WHITE & CASE DORADZA W PIERWSZEJ MIĘDZYNARODOWEJ OFERCIE OBLIGACJI W HRYWNACH

“Jest to przełomowa transakcja, która toruje drogę dla kolejnych emisji obligacji w hrywnach na rynkach międzynarodowych” – tak skomentował wydarzenie Stuart Matty – wspólnik w White & Case. “Kredytobiorcy szukają zabezpieczenia przed wahaniami kursu waluty, zaś inwestorów przyciągają potencjalne korzyści z aprecjacji waluty. Nabywcy, którzy z jednej strony są gotowi na ekspozycję na ryzyko związane w ukraińską walutą, z drugiej zaś strony pragną prowadzić rozliczenia przez międzynarodowe systemy rozliczeniowe, mają teraz taką możliwość.”

White & Case doradzała również Citigroup oraz Credit Suisse w związku z ofertą Ukreximbank pochodnych papierów wartościowych opartych na tytułach uczestnictwa w długu (Loan Participation Notes), oprocentowanych według stopy 8,375%, o wartości 500.000.000 dolarów amerykańskich, zapadalnych w 2015 r., emitowanych przez Biz Finance plc w kwietniu 2010 r.

Zespołem White & Case zaangażowanym w transakcję kierował Stuart Matty – wspólnik z biura White & Case w Lodynie, przy pomocy ze strony innego wspólnika Gavina McLeana, starszego prawnika Richarda Pogrela i młodszej prawniczki Marette Kemp. Firma Magisters pełniła rolę ukraińskiego doradcy prawnego Credit Suisse, Citigroup oraz Deutsche Bank.

O White & Case

White & Case LLP to wiodąca międzynarodowa firma prawnicza posiadająca 36 biur zlokalizowanych w 25 krajach. Jako jedna z pierwszych firm prawniczych wywodzących się z USA, stworzyliśmy prawdziwie globalną sieć, która pozwala nam świadczyć doradztwo na rzecz naszych klientów i reprezentować ich praktycznie we wszelkich obszarach prawa, jakie mają wpływ na międzynarodową działalność gospodarczą. Nasi klienci cenią sobie zarówno możliwość korzystania z doświadczeń całej globalnej sieci, jak i wyjątkową znajomość prawa amerykańskiego, angielskiego oraz lokalnego w każdym z regionów, w którym jesteśmy obecni, powierzając nam pełną obsługę złożonych transakcji międzynarodowych oraz prowadzenie spraw spornych przed trybunałami arbitrażowymi i w sądach.

HICRON świadczy usługi SAP maintenance w Stelmet

Do realizacji usług utrzymania SAP wykorzystywany jest system informatyczny Solution Manager Enterprise Edition. System firmy Stelmet połączony jest z systemem Solution Manager firmy HICRON, stając się platformą komunikacyjną. Za jej pomocą pracownicy Stelmet składają zgłoszenia serwisowe realizowane następnie przez HICRON. Warunki i poziom realizacji określają postanowienia SLA (Service Level Agreement).
Stelmet jest jedną z pięciu firm, które w grudniu 2010 roku dołączyły do klientów serwisowych HICRON. Oprócz Stelmet, konsultanci HICRON świadczą usługi serwisu SAP maintenance m.in. pracownikom firm: Pallmed i Cermag.
Stelmet SA to największy w Polsce i jeden z największych w Europie producentów drewnianej architektury ogrodowej. Wśród produktów firmy znajdują się wyroby z drewna przeznaczone do grodzenia, wyposażania i dekoracji ogrodów, działek, tarasów, balkonów, parków, marketów oraz wszelkiego rodzaju przestrzeni rekreacyjnych. Główne zakłady produkcyjne firmy znajdują się w Jeleniowie, Zielonej Górze, Lubięcinie oraz Kowarach. Większość produktów firmy trafia do rąk klientów poza granicami Polski, umacniając silną pozycję STELMET na rynkach krajów Unii Europejskiej (m.in. francuskim, niemieckim, holenderskim, brytyjskim), Norwegii i Turcji. 98% gotowych wyrobów firmy Stelmet trafia na eksport. Więcej informacji: www.stelmet.com

HICRON WDRAŻA SAP ERP I POS W PIEKARNI POD TELEGRAFEM

Prace projektowe rozpoczęły się analizą procesów biznesowych i opracowaniem koncepcji wdrożenia. Start produktywny systemu zaplanowany jest na 1 października 2011 roku. Celem wdrożenia systemu SAP ERP jest pełna automatyzacja sprzedaży, optymalizacja działania firmy, a także wdrożenie standardów zarządzania jakie reprezentują firmy zachodnie.
„…Jakość naszych wyrobów i wzorowa obsługa klienta to dla nas priorytety, dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego. Przy jego wyborze kierowaliśmy się głównie dwoma kryteriami. Po pierwsze, system musiał być wykorzystywany w branży spożywczej, z drugiej strony chcieliśmy, aby był jak najbardziej otwarty i prorozwojowy…”. – mówi Roman Smolarski, Prezes Zarządu w firmie Piekarnia Pod Telegrafem. „System SAP ERP wdrażany przez HICRON doskonale spełnia te wymagania. Jego zastosowanie przez liderów branży piekarniczej w Europie daje nam bezpieczeństwo obsługi wszystkich procesów. Jednocześnie doświadczenie HICRON w indywidualizacji rozwiązań SAP daje nam pewność dostosowania rozwiązania do naszych unikalnych wymagań” – wyjaśnia.
Do aplikacji wspierających sprzedaż w piekarni, zaproponowanych przez HICRON, należy nowatorskie rozwiązanie SAP HICRON POS (Point of Sale). Zaimplementowane we wszystkich punktach sprzedaży Piekarni Pod Telegrafem i zintegrowane z systemem SAP ERP umożliwi błyskawiczną obsługę sprzedaży detalicznej, z jednoczesnym odzwierciedleniem danych w systemie SAP.
Rozwiązanie będzie obsługiwało szeroko rozumiane procesy sprzedaży, obejmujące między innymi: obsługę płatności gotówkowych i bezgotówkowych, rejestrację zwrotów towarów, współpracę z urządzeniami wagowymi, sprzedaż za pomocą czytnika kodów paskowych, składanie zleceń zakupu, ich realizację i obsługę, inwentaryzację i raportowanie, zarządzanie cenami i wiele innych.
„SAP HICRON POS to pierwsze w Polsce rozwiązanie oparte o technologię SAP, dedykowane do obsługi sprzedaży detalicznej i w pełni współpracujące z systemem centralnym SAP ERP. Rozwiązanie SAP HICRON POS w Piekarni Pod Telegrafem będzie wykorzystywane przede wszystkim w celu usprawnienia zarządzania sprzedażą i zatowarowaniem, a także ułatwienia przepływu informacji między centralą firmy, a jednostkami odpowiedzialnymi za sprzedaż detaliczną. W punktach sprzedaży detalicznej, osoby odpowiedzialne za sprzedaż będą korzystać bezpośrednio z dobrodziejstw systemu SAP ERP mając dostęp do bieżących informacji np. na temat cenników, rodzajów i ilości towarów, promocji, etc…. Przeprowadzane przez punkty sprzedaży detalicznej transakcje będą automatycznie odzwierciedlane w systemie centralnym – SAP ERP, dając między innymi możliwość bieżącego raportowania wyników osiąganych przez punkty sprzedaży – mówi Robert Stiller, Business Solution Architect w firmie HICRON.”
Rozwiązanie SAP HICRON POS będzie wspierało sprzedaż detaliczną z sieci ponad 160 sklepów firmowych Piekarni Pod Telegrafem.
Oprogramowanie SAP HICRON POS pozwala istotnie obniżać koszty operacyjne dzięki zastosowaniu elastycznego i konfigurowalnego modelu biznesowego w którym uruchamiane są wskazane przez użytkownika procesy. Przy użyciu oprogramowania HICRON pracownicy administracyjni i sprzedawcy mogą szybko i sprawnie zmieniać reguły dotyczące zapasów i cen, stosować nowe rabaty, dodawać promocje i wprowadzać zmiany w zakresie strategii zatowarowania magazynów centralnych i punktów sprzedaży detalicznej.
Wśród firm działających w branży piekarniczej, wspierających realizacje procesów biznesowych za pomocą systemu SAP, znajdują się: Warburtons Ltd, Berlys, Fazer, Backaldrin i wiele innych.

WHITE & CASE NUMEREM JEDEN NA LIśCIE MERGERMARKET W ZAKRESIE FUZJI I PRZEJĘA W EUROPIE śRODKOWO-WSCHODNIEJ W 2010 R.

Mergermarket – najlepsze na świecie niezależne narzędzie służące do zbierania informacji na temat fuzji i przejęć również potwierdza, że White & Case utrzymała najwyższą lokatę w zestawieniu za ostatnie pięć lat, doradzając w największej liczbie transakcji fuzji i przejęć w Europie środkowo-Wschodniej od roku 2005.
Eric Michailov, wspólnik z biura w Moskwie współzarządzający praktyką fuzji i przejęć na region Europy środkowo-Wschodniej, oczywiście również cieszył się ze zwycięstwa zespołu: „Fakty te są świadectwem olbrzymiego wysiłku włożonego przez naszych prawników, którzy przyczynili się do trwałego uznania firmy na rynku, jako lidera w dziedzinie fuzji i przejęć w Europie środkowo-Wschodniej oraz we Wspólnocie Niepodległych Państw.”
Od początku roku 2010 White & Case doradzała w 28 transakcjach na obszarze całej Europy środkowo-Wschodniej oraz Wspólnoty Niepodległych Państw o łącznej wartości szacowanej na 6,2 mld USD.
Jan Matejcek, wspólnik zarządzający regionem Europy środkowo-Wschodniej, dodał: „Jestem szczególnie zadowolony z tego wyniku, ponieważ dowodzi on naszej siły na wszystkich rynkach Europy środkowo-Wschodniej, na których jesteśmy obecni, a także naszych możliwości w zakresie doradzania klientom z Europy środkowo-Wschodniej w transakcjach nabycia prowadzonych w całości poza naszym regionem, np. w Ameryce Południowej czy Azji.”
Najważniejsze transakcje ilustrujące zaangażowanie White & Case w roku 2010:
Zbycie Ceske Radiokomunikace, a.s, o wartości 574 mln EUR – druga pod względem wielkości transakcja sprzedaży spółki niepublicznej w Europie środkowo-Wschodniej oraz największa transakcja sprzedaży spółki w Republice Czeskiej;
Nabycie przez TNK-BP Holding OAO pakietów większościowych w Petromonagas, SA – producencie ropy naftowej z Wenezueli; Petroperija SA – producencie ropy naftowej i gazu z Wenezueli; Boqueron SA – producencie ropy naftowej i gazu z Wenezueli; Block 06—1 – bloku produkcji gazu z Wietnamu; Nam Con Son Pipeline and Terminal – producencie ropy naftowej i gazu z Wietnamu, a także pakietu 33,3% udziałów w Phu My 3 BOT Power Co., Ltd. – wietnamskiej spółce gazowej z grupy BP plc, za wynagrodzeniem pieniężnym w wysokości 1,8 mld USD;
Nabycie przez OAO Rostelecom pakietu większościowego w Svyazinvest Telecommunication Investment Joint Stock Company za kwotę ok. 689 mln EUR;
Zbycie Droga Kolinska – uważane za największą transakcję w Słowenii w 2010 r.

W załączeniu znajdą Państwo zestawienie doradców prawnych w zakresie fuzji i przejęć w Europie środkowo-Wschodniej w 2010 r. opracowane przez Mergermarket.

O White & Case

White & Case LLP to wiodąca międzynarodowa firma prawnicza posiadająca 36 biur zlokalizowanych w 25 krajach. Jako jedna z pierwszych firm prawniczych wywodzących się z USA, stworzyliśmy prawdziwie globalną sieć, która pozwala nam świadczyć doradztwo na rzecz naszych klientów i reprezentować ich praktycznie we wszelkich obszarach prawa, jakie mają wpływ na międzynarodową działalność gospodarczą. Nasi klienci cenią sobie zarówno możliwość korzystania z doświadczeń całej globalnej sieci, jak i wyjątkową znajomość prawa amerykańskiego, angielskiego oraz lokalnego w każdym z regionów, w którym jesteśmy obecni, powierzając nam pełną obsługę złożonych transakcji międzynarodowych oraz prowadzenie spraw spornych przed trybunałami arbitrażowymi i w sądach.

WHITE & CASE SPONSOREM 12 EDYCJI 52-EGO MIĘDZYNARODOWEGO KONKURSU JESSUP

Najważniejsze informacje dotyczące 52. edycji Konkursu:

• Rekordowa liczba 58 krajowych i regionalnych edycji konkursu na całym świecie.
• 10-ta rocznica rosyjskiej edycji Konkursu Jessup. Kancelaria White & Case zorganizowała pierwszą edycję konkursu Jessup w Moskwie z udziałem tylko 14 drużyn, a dziś jest to największa edycja krajowa na całym świecie, do której w bieżącym roku zarejestrowały się aż 62 zespoły.
• W odbywającej się po raz pierwszy edycji konkursu w Iraku uczestniczy 16 drużyn.
• Rekordowa liczba drużyn zarejestrowanych w konkursie Jessup: 600.
• W tym roku rywalizują w konkursie dwie dodatkowe drużyny pochodzące z Afganistanu, co zwiększa ich łączną liczbę do pięciu.
• Wprowadzenie wizualnych materiałów szkoleniowych w postaci filmu White & Case Jessup Judge Training, którego celem jest pomoc w przygotowaniu sędziów do udziału w konkursie Jessup i które są dostępne na tej stronie http://jessup.whitecase.com/judges/.
• Ankieta przeprowadzona wśród studentów prawa biorących udział w konkursie Jessup na temat roli prawa międzynarodowego, której wyniki zostaną opublikowane w marcu.

Jessup jest największym międzynarodowym konkursem symulacji rozpraw sądowych. Co roku uczestniczy w nim ponad 2 tys. studentów prawa, reprezentujących ponad 550 wydziałów prawa z 80 krajów. Zadaniem studentów jest przygotowanie pisemnych memoriałów prezentujących stanowisko stron i wystąpienia ustne podczas „rozprawy” dotyczącej hipotetycznej sprawy z zakresu prawa międzynarodowego przed jurorami wchodzącymi w skład symulowanego Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości. Większość zespołów będzie najpierw rywalizować w krajowych i regionalnych edycjach konkursu o prawo udziału w Rundach Międzynarodowych White & Case, które odbędą się w dniach 20-26 marca 2011 roku w Washington, DC. Zwycięska drużyna otrzyma Puchar White & Case Jessup.
Wśród zagadnień, na których oparta będzie tegoroczna edycja konkursu Jessup znajdą się istotne problemy międzynarodowe na których tle dojdzie do sporu pomiędzy dwoma fikcyjnymi państwami takie, jak zgodność z prawem wykorzystania bezzałogowych samolotów zdalnie sterowanych do celów ataków powietrznych, wprowadzony na tle religijnym zakaz noszenia przez kobiety określonych strojów, a także problem łapówek i korupcji.
Zdjęcia oraz aktualizowane na bieżąco wyniki będą publikowane podczas Rund Międzynarodowych White & Case na stronie www.jessup.whitecase.com.

W celu otrzymywania dodatkowych informacji i najnowszych wiadomości dotyczących Konkursu Jessup zachęcamy do dołączenia do naszej strony na portalu Facebook (www.facebook.com/jessup.whitecase) oraz śledzenia nas poprzez stronę Twitter (www.twitter.com/JessupWhiteCase).

Nota do Wydawców: Poniżej przedstawiamy terminarz dwunastu edycji Konkursu Jessup w 2011 roku sponsorowanych przez firmę White & Case:

• Australia, Canberra, 1-5 lutego
• Brazylia, Porto Alegre, 1-3 marca
• Kanada, Alberta, Calgary, 2-5 marca
• Chiny, Ji Nan City, 21-25 lutego
• Republika Czeska, Praga, 18 lutego
• Gruzja, Tbilisi, 13-14 lutego
• Polska, Warszawa, 3-4 marca
• Rosja, Moskwa, 2-6 lutego
• RPA, Johannesburg, 27-29 stycznia
• Wielka Brytania, Londyn, 17-20 lutego
• USA, Washington, DC, Runda Regionalna Mid-Atlantic Regional Competition, 17-20 lutego
• Rundy Międzynarodowe White & Case, Washington, DC, 20-26 marca

O ILSA
Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Prawa (International Law Students Association (ILSA)) jest międzynarodową organizacją o globalnym zasięgu zrzeszającą studentów i praktyków prawa działających na rzecz popularyzacji i rozwoju prawa międzynarodowego. Oprócz konkursu Jessup, ILSA zarządza wieloma programami edukacyjnymi, organizuje cztery doroczne konferencje, a także zajmuje się publikacją różnych opracowań i wydawnictw oraz globalną koordynacją działalności organizacji studenckich zaangażowanych w kwestie prawa międzynarodowego.

O White & Case
White & Case LLP jest wiodącą międzynarodową firmą prawniczą o globalnym zasięgu prowadzącą działalność poprzez 36 biur w 25 krajach.
Jako jedna z pierwszych amerykańskich firm prawniczych, które osiągnęły globalny zakres działalności, świadczymy usługi w zakresie doradztwa prawnego oraz reprezentacji prawnej w praktycznie każdej dziedzinie prawa, której dotyczą zawierane przez klientów transakcje transgraniczne. Nasi klienci cenią sobie przede wszystkim zasięg naszej działalności, a także doświadczenie i fachową wiedzę, jaką dysponujemy w dziedzinie prawa amerykańskiego, brytyjskiego oraz prawa miejscowego w poszczególnych krajach, gdzie jesteśmy obecni. Na tych podstawach opieramy doradztwo prawne świadczone na rzecz klientów w związku z realizacją złożonych międzynarodowych transakcji oraz ich reprezentowanie w postępowaniach arbitrażowych oraz sądowych.

HICRON serwisuje system SAP ERP w NOVOL sp. z o.o.

W kontrakcie przedstawiciele HICRON i NOVOL określili czasy reakcji oraz napraw zgłaszanych problemów i usterek. W ramach współpracy, oprócz usług serwisowych, konsultanci HICRON oferują NOVOL usługi rozwoju systemu SAP ERP w obszarze konsultingowym i programistycznym, a także organizację kompleksowych szkoleń z obsługi SAP.
Firma NOVOL sp. z o.o. istnieje od ponad 30 lat. Działając w branży chemicznej oferuje szeroką gamę specjalistycznych materiałów naprawczych i montażowych przeznaczonych do pracy w różnych branżach: produkty do renowacji powłok lakierniczych, materiały do montażu oraz pielęgnacji podłóg drewnianych, systemy samopoziomujących posadzek dla budownictwa sportowego i przemysłowego oraz materiały do prac w branżach szkutniczej i kamieniarskiej. Firma posiada własne Laboratorium Badawczo-Rozwojowe, którego zadaniem jest stałe unowocześnianie receptur produkcyjnych, dzięki czemu materiały NOVOL spełniają najwyższe kryteria oceny stawiane im przez profesjonalnych odbiorców. Więcej informacji: www.novol.pl

Pallmed – nowy klient serwisowy HICRON

O wyborze HICRON na dostawcę usług serwisowych zadecydowały głównie szerokie kompetencje konsultantów, zwłaszcza w obszarze wdrożeń i rozwoju ponadstandardowych rozwiązań informatycznych, korzystne warunki współpracy, a także pozytywne referencje klientów serwisowych HICRON.
Informacje o firmach:
Spółka Pallmed i utworzony przez nią NZOZ „Dom Sue Ryder”, zajmuje się głównie działalnością medyczną. NZOZ „Dom Sue Ryder” udziela świadczeń medycznych dla ponad 5000 podopiecznych z Bydgoszczy i regionu. Wśród jednostek medycznych NZOZ „Dom Sue Ryder” znajduje się Zespół Domowego Leczenia Respiratorem, który świadczy pomoc podopiecznym także poza województwem kujawsko-pomorskim. Od 2005 roku Pallmed posiada certyfikat jakości ISO 9001-2000, szczycąc się wysoką jakością świadczonych usług medycznych i warunków pracy. Pallmed posiada także Certyfikat Przedsiębiorstwo Fair Play uzyskany w 2008 roku. Więcej informacji: www.domsueryder.org.pl
HICRON Sp. z o.o. specjalizuje się w realizacji kompleksowych projektów IT dla dużych firm i przedsiębiorstw średniej wielkości. Konsultanci HICRON posiadają kompetencje w obszarze projektowania dedykowanych rozwiązań IT, a także doradztwa biznesowego i technologicznego. Jako partner SAP Polska, spółka świadczy usługi wdrożeń, rozwoju, audytu aplikacji SAP ERP oraz SAP BusinessObjects. Eksperci HICRON i HICRON Consulting posiadają szerokie doświadczenia w realizacji projektów SAP głównie w branżach: automotive, retail, FMCG, energetyka, gazownictwo, gospodarka wodna, produkcja przemysłowa, spożywcza. Wśród klientów spółek wyróżnić można firmy takie jak: Kompania Piwowarska, Swiss Post, MAN, VOLVO, Netia, Nestle, Porsche, Teleskop, Scandinavian Tobacco, AmRest, Stelweld i wiele innych. Więcej informacji: www.hicron.com
Dodatkowych informacji udziela:
Barbara Zielińska
Specjalista ds. Marketingu i PR
HICRON Sp. z o.o.
barbara.zielinska@hicron.com
tel. 664 966 129

Powierzchnia do wynajęcia w Legionowie

Budynek 3-kondygnacyjny o całkowitej powierzchni 6768 m² (możliwość powiększenia)
– powierzchnia parteru 2232 m²
– powierzchnia każdego piętra 2268 m²
– wysokość pomieszczeń 3,65 m
– rozpiętość przęseł 6 m
– ściany z blachy trapezowej ocieplone wełną mineralną 10 cm
– piętra przeszklone
– dach pokryty blachą trapezową
– podłoga z płyt betonowych
wyposażenie:
instalacja sanitarna i co.
Stan aktualny:
-budynek na parterze całkowicie dostosowany pod wynajem, 1 i 2 piętro w stanie
surowym zamkniętym gotowe do dowolnej adaptacji.
Budynek położony jest na terenie dużego zakładu produkcyjnego, teren całej działki jest ogrodzony i strzeżony 24h wraz z monitoringiem kamer.Teren przylegający o pow. do 20 000 m² do wyłącznej dyspozycji z osobnym wjazdem na teren posesji (miejsca parkingowe dla samochodów osobowych i ciężarowych).

Budynek może służyć jako budynek biurowy, pod linie produkcyjną, idealny dla firm transportowych posiada własny dojazd dla Tirów oraz duży parking. Może służyć jako hala magazynowa.

Oferta świąteczna

Sylwester w Barze Bojangles i Restauracji Strauss – 400 PLN od osoby

Tradycyjne dania kuchni śródziemnomorskiej
Drinki i napoje oraz wino chilijskie (nielimitowane)
Koktajl powitalny i kieliszek wina musującego o północy
DJ w Barze Bojangles
od 19.30 do ostatniego gościa
Promocyjna cena pokoju – 380 PLN za pokój ze śniadaniem

HICRON WDRAŻA SYSTEM BILLINGOWY W KRI

„Największym wyzwaniem w naszej branży jest konieczność jednoczesnego wystawienia faktur dla tysięcy klientów. Rozwiązanie do sprzedaży mediów musi być więc po pierwsze zintegrowane z licznikami, by mogło automatycznie naliczyć należność na podstawie ustalonych wcześniej algorytmów, po drugie – powinno być przygotowane do jednoczesnego przesyłu milionów rekordów, po trzecie – na tyle elastyczne, byśmy sami mogli modyfikować wszystkie parametry sprzedażowe. Do tego dochodzi wiele innych procesów, jak na przykład organizacja sieci, przyłączy czy zarządzanie licznikami.” – mówi Paweł Szczepaniak, Kierownik Departamentu IT w KRI SA.

Rozwiązanie billingowe zaproponowane przez spółkę HICRON jest autorską aplikacją firmy, opracowaną na podstawie wiedzy konsultantów HICRON na temat procesów biznesowych w firmach branży paliwowej i energetycznej, dostosowaną do indywidualnych potrzeb KRI SA. Rozwiązanie zostanie zintegrowane z systemem SAP w obszarach sprzedaży i dystrybucji, gospodarki remontowej, zarządzania projektami, finansów i kontrolingu. Rozwiązanie będzie służyć do kompleksowej obsługi klienta: od zakładania konta w systemie SAP na podstawie umowy przyłącza (wraz z automatyczną kontrolą duplikatów), przez zarządzanie licznikami (przyjmowanie i wydawanie liczników z magazynu, ich podłączanie i przepinanie, wprowadzanie odczytów), obsługę kontraktów i wystawianie faktur (wraz z korektą), aż do procedur związanych z rozwiązaniem umowy.

„Na rynku partnerów SAP firma HICRON wyróżnia się nie tylko znajomością procesów biznesowych firm branży energetycznej i paliwowej, ale też wiedzą na temat unikalnych rozwiązań SAP i kompetencjami w opracowywaniu własnych, nawet najbardziej skomplikowanych rozszerzeń systemu SAP ERP. Planując rozwój systemu SAP ERP prowadziliśmy rozmowy z kilkoma dostawcami, jednak doświadczenia i wiedza konsultantów HICRON utwierdziły nas w przekonaniu, że firma ta będzie pewnym i stabilnym partnerem w realizacji rozwoju systemu.” – mówi Paweł Szczepaniak.

Punktem wyjścia do rozmów na temat wdrożenia rozwiązania billingowego i jego specyfiki był analiza systemu SAP, jaką konsultanci HICRON przeprowadzili pod koniec 2009 roku. Mając wiedzę na temat planowanych przez firmę KRI SA zmian strategicznych, konsultanci gruntownie ocenili zakres, w jakim system SAP obsługuje procesy biznesowe firmy. Wynikiem analizy była propozycja przeprowadzenia szeregu usprawnień oraz rekomendacja rozwoju systemu, pozwalająca na pełne wsparcie informatyczne realizacji nowych strategii KRI SA.

Oprócz koncepcji rozwoju systemu billingowego, usprawnienia zaplanowane przez HICRON obejmują między innymi realizację w systemie obsługi podatku akcyzowego związanego ze sprzedażą gazu do celów napędowych, obsługę opłaty paliwowej, rejestrację i bilansowanie certyfikatów ekologicznych, rozbudowę taryfy opłat o m.in. współczynnik odległościowy, wdrożenie rozwiązania do zarządzania przepływem dokumentów.

Projekt wdrożenia rozwiązania billingowego jest przeprowadzany w oparciu o metodykę Accelerated SAP (ASAP) oraz HICRON Implementation Method.