HICRON Srebrnym Partnerem SAP Polska

„HICRON w bardzo krótkim czasie dołączył do czołówki Partnerów SAP w Polsce. Wyróżniło go niezwykle szybkie tempo rozwoju, czego efektem był wzrost sprzedaży licencji oprogramowania SAP i pozyskiwanie kolejnych nowych klientów. Nadanie statusu Srebrnego Partnera SAP jest wyrazem uznania dla wysokich kompetencji pracowników HICRON i dla wyjątkowego zaanażowania, jakim wykazują się w obsłudze klientów i we współpracy z SAP. Gratuluję i życzę HICRON-owi utrzymania tempa na drodze do dalszych sukcesów” – mówi Iwona Stamper, Channel Development Manager, SAP Polska.
Do nowo pozyskanych klientów HICRON należą między innymi Profile VOX, Piekarnia Pod Telegrafem, Cermag, MDD, Stelmet, Novol. Jednocześnie HICRON utrzymuje dobre relacje ze stałymi klientami w kraju i za granicą, między innymi Grupą MAN, Volvo Construction Equipment, AmRest, KRI SA, zawierając z nimi kontrakty na rozwój systemu SAP.
Tytuł Srebrnego Partnera SAP Polska przyznany został HICRON w ramach Programu SAP Partner Edge, do którego spółka dołączyła w listopadzie 2010 roku, awansując z poziomu Partnera Serwisowego. Podniesienie rangi HICRON wśród partnerów SAP Polska, jakie nastąpiło poprzez otrzymanie statusu Srebrnego Partnera, oznacza dla spółki między innymi możliwość oferowania klientom wyższych rabatów na sprzedaż licencji oprogramowania SAP.
Spółka HICRON wdraża i rozwija produkty SAP od 2006 roku, współpracując blisko z SAP AG w Walldorf. Firma HICRON pierwszą umowę partnerską z SAP Polska podpisała w czerwcu 2009 roku, otrzymując status partnera serwisowego z możliwością sprzedaży licencji na oprogramowanie SAP ERP oraz SAP Business Objects.

HICRON wdraża SAP ERP w VOX Profile

„Jeśli chodzi o nasze produkty, zawsze stawialiśmy na bezkonkurencyjność i najlepszą jakość. Aby osiągnąć jeszcze wyższe standardy, zdecydowaliśmy się na wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego. Wybraliśmy SAP ERP, gdyż nie chcemy korzystać z półśrodków, a najlepszych i sprawdzonych rozwiązań, także w sferze IT.” – mówi Grzegorz Łuczak, Wspólnik Komandytariusz Profile VOX.
Zakres projektu obejmie następujące moduły SAP ERP: finanse (FI), kontroling (CO), gospodarka materiałowa (MM), zarządzanie magazynem (WM), sprzedaż i dystrybucja (SD), produkcja i jej planowanie (PP), a także zarządzanie kadrami. Oprócz standardowych funkcjonalności systemu SAP wdrażanych w VOX Profile, konsultanci HICRON wdrożą rozwiązanie EDI służące do elektronicznej wymiany danych iSAP Workflow. Konsultanci HICRON przeprowadzą także integrację systemu SAP ERP z rozwiązaniem do sprzedaży mobilnej.Rozpoczęcie pracy w systemie SAP przewidziane jest na początek trzeciego kwartału 2011r. Projekt zostanie zrealizowany w oparciu o autorską metodykę HICRON Implementation Method.
Pierwszym etapem współpracy spółek HICRON i VOX Profile była umowa na przeprowadzenie analizy procesów biznesowychVOX Profile i stworzenie koncepcji wdrożenia systemu SAP ERP.
„Doświadczenie konsultantów HICRON, ich podejście do klienta, oraz wysoki poziom kompetencji jakimi wykazali się podczas sporządzania koncepcji utwierdziły nas w przekonaniu, że właśnie z tym partnerem chcemy realizować wdrożenie. Innym elementem, który zadecydował o współpracy z HICRON jest kompleksowość oferowanych usług, wśród których oprócz wdrożeń i utrzymania SAP, znajdują się także usługi rozwojowe SAP oraz pełen outsourcing IT” – komentuje Maciej Pawełczak, Kierownik Projektu wdrożenia SAP i Pełnomocnik d.s. IT w firmie VOX Profile.
Firma Profile VOX wchodzi w skład Grupy Kapitałowej VOX, działającej na rynku materiałów budowlanych i wyposażenia wnętrz. 18 lat doświadczenia, kadra specjalistów i zaawansowane technologie, pozwalają firmie wytwarzać produkty najwyższej jakości.

Rok pod znakiem sukcesów

Na bilans dokonań projektowych HICRON w 2010 roku składają się między innymi pełne wdrożenia SAP ERP, implementacje rozwiązania do zarządzania nieruchomościami SAP RE-FX u kilku klientów działających międzynarodowo, rozpoczęcie projektu globalnego wdrożenia SAP CRM i jego rollouty w Grupie MAN. Oprócz tego konsultanci HICRON przy współpracy z Volvo opracowali nowoczesny konfigurator produktów Internet Pricing and Configurator, wspólnie z trzema klientami wdrożyli i rozwinęli funkcjonalności rozwiązania HICRON WM Mobile służącego do zdalnej realizacji operacji magazynowych w SAP, realizowali projekty SAP Business Objects i Business Intelligence.
Podpisanie nowych kontraktów przełożyło się bezpośrednio na przychody spółki, która w 2010 roku wypracowała wynik o ponad 35% większy niż w roku ubiegłym.
„Projektowanie nowatorskich rozwiązań, które pomagają naszym klientom stawić czoła wyzwaniom biznesowym, zajmuje wysokie miejsce wśród priorytetów HICRON” – mówi Michał Guzek, członek zarządu i architekt rozwiązań biznesowych spółki. „W minionym roku skupiliśmy się na opracowywaniu rozwiązań dla szeroko rozumianego sektora utilities, branży retail i FMCG. Jako pierwszy w Polsce partner SAP opracowaliśmy rozwiązanie billingowe do rozliczeń sprzedaży gazu, energii, ciepła, wody, ścieków, a nawet usług telekomunikacyjnych, wdrażając je w firmie KRI SA z branży gazowniczej. Rozpoczęliśmy także implementację autorskiego systemu SAP HICRON POS, który będzie wspierał pracowników Piekarni Pod Telegrafem w zarządzaniu blisko 170 punktami sprzedaży” – dodaje.
Firma HICRON w minionym roku umocniła także kompetencje serwisowe, zwiększając jednocześnie liczbę klientów na wsparcie aplikacyjne systemu SAP i SAP maintenance o kolejne pięć firm. Do nowych klientów serwisowych HICRON dołączyli Stelmet, Pallmed, Novol, Cermag, MDD.
Rok partnerstwa
Rok 2010 zapisał się dla HICRON pod znakiem sukcesów nie tylko na polu współpracy z klientami, ale też w kontekście partnerstwa, przede wszystkim z SAP Polska.
„Oferując HICRON partnerstwo w ramach programu SAP PartnerEdge wyrażamy nasze uznanie dla tempa, w jakim spółka dołączyła do czołówki firm wdrażających SAP ERP w Polsce, wróżąc jej jednocześnie kolejne sukcesy na tym polu.” – komentuje awans HICRON do grona najwybitniejszych partnerów SAP Michał Jeżewski, Central&Eastern Europe Channel Director w SAP. „Silny zespół liczący obecnie niemal 70 wykwalifikowanych konsultantów, jasna strategia rozwoju, kompetencje w branżach przedsiębiorstw użyteczności publicznej, ubezpieczeń, FMCG, motoryzacyjnej czy nieruchomości to tylko niektóre z atutów HICRON.” – dodaje.
Zacieśnienie współpracy ze szwajcarskimi partnerami i powołanie HICRON Schweiz AG miało z kolei niebagatelne znaczenie dla pozycji HICRON w krajach DACH, określając jednocześnie kierunek strategii HICRON w kolejnych latach: umacnianie relacji międzynarodowych, budowa kanału sprzedaży i wdrożeń na zachodzie.
Rozpoczęcie współpracy z Beyond.pl owocujące uzupełnieniem oferty outsourcingowej oraz wyróżnienie produktów i usług HICRON znakiem szwajcarskiej jakości Swissstandards.pl to inne znaczące osiągnięcia HICRON na polu współpracy partnerskiej.
Trafna strategia, dobre perspektywy
„Mogę z pełnym spokojem powiedzieć, że to był dobry rok. Głównie dzięki obranej przez nas strategii długofalowej współpracy. Utrzymując dobre relacje ze stałymi Klientami, zrealizowaliśmy kilkanaście projektów rozwojowych SAP w kraju i z granicą, między innymi w AmRest, KRI, AMAG i Volvo. Podpisaliśmy także kilka umów, debiutując z wdrożeniami SAP między innymi w nie obsługiwanej przez nas do tej pory branży zbrojeniowej i lotniczej. Zaufanie, którym darzą nas nasi stali klienci zostało potwierdzone poprzez zawarcie przez nas licznych umów wsparcia serwisowego, wliczając w to klientów działających na arenie międzynarodowej.” – opowiada Remigiusz Efinowicz.
W nowym roku HICRON planuje dalsze umacnianie pozycji lidera we wdrożeniach specjalistycznych rozwiązań biznesowych. Dotyczy to zarówno produktów branżowych z portfolio SAP (m.in. SAP dla branży automotive, SAP dla branży ubezpieczeniowej, SAP RE-FX) jak i HICRON (rozwiązania portalowe, SAP HICRON Billing Solution, SAP HICRON POS). „Korzystając z szansy jaką daje nam bliska współpraca z zagranicznymi partnerami, m.in. SAP AG i HICRON Schweiz, chcemy wyjść jeszcze szerzej z ofertą tych rozwiązań na rynek europejski. W nowym roku będziemy skupiać się na opracowywaniu kolejnych produktów autorskich, zwłaszcza gotowych i dojrzałych rozwiązań branżowych, ukierunkowanych na wspieranie firm w realizacji kluczowych procesów dla ich obszaru biznesowego. Biorąc pod uwagę nasze doświadczenie i kompetencje na tym polu, wiedzę branżową i zaufanie, jakim darzą nas nasi klienci, jestem pewien sukcesu w realizacji tego planu.” – mówi Michał Guzek.

Kancelaria Salans podwójnym zwycięzcą w rankingu Rzeczpospolitej

To ogromne osiągnięcie na tak konkurencyjnym rynku usług prawniczych. Potwierdza to nasze starania i determinację w spełnianiu oczekiwań klientów. Te wyniki są też efektem naszej kilkuletniej strategii budowy najsilniejszej w Polsce uniwersalnej kancelarii prawniczej. – powiedział Tomasz Dąbrowski, partner zarządzający kancelarii Salans.

Prawnicy kancelarii Salans zyskali także uznanie konkurentów, co odzwierciedliło zestawienie rekomendacji, w którym Paweł Dębowski jest wskazany jako lider, a kancelaria Salans jako wicelider w kategorii „Prawo nieruchomości”. Wysoką rekomendację uzyskał także Arek Krasnodębski i jego zespół prawa energetycznego. Konkurenci docenili również kancelarię Salans w kategoriach: „Procesy sądowe i arbitraż”, „Prawo bankowe i finansowe”, „Prawo konkurencji”, „Prawo upadłościowe” oraz „Prawo zamówień publicznych”.

Zmiana adresu

Szanowni Państwo,

chcieliśmy poinformować, że z dniem 2 maja 2011 firma InterGest Poland Sp. z o.o. zmieni swoją dotychczasową siedzibę. Poniżej podajemy nasze nowe dane adresowe:

InterGest Poland Sp. z o.o.
ul. Hrubieszowska 2 /Crown Tower/
01-209 Warszawa
Polska
Tel.: +48 22 295 3000
Fax: +48 22 295 3001

Międzynarodowa kancelaria Salans i białoruska kancelaria Stepanovski, Papakul & Partners („SPP”) podpisały umowę współpracy

Glenn Kolleeny, partner z biura kancelarii Salans w St. Petersburgu stwierdził: „Postrzegamy białoruski rynek jako bardzo obiecujący, a SPP jest największą i – naszym zdaniem – najlepszą firmą prawniczą na Białorusi. Dzięki tej umowie, Salans rozszerza sieć partnerskich firm prawniczych na terytorium WNP, co w połączeniu z naszą wiodącą pozycją w sąsiednich krajach, tj. w Polsce, w Rosji i na Ukrainie, przyniesie wymierne korzyści naszym klientom.”

Alexander Stepanovski, partner zarządzający SPP dodał: „Dzięki umowie będziemy w stanie oferować pierwszorzędną międzynarodową obsługę prawną białoruskim spółkom oraz powiększyć naszą bazę klientów. To przedsięwzięcie odróżnia SPP od jej konkurentów na białoruskim rynku. Dodatkowo nasza firma zyska na wspólnych programach marketingowych i szkoleniowych, w tym również na możliwości zapewnienia naszym prawnikom praktyk prawniczych w biurach kancelarii Salans w Londynie, Paryżu i Nowym Jorku.”

Marcin Bartczak, partner w warszawskim biurze kancelarii Salans komentuje: „Warszawa to dobre miejsce do przeprowadzenia emisji akcji dla spółek z terytorium WNP, przede wszystkim ze względu na niższe koszty oraz wyższą rozpoznawalność tamtejszych firm. Po sukcesie spółek ukraińskich, które są już obecne na GPW lub się do tego przygotowują, zwiększone zainteresowanie obecnością na warszawskim parkiecie napływa także z Rosji i Białorusi. Porozumienie z liderem białoruskiego rynku kancelarii prawniczych oraz doświadczenie Salans’a w regionalnych IPO na terenie Europy środkowej i Wschodniej sprawiają, że nasza firma będzie mogła w pełny sposób odpowiedzieć na zapotrzebowanie rynkowe w tym zakresie.”

Kontakt:

Tomasz Dąbrowski, Partner Zarządzający, Salans Warszawa
T: +48 22 2425 601 | E: tdabrowski@salans.com

Ewa Płocharska, Dyrektor ds. Marketingu i Rozwoju Biznesu, Salans Warszawa
T (bezp): 22 2425 226 | T (kom): 782 500 281 | E: eplocharska@salans.com

Glenn Kolleeny, Partner, Salans St. Petersburg, członek Salans Global Board
T: +7 812 325 8444 | E: gkolleeny@salans.com

Olga Karavaeva, Koordynator ds. Marketingu i Komunikacji, Salans St. Petersburg
Т: +7 812 325 8444 | E: okaravaeva@salans.com

Mazars Polska wzmacnia Zespół Doradztwa i rozwija ofertę usług doradczych

Krzysztof Rezler jest licencjonowanym biegłym rewidentem (ang. CPA), dyplomowanym księgowym (ang. CA) i certyfikowanym audytorem systemów informatycznych (ang. CISA) z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w audycie sprawozdań finansowych, doradztwie i dostarczaniu usług w zakresie zarządzania ryzykiem, forensic, oceny kontroli i przeglądów IT zdobytym w spółkach wielkiej czwórki oraz spółkach konsultingowych w Polsce i Ameryce Północnej. Krzysztof ma szerokie doświadczenie w prowadzeniu specjalistycznych projektów w dziedzinie doradztwa gospodarczego oraz rynkowego w zakresie zarządzania ryzykiem biznesowym i technologicznym, pomiaru i polepszenia wyników działalności, efektywności osiągnięcia wyznaczonych celów operacyjnych, ładu korporacyjnego i zgodności z regulacjami prawnymi.
Krzysztof posiada ogromną wiedzę specjalistyczną na temat technik audytorskich i praktyczne doświadczenie w audycie finansowym, operacyjnym i informatycznym, zna również międzynarodowe standardy rachunkowości (IAS/IFRS, US GAAP, kanadyjski GAAP, UK GAAP).
Krzysztof Rezler posiada tytuł magistra księgowości i finansów przyznany przez Uniwersytet McGill w Montrealu (Kanada) oraz tytuł magistra inżyniera, zdobyty na wydziale Elektroniki Politechniki Warszawskiej.
Dział Doradztwa Mazars świadczy usługi w następujących obszarach:

– Doradztwo finansowe
– usługi doradztwa transakcyjnego
– modelowanie działalności finansowej
– doradztwo w zakresie ekspertyzy sądowej

– Ład korporacyjny i zarządzanie ryzykiem
– audyt wewnętrzny
– audyt informatyczny
– nadużycia i zrównoważony wzrost

„Dołączenie Krzysztofa do Mazars jest dowodem na dynamiczny rozwój naszej firmy. Nie tylko umocni ono pozycję Mazars na rynku usług doradczych, ale również otworzy nowe możliwości obsługi klientów w zakresie zarządzania ryzykiem, zgodności, ładu korporacyjnego oraz technologii informacyjnych. Doświadczenie i wiedza Krzysztofa będzie istotnym wsparciem dla klientów poszukujących możliwości inwestycyjnych w Polsce i Europie środkowo-Wschodniej, jak również dla firm poszukujących rozwiązań w zakresie zminimalizowania ryzyk i optymalizacji procesów biznesów. ”, mówi Michel Kiviatkowski – Partner Zarządzający Mazars w Polsce., który odpowiada jednocześnie za rozwój biznesu grupy Mazars w Europie środkowo-Wschodniej.

WHITE & CASE ZATRUDNIA NOWYCH PRAWNIKÓW BANKOWYCH

„Tomasz Ostrowski i Nicholas Coddington doskonale uzupełniają nasz warszawski zespół bankowości i finansów, liczący obecnie 15 prawników. Ich dołączenie umożliwi nam świadczenie usług dla klientów na jeszcze wyższym poziomie niż dotychczas” – powiedział Piotr Gałuszyński, kierujący praktyką Bankowości i Finansów w Warszawie. „Nicholas Coddington jest doświadczonym prawnikiem z uprawnieniami w zakresie prawa angielskiego, zaś Tomasz Ostrowski posiada uprawnienia zarówno w zakresie prawa angielskiego, jak i polskiego, a więc doskonale pasują do naszego zespołu. Praktyka Bankowości i Finansów w Warszawie jest obecnie rozbudowywana w zakresie krajowej oraz międzynarodowej obsługi transakcji. Na tym ważnym i rozwijającym się obszarze rynku koncentruje się zainteresowanie naszej firmy” – podkreśla Jonathan Weinberg, kierujący z Warszawy i Pragi zespołem Bankowości i Finansów w Europie środkowo-Wschodniej i Wspólnocie Niepodległych Państw.

Tomasz Ostrowski i Nicholas Coddington przeszli do White & Case z warszawskiego biura Clifford Chance, gdzie zajmowali się prawem bankowym. Tomasz Ostrowski specjalizuje się w polskich i międzynarodowych transakcjach finansowania (i refinansowania), w tym finansowaniach przejęć, lewarowanych, restrukturyzacjach finansowych, finansowaniach typu project finance oraz nieruchomości. Jego klientami są banki, kredytobiorcy, inwestorzy, fundusze inwestycyjne i fundusze typu venture capital/private equity.
Nicholas Coddington specjalizuje się w transakcjach międzynarodowych, finansowaniach konsorcjalnych, finansowaniach lewarowanych, project finance oraz nieruchomości. Jego doświadczenie obejmuje doradzanie bankom i kredytobiorcom działającym w Polsce w zakresie finansowania nieruchomości, project finance, finansowania korporacyjnego i przejęć. Jest ekspertem w wykorzystaniu różnego rodzaju struktur kredytowania stosowanych zarówno w Polsce jak i Europie środkowo-Wschodniej.
Dołączenie Nicholasa Coddingtona i Tomasza Ostrowskiego umożliwia dalszą rozbudowę praktyki Bankowości i Finansów White & Case w Warszawie i regionie Europy środkowo-Wschodniej. „Ich doświadczenie i wiedza będą wielkim wsparciem dla naszych międzynarodowych klientów, którzy szukają możliwości inwestowania w Polsce i innych krajach Europy środkowo-Wschodniej” – dodaje Jonathan Weinberg. „Ich dołączenie potwierdza także dążenie naszej firmy do zbudowania praktyki bankowej nr 1 w jednej z kluczowych gospodarek regionu.”

Unternehmens-Identifikationsnummer (UID)

Am 1.1.2011 ist das neue Bundesgesetz über die Unternehmens-Identifika-tionsnummer (UID) in Kraft getreten. Jedes Unternehmen erhält eine einheitli-che Identifikationsnummer zugeteilt. Diese ersetzt sämtliche in der öffentlichen Verwaltung existierenden ID-Nummern. Sie wird Ihnen in den nächsten Tagen vom Bundesamt für Statistik (BFS) per Post zugestellt.

Somit wird auch die MWSt-Nummer durch diese UID ersetzt. Ab dem 1. Januar 2011 gilt eine Übergangsfrist von 3 Jahren. Ab dem 1. Januar 2014 dürfen Sie nur noch die neue UID mit Zusatz „MWST“ verwenden.

Im 1. Semester 2011 wird Ihnen auch die Eidg. Steuerverwaltung, Hauptabtei-lung Mehrwertsteuer ein ausführliches Orientierungsschreiben zustellen.

Achtung: Nicht zu verwechseln ist die UID der Schweiz mit der Umsatzsteuer-Identifikationsnummer der Europäischen Union (UID), die der Überprüfung des innergemeinschaftlichen Waren- und Dienstleistungsverkehrs in Europa dient.

Wir empfehlen Ihnen momentan nichts zu unternehmen. Wir werden Ihnen im 2. Semester 2011 eine detaillierte Empfehlung abgeben.

Falls Sie bereits heute Fragen haben, steht Ihnen unser Team selbstverständlich gerne jederzeit zur Verfügung.

Piotr Nowaczyk z kancelarii Salans ponownym zwycięzcą w międzynarodowym rankingu prawniczym

Ranking International Law Office (ILO) od 2005 roku wyłania prawników i kancelarie wyróżniające się na tle innych ponadprzeciętną troską o klienta oraz wysoką jakością świadczonych usług. Tegorocznych zwycięzców wyłoniono na podstawie kryteriów takich jak: jakość świadczonych usług doradztwa prawnego, świadomość biznesowa, stosunek jakości usług do ceny, skuteczna komunikacja, przejrzystość finansowa, struktura wynagrodzenia dostosowana do potrzeb klienta, czas reakcji na potrzeby klienta, dzielenie się fachową wiedzą oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii.
Laureaci nagrody ILO zostali wybrani w oparciu o ponad 2.000 ocen nadesłanych przez prawników przedsiębiorstw (tzw. in-house) z całego świata. W tegorocznym rankingu ILO wyróżniono 252 specjalistów w różnych dziedzinach prawa w 54 jurysdykcjach.
Więcej informacji na temat nagrody ILO na stronie internetowej wydawnictwa:
http://www.internationallawoffice.com/Awards/CC/2011/