„10 ZMIAN W PRAWIE – WIOSENNE PORZĄDKI W FIRMIE”
PUBLIKACJA EKSPERTÓW RÖDL & PARTNER

Adwokaci i radcy prawni kancelarii Rödl & Partner opracowali bezpłatną broszurę „10 ZMIAN W PRAWIE – WIOSENNE PORZĄDKI W FIRMIE”, aby ułatwić przedsiębiorcom zrozumienie zmian w przepisach i nowych regulacji obowiązujących w 2019 roku. Znajomość aktualnych rozwiązań prawnych, szans i wyzwań, które ze sobą niosą, ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i bezpieczeństwa przedsiębiorstw, szczególnie że niespełnienie nowych wymogów może prowadzić do przykrych konsekwencji, w tym kar administracyjnych i finansowych.

W broszurze omówione zostały najciekawsze zagadnienia, obejmujące m.in. politykę compliance, cyberbezpieczeństwo, ułatwienia dla małych i średnich przedsiębiorstw, zmiany w prawie pracy i prawie energetycznym. Eksperci omawiają kluczowe kwestie, na które należy zwrócić szczególną uwagę rozpoczynając „wiosenne porządki” w firmie. Przy każdym zagadnieniu pojawia się również odniesienie do podstawy prawnej, co umożliwia czytelnikowi pogłębioną analizę tematu.

Pobierz bezpłatną broszurę ze strony Rödl & Partner

Rödl & Partner to międzynarodowa firma świadcząca zintegrowane usługi profesjonalne w obszarach audytu, Business Process Outsourcingu, doradztwa podatkowego, doradztwa prawnego i consultingu. Rödl & Partner jest obecny w 111 biurach w 51 krajach.  Więcej informacji na www.roedl.pl

Poradnik eksportera z Polski do Szwajcarii

Przedstawiamy Państwu Poradnik eksportera z Polski do Szwajcarii stworzony przez p. Annę Nowakowską z firmy Compliance Expert.

Poradnik obejmuje kwestie regulacji prawnych dotyczących eksportu, a także współpracy bilateralnej pomiędzy Szwajcarią a Unią Europejską. Dodatkowo informuje o tym, jak rozliczać się ze szwajcarskim kontrahentem, omawia kwestie oclenia towaru i wymienia potrzebne dokumenty.

Poradnik eksportera został ponadto uzupełniony o rozdział dla firm, które wybierają się na targi do Szwajcarii.

Zapraszamy do lektury poradnika, a także kontaktu z p. Anną Nowakowską w przypadku dodatkowych pytań.

Oferta komunijna

Marriott – dla dzieci i rodziców!

Celebruj najważniejsze chwile w wrszawskim hotelu Marriott – zaproś rodzinę oraz przyjaciół na wyjątkowe przyjęcie komunijne.

Oferta komunijna na rok 2019

Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz kontaktu z naszym doradcą, który zaopiekuje się Państwem na każdym etapie realizacji przyjęcia:

karolina.ziemba@marriott.com | +48 501.772.600

Wealth Solutions wyłącznym dystrybutorem firmy Armin Strom w Polsce

Firma Wealth Solutions została wyłącznym polskim dystrybutorem szwajcarskiej manufaktury zegarkowej Armin Strom. To kolejny krok przedsiębiorstwa w kierunku rozwoju sprzedaży unikatowych czasomierzy nad Wisłą. Spółka planuje również organizację cyklu spotkań dla kolekcjonerów, prezentujących najciekawsze szwajcarskie marki zegarkowe.

Wealth Solutions to polska firma specjalizująca się w tworzeniu i sprzedaży luksusowych przedmiotów kolekcjonerskich, takich jak zegarki, monety, rzadkie edycje whisky, rumu, czy koniaku. W poprzednich latach zbudowała wraz z uznanymi szwajcarskimi manufakturami zegarkowymi serię Spirit Watches oraz zegarek Warszawianka. Obecnie firma planuje rozwój sprzedaży luksusowych zegarków manufakturowych, które do tej pory w Polsce nie były dostępne lub ich obecność nad Wisłą była mocno ograniczona. W ten sposób miłośnicy zegarków otrzymają bezpośredni dostęp wielu wyjątkowych marek.

Chcemy rozwijać współpracę z szwajcarskimi manufakturami, które tworzą unikatowe pod względem charakteru i zastosowanych rozwiązań technicznych zegarki. Stawiających na bezkompromisową jakość oraz wyjątkowość produktów, mających ciekawą historię do opowiedzenia i wytwarzających czasomierze w bardzo ograniczonej liczbie. Cieszę się, że pierwszą firmą z którą przychodzi nam zintensyfikować współpracę, jest właśnie Armin Strom, ponieważ manufaktura ta idealnie wpisuje się w to podejście oraz to właśnie od niej kilka lat temu zaczęła się nasza przygoda z rynkiem zegarków – powiedział Łukasz Baranowski, Wiceprezes Wealth Solutions.

Manufaktura Armin Strom to firma, która we własnym zakresie wytwarza niemal wszystkie elementy zegarka, włącznie z mechanizmami. Finalny produkt od A do Z powstaje w jednym miejscu, a skala produkcji, z uwagi na długi i pracochłonny proces, jest niewielka i w ciągu roku mury manufaktury opuszcza zaledwie ok 400 czasomierzy. Firma została założona w 1967 r. przez Armin Stroma, niezwykle utalentowanego zegarmistrza z pasją do szkieletowania zegarków. Do dziś dnia ta niezwykła technika budowy czasomierzy w taki sposób, by mechanizm był przynajmniej częściowo widoczny od strony tarczy zegarka, jest specjalnością manufaktury. Obecnie przedsiębiorstwo jest kierowane przez dwóch przyjaciół i pasjonatów Serge’a Michela i Claude’a Greislera. To właśnie ten duet jest odpowiedzialny za niesamowity rozwój firmy w ostatnich latach, za stworzenie tak niezwykłych zegarków jak Dual Time Resonance, własnego mechanizmu z turbillonem, czy zdobycie trzech nagród Red Dot Design Award. Wealth Solutions i Armin Strom to z pewnością doskonałe połączenie.

Wealth Solutions tworzy i sprzedaje niezwykłe produkty oraz doskonale czuje nasze zegarki i dzieli nasze wartości, takie jak profesjonalizm, wyjątkowość i innowacyjność – powiedział Serge Michel, właściciel marki.

Firma Wealth Solutions planuje również organizację cyklu kameralnych spotkań, prezentujących najciekawsze szwajcarskie manufaktury. Seria ta będzie prawdziwą gratką dla miłośników zegarmistrzostwa z Polski. Pierwsze wydarzenie w ramach tego cyklu zostanie poświęcone marce Armin Strom, a jego gościem specjalnym będzie Serge Michel. Spotkanie stanowi dla kolekcjonerów znakomitą okazję do zobaczenia na żywo niezwykłych czasomierzy produkowanych przez tą szwajcarską manufakturę, najnowszych stworzonych w jej murach modeli, posłuchania osoby odpowiedzialnej za niebywały rozwój marki i bezpośredniego z nią porozmawiania. Partnerem wydarzenia jest Polsko-Szwajcarska Izba Gospodarcza, a patronem medialnym magazyn Zegarki i Pasja oraz Book of Luxury.

Dobry tłumacz musi czasem z rzodkiewki zrobić krewetkę

To wydarzyło się naprawdę: podczas wizyty w Japonii ówczesny Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, Lech Wałęsa, opowiedział dowcip o komunistach, przyrównując ich do rzodkiewek, czerwonych na zewnątrz, i białych w środku. Nie wiedział, że rzodkiewki w Japonii są białe. Na szczęście wiedział o tym jego tłumacz, który błyskawicznie zadecydował o zamianie rzodkiewek na krewetki.

Znajomość odbiorcy

Ten przykład obrazuje wyzwania, z jakimi mierzą się na co dzień tłumacze pomimo tego, że żyjemy w erze coraz lepszych, powszechnie dostępnych tłumaczeń maszynowych. Niewiele osób wie, że nadal istnieją obszary, w których algorytm komputerowy nie da sobie rady, a tłumaczenia wykonane przez człowieka są bezkonkurencyjne. Choćby literatura piękna. Albo teksty marketingowe.

„BALAJCZA tłumaczy tekst marketingowy na 23 języki!”- informował jeden z ubiegłorocznych newsletterów firmy Balajcza Linguistic Services z Warszawy. „Jest nam miło poinformować, że BALAJCZA wykonała kolejny projekt tłumaczeniowy w języku hindi. Tym razem tłumaczyliśmy hasła marketingowe z języka polskiego na język hindi”  – można było przeczytać w kolejnym. Firma tłumaczeniowa Balajcza, specjalizująca się m. in. w tłumaczeniach tekstów marketingowych na rynki całego świata, współpracuje z globalną siecią ponad 1500 tłumaczy, wśród których sporą grupę stanowią tak zwani tłumacze natywni (ang. native). To oni najlepiej wywiązują się z zadania, jakim jest „dopasowanie tekstów w języku obcym do lokalnych warunków tak, aby brzmiały one naturalnie i oczywiście marketingowo poprawnie w danym kraju”, czytamy dalej w newsletterze Balajcza.

Teksty marketingowe zlecają najczęściej klienci wchodzący na zagraniczne rynki lub wprowadzający na nie kolejne produkty bądź usługi. Ze względu na bogate słownictwo, które może dotyczyć wszelkich sfer życia, oraz kreatywność przekazu, stanowią one jedno z największych wyzwań w branży tłumaczeniowej. Chcąc dotrzeć do odbiorcy w obcym kraju, tłumacz musi przede wszystkim doskonale znać jego język. Dzięki temu uniknie wszelkich pułapek językowych, o których chętnie  donoszą takie strony internetowe jak Engrish.com. To jednak nie wystarcza. Tłumacz powinien znać też samego odbiorcę: w jakiej formie się do niego zwracać, jaki styl życia preferuje, jakie wartości są w jego kulturze nienaruszalne itd. Ma to szczególne znaczenie w przypadku tłumaczeń pomiędzy językami krajów i kultur, które bardzo się od siebie różnią, na przykład Europy i Azji. Brak wiedzy o realiach, w jakich funkcjonuje adresat kampanii marketingowej, może z łatwością doprowadzić do jej fiaska. Jest bardzo prawdopodobne, że potencjalni konsumenci odrzucą produkt lub usługę, jeśli nie zrozumieją przekazu, zostaną obrażeni  lub doprowadzeni do śmiechu. A nieudany przekład zasili któryś z licznych blogów marketingowych w sekcji „Najgorsze nieudane tłumaczenia reklam” lub „Kolejne wpadki wielokulturowych marek”. 

Niezależnie od rodzaju tekstu, tłumaczenie zawsze powinno brzmieć naturalnie dla odbiorcy. Dlatego tłumaczom dokonującym przekładu na język ojczysty jest łatwiej. „Na uniwersytecie było to w każdym razie przesłanie, które nam przekazano: tłumacz zawsze tłumaczy na swój język ojczysty. Chyba, że jest całkowicie dwujęzyczny, ponieważ mieszkał w rodzinie mieszanej albo w obu krajach.”, mówi jedna z tłumaczek języka francuskiego współpracujących z Balajcza Linguistic Services. Ale oczywiście nie oznacza to, że nie ma wybitnych tłumaczy, którzy poradzą sobie z przekładem równie dobrze, co tłumacz native. „Myślę, że jest to kwestia wrażliwości, którą nabywa się tylko przez głębokie poznanie mentalności mieszkańców kraju. Aby przetłumaczyć język, należy przetłumaczyć kulturę”, dodaje tłumaczka Balajcza.

Tłumaczenie na francuski? Ale na który francuski?

Nasz świat nie jest jednak taki prosty: w wielu przypadkach języka nie da się przyporządkować jednemu tylko krajowi i jednej kulturze. Tego samego języka mogą używać mieszkańcy w różnych krajach i na różnych kontynentach. Podlega on wówczas lokalnym wpływom i różni się, w mniejszym lub większym stopniu, od wariantu uznanego za standardowy. Dobrym przykładem jest tutaj język francuski, który, z przyczyn historycznych, ma swoje główne odmiany w Belgii, Kanadzie i w krajach afrykańskich.  W tym świetle pojęcie tłumacza natywnego staje się mniej oczywiste. Odmiana języka staje się dodatkowym czynnikiem, który firma taka jak Balajcza musi uwzględnić wybierając tłumacza do realizacji niektórych zleceń. Pochodzący z kanadyjskiej prowincji Quebec tłumacz języka francuskiego nie będzie prawdopodobnie idealnym wyborem, jeśli tekst przeznaczony jest dla francuskojęzycznych Belgów. Oczywiście za wyjątkiem, że od dłuższego czasu mieszka w Belgii…

Być przygotowanym na wszystko

Założona w 2010 roku w Warszawie Balajcza Linguistic Services obsługuje obecnie 250 kombinacji językowych. Nie jest to katalog zamknięty, firma chętnie podejmuje nowe wyzwania w reakcji na potrzeby rynku i klientów. Te zaś są trudne do przewidzenia i zależne od trendów w światowej gospodarce, globalnej sytuacji politycznej, migracji ludności , nieprzewidzianych wydarzeń itd. Jedno jest pewne: według 22 edycji Ethnologue, językowej bazy danych organizacji SIL international, na świecie w użyciu znajduje się obecnie 7.111 języków. Mimo kontrowersji wokół SIL International, której zarzuca się działalność misjonarską w lokalnych społecznościach, tak ogromna liczba żywych języków i ich ciągła ewolucja to fakty. Języki wymierają, wracają do użytku, rozprzestrzeniają się, mieszają między sobą. Większość z nich prawdopodobnie nigdy nie stanie się przedmiotem zlecenia w firmie tłumaczeniowej ulokowanej w środkowej Europie. Gdyby tak się jednak stało, klient Balajcza może liczyć na najwyższą jakość usług, a adresat tłumaczenia na tekst, który brzmi dla niego naturalnie. Nie wolno nikomu wmawiać, że rzodkiewki są czerwone na zewnątrz, a białe w środku, jeśli akurat tak nie jest.

Polska trzecia w rankingu. Niepewność regulacyjna doskwiera firmom.

11 kwietnia w siedzibie PAP w Warszawie odbyła się konferencja, na której zaprezentowane zostały wyniki 14. ankiety o klimacie inwestycyjnym w Polsce.

Ankieta została zrealizowana wspólnie z izbami bilateralnymi w Polsce, działającymi w ramach International Group of Chambers of Commerce (IGCC). Jej adresatem byli inwestorzy zagraniczni oraz przedsiębiorcy działający na polskim rynku.

Udział w badaniu wzięło 205 firm zagranicznych działających na polskim rynku oraz ok. 1400 inwestorów z kilkunastu innych krajów Europy.

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami ankiety a także informacją prasową.

Wyniki

Informacja prasowa

Loty Gdańsk-Zurych – otwarcie połączenia

W poniedziałek, 1 kwietnia odbyło się uroczyste otwarcie nowego połączenia Gdańsk – Zurych linii lotniczych Swiss International Air Lines.

Podczas pierwszego lądowania samolot Swiss International Air Lines został przywitany salwą wodną. Następnie na lotnisku w Gdańsku odbyła się konferencja prasowa, podczas której m.in. Jürg Burri, Ambasador Szwajcarii w Polsce wygłosił przemówienie.

Wieczorem zaproszeni goście zgromadzili się na uroczystej gali w hotelu Radisson Hotel&Suites w Gdańsku zorganizowanej wspólnie przez Swiss International Air Lines, Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy oraz Polsko-Szwajcarską Izbę Gospodarczą.

Od 1 kwietnia linie Swiss International Air Lines latają na trasie Gdańsk – Zurych cztery razy w tygodniu – w poniedziałki, środy, piątki i niedziele. Pod tym linkiem mogą Państwo zobaczyć film z otwarcia nowego połączenia.

PPK i najważniejsze zmiany w prawie pracy 2019

Szanowni Państwo,

z Nowym Rokiem weszła w życie nowelizacja Kodeksu Pracy. Dopasowanie wewnętrznych procedur do tych zmian jest istotne nie tylko dla zapewnienia zgodności z aktualnym stanem prawnym, ale też wzmacniania poczucia pracowników, że pracodawca o nich dba. To oni są w końcu najważniejszym zasobem firmy. Zapraszamy na spotkanie ze specjalistą prawa pracy, który przybliży najistotniejsze zmiany:

PPK i najważniejsze zmiany w prawie pracy 2019

Szczegółowy program szkolenia znajdą Państwo na stronie wydarzenia, a w nim m.in.:

– przechowywanie dokumentacji pracowniczej,
– Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK).

Spotkanie odbędzie się 9.04.2019 r. w Gdańsku, przy al. Grunwaldzkiej 472B, w budynku Olivia Four (sala Mars).

Koszt uczestnictwa wynosi: 200 zł + 23% VAT za osobę lub 100 zł + 23% VAT za osobę (klienci Rödl & Partner).

Zgłoszenia przyjmujemy do 5.04.2019 r. poprzez naszą stronę oraz mailowo na adres: anna.sliwinska@roedl.com.

Warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie potwierdzenia mailem o zarejestrowaniu uczestnika.

Serdecznie zapraszamy!

Bossard – Rekordowe wyniki za 2018 rok

Rekordowe wyniki za 2018 rok

Kolejny rok rekordowych wyników finansowych Grupy Bossard. Strategia rentownego wzrostu przynosi efekty.

Wyniki za miniony rok dowodzą, że Grupa Bossard konsekwentnie podąża ścieżką stabilnego wzrostu. Stały wzrost wydajności doprowadził do rekordowych przychodów ze sprzedaży, a także wskaźników EBIT i dochodu netto. EBIT wzrósł o 12,1 procent do 108,8 mln CHF, a zysk netto o 6,5 procent do 85,4 mln CHF. Wyłączając wynik pozaoperacyjny w roku ubiegłym, zysk netto wzrósł o 12,8 procent. Wzrost wydajności opiera się na rekordowej sprzedaży wynoszącej 871,1 mln CHF (+10,8 procent).

CEO Bossard AG David Dean podkreśla: “Rok finansowy 2018 po raz kolejny potwierdza naszą strategię rentownego wzrostu.” Rok do roku marża EBIT wzrosła z 12,3 do 12,5 procent.

Rosnący popyt na rozwiązania złączne, jak również usługi logistyczne i inżynieryjne Bossard, to skutek postrzegania firmy jako solidnego partnera. Ponadprzeciętny wzrost sprzedaży we wszystkich trzech regionach rynku w 2018 roku odzwierciedla działania na rzecz rozwoju, które Bossard konsekwentnie prowadzi w ostatnich latach.

Mimo że w drugiej połowie roku Bossard musiał odnaleźć się w trudniejszym otoczeniu gospodarczym, szczególnie na rynkach europejskich, sprzedaż roczna w tym regionie wzrosła o 10,8 procent do rekordowej wysokości 493,0 mln CHF. W wielu krajach regionu Bossard odnotował dwucyfrowe stopy wzrostu. Wypracowano również wysoki jednocyfrowy wzrost na dwóch największych rynkach europejskich: w Szwajcarii i Niemczech.

Na rynku amerykańskim wysokie zapotrzebowanie na produkty i usługi Bossard utrzymuje się od połowy roku. Sprzedaż w Ameryce w 2018 roku wyniosła w sumie 240,9 mln CHF, odnotowując satysfakcjonujący wzrost o 9,4 procent (10,1 procent w walucie lokalnej). Na wzrost popytu w drugiej połowie roku pozytywnie wpłynęła współpraca z największym amerykańskim producentem pojazdów elektrycznych, który znacząco zwiększył produkcję aut modelu 3. Na tak dobre wyniki w Ameryce składają się również przeprowadzone z powodzeniem przejęcia z poprzednich lat, a także wzrost sprzedaży o 55,6 procent w Kanadzie oraz o 9,3 procent w Meksyku.

Również w Azji Grupa Bossard poczyniła znaczne postępy, zbierając owoce swojej konsekwentnej wieloletniej polityki inwestycyjnej. Sprzedaż w tym regionie wzrosła aż o 13,4 procent do 137,2 mln CHF (+12,5 procent w walucie lokalnej). Odnotowano dwucyfrowe stopy wzrostu na najważniejszych azjatyckich rynkach Bossard: w Chinach oraz Indiach. Tajlandia, Tajwan i Australia również osiągnęły wyniki na podobnym poziomie.

Rekordowy EBIT

W 2018 roku Grupa Bossard po raz pierwszy w swojej historii przekroczyła pułap 100 mln CHF zysku operacyjnego. Wzrósł on w stosunku do roku poprzedzającego o 12,1 procent do 108,8 mln CHF. W ostatnich latach można zauważyć regularne przyrosty zysku operacyjnego, co wskazuje na zauważalny wzrost wydajności.

W ciągu ostatniej dekady marża EBIT regularnie szła w górę. Tendencja ta została przerwana w zasadzie tylko na krótki czas przez kryzys finansowy w 2009 roku. W roku finansowym 2018 Grupa Bossard znów zdołała zwiększyć marżę EBIT: z 12,3 do 12,5 procent. “Każdego roku przeprowadzamy inwestycje, które mają zapewnić nam stały i rentowny wzrost w dłuższej perspektywie. Pod tym względem rok 2018 był kolejnym, który dowodzi słuszności naszego zaangażowania inwestycyjnego. Jesteśmy obecni w różnych krajach i na różnych rynkach, które obiecują ponadprzeciętną rentowność. Nie bez powodu nasza marża EBIT jest znacznie wyższa od średniej w branży “, podkreśla CEO Bossard AG David Dean.

Większy zysk – wyższa dywidenda

Solidny i szeroko zakrojony wzrost wydajności przyniósł zysk netto w wysokości 85,4 mln CHF (+6,5 procent). Wyłączając wynik nieoperacyjny pochodzący ze sprzedaży nieruchomości w wysokości 4,5 mln CHF netto, zysk operacyjny netto wzrósł o znaczące 12,8 procent. Na tej skorygowanej podstawie zysk ze sprzedaży wzrósł z 9,6 do 9,8 procent.

Zyski Grupy Bossard uzyskane w 2018 roku przekładają się na zwiększenie dywidendy. Polityka Bossard w tej kwestii jest jasna i przejrzysta: 40 procent zysku netto trafia do akcjonariuszy. Na corocznym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy 8 kwietnia 2019 roku Zarząd zaproponuje podwyższenie dywidendy z 4,20 CHF do 4,50 CHF za zarejestrowany udział A.

Stabilny bilans pomimo energicznej działalności inwestycyjnej

W roku finansowym 2018 dynamiczny rozwój Grupy Bossard zwiększył sumę aktywów o 11,9 procent do 604,1 mln CHF. Rozwój ten wynika z nieprzerwanej działalności inwestycyjnej, połączonej ze zwiększeniem operacyjnego kapitału obrotowego netto. Należy odnotować wzrost poziomu zapasów, wynikający z wyższej sprzedaży. Jest to celowe zwiększenie zaangażowania kapitałowego, mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa dostaw klientom.

Pomimo intensywnej działalności inwestycyjnej oraz wzrostu operacyjnego kapitału obrotowego netto, struktura bilansu Grupy Bossard pozostaje stabilna. Wskaźnik kapitału własnego w roku finansowym 2018 nadal wzrastał, osiągając pułap 51,3 procent (dla porównania w 2017 roku było to 48,9 procent), co znacznie przewyższa długoterminowy cel 40 procent. Stabilna sytuacja finansowa Bossard znajduje również odzwierciedlenie w stosunku zadłużenia netto do kapitału własnego, którego wartość spadła z 0,5 do 0,4, mimo że zadłużenie netto w okresie sprawozdawczym wzrosło ze 124,0 mln CHF do 130,2 mln CHF.

Ostrożny optymizm na 2019 rok

Wychodząc z dobrej pozycji po minionym roku, Grupa Bossard chce zrobić kolejny krok naprzód dążąc do zachowania tendencji wzrostowej również w roku 2019. Założenia te zostały podjęte ze świadomością, że gospodarka, szczególnie na rynkach europejskich, straciła nieco impet od drugiej połowy 2018 roku. Miały na to wpływ między innymi: niepewność związana z Brexitem, niższe wyniki sprzedaży w przemyśle motoryzacyjnym, a wreszcie spory handlowe między USA i Chinami. Czynniki te mogą przytłumić dynamikę wzrostu w Grupie.

Bossard zdaje sobie sprawę, że tegoroczny rozwój gospodarczy jest ustalony na znacznie niższym poziomie niż w 2017 czy 2018 roku. W świetle tych trudnych warunków celem Grupy jest przekroczenie w bieżącym roku obrotowym poziomu 900 milionów CHF sprzedaży. Jednocześnie firma pragnie utrzymać rentowność na poziomie ponadprzeciętnym dla branży. Perspektywa ta zakłada, że nie nastąpią istotne zmiany na rynkach, a wahania kursów walut nie wpłyną drastycznie na wyniki Grupy.

Informacja prasowa w języku angielskim oraz raport roczny do pobrania:
https://www.bossard.com/pl/o-nas/nowosci-i-komunikaty-prasowe/2019/03/wyniki-2018.aspx

Dodatkowych informacji udzieli:
Katarzyna Czajkowska-Więcaszek
Senior Marketing Specialist
email: kczajkowska@bossard.com
tel. kom.: 661 066 044

Informacje ogólne

Grupa Bossard jest wiodącym międzynarodowym dostawcą rozwiązań produktowych i usług w branży elementów złącznych oraz technologii montażu dla sektora przemysłowego. Z szerokim portfolio ponad 1.000.000 produktów oraz sprawdzoną wiedzą z zakresu doradztwa technicznego (inżynierii) i zarządzania zapasami (logistyka), Bossard jest uznanym dostawcą oraz solidnym partnerem biznesowym. Marka jest także pionierem w tworzeniu inteligentnych systemów do zarządzania produkcją
w myśl idei Przemysłu 4.0. Klientami Grupy są zarówno lokalne jak i globalne firmy przemysłowe, które korzystają z rozwiązań Bossard w celu poprawy swojej wydajności.

Bossard jest notowany na giełdzie SIX Swiss Exchange. Zatrudnia 2500 pracowników w ponad 77 lokalizacjach na całym świecie. Polski oddział Grupy – Bossard Poland Sp. z o.o. mieści się w Radomiu i dysponuje kilkudziesięcioosobowym zespołem specjalistów we wszystkich trzech wymiarach działalności firmy: rozwiązań produktowych, inżynierii montażu oraz inteligentnych systemów logistyki produkcji.

W 2018 roku Grupa Bossard osiągnęła sprzedaż na poziomie 871,1 mln CHF.