEL miało kompleksowy charakter i obejmowało wsparcie na wszystkich etapach transakcji, w tym przeprowadzenie prawnego badania due diligence, przygotowanie wniosku do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wsparcie w negocjacjach dokumentacji transakcyjnej oraz przeprowadzeniu zamknięcia.

AVALLON jest niezależną polską firmą zarządzającą funduszami private equity. Jest pionierem rynku wykupów menedżerskich w Polsce – od 2001 roku AVALLON MBO uczestniczył w ponad 100 transakcjach typu MBO (Fundusze Avallon MBO są pierwszymi takimi podmiotami w Europie Środkowo-Wschodniej).

Grupa Clovin S.A. (www.clovin.com.pl) to producent profesjonalnych i konsumenckich proszków do prania oraz środków czystości, obecny na polskim rynku od ponad 20 lat. Początkowo spółka koncentrowała się na produkcji profesjonalnych proszków w segmencie przemysłowym (m in. hotele, szpitale). Stopniowo zaczęto wprowadzać środki czystości dla konsumentów do użytku domowego (B2C), które dziś stanowią zdecydowaną większość przychodów spółki (w 2011 przychody wyniosły 111 mln PLN). Obecnie spółka ma oddziały w Niemczech i na Litwie oraz zakład produkcyjny na Ukrainie, a produkty marki Clovin stosowane są w ponad 25 krajach na 5 kontynentach.

Zespołem Kancelarii GESSEL kierował Maciej Kożuchowski, wspólnik, radca prawny. W transakcję zaangażowani byli również: Bartłomiej Woźniak, starszy prawnik, adwokat; Karolina Krzal-Kwiatkowska, starszy prawnik, adwokat, Michał Trociuk, starszy prawnik, adwokat, Marta Grabiec, starszy prawnik, adwokat, Anna Haciuk, prawnik oraz Christian Schmidt, wspólnik, adwokat niemiecki i Bernadeta Kasztelan-Świetlik, wspólnik, radca prawny.

https://gessel.pl/news/kancelaria-gessel-doradzala-funduszowi-avallon-w-inwestycji-w-clovin-s-a/

BALAJCZA poleca: wywiad z Timeą Balajcza do artykułu pt. “Tradycja, która jednoczy”

W grudniu 2019 r. kolejny raz Instytut Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka poprosił o wywiad Panią Timeę Balajcza, Dyrektor Zarządzającą BALAJCZA Linguistic Services. Tym razem temat artykułu to: „Tradycja, która jednoczy”.

„Pomiędzy momentem, kiedy schowany zostanie adwentowy wieniec, na którym dogasła już ostatnia, czwarta świeca, a chwilą, gdy w domu będą rozbrzmiewać radosne okrzyki dzieci rozpakowujących prezenty, Węgrzy i Polacy zasiądą do wyjątkowego posiłku – wieczerzy wigilijnej, którą 24 grudnia rozpoczną świętowanie Bożego Narodzenia. Sposób, w jaki przeżywamy Święta, jest dowodem na to, jak wiele nas łączy – to przede wszystkim wdzięczność i zachwyt nad tym, że na świat przyszedł Zbawiciel, a ponadto szczególne w tym czasie skupienie na budowaniu więzi z bliskimi. Są też różnice, wynikające z kultywowanych w naszych krajach tradycji, na które nakładają się dodatkowo zwyczaje wypracowane w poszczególnych domach.

Wywodząca się z szesnastowiecznej Alzacji tradycja choinki, pod polskie dachy zawędrowała na przełomie osiemnastego i dziewiętnastego stulecia, a pod węgierskie – w pierwszej połowie dziewiętnastego. Kiedyś zarezerwowana dla ludzi zamożnych, dziś, w czasie Świąt, mniejsza lub większa stoi w prawie każdym domu. Zarówno polska jak i węgierska tradycja nakazuje ubrać choinkę w Wigilię, ale w Polsce, na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci, zwyczaj ten zanikł i teraz choinki kupuje się i ozdabia co najmniej na kilka dni przed Wigilią. Węgrzy pozostali wierni starej tradycji.

Timea Balajcza, która od ponad dwudziestu lat mieszka w Warszawie i prowadzi tu firmę lingwistyczną, opowiada, że 24 grudnia na ulicach jej rodzinnego Budapesztu można spotkać wielu dziadków spacerujących z wnukami. Często zachodzą z nimi do kościoła, aby obejrzeć jasełka, zwane na Węgrzech Betlehem. W tym czasie rodzice i inni dorośli, którzy zostali w domu, przynoszą do niego choinkę i ją ubierają. Kiedy maluchy wracają ze spaceru, wita je dźwięk dzwoneczka – znak, że dom właśnie odwiedziło Dzieciątko Jezus, przynosząc podarunki, a także widok przystrojonej choinki oraz leżące pod nią prezenty. Timea podkreśla, że to wyjątkowo piękna i bardzo lubiana, nie tylko przez dzieci, tradycja. Po przeprowadzce do Polski i narodzinach córek, kultywowała ją przez kilka lat, aż w końcu niemożność kupienia ładnego i świeżego drzewka 24 grudnia zmusiła ją do zaniechania tego zwyczaju.”

Dostęp do całego artykułu >>>

Instytut Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka to organizacja, do której celów i zadań należy w szczególności:

  • pielęgnowanie polsko-węgierskich tradycji i dziedzictwa oraz ich promowanie w życiu publicznym i międzynarodowym;
  • propagowanie nauki języka, kultury i polsko-węgierskiej współpracy młodzieżowej;
  • rozwijanie wzajemnej współpracy naukowej, oświatowej, kulturalnej, gospodarczej i sportowej;
  • kreowanie i wspieranie inicjatyw oraz projektów mających na celu lepsze wzajemne poznanie się;
  • wspieranie działań, które służą zwiększeniu innowacyjności i konkurencyjności Polski i Węgier.

 

Smaki Wschodu w Hotelu Metropol

Z początkiem nowego roku Hotel Metropol zaprasza do odkrycia kulinarnych smaków naszych wschodnich sąsiadów.

Menu dostępne jest w restauracji metro jazz bar & bistro do końca lutego. W załączeniu znajdą Państwo menu.