20 lat Franke w Polsce

Goście zaproszeni na debatę rozmawiali o szwajcarskich standardach działania przedsiębiorstw oraz jakości produktów i usług, a także o sposobach propagowania szwajcarskich standardów na polskim rynku. Podczas dyskusji podkreślono, że kraj pozbawiony surowców naturalnych, jakim jest Szwajcaria, wypracował sobie pozycję lidera w światowych rankingach jakości i innowacyjności produktów i usług. Szwajcaria jest też wymieniana w czołówce zestawień najbardziej pozytywnych kategorii pojęciowych, takich jak symbol luksusu i ekskluzywności, potwierdzenie statusu, najbardziej godne zaufania, pewne i niezawodne. Jubileusz 20-lecia Franke Polska to przede wszystkim święto pracowników, którzy nadają globalnej marce lokalny charakter. „Wiem, że zespół Franke Polska to prawdziwi autorzy rynkowego sukcesu firmy i jestem dumny z faktu, że pracujemy razem” – podkreśla z dumą Marek Szymański. Namacalnym symbolem 20-letniej działalności firmy w przypadku Franke Polska jest wyprodukowanie 5-milionowego zlewozmywaka. Ten szczególny i symboliczny egzemplarz zjechał z linii produkcyjnej w obecności gości i przedstawicieli mediów właśnie 24 września tego roku. Zlewozmywaki stalowe z polskiej fabryki w Sękocinie Nowym wyróżnia subtelny i bardzo oszczędny w formie design. Zwiedzanie fabryki i poznanie procesu produkcyjnego było jedną z atrakcji konferencji prasowej zorganizowanej przez Franke Polska.

Opportunities Polen – potencjał Polski oczami Szwajcarów w najnowszym artykule magazynu handlu zagranicznego «Go!»

Siła napędowa przemysłu

„Poziom wzrostu gospodarczego Polski prześciga resztę Europy. Zasoby Polski to m.in. 2 miliony zmotywowanych studentów, elastyczne prawo pracy i ulgi podatkowe. 106 mld euro z funduszy unijnych zasili do 2020 roku infrastrukturę i gospodarkę kraju.”

Więcej o potencjale Polski oczami Szwajcarów przeczytają Państwo w załączonym poniżej artykule. Wersję francuskojęzyczną znajdą Państwo tutaj
Elektroniczne wydanie magazynu w wersji francusko i niemieckojęzycznej dostępne jest na stronie www.s-ge.com/schweiz/export-das-aussenwirtschaftsmagazin
Zachęcamy do lektury.

Złe przepisy krępują Twoją działalność? Zgłoś je na portalu UlepszPrawo.pl

Od ponad roku w Forum Obywatelskiego Rozwoju działa zespół UlepszPrawo.pl, który zbiera i opracowuje przykłady złego prawa utrudniającego prowadzenie działalności gospodarczej w Polsce.
Przedsiębiorcy i zwykli obywatele zgłaszają na portalu UlepszPrawo.pl informacje o złych przepisach. Na podstawie najciekawszych zgłoszeń współpracownicy Forum przygotowują teksty zawierające gotowe do wdrożenia propozycje eliminacji barier rozwoju. Docieramy z nimi bezpośrednio do decydentów a także mediów, przedsiębiorców i zwykłych obywateli.
W lipcu tego roku działania zespołu UlepszPrawo.pl zwiększyły dostęp do zawodu asystenta sędziego. Asystenci sędziów wykonują pożyteczną pracę, która pośrednio przekłada się na szybkość pracy sądów. Niestety z powodu zbyt wysokich wymogów stawianych kandydatom na asystentów spadała liczba chętnych do wspomagania sędziów a sądy pracowały jeszcze wolniej. Po publikacji Forum do sejmu trafił projekt nowelizacji ustawy, która znosi nieuzasadniony wymóg ukończenia aplikacji ogólnej przez asystentów sędziego. 8 lipca 2013 ustawa weszła w życie. Nasze działania i ich dokumentacja są przedstawione w zeszycie, dostępnym tutaj: http://www.for.org.pl/pl/a/2652,Przekonalismy-rzad-do-usprawnienia-pracy-sadow.
Jeśli złe przepisy lub działania urzędników utrudniają Ci prowadzenie działalności gospodarczej, to już teraz możesz przekazać informacje o takich problemach za pośrednictwem formularza na stronie www.UlepszPrawo.pl. Forum Obywatelskiego Rozwoju wykorzysta informacje zebrane za pomocą formularza do opracowania raportów o barierach, z którymi borykają się polscy przedsiębiorcy. Będziemy także promować zmiany, które obniżą koszty prowadzenia własnego biznesu w naszym kraju.
Masz więcej pytań? Wyślij wiadomość na adres: mateusz.sabat@for.org.pl

BALAJCZA Partnerem Konferencji „Investing In Poland 2014”

Jest nam niezmiernie miło poinformować, iż BALAJCZA Specialized Translations jest Partnerem Konferencji „Investing In Poland 2014”, która odbędzie się w dniu 17 września 2013 (wtorek) w Warszawie.
3 września, podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy, została zaprezentowana piąta edycja rocznika Investing In Poland – przewodnik po Polsce dla inwestorów z kraju i zagranicy. 17 września w Warszawie, w restauracji Villa Foksal, odbędzie się konferencja merytoryczna Investing In Poland 2014, która oprócz prezentacji klimatu inwestycyjnego i potencjału poszczególnych regionów – dotyczyć będzie także praktycznych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, mając na celu ułatwienie zagranicznym przedsiębiorcom aklimatyzację na polskim rynku.
Na tej konferencji tłumaczenie zapewnia BALAJCZA 🙂
Tematyka tegorocznej konferencji:
1. Inwestowanie w Polsce – jak zmienia się krajobraz inwestycyjny? Co należy zmienić aby przyciągnąć inwestorów? Nowe metody pozyskania inwestycji zagranicznych.
Wśród panelistów m.in. Sławomir Majman (PAIiIZ), Jacek Socha (PwC), Tomasz Sadzyński (Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna)

2. Outsourcing – jeden z największych trendów gospodarczych w Polsce. Czy Polska staje się europejską potęgą outsourcingu? Czy dzięki temu stajemy się krajem bardziej innowacyjnym?
Wśród panelistów m.in. Mieczysław Budzik (Impel), Iwona Chojnowska-Haponik (PAIiIZ), Joanna Mroczek (CBRE)

Kalendarz na rok 2014

Polsko-Szwajcarska Izba Gospodarcza planuje wydać pierwszy polsko-szwajcarski kalendarz, który zaakcentuje 15-lecie istnienia Izby.

Działka na sprzedaż – Krzywiń k. Leszna

Adres:
Ul. Gen. Chłapowskiego 33, 64-010 Krzywiń
Działka nr 570/1 o pow. 0,7206 ha – własność
KW nr 34 191 SR Kościan

Opis działki:
Kształt regularny zbliżony do prostokąta, położony bezpośrednio przy drodze wjazdowej z miasta
teren płaski, poziom wody gruntowej niski.
Media: sieć elektroenergetyczna, wodociągowa – własna trafostacja nasłupowa 15/04kV
Teren całkowicie ogrodzony, częściowo utwardzony (ok. 2500 m2)

Obiekty – parametry techniczne + opis:

Powierzchnia zabudowy – 839,30 m2
Powierzchnia całkowita – 1 610,2 m2
Powierzchnia użytkowa 1 449,60 m2
w tym: parter 740,2 m2 (hala produkcyjna – 542,7 m2, administracja 197,5 m2)
piętro – 194,8 m2
poddasze 514,6 m2

Budynek główny wybudowany jako wolnostojący, częściowo podpiwniczony, częściowo dwukondygnacyjny, budowany w systemie tradycyjnym z drobnowymiarowych elementów.

– Dach dwuspadowy kryty płytą obornicką.
– Elewacja – tynk częściowo cementowo-wapienny oraz systemowy.
– Strop gęstożebrowy oraz płyty korytkowe.
– Stolarka okienna i drzwiowa PCV zespolona.
– Bramy technologiczne roletowe.
– Klatki schodowe żelbetowe wylewane na mokro.
– Posadzki betonowe przykryte płytkami gresowymi, ceramicznymi, panelami podłogowymi.
– Ściany tynkowane tynkiem cementowo-wapiennym kat. III, gładkie, częściowo wyłożone płytkami ceramicznymi, malowane.
– Stolarka drzwiowa wewnętrzna drewniana płycinowa oraz systemowa przeszklona.

Prosimy o kontakt z przedstawicielem firmy pod numerem: 503 703 400

Atrium przejmuje Galerię Dominikańską

Dwie wiodące warszawskie kancelarie prawne, Dentons i Gide Loyrette Nouel, brały udział w jednej z najbardziej prestiżowych transakcji nieruchomościowych przeprowadzonych w ostatnim czasie – w transakcji nabycia Galerii Dominikańskiej, jednego z największych centrów handlowych we Wrocławiu. Na rzecz Kupującego, Atrium European Real Estate, doradzała kancelaria Dentons, natomiast Sprzedającego, joint venture między Otto Family oraz Deutsche EuroShop AG, reprezentowała kancelaria Gide Loyrette Nouel. Wartość obiektu wynosi 152 miliony EUR.

Transakcja została sfinansowana ze środków własnych nabywcy i dojdzie do skutku po zatwierdzeniu przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Otwarta w 2001 roku Galeria Dominikańska jest pierwszym we Wrocławiu nowoczesnym wielkomiejskim centrum handlowym o łącznej powierzchni handlowej 32.900 m kw., na której działają 102 sklepy i lokale użytkowe.

Atrium European Real Estate to jedna z największych grup zarządzających sklepami wielkopowierzchniowymi i galeriami handlowymi w Europie Środkowo-Wschodniej. Łącznie posiada już 156 centrów handlowych w siedmiu krajach o łącznej wartości 2,2 mld euro.

ECE Projektmanagement działa w Europie od 40 lat, a w Polsce od ponad 15 lat. Specjalizuje się w inwestycjach w śródmiejskie galerie handlowe. Po sfinalizowaniu transakcji sprzedaży ECE Projektmanagement nadal będzie zarządzać Galerią Dominikańską.

Obsługę prawną transakcji zapewnili po stronie Dentons Tomasz Stasiak (partner) oraz Anna Garbula-Węgrzynowska. Po stronie sprzedającego projekt nadzorował Marcin Muszel, partner kierujący praktyką nieruchomości w kancelarii Gide Loyrette Nouel. W skład zespołu wchodzili również Tomasz Roszczyc, Krzysztof Ciepliński i Szymon Chwaliński.

Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć naszego klienta w przeprowadzeniu tej transakcji. To dowodzi, że nasza kancelaria świadczy usługi łącząc lokalne doświadczenie i znajomość specyfiki polskiego rynku z zasobami wiedzy międzynarodowej grupy Dentons – mówi Tomasz Stasiak, partner w zespole nieruchomości.

Mazars numerem 1 na rynku outsourcingu księgowego w Polsce

Miło nam poinformować, że firma Mazars zajęła pierwsze miejsce w rankingu „Book of Lists 2013” w kategorii: Business Process Outsourcing Companies (Accounting).

„Book of Lists” wydawana przez „The Warsaw Business Journal” to największa i najdłużej obecna na polskim rynku wydawniczym angielskojęzyczna publikacja biznesowa, która w formie 70 rankingów prezentuje ponad 2,5 tysiąca najlepiej prosperujących firm z poszczególnych sektorów biznesu w Polsce.

Ranking Business Process Outsourcing Companies with main specialization in Accounting powstał na podstawie przychodów z outsourcingu księgowego w 2012 roku.

Więcej informacji na www.mazars.pl

Zwrot podatku VAT za 2012r. ze Szwajcarii tylko do 30 Czerwca !

Szanowni Państwo,

Firma Cash Back Polska, którą mam przyjemność reprezentować w Polsce, należy do międzynarodowej grupy United Cash Back która zajmuje się od prawie 25 lat odzyskiwaniem podatku VAT z zagranicy. Obecnie posiadamy biura w ponad 30 Państwach świata (głównie w Europie, są to między innymi placówki w takich krajach jak.: Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy, Austria, Szwajcaria, Szwecja, Finlandia i wiele innych). Natomiast odzyskujemy podatek VAT ze wszystkich krajów, z których istnieje możliwość jego odzyskania.

Cash Back na świecie obsługuje kilka tysięcy Klientów, a świadczenie usługi zwrotu podatku VAT jest jedyną działalnością firmy, co stanowi o najwyższym stopniu specjalizacji w tej dziedzinie. W Polsce współpracujemy z przeszło 300 spółkami, w tym także z firmami zrzeszonymi w Polsko-Szwajcarskiej Izbie Gospodarczej.

Możliwość odzyskiwania podatku VAT ze Szwajcarii z dokumentów księgowych za rok 2012 upływa 30 czerwca br. Dlatego jest to ostatni moment na rozpoczęcie tej procedury, która nie wiąże się z żadnym ryzykiem finansowych dla Państwa firmy, ponieważ obsługujemy naszych Klientów na zasadzie ‘success fee” od uzyskanego zwrotu.

Chętnie udzielimy szczegółowych informacji pod nr telefonu: 535 94 89 89 lub 502 46 75 22.

Z poważaniem,

Prezes Zarządu
Marcin Piotrowski

Wszystkie dodatkowe informacje na ten temat dastepne są pod numerem: 22 644 46 65.

Polska w oczach inwestorów zagranicznych, ankieta koniunkturalna 2013

We wtorek, 23 kwietnia 2013 r. w siedzibie AHK Polska, odbyła się konferencja prasowa prezentująca raport z badań koniunktury gospodarczej i atrakcyjności inwestycyjnej Polski, przeprowadzonych w lutym 2013 r. wśród firm z kapitałem zagranicznym w Polsce. Ankieta została przeprowadzona w ramach International Group of Chambers of Commerce (IGCC)

W tegorocznej 8. edycji badania, przeprowadzonego wspólnie z 7 izbami bilateralnymi w Polsce: belgijską, brytyjską, hiszpańską, irlandzką, kanadyjską, portugalską i szwajcarską, działającymi w ramach International Group of Chambers of Commerce (IGCC) wzięło udział 151 przedsiębiorstw z kapitałem zagranicznym w Polsce.