Warsztaty online z BALAJCZA – „BIZNESOWA LEGO-SZAFA”

Czwartek, 9 czerwca 2022 r.
godz. 11:00-12:00

Jeśli:

  • chcesz spędzać poranki, pijąc spokojnie kawę, zamiast nerwowo szukać w szafie rzeczy pasujących do siebie,
  • po pracy nie masz już siły lub chęci na zakupy w centrach handlowych lub gubisz się w gąszczu sklepów w galeriach,
  • masz w szafie ubrania, w których nie chodzisz, choć kosztowały krocie,
  • wolisz kupować rzadziej, ale rzeczy dobrej jakości,
  • chcesz dobrze wyglądać przy jak najmniejszym nakładzie czasu i pieniędzy,

to warsztat „Biznesowa lego-szafa” przychodzi do Ciebie ze stylizacyjnym ratunkiem. Rozwiąże Twoje ubraniowe problemy i pozwoli poczuć się świetnie we własnej skórze.

Kiedy wyglądasz olśniewająco i czujesz się dobrze ze swoim wizerunkiem, rośnie Twoja pewność siebie. A to przekłada się na poczucie, że możesz osiągnąć wszystko!

Kolejny warsztat, który dzięki uprzejmości biura tłumaczeń Balajcza mam przyjemność prowadzić, dedykuję między innymi wszystkim tym, którzy codziennie rano muszą wyjść ze strefy domowego komfortu i zjawić się w biurze/pracy o określonej godzinie.

Temat „lego-szafy” do pracy jest zawsze aktualny dla osób, które, stając rano przed szafą, niezmiennie powtarzają w myśli „nie mam co na siebie włożyć”.

Dzięki wiedzy zdobytej podczas spotkania sprawisz, że Twój styl rozkwitnie, a wybór ubioru do pracy będzie prosty jak nigdy dotąd. Będziesz wyglądać elegancko i profesjonalnie, a przy tym nie będziesz już tracić porannego czasu na wybór odpowiedniego zestawu ubrań. Dowiesz się, jak zrobić to w czasie o połowę krótszym niż dotychczas.

Podczas warsztatu zostaną przedstawione bazowe ubrania oraz dodatki, które ułatwią budowanie stylizacji do pracy.

Poza tym dzięki zdobytej wiedzy:

  • skończysz z kupowaniem ubrań, których nie nosisz,
  • skończysz z długotrwałym tworzeniem codziennych zestawów,
  • zyskasz komfort wyboru i pewność świetnego wyglądu w każdej sytuacji,
  • nauczysz się, jak zaplanować wydatki na ubrania bez zbędnych wyrzutów sumienia.

Program warsztatu:

  1. Co to jest „lego-szafa” i dlaczego warto ją mieć?
  2. Kiedy wiadomo, że lego-szafa jest dla Ciebie?
  3. Sposoby na stworzenie garderoby idealnej
  4. Zalety i wady posiadania lego-szafy
  5. Zrób krok w stronę minimalizmu – czyli kluczowe części i proporcje w Twojej garderobie
  6. Damska i męska „lego-szafa” biznesowa
  7. Praktyczne sposoby na zaplanowanie modowego budżetu

Warsztaty poprowadzi:

Iwona Sasin – inżynier i trener wizerunku. Absolwentka Wydziału Włókienniczego Politechniki Łódzkiej i Université de la Mode, Université Lumière Lyon 2 na Wydziale Komunikacji w Przemyśle Modowym i Luksusowym. Doświadczenie zawodowe zdobywała we Francji, m.in. współpracując z biurami stylu Nelly Rodi, Peclers i Martine Leherpeur. Praktyk przemysłu mody. Posiada bogate doświadczenie międzynarodowe: pracowała we Francji, Włoszech, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwecji. Zajmuje się planowaniem strategicznym i zarządzaniem produkcją na każdym etapie dla międzynarodowych marek odzieżowych. Pisze o modzie i stylu, a także koordynuje konferencje, szkolenia i warsztaty dla klientów w ramach projektów związanych z kreowaniem wizerunku. Wyznaje zasadę „sharing is caring”. Najlepiej czuje się, gdy to, co robi, pozwala innym się rozwijać. Najwyżej ceni działanie zorientowane na człowieka. Zajmuje się rysunkiem mody, tworząc autorskie nadruki. Wzorami pokrywa tkaniny, skóry i powierzchnie z kamieni naturalnych (kwarc, alabaster) oraz z tworzyw sztucznych.

Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, timea.balajcza@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Zaproszenie BALAJCZA na Forum PNSA

Opis wydarzenia:

Całodniowa, merytoryczna konferencja dla menedżerów i dyrektorów polskiego sektora sprzedaży oraz osób aspirujących do tych stanowisk.

7 czerwca, Warszawa | Renaissance Warsaw Airport Hotel

Temat przewodni: Sprzedaż w czasach niepewności – wyzwanie czy zagrożenie

Świat w ciągu ostatnich dwóch lat znacząco się zmienił. Odkryliśmy na nowo takie słowa jak pandemia czy wojna. Pojawiły się one u nas lub tuż za naszymi granicami. Nagle stały się na nowo realne dla ludzi świata Zachodu. To wszystko ma wpływ również na procesy sprzedażowe. Refleksja nad tym wpływem będzie motywem przewodnim Forum.

Celem Forum jest znalezienie odpowiedzi na pytanie czy procesy sprzedażowe w czasach niepewności to w głównej mierze wyzwanie, a więc również szansa do wykorzystania, czy raczej jest to zagrożenie i jeżeli tak, jak i w jaki sposób można mu przeciwdziałać. Czy obecne strategie, modele biznesowe mają dalszą rację bytu, a jeśli nie to czy trzeba je jedynie zmodyfikować czy raczej stoimy przed koniecznością wypracowania ich od nowa. Naturalnie, że oprócz perspektywy makro, zostanie   przedstawiony wpływ wspomnianych czynników na polski rynek sprzedaży. Jak polski rynek sprzedaży zareagował na zmiany? Czy jest na nie odporny? To zaledwie wybrane pytania, na które uczestnicy wydarzenia spróbują znaleźć odpowiedź.

Forum jest inicjatywą Polish National Sales Awards – organizacji, która od ponad czternastu lat działa na rzecz budowania dobrych praktyk w obszarze sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. PNSA co roku nagradza i wyróżnia najlepszych przedstawicieli sektora podczas konkursowej Gali.

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Wydarzenie skierowane jest w szczególności do przedstawicieli firm sprzedażowych, którzy chcą czynnie uczestniczyć w tworzeniu najlepszych standardów w branży.

Udział w Forum jest okazją do spotkania najlepszych specjalistów sektora sprzedaży i obsługi klienta, networkingu, a także szansą na podniesienie swoich kompetencji.

Wystąpienia prelegentów oraz kluczowe wnioski z debaty eksperckiej zostaną przedstawione w publikacji, która zostanie wydana przez Polish National Sales Awards we współpracy z ośrodkiem THINKTANK. Opracowanie będzie stanowić trendbook dla sektora sprzedaży i obsługi klienta na rok 2022/23.

Keynote speakers:

  • Stuart Lotherington, Dyrektor Zarządzający, SBR Consulting
    • Wybitny specjalista sektora sprzedaży, konsultant. Doradza takim gigantom jak Google, Dropbox, a także pomaga mniejszym firmom i start-upom.
  • Roman Polko, Generał dywizji Wojska Polskiego
    • Oficer dyplomowany wojsk powietrznodesantowych i sił specjalnych, doktor nauk wojskowych w specjalności kierowanie organizacją.

Prelegenci:

  • Angelika Chimkowska, Strateg Social Sellingu i Silnych Marek
  • Jakub Kłoczewiak, Executive Director Customer Experience, Allegro.pl
  • Hubert Pełka, Dyrektor marketingu L’Occitane Central and Eastern Europe
  • Henryk Mucha, Prezes Zarządu, PGNiG Obrót Detaliczny
  • Marek Sodolski, Senior Program Manager, Localsearch (Swisscom Directories AG)
  • Stefan Marcu, Senior Partner and Managing Director CEE, Kearney
  • Michał Spoczyński, Dyrektor Departamentu Handlowego, P4 (Play)
  • Bożena Leśniewska, Wiceprezeska Zarządu, Orange Polska

Panel dyskusyjny „Przyszłość Sprzedaży w Polsce”

Finałem Polish National Sales Forum będzie panel dyskusyjny, którego motywem przewodnim będzie przyszłość sprzedaży w Polsce. Jak niepewność polityczno-społeczna i gospodarcza wpłynie na sytuację sektora sprzedaży i obsługi klienta w Polsce?

Debata podsumowująca Forum będzie przestrzenią do wspólnego namysłu nad wskazówkami dla branży.

Uczestnicy panelu:

  • Zbigniew Gajewski, Partner, ośrodek THINKTANK (moderacja)
  • Marek Krzemieniewski, Przedsiębiorca i właściciel firmy Fair Play Plus
  • Henryk Mucha, Prezes Zarządu PGNiG Obrót Detaliczny
  • Barbara Stęchły, Dyrektor Zarządzająca Pionem Sprzedaży w obszarze bankowości detalicznej i biznesowej w banku BNP Paribas
  • Witold Orłowski, Główny doradca ekonomiczny PwC Polska
  • Bożena Leśniewska, Wiceprezeska Zarządu, Orange Polska

Więcej informacji: https://pnsf.pl

W celu dokonania zakupu biletów prosimy o bezpośredni kontakt z PNSA.

Hubert Wejman – Biuro Zarządu PNSA

Tel.: 608 490 374

Mail: hubert.wejman@pnsa.pl

 

 

BALAJCZA – zaproszenie na webinary 31.05.2022 i 2.06.2022

Wtorek, 31 maja 2022 r.

godz. 9:00-10:00

„Lwów – otwarty dla świata”

Lwów (ukr. Львів) to miasto na zachodzie Ukrainy, założone w 1256 roku. Jest nazywane również „Małym Paryżem”, a oficjalne hasło miasta brzmi: „Lwów – otwarty dla świata”.

Jest ważnym ośrodkiem przemysłowym, węzłem kolejowym, lotniczym i drogowym. Stanowi także istotny ośrodek nauki i kultury w Ukrainie. W 1998 roku historyczne centrum Lwowa zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Obecnie, podczas wojny w Ukrainie, jest również ważnym centrum pomocy dla uchodźców.

Weź udział we wtorkowym Śniadaniu i dowiedz się:

  • co mówią dawne legendy o Lwowie,
  • jakie zwierzę jest symbolem Lwowa i ile jego figurek znajduje się w mieście,
  • co warto zwiedzić, będąc we Lwowie,
  • co łączy Lwów z Wrocławiem.

O Lwowie i jej codzienności opowie:

Kateryna Chwiszczuk – trenerka międzykulturowa wielojęzyczna umiejętności miękkich (języki: ukraiński, polski, angielski, francuski), a także trenerka wewnętrzna wspierająca rozwój pracowników w korporacji międzynarodowej. Ma ponad 10-letnie doświadczenie w pracy w międzynarodowych korporacjach z klientami głównie z rynków francuskiego i szwajcarskiego w obszarach: finanse, kadry i płace, obsługa klienta. Wspieranie pracowników i klientów poprzez dostarczanie inteligentnych rozwiązań jest jej pasją. Wierzy, że wyzwania to również możliwości. Urodzona we Lwowie, wychowana w Algierii, od 13 lat mieszka w Polsce.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

————————————–

Czwartek, 2 czerwca 2022 r.

godz. 8:00-9:00

„Turysta w japońskiej restauracji”

Zanim pojedziemy do Japonii, dobrze jest poznać nie tylko zarys historii kraju i mentalność jego mieszkańców. Zwyczaje w Japonii są tak specyficzne, że turysta może czuć się niepewnie w wielu codziennych sytuacjach.

„Turysta w japońskiej restauracji” to temat Śniadania on-line w czwartek 2 czerwca o godz. 8.00.

Wyjaśnimy między innymi, czy należy:

  • zdejmować buty przed wejściem do restauracji,
  • pomodlić się przed posiłkiem,
  • zapłacić za wodę i startery – otoshi,
  • zjeść zupę ramen pałeczkami,
  • zostawić napiwek

oraz czego nie należy robić pałeczkami.

Spotkanie poprowadzi pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z doświadczeniem w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Kancelaria Sadkowski i Wspólnicy zaprasza na bezpłatny webinar

Kancelaria Sadkowski i Wspólnicy zaprasza na bezpłatny webinar pt. 📍 „Nagradzanie i motywowanie pracowników w 2022r.”, który odbędzie się w piątek, 27 maja o godzinie 10.30. Spotkanie poprowadzi Marcin Frąckowiak – radca prawny w Dziale Prawa Pracy w Kancelarii Sadkowski i Wspólnicy. Podczas webinaru nasz ekspert prawa pracy omówi następujące zagadnienia:

➡ Żądania płacowe pracowników – czy pracownik może skutecznie wymusić podwyżkę wynagrodzenia? Na czym polega i jak daleko sięga zasada równego traktowania w zatrudnieniu? ➡Które świadczenia płacowe rzeczywiście motywują a z których można zrezygnować i jak to zrobić zgodnie z prawem?
➡Różne postacie premii – jaka sprawdzi się w danej firmie?
➡Klauzule waloryzacyjne w umowach o pracę oraz wynagrodzenie płacone w walucie obcej – dobre pomysły w czasach inflacji?

Osoby zainteresowane udziałem w spotkaniu prosimy o wysłanie zgłoszenia na adres, d.leszczynska@siw.pl.

Wydarzenie organizowane jest we współpracy z Business Centre Club Małopolska.

Daniel Salamon nowym dyrektorem hotelu Metropol w Warszawie

Kolejny awans w grupie Hotele Warszawskie „Syrena” – Daniel Salamon, dotychczasowy zastępca dyrektora hotelu Metropol, został promowany na dyrektora i poprowadzi trzygwiazdkowy obiekt w centrum Warszawy.

W branży od ponad 10 lat, Daniel Salamon całe swoje zawodowe życie związał z działami gastronomii. Do Hoteli Warszawskich „Syrena” dołączył w 2011 roku i w historycznym hotelu Polonia Palace przeszedł całą ścieżkę kariery, finalnie pełniąc obowiązki zastępcy kierownika gastronomii. Był odpowiedzialny za operacyjne funkcjonowanie działów F&B, w tym restauracji Polonia, Lobby Baru i bankietów. Obejmując w 2019 roku stanowisko zastępcy dyrektora hotelu Metropol,  Daniel skupił się na wprowadzeniu i monitorowaniu standardów obsługi  gości we wszystkich działach, koordynacji ostatniego etapu remontów lobby, restauracji i pokoi, a także na współpracy z najemcami. Hotel Metropol otworzył się po przerwie spowodowanej pandemią w sierpniu 2020 roku. Daniel nadzorował wszystkie kwestie operacyjne, zatrudnienia oraz implementacji procedur i standardów COVID.

„Jestem bardzo dumny ze zgranego i profesjonalnego zespołu hotelu Metropol.” – mówi nowy dyrektor. „Cieszę się, że efekty naszej pracy są zauważane i doceniane przez gości. W licznych opiniach podkreślają idealną lokalizację w centrum miasta, przyjazną obsługę i wygodne pokoje. Lubią nasze funkcjonalne lobby i design restauracji. Chcemy utrzymać wysoką jakość naszych usług, w tym szczególnie chwalonych przez gości śniadań, a także inwestować w szkolenia i rozwój naszych pracowników.”

Prywatnie Daniel jest fanem podróży i dobrej kuchni.

Trzygwiazdkowy hotel Metropol, według projektu znanego i cenionego architekta Zygmunta Stępińskiego, został otwarty w 1965 roku i aktualnie jest częścią grupy Hotele Warszawskie „Syrena”. Jest chętnie wybierany przez gości biznesowych, jak i turystycznych. Posiada 211 pokojów, 2 sale na kameralne spotkania oraz restaurację metro jazz bar & bistro. W 2019 roku zakończono remont lobby, restauracji oraz baru, oddając gościom otwartą, jasną i nowoczesną przestrzeń.

Warsztaty online z BALAJCZA – „Jak obce stało się nasze – zapożyczenia w języku polskim”

Wtorek, 24 maja 2022 r.

godz. 11:00-12:00

Zapożyczenie językowe, inaczej pożyczka lub wyraz obcy, to element językowy zaczerpnięty z języka obcego, który zadomowił się w mniejszym lub większym stopniu jako element języka rodzimego. Pojęcia tego używa się w opozycji do słownictwa rodzimego. Mianem pożyczek określa się wszystkie obce w strukturze danego języka wyrazy, zwroty, typy derywatów, formy fleksyjne, konstrukcje składniowe, związki frazeologiczne.

Podczas warsztatów omówimy:

  • popularne anglicyzmy
  • słowa, które wydają się rodzime, a pochodzą z innych języków
  • jak zapożyczenia i ich używanie wpływają na komunikację między pokoleniami

Spotkanie poprowadzi pani Olga Marek-Kostrzewska, nauczycielka języka polskiego w szkole Lingua Polonica, zawodowo również specjalistka ds. marketingu i PR. Swoje doświadczenie budowała w takich firmach jak Benefit Systems oraz na licznych konferencjach marketingowych.

Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

spotkania@balajcza.pl
Timea Balajcza, tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Śniadanie online z BALAJCZA – „Szwajcaria – różnice kulturowe w biznesie”

Wtorek, 17 maja 2022 r.

godz. 8:00-9:00

Konfederacja Szwajcarska to państwo niezwykłe pod wieloma względami. Nieduży kraj zróżnicowany etnicznie, religijnie i kulturowo, a jednocześnie spojony Willensnation – chęcią wspólnego życia.

Jak skutecznie komunikować się w kraju, w którym są aż cztery języki urzędowe? Na to i inne pytania znajdą Państwo odpowiedź we wtorek 17 maja o godz. 8.00 w czasie Śniadania on-line „Szwajcaria – różnice kulturowe w biznesie”.

Powiemy między innymi:

  • jaki dress code obowiązuje na spotkaniu biznesowym
  • jakie są tematy tabu
  • jakie granice kulinarne dzielą Szwajcarów
  • czy w „kraju zegarków” ważna jest punktualność
  • czym prezydent Szwajcarii jedzie na spotkanie

Spotkanie poprowadzi pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z doświadczeniem w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Język polski jako obcy – komunikacja w pracy bez barier

Nauka języka obcego to dzisiaj konieczność. Jednak dla wielu osób to nie język angielski, a język polski jest teraz priorytetem.

Na liczne zapytania o kurs języka polskiego, które ostatnio do nas napływają, odpowiadamy: „Tak, jak najbardziej!”. Języka polskiego jako obcego uczymy z powodzeniem już od kilku lat, również online.

To ważne, ponieważ nauczanie języka polskiego jako języka obcego działa zupełnie inaczej, niż w przypadku lekcji dla rodzimych użytkowników. Lektor prowadzący tego typu zajęcia musi mieć odpowiednie przygotowanie glottodydaktyczne.

Dlatego też native speakerzy Balajcza są jednocześnie doświadczonymi nauczycielami języka. Dzięki temu są w stanie dostosować poziom zajęć do stawiających pierwsze kroki obcokrajowców. Z kolei uczestnicy mogą szybko i bezstresowo zacząć używać pierwszych zwrotów.

Oferujemy zajęcia indywidualne i grupowe, które przeprowadzamy w wybranym przez klienta miejscu lub całkowicie online.

Prowadząc zajęcia dla firm, dopasowujemy kurs do charakteru obowiązków na konkretnych stanowiskach – tak by słuchacze mogli swobodnie i efektywnie porozumiewać się w codziennej pracy.

Jeśli więc Twoja organizacja mierzy się właśnie z językowym wyzwaniem, skontaktuj się z nami. Udzielimy Ci wszelkich informacji, a – gdy decyzja zapadnie – organizację kursu weźmiemy na siebie.

balajcza@balajcza.pl
Tel.: 22 643 47 94, 98; Tel. kom.: +48 601 913 918

www.balajcza.pl

Śniadanie online z BALAJCZA – „Północ kontra południe Włoch – jeden kraj, dwa światy”

Czwartek, 5 maja 2022 r.
godz. 8:00-9:00

Włochów najczęściej postrzegamy jako głośnych, energicznych, opalonych, z dość wyluzowanym podejściem do życia. Tymczasem oni sami uważają, że północ i południe Włoch tworzą wręcz dwa różne kraje. Kontrast pomiędzy tymi regionami jest zauważalny w niemal każdym aspekcie.

Weź udział w czwartkowym śniadaniu i dowiedz się:

  • gdzie znajduje się „prawdziwa Italia”
  • kim są „polentoni”
  • dlaczego na południu Włoch płacze się tylko dwa razy
  • i czy sjesta obowiązuje w całym kraju

O Włoszech w języku angielskim opowie:

Cristiano Berta – lingwista, sommelier, instruktor narciarstwa i miłośnik gór. Włoski góral z Piemontu, który ma bogate doświadczenie międzynarodowe: wychowywał się w Niemczech, studiował we Włoszech, a doświadczenie zawodowe zdobywał również w Danii, Norwegii, Kanadzie i w Szwajcarii.

Spotkanie zostanie poprowadzone w języku angielskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, spotkania@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

CRIDO doradzało przy dwóch transakcjach | Raport CRIDO Legal „CRBR – z perspektywy 2 lat funkcjonowania”

CRIDO doradzało przy sprzedaży 100% udziałów Aura Medic Południe

CRIDO doradzało w zakresie Corporate Finance właścicielom spółki Aura Medic Południe sp. z o.o., która posiada dwie pracownie rezonansów magnetycznych – w Stalowej Woli oraz w Radomsku.

Dwie pracownie rezonansów magnetycznych (w Stalowej Woli oraz w Radomsku) zyskały nowego właściciela. Dotychczasowi właściciele zdecydowali się na sprzedaż 100% udziałów w spółce na rzecz spółki Bonus-Diagnosta sp. z o.o., podmiotu kontrolowanego przez PZU Zdrowie S.A, prowadzącego działalność w sektorze usług medycznych.

W procesie przejęcia CRIDO działało jako wyłączny doradca finansowy właścicieli i spółki. Po stronie doradcy transakcyjnego klienta wspierali: Artur Marszałkiewicz, partner zarządzający w CRIDO odpowiedzialny za zespół Corporate Finance, Aleksandra Małolepsza, senior associate wraz z Moniką Olak, starszym analitykiem finansowym.

Artur Marszałkiewicz wraz z zespołem CRIDO wspierał nas w trakcie całego procesu. W wyniku profesjonalnego podejścia i zaangażowania udało się sfinalizować negocjacje oraz osiągnąć cele udziałowców  – dodaje Damian Biedulski, (były) Prezes Zarządu i udziałowiec Aura Medic Południe.

Cieszymy się, że uzyskaliśmy satysfakcjonujące warunki dla naszego klienta i mogliśmy pomóc w dalszym dynamicznym rozwoju PZU Zdrowie na rynku usług medycznych. komentuje Artur Marszałkiewicz, partner odpowiedzialny za zespół Corporate Finance w CRIDO.

CRIDO wspiera przedsiębiorców, korporacje i fundusze PE/VC w krajowych i zagranicznych transakcjach M&A pomagając na każdym etapie transakcji. Doradztwo CRIDO obejmuje due diligence podatkowe i finansowe, corporate finance oraz całościowe wsparcie prawne, w tym due dilligence prawne.

Zespół Corporate Finance w CRIDO zajmuje się kompleksowym doradztwem transakcyjnym w trakcie procesu M&A. Wspiera też klientów w pozyskiwaniu finansowania zarówno na realizację transakcji przejęć, jak również na rozwój i inwestycje czy projekty typu project finance. Współpracuje w tym zakresie z bankami, funduszami PE i funduszami specjalistycznymi.

 

CRIDO doradzało funduszowi PortfoLion w inwestycji w Mindgram

Wsparcie CRIDO obejmowało kompleksowe doradztwo prawne w zakresie wynegocjowania i podpisania dokumentacji transakcyjnej po stronie PortfoLion, jako jednego z inwestorów rundy seed. Ze strony CRIDO doradzali Przemysław Furmaga, partner odpowiedzialny za zespół M&A i PE/VC w CRIDO Legal, a także Andrzej Dunikowski, senior associate i Filip Sobociński, junior associate.

Platforma Mindgram zapewnia opiekę psychologów oraz specjalistów profilaktyki zdrowia i rozwoju osobistego, skierowaną do pracowników firm i ich bliskich. Start-up powstał w 2021 roku. Pozyskane środki mają pomóc w dalszym rozwoju platformy i ekspansji zagranicznej.

PotfoLion był obok Credo Ventures (lead investor), Nunatak Capital, Market One Capital i Pamoja Capital jednym z inwestorów Midgram w ramach rundy seed. Wartość rundy wyniosła ok. 7 mln EUR i była to jedna z największych jak do tej pory rund seed w Polsce.

Transakcja Mindgram to kolejny projekt typu VC, w którym uczestniczyliśmy w ostatnich miesiącach, tym razem po stronie jednego z inwestorów. Mindgram jest doskonałym przykładem spółki, której usługi wpisują się w szybko rosnący sektor usług well-being i mental health. Ograniczony dostęp do usług wsparcia psychologicznego, napięcie związane z pandemią, oraz obecną niestabilną sytuacją polityczną powodują, że perspektywy rozwoju dla spółek takich jak Mindgram są obecnie bardzo dobre. Imponujący rozwój Mindgram i jej dalszy potencjał rozwoju zagranicznego, wzbudził, jak widać, żywe zainteresowanie inwestorów VC, co znalazło odzwierciedlenie w sprawnie przeprowadzonej rundzie seed, przy której mieliśmy okazję wspierać fundusz PortfoLion – komentuje Przemysław Furmaga, partner odpowiedzialny za zespół M&A PE/VC w CRIDO Legal.

CRIDO wspiera zarówno spółki, founderów, jak i inwestorów w transakcjach typu Private Equity i Venture Capital, Zakres usług CRIDO jest kompleksowy i obejmuje wsparcie w strukturyzowaniu transakcji, przeprowadzeniu due diligence (prawnego, podatkowego, finansowego) oraz przygotowaniu i negocjowaniu dokumentacji transakcyjnej.

 

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych – realne, choć nieidealne narzędzie sprawdzenia powiązań kontrahenta

67% spośród blisko 500 tys. zarejestrowanych w Polsce spółek z. o.o. zgłosiło dane do funkcjonującego od ponad 2 lat Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR). Jedynie w stosunku do 89 podmiotów wszczęto postępowania w związku z brakiem zgłoszenia. Karę administracyjną w średniej wysokości 13 tys. zł nałożono na 60 podmiotów – wynika z raportu „CRBR – z perspektywy 2 lat funkcjonowania” przygotowanego przez CRIDO Legal.

Analiza i możliwość pozyskania wiarygodnych danych na temat beneficjenta rzeczywistego pomaga obecnie nie tylko przy przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy, ale i sprawdzeniu partnera biznesowego czy drugiej strony transakcji w kontekście wojny Rosji przeciwko Ukrainie.

Beneficjent rzeczywisty – rejestry w Polsce i w Europie

Beneficjent rzeczywisty oznacza osobę fizyczną, która sprawuje kontrolę (pośrednią lub bezpośrednią) nad danym podmiotem, np. posiada więcej niż 25% udziałów/głosów w danej spółce. Od października 2019 r. określone podmioty (m.in. spółki, trusty, organizacje pozarządowe) mają obowiązek zgłaszania danych dotyczących beneficjentów rzeczywistych, jak również ich aktualizacji do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR). Ma on wspierać działania służące przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i przestępczości gospodarczej.

Zagadnienia dotyczące weryfikacji beneficjenta rzeczywistego pomiotów zyskują obecnie na aktualności i to nie tylko w kontekście przeciwdziałania praniu pieniędzy. W kontekście wojny Rosji przeciwko Ukrainie wielu przedsiębiorców zainteresowanych jest możliwością ustalenia „z kim mają do czynienia” po drugiej stronie transakcji. Co więcej, stosownie do nałożonych na określone podmioty sankcji gospodarczych przedsiębiorcy mają wręcz obowiązek monitorowania swoich relacji gospodarczych, a Centralny Rejestr Beneficjantów Rzeczywistych może być do tego narzędziem. Choć nie jest to narzędzie bez wad – komentuje Mateusz Baran, partner w CRIDO Legal.

Obowiązki związane z identyfikacją beneficjentów rzeczywistych muszą zostać wdrożone we wszystkich państwach członkowskich UE. W niektórych krajach, jak np. w Niemczech, Francji czy Holandii, rejestry już funkcjonują. W innych, jak np. Cypr, unijne przepisy są jeszcze na etapie wdrożenia. Ciekawym przykładem są Włochy, gdzie tego typu rejestr nie funkcjonuje. Co istotne, poza UE brak jest jednolitych regulacji dotyczących beneficjentów rzeczywistych, co może utrudnić proces jego ustalenia również na poziomie polskich podmiotów mających zagranicznych udziałowców.

Zgłoszenia do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych

Jak wynika z raportu CRDIO Legal na podstawie danych uzyskanych od Ministerstwa Sprawiedliwości i Krajowej Izby Skarbowej w Bydgoszczy, wśród analizowanych 3 form prawnych prowadzenia biznesu, najlepiej z obowiązku zgłoszenia wywiązywały się spółki jawne (80% go wykonało), a w najmniejszym stopniu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (67%). Może to być podyktowane bardziej skomplikowaną strukturą własnościową utrudniającą dokonanie analizy w zakresie beneficjenta rzeczywistego, jak i dokonanie zgłoszenia w terminie – komentuje Mateusz Baran, partner w CRIDO Legal.

Tabela 1: Liczba podmiotów wpisanych do KRS oraz CRBR na przykładach spółki jawnej, spółki komandytowej oraz spółki z o.o. wg stanu na 31 grudnia 2021 r.

Źródło: Raport CRIDO Legal „Centralny rejestr Beneficjentów Rzeczywistych – z perspektywy dwóch lat funkcjonowania”. Dane analityczne uzyskane w ramach dostępu do informacji publicznej od Ministerstwa Sprawiedliwości oraz Krajowej Izby Skarbowej w Bydgoszczy.

Kontrole, postępowania i kary w związku z brakiem zgłoszenia do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych

Podmioty zobowiązane do dokonania zgłoszenia do CRBR powinny na bieżąco monitorować wszelkiego rodzaju zmiany, które następują w ich strukturach i zgłaszać je w formie aktualizacji. Mają na to 7 dni roboczych od daty zdarzenia.

Z praktycznego punktu widzenia w wielu przypadkach może okazać się, że termin 7 dni roboczych jest zbyt krótki na zebranie informacji dotyczących beneficjentów rzeczywistych i dokonanie zgłoszenia. Do tego, w przypadku podmiotów reprezentowanych przez osoby zagraniczne, dodatkowym problemem może być konieczność szybkiego uzyskania podpisu elektronicznego – komentuje Mateusz Baran, partner w CRIDO Legal.

Niewypełnienie obowiązku zgłoszenia czy aktualizacji wiąże się z ryzykiem kary w przypadku kontroli przez organ Krajowej Administracji Skarbowej. Jak wynika z danych przeanalizowanych przez CRIDO Legal, do końca 2021 roku wszczęto 100 postępowań w zakresie naruszeń związanych z obowiązkiem dokonania zgłoszenia do CRBR. 89 postępowań dotyczyło braku zgłoszenia do CRBR, a 11 postępowań dotyczyło dokonania zgłoszenia do CRBR po terminie. Co ciekawe, nie zostało wszczęte żadne postępowanie, które dotyczyło zgłoszenia danych niezgodnych ze stanem faktycznym.

Tabela 2: Liczba postępowań wszczętych wobec podmiotów, które nie dokonały zgłoszenia lub nie dokonały go w terminie na przykładach spółki jawnej, spółki komandytowej oraz spółki z o.o. wg stanu na 31 grudnia 2021 r.

Źródło: Raport CRIDO Legal „Centralny rejestr Beneficjentów Rzeczywistych – z perspektywy dwóch lat funkcjonowania”. Dane analityczne uzyskane w ramach dostępu do informacji publicznej od Ministerstwa Sprawiedliwości oraz Krajowej Izby Skarbowej w Bydgoszczy.

Na dzień 31 grudnia 2021 r. łącznie wydano 61 decyzji administracyjnych w zakresie wszczętych postępowań, z czego: 1 postępowanie zostało umorzone, a 60 postępowań zakończyło się nałożeniem kary administracyjnej. Przy maksymalnej wysokości kary przewidzianej w ustawie na poziomie 1 mln zł, najwyższa nałożona kara wyniosła 35 tys. zł, a najniższa 1 tys. zł. Średnia wysokość nałożonej kary wyniosła 13 183,33 zł.

Choć w CRBR można szybko, łatwo i bezpłatnie sprawdzić kontrahenta, to dane tam ujawnione niekończenie muszą być pełne i aktualne. Warto sięgać do centralnego rejestru, ale nie należy go traktować jako jedynego źródła informacji, czy to pod kątem AML, procedur KYC czy też monitorowania podmiotów objętych sankcjami. Zwłaszcza przy poważniejszych decyzjach biznesowych – podsumowuje Mateusz Baran.

O CRIDO – Zapewniamy przedsiębiorcom wsparcie podatkowe, prawne, transakcyjne i biznesowe. Pomagamy rozwijać innowacyjną działalność, w tym pozyskując finansowanie ze środków publicznych i innych dostępnych źródeł.  Zaangażowanie i praca naszego zespołu zostały wielokrotnie docenione. Zajmujemy najwyższe pozycje w rankingach doradców podatkowych oraz firm wspierających działalność B+R i innowacje.  
Więcej informacji na: crido.pl