Polska w oczach inwestorów zagranicznych, ankieta koniunkturalna 2014

4 kwietnia 2014 r. w siedzibie AHK Polska odbyła się konferencja prasowa prezentująca raport z badania koniunktury gospodarczej i atrakcyjności inwestycyjnej Polski, przeprowadzonego w lutym 2014 r.

W tegorocznej edycji badania, zrealizowanego wspólnie z 10 izbami bilateralnymi w Polsce: belgijską, brytyjską, francuską, hiszpańską, irlandzką, kanadyjską, niemiecką, portugalską, szwajcarską oraz włoską, działającymi w ramach International Group of Chambers of Commerce (IGCC) wzięło udział 142 przedsiębiorstw z kapitałem zagranicznym w Polsce.

Urban Laboratory 2. Polsko-Szwajcarskie Warsztaty Urbanistyczne w Warszawie 10 – 12 kwietnia 2014

Po ogromnym sukcesie ubiegłorocznej pierwszej edycji warsztatów, Ambasada Szwajcarii w Polsce, Hochparterre i Warszawski Oddział Stowarzyszenia Architektów Polskich SARP zapraszają na drugie Polsko-Szwajcarskie Warsztaty Urbanistyczne. W programie tegorocznej edycji znajdują się trzy obszary tematyczne, które będą stanowiły podstawę dyskusji przedstawicieli Szwajcarii i Polski z przybyłą na spotkanie publicznością.

Celem tego przedsięwzięcia jest wymiana doświadczeń między ekspertami z obu krajów. Warsztaty będą prowadzone w języku angielskim. Zapewnione jest tłumaczenie symultaniczne na język polski.

Czwartek, 10 kwietnia, godz. 18.00: Zwarte miasto
Kees Christiaanse, Profesor Architektury i Urbanistyki, ETH Zurych
Sławomir Gzell, Profesor Urbanistyki, Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej
Moderator: Grzegorz Piątek, Architekt, Krytyk Architektury, Kierownik Centrum Architektury, Bogna Świątkowska Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana

Piątek, 11 kwietnia, godz. 18.00: Budynki wysokie w mieście
Pascal Hunkeler, Urząd ds. Urbanistyki, Zurych
Michał Borowski, Architekt, Naczelny Architekt m.st. Warszawy 2003–2006
Moderator: Dariusz Bartoszewicz, Dziennikarz «Gazeta Stołeczna», Bogna Świątkowska Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana

Sobota, 12 kwietnia, godz. 14.00: Rozpraszanie się zabudowy – wyzwanie dla naszych miast
Wilhelm Natrup, Główny Planista Kantonu Zurych, Urząd Rozwoju Przestrzennego, Zurych
Grzegorz Buczek, Wiceprzewodniczący Towarzystwa Urbanistów Polskich TUP
Moderatorzy: Łukasz Pietrzak i Werner Huber, Hochparterre (szwajcarskie czasopismo o architekturze i planowaniu), Bogna Świątkowska Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana

Miejsce
Siedziba Stowarzyszenia Architektów Polskich SARP, ul. Foksal 2, Warszawa

Więcej informacji na stronie www.urbanlab.warszawa.pl

Rejestracja uczestników na stronie owsarp.home.pl/www/urbanlab

Strona na Facebooku www.facebook.com/events/1424891887759776

BALAJCZA obchodzi swoje 4. urodziny

Jest nam miło poinformować, że w dniu 15 marca 2014r. BALAJCZA będzie obchodzić swoje 4. urodziny. Chcielibyśmy podziękować wszystkim naszym Klientom oraz Tłumaczom, bez których sukces byłby niemożliwy. Cieszymy się, że z naszą pracą pomagamy Klientom z powodzeniem prowadzić biznes.

Biuro BALAJCZA zostało założone przez panią Timeę Balajcza- Węgierkę, która mieszka już od wielu lat w Polsce. Firma powstała z jej inicjatywy, gdyż języki obce stanowią jej wielką pasję. Pani Timea włada 4 językami na poziomie native speakera (węgierski, polski, angielski, francuski) i dobrze wie, jak ważna jest umiejętność porozumiewania się w dzisiejszych czasach. Chcąc pomagać ludziom w kontaktowaniu się z resztą świata, postanowiła stworzyć biuro tłumaczeń BALAJCZA.
Od początku naszej działalności zakres usług obejmuje tłumaczenia pisemne i ustne, kompleksową obsługę konferencji oraz od zeszłego roku indywidualną naukę języka angielskiego Business English. Na początku tłumaczyliśmy najczęściej w języku angielskim, francuskim, hiszpańskim i niemieckim. Niedługo potem poszerzyliśmy swój zakres językowy i zaczęliśmy przyjmować zlecenia we wszystkich językach świata. Dzisiaj stanowimy stabilną, międzynarodową firmę. Obsługujemy klientów zarówno w Polsce, jak i za granicą. BALAJCZA jest członkiem Izby Szwajcarskiej od 2 lat.
Z okazji 4. urodziny BALAJCZA ogłaszamy konkurs, którego zadaniem jest napisanie wiersza o naszej firmie. Nie będzie to jednak łatwe zadanie, gdyż wiersz w swojej treści powinien zawierać następujące słowa: BALAJCZA, URODZINY, TŁUMACZENIA, WĘGRY i mieć długość minimum 8 wersów.

Najciekawsza praca zostanie opublikowana na www.balajcza.pl oraz na naszej stronie na Facebook’u, a także w najbliższym Fanletterze. Dla jej autora przewidziana jest NAGRODA NIESPODZIANKA.

Czekamy na Wasze prace do końca tego tygodnia, tzn. do piątku 14 marca. Prosimy przesyłać wiersze na adres e-mail: timea.balajcza@balajcza.pl

Serdecznie zapraszamy do udziału !

Nowa edycja karty rabatowej Swisschamber Card

Szanowni Państwo, Drodzy Członkowie,

z przyjemnością informujemy, że rusza nowa edycja karty rabatowej Swisschamber Card we współpracy z Business Saving Club.

Swisschamber Card w nowej odsłonie, w ramach dalszej współpracy z zrzeszoną w Izbie firmą CBP Polska, łączy dotychczasowe walory karty międzynarodowej obsługiwanej przez dedykowany dział rezerwacji z nowymi korzyściami. Wśród nich większa baza hoteli, rabaty od cen dnia, pomoc przy odzyskaniu zagranicznego podatku VAT z hoteli i restauracji i inne. Program wciąż się rozwija, o nowościach będziemy informować Państwa na bieżąco.

Więcej szczegółów znajdą Państwo w Regulaminie Programu.

Najnowszą Swisschamber Card w specjalnej cenie mogą Państwo zamówić w każdej chwili kontaktując się z biurem Izby.

W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt mailowy na adres swisschamber@swisschamber.pl lub telefoniczny +48 22 322 76 25.

Z pozdrowieniami,
Biuro Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej

Prognoza na rok 2014

Czego spodziewać się po roku 2014?

Najnowsze dane ekonomiczne sugerują poprawę sytuacji gospodarczej i rozwój makroekonomiczny w większości krajów. Największe gospodarki Europy znów rosną, choć powoli. Istnieje wyraźna różnica między krajami anglosaskimi (USA, Wielka Brytania) z lepszymi perspektywami rozwoju, a Europą kontynentalną, gdzie ścieżka wzrostu jest bardziej płaska. W dniu 18 grudnia amerykański FED ogłosił ostatecznie długo dyskutowany proces ograniczania (tapering) skupu amerykańskich papierów skarbowych i hipotecznych, z kwotą 85 mld USD miesięcznie, sygnalizując jednocześnie, że „wysoce elastyczny sposób kształtowania polityki pieniężnej powinien zostać utrzymany jeszcze przez długi czas po zakończeniu programu zakupów aktywów”, tak długo, jak długo wskaźnik bezrobocia przekracza 6,5% zaś prognozy inflacji na rok do dwóch lat są poniżej 2.5%.

Pełną treść prognozy znajdą Państwo w załączonym poniżej dokumencie.

getsix Warszawa Sp. z o.o. zmienia siedzibę biura

Pragniemy Państwa poinformować, iż getsix® Warszawa Sp. z o.o. zmienia siedzibę biura i z początkiem grudnia 2013 przenosi swoją działalność do jednego z najbardziej nowoczesnych pod względem technologicznym oraz architektonicznym budynków w Warszawie, do Sky Office Center przy ulicy Rzymowskiego 31 na Mokotowie. getsix® jest profesjonalnym i doświadczonym partnerem biznesowym w obszarach: Usługi Biznesowe i Konsulting Księgowość i Kadry Sprzedaż i Serwis IT Podatki i Prawo Tą strategiczną decyzją odpowiadamy na potrzeby naszych Klientów oraz dynamiczny rozwój firmy widoczny poprzez stale powiększający się zespół getsix® w Warszawie. Nasze nowe biuro jest atrakcyjnie zlokalizowane: znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie międzynarodowego Lotniska Fryderyk Chopin oraz w pobliżu dworca Warszawa Centralna.

Umowa PKP Intercity i konsorcjum firm Stadler Polska i Newag reprezentowanych przez Dentons

W poniedziałek 18 listopada br. w Nowym Sączu miało miejsce oficjalne podpisanie umowy między PKP Intercity a konsorcjum firm Stadler Polska i Newag na dostawę 20 pociągów (EZT) wraz ze świadczeniem usług utrzymania. W uroczystości udział wzięli m.in. zarząd spółki PKP Intercity (Prezes Janusz Malinowski i Przewodnicząca Rady Nadzorczej Maria Wasiak), zarząd firmy Newag (Prezes Zbigniew Konieczek, Wiceprezes Wiesław Piwowar i Członek Zarządu Bogdan Borek) oraz właściciel Grupy Stadler Rail AG Peter Spuhler, a także przedstawiciele władz państwowych: wiceminister transportu ds. kolejnictwa Andrzej Massel, wojewoda małopolski Jerzy Miller i poseł z ziemi nowosądeckiej Andrzej Czerwiński. Podpisana umowa, o wartości zamówienia 1,6 mld zł, to największy w tym roku w Polsce kontrakt na dostawę pojazdów szynowych – elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Kancelaria Dentons kompleksowo doradzała konsorcjum Stadler/Newag na wszystkich etapach ubiegania się o kontrakt aż do podpisania umowy włącznie. Zespól prawa zamówień publicznych pod kierownictwem mec. Aldony Kowalczyk z sukcesem reprezentował konsorcjum Stadler/Newag w postepowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą odnoszących się do tego przetargu, w tym w postępowaniu dotyczącym wyboru zwycięskiej oferty. Zamawiający otrzymał 4 oferty. Za najkorzystniejszą PKP Intercity uznało ofertę złożoną przez konsorcjum firm Stadler Polska i Newag.
„Ogromnie się cieszymy, że tak efektywnie zmaterializowała się kilkumiesięczna wspólna praca z klientem. Jesteśmy dumni, ze mogliśmy doradzać zwycięskiemu konsorcjum od pierwszych dni przetargu, począwszy od ogłoszenia o zamówieniu i pytania do siwz, po pomoc przy przygotowaniu oferty, aż do reprezentacji w postepowaniach odwoławczych w KIO i podpisania umowy z zamawiającym.” – skomentowała mec. Aldona Kowalczyk, partner odpowiedzialny za praktykę prawa zamówień publicznych w warszawskim biurze Dentons.

Międzynarodowy Kiermasz Dobroczynny

W najbliższą niedzielę, 24 listopada, od godz. 10:00 do godz. 17:00 w hotelu Mariott w Warszawie odbędzie się 6. Międzynarodowy Kiermasz Dobroczynny organizowany przez Stowarzyszenie Małżonek Szefów Misji Dyplomatycznych w Polsce.
Inicjatywę wspiera Ministerstwo Spraw Zagranicznych. W ramach kiermaszu organizowane będą stoiska narodowe krajów, na których będzie można kupić artykuły z najróżniejszych zakątków świata. Dodatkowo, goście będą mogli skosztować potraw kuchni zagranicznej. Dochód z imprezy przeznaczony zostanie na cele charytatywne. Szczególnie zapraszamy do odwiedzenia stoiska Ambasady Szwajcarii, na którym będzie można kupić szwajcarskie produkty po atrakcyjnych cenach oraz spróbować tradycyjnego specjału – Raclette.

BALAJCZA Partnerem „43. Światowy Kongres Dyrektorów Finansowych”

Jest nam miło poinformować, że BALAJCZA była Partnerem “43. Światowy Kongres Dyrektorów Finansowych IAFEI” (43. IAFEI World Congress), który odbyło się w Warszawie w dniach 16-17 października.
43. Światowy Kongres Dyrektorów Finansowych IAFEI (43. IAFEI World Congress) w Warszawie jest największym tego typu wydarzeniem organizowanym dla Dyrektorów Finansowych w Polsce. Kongres był organizowany przez Stowarzyszenie Dyrektorów Finansowych FINEXA oraz wydawcę pisma CFO Insight. To było wspaniała możliwość dla polskich CFO średnich i dużych spółek na pogłębienie wiedzy odnośnie finansów korporacyjnych i zarządczych w Polsce i na świecie, jak również nawiązanie kontaktów z uczestnikami tego międzynarodowego kongresu.
BALAJCZA obsługiwała to wydarzenie pod kątem usługi tłumaczenia symultanicznego i dostarczyła wszystkie niezbędne sprzęty do wykonania tej usługi.

Nowa strona Mensys Group

Szwajcarska precyzja i jakość to domena agencji doradztwa personalnego Mensys Group. Przejawia się ona jednak nie tylko w specjalistycznych rekrutacjach, lecz również w podejściu do komunikacji z otoczeniem. Firma posiada nową stronę internetową, dostępną pod adresem www.mensys-group.com. Nową witrynę charakteryzuje czytelna architektura oraz nowoczesny wygląd. Pozwala na szybkie dotarcie do informacji na temat firmy oraz wiadomości i porad przydatnych zarówno kandydatom starającym się o pracę, jak również szefom działów HR.
Firma Mensys Polska jest częścią szwajcarskiej firmy Mensys Group działającej w Europie i posiadającej oddziały na terenie Szwajcarii, Niemiec oraz Polski. W Polsce dynamicznie zaznacza swoją obecność od 2012 roku. Obecnie posiada nową siedzibę w warszawskim centrum Warsaw Corporate Centre (przy ul. Emilii Plater 28) oraz biuro w Krakowie (w Mercedes Building przy ul. Armii Krajowej 19).
Ciągły rozwój działalności agencji to sukces unikatowego podejścia do rekrutacji – Mensys zatrudniania specjalistów przez specjalistów, czyli przez konsultantów posiadających profilowe wykształcenie w ramach wybranych specjalizacji i będących ekspertami i praktykami w swojej dziedzinie. Jest również wynikiem działania w obrębie wyselekcjonowanych niszowych sektorów i branż – m.in. Human Resources & Legal, Energy & Utilities, Industrial & Manufacturing.