Warsztaty “PPK z perspektywy pracodawcy”

Masz przed sobą wdrożenie Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) w firmie? W Twoim przedsiębiorstwie działa już PPK i zastanawiasz się co dalej? Warsztaty „PPK z perspektywy pracodawcy” to praktyczne przykłady z wdrożeń, case studies, porady ekspertów z różnych dziedzin. Wszystko o PPK w jednym miejscu.

Od 1 stycznia 2020 r. do wdrożenia Pracowniczych Planów Kapitałowych zobowiązana jest większość przedsiębiorstw. Jednak PPK to nie tylko nowy i potencjalnie istotny element krajowego systemu emerytalnego oraz szansa dla pracowników na wyższe emerytury. To także wiele obowiązków pracodawców, związanych z wdrożeniem PPK w przedsiębiorstwie oraz z ich dalszym prowadzeniem na przestrzeni lat. O tym jak przygotować się do PPK, o praktycznych aspektach ich wdrażania i funkcjonowania już 5 lutego podczas warsztatów „PPK z perspektywy pracodawcy” opowiedzą eksperci – prawnicy, specjaliści ds. kadr i HR, przedstawiciele funduszy inwestycyjnych, niezależny analityki finansowy oraz reprezentant Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR).

Szczegółowa agenda i zapisy: https://www.roedl.pl/pl-pl/pl/event.aspx?ID=16

W lutym zapraszamy również na kolejne warsztaty PPK w innych miastach Polski:

Organizatorem warsztatów jest Rödl & Partner: roedl.pl

Business and Investment Climate Survey 2020

Zapraszamy Państwa do udziału w corocznej ankiecie dotyczącej badania koniunktury gospodarczej i atrakcyjności inwestycyjnej Polski.

Ankieta realizowana jest wspólnie z izbami bilateralnymi w Polsce, działającymi w ramach International Group of Chambers of Commerce (IGCC).

Adresatem ankiety są inwestorzy zagraniczni oraz przedsiębiorcy działający na polskim rynku.

Badanie dostępne jest na platformie internetowej.

W ankiecie można wziąć udział do 2 marca. Dostępne są trzy wersje językowe (polska, angielska i niemiecka).

 

Kancelaria GESSEL doradzała funduszowi AVALLON w inwestycji w Clovin S.A.


Kancelaria GESSEL doradzała funduszowi AVALLON przy realizacji transakcji nabycia większościowego pakietu akcji Clovin S.A.

Realizacja zawartej umowy inwestycyjnej umożliwi rozszerzenie portfela innowacyjnych i ekologicznych produktów, a także kontynuację intensywnego programu inwestycyjnego rozpoczętego przez Spółkę oraz umocnienie pozycji na rynku krajowym i w eksporcie. Poza wzrostem organicznym planowane są także akwizycje w segmencie środków czystości. Wspólnym celem akcjonariuszy jest maksymalne wykorzystanie potencjału spółki.

Doradztwo Kancelarii GESSEL miało kompleksowy charakter i obejmowało wsparcie na wszystkich etapach transakcji, w tym przeprowadzenie prawnego badania due diligence, przygotowanie wniosku do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wsparcie w negocjacjach dokumentacji transakcyjnej oraz przeprowadzeniu zamknięcia.

AVALLON jest niezależną polską firmą zarządzającą funduszami private equity. Jest pionierem rynku wykupów menedżerskich w Polsce – od 2001 roku AVALLON MBO uczestniczył w ponad 100 transakcjach typu MBO (Fundusze Avallon MBO są pierwszymi takimi podmiotami w Europie Środkowo-Wschodniej).

Grupa Clovin S.A. (www.clovin.com.pl) to producent profesjonalnych i konsumenckich proszków do prania oraz środków czystości, obecny na polskim rynku od ponad 20 lat. Początkowo spółka koncentrowała się na produkcji profesjonalnych proszków w segmencie przemysłowym (m in. hotele, szpitale). Stopniowo zaczęto wprowadzać środki czystości dla konsumentów do użytku domowego (B2C), które dziś stanowią zdecydowaną większość przychodów spółki (w 2011 przychody wyniosły 111 mln PLN). Obecnie spółka ma oddziały w Niemczech i na Litwie oraz zakład produkcyjny na Ukrainie, a produkty marki Clovin stosowane są w ponad 25 krajach na 5 kontynentach.

Zespołem Kancelarii GESSEL kierował Maciej Kożuchowski, wspólnik, radca prawny. W transakcję zaangażowani byli również: Bartłomiej Woźniak, starszy prawnik, adwokat; Karolina Krzal-Kwiatkowska, starszy prawnik, adwokat, Michał Trociuk, starszy prawnik, adwokat, Marta Grabiec, starszy prawnik, adwokat, Anna Haciuk, prawnik oraz Christian Schmidt, wspólnik, adwokat niemiecki i Bernadeta Kasztelan-Świetlik, wspólnik, radca prawny.

https://gessel.pl/news/kancelaria-gessel-doradzala-funduszowi-avallon-w-inwestycji-w-clovin-s-a/

BALAJCZA poleca: wywiad z Timeą Balajcza do artykułu pt. “Tradycja, która jednoczy”

W grudniu 2019 r. kolejny raz Instytut Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka poprosił o wywiad Panią Timeę Balajcza, Dyrektor Zarządzającą BALAJCZA Linguistic Services. Tym razem temat artykułu to: „Tradycja, która jednoczy”.

„Pomiędzy momentem, kiedy schowany zostanie adwentowy wieniec, na którym dogasła już ostatnia, czwarta świeca, a chwilą, gdy w domu będą rozbrzmiewać radosne okrzyki dzieci rozpakowujących prezenty, Węgrzy i Polacy zasiądą do wyjątkowego posiłku – wieczerzy wigilijnej, którą 24 grudnia rozpoczną świętowanie Bożego Narodzenia. Sposób, w jaki przeżywamy Święta, jest dowodem na to, jak wiele nas łączy – to przede wszystkim wdzięczność i zachwyt nad tym, że na świat przyszedł Zbawiciel, a ponadto szczególne w tym czasie skupienie na budowaniu więzi z bliskimi. Są też różnice, wynikające z kultywowanych w naszych krajach tradycji, na które nakładają się dodatkowo zwyczaje wypracowane w poszczególnych domach.

Wywodząca się z szesnastowiecznej Alzacji tradycja choinki, pod polskie dachy zawędrowała na przełomie osiemnastego i dziewiętnastego stulecia, a pod węgierskie – w pierwszej połowie dziewiętnastego. Kiedyś zarezerwowana dla ludzi zamożnych, dziś, w czasie Świąt, mniejsza lub większa stoi w prawie każdym domu. Zarówno polska jak i węgierska tradycja nakazuje ubrać choinkę w Wigilię, ale w Polsce, na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci, zwyczaj ten zanikł i teraz choinki kupuje się i ozdabia co najmniej na kilka dni przed Wigilią. Węgrzy pozostali wierni starej tradycji.

Timea Balajcza, która od ponad dwudziestu lat mieszka w Warszawie i prowadzi tu firmę lingwistyczną, opowiada, że 24 grudnia na ulicach jej rodzinnego Budapesztu można spotkać wielu dziadków spacerujących z wnukami. Często zachodzą z nimi do kościoła, aby obejrzeć jasełka, zwane na Węgrzech Betlehem. W tym czasie rodzice i inni dorośli, którzy zostali w domu, przynoszą do niego choinkę i ją ubierają. Kiedy maluchy wracają ze spaceru, wita je dźwięk dzwoneczka – znak, że dom właśnie odwiedziło Dzieciątko Jezus, przynosząc podarunki, a także widok przystrojonej choinki oraz leżące pod nią prezenty. Timea podkreśla, że to wyjątkowo piękna i bardzo lubiana, nie tylko przez dzieci, tradycja. Po przeprowadzce do Polski i narodzinach córek, kultywowała ją przez kilka lat, aż w końcu niemożność kupienia ładnego i świeżego drzewka 24 grudnia zmusiła ją do zaniechania tego zwyczaju.”

Dostęp do całego artykułu >>>

Instytut Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka to organizacja, do której celów i zadań należy w szczególności:

  • pielęgnowanie polsko-węgierskich tradycji i dziedzictwa oraz ich promowanie w życiu publicznym i międzynarodowym;
  • propagowanie nauki języka, kultury i polsko-węgierskiej współpracy młodzieżowej;
  • rozwijanie wzajemnej współpracy naukowej, oświatowej, kulturalnej, gospodarczej i sportowej;
  • kreowanie i wspieranie inicjatyw oraz projektów mających na celu lepsze wzajemne poznanie się;
  • wspieranie działań, które służą zwiększeniu innowacyjności i konkurencyjności Polski i Węgier.

 

Smaki Wschodu w Hotelu Metropol

Z początkiem nowego roku Hotel Metropol zaprasza do odkrycia kulinarnych smaków naszych wschodnich sąsiadów.

Menu dostępne jest w restauracji metro jazz bar & bistro do końca lutego. W załączeniu znajdą Państwo menu.

Rödl & Partner o najważniejszych zmianach w podatkach w 2020 roku


„10 najważniejszych zmian w podatkach w roku 2020” to opracowanie, w którym w przystępny sposób omówiono kwestie mogące istotnie wpłynąć na działalność przedsiębiorstw i odpowiedzialność podatników w bieżącym roku podatkowym.

W broszurze opracowanej przez doradców i konsultantów podatkowych Rödl & Partner omówionych zostało dziesięć najważniejszych kwestii, w tym m.in. pakiet quick fixes, obligatoryjny mechanizm podzielonej płatności, wykaz informacji o podatnikach VAT (tzw. biała lista), nowa matryca stawek VAT, przeciwdziałanie zatorom płatniczym, czy zmiany dotyczące raportowania cen transferowych.

Oprócz przedstawienia treści samych regulacji, eksperci posłużyli się praktycznymi przykładami i wskazali najważniejsze do spełnienia wymogi oraz działania, które należy podjąć, aby dostosować się do nowych regulacji. Porównano także obowiązki podatników przed i po zmianach oraz przedstawiono jasno sformułowane rekomendacje, co umożliwia czytelnikowi pogłębioną analizę omawianych tematów.

Darmową broszurę można pobrać bezpośrednio ze strony internetowej Rödl & Partner:

https://www.roedl.pl/pl/media/nasze-publikacje/broszury/10-najwazniejszych-zmian-w-podatkach-w-2020

***

Rödl & Partner to proaktywny opiekun średniej wielkości przedsiębiorstw, będących liderami na rynkach światowych. To międzynarodowa firma świadcząca zintegrowane usługi profesjonalne w obszarach: audyt, business process outsourcing, doradztwo podatkowe, doradztwo prawne, consulting. Obecna jest w 50 krajach w 111 biurach. Na rynku polskim funkcjonuje od 28 lat, doradzając firmom z różnych branż i segmentów.

W 2019 r. doradzaliśmy przy 10 kluczowych transakcjach M&A | PE | VC w polskim sektorze nowych technologii

W ubiegłym roku, GESSEL włożyła ogromny wysiłek w dalszy rozwój naszej działalności na styku usług transakcyjnych – tradycyjnej specjalizacji naszej Kancelarii – i sektora nowych technologii. Z dumą odnotowujemy, iż nasi Klienci docenili te starania, powierzając naszym ekspertom 10 kluczowych projektów M&A | private equity | venture capital w sektorze nowych technologii. Jesteśmy wdzięczni naszym Klientom – i bardzo dumni z naszego wkładu.

Wybrane transakcje:

  • Doradzaliśmy akcjonariuszom Przelewy24 (popularny dostawca usług płatniczych) przy zawiązaniu strategicznego aliansu z Nets Denmark a/s (spółką portfelową Hellman & Friedman, Bain Capital oraz Advent International) oraz jej polskimi spółkami zależnymi Dotpay i eCard pod nową firmą P24 DotCard Group. Była to największa jak dotychczas transakcja fintech, w którą byliśmy zaangażowani. 
  • Doradzaliśmy Enterprise Investors przy pomyślnym wyjściu z 3S S.A. (dostawcy sieci optycznych i usług centrów danych), która została sprzedana P4 Sp. z o.o. (podmiotowi zależnemu Play Communications S.A.). 
  • Doradzaliśmy mLeasing, członkowi mBank Group, przy nabyciu LeaseLink (oferującemu leasing jako metodę płatności) od jej założycieli i właścicieli.  
  • Doradzaliśmy Wirtualna Polska Media, spółce z grupy Wirtualna Polska Holding, przy nabyciu AutoCentrum.pl S.A. (działającej w nowych mediach, dostarczającej content o tematach motoryzacyjnych) od OPONEO S.A.
  • Doradzaliśmy Inovo Venture Partners (wiodącemu funduszowi venture capital z siedzibą w Polsce) przy inwestycji w Tidio Poland Sp. z o.o. (globalnemu dostawcy rozwiązań chat-bot).
  • Doradzaliśmy Sunfish Partners (niemiecko-polskiemu funduszowi venture capital, wpieranemu przez PFR Ventures) przy inwestycjach w Perfops (dostawcy platform równoważących i analitycznych) oraz Molecule One (dostawcy autorskiego oprogramowania, modelującego syntezę chemiczną). 
  • Doradzaliśmy DialCom24 (polskiemu holdingowi) przy nabyciu Infinite Sp. o.o. (dostawcy oprogramowania elektronicznej wymiany danych) od Emperia Holding S.A.

Spodziewamy się, że rok 2020 przyniesie jeszcze większe wyzwania!

https://gessel.pl/news/w-2019-r-doradzalismy-przy-10-kluczowych-transakcjach-ma-pe-vc-w-polskim-sektorze-nowych-technologii/

Helwetologia – nowy kierunek na Uniwersytecie Warszawskim

Transdyscyplinarne studia nad Szwajcarią – Helwetologia (studia II stopnia) – łączą umiejętności językowe z kompetencjami miękkimi jak sztuka prezentacji, praca w zespole czy praca projektowa.

Zgodnie z otrzymaną z Uczelni informacją, w ramach studiów planowany jest nacisk na interdyscyplinarne podejście zarówno do obszarów badawczych, jak i praktycznych, pogłębianie znajomości języka obcego – na poziomie C1 (francuskiego, niemieckiego, włoskiego), naukę drugiego języka obcego (francuskiego, niemieckiego, włoskiego) oraz współpracę z otoczeniem społeczno-gospodarczym. Na studia zapisało się 38 kandydatów, w tym: 23 ze znajomością j. niemieckiego na poziomie C1 oraz 14 ze znajomością j. francuskiego na poziomie C1. Więcej informacji można znaleźć na załącznikach poniżej.

Dla zainteresowanych firm jest szereg możliwości współpracy, np.

– prace magisterskie realizowane w trybie projektowym wokół tematu zaproponowanego przez firmy,

– zatrudnianie na część etatu studentów,

– uzupełnianie studiów o wybrane kompetencje, np. zarządzanie projektami.

Osoby zainteresowane są proszeni o kontakt z panem Rafałem Kijonka, który ze strony Izby koordynuje współpracę z uczelnią:

Rafal.Kijonka@swisslinx.com

Równolegle do działalności dydaktycznej powstaje na Uniwersytecie Ośrodek Studiów Szwajcarskich we współpracy z Uniwersytetem w Zurychu i w Lozannie oraz przy wsparciu MNiSW, Ambasady Szwajcarii w Polsce, a także Ambasady RP w Szwajcarii.

Ośrodek ma na celu scentralizowanie badań nad Szwajcarią na Uniwersytecie, wzmocnienie uniwersyteckiej współpracy polsko-szwajcarskiej, ale też współpracy krajów na płaszczyźnie kulturalnej i społeczno-gospodarczej. Więcej informacji można znaleźć w załączniku poniżej.

Sii Webinarium: Adopcja Office 365

Migrating to Office 365 allows your organization to move to a modern workplace with a focus on communication and collaboration, but this is just the first step of your journey towards the cloud. 

One of the biggest challenges that has to be faced to make the most out of your new IT investment is a seamless Office 365 adoption. Switching to Office 365 brings many benefits, but when end-users are not aware of how it can help them to reach their goals, they stick to the services they already know. Developing a solid plan to implement the new solution is critical to project success. 

However, the question is how to achieve your business goals when your team’s schedules are busy and you are not sure how to start.

Join our upcoming Office 365 Adoption webinar on January 23, 3 p.m. and learn:

  • why you need the Adoption process,
  • which Adoption activities you can plan,
  • how to nominate and engage business champions,
  • how to make the Adoption process successful.

Click here to register: https://siipolska.clickmeeting.pl/office-365-adoption/register 

A Q&A session with participants will be held during the webinar.

THE SPEAKER

Szymon Bochniak

  • Service Delivery Manager at Sii Poland
  • 12 years of experience in working with SharePoint & Office 365
  • Managing a team of 60+ Office 365 consultants
  • Delivered migrations to Office 365 in a total of 60 TB of data and counting
  • Blogger on Office365atWork.com

Our partner: Microsoft

Nowi partnerzy zarządzający z Polski i Francji w zarządzie Rödl & Partner

Rödl & Partner dokonuje zmiany w gronie swoich partnerów zarządzających. Od 1 stycznia 2020 r. Renata Kabas-Komorniczak i Nicola Lohrey zostały członkami zarządu.

W składzie powiększonego zarządu Rödl & Partner znajdują się następujące osoby: prof. dr. Christian Rödl, prof. dr. Peter Bömelburg, dr. José Campos Nave, Renata Kabas-Komorniczak, Nicola Lohrey, Martin Wambach, dr. Hans Weggenmann. Wolfgang Kraus – partner zarządzający z końcem 2019 roku, po 37 latach pełnej sukcesów pracy dla Rödl & Partner przeszedł na emeryturę.

Renata Kabas-Komorniczak rozpoczęła pracę w Rödl & Partner we wrześniu 2004 r. Jest współodpowiedzialna za business process outsourcing w Polsce i pełni funkcję kierownika oddziałów w Warszawie oraz Gdańsku. Nicola Lohrey jest w Rödl & Partner od marca 2015 r. i kieruje działalnością we Francji.

Bardzo się cieszymy, że na te ważne stanowiska mogliśmy powołać osoby z naszego grona. Obie Koleżanki rozumieją naszą kulturę działania i wcielają ją w życie we wzorowy sposób. W związku ze zmianami personalnymi, następują też zmiany w zakresie kompetencji globalnych. Nasza płaska hierarchia pozostaje utrzymana – wyjaśnia Christian Rödl, Prezes Zarządu Rödl & Partner.

Rödl & Partner to proaktywny opiekun średniej wielkości przedsiębiorstw, będących liderami na rynkach światowych. To międzynarodowa firma świadcząca zintegrowane usługi profesjonalne w obszarach: audyt, business process outsourcing, doradztwo podatkowe, doradztwo prawne, consulting. Obecna jest w 50 krajach w 111 biurach. Na rynku polskim funkcjonuje od 28 lat, doradzając firmom z różnych branż i segmentów.