Zgłoś dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu do 15 stycznia 2019!

Jeszcze do 15 stycznia firmy mogą zgłaszać działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju do największego w Polsce przeglądu CSR – Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, wydawanego od 17 lat przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zgłoszenia praktyk odbywają się poprzez formularz na stronie: odpowiedzialnybiznes.pl/raport2018/.

Do Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki” można zgłaszać praktyki nowe i długoletnie w 7 obszarach: ład organizacyjny, praktyki z zakresu pracy, prawa człowieka, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej. Należy je rejestrować do 15 stycznia (przedłużony termin zgłoszeń) poprzez formularz na stronie: http://odpowiedzialnybiznes.pl/raport2018/. Nie ma ograniczeń w liczbie przesyłanych praktyk. Zgłoszenie oraz ich publikacja są bezpłatne.

CSR wymaga szerszego spojrzenia na działalność firmy. Obok bardzo ważnego zaangażowania społecznego, konieczne jest uwzględnienie wpływu firmy w innych obszarach takich jak na przykład ład organizacyjny i środowisko naturalne, czy oddziaływania na poszczególnych interesariuszy np. pracowników, dostawców czy konsumentów. Z tego też powodu dobre praktyki zgłaszane do Raportu grupujemy w siedmiu, głównych obszarach opisanych w normie ISO 26000, dotyczącej społecznej odpowiedzialności biznesu. W ten sposób raport staje się największym w Polsce przeglądem odpowiedzialnego biznesu, świetnym źródłem wiedzy o stanie polskiego CSR, pozwala edukować i inspirować do bardziej odpowiedzialnego postępowania w biznesiemówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Dlaczego warto zgłosić dobre praktyki?

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” jest przeglądem praktyk przypisanych tematycznie do obszarów zgodnych z normą ISO 26000. Zgłaszając swoje praktyki do Raportu firma dołącza do grona organizacji upowszechniających w Polsce przekonanie, że warto prowadzić działania społeczne, prośrodowiskowe czy też przyczyniające się do poprawy ładu organizacyjnego. Raport jest szeroko dystrybuowany do biznesu, mediów, administracji publicznej, studentów i wykładowców czy organizacji pozarządowych. W ten sposób firma może swoimi praktykami inspirować kolejne podmioty a jednocześnie stwarzać szansę na nawiązywanie nowych partnerstw i rozwijania współpracy. Zyskuje dodatkową okazję do prezentacji i komunikacji swoich osiągnięć w dziedzinie CSR.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu ogłosi raport podczas konferencji planowanej na koniec marca 2019 roku. Do udziału w wydarzeniu w sposób szczególny zaproszone zostaną firmy, których działania znalazły się w raporcie. Spotkanie będzie okazją do rozpoczęcia komunikacji o zakwalifikowaniu praktyk firmy do największego w Polsce przeglądu odpowiedzialnego biznesu. Obok wersji drukowanej oraz cyfrowej (w postaci pliku PDF dostępnego online), wszystkie działania z raportu zostaną opublikowane w wyszukiwarce dobrych praktyk na portalu odpowiedzialnybiznes.pl. Obecnie na platformie znajduje się ponad 3500 przykładów działania firm – odpowiedzialnybiznes.pl/dobre-praktyki/.

Zgłoszenia

Na część poświęconą działaniom firm składają się praktyki nowe i długoletnie. Praktyki nowe to przykłady działań CSR dotychczas niepublikowane w żadnym z raportów Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a realizowane w 2018 roku. Praktyki długoletnie opisano przynajmniej raz w dotychczas wydanych raportach i kontynuowane były również w 2018 roku. Zgłoszenia można dokonać przez formularz http://odpowiedzialnybiznes.pl/raport2018/ do 15 stycznia br. (przedłużony termin zgłoszeń).

Liczba zgłaszanych praktyk nie jest ograniczona, ale warunkiem ich zakwalifikowania jest zgodność z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu i adekwatność względem normy ISO 26000. Ostatecznej weryfikacji dokonuje Komitet Merytoryczny złożony z przedstawicieli Forum Odpowiedzialnego Biznesu pod przewodnictwem dyrektorki generalnej, Marzeny Strzelczak.

Więcej informacji na temat: zgłaszania i redakcji praktyk, obsługi formularza, ukazania się raportu, udziela Marta Borowska, menedżerka projektów w Forum Odpowiedzialnego Biznesu (tel. 22 627 18 71, e-mail: marta.borowska@fob.org.pl).

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Raport jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce. W części wprowadzającej znajdują się artykuły i komentarze ekspertów/ekspertek. Stałym elementem publikacji jest także przegląd wybranych artykułów prasowych oraz kalendarium wydarzeń związanych z CSR. Poprzednie edycje dostępne http://odpowiedzialnybiznes.pl/typ-publikacji/raporty-publikacje-fob/.

 

Kontakt dla mediów:
Agnieszka Siarkiewicz, mobile: 669 510 483, e-mail: agnieszka.siarkiewicz@fob.org.pl 

***

Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest najdłużej działającą, już od ponad 18 lat, i największą organizacją pozarządową w Polsce, która zajmuje się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu w kompleksowy sposób. Forum to organizacja typu think-and-do-tank, pozostająca inicjatorem i partnerem przedsięwzięć kluczowych dla polskiego CSR. Inspirujemy biznes, który zmienia świat, i łączymy ludzi, którzy zmieniają biznes. Działamy na rzecz zrównoważonego rozwoju. Więcej informacji na stronie www.odpowiedzialnybiznes.pl.

Victorinox szuka najemcy

Firma Victorinox Poland poszukuje najemcy do budynku biurowego klasy A o nazwie Victorinox. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą.

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagra po raz pierwszy w Szwajcarii!

Miło nam poinformować, że Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagra po raz pierwszy w Szwajcarii!

W imieniu organizatorów, Polish Executives Switzerland oraz Polish Professionals in Switzerland, chcielibyśmy zaprosić Państwa 13 stycznia 2019 (13:00-19:00) do Limmathall (Hardturmstrasse 122a, Zurych). Organizatorzy zadbali o interesujący program, w którym przewidziane są koncerty oraz atrakcje dla dzieci. Więcej szczegółów znajdą Państwo na stronie www.facebook.com/wospch

Zmiany w cenach transferowych

Szanowni Państwo,

mając na uwadze zmiany w obszarze cen transferowych wchodzące w życie od 1 stycznia 2019 oraz pojawiające się pytania w zakresie praktycznym, zapraszamy Państwa na szkolenie:

Zmiany w cenach transferowych od 1.01.2019 r.

Spotkanie ma na celu usystematyzowanie wiedzy i udzielenie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się wątpliwości. Szczegółowy program szkolenia w załączeniu.

Spotkanie odbędzie się w 15.01.2019 w biurze Rödl & Partner w Warszawie, ul. Sienna 73.

Koszt uczestnictwa wynosi: 200 zł + 23% VAT za osobę lub 100 zł + 23% VAT za osobę (klienci Rödl & Partner).

Zgłoszenia przyjmujemy do 10.01.2019 poprzez formularz na naszej stronie
Warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie potwierdzenia mailem o zarejestrowaniu uczestnika.

Program i rejestracja

Najważniejsze zmiany podatkowe 2019

Eksperci Rödl & Partner przygotowali dla przedsiębiorców broszurę, w której opisanych zostało dziesięć najważniejszych zmian w prawie podatkowym. Zmiany te znacząco wpływają na działalność przedsiębiorstw, a niedostosowanie się do nadchodzącej rzeczywistości podatkowej może grozić sankcjami i dodatkowymi obowiązkami po stronie podatników.

Broszura w przystępny sposób przedstawia zmiany, które ustawodawca wprowadza lub planuje wprowadzić w 2019 roku. Poruszono w niej m.in. kwestie związane z raportowaniem schematów optymalizacyjnych, ulgami podatkowymi dla przedsiębiorców, zmianami w dokumentowaniu cen transferowych oraz rozliczaniu: wydatków na samochody służbowe, kosztów uzyskania przychodów, czy podatku u źródła od dywidend i należności licencyjnych.

W publikacji zawarto także informacje o najistotniejszych wymogach, które należy spełnić i najważniejszych działaniach, które należy podjąć, aby dostosować się do nowych regulacji.

Pobierz bezpłatnie broszurę ze strony Rödl & Partner:


http://www.roedl.net/pl/pl/publikacje/broszury/broszura_10_najwazniejszych_zmian_w_podatkach_w_roku_2019.html

Warszawski Hotel Marriott – jedno miejsce i 4 wyjątkowe opcje sylwestrowe

Warszawski Hotel Marriott – jedno miejsce i 4 wyjątkowe opcje sylwestrowe.

Kontynuując tradycję naszego hotelu, po raz kolejny przygotowaliśmy wyjątkową ofertę, która uczyni wieczór sylwestrowy wyjątkowym i niezapomnianym!

Wybierz jedną z 4 wyjątkowych opcji sylwestrowych w Hotelu Marriott:
1. Sylwester Boogie w Lobby Bar
2. Impreza nad imprezy w Panorama Sky Bar!
3. Włoski sylwester w Restauracja Parmizzanos!
4. Sylwester w stylu country w Champions Sports Bar Restaurant!

Dowiedz się więcej: +48 22 630 5361, hotel@marriott.com.pl

Lub sprawdź naszą pełną ofertę

EY startUp talk: Jak usprawnić zarządzanie podróżami służbowymi?

EY prowadzi bieżący monitoring 2000 dostawców nowych technologii. W ramach EYnovation współpracuje ze startupami i scaleupami, które z powodzeniem wdrażają rozwiązania w Polsce i na całym świecie. Eksperci EY starannie wyselekcjonowali innowacyjne rozwiązania, które mogą pomóc w rozwoju Twojej firmy.

Podczas serii spotkań z twórcami nowych technologii poznasz sposoby na usprawnienie procesów z wykorzystaniem modeli biznesowych innowacyjnych firm, takich jak Hotailors.

W trakcie pierwszego spotkania poznasz system zarządzania podróżami, łączący doświadczenie ekspertów podróży i sztuczną inteligencję, pozwalający na planowanie, rezerwację, rozliczanie delegacji w mniej niż 5 minut, oszczędzając przy tym do 90% czasu oraz 30% kosztów.

Rejestracja /
Więcej na temat wydarzenia

Raportowanie schematów podatkowych (MDR) – nowe wymogi już od 2019 r.

Podpisana przez Prezydenta nowelizacji ustawy Ordynacja Podatkowa nakłada szereg obowiązków związanych z ujawnianiem władzom podatkowym informacji o tzw. schematach podatkowych (tj. o działaniach mających lub mogących mieć wpływ na zobowiązania podatkowe). Na mocy nowych przepisów, w pierwszej kolejności zobowiązane do raportowania będą podmioty, które zawodowo zajmują się przygotowywaniem, oferowaniem i wdrażaniem swoim klientom tych schematów. W określonych przypadkach (lecz nie tak rzadkich) obowiązek ten przejdzie na samych podatników. Projekt przewiduje szeroki zakres informacji będący przedmiotem raportowania do organów. Przewiduje także surowe kary za uchybienia w tym zakresie.

Aby pomóc Państwu przygotować się na nadchodzące zmiany zapraszamy do obejrzenia webcastu, podczas którego eksperci EY omówią najważniejsze konsekwencje wynikające z proponowanych zmian, m.in.:
– na czym polegają i kogo dotkną zmiany
– jakie nowe obowiązki wprowadza ustawa
– co zmiany oznaczają dla członków zarządu i osób odpowiedzialnych za podatki
– jak ograniczyć ryzyko dla polskich spółek i zarządów
– jakie kroki należy podjąć aby przygotować się do zmiany i przygotować struktury wewnętrzne do nowych obowiązków raportowych

Prowadzący:

– Tomasz Rolewicz – Associate Partner w Zespole Podatków Korporacyjnych w Dziale Doradztwa Podatkowego EY
– Paula Przybielska – Menedżer w Dziale Podatków Międzynarodowych EY

Link do wydarzenia: https://www.ey.com/pl/pl/services/tax/business-tax/business-tax-advisory/raportowanie-schematow-podatkowych–mdr–nowe-wymogi-juz-od-2019-r-
Link do rejestracji: https://ey-people.pl/forms/registration.html?webid=104

Webcast: Kolejna rewolucja podatkowa – przygotuj się z nami

Zapraszamy na webcast KPMG w Polsce, na którym omówiona zostanie ustawa o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw. Sam projekt ustawy wraz z uzasadnieniem liczy łącznie ponad 350 stron.

Podczas webinarium zostaną omówione następujące zagadnienia:

– dalsze uszczelnianie systemu podatkowego,
– wprowadzenie tzw. exit tax (podatek od zmiany miejsca zamieszkania),
– preferencje podatkowe dla niektórych dochodów z prowadzonej działalności R&D,
– ograniczenie możliwości korzystania ze zwolnień i preferencyjnych stawek w przypadku tzw. podatku u źródła.

Rejestracja
/ Dowiedz się więcej