Historyczne Salony Spotkań Warszawskiego Hotelu Bristol

Hotel Bristol od 1901 roku jest miejscem spotkań warszawiaków i podróżnych ze wszystkich zakątków świata. W znajdujących się na pierwszym piętrze zabytkowych salonach spotkań od  ponad 114 lat organizowane są przyjęcia, bale, wesela, bankiety i kolacje. W 2015 roku wnętrzom tym przywrócony został blask dawnych lat – salony zostały starannie odrestaurowane z poszanowaniem tradycji i bogatych korzeni słynnego hotelu, którego architekturę na zamówienie Ignacego Jana Paderewskiego z początkiem ubiegłego wieku zaprojektował sam Otto Wagner Młodszy.

Więcej informacji w załączniku “odrestaurowane salony spotkań”

Informacja o programie Polskie Gwarancje Pochodzenia Energii

Axpo Polska, jeden z członków Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej, został wyłącznym partnerem operacyjnym programu Polskie Gwarancje Pochodzenia Energii objętego honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki i Urzędu Regulacji Energetyki.

Program Polskie Gwarancje Pochodzenia Energii:
•    promuje proekologiczne postawy i pomaga konsumentom w odróżnieniu firm i marek, które korzystają z odnawialnych źródeł energii.
•    wspiera instytucje i firmy kierujące się zasadami zrównoważonego rozwoju zapewniając im dostęp do energii z odnawialnych źródeł i możliwość skorzystania z licznych benefitów Programu
Dzięki Polskim Gwarancjom Pochodzenia Energii firmy i instytucje mogą korzystać z energii pochodzącej z odnawialnych źródeł. W ten sposób uczestnicy programu wzmacniają swój wizerunek budując więź z coraz bardziej proekologicznymi konsumentami.

Członkowie Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej, zainteresowani dołączeniem do programu mogą się kontaktować bezpośrednio z firmą Axpo: Grzegorz.Pyryt@axpo.pl

Udział szwajcarskiego koncernu energetycznego jako partnera w programie objętym patronatem Ministerstwa Gospodarki to kolejne potwierdzenie silnych związków biznesowych łączących oba kraje. Projekt promujący odnawialne źródła energii podkreśla również szwajcarskie zaangażowanie w kwestie związane ze zrównoważonym  rozwojem i ochroną środowiska.
 „Wierzymy, że ochrona środowiska to nasz obowiązek wobec przyszłych pokoleń. Dlatego jesteśmy dumni mogąc wspierać rozwój odnawialnych źródeł energii w Polsce” mówi Grzegorz Biliński, członek zarządu Axpo Polska

Dowiedz się więcej na polskiegwarancje
Axpo to innowacyjny koncern energetyczny o ponad 100 letniej tradycji. Firma należy w całości do kantonów z północno-wschodniej Szwajcarii. Cieszymy się zaufaniem ponad 3 mln klientów w  całej Europie. W Polsce działamy już od 14 lat . Oferujemy szeroki zakres usług takich jak: sprzedaż energii i gazu do małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, zarządzanie portfelem produkcyjnym wytwórców OZE, audyty efektywności energetycznej i handel emisjami CO2. Zapewniamy wyjątkową elastyczność w tworzeniu i wdrażaniu indywidualnych strategii zarządzania we wszystkich obszarach działalności.

BALAJCZA Partnerem konferencji dla przedstawicieli organizacji pozarządowych

W dniach 26-27 października br. Polski Instytut Praw Człowieka i Biznesu, Ambasada Królestwa Niderlandów oraz Krajowy Punkt Kontaktowy OECD zaprosili przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w warsztacie pt. „Plan for a Better Future. The role of the NGOs in the implementation of the UN Guiding Principles on Business and Human Rights and development of the National Action Plan on Business and Human Rights.” (Rola NGOs we wdrażaniu Wytycznych ONZ dotyczących biznesu i praw człowieka oraz wypracowaniu Krajowego Planu Działań w zakresie biznesu i praw człowieka). Warsztat był organizowany we współpracy z holenderskim (SOMO), OECD Watch oraz przy wsparciu International Corporate Accountability Roundtable i Duńskiego Instytutu Praw Człowieka. Wydarzenie objął patronatem honorowym Rzecznik Praw Obywatelskich, dr Adam Bodnar.

Jest nam miło poinformować, że BALAJCZA był Partnerem tego wydarzenia.

Warsztat miał na celu przybliżenie przedstawicielom środowiska pozarządowego problematyki praw człowieka i biznesu oraz pogłębienie ich wiedzy i kompetencji w tym obszarze, aby zwiększyć wpływ NGOs na wdrażanie Wytycznych ONZ dot. biznesu i praw człowieka przez biznes i administrację publiczną, oraz aby umożliwić merytoryczny i konstruktywny udział NGOs w procesie prowadzącym do wypracowania przez administrację publiczną Krajowego Planu Działania w zakresie biznesu i praw człowieka (KPD, ang. National Action Plan on Business and Human Rights (NAP)), prace nad którym mają się zacząć jesienią br. Warsztat stanowił także okazję do przedstawienia doświadczeń w ww. zakresie organizacji pozarządowych z innych krajów tj. SOMO, ICAR, Sherpa i Bern Declaration.
W czasie warsztatu szczególną uwagę została poświęcona procedurom i mechanizmom dochodzenia sprawiedliwości w sytuacjach naruszenia praw człowieka przez przedsiębiorstwa, oraz temu  w jaki sposób proces prowadzący do wypracowania KPD może zostać wykorzystany do poprawy efektywności funkcjonowania mechanizmu skargowego związanego z Krajowym Punktem Kontaktowym OECD w Polsce oraz popularyzacji lub wypracowania innych mechanizmów i procedur skargowych.
Ponadto, w czasie warsztatu podejmiemy próbę zmapowania oczekiwań NGOs odnośnie ich partycypacji w procesie prac nad KPD oraz zawartości KPD.

Rödl & Partner otwiera biuro na Kubie

Rödl & Partner jako pierwsza europejska firma doradcza i audytorska otworzyła swoje biuro na Kubie.

W biurze w Hawanie pracują niemieccy i kubańscy adwokaci, doradcy podatkowi i specjaliści ds rachunkowości, którzy doradzają zagranicznym inwestorom w sprawach inwestycji. Nasze biuro na Kubie jest po KPMG i EY dopiero trzecim biurem międzynarodowej firmy doradczej w tej części świata.

Do tego kroku przygotowywaliśmy się już od kilku lat. Obecnie po otwarciu się rynku kubańskiego powstają nowe możliwości rozwoju dla zagranicznych inwestorów, w tym naszych międzynarodowych klientów, którym chcemy towarzyszyć jako doradcy w procesie transformacji na Kubie.

Szczegóły: http://www.roedl.com/pl/

Rödl & Partner na targach Expo Real w Monachium

W dniach 5-7 października w Monachium odbywały się największe w Europie targi firm nieruchomościowych – Expo Real. Wśród wystawców nie zabrakło Rödl & Partner.

W ciągu trzech dni targi odwiedziło prawie 38 000 uczestników z 74 krajów. Czekało na nich ponad 1 700 wystawców z 33 krajów – głównie Niemiec, ale także Austrii, Holandii, Szwajcarii, Polski, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Luksemburga, Stanów Zjednoczonych, Francji oraz Rosji.

Polski oddział Rödl & Partner reprezentowały Liliane Preusser oraz Renata Kabas-Komorniczak, partnerki odpowiedzialne za bussines proces outsourcing, dodatkowo wspierał je Ulrich Schäfer, partner z biura Rödl & Partner w Norymberdze, odpowiedzialny za BPO International

– Mimo, że nie były to łatwe trzy dni to jestem bardzo zadowolona z udziału w tych targach. Odbył się na nich debiut naszej nowej usługi – Simplifying Complexity, którą opracowaliśmy wspólnie z firmą Knight Frank. Łączy ona w sobie asset management z księgowością finansową, doradztwem prawnym oraz podatkowym. Takiego kompleksowego produktu nie było jeszcze na rynku. Muszę przyznać, że była to udana premiera – nasza propozycja wzbudziła duże zainteresowanie wśród uczestników Expo Real
– Renata Kabas-Komorniczak.

Simplifying Complexity – to efekt współpracy ekspertów Knight Frank i Rödl & Partner. Ta kompleksowa usługa, łączy w sobie asset management z księgowością finansową, doradztwem prawnym oraz podatkowym. Jest to pierwsza usługa na polskim rynku, która (tak) kompleksowo odpowiada na potrzeby sektora nieruchomości komercyjnych. Dzięki synergii wiedzy i umiejętności Knight Frank oraz Rödl & Partner powstało rozwiązanie, które znacząco upraszcza skomplikowane do tej pory procesy.

Więcej o Simplifying Complexity na: http://www.roedl.com/pl/pl/uslugi/outsourcing_finansowo_ksiegowy/uslugi_innowacyjne/simplifying_complexity.html

Rödl & Partner świadczy profesjonalne usługi: audytu, consultingu, doradztwa prawnego, doradztwa podatkowego, outsourcingu księgowości oraz outsourcingu kadr i płac. Posiadamy 102 biura w 46 krajach. W Polsce działamy od 1992 r. w naszych biurach w 6 lokalizacjach – Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

www.roedl.com/pl

Bezpośrednie loty WRO-ZRH, ankieta

Bezpośrednie loty WRO-ZRH, codzienne połączenia KRK-ZRH?
 
Od kilku lat Izba angażuje się w rozszerzenie siatki połączeń lotniczych między Polską a Szwajcarią.

Wiosną 2015 zostały uruchomione loty Kraków-Warszawa.

Obecnie Swiss International Airlines rozważa otwarcie bezpośrednich połączeń Wrocław-Zurych w sezonie letnim 2016. Od wielu firm słyszymy, że takie połączenie jest bardzo potrzebne, dlatego też w imieniu Swiss International Airlines przeprowadzamy ankietę wśród firm członkowskich, aby dostarczyć danych niezbędnych do uruchomienia bezpośrednich lotów. Niewykluczone jest także otwarcie codziennych połączeń między Krakowem i Zurychem.

Ważne są także informacje o ew. Państwa planach rozwoju aktywności w Polsce.

Ankieta dostępna jest po kliknięciu: Ankieta Swiss International Air Lines. Prosimy o wypełnienie jej do 5 października.

4. miejsce Rödl & Partner w rankingu

Prawo i podatki – 4. miejsce Rödl & Partner w rankingu „Firmy doradztwa podatkowego” oraz 6. miejsce w rankingu „Międzynarodowe firmy prawnicze” „Book of Lists”

Rödl & Partner zajął 4. miejsce w rankingu „Firmy doradztwa podatkowego” (kategoria: duże przedsiębiorstwa) oraz 6. miejsce w rankingu „Międzynarodowe firmy prawnicze”. Rankingi zostały opublikowane w „Book of Lists” – polsko-angielskim przewodniku po biznesie w Polsce.

W rankingu „Firm doradztwa podatkowego” za rok 2015 wzięło udział prawie 50 firm. O pozycji w rankingu zadecydowały przede wszystkim wielkość zatrudnienia oraz przychodów. Podobną liczbę podmiotów uwzględniono w rankingu „Międzynarodowych firm prawniczych”, w którym głównym kryterium oceny była wielkość kancelarii mierzona liczbą zatrudnionych prawników.

Wysoka nota w rankingu „Firm doradztwa podatkowego” udowadnia, że przez prawie 25 lat obecności na polskim rynku wypracowaliśmy stabilną pozycję. Jest to zasługa wielu czynników, m.in. uważnej obserwacji rynku i stałego dostosowywania struktury organizacyjnej oraz zakresu oferowanych usług do zmieniających się potrzeb Klientów. Dzięki biurom w Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu jesteśmy obecni w głównych ośrodkach rozwoju biznesu i zdobywamy doświadczenie, które procentuje. Efektem jest m.in. postawienie na interdyscyplinarność. Oprócz doradztwa podatkowego oferujemy audyt finansowy, doradztwo prawne oraz biznesowe, a także outsourcing księgowości i outsourcing kadr i płac. Sądzę, że Klienci doceniają takie holistyczne podejście. To nas wyróżnia i stawia wśród liderów oferujących doradztwo podatkowe –– Aneta Majchrowicz-Bączyk, radca prawny, Partner w Rödl & Partner odpowiedzialny za doradztwo prawne oraz doradztwo podatkowe w Polsce.

– Biorąc pod uwagę zeszłoroczną 14. pozycję w rankingu kancelarii prawniczych, 6. miejsce w tym roku w rankingu „Międzynarodowych firm prawniczych” to ogromny sukces. Uwidacznia to dynamikę naszego rozwoju. Większa liczba zatrudnionych prawników to efekt zadowolenia Klientów, którzy rekomendują nasze usługi. Stawiamy przy tym na wysoko wykwalifikowanych specjalistów, gwarantujących profesjonalną obsługę. Obserwujemy ponadto duże zainteresowanie rynkami zagranicznymi, a dzięki licznym biurom na całym świecie jesteśmy w stanie zaoferować wsparcie w obsłudze międzynarodowych transakcji i przedsięwzięć. To sprawia, że jesteśmy cenionym doradcą na rynku usług prawnych.   – Therese Baginski, Partner w Rödl & Partner odpowiedzialny za doradztwo prawne oraz doradztwo podatkowe w Polsce.  

„Book of Lists” – to prestiżowy polsko-angielski przewodnik po polskim biznesie, który przedstawia firmy poprzez ujęcie w rankingach  tworzonych w oparciu o różnorodne kryteria, wyodrębnione dla poszczególnych sektorów gospodarki (70 list rankingowych obejmujących 9 różnych sektorów). W 2015 roku publikacja w wersji drukowanej ukazała się po raz 20. Wydawcą „Book of Lists” jest Valkea Media.

Rödl & Partner świadczy profesjonalne usługi: audytu, consultingu, doradztwa prawnego, doradztwa podatkowego, outsourcingu księgowości oraz outsourcingu kadr i płac. Posiadamy 102 biura w 46 krajach. W Polsce działamy od 1992 r. w naszych biurach w 6 lokalizacjach – Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

Więcej na: www.roedl.com/pl

Crido Legal doradza przy polskich i zagranicznych akwizycjach Exact Systems S.A.

Kancelaria prawna Crido Legal doradzała Exact Systems z Grupy Work Service przy nabyciu dwóch spółek, w tym jednej polskiej i jednej belgijskiej, działających w branży outsourcingu i specjalizujących się w kontroli jakości dla przemysłu motoryzacyjnego.  Wartość transakcji wyniosła około 30 mln PLN.

Exact Systems – lider rynku kontroli jakości dla przemysłu motoryzacyjnego – przejął 100% pakietów udziałów w Control + Rework Service Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach, oraz Control + Rework Service NV z siedzibą w Genk (Belgia).

– Połączenie naszych firm oznacza początek wspólnej, ciężkiej pracy nad sukcesem w outsourcingu kontroli jakości dla europejskiego przemysłu motoryzacyjnego. Jesteśmy przekonani, że związek dwóch liderów rynku pozwoli nam jeszcze lepiej wykorzystać możliwości strategiczne w celu dostarczenia wartości oczekiwanych przez naszych klientów. Dodatkowo, liczymy, że to zapewni nam stabilny rozwój w stale zmieniającym się otoczeniu rynkowym – mówi Paweł Gos, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej Exact Systems.
– Wykorzystując atuty naszych firm będziemy dążyć do tego, by jeszcze lepiej przygotować się do obsługi coraz bardziej wymagających klientów i to niemal w całej Europie. Skoncentrujemy się na strategicznych celach i globalnym rozwoju naszych firm, by w perspektywie kolejnych lat Exact Systems stał się firmą o zasięgu ponadeuropejskim z przedstawicielstwami m.in. w Chinach czy USA  – podsumowuje Paweł Gos.

Doradztwo na rzecz Exact Systems to kolejny projekt zrealizowany przez prawników Crido Legal w obszarze transakcji M&A. W tym procesie kancelaria Crido Legal, oprócz kompleksowego wsparcia klienta przy akwizycji polskiej spółki, koordynowała pracę współpracujących z nią kancelarii niemieckiej i belgijskiej. Ze strony Crido Legal w skład zespołu prowadzącego transakcję wchodzili mec. Jakub Ziółek, Filip Grzesiak i dr Szymon Syp.

Reprezentowanie Exact Systems w trakcie transakcji M&A to nie tylko uczestnictwo w kolejnym projekcie nabycia spółki przez Crido Legal, lecz również wsparcie dla prężnie rozwijającej się polskiej firmy w ekspansji zagranicznej. Polscy przedsiębiorcy coraz aktywniej wychodzą za granicę przejmując zagraniczne podmioty i cieszymy się, że możemy brać w tych procesach aktywny udział – komentuje Jakub Ziółek, Partner w kancelarii Crido Legal.

Doradcą finansowym i transakcyjnym Exact Systems była firma Equity Advisors, z ramienia której doradzał Błażej Żarna. Wszyscy sprzedający byli reprezentowani przez prawników z niemieckiej kancelarii GvW Graf von Westphalen.

3rd POLISH-SWISS URBAN LABORATORY

The Embassy of Switzerland in Poland, in collaboration with the Swiss architecture and design magazine Hochparterre and SARP Warsaw, are pleased to invite you to the 3rd Polish-Swiss Urban Laboratory, which will take place on 1 – 2 October 2015 at the SARP Pavillon, Ul. Foksal 2, Warsaw.

The objective of the event is to foster the dialogue between professionals from Poland and Switzerland in the field of architecture and urban planning. The workshop takes the form of two evening panel discussions, including the active participation of the audience. This year the event will focus on mobility in the city, as well as the process of planning.

For additional information and registration, please consult the following website urbanlab.warszawa.pl

Crido Legal partnerem kampanii

Kampania  “For better data flow – praktykuj efektywne transakcje kapitałowe” ma na celu edukację rynku w zakresie dobrych praktyk, których stosowanie usprawni procesy transakcyjne. Jednym z członków Rady Programowej, która wypracuje Kodeks Dobrych Praktyk Transakcyjnych, został Jakub Ziółek, partner w Crido Legal.  Odpowiada on za przygotowanie rekomendacji w zakresie nieruchomości komercyjnych.

Kampania edukacyjna „For better data flow” adresowana jest do wszystkich stron szeroko pojmowanego procesu transakcyjnego, od doradców transakcyjnych, przez inwestorów, po przedstawicieli spółek,  także notowanych na GPW.  Specjalnie powołana Rada Programowa kampanii opracuje rekomendacje dotyczące Dobrych Praktyk Transakcyjnych. Zwieńczeniem prac Rady Programowej będzie Kodeks Dobrych Praktyk Transakcyjnych. Zostanie on zaprezentowany i omówiony  podczas konferencji otwartej dla rynku kapitałowego, która odbędzie się na początku października.

W skład Rady wchodzi wielu cenionych doradców transakcyjnych, przedstawicieli kancelarii prawnych, domów maklerskich, banków i funduszy inwestycyjnych, ekspertów ds. fuzji i przejęć, emisji akcji i obligacji, restrukturyzacji, PPP i innych. Jednym z członków Rady jest Jakub Ziółek, partner w Crido Legal,  radca prawny, z bogatym doświadczeniem transakcyjnym, który przygotowuje rekomendację w zakresie  nieruchomości komercyjnych.

Jakub Ziółek jest radcą prawnym i specjalizuje się w doradztwie transakcyjnym. Doradzał przy wielu złożonych procesach fuzji i przejęć dla klientów branżowych, a także dla funduszy typu private equity. Uczestniczył w transakcjach na rynku nieruchomości związanych ze sprzedażą spółek (share deal) oraz aktywów (asset deal), wielokrotnie prowadził też procesy prawnego due diligence spółek i przedsiębiorstw. Jego praktyka obejmuje doradztwo zarówno na rzecz sprzedających, jak i kupujących. Jakub doradzał przy transakcjach dla różnych branż (FMCG, IT, nowe technologie, energetyka, nieruchomości). Obsługiwał transakcje na rynku polskim oraz transakcje transgraniczne. Kieruje zespołem ponad 20 prawników wyspecjalizowanych w doradztwie w zakresie M&A, prawa spółek i nieruchomości.

Inicjatorem kampanii jest firma FORDATA, pionier technologii Virtual Data Room, wspierającej realizację największych procesów transakcyjnych na rynku polskim
i Europy Centralnej i Wschodniej.

Partnerami kampanii są:

Rzeczpospolita
Parkiet
Instytut Rynku Kapitałowego IRK
Instytutu Allerhanda
GPW Media
Korporacyjnie.pl
Szukam-inwestora.com
Fundacji Centrum PPP
Tomasik Pakosiewicz Groele
Grant Thornton
Crido Legal
F5 Konsulting
AVALLON Sp. z o.o
WKB Wierciński Kwieciński Baehr
Dom Maklerski Navigator S.A.
CAG
BAA Polska

Więcej informacji o kampanii: efektywnetransakcje.pl