Dr Jarosław Bełdowski dołącza do Dentons

Do Zespołu Bankowości i Finansów w warszawskim biurze kancelarii Dentons dołączył dr Jarosław Bełdowski, obejmując stanowisko counsela.

Dr Jarosław Bełdowski dotychczas związany był z kancelarią SMM Legal, w której jako partner doradzał klientom z sektora bankowego. Przez niemal dwa lata sprawował funkcję Wiceprezesa – I Zastępcy Prezesa Banku Gospodarstwa Krajowego, w którym zarządzał ponad 400 osobowym zespołem odpowiedzialnym m.in. za nadzór i realizację programów i funduszy rządowych, a także programów unijnych realizowanych przez bank (m.in. kredyt technologiczny, inicjatywy Jessica i Jeremie).

W swojej karierze sprawował funkcję Radcy Ministra w Ministerstwie Sprawiedliwości, w którym  zarządzał Departamentem Strategii i Deregulacji odpowiedzialnym za przygotowanie pierwszej transzy reformy deregulacji zawodów. Jako Doradca Przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego był m.in. odpowiedzialny za opracowywanie rekomendacji rozwiązań prawnych integracji usług finansowych w UE, w tym w szczególności z perspektywy ochrony stabilności sektora krajowego, opracowanie rekomendacji dla polityki UKNF w kwestii ochrony klientów sektora finansowego oraz wsparcie merytoryczne Przewodniczącego Komisji w zakresie rekomendacji i analiz projektów aktów prawnych dotyczących nadzoru nad rynkiem finansowym. W latach 2007-2010 był Prezesem Fundacji Obywatelskiego Rozwoju – FOR. Wcześniej zajmował stanowisko Dyrektora Oddziału Okręgowego Narodowego Banku Polskiego w Gdańsku, a w latach 2002-2006 pełnił funkcję Naczelnika Wydziału Współpracy z Zagranicą Narodowego Banku Polskiego, gdzie kierował zespołem odpowiedzialnym za m.in.  współpracę z międzynarodowymi organizacjami finansowymi, w tym Bankiem Światowym, Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju oraz Międzynarodowym Funduszem Walutowym.

Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Śląskim, a także Katolickiego Uniwersytetu w Leuven w Belgii, gdzie uzyskał tytuł LL.M. w zakresie prawa europejskiego. W marcu 2016 r. obronił rozprawę doktorską zatytułowaną „Fundamentalne naruszenie zobowiązań umownych” i uzyskał tytuł doktora nauk prawnych.

„Zapewnienie klientom dostępu do najlepszych specjalistów to coś co wyróżnia Dentons na tle konkurencji, zarówno na rynku lokalnym regionalnym i globalnym. Cieszymy się, że tak uznany i doświadczony specjalista dołączy do naszego Zespołu Bankowości i Finansów” – powiedział Arkadiusz Krasnodębski, partner zarządzający Dentons w Polsce.

„Jarosław Bełdowski to kolejny, bardzo doświadczony i znakomicie oceniany przez rynek specjalista, w który w ostatnim czasie dołączył do Zespołu. Jest to wyraz naszej silnej pozycji w tej dziedzinie prawa, która dynamicznie się rozwija i wymaga coraz większej i coraz bardziej specjalistycznej wiedzy” – dodał Mateusz Toczyski, partner w warszawskim biurze Dentons, kierujący Zespołem Bankowości i Finansów w Polsce i Europie.

Transport na pokładzie samolotu Antonov AN124-100

Operator logistyczny Fracht FWO Polska Sp. z o.o. z dumą informuje o niezwykle ciekawym projekcie dostawy lotniczej z Polski do Singapuru. Ładunek zapakowany w skrzynie o wadze 26 850 kg, 43 300 kg i 25 850 kg  został wysłany  z Warszawy na pokładzie jednego z największych samolotów transportowych świata – Antonov AN124-100.  

Do kluczowych elementów projektu należało:
•    Sprawdzenie i modyfikacja  skrzyń z ładunkiem pod kątem transportu lotniczego oraz ich załadunek  na naczepy przeznaczone do transportu ponadnormatywnego.
•    Transport  drogowy do Portu Lotniczego Warszawa – Okęcie, podróż nocą z dodatkowym pilotażem oraz objazdem trasy przed przystąpieniem do jazdy.
•    Bezpośredni przeładunek skrzyń z samochodów na samolot AN124-100 Ruslan za pomocą żurawia samochodowego o udźwigu 200ton i traversa 50 ton.  Załadunek na specjalnie przygotowana rampę samolotową.

Do  realizacji projektu zostały zaangażowane trzy biura wchodzące w skład Grupy Fracht – z Polski, Szwajcarii i Singapuru- co pozwoliło na  zapewnienie nadzoru nad ładunkiem i zagwarantowanie najbardziej optymalnych rozwiązań na każdym etapie transportu.

Fracht FWO Polska Sp. z o.o.

Fracht FWO Polska jest częścią międzynarodowej Grupy Fracht – globalnej sieci ponad 70 firm logistycznych i spedycyjnych, których właścicielem jest szwajcarska firma Fracht AG. Grupa działa nieprzerwanie od 1955 roku, na rynku polskim obecna jest od 2006 roku. Działalność spółki Fracht FWO Polska obejmuje świadczenie kompleksowych rozwiązań w zakresie frachtu morskiego, drogowego, lotniczego a także Project Cargo oraz relokacji urządzeń przemysłowych i linii produkcyjnych, zarówno w relacjach lokalnych, jak i globalnych.

Fracht FWO Polska Sp. z o. o.
Ul. Kijowska 1
03-738 Warszawa, Polska

Tel.: +48 (22) 334 20 60
Fax: +48 (22) 334 20 80
@: transport@pl.fracht.com
www.FrachtFWO.pl
www.facebook.com/FrachtFWOPolska

Metrohm wprowadził na polski rynek innowacyjny produkt

Dnia 25 maja 2016 roku na Stadionie Narodowym w Warszawie spółka Metrohm zaprezentowała po raz pierwszy w Polsce innowacyjną platformę miareczkującą – OMNIS. System został stworzony z myślą o aktualnych oraz przyszłych potrzebach analityków chemicznych, którzy stawiają na jakość, niezawodność i nowoczesne rozwiązania.

Na premierę produktu zaproszono wybitnych przedstawicieli polskiej nauki oraz reprezentantów wiodących laboratoriów chemicznych w Polsce. Gośćmi honorowi spotkania byli: Ambasador Szwajcarii w Polsce, Pan Andrej Motyl oraz Dyrektor Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej, Pan Ulrich Schwendimann.

Platforma OMNIS została opracowana przez szwajcarskich inżynierów firmy Metrohm, którzy są specjalistami w projektowaniu nowoczesnych systemów dla branży chemicznej. „Wprowadzenie na nasz rynek innowacyjnej platformy ma na celu rozwój chemii analitycznej, dziedziny nauki niezwykle ważnej dla ochrony człowieka oraz środowiska naturalnego” – powiedział Wojciech Stokarski, Dyrektor Generalny Metrohm Polska.

W trakcie spotkania goście mieli okazję przetestować system oraz zaznajomić się z nowoczesnymi rozwiązaniami, które oferuje OMNIS. Zastosowane technologie mają poprawić komfort pracy, w szczególności bezpieczeństwo pracowników oraz zapewnić całkiem nowy poziom wydajności.

Dodatkowych informacji udziela:
Mariusz Plis, Sales & Marketing Manager
T:  +48 22 723-02-91
E:  mp@metrohm.pl

Dowiedz się więcej na www.metrohm-omnis.pl

Crido Taxand wielokrotnym zwycięzcą w rankingu

Ewelina Samblewska-Urbaniak została najlepszym doradcą w zakresie cen transferowych, a Andrzej Puncewicz najlepszym doradcą w zakresie postępowań podatkowych według najnowszego „Rankingu firm doradztwa podatkowego” dziennika „Rzeczpospolita”.  W kategorii VAT, tytuł wicelidera otrzymał Roman Namysłowski.
 
W dwóch nowych kategoriach rankingowych, tj. „prestiżowe transakcje“ i „innowacyjne rozwiązania“ Crido Taxand otrzymało nagrodę za osiągnięcia w zakresie wsparcia samorządów w procesie centralizacji rozliczeń VAT. Z kolei redakcja „Parkietu” w specjalnej kategorii rankingowej firm obsługujących największe spółki giełdowe przyznała Crido Taxand tytuł „Najbardziej dynamicznej firmy roku 2015”.
 
Nagrody i wyróżnienia „Rzeczpospolitej” są potwierdzeniem naszej pozycji na rynku firm doradztwa podatkowego, w tym w szczególności w takich kategoriach, jak: ceny transferowe, postępowania podatkowe i VAT. Cieszymy się, że kapituła ranking doceniła również nasze innowacyjne rozwiązania, które pozwalają przedsiębiorcom łatwiej odnaleźć się w zmieniającym się środowisku podatkowym oraz efektywnie odpowiadać na nowe wyzwania ze strony fiskusa. Mamy też nadzieję, że tegoroczne uznanie dla naszej rozwijającej się współpracy ze spółkami giełdowymi, zmotywuje kolejne firmy do wyboru niezależnych doradców podatkowych, szczególnie w obliczy tzw. „dyrektywy audytorskiej” – podsumowuje Andrzej Puncewicz, Partner Crido Taxand.

O Crido Taxand

Crido Taxand jest pierwszą na polskim rynku firmą konsultingową, która nie łączy usług doradczych i audytorskich, działającą w międzynarodowej sieci. Firma powstała w 2005 roku.  Od początku swojej działalności należy do międzynarodowej sieci podatkowej Taxand, która liczy 2000 doradców podatkowych i 500 partnerów w 46 krajach. Ponad 160-osobowy zespół Crido Taxand w Polsce doradza klientom w obszarze podatków, pozyskiwania finansowania, szczególnie z funduszy UE, prawa (Crido Legal) i strategii biznesowych (Crido Business Consulting). Zarówno firma, jak i jej eksperci zajmują najwyższe pozycje w rankingach podatkowych oraz jako doradcy w pozyskiwaniu funduszy unijnych.

Więcej informacji o Crido Taxand na taxand.pl, a o Taxand na taxand.com.

Dentons zdobył nagrodę “Professional Services Company of the Year 2016 – Legal” CEE Clean Energy Awards

Dentons otrzymał prestiżową nagrodę “Professional Services Company of the Year 2016 – Legal” podczas gali CEE Clean Energy Awards, która odbyła się 9 czerwca w Warszawie. Nagroda to wyraz uznania dla zaangażowania, z jakim prawnicy kancelarii od wielu lat wspierają klientów z sektora energetycznego na wymagającym rynku Europy Środkowej i Wschodniej.

Organizowane przez BizPoland Magazine od trzech lat CEE Energy Summit & Awards to forum wymiany informacji na temat najnowszych trendów oraz tendencji rozwojowych w sektorze energetycznym w Europie Środkowej i Wschodniej.

Nagrody CEE Energy Awards przyznawane są firmom i osobom indywidualnym z sektora energetycznego w  Europie Środkowej i Wschodniej za wybitne osiągnięcia w zakresie innowacyjnych strategii i przywództwa. W tegorocznej edycji, koncentrującej się na sektorze czystej energii, w skład jury wyłaniającego laureatów weszli przedstawiciele wiodących firm z branży energetycznej w regionie oraz reprezentant Bloomberg New Energy Finance.

„Wygrana po raz drugi z rzędu to wyraz uznania dla zaangażowania naszego zespołu na rzecz klientów z sektora energetycznego, zwłaszcza w zakresie OZE, w Środkowej i Wschodniej Europie ” – powiedział Arkadiusz Krasnodębski, partner zarządzający Dentons w Polsce, kierujący warszawskim i europejskim Zespołem Energetyki i Zasobów Naturalnych.

Galę rozdania nagród poprzedziła konferencja CEE Clean Energy Summit, w ramach której dyskutowano o innowacyjnych technologiach i nowych modelach biznesowych, zmieniających rynki energii odnawialnej w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. W ramach panelu poświęconego współzależności i niezależności sektora gazowego i przesyłu energii elektrycznej w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, Michał Motylewski, counsel w warszawskim Zespole Energetyki i Zasobów Naturalnych, omówił wyzwania regulacyjne związane z rozwojem sieci i infrastruktury przesyłowej w sektorze gazu i energii w Europie Środkowo-Wschodniej.

***

Dodatkowych informacji udziela:
Iryna Batmanova, Business Development and Marketing Manager, Energy, Europe
D: +48 22 242 51 06, E: iryna.batmanova@dentons.com

O kancelarii Dentons
Dentons to pierwsza na świecie, prawdziwie policentryczna, globalna firma prawnicza. Będąc jedną z 20 firm ujętych w zestawieniu „Indeks Elitarnych Globalnych Firm Acritas 2015”, Dentons rzuca wyzwanie istniejącym standardom obsługi prawnej, oferując innowacyjność i bezkompromisową jakość doradztwa. Dzięki zrozumieniu lokalnych uwarunkowań, kluczowych dla realizacji celów biznesowych, pomyślnego przeprowadzenia transakcji lub zakończenia sporu, Dentons zapewnia przewagę konkurencyjną na coraz bardziej złożonym i globalnym świecie, w społecznościach, w których klienci firmy chcą prowadzić działalność. Teraz, jako największa na świecie firma prawnicza, Dentons tworzy i oferuje rozwiązania biznesowe dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów prywatnych i publicznych, w skali regionalnej, krajowej i globalnej, w ponad 125 lokalizacjach w ponad 50 krajach. www.dentons.com

Weryfikator JPK – zweryfikuj, jakie masz obowiązki w związku z JPK

Eksperci podatkowi Crido Taxand opracowali weryfikator JPK – autorskie narzędzie, które pozwala na ocenę wielkości firmy w kontekście przepisów o Jednolitym Pliku Kontrolny oraz na określenie zakresu nowych obowiązków w odniesieniu do JPK. Wystarczy odpowiedzieć na 6 krótkich pytań z opcją wyboru, aby w ciągu kilkudziesięciu sekund dowiedzieć się, czy i od kiedy firma podlega obowiązkowi przekazywania JPK na żądanie kontrolujących i przesyłania Ministrowi Finansów bez wezwania rejestru zakupu i rejestru sprzedaży.

Jednolity Plik Kontrolny (JPK) jest formułą przekazywania danych organom podatkowym w ściśle zdefiniowanym formacie elektronicznym. Ma on na celu, między innymi, zwiększenie efektywności administracji podatkowej w zakresie ściągalności podatków, automatyzację procesu kontroli oraz stworzenie platformy do współpracy różnych instytucji rządowych w zakresie kontroli. Koncepcja Jednolitego Pliku Kontrolnego oparta jest na zaleceniach OECD dla Standard Audit File – Tax 2.0. Do tej pory została wdrożona w Austrii, Francji, Luksemburgu, Portugalii i Czechach. W Polsce JPK zacznie obowiązywać od 1 lipca 2016 r. – w pierwszej kolejności w odniesieniu do dużych firm, które od tego momentu będą zobowiązane do przekazywania Jednolitego Pliku Kontrolnego na żądanie kontrolujących, oraz przesyłania Ministrowi Finansów bez wezwania rejestru zakupu i rejestru sprzedaży.
 
Weryfikator JPK, opracowany przez ekspertów podatkowych z Crido Taxand, bazuje na analizie przepisów w zakresie JPK, które nakładają na firmy nowe obowiązki w zależności od wielkość przedsiębiorcy. Aby uzyskać informację o tym, od kiedy oraz jakim nowym obowiązkom podlega dany przedsiębiorca, należy odpowiedzieć na 6 precyzyjnie zdefiniowanych pytań dotyczących liczby zatrudnionych, obrotu netto oraz sumy aktywów netto.
 
Weryfikator JPK dostępny jest na stronie jpk.taxand.pl – nowym kanale informacyjnym Crido Taxand poświęconym Jednolitemu Plikowi Kontrolnemu.

Systemy podatkowe w krajach Europy Środkowo-Wschodniej są stabilne – doroczny raport podatkowy Mazars

Mazars już po raz czwarty opublikował coroczny raport podatkowy, zawierający praktyczne opracowanie najważniejszych elementów obecnych systemów podatkowych państw Europy Środkowo-Wschodniej. Wynika z niego między innymi, że konkurencja podatkowa między różnymi krajami regionu wkroczyła w nową fazę, która polega na ściślejszej współpracy państw w celu przeciwdziałania wyłudzeniom podatkowym.

Eksperci podatkowi Mazars z poszczególnych państw omawiają najważniejsze nowe rozwiązania prawne oraz trendy regulacyjne polityk podatkowych poszczególnych państw Europy Środkowo-Wschodniej.

„Cele publikacji raportu podatkowego pozostają niezmienne. Mazars, jako wiodąca firma na rynku specjalizująca się w audycie, doradztwie podatkowym i outsourcingu, pragnie dostarczyć przedsiębiorcom zainteresowanym inwestycjami w Europie Środkowo-Wschodniej konkretnych, praktycznych informacji na temat podatków, co umożliwi porównanie czynników konkurencyjności w poszczególnych państwach.” – komentuje Kinga Baran, doradca podatkowy, Dyrektor Departamentu Doradztwa Podatkowego w warszawskim biurze Mazars.

„Tegoroczny raport wskazuje, że regionalne systemy podatkowe były zasadniczo stabilne w minionym okresie. W związku z tym nie było konieczności wprowadzania dalszych zmian strukturalnych, aby rozwiązać kwestię deficytu po kryzysie finansowym, a każdy kraj rozwija się stosując własną strategię.” – dodaje Kinga Baran.

Tym niemniej, w praktycznie wszystkich państwach trwa dostosowywanie systemów podatkowych prowadzone na różnych poziomach intensywności. We wcześniejszych latach prym w innowacyjnych rozwiązaniach podatkowych związanych z kryzysem finansowym wiodły Węgry, które jednak na 2016 r. nie wprowadziły nowych rozwiązań równie istotnych, co wcześniejsze. Inne państwa Europy Środkowo-Wschodniej naśladują niektóre rozwiązania węgierskie. Przykładem może być obowiązujący w Polsce od 2016 r. podatek bankowy, który został nałożony na banki, SKOK-i, firmy ubezpieczeniowe oraz pożyczkowe i jest naliczany od sumy aktywów. Polski podatek bankowy jest podobny do podatku wyrównawczego nałożonego na instytucje sektora finansowego na Węgrzech.

Więcej informacji znajdą Państwo w załączniku.

Wszystko pod kontrolą. Emocje, technologia, biznes.

W imieniu firmy Billennium zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w konferencji “Wszystko pod kontrolą. Emocje, technologia, biznes.“, która odbędzie się 15 czerwca 2016.

Firmy od początku swojej działalności starają się, aby ich procesy biznesowe były coraz szybsze i tańsze. A czy tyle samo uwagi w projektach optymalizacyjnych poświęca się doświadczeniom klienta, które coraz częściej, decydują o przewadze konkurencyjnej firm na rynku?

W ramach IV Seminarium Paperless opowiemy o istocie zarządzania emocjami klienta w biznesie. Przedstawimy rozwiązania biznesowe umożliwiające osiągnięcie wysokiej jakości procesów i wprowadzenie przełomowych optymalizacji.

Wśród prelegentów będą m.in.:
• Prof. n. dr hab. Dariusz Szostek. Doktor habilitowany, profesor nadzwyczajny Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Opolskiego w Zakładzie Prawa i Postępowania Cywilnego. Specjalizuje się w prawie nowych technologii, w tym handlu elektronicznym i prawie konsumenckim. Jest ekspertem z zakresu identyfikacji elektronicznej, w tym metod uwierzytelniania. Członek wielu zespołów eksperckich przy Ministerstwie Sprawiedliwości.
• Dr Marta Bryła-Gozdyra. Dyrektor Zarządzająca w firmie Everbe, Coach, Wykładowca na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, specjalizujący się w dziedzinie Customer Experience.
• Dr Natalia Hatalska. Ekspert w dziedzinie marketingu i nowoczesnych technologii komunikacji, założycielka bloga http://hatalska.com wyróżnionego w 2010 nagrodą Bloga Roku w kategorii „Profesjonalne”, autorka uznanego w branży i wydawanego cyklicznie TrendBooka.

W celu uzyskania szczegółowych informacji lub/i ew. rejestracji na wydarzenie prosimy o kontakt z p. Mateuszem Janiec mateusz.janiec@billennium.pl.  

Konferencja-Building bridges: Sharing best practices on commercialization of technology

W imieniu Ambasady Szwajcarii w Polsce, Ambasady Kanady i Ambasady Stanów Zjednoczonych w Polsce zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w konferencji Building bridges: Sharing best practices on commercialization of technology, która uzyskała patronat Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Celem ich spotkania będzie wymiana doświadczeń oraz dobrych praktyk w zakresie czterech zagadnień mających największe znaczenie dla podnoszenia innowacyjności gospodarki:
•         Transfer technologii,
•         Wsparcie ze strony venture capital,
•         Rola praw własności intelektualnej,
•         Potrzeba współpracy pomiędzy światem nauki a biznesem.

Konferencja odbędzie się 9 czerwca 2016 r. w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej przy ul. Rektorskiej 4 w Warszawie.

Na poniższej stronie internetowej mogą Państwo dokonać zgłoszenia udziału w wydarzeniu:
goo.gl/umL4ZM

Szczegółowy program konferencji znajdą Państwo w zaproszeniu.

Spotkania biznesowe z kantonem Schwyz

Serdecznie zapraszamy na spotkania biznesowe z kantonem Schwyz. Spotkania odbędą się  między 7 a 10 czerwca w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.

Tematem spokań będą m.in. Szanse rozwoju firmy na zamożnym rynku szwajcarskim, Ekspansja na rynki międzynarodowe. Więcej informacji w zaproszeniu.