Polski Artysta Kerajaga wystawia w New Jersey, USA.

Wyróżnione dzieło „TV (III)” jest trzecią częścią tryptyku stanowiącego zapis roli telewizji jako wzorca współczesności. ściągające uwagę barwy są dokumentacją przyciągania przez media ludzkich pragnień, a przedstawione naśladownictwo brakiem indywidualnego przemyślenia bohaterów. Biel tła w odbiornikach TV sugeruje niewinność nadawców. Spektakularne przedstawienie rzeczywistości w tryptyku jest odważną krytyką powstawania strachu, stylu i zachowań.
Twórczość artystyczna Kerajaga odzwierciedla mutację cywilizacji XXI wieku. Autor o swojej działalności: “Prawdziwa twórczość artystyczna winna posiadać głębszy sens. Chodzi o pokój, dobroć, odwagę i refleksję, które przywracają nas do wartości pozostających w centrum naszej cywilizacji. Sztuka bez idei wydaje się nudna.”. Kerajaga jest synonimem dwóch artystów: Jarosława Betlej i Agnieszki Stefaniuk, których zdrobnienie imion – Jarek i Aga – czytane od tyłu tworzą ich pseudonim artystyczny.
Dzieła Kerajaga można oglądać podczas prezentacji “VIP Art” prowadzonych przez Artystę w każdą sobotę o godzinie 16.00 w jego warszawskim studio przy ul. Dickensa 27 lok. 93.

Kancelaria Salans poszerza grono partnerów

Do grona partnerów kancelarii Salans dołączył Michał Mężykowski. Jest ekspertem w zakresie prawa bankowego, finansowania inwestycji oraz restrukturyzacji zadłużenia. Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu transakcji finansowania projektów, zarówno po stronie instytucji finansowych, jak i kredytobiorców.‬‪ Reprezentuje też banki w postępowaniach związanych z restrukturyzacją i

Michał Mężykowski jest radcą prawnym w Zespole Bankowości i Finansów. Z kancelarią Salans jest związany od początku swojej kariery zawodowej, kiedy to na początku 2001 roku rozpoczął pracę jako student WPiA Uniwersytetu Warszawskiego. W kolejnych latach systematycznie awansował i zdobywał doświadczenie zawodowe doradzając przy wielomilionowych transakcjach finansowania projektów, w szczególności projektów nieruchomościowych, jak również przy projektach związanych z restrukturyzacją zadłużeń i upadłością podmiotów gospodarczych. Uzyskał tytuł magistra prawa (2002), odbył aplikację radcowską, a w roku 2008 został wpisany na listę radców prawnych w Warszawie.

Tomczak i Partnerzy: wydała książkę „Spółka komandytowa. Wehikuł podatkowy i bezpieczeństwo”

Publikacja ta, jak wcześniejsze, jest następstwem naszych bardzo praktycznych doświadczeń związanych z powoływaniem spółek komandytowych i przekształcaniem istniejących spółek kapitałowych w spółki komandytowe. Z tej też przyczyny w książce zamieszczony został m.in. rozdział poświęcony takiemu właśnie przekształceniu. Odrębna część – rozdział piąty – w całości poświęcony jest zagadnieniom podatkowym i księgowym, które to w znacznej mierze sprawiły, że taka forma spółki stała się ostatnio bardzo interesującą formą prowadzenia biznesu.
Sama książka jest pisana prostym, zrozumiałym językiem, którego często brakuje w publikach prawniczych.
„Spółka komandytowa. Wehikuł podatkowy i bezpieczeństwo” pod red. adw. Michała Tomczaka, wyd. ODDK Gdańsk, czerwiec 2010

Salans wins emeafinance magazine Best Legal Firm in CEE & CIS (Capital Markets and Corporate Actions) for its achievements and success in 2009.

Salans works with EBRD in several CEE countries, its strong footprint across the entire region combined with an impressive banking client list in Poland were amongst the deciding factors that set the firm apart from its competitors. In awarding Salans, emeafinance magazine said: “Our choice for the region’s best law firm is Salans, whose corporate and capital markets work across the region showed its skill in guiding emerging-market companies through their transactions at a time when many dealmakers have shelved any ambitious plans”.
Tomasz Dąbrowski, managing partner Salans Warsaw, commented on the remarkable success: “This prominent CEE & CIS legal award is a testimony that our scope of operations and lasting investments in the CEE are paying dividends even in difficult economic times.”
This year was the magazine’s first to include legal firm awards in their CEE & CIS awards. The winners were recognised based on the deals accomplished throughout 2009, nature of the work completed (including an analysis of clients and outcomes) and recognition of firms that have a strong presence across the region.
The awards were granted at the official award ceremony (Achievement Awards Charity Dinner) held on 9 June in London.

WHITE&CASE ZAKŁADA GLOBALNĄ PRAKTYKĘ POśWIĘCONĄ DZIAŁALNOśCI PRO BONO. Brukselski partner Ian Forrester na czele nowej praktyki

Na czele nowej praktyki stanie wybitny europejski prawnik, Ian Forrester, partner z Brukseli kierujący Globalną Praktyką Antymonopolową (Antitrust), reprezentujący organizacje międzynarodowe, stowarzyszenia przemysłowe, suwerenne władze oraz organy rządowe w sprawach antymonopolowych i regulacyjnych, zarówno przed sądami krajowymi, jak i przed Europejskim Sądem Pierwszej Instancji oraz Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
“Utworzenie Globalnej Praktyki Pro Bono pozwoli nam lepiej zarządzać działalnością pro bono firmy na całym świecie oraz skuteczniej wspierać prawników w nią zaangażowanych”, powiedział prezes White&Case, Hugh Verrier. “Poza tym wpisuje się ono w wieloletnią tradycję czynnej służby pro bono naszej firmy.”

Clariant, a global leader in specialty chemicals, is supporting the Swiss Pavilion at Expo 2010 Shanghai as a silver sponsor. The Expo will be held from 1 May to 31 October 2010 in Shanghai with the theme of “Better City, Better Life”

Shanghai is Clariant’s regional headquarters in Greater China and the company’s new Greater China regional management team under the leadership of Per Sjoeberg was formed earlier this year to provide more dedicated services and foster long-term strategic development. The new Greater China regional office is being established close to the Shanghai Hongqiao International Airport and is expected to be completed by the end of this year.
One of Clariant’s innovative product applications can also be seen at Expo2010. NanoSphere®, an innovative textile application which has been developed in cooperation between Clariant and Schoeller Technologies, combines high weather protection with breathability and long-term functionality. The nanoparticles in the NanoSphere finish form a fine structure on the textile surface. Water or substances such as oil or ketchup simply run off the surface. Such a NanoSphere-equipped jacket, made with a functional material from Swiss fabric specialist Schoeller, can be seen in the Swiss Pavilion.
“Expo 2010 is the biggest event for Shanghai and even for the whole of China this year. As an active player in the chemical industry in China, Clariant appreciates the chance to become even more involved through this sponsorship. Expo 2010 offers us an excellent opportunity to get closer to a mix of audiences from various local and international backgrounds,” continued Sjoeberg.
In its official pavilion, Switzerland will be addressing the Expo 2010 sub-theme of “rural-urban interaction” in recognition of the special awareness in Switzerland of the importance of strong town-country interactions, given the geographical characteristics of the country. Switzerland was the first country to present the concept for its Pavilion to the public in Shanghai. The Federal Department of Foreign Affairs, Presence Switzerland, is responsible for the official Swiss Pavilion project. Over an area of 4,000 square meters, Switzerland will portray itself through the overall concept of balance between man, nature and technology.

Agencja Betlej&Partners jako najlepsza agencja niesieciowa 2010 w Polsce

Z radością prezentuję poniżej dla nas dumny wynik badań rynkowych agencji reklamowych 2010 przeprowadzony przez SMG/KRC. Według zbiorczej opinii naszych klientów zostaliśmy najlepszą agencją niesieciową 2010 w Polsce. Jedyną ponad przeciętną krajową we wszystkich parametrach i najlepszą aż w czterech. Akurat tych dla nas najważniejszych. Szczerze i z wielkim szacunkiem dziękuję wszystkim naszym Klientom, którzy nas tak doceniają.

Piotr Nowaczyk z kancelarii Salans najlepszy w arbitrażu w Polsce w ogłoszonym dnia 22 kwietnia br. międzynarodowym rankingu International Law Office Client Choice Awards 2010

International Law Office (ILO) to jeden z wiodących internetowych serwisów prawniczych i oficjalny partner medialny Międzynarodowego Stowarzyszenia Prawników (International Bar Association). Tegoroczni laureaci nagrody ILO zostali wyłonieni w oparciu o ponad 2.000 indywidualnych ocen nadesłanych przez prawników wewnętrznych firm z całego świata. Mecenas Nowaczyk zawdzięcza swoje zwycięstwo licznym pozytywnym opiniom przekazanym przez klientów i uczestników arbitrażu. Zdaniem jednego z nich “Mec. Nowaczyk i jego zespół potrafili skutecznie stawić czoła nawet najbardziej niestandardowym problemom i znaleźć ich rozwiązania”. Inny zadowolony uczestnik docenił “rozległe doświadczenie w międzynarodowym arbitrażu” Piotra Nowaczyka. “Jego porady były zawsze wnikliwe i konkretne, a przy tym niezmiennie profesjonalne” zauważył inny. “Czuję się wyróżniony tą prestiżową nagrodą i jestem wdzięczny wszystkim klientom i kolegom, którzy oddali na mnie swoje głosy” dziękował mec. Nowaczyk.
Ranking ILO Client Choice Awards wyłania prawników i kancelarie wyróżniające się na tle innych ponadprzeciętną troską o klienta oraz wysoką jakością świadczonych usług. Główne kryteria, według których wybrano tegorocznych zwycięzców, to, m.in., jakość świadczonego doradztwa prawnego, świadomość biznesowa, skuteczna komunikacja, struktura wynagrodzenia dostosowana do potrzeb klienta, czas reakcji na potrzeby klienta, dzielenie się fachową wiedzą oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii.
Wyniki rankingu zostały również zamieszczone w oficjalnej publikacji wydawnictwa “ILO Client Choice Guide”, która trafi do rąk ponad 20.000 prawników korporacyjnych na całym świecie.

Nowe pakiety konferencyjne

Hotel Polonia Palace przygotował nowe pakiety konferencyjne. Wiecej informacji znajdziecie Państwo w ofercie, która znajduje się poniżej.

Webcast: Strategie cenowe oraz podatkowe aspekty retailingu

Okres obecnej stabilizacji i wczesnego ożywienia gospodarczego stanowi dla detalistów paradoksalnie nie mniejsze wyzwanie aniżeli sam kryzys. Historycznie sieci detaliczne polegały w szczególności na budowanych na podstawie przeszłości prognozach. Tymczasem dziś sklepy stają przed klientem, którego wartości, priorytety i zachowania są zupełnie inne niż w czasach przedkryzysowych.
Nie mniej istotna staje się kwestia wartości dodanej: zarządzanie nadwyżkami zapasów zgromadzonych podczas kryzysu prowadzić może do irracjonalnych decyzji cenowych, co z kolei może mieć negatywne reperkusje w merchandisingu. Dodatkowo, konieczne jest znalezienie równowagi pomiędzy kompleksowością asortymentu i jego wpływem na prognozowanie, sieć dostaw i stan zapasów a oczekiwaniami klientów.
Dlatego najbliższe miesiące warto wykorzystać w celu dokonania weryfikacji założeń stojących u podstaw polityki cenowej i asortymentowej, a także bliżej przyjrzeć możliwym działaniom intensyfikującym sprzedaż i ich podatkowym aspektom.

Strategie cenowe
Zarządzanie asortymentem jako fundament efektywnych strategii cenowych:
czy więcej znaczy lepieję
jak optymalizować asortymentę
jak powiązać zarządzanie kategoriami z polityką cenowąę
Najlepsze praktyki zarządzania cenami:
wymiar strategiczny
wymiar taktyczny
wymiar organizacyjno-operacyjny
Zarządzanie danymi oraz zaawansowana analityka jako kluczowy warunek efektywnej realizacji polityki cenowej i asortymentowej.

Podatkowe aspekty działań intensyfikujących sprzedaż
Kupony rabatowe
Programy lojalnościowe
Rabaty przed i po transakcyjne
Reprezentacja a reklama
Szkolenia dla klientów

Prowadzący
Magdalena Jończak, Starszy Menedżer, Deloitte
Huber Cichoń, Starszy Menedżer, Deloitte

Informacje i rejestracja na stronie www.deloitte.com/pl/webcasty