Unfair Competition and Compliance Law Portal

Kancelaria RGW została partnerem i jednym z założycieli międzynarodowego projektu “Unfair Competition and Compliance Law Portal”, który został uruchomiony pod adresem internetowym www.uclp.com.pl z dniem 1 października 2014 r.

Portal internetowy UCLP powstał przy współpracy kancelarii partnerskich z Polski, Francji i Niemiec: RGW Rocławski Graczyk i Wspólnicy Adwokacka Spółka Jawna z Warszawy, RGW Roclawski Rechtsanwälte z Berlina, Ziegenfeuter Gätjens Saber Sociétés d’avocats z Paryża oraz Schleifenbaum & Adler GbR z Siegen.

Funkcję redaktora naczelnego Portalu objął adwokat Piotr R. Graczyk, a zastępcy redaktora naczelnego – adwokat dr hab. Wojciech Cieślak (prof. UG). Twórcom Portalu przyświeca cel stworzenia platformy wymiany informacji, idei oraz know how z zakresu prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji oraz dziedzin prawa materialnego i procesowego, które mogą być istotne przy wdrażaniu w przedsiębiorstwach zasad polityki compliance.

Cechą wyróżniającą UCLP jest udostępnianie czytelnikom publikacji dotyczących trzech porządków prawnych – Polski, Francji i Niemiec w czterech językach: polskim, angielskim, niemieckim i francuskim. Zawartość serwisu UCLP, tworzona w oparciu o wiedzę i wieloletnie doświadczenie prawników kancearii partnerskich, przeznaczona jest zarówno dla osób zajmujących się zarządzaniem przedsiębiorstwami, jak i dla teoretyków i praktyków prawa.

Zapraszamy do korzystania z zasobów UCLP www.uclp.com.pl.

Nowa Perspektywa UE 2014 – 2020 – nowe możliwości dofinansowania dla przedsiębiorstw i samorządów

Zarówno firmy, jak i samorządy z niecierpliwością oczekują uruchomienia naborów wniosków o dofinansowanie w ramach nowych środków UE, przyznanych Polsce na lata 2014-2020. Budżet do rozdysponowania w ramach nowej Perspektywy Finansowej UE to 82,5 mld EUR. Programy, w ramach których będzie można ubiegać się o dofinansowanie, często stanowią kontynuację programów z poprzedniej perspektywy, tj. 2007-2013, tym niemniej spodziewać się należy szeregu nowości, zwłaszcza w odniesieniu do reguł ubiegania się o dofinansowanie. W konsekwencji, pomimo iż środków będzie więcej, to może okazać się, że zasady, na jakich będzie można je uzyskać, będą znacznie bardziej skomplikowane. W szczególności dotyczy to firm prywatnych i związane jest ze zmianą reguł pomocy publicznej ustalanych na poziomie Komisji Europejskiej. 

 

Takie główne wnioski wypływają z publikacji „Fundusze UE 2014–2020. Nowa perspektywa – nowe możliwości”, która opisuje kierunki wsparcia w nowej perspektywie UE, aktualne uregulowania prawne oraz podatkowe aspekty wykorzystania środków EU, jak również przykłady dobrych praktyk. Publikacja została przygotowana przez doradców z Crido Taxand i wydana nakładem wydawnictwa C.H. Beck. 

 

10 mld więcej do pozyskania 

 

 

Pula środków z budżetu UE, jaką przyznano Polsce na dofinansowanie w ramach Funduszy Strukturalnych UE na lata 2014-2020, będzie o 10 mld EUR większa w porównaniu  do poprzedniej perspektywy finansowej (2007-2013) i zamyka się w kwocie 82,5 mld EUR. Środki te będą trafiały do beneficjentów za pośrednictwem 5 programów operacyjnych wdrażanych na szczeblu centralnym, 16 regionalnych programów operacyjnych i jednego programu ponadregionalnego. 

 

 

Tabela 1: Porównanie programów i budżetów w Perspektywie UE 2007-2013 i Perspektywie UE 2014-2020

 

 

PERSPEKTYWA 2007-2013

PERSPEKTYWA 2014-2020

Program

Alokacja środków UE [mld EUR]

Program

Alokacja środków UE [mld EUR]

PO Innowacyjna Gospodarka

8,7

PO Inteligentny Rozwój

8,6

PO Polska Cyfrowa

2,3

PO Infrastruktura i Środowisko

28,3

PO Infrastruktura i Środowisko

27,5

PO Rozwój Polski Wschodniej

2,4

PO Polska Wschodnia

2,1

PO Kapitał Ludzki

10

PO Wiedza Edukacja Rozwój

4,4

16 Regionalnych Programów Operacyjnych

17,3

16 Regionalnych Programów Operacyjnych

31,3

 

 

Źródło: Crido Taxand na podstawie Umowy Partnerstwa 

 

Nowe programy w dużej mierze stanowią kontynuację kierunków wsparcia z poprzedniej perspektywy.

 

Następcą skierowanego w latach 2007-2013 do przedsiębiorców Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (PO IG) jest PO Inteligentny Rozwój (PO IR), przy czym PO IR kładzie zdecydowanie większy nacisk na wspieranie działalności badawczo-rozwojowej, co wyraża się zarówno w ilości środków przeznaczonych na ten cel, jak i w różnorodności planowanych instrumentów. PO IR przewiduje również, tak jak jego poprzednik, wspieranie inwestycji przedsiębiorstw, ale na mniejszą skalę. Z kolei, wsparcie szeroko rozumianej sfery e-gospodarki i e-administracji, przewidziane w osi VII i VIII PO IG zostało wyodrębnione w nowy program – PO Polska Cyfrowa. 

 

Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko również w nowej perspektywie wspierać będzie głównie budowę infrastruktury transportowej, wodno-kanalizacyjnej i gospodarki odpadami. Ponadto wsparcie przeznaczone będzie na ograniczenie negatywnego wpływu działalności gospodarczej na środowisko naturalne (w odróżnieniu od reguł perspektywy 2007-2013, mniejszy nacisk położony zostanie na dostosowanie do norm). W sektorze energetyki dofinansowywane będą głównie źródła odnawialne oraz wytwarzanie energii elektrycznej i ciepła w wysokosprawnej kogeneracji. 

 

Program Operacyjny Polska Wschodnia, to program skierowany do województw Polski Wschodniej i adresujący ich specjalne potrzeby. Stanowi on bezpośrednią kontynuację PO Rozwój Polski Wschodniej. 

 

PO Wiedza Edukacja Rozwój jest następcą PO Kapitał Ludzki, przy czym w nowej perspektywie program ten w zdecydowanie mniejszym stopniu ukierunkowany jest na bezpośrednie wspieranie projektów szkoleniowych – jego celem jest przede wszystkim dofinansowanie projektów systemowych, w tym budowa systemu, za pośrednictwem którego wsparcie na projekty szkoleniowe  będzie przyznawane w Regionalnych Programach Operacyjnych. 

 

Dwa razy więcej dla regionów 

 

Na szczeblu regionalnym wsparcie z funduszy strukturalnych, tak jak w poprzedniej perspektywie, przyznawane będzie w ramach szesnastu RPO, przy czym w porównaniu do okresu 2007-2013 kwota środków unijnych przeznaczona do dystrybucji przez regiony jest ok. dwukrotnie wyższa. 

 

Istotną nowością w porównaniu do poprzedniej perspektywy jest silne ukierunkowanie wsparcia. Wyrazem tej tendencji jest przede wszystkim koncepcja inteligentnych specjalizacji oraz Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT). Inteligentne specjalizacje to ustalane na szczeblu krajowym i regionalnym obszary tematyczne, kluczowe z punktu widzenia możliwości rozwoju Polski czy danego regionu, w związku z czym zakłada się, że to na tych właśnie tematach powinno koncentrować się wsparcie. W praktyce oznacza to, że wpisywanie się danego projektu w obszar inteligentnej specjalizacji będzie co najmniej zwiększało szanse na uzyskanie wsparcia, a być może nawet będzie stanowiło warunek konieczny, żeby to wsparcie uzyskać. Z kolei ZIT są nowym instrumentem mającym wspierać rozwój terytorialny – koncepcja ta opiera się na założeniu że w celu lepszego oddziaływania na rozwój danego obszaru, dofinansowane projekty powinny być zintegrowane tematycznie. W efekcie wspierane będą różne tematycznie, ale komplementarne wobec siebie projekty. ZIT-y realizowane będą przede wszystkim w miastach wojewódzkich i obszarach powiązanych z nimi funkcjonalnie. 

 

Pomoc publiczna według nowych reguł 

 

Nowa perspektywa finansowa UE na lata 2014-2020 przynosi ze sobą też bardzo duże zmiany w zakresie reguł pomocy publicznej, które w znaczącym stopniu determinują możliwość pozyskania dofinansowania przez przedsiębiorców, jak i jego atrakcyjność.

 

 

Przede wszystkim, w zakresie wsparcia na nowe inwestycje przedsiębiorstw (tzw. pomoc regionalna), nastąpi znaczące pogorszenie warunków uzyskiwania wsparcia w porównaniu do okresu 2007-2013. Podstawowa zmiana to obniżenie (wyrażonych procentowo) maksymalnych pułapów dofinansowania, co wynika z faktu, iż polskie regiony rozwinęły się w stosunku do średniej unijnej na tyle, iż wsparcie im przyznawane powinno być niższe. W efekcie, jedynie 4 województwa Polski wschodniej utrzymały najwyższy (50%) limit pomocy – w pozostałych regionach maksymalne wsparcie spadło do 35 a nawet 25% (z poziomu 50 lub 40%). W specyficznej sytuacji znajduje się woj. mazowieckie – w poprzedniej perspektywie uprawnione do 30% limitu – w nowym rozdaniu limit ten wyniesie 35%, z wyjątkiem podregionu zachodniego (20%) i m.st. Warszawa (do końca 2017 – 15%, następnie jedynie 10%)*. Specyficzna sytuacja woj. mazowieckiego wyraża się również w tym, iż duże firmy, które planują rozbudowę swych zakładów zlokalizowanych w tym regionie będą mogły uzyskać dofinansowanie jedynie na dywersyfikację w kierunku nowych branż.

 

Na znaczeniu w nowej perspektywie 2014-2020 zyska z kolei tzw. pomoc horyzontalna na ochronę środowiska i energetykę, co wynika m.in. z faktu wyłączenia sektora energetycznego z reguł pomocy regionalnej. Oznacza to, że efektywne wsparcie dla tego sektora ulegnie obniżeniu, ponieważ reguły wyliczania wsparcia w przypadku pomocy horyzontalnej są dużo mniej korzystne (dofinansowane są tylko „dodatkowe” koszty niezbędne do osiągnięcia efektu ekologicznego, a nie cała inwestycja). Co więcej, mocno ograniczone zostanie wsparcie dla „konwencjonalnej” energetyki.

 

Spośród zmian w pozostałych rodzajach pomocy publicznej warto pamiętać jeszcze o:

 

  • Pomoc de minimis – limit pomocy pozostaje teoretycznie niezmieniony (co do zasady 200 tys. EUR na 3 lata), tym niemiej będzie on odnoszony już nie do pojedynczego przedsiębiorstwa, a do grupy podmiotów powiązanych, co w efekcie oznaczać może istotne ograniczenie (zwłaszcza w przypadku dużych grup kapitałowych);
  • Pomoc horyzontalna na B+R – odstąpiono od konieczności zwrotu dofinansowania w przypadku wygospodarowywania przychodów z prototypów;
  • Pomoc horyzontalna na szkolenia – zrezygnowano z podziału na szkolenia specjalistyczne i ogólne


    Wiele zmian jakie wprowadzono w regułach ubiegania się o dofinasowanie przez przedsiębiorców można oceniać jako niekorzystne, gdyż wpływają one na skomplikowanie procesu aplikowania o dofinansowanie lub na zmniejszenie atrakcyjności uzyskanego dofinansowania. Tym niemniej biorąc pod uwagę ilość środków, jakie przyznano Polsce na lata 2014-2020, warto starać się pozyskać fundusze unijne na rozwój swojego biznesu ­
    – mówi Szymon Żółciński, partner w Dziale Doradztwa Europejskiego Crido Taxand.

 

 

www.taxand.pl

1400 m2 w Grzybowska Park dla Crido Taxand

Crido Taxand przedłużyło umowę najmu w Grzybowska Park o kolejne 5 lat z funduszem inwestycyjnym DEKA Immobilien. Crido zajmuje obecnie powierzchnię biurową 1400 m2, z możliwością zwiększenia do 2000 m2 w ciągu najbliższego półtora roku.
Siedziba Crido Taxand znajduje się w Grzybowska Park, biurowcu klasy A położonym w ścisłym centrum Warszawy – prestiżowym obszarze CBD, od samego początku otwarcia budynku, tj. od 2008 roku.

Zdecydowaliśmy się na przedłużenie umowy najmu w Grzybowska Park, gdzie mamy siedzibę od 6 lat, ze względu na dotychczasowe pozytywne doświadczenia z tą lokalizacją. Grzybowska Park jest jednym z nielicznych, kameralnych budynków biurowych A klasy, położonych w ścisłym centrum biznesowym stolicy  – mówi Paweł Toński, partner w Crido Taxand.

Cieszymy się, że wśród najemców Grzybowska Park mamy tak dynamicznie rozwijającą się firmę, jaką jest Crido Taxand. Tym bardziej doceniamy fakt, że zdecydowała się ona na pozostanie w budynku przez kolejne 5 lat z możliwością istotnego zwiększenia powierzchni biurowej. Jest to świadectwem osiąganych wysokich wyników biznesowych Crido Taxand oraz dowodem uznania dla Grzybowska Park– mówi Bartosz Prytuła, przedstawiciel AIG/Lincoln Polska, zarządcy nieruchomości Grzybowska Park.

W ostatnich miesiącach nasz zespół doradców istotnie się powiększył. Nowa umowa najmu biura pozwala nam zapewnić pracownikom komfortowe miejsca pracy w sprawdzonej lokalizacji, jak również myśleć o dalszym rozwoju firmy – dodaje Paweł Toński, partner w Crido Taxand.

Od początku bieżącego roku do zespołu Crido Taxand, który liczy obecnie ponad 100 osób, dołączyło 2 partnerów i kilku doświadczonych doradców podatkowych.

__________________________________________________________________

 

O Crido Taxand

 

Crido Taxand jest dynamicznie rozwijającą się polską firmą konsultingową, obecną na rynku od 2005 r. Zespół Crido Taxand doradzający w obszarze podatków, pozyskiwania finansowania i prawa, aktualnie liczy ponad 100 osób, w tym 8 partnerów. Jako jedyna firma doradcza w Polsce Crido Taxand należy do międzynarodowej  organizacji podatkowej Taxand obecnej w 50 krajach świata.

Od 2013 roku Crido Taxand jest partnerem Gazel Biznesu czyli najdynamiczniejszych polskich przedsiębiorstw.

 

O Taxand

Taxand świadczy najwyższej jakości, kompleksowe usługi podatkowe na całym świecie. Nasi eksperci, prawie 400 partnerów i 2000 doradców podatkowych w blisko 50 krajach, stosują podejście bazujące nie tylko na zrozumieniu zagadnień podatkowych, ale i ich szerszych, strategicznych konsekwencji dla biznesu. Pomagamy klientom ograniczyć ryzyko, zarządzać obciążeniami podatkowymi i podnosić efektywność ich biznesu.

 

Więcej informacji o Crido Taxand na www.taxand.pl, a o Taxand na www.taxand.com.

Firmy audytorskie i księgowe – 4. miejsce Rödl & Partner w rankingu “Book of Lists”

Rödl & Partner zajął 4. miejsce w rankingu „Firm audytorskich i księgowych” (kategoria: duże przedsiębiorstwa) wydanym w polsko-angielskim przewodniku po polskim biznesie – „Book of Lists”.

W rankingu „Firm audytorskich i księgowych” branych było w tym roku pod uwagę prawie 40 firm. Główne kryteria decydujące o pozycji w rankingu to wielkość zatrudnienia oraz przychodów.

– Biorąc pod uwagę fakt udziału w rankingu tzw. „wielkiej czwórki” zajęte przez nas w nim 4. miejsce jest dla nas bardzo dużym wyróżnieniem. Na nasz sukces składa się kilka czynników. Przede wszystkim jesteśmy obecni w Polsce od ponad 20 lat. Te lata pozwoliły nam zdobyć bogate doświadczenie, ale również poznać szczególne wymagania i szanse polskiego rynku. Przywiązujemy również dużą wagę do jakości oferowanych przez nas usług, w których staramy się łączyć tzw. niemiecką precyzję i polską elastyczność. Klienci doceniają zwłaszcza fakt, że poza audytem finansowym i outsourcingiem księgowości, możemy zaoferować im doradztwo prawne, doradztwo podatkowe, a także biznesowe oraz outsourcing kadr i płac. Wszystko to sprawia, że od lat utrzymujemy wysoką pozycję wśród liderów branży audytorskiej i księgowej – Magdalena Ludwiczak, Partner w Rödl & Partner odpowiedzialny za audyt finansowy.

– Cieszy nas kolejny awans z roku na rok. Potwierdza to naszą obecność w ścisłej czołówce firm oferujących audyt finansowy i księgowość. To, że znajdujemy się w gronie liderów, zawdzięczamy bardzo bogatemu doświadczeniu , jakie zebraliśmy przez ponad 20 lat działalności w Polsce. Ponadto posiadamy wysoko wykwalifikowaną kadrę – w skład naszych zespołów wchodzi aż 75 certyfikowanych księgowych. U nas każdy klient jest w centrum uwagi. Dlatego też jesteśmy wszędzie tam, gdzie są nasi klienci . W Polsce mamy biura w Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu. Te czynniki sprawiają, że jeśli chodzi o audyt finansowy oraz usługi księgowe, od wielu lat jesteśmy jednym z liderów w obu tych branżach ­- Liliane Preusser , Partner w Rödl & Partner odpowiedzialny za Księgowość finansowo-płacową.

Publikacja „Book of Lists” – jest to prestiżowy polsko-angielski przewodnik po polskim biznesie, który przedstawia firmy w postaci rankingów, uszeregowanych według różnorodnych kryteriów przypisanych do konkretnego sektora gospodarki (70 list rankingowych z 9-u różnych sektorów). W 2014 roku publikacja w wersji drukowanej ukazała się po raz 19-sty. Wydawcą „Book of Lists” jest Valkea Media.

Rödl & Partner świadczy profesjonalne usługi: audytu, consultingu, doradztwa prawnego, doradztwa podatkowego, outsourcingu księgowości oraz outsourcingu kadr i płac. Posiadamy 94 biura w 43 krajach. W Polsce działamy od 1992 r. w naszych biurach w 6 lokalizacjach – Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

 http://www.roedl.com/pl/pl/o_nas/rankingi.html

Business Process Outsourcing – 1. miejsce Rödl & Partner w rankingu Book of Lists

W rankingu Book of Lists, Rödl & Partner zajął 1. miejsce za usługi oferowane w ramach Business Process Outsourcing (w kategorii średnie przedsiębiorstwa).

Ranking firm oferujących Business Process Outsourcing uwzględnia zarówno usługi takie jak outsourcing księgowości jak i outsourcing kadr i płac, a także np. outsourcing usług sekretarskich i administracyjnych.

– Jak potwierdza ranking Book of Lists w kategorii firm oferujących BPO jesteśmy liderem na polskim rynku zarówno pod względem outsourcingu księgowości, jak i outsourcingu kadr i płac. Naszą pierwszą pozycję wypracowaliśmy na bazie wielu czynników. Jesteśmy organizacją międzynarodową, a w Polsce działamy już od ponad 20 lat. Dzięki temu posiadamy bardzo bogate doświadczeni oraz wysoko wykwalifikowaną kadrę – w skład naszych zespołów wchodzi aż 75 certyfikowanych księgowych. Ale najważniejsze jest to, że naszą misją jest wspieranie biznesu. A dla nas biznes to ludzie, którzy go prowadzą. To ich czas i środki chcemy zaoszczędzić, aby mogli skupić się na prowadzeniu swojej głównej działalności. U nas każdy klient jest w centrum uwagi. Dlatego też jesteśmy wszędzie tam, gdzie są w Polsce nasi klienci  – w Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu. Klienci doceniają także to, że poza outsourcingiem księgowości, jak i outsourcingiem kadr i płac, możemy zaoferować im audyt finansowy, doradztwo prawne, doradztwo podatkowe, a także biznesowe. Te wszystkie czynniki sprawiają, że jeśli chodzi o Business Process Outsourcing jesteśmy liderem na rynku – Liliane Preusser, Partner odpowiedzialny w Rödl & Partner za Business Process Outsourcing .

Publikacja „Book of Lists” – jest to prestiżowy polsko-angielski przewodnik po polskim biznesie, który przedstawia firmy w postaci rankingów, uszeregowanych według różnorodnych kryteriów przypisanych do konkretnego sektora gospodarki (70 list rankingowych z 9-u różnych sektorów). W 2014 roku publikacja w wersji drukowanej ukazała się po raz 19-sty. Wydawcą „Book of Lists” jest Valkea Media.

Rödl & Partner świadczy profesjonalne usługi: audytu, consultingu, doradztwa prawnego, doradztwa podatkowego, outsourcingu księgowości oraz outsourcingu kadr i płac. Posiadamy 94 biura w 43 krajach. W Polsce działamy od 1992 r. w naszych biurach w 6 lokalizacjach – Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

http://www.roedl.com/pl/pl/o_nas/rankingi.html

Firmy doradztwa podatkowego – 4. miejsce Rödl & Partner w rankingu Book of Lists 2014

Rödl & Partner zajął 4. miejsce w rankingu „Firm doradztwa podatkowego” (kategoria: duże przedsiębiorstwa) opublikowanym w „Book of Lists 2014” – polsko-angielskim przewodniku po polskim biznesie.

W rankingu „Firm doradztwa podatkowego” na rok 2014 branych było pod uwagę łącznie prawie 50 firm. Główne kryteria decydujące o pozycji w rankingu to wielkość zatrudnienia oraz przychodów.

– Wyniki rankingu na 2014 plasują nas w ścisłej czołówce firm doradztwa podatkowego. Zważywszy na fakt, iż od dłuższego czasu cztery pierwsze miejsca należały do tzw. „wielkiej czwórki” tym bardziej nas cieszy zajęcie 4. miejsca za wyniki w roku 2013, szczególnie, że awansowaliśmy aż o 2 pozycje. Uważam, że ten sukces zawdzięczamy bogatemu doświadczeniu jakie zdobyliśmy przez ponad 20 lat obecności na polskim rynku oraz wysoko wykwalifikowanej kadrze nastawionej na potrzeby klienta. Nieustannie doradcy podatkowi Rödl & Partner pilnują, by powierzone ich opiece firmy nie zostały zaskoczone przez zmieniające się przepisy prawa podatkowego. Ponadto jesteśmy blisko naszych klientów, wspierając ich wszędzie tam, gdzie widzą potencjał dla swojej działalności. W Polsce mamy biura w Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu, a łącznie na całym świecie jest ich 94. Stawiamy także na interdyscyplinarne podejście. Oprócz doradztwa podatkowego oferujemy audyt finansowy, doradztwo prawne oraz biznesowe, a także outsourcing księgowości jak i outsourcing kadr i płac. Sądzę, że klienci doceniają takie kompleksowe podejście. Wszystkie te czynniki razem sprawiają, że należymy do grona liderów firm oferujących doradztwo podatkowe –– Aneta Majchrowicz-Bączyk, Partner w Rödl & Partner odpowiedzialny za doradztwo prawno-podatkowe.

Publikacja „Book of Lists” – jest to prestiżowy polsko-angielski przewodnik po polskim biznesie, który przedstawia firmy w postaci rankingów, uszeregowanych według różnorodnych kryteriów przypisanych do konkretnego sektora gospodarki (70 list rankingowych z 9-u różnych sektorów). W 2014 roku publikacja w wersji drukowanej ukazała się po raz 19-sty. Wydawcą „Book of Lists” jest Valkea Media.

Rödl & Partner świadczy profesjonalne usługi: audytu, consultingu, doradztwa prawnego, doradztwa podatkowego, outsourcingu księgowości oraz outsourcingu kadr i płac. Posiadamy 94 biura w 43 krajach. W Polsce działamy od 1992 r. w naszych biurach w 6 lokalizacjach – Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

http://www.roedl.com/pl/pl/o_nas/rankingi.html

W rankingu firm doradztwa podatkowego Rzeczpospolitej Rödl & Partner zajął 6. miejsce

Za doradztwo podatkowe w 2013 r. Rödl & Partner (Roedl, Majchrowicz-Bączyk Kancelaria Prawna sp.k.) zajął 6. miejsce w Rankingu firm doradztwa podatkowego organizowanym przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita”. Tym samym utrzymał wysoką pozycję z zeszłego roku (w rankingu brało udział blisko 70 firm, w tym i „wielka czwórka”).

– Oferujemy doradztwo podatkowe w Polsce w naszych 6 biurach – w Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu. W każdej z tych lokalizacji zatrudniamy wysoko wykwalifikowanych doradców podatkowych. Nasze podejście do klienta w połączeniu ze znajomością rynku i doświadczeniem zebranym przez ponad 20 lat działalności w Polsce pozwala nam świadczyć usługi doradztwa podatkowego na bardzo wysokim poziomie. Cieszymy się, że co roku znajduje to swoje potwierdzenie i odzwierciedlenie w wynikach rankingów.–– Aneta Majchrowicz-Bączyk, Partner w Rödl & Partner odpowiedzialny za doradztwo prawno-podatkowe.

http://www.roedl.com/pl/pl/o_nas/rankingi.html

8. miejsce Rödl & Partner w Rankingu Kancelarii Prawnych Dziennika Gazeta Prawna!

Rödl & Partner (Roedl, Majchrowicz-Bączyk Kancelaria Prawna sp.k.) zajął 8. miejsce w X Rankingu Kancelarii Prawnych organizowanym przez „Dziennik Gazeta Prawna”. Pozycja w pierwszej dziesiątce kancelarii prawnych w Polsce została przyznana Rödl & Partner za rok 2013 w kategorii kancelarie prawne zatrudniające do 49 prawników z uprawnieniami.

W Polsce jesteśmy obecni od ponad 20 lat. Przez ten czas zdobyliśmy bogate doświadczenie. W Rödl & Partner przywiązujemy wagę zarówno do wysokiej jakości oferowanego przez nas doradztwa prawnego jak i samej obsługi klienta. W naszych działaniach kierujemy się zasadą „klient w centrum uwagi”. To dlatego potrafimy budować relacje na lata. Dzięki temu z roku na rok obserwujemy systematyczny wzrost naszych pozycji w rankingach. Cieszy nas bardzo pozycja wśród dziesięciu najlepszych kancelarii prawnych w Polsce. Jest to potwierdzenie wysokiej jakości świadczonego przez nas doradztwa prawnego – Aneta Majchrowicz-Bączyk, Partner w Rödl & Partner odpowiedzialny za doradztwo prawno-podatkowe.

Więcej informacji na stronie:

BALAJCZA proponuje indywidualną naukę języka Business English i Français des Affaires!

Jest nam miło poinformować, że BALAJCZA w ramach rozwoju swojej działalności gospodarczej oraz wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom Klientów, proponuje profesjonalne, indywidualne kursy i szkolenia z języka angielskiego i francuskiego ogólnego, biznesowego oraz specjalistycznego. Z pakietem profesjonalnych szkoleń docieramy do wszystkich klientów, zarówno prywatnych jak i instytucjonalnych oraz korporacyjnych. Oferujemy najwyżej jakości i indywidualnie dopasowane kursy Business English i Français des Affaires.

Osoby zatrudnione na różnych stanowiskach w dużych firmach na pewno już w jakimś stopniu znają język angielski lub francuski, gdyż większość z nas uczyła się tych języków w szkole. W pracy jednak jest od nas nierzadko wymagana nie tylko podstawowa znajomość języka, ale również specjalistyczne, fachowe słownictwo w danym języku, odpowiednie do danej branży. Należy więc dalej się uczyć języka obcego oraz szlifować nabyte już umiejętności. BALAJCZA dopasowuje się do potrzeb Klienta, niezależnie od tego czy chodzi o gramatykę, konwersację, pisanie, słownictwo czy też o naukę wymowy.

Prowadzimy specjalistyczne indywidualne kursy językowe z zakresu biznesu, prawa, IT, marketingu, medycyny i wielu innych zagadnień. Ważnym celem dla nas jest, by Klient otrzymał wiedzę i umiejętności potrzebne mu do prowadzenia aktywności w swojej specjalizacji.
O BALAJCZA

Potwierdzamy, że BALAJCZA ma doskonałe zaplecze do organizowania kursów specjalistycznych języków obcych. Od 5 lat zajmujemy się „językami obcymi”. Od początku naszej działalności zakres naszych usług obejmuje tłumaczenia pisemne, ustne (konsekutywne, symultaniczne), przysięgłe oraz kompleksową obsługę konferencji. Tłumaczymy we wszystkich językach świata ale naszą specjalizacją, jeśli chodzi o języki, od początku był angielski oraz francuski. Na chwilę obecną współpracujemy z ponad 800 tłumaczami, przeszło 30 lektorami języka angielskiego i francuskiego. Dzisiaj stanowimy stabilną, międzynarodową firmę. Obsługujemy klientów zarówno w Polsce, jak i za granicą. BALAJCZA jest członkiem Izby Szwajcarskiej od ponad 2 lat.
Śledź aktualności u BALAJCZA:

Współwynajem biura klasy A w Quattro Biznes Parku, Kraków

Szanowni Państwo!

Prezentujemy do wynajęcia od zaraz lokal biurowy o powierzchni 182m2 w nowoczesnym biurowcu na ul. gen. Bora-Komorowskiego!
Lokal składa się z: 3 sal- w tym jednej dużej (tzw. open space), zaplecza socjalnego, oraz 2 toalet. Doskonały układ pomieszczeń gwarantuje wygodną komunikację. Lokal znajduje się na drugim piętrze pięknego, nowoczesnego biurowca, gdzie swoją siedzibę mają takie marki jak Google czy Motorola. Usytuowanie lokalu mówi samo za siebie.
Lokal jest częściowo umeblowany. W największej sali biurka i krzesła, w kuchni meble, sprzęt AGD. Piękne duże okna, wysoki poziom wykończenia lokalu i wysoki standard budynku stanowią idealne połączenie dla najbardziej wymagających klientów. Wszystkie pomieszczenia posiadają infrastrukturę komputerową i telefoniczną oraz klimatyzację. Ogrzewanie najbardziej z oszczędnych-miejskie.

Biurowiec w wysokim standardzie, nie tak dawno oddany do użytku, monitorowany, strzeżony przez ochronę. Na dole recepcja i bramki zabezpieczające. Budynek o jednym z najwyższych możliwych standardów w Krakowie- klasa A.

Parkingi naziemne, podziemne dostępne w dużej ilości- dodatkowo płatne.
Lokalizacja stanowi także świetną “kartę przetargową”. Świetny dojazd w praktycznie każdą część miasta. Nadto dobrze rozbudowana infrastruktura miejska. Obok przystanek Bora-Komorowskiego (linie- 159,172,501,502,601).

Lokal idealny pod dowolną działalność biurową,usługową,każdą inną- zwłaszcza w sektorze IT i reklamowym.
Odstępne: 10550 zł netto+ vat

Dodatkowe opłaty: prąd, woda, ogrzewanie- 1400 zł latem, do 3000 zł zimą. Opłata eksploatacyjna: 15,5 zł/m2 (ochrona, utrzymanie części wspólnych, mycie okien, odśnieżanie)
Kaucja: jednomiesięczne odstępne.

Prowizja dla biura: jak zwykle jesteśmy otwarci na negocjacje 🙂

Zapraszamy na wirtualną wycieczkę po lokalu: www.youtube.com/watch
Lokal dostępny od zaraz. Zachęcamy do oglądania!