Human Capital Practices Survey 2019

Za nami druga edycja badania Human Capital Practices Survey, przeprowadzonego przez Polsko-Szwajcarską Izbę Gospodarczą we współpracy z firmą Boyden. W tym roku w ankiecie wzięło udział więcej firm (ok. 60). Ponadto, tegoroczna ankieta podzielona była na trzy obszary: produkcja, sprzedaż oraz SSC/CEO/IT. Warto zaznaczyć, że ok. 60% szwajcarskich firm produkujących w Polsce wzięło udział w badaniu. Tym samym chcielibyśmy przedstawić nie tylko ogólne wnioski z ankiety, ale także oddzielne dane dla każdego z wyżej wymienionych sektorów.

Firmy zostały zapytane o praktyki w obszarze benefitów, incentive’ów, oraz kwestie związane z employer brandingiem, programami poleceń czy stażami. Co więcej, firmy podzieliły się (także anonimowo) swoimi danymi odnośnie rotacji oraz planowanym vs. zrealizowanym wzrostem wynagrodzeń.

Jako że mamy dane z dwóch lat, możemy zaobserwować zmiany na rynku pracy. Poniżej kilka ciekawych wniosków z tegorocznego raportu:
–    Lista benefitów wydłuża się i coraz więcej firm jest aktywnych w tym obszarze. Nawet bardziej “egzotyczne” incentivy (jak np. zajęcia jogi) zyskują na popularności.
–    Istnieje przekonanie, że employer branding jest coraz bardziej istotny. Jednakże tylko garstka firm wie jak się za to zabrać. W tej kwestii różnice między sektorami są znaczne.
–    Wskaźnik rotacji zmienił się. Zaskakujący jest fakt, że jest ona podobna w firmach produkcyjnych i sprzedażowych.
–    W ostatnich latach rzeczywisty wzrost wynagrodzeń był wyższy niż planowano. Firmy podzieliły się również informacją na temat planowanego procentu wzrostu na rok 2020. Centrale nie będą zadowolone.

Podsumowując, mimo wszystko zdaje się, że rynek pracy zwolnił oraz stał się bardziej stabilny i przewidywalny – oczekuje się mniejszej presji na wzrost wynagrodzeń, a przyciąganie talentów będzie coraz prostsze. Ogólnie rzecz biorąc, całokształt praktyk w branży HR maluje się bardziej pozytywnie niż rok temu.

Jeśli są Państwo zainteresowani przeprowadzonym badaniem, prosimy o kontakt z Olą Taciak (at@swisschamber.pl).

Rödl & Partner w gronie partnerów Fundacji Women in Law

Firma Rödl & Partner została partnerem fundacji Women in Law wspierającej i promującej kobiety w branży prawniczej. W ramach współpracy  Rödl & Partner  będzie fundatorem nagrody w konkursie dla studentek na najlepszą pracę magisterską, łączącą zagadnienia prawne i nowe technologie oraz zaoferuje staż jednej ze zwyciężczyń.

Eksperci Rödl & Partner będą również uczestniczyć w wydarzeniach organizowanych przez Fundację i dzielić się wiedzą. Ponadto, planowany jest wspólny program mentoringu i odwróconego mentoringu prowadzony przez doświadczone i wyróżniające się sukcesami na rynku prawniczki, oraz prawników.

15 października odbyła się konferencja „Kobiety przyszłością branży prawniczej” inaugurująca działalność Fundacji. W panelu dyskusyjnym „Jaka będzie przyszłość branży prawniczej?” prowadzonym przez dziennikarza Pawła Rochowicza firmę Rödl & Partner reprezentowała dr Monika Behrens, która dzieliła się spostrzeżeniami na temat wykorzystania nowych technologii oraz roli kobiet w środowisku prawniczym. To bardzo ważna kwestia dla Rödl & Partner – firmy, którą cechuje bardzo wysoki procent kobiet na stanowiskach zarządczych, również wysokiego szczebla.

Celami Fundacji Women in Law są: promocja  kobiet w branży prawniczej, promowanie idei różnorodności i innowacyjności, w tym nowych technologii w branży prawniczej, edukacja w zakresie wykorzystania nowych technologii w dziedzinie prawa oraz dobrych praktyk działania na rynku prawniczym.

Rödl & Partner to międzynarodowa firma świadcząca zintegrowane usługi profesjonalne w obszarach: audyt, business process outsourcing, doradztwo podatkowe, doradztwo prawne, consulting, a także cyberbezpieczeństwo i technologia blockchain. Obecna jest w 50 krajach w 111 biurach. Na rynku polskim funkcjonuje od 25 lat, doradzając firmom z różnych branż i segmentów.

 

 

 

Oferta świąteczna Hotelu Marriott

Zaskocz swoich współpracowników świątecznym wydarzeniem w warszawskim hotelu Marriott!

 

Zorganizuj niezapomniane spotkanie, 
a nasz zespół pracowitych elfów stworzy

ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb. Napisz list do Świętego Mikołaja

już dziś i otrzymaj rozgrzewający koktajl dla każdego ze swoich gości.*

 

*Dotyczy wszystkich pakietów zawartych w broszurze

i rezerwacji dokonanych do 31.10.2019r.

 

 

KONTAKT:

Telefon: +48 22 630 7888


E-mail: waw.ebc@marriott.com

Rödl & Partner w ścisłej czołówce Book of lists 2019/2020

Rödl & Partner po raz kolejny został wyróżniony w kilku kategoriach w przewodniku po polskim biznesie „Book of lists”. Firma zajęła pierwsze miejsce wśród firm księgowych, utrzymując niezmienne od czterech lat tę pozycję. Zanotowała także awans o jedną pozycję w porównaniu do roku 2018 wśród firm doradztwa podatkowego, plasując się na drugim miejscu. Kolejnym sukcesem jest trzecia pozycja w kategorii firm audytorskich.

 

W tegorocznej edycji rankingu firm księgowych brano pod uwagę 19 firm księgowych, 23 firm doradztwa podatkowego i 14 firm audytorskich. Głównym kryterium, które decydowało o pozycji w rankingu była wysokość przychodów.

 

Liliane Preusser, Partner w Rödl & Partner odpowiedzialny za dział Business Proces Outsourcing komentuje wyniki rankingów: W naszej firmie każdy jest równie istotny, stawiamy przede wszystkim na wzajemny szacunek i pracę w duchu zespołowości. To podejście przekłada się na zaufanie klientów oraz profesjonalizm i wysoką jakość świadczonych przez nas usług – nie tylko na poziomie merytorycznym, także w budowaniu relacji i w codziennej komunikacji. Coroczny sukces w „Book of Lists” szczególnie nas cieszy, ponieważ stanowi dowód na to, że również w biznesie warto stawiać w centrum ludzi, a nie tylko zyski. Wysokość przychodów jest naturalną konsekwencją dbania o komfort i jakość współpracy.

 

To także rezultat holistycznego podejścia do świadczonych usług w oparciu o ich kompleksowość i transgraniczność. Aktywne wsparcie klientów to niezbędny element doradztwa, bez którego trudno aktualnie wyobrazić sobie udaną współpracę. Z kolei w erze cyfryzacji, cyberbezpieczeństwo i nowe technologie to dynamicznie rozwijające się obszary biznesu, które proaktywny opiekun klienta powinien brać pod uwagę przy oferowanych usługach doradczych – dodaje Renata Kabas-Komorniczak, Partner odpowiedzialny za obszar doradztwa podatkowego w Rödl & Partner.

 

„Book of lists” to przewodnik po polskim biznesie, zawierający coroczne rankingi firmy przypisanych do ośmiu sektorów gospodarki typu B2B: budownictwo i nieruchomości, finanse, usługi dla firm, transport i logistyka, edukacja, IT, turystyka i podróże, gospodarka i przemysł.

 

Rödl & Partner to międzynarodowa firma świadcząca zintegrowane usługi profesjonalne w obszarach: audyt, Business Process Outsourcing, doradztwo podatkowe, doradztwo prawne, consulting, nowe technologie i cyberbezpieczeństwo. Rödl & Partner obecny jest w 50 krajach w 111 biurach. Na rynku polskim funkcjonuje z powodzeniem od ponad 25 lat, doradzając firmom z różnych branż i segmentów.

Ponadto zapraszamy do zapoznania się z najnowszą broszurą firmy „Raportowanie MDR w praktyce”.

Raportowanie MDR w praktyce – broszura ekspertów Rödl & Partner

„Raportowanie MDR w praktyce” – broszura ekspertów Rödl & Partner

 

Konkretne przykłady schematów podatkowych i odpowiedzi na pytanie, czy podlegają one raportowaniu, a także wskazówki dotyczące formularzy, terminów i zakresu informacji przekazywanych organom administracji skarbowej – to zagadnienia poruszane w broszurze „Raportowanie MDR w praktyce”, którą dla przedsiębiorców przygotowali eksperci Rödl & Partner.

 

Tematyka raportowania schematów podatkowych (ang. Mandatory Disclosure Rules – MDR) jest obecnie szeroko komentowana. Ze względu na brak utrwalonej praktyki może przysparzać raportującym trudności, główne w określaniu, czy dane działanie należy zgłosić fiskusowi, czy nie podlega ono raportowaniu. Warto sięgnąć po publikację opisującą w przystępny sposób  czynności, które należy podjąć, aby proces MDR przebiegł zgodnie z wymogami ustawodawcy.

 

Publikacja specjalistów Rödl & Partner to cenne źródło wiedzy dla podatników i ich doradców, którzy zobowiązani są do przekazywania organom administracji skarbowej informacji, uznanych  za schemat podatkowy. 

 

Darmową broszurę pobierz bezpośrednio ze strony internetowej Rödl & Partner: http://www.roedl.net/pl/pl/publikacje/broszury/broszura_raportowanie_mdr_w_praktyce.html

 

Tydzień kuchni argentyńskiej w Polonia Palace Hotel

W imieniu Polonia Palace Hotel gorąco zapraszamy na egzotyczną podróż po smakach Argentyny. Hotel Polonia Palace we współpracy z Ambasadą Argentyny i El Esteco przygotował dla odwiedzających menu w którym nie zabraknie takich specjałów kuchni argentyńskiej jak empanady, wołowina z sałatką, gulasz wołowy czy panierowany kurczak. Do każdego dania kieliszek wina w cenie.

Tydzień argentyński będzie trwał od 30 września do 4 października. Serdecznie zapraszamy do lobby baru w godzinach 12:00-18:00.

Promocji towarzyszy wystawa prac współczesnej artystki argentyńskiej Nory Iniesty.

Oferta świąteczna

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z ofertą świąteczną naszej firmy członkowskiej, hotelu Mamaison.

Tydzień kuchni peruwiańskiej w metro jazz bar & bistro

Hotel Metropol zaprasza na tydzień kuchni peruwiańskiej, który odbędzie się w dniach 16-20 września.

W godzinach 12:30-18:00, goście metro jazz bar & bistro mogą skorzystać ze specjalnego menu, w którym znalazły się między innymi takie specjały kuchni peruwiańskiej jak: faszerowana papryka i quinotto z owocami morza.

Partnerami tygodnia kuchni peruwiańskiej są Ambasada Peru w Polsce, Martmar food & pleasure i przysmaki świata De care.

PPK i najważniejsze zmiany w prawie pracy 2019

Szanowni Państwo,

z nowym rokiem weszła w życie nowelizacja Kodeksu Pracy. Dopasowanie wewnętrznych procedur do tych zmian jest istotne nie tylko dla zapewnienia zgodności z aktualnym stanem prawnym, ale też wzmacniania poczucia pracowników, że pracodawca o nich dba. To oni są w końcu najważniejszym zasobem firmy. Zapraszamy na spotkanie ze specjalistą prawa pracy, który przybliży najistotniejsze zmiany:

PPK i najważniejsze zmiany w prawie pracy 2019

Szczegółowy program szkolenia znajdą Państwo na stronie wydarzenia, a w nim m.in.:
– przechowywanie dokumentacji pracowniczej,
– Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK).

Spotkanie odbędzie się 11.09.2019 r. w Gdańsku przy al. Grunwaldzkiej 472B w budynku Olivia Four (sala Mars).

Koszt uczestnictwa wynosi: 200 zł + 23% VAT za osobę lub 100 zł + 23% VAT za osobę (klienci Rödl & Partner).

Zgłoszenia przyjmujemy do 9.09.2019 r. poprzez naszą stronę

Warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie potwierdzenia mailem o zarejestrowaniu uczestnika.

Serdecznie zapraszamy!

Tydzień kuchni peruwiańskiej w Polonia Palace Hotel

Polonia Palace Hotel zaprasza na tydzień kuchni peruwiańskiej, który odbędzie się w dniach 9-13 września.

W godzinach 12-18, goście Lobby Baru mogą skorzystać ze specjalnego menu, w którym znalazły się między innymi takie specjały kuchni peruwiańskiej jak: ceviche z dorsza, ziemniaki w stylu huancaína i gulasz jagnięcy.

Partnerami tygodnia kuchni peruwiańskiej w Lobby Bar by Polonia Palace są: Ambasada Peru w Polsce, Martmar food & pleasure i przysmaki świata De care.