Śniadanie online z BALAJCZA – „Wschód spotyka Zachód – różnice międzykulturowe okiem Azjaty”

Czwartek, 22 kwietnia 2021 r.
godz. 8:00-9:00

Gdy udajemy się w podróż na Daleki Wschód, jesteśmy ciekawi, ale i pełni obaw, jak będziemy tam odbierani. Również współpracując z Azjatami, nieraz zastanawiamy się, co też oni sobie o nas myślą. Jak postrzegają nas, Europejczyków? Co zdumiewa ich najbardziej?

W ramach kolejnego Śniadania on-line, które odbędzie się w czwartek 22 kwietnia o godz. 8:00, proponujemy temat: „Wschód spotyka Zachód – różnice międzykulturowe okiem Azjaty”.

Wyjaśnimy między innymi:

  • Czy Europejczyk jest biedny?
  • Jak żyją „bajecznie bogaci Azjaci”?
  • Dlaczego Chińczycy nie biorą kredytów?
  • Jak Japończycy piszą listy motywacyjne?
  • Jak odczytać uśmiech premiera Shinzo Abe?
  • Czy Schwarzenegger jest idolem Azjatów?

Spotkanie poprowadzi pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z doświadczeniem w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, timea.balajcza@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Warsztaty online z Balajczą: Wizerunek w biznesie

Wtorek, 13 kwietnia 2021 r.

godz. 11:00-12:00

„Jak kreować nasz wizerunek w biznesie offline i online?”

Budowanie wizerunku osobistego jest kluczem do nawiązywania relacji, zdobywania zaufania i pomyślnej sprzedaży. Niezależnie od tego, czym się zajmujemy i czy jesteśmy tego świadomi(-me), każdego dnia budujemy swój wizerunek zarówno w świecie offline, jak i online.

Liczy się nie tylko ton naszego głosu i wypowiadane słowa, lecz także to, jak wyglądamy i w co jesteśmy ubrani(-ne), a obecnie znaczącą rolę w budowaniu naszej marki osobistej odgrywa również wnętrze pokoju, z którego prowadzimy spotkania online.

Wystarczy chwila, by ktoś zaczął odczuwać do nas sympatię i tyle samo czasu, by się do nas uprzedził. Dlatego zapraszamy serdecznie na warsztaty, na których nauczymy się, jak kreować swój wizerunek w biznesie offline i online.

 

W trakcie spotkania dowiemy się:

Iwona:

  • Czym jest dress code i dlaczego jest ważny
  • O efekcie pierwszego wrażenia i szacunku od pierwszego wejrzenia
  • Na co zwrócić uwagę przy budowaniu wizerunku
  • Jakie są kanony biznesowego dress code’u
  • Czy kolorowe krawaty i czerwone paznokcie są odpowiednie na spotkania biznesowe
  • Gdzie bardziej przywiązuje się wagę do wizerunku – w Niemczech czy w Argentynie

Monika

  • Jak wystrzec się popełnienia faux pas podczas spotkań online

O budowaniu wizerunku opowiedzą:

Iwona Sasin – inżynier i trener wizerunku. Absolwentka Wydziału Włókienniczego Politechniki Łódzkiej i Université de la Mode, Université Lumière Lyon 2 na Wydziale Komunikacji w Przemyśle Modowym i Luksusowym. Doświadczenie zawodowe zdobywała we Francji, m.in. współpracując z biurami stylu Nelly Rodi, Peclers i Martine Leherpeur. Praktyk przemysłu mody. Posiada bogate doświadczenie międzynarodowe: pracowała we Francji, Włoszech, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwecji. Zajmuje się planowaniem strategicznym i zarządzaniem produkcją na każdym etapie dla międzynarodowych marek odzieżowych. Pisze o modzie i stylu, a także koordynuje konferencje, szkolenia i warsztaty dla klientów w ramach projektów związanych z kreowaniem wizerunku. Wyznaje zasadę „sharing is caring”. Najlepiej czuje się, gdy to, co robi, pozwala innym się rozwijać. Najwyżej ceni działanie zorientowane na człowieka. Zajmuje się rysunkiem mody, tworząc autorskie nadruki. Wzorami pokrywa tkaniny, skóry i powierzchnie z kamieni naturalnych (kwarc, alabaster) oraz z tworzyw sztucznych.

Monika Guzek – Trenerka międzykulturowa, project manager i wykładowczyni akademicka. Prowadzi projekty strategiczne, marketingowe, a także odpowiada za wdrażanie i adaptację produktów do wymagań rynków zagranicznych. Od 11 lat realizuje się w obszarze marketingu B2B i B2C, aktywnie wspierając działy handlowe, dostosowując metody wsparcia sprzedaży do lokalnych preferencji klientów. Posiada bogate doświadczenie międzynarodowe: pracowała w Polsce, Niemczech, Chinach i Indonezji a od dwóch lat dzieli swoje życie pomiędzy Polskę i Portugalię. Prezes Zarządu SIETAR Polska.

 Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, timea.balajcza@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

 

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Śniadanie online z BALAJCZA – „Indonezja – Jedność w różnorodności”

Czwartek, 8 kwietnia 2021 r.
godz. 8:00-9:00

„Jedność w różnorodności” – to motto idealnie oddaje ogromną różnorodność kulturową i geograficzną Indonezji, która skrywa wszystkie cuda natury: wulkany, wodospady, lasy deszczowe, jaskinie, pola ryżowe, bezludne wysepki i puste plaże, a do tego niezwykłą rozmaitość kulturową.

Nie bez przyczyny Indonezję można określić jednym słowem – największa. Jest to NAJWIĘKSZY kraj wyspiarski na świecie z NAJWIĘKSZĄ liczbą wulkanów i NAJWIĘKSZĄ liczbą wyznawców islamu.

W trakcie spotkania dowiemy się:

  • Jak w praktyce wygląda stosowanie motta „Jedność w różnorodności”?
  • Jakie mroczne tajemnice skrywa Dżakarta?
  • Jak wygląda typowy dzień pracy w indonezyjskiej firmie?
  • Czym może zachwycić nas Jawa?

O Indonezji i życiu w tym pięknym kraju opowie:

Monika Guzek – Trenerka międzykulturowa, project manager i wykładowczyni akademicka. Prowadzi projekty strategiczne marketingowe, a także odpowiada za wdrażanie produktów na rynki zagraniczne i ich adaptację do wymagać tychże rynków. Od 11 lat realizuje się w obszarze marketingu B2B i B2C, aktywnie wspierając działy handlowe i dostosowując metody wsparcia sprzedaży do lokalnych preferencji klientów. Posiada bogate doświadczenie międzynarodowe: pracowała w Polsce, Niemczech, Chinach i Indonezji, a od dwóch lat dzieli swoje życie pomiędzy Polskę i Portugalię. Prezes Zarządu SIETAR Polska.

Spotkanie odbędzie się w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, timea.balajcza@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Warsztaty online z BALAJCZA – „Jak budować poprawne i skuteczne komunikaty w kontaktach z klientami?”

Wtorek, 30 marca 2021 r.
godz. 11:00-12:00

Najbliższe warsztaty dotyczyć będą wiadomości do klientów i obsługi zamówień oraz korespondencji – za pośrednictwem innych źródeł niż e-mail: SMS, WhatsApp czy wiadomości z konta firmowego Facebook.

Spotkanie poprowadzi pani Olga Marek-Kostrzewska, nauczycielka języka polskiego w szkole Lingua Polonica, zawodowo również specjalistka ds. marketingu i PR. Swoje doświadczenie budowała w takich firmach jak Benefit Systems oraz na licznych konferencjach marketingowych.

Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, timea.balajcza@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl.
  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Cztery tysiące dni tłumaczenia, czyli 11 lat istnienia BALAJCZA Linguistic Services

BALAJCZA Linguistic Services obchodzi w tym miesiącu 11. urodziny – dokładnie 15 marca 2010 r. Timea Balajcza postanowiła przekuć swoją pasję do języków w sprawnie działający biznes.

I tak też się stało. Dziś BALAJCZA z powodzeniem oferuje nie tylko tłumaczenia ustne i pisemne, ale także kursy językowe oraz spotkania i warsztaty tematyczne, które przyciągają coraz liczniejsze grono uczestników.

Chcemy więc gorąco podziękować wszystkim tym, którzy wspierali nas na tej drodze, którzy w nas uwierzyli i którzy dobrze nam  życzą – naszym pracownikom, tłumaczom, partnerom, klientom i wszystkim innym sympatykom.

Zaś wszystkich tych, którzy dopiero nas poznają, serdecznie zapraszamy do świata, w którym zrozumiemy się – co prawda nie bez słów – ale bez trudu!

Śniadanie online z BALAJCZA – „Chiny – język symboli w XXI wieku”

Czwartek, 25 marca 2021 r.
godz. 8:00-9:00

Chiny to cywilizacja, w której gest, liczba, kolor mają większe znaczenie niż słowo. Zdobycze technologiczne XXI wieku nie zmieniły nic w tradycyjnym sposobie porozumiewania się w Państwie Środka.

Najważniejsza nadal jest komunikacja pozawerbalna. Bez jej znajomości możemy szybko pogorszyć nasze relacje z Chińczykami.

Kolejne śniadanie on-line „Chiny – język symboli w XXI wieku” przybliży Państwu bogaty świat ukrytych znaczeń.

Dowiedzą się Państwo między innymi:

  • Jakie prezenty są źle widziane w Państwie Środka?
  • Jakie kolory mogą poprawić lub pogorszyć relacje z Chińczykami?
  • Co symbolizuje flaga ChRL?
  • Który kolor jest dla chłopców a który dla dziewczynek?
  • Jakimi owocami nie należy częstować partnera, także biznesowego?
  • Czy wypada ofiarować bukiet czerwonych róż?

Spotkanie poprowadzi pani Kamila Radzyńska – trenerka biznesu, specjalistka od komunikacji międzykulturowej, członkini SIETAR Polska, R&D Manager z doświadczeniem w handlu zagranicznym, romanistka, pasjonatka Dalekiego Wschodu, laureatka Konkursu wiedzy o Francji organizowanego przez radio PR III i France Inter.

Spotkanie zostanie przeprowadzone w języku polskim.

W celu potwierdzenia obecności prosimy o kontakt:

Timea Balajcza, timea.balajcza@balajcza.pl
tel.: +48 601 913 446

—————————————————————————————————

  • Informujemy, iż udział w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA” jest tożsamy z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez organizatora, czyli BALAJCZA sp. z o.o. (KRS 0000659805), wizerunku osób uczestniczących w „Śniadaniach online z BALAJCZA” oraz „Warsztatach online z BALAJCZA”, przewidzianej w art. 81 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  • Zapisując się na webinar, zgadzasz się na przesłanie informacji marketingowych od BALAJCZA sp. z o.o. i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką ochrony danych osobowych zamieszczoną na stronie balajcza.pl

 

Trwa konkurs dla pracodawców “Fair to Women”

8 marca br. wystartowała I edycja konkursu “Fair to Women”, którego celem jest promocja idei równego traktowania i wyrównywania szans kobiet na rynku pracy w Polsce oraz wyróżnianie tych pracodawców, którzy tworzą najlepsze warunki pracy dla kobiet. Organizatorem przedsięwzięcia jest Fundacja Vox Feminae, partnerem merytorycznym PwC Polska, partnerem głównym Emitel SA, a partnerem ABSL.

Równość płac, programy wspierające łączenie życia prywatnego i zawodowego, udział kobiet na stanowiskach kierowniczych, równościowa kultura organizacyjna – to najważniejsze tematy, na jakie będzie zwracać uwagę kapituła konkursu wyłaniając laureatów.

Konkurs ma charakter ogólnopolski i jest kierowany do średnich i dużych przedsiębiorstw. Mogą̨ do niego przystąpić firmy, które prowadzą działalność na terenie Polski. W konkursie oceniane będą wszelkie rozwiązania wychodzące poza obowiązki pracodawcy wynikające z przepisów prawa. Firmy ubiegające się̨ o wyróżnienie muszą wykazać, że podejmowane przez nich działania mają charakter stały i kompleksowy. Oceny nadesłanych zgłoszeń i wyboru laureatów dokona kapituła konkursu, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciele organizatora i partnerów konkursu:

  • Katarzyna Komorowska, partnerka w PwC, liderka zespołu People & Organization
  • Andrzej Kozłowski, prezes zarządu Emitel
  • Iwona Słończewska-Knap, dyrektor zarządzająca w ABSL
  • dr Magdalena Butrymowicz, prawnik, radca prawny, adiunkt w Katerze Prawa Rodzinnego na Uniwersytecie Jana Pawła II w Krakowie
  • Monika Fill, prezes zarządu Fundacji Vox Feminae

Pracodawcy, którzy chcą wziąć udział w konkursie powinni do 22 marca br. wypełnić i przesłać ankietę dostępną na stronie www.fairtowomen.pl.

To, jak wygląda sytuacja kobiet na rynku praca, w głównej mierze zależy od pracodawców. Dlatego bardzo zależy nam na nagrodzeniu tych firm, które w obszarze tworzenia przyjaznego i równego środowiska pracy dla kobiet zrobili najwięcej. W dojrzałych organizacjach kwestie dotyczące Diversity & Inclusion stanowią ważny element strategii działania. Mam nadzieję, że promując najlepsze praktyki w tym zakresie przyczynimy się do wzrostu znaczenia kwestii różnorodności także w innych przedsiębiorstwach” – mówi Katarzyna Komorowska, partnerka w PwC, liderka zespołu People & Organization.

W naszym konkursie chcemy wyróżnić tych pracodawców, którzy stwarzają kobietom takie warunki pracy i rozwoju, aby mogły się w pełni realizować zawodowo bez rezygnacji z życia rodzinnego” – mówi Monika Fill, prezes Fundacji Vox Feminae.