Szanowni Państwo,
zapraszamy do zapoznania się z obecnymi ograniczeniami wjazdowymi w Szwajcarii, mającymi na celu zwalczanie rozprzestrzeniania się COVID-19:
http://www.taacsolutions.pl/obecne-ograniczenia-wjazdowe-w-szwajcarii/
Szanowni Państwo,
zapraszamy do zapoznania się z obecnymi ograniczeniami wjazdowymi w Szwajcarii, mającymi na celu zwalczanie rozprzestrzeniania się COVID-19:
http://www.taacsolutions.pl/obecne-ograniczenia-wjazdowe-w-szwajcarii/
Zarząd Sfinks Polska S.A. poinformował o wyborze firmy audytorskiej, która przez najbliższe trzy lata będzie odpowiadała za przegląd i badania sprawozdań finansowych spółki. Jest nią należąca do Grupy Rödl & Partner firma audytorska Roedl Audit Sp. z o.o., z którą Sfinks współpracuje od 2018 roku.
Roedl Audit Sp. z o.o. będzie dokonywała zarówno przegląd, jak i badania jednostkowe i skonsolidowane sprawozdań finansowych za lata 2020-2022 w Sfinks Polska S.A. Kluczowym biegłym rewidentem odpowiedzialnym za współpracę jest Tomasz Martyniuk, pełniący także funkcję Associate Partnera w Rödl & Partner. Roedl Audit Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie jest wpisana przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów na listę podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych pod numerem 2623.
– Współpraca z jedną z najbardziej rozpoznawalnych sieci gastronomicznych w Polsce jest dla nas dużym i ciekawym wyzwaniem także ze względu na złożoność biznesu i różnorodność stosowanych rozwiązań w zakresie rachunkowości. Jesteśmy wdzięczni za obdarzenie nas zaufaniem już po raz kolejny – powiedział Tomasz Martyniuk.
Firma Sfinks Polska S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i zarządza sieciami Sphinx, Piwiarnia, Chłopskie Jadło, WOOK i otwieranymi w ramach grupy restauracjami Fabryka Pizzy.
Webinar: praktyczne aspekty polskiego prawa kontraktowego i prawa spółek – 4 czerwca 2020 r. (w języku niemieckim)
Webinar skierowany jest do niemieckojęzycznych podmiotów, w tym spółek, prowadzących działalność gospodarczą w Polsce, jak również członków zarządu oraz prawników in-house polskich spółek dotkniętych kryzysem. Tematyka webinarium jest przeznaczona także dla przedsiębiorców związanych umową z polskimi podmiotami oraz mających trudności w realizacji umów.
PROGRAM:
1. Uchylenie się od odpowiedzialności kontraktowej. Zmiana umowy
1.1 Brak odpowiedzialności bez winy
1.2 Odpowiedzialność na zasadzie ryzyka a siła wyższa
1.3 Zmiana istniejącej umowy przez sąd (rebus sic stantibus)
1.4 Zakończenie toczących się negocjacji kontraktowych
1.5 Umowy najmu
1.6 Odstąpienie od umowy
2. Udział w posiedzeniach zarządu lub rady nadzorczej lub w zgromadzeniach wspólników przy użyciu środków porozumiewania się na odległość
3. Przyczyny upadłości, termin na złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości
4. Odpowiedzialność członków zarządu w czasie kryzysu
5. Zwolnienia grupowe
6. Kryzys jako szansa
Rejestracja
Serdecznie dziękujemy za liczny udział w ankiecie. Takie samo badanie zostało przeprowadzone przez izby Francji, Niemiec, Izraela, Włoch, Niderlandów, krajów skandynawskich, przy wsparciu pozostałych izb bilateralnych. Przedstawiamy dokładne wyniki przeprowadzone na członkach Swisschamber i Advantage Austria.
Wyniki jednoznacznie wskazują, że obecne ograniczenia w ruchu lotniczym wpłynęły na Państwa firmy. Jedynie 4% ankietowanych wskazało opcję braku korelacji między ograniczeniami i funkcjonowaniem firmy.
Także na pytanie o podróże po wznowieniu połączeń najmniej z Państwa zaznaczyło opcję “nie będę z nich korzystać”. Największą popularnością wśród proponowanych destynacji cieszy się za to Europa Środkowa, ale także miejsca poza Europą i Europa Zachodnia.
Poniżej znajdą Państwo wyniki ankiety wraz z informacją prasową od International Group of Chambers of Commerce (IGCC), a także artykuł “Rzeczpospolitej”, w którym mowa jest o badaniu.
Od marca 2020 cała Polska przeszła na pracę i edukację zdalną. Niestety w zaistniałej sytuacji jest ogromna rzesza dzieci wykluczonych cyfrowo ze względu na brak odpowiedniego sprzętu. W całym kraju brakuje około 250-500 tysięcy zestawów komputerowych. Odpowiedniego sprzętu również często nauczycielom, wychowankom domów dziecka, podopiecznym pogotowia opiekuńczego.
Dlatego powstała oddolna inicjatywa #UwolnijZłomka, która zachęca ludzi dobrej woli z całego kraju do przekazania swojego sprzętu potrzebującym. Ponad 80 doświadczonych wolontariuszy pomaga w przekazywaniu, konfiguracji, naprawach i innym wsparciu osób, które zgłaszają zapotrzebowanie. Wśród Fundacji, z którymi współpracujemy w tej chwili są: Opiekuńcze Skrzydła, Helpersi oraz Ocalenie.
Akcja już teraz odbiła się szerokim echem w mediach. Partnerem medialnym został Komputer Świat. O akcji informowały m.in. Polsat News, Onet, Dobre Programy, Radiowa Trójka, Radio dla Ciebie,TVP, TVN.
Akcja w liczbach (09.05.2020):
• Wielkość grupy na Facebooku – ponad 3150 osób
• Wolontariusze – ponad. 80 osób
• Przekazane – ok. 500 zestawów komputerowych
Kontakt
• Organizacja – Jan Gorski 502 078 288 (j.gorski@plum.com.pl)
• Media – Tomasz Staśkiewicz 502 109 960 (tomasz@staskiewicz.pl)
Linki:
Strona: https://uwolnijzlomka.org/
Strona FB: https://www.facebook.com/Uwolnij-z%C5%82omka-104403814537312/
Grupa: https://www.facebook.com/groups/uwolnijzlomka/
Więcej o projekcie:
• opis projektu https://docs.google.com/document/d/1sO5gavCvdwzQPlwBZ3gSLtY_1P5XJcyz4lDQBD-b8T8/edit#heading=h.moc7iymgnflt
• post, od którego wszystko się zaczęło (ponad 200 udostępnień.) https://www.facebook.com/jan.gorski.eu/posts/10158253225546974
• video gdzie opisuje o co chodzi https://www.facebook.com/groups/uwolnijzlomka/permalink/2610741219173146/
• video z apelem o włączenie się w akcje https://youtu.be/6kG-yXgz5wE
• opis gdzie jesteśmy i gdzie idziemy https://docs.google.com/document/d/18pkcP2PiQSFngmHHkQp6G6zATc75BgaW3I2CotPs_8o/edit#
• mapa wolontariuszy stan na 6/04/2020 https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?hl=en&hl=en&mid=1VSqzyNLhlzzrRafl0AII63pkezOCr0XO&ll=51.894785766612486%2C19.85735724999995&z=6
Media:
• (video) https://www.facebook.com/Kongres590/videos/2947429185348484/
• https://www.dobreprogramy.pl/patchboy/Uwolnij-zlomka,107200.html
• (podcast) https://www.rdc.pl/podcast/poranek-rdc-uwolnij-zlomka-komputery-dla-potrzebujacych-na-kwarantannie/
• https://www.polskieradio.pl/9/307/Artykul/2485571,Uwolnij-Zlomka-i-podaruj-innym-sprzet-do-nauki-w-domu
• https://warszawa.naszemiasto.pl/uwolnij-zlomka-warszawiacy-oddaja-swoje-komputery/ar/c1-7621723
• https://klubjagiellonski.pl/2020/04/02/widzialna-reka-uwolnij-zlomka-bony-jutra-polacy-inspiruja-w-walce-z-epidemia/
• https://polskatimes.pl/koronawirus-w-warszawie-i-na-mazowszu-raport-304-najnowsze-informacje-na-temat-sarscov2-w-regionie/ar/c1-14847467
Dnia 16 maja 2020 r. weszła w życie ustawa z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. 2020, poz. 875), która przewiduje kolejne rozwiązania prawne i formy wsparcia w celu przeciwdziałania konsekwencjom rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2.
Zmiany dotychczasowych regulacji i nowe rozwiązania dotyczą w szczególności:
Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo pod adresem https://kacprzak.com.pl/wydarzenia/kategoria/covid-19/tarcza-antykryzysowa-30/.
Nasz zespół chętnie odpowie na Państwa pytania odnośnie przyjętych mechanizmów wsparcia. Zapytania prosimy kierować na adres office@kacprzak.com.pl .
Marek Kacprzak
Radca prawny | Partner zarządzający
Nareszcie możemy Cię zaprosić!
Zarezerwuj pobyt ze śniadaniem i kolacją w jednym z naszych ekskluzywnych apartamentów z oszałamiającym widokiem na Warszawę.
Pakiet obejmuje:
Nocleg ze śniadaniem w apartamencie Corner Junior Suite z widokiem na Warszawę
Powitalny upominek z lampką wina musującego dla 2 osób
Kolacja dla 2 osób Parking w garażu podziemnym
Późne wymeldowanie, do godz. 16:00
Cena: 495 zł brutto
ZAREZERWUJ TERAZ!
+48 22 630 5528
warsaw.reservation@marriott.com
Oferta ważna do 30.06.2020 r. (w każdy dzień maja oraz każdy weekend czerwca), w miarę dostępności pokoi.
Zapraszamy na bezpłatny webcast “Nowy JPK VAT od lipca 2020r.”, który odbędzie się 15.05.2020 w godzinach 11:00-12:00.
Zachęcamy również do zapoznania się z magazynem CITPoint Magazine.
W XIV edycji Rankingu Firm Doradztwa Podatkowego „Rzeczpospolitej” Rödl & Partner zajął wysokie miejsca, podobnie jak w zestawieniach z ubiegłych lat. W rankingu uwzględniającym liczbę zatrudnionych doradców podatkowych Rödl & Partner znalazł się na 5. miejscu, zatrudniając 39 specjalistów. To awans o dwie pozycje w stosunku do poprzedniego roku, który potwierdza inwestycje firmy w rozwój pracowników i świadczonych usług podatkowych.
Dynamiczny rozwój Rödl & Partner znalazł również swoje odzwierciedlenie w zestawieniu firm z największymi przychodami – 7. miejsce Rödl & Partner zagwarantowało zwiększenie przychodów o 4,5 mln zł w porównaniu do roku ubiegłego. Niewątpliwym sukcesem jest także 7. miejsce w kategorii firm z przyrostem/spadkiem przychodów 2019/2018 w mln zł.
Wśród najlepszych specjalistów wskazanych przez doradców biorących udział w rankingu nie zabrakło także doradców podatkowych z Rödl & Partner. W kategorii podatku od nieruchomości rekomendację uzyskał Łukasz Szczygieł, a w doradztwie compliance Aleksandra Majnusz.
Rödl & Partner od wielu lat zdobywa wysokie noty w rankingu „Rzeczpospolitej”, na co zdaniem Renaty Kabas-Komorniczak, Partner Zarządzającej w Rödl & Partner współodpowiedzialnej za obszar doradztwa podatkowego – mają wpływ silne i trwałe relacje z klientami, okazywanie im troski i pomoc w osiąganiu sukcesów. Ważne także by przewidywać potrzeby Klientów i wspomagać się odpowiednio zaawansowanymi narzędziami technologicznymi. Doradca podatkowy powinien być przedsiębiorczy, myśleć perspektywicznie i świadczyć usługi na najwyższym poziomie, nieustannie szukając najlepszych rozwiązań. Takimi wartościami kierujemy się w naszej firmie.
Więcej informacji:
https://www.rp.pl/Rankingi/304299988-Ranking-firm-doradztwa-podatkowego-2020—wyniki-wedlug.html
1. Restrukturyzacje i upadłości w dobie Covid-19
Zapraszamy na webinarium, na którym omówimy sposoby ograniczenia ryzyka upadłości przedsiębiorców na gruncie prawa restrukturyzacyjnego i nowych przepisów antykryzysowych.
5.05., godz. 13:15
Prowadzący: Jarosław Hein, Kamil Twardowski, Łukasz Szczygieł
2. Jak przeprowadzić zdalnie walne zgromadzenie i spotkanie rady nadzorczej?
Zapraszamy na webinarium, na którym opowiemy o wyzwaniach, przed jakimi stoją zarządy i rad nadzorcze podczas organizacji spotkań. Odpowiemy na pytania jak skutecznie przeprowadzić zdalne spotkania, w jaki sposób przygotować się do nich technicznie i jakie aspekty prawne należy wziąć pod uwagę.
6.05.2020, godz. 12:15
Zapisz się
Strona rejestracji wkrótce
Prowadzący: Jarosław Kamiński, Paweł Markowski, Adam Wódz.
3. Obowiązkowa dematerializacja akcji spółek niepublicznych
Zapraszamy na szkolenie online w związku z rewolucją w spółkach akcyjnych i komandytowych, które zobowiązane są do wprowadzenia zmian wynikających z nowelizacji kodeksu spółek. Podczas webinarium omówimy zasady i konsekwencje dematerializacji akcji spółek niepublicznych, w tym m. in.: rekomendowany harmonogram przygotowania się do otwarcia rejestru akcjonariuszy, zakres danych w rejestrze i ich jawność. Problemy praktyczne.
8.05.2020, 12:15
Prowadzący: Jarosław Kamiński, Bartosz Krzesiak