Szanowni Państwo,
jest mi niezmiernie miło poinformować, że już kolejny rok BALAJCZA Specialized Translations jest Partnerem Konferencji „Made in Poland”, która odbędzie się 24 marca 2016 r. (czwartek) w Warszawie. Jest to kolejna konferencja organizowana przez wydawnictwo Valkea dla swojego rocznika Made in Poland.
Warsaw Business Journal opublikował nową wersję rocznika Made in Poland, który ma na celu budowę silnej pozycji polskich marek za granicą, promocję krajowych przedsiębiorstw jako atrakcyjnych partnerów handlowych oraz przedstawienie istotnych aspektów, które czynią polską gospodarkę przyjaznym otoczeniem dla biznesu.
Konferencja ta będzie wyjątkową okazją do debaty zaproszonych ekspertów i autorytetów w temacie eksportu i polskiej gospodarki. Spotkanie podzielone będzie na dwa bloki tematyczne. W pierwszym panelu przeanalizujemy potencjał eksportu polskich firm. W drugim omówione będzie jak wspierać polskich eksporterów oraz szanse eksportowe dla polskich firm.
Jako Partner mamy możliwość zaproszenia na konferencję 3 wybranych gości. W razie zainteresowania udziałem w tej konferencji, proszę o przesłanie do mnie informacji na adres timea.balajcza@balajcza.pl
Archiwa: Aktualności członków
Apperio drugą firmą w portfolio NextLaw Labs
NextLaw Labs, platforma współpracy w zakresie innowacji, stworzona i rozwijana przez globalną firmę prawniczą Dentons, zainwestuje w Apperio, startup z sektora prawno-technologicznego, który zmienia podejście firm prawniczych do zarządzania sprawami klienckimi. To druga po ROSS Intelligence Inc. – start-upie tworzącym aplikację usprawniającą analizy prawne w oparciu o oprogramowaniu IBM Watson – firma w portfolio NextLaw Labs.
„Jest nam niezmiernie miło ogłosić rozpoczęcie współpracy z jednym z najbardziej obiecujących start-upów prawno-technologicznych, rozwijających aplikację do zarządzania sprawami klienckimi na rynku. Wierzymy, że produkt Apperio stanie się wyznacznikiem zmian w trakcie przetargów na panelową obsługę prawną. Prototyp poddawany jest aktualnie testom pilotażowym przez partnerów i osoby zajmujące się rozwijaniem i pozyskiwaniem biznesu w naszym biurze w Londynie” – powiedział Dan Jansen, CEO NextLaw Labs.
Celem współpracy NextLaw Labs i Apperio jest uproszczenie zarządzania sprawami klienckimi, bieżące monitorowanie wydatków na obsługę prawną w czasie rzeczywistym, ustandaryzowanie procedur przetargowych oraz oszczędzanie czasu prawników poprzez stosowanie najlepszych praktyk dzięki nowej technologii.
Apperio i NextLaw Labs nawiązały współpracę za pośrednictwem Seedcamp, europejskiego akceleratora biznesu.
„Jesteśmy podekscytowani nawiązaniem współpracy z NextLaw Labs, i możliwościami, jakie niesie ze sobą ich wiedza na temat sektora. Wykorzystywanie intuicyjnej technologii do wyrównania asymetrii informacyjnej oraz umożliwienie zarówno firmom prawniczym, jak i ich klientom transparentnego wglądu w koszty w czasie rzeczywistym, przyniesie obopólną korzyść” – powiedział Nicholas d’Adhemar, założyciel i CEO Apperio.
Platforma Apperio jest narzędziem typu smart-analytics, który umożliwia firmom prawniczym i ich klientom transparentne i dokładne określanie kosztów obsługi prawnej w czasie rzeczywistym. Jego prostota i intuicyjność umożliwia każdemu uzyskanie informacji na temat aktualnego stanu projektu. Wyposażenie każdej ze stron w narzędzia, umożliwiające lepszą komunikację w biznesie przekłada się na lepsze relacje na linii prawnik-klient.
***
O NextLaw Labs
NextLaw Labs jest platformą globalnej współpracy w zakresie innowacji, koncentrującą się na rozwoju, wdrażaniu oraz inwestycjach w nowe technologie, która przeobrazi sposób świadczenia usług prawniczych na świecie. Celem platformy NextLaw Labs jest opracowanie pakietu nowych technologii, które całkowicie zmienią sposób świadczenia usług prawnych, usprawnią obsługę i ulepszą rozwiązania dla klientów, wspierając przy tym działalność transgraniczną w dzisiejszej globalnej gospodarce. Kancelaria Dentons wraz z tysiącami pracujących na jej rzecz prawników i specjalistów z całego świata będzie głównym podmiotem wspierającym to przedsięwzięcie oraz jego wiodącym inwestorem, służąc przy tym jako światowy poligon doświadczalny dla nowych produktów, usług i innych koncepcji, które będą sprawdzane, pilotowane i skalowane. www.nextlawlabs.com
O kancelarii Dentons
Dentons to globalna firma prawnicza, której celem jest zapewnianie przewagi konkurencyjnej dla klientów na coraz bardziej złożonym i globalnym świecie. Będąc jedną z 20 firm na Indeksie Elitarnych Globalnych Firm Acritas 2014, Dentons rzuca wyzwanie istniejącym standardom obsługi prawnej, oferując innowacyjność i bezkompromisową jakość doradztwa. Do dyspozycji klientów Dentons jest 3 tys. prawników i specjalistów w ponad 80 biurach zlokalizowanych w ponad 50 krajach. Czerpiąc z dziedzictwa i doświadczeń prawniczych sięgających roku 1742 oraz bazując na atutach naszych firm założycielskich, tj. Salans, Fraser Milner Casgrain (FMC), SNR Denton i McKenna Long & Aldridge, Dentons działa na rzecz klientów lokalnych, regionalnych i globalnych, prywatnych i publicznych. www.dentons.com
O Apperio
Platforma Apperio jest narzędziem smart-analytics, które umożliwia firmom prawniczym i ich klientom transparentne i dokładne określanie kosztów obsługi prawnej w czasie rzeczywistym. Apperio jest wspierana przez wiodących inwestorów, w tym Notion Capital, IQ Capital, Seedcamp oraz NextLaw Labs. Platforma jest używana przez 17 ze 100 najlepszych kancelarii w Wielkiej Brytanii. Po roku wejścia na brytyjski rynek platformę wykorzystano do zarządzania sprawami, w których łączna wysokość honorariów prawników wyniosła ponad 20 milionów funtów. Klientami Apperio są m.in. Octopus Investments, Simply Business i Brandwatch. www.apperio.com
Outsourcing – konieczność dzisiejszych czasów?
Wyobraź sobie, że prowadzisz firmę produkującą notatniki z długopisem. Sam jesteś w stanie wyprodukować długopisy po 40 gr/szt., ale właśnie okazało się, że jesteś w stanie znaleźć dostawcę takich samych długopisów w cenie 10 gr/szt. Czy będziesz upierać się przy samodzielnej produkcji zarówno notatników, jak i długopisów? Czy też wolisz zastanowić się, co zrobisz z zaoszczędzonym czasem i pieniędzmi?
Już H. Ford powiedział, że jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić lepiej lub taniej niż konkurenci, to powinniśmy zatrudnić kogoś, kto zrobi to lepiej niż my.
Rynek outsourcingu rośnie nieustannie od lat. U znacznego odsetka firm i korporacji outsourcing jest ważną częścią ich strategii wzrostu.
Pierwszy etap
Outsourcing rozpoczyna się zrozumieniem, jaka jest kluczowa kompetencja firmy, stanowiąca o jej przewadze konkurencyjnej, czyli co firma potrafi zrobić lepiej niż inni i na czym powinna się skoncentrować. Wtedy zaczynamy rozważać przekazanie części firmowych procesów biznesowych.
Wtedy też zwykle pojawiają się obawy związane z outsourcingiem:
– utraty kontroli nad daną funkcją (np. księgową),
– pogorszenie jakości jej działania,
– obiekcja, iż dany obszar jest zbyt ważny, aby go outsoursować,
– przewidywanie negatywnego odbioru ze strony pracowników i/lub klientów.
Realia natomiast zwykle są takie, że:
– nie następuje utrata kontroli nad danym procesem biznesowym, ale następuje wartościowa jej zmiana z operacyjnego nadzoru na zarządzanie relacjami partnerskimi i zarządzanie zmianą,
– jakość funkcji jest pochodną wyboru partnera w tym zakresie, umiejętny wybór partnera gwarantuje polepszenie efektywności outsoursowanego procesu biznesowego,
– radzenie sobie z wdrożeniem zmiany obejmuje także wytłumaczenie pracownikom, dlaczego optymalizacja działania firmy i polepszenie jej wyników jest istotne także dla nich. Sprawne zarządzanie wdrożeniem outsourcingu powinno objąć także zarządzanie kluczową dla organizacji wiedzą tak, aby został zachowany do niej dostęp. Jeśli zaś chodzi o klientów firmy – to najczęściej konsekwencją outsourcingu jest wzrost efektywności, czego pozytywne skutki klienci doceniają.
Analiza korzyści
Rozpatrując możliwość wdrożenia outsourcingu, osoba zarządzająca często jest zdumiona ilością potencjalnych korzyści, wśród których możemy wymienić:
– redukcję i lepszą kontrolę kosztów,
– możliwość skoncentrowania się przez firmę na jej kluczowej, podstawowej działalności,
– dostęp do nowoczesnych rozwiązań i wiedzy eksperckiej w zakresie outsoursowanego procesu,
– dowolność doboru partnerów biznesowych,
– zwiększenie swobody i efektywności działania.
Rozwijając powyższe punkty:
Redukcja kosztów wynika z efektywnego i wyspecjalizowanego trybu pracy w firmach świadczących usługi specjalistyczne, zaś ich lepsza kontrola – z faktu, iż z góry wiemy, ile dana usługa będzie kosztowała i nie zaskakują nas dodatkowe koszty dot. np. nieplanowanych nieobecności personelu i wynikającej z tego konieczności zatrudnienia zastępstwa.
Outsourcing zdejmuje z głów osób zarządzających wiele zmartwień takich jak np. rotacja personelu, ponoszenie skutków błędów pracowników i innych, które zostaną dalej omówione – co pozwala na skupienie się na działalności generującej przychody firmy.
Zatrudniając wyspecjalizowaną w danej działalności firmę uzyskujemy dostęp do wysokiej klasy specjalistów i wiedzy, których pozyskanie dla firmy poprzez zatrudnienie pracownika byłoby bardzo kosztowne, a najczęściej nieuzasadnione ekonomicznie. W firmie np. księgowej doświadczony doradca podatkowy zdobywa latami doświadczenia z wielu sektorów i wielu sytuacji biznesowych w firmach klientów, a następnie może się tą wiedzą i doświadczeniem dzielić, przy czym zlecający płaci tylko za ułamek jego czasu poświęcony na analizę danej kwestii, nie zaś za pracę na etacie.
Współpracując z wyspecjalizowaną firmą uzyskujemy dostęp do stale uaktualnianej wiedzy jej pracowników, do programów komputerowych i nowoczesnych rozwiązań, których zakup dla firmy na wyłączność wiąże się z wysokim kosztem, zaś w firmie outsourcingowej ten koszt jest dzielony na wielu klientów.
Dowolność doboru partnerów biznesowych oznacza wolność zmiany tego partnera w razie, gdy współpraca nie wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Wszystko to pomaga w zwiększeniu efektywności działania. Elastyczność dotyczy również tego, że usługi, w zależności od potrzeb, mogą być świadczone z siedziby usługodawcy lub w siedzibie usługobiorcy. Mogą być świadczone zarówno z wykorzystaniem programu usługobiorcy, ale w przypadku takiego życzenia – także na programie usługodawcy udostępnionym zdalnie pracownikom usługodawcy. Na przykład, jeśli firma preferuje nadal prowadzić teczki pracownicze u siebie, wówczas może zlecić na zewnątrz jedynie naliczanie płac oraz administrację płacową, przy czym zarówno kadry, jak i płace mogą być prowadzone na tym samym programie, należącym do klienta lub do firmy outsourcingowej. Obie strony mają dostęp do programu, pracują w nim w zakresie swoich obowiązków, ale jednocześnie mogą się nawzajem sprawdzać, co zapewnia możliwość podwójnej kontroli, a zatem podniesienie jakości procesu.
Elastyczność polega więc również na tym, że przekazać na zewnątrz można tylko część procesu, jak w opisanym powyżej przykładzie obsługi kadrowo-płacowej.
W zakresie kosztów pracowniczych elastyczność wyraża się w tym, że klient płaci tylko za taką pomoc księgową, jakiej potrzebuje i kiedy jej potrzebuje – bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów pracowniczych.
Na czym można zaoszczędzić
Firma zewnętrzna, mając często wieloletnie doświadczenie współpracy z ogromną rzeszą klientów, oraz konieczność ciągłego uaktualniania swojej wiedzy, jest często w stanie zaproponować optymalne rozwiązania, których skutkiem mogą być duże oszczędności, często liczone w milionach.
Wiele organizacji jest przekonanych, że podział np. funkcji księgowej między organizację i zewnętrzną firmę jest działaniem zapobiegającym nadużyciom finansowym, gdyż ma miejsce podwójna kontrola operacji. Pamiętać też trzeba o podziale ryzyka, który osiąga się zlecając część funkcji na zewnątrz – kompetentny partner biznesowy to ryzyko redukuje.
Wybierając partnera biznesowego, zróbmy to jednak starannie, zwracając uwagę na:
– doświadczenie i skalę działalności tej firmy,
– zakres jej usług oraz to, czy są one komplementarne tj. czy w jednym miejscu uzyskamy pomoc z różnych obszarów,
– zespół pracowników firmy outsourcingowej – czy jest on odpowiednio stabilny oraz liczny tj. czy nie będziemy zmuszeni do rozmowy z innym jej pracownikiem w każdym kolejnym miesiącu współpracy oraz czy firma będzie w stanie zapewnić zastępstwo podczas nieobecności pracownika obsługującego lub w wypadku większych potrzeb naszej firmy,
– indywidualną obsługę tj. czy obsługa jest dostosowana do naszych potrzeb i stylu pracy,
– jakość pracy firmy outsourcingowej – czy została ona zweryfikowana przez jednostkę zewnętrzną (np. czy firma posiada certyfikat ISO?),
– czy firma udostępni nam zdalny dostęp do programu, na którym będziemy obsługiwani, podgląd danych, możliwość generowania raportów,
– szybkość obsługi,
– bezpieczeństwo danych tj. jakie firma podejmuje działania, aby zapewnić ich pełną poufność,
– czy koszt obsługi zapewni nam oszczędności.
Zadaniem zarządu firmy jest jest dbanie o jej wynik finansowy, zaś outsourcing jest wartym rozważenia narzędziem sprzyjającym jego polepszeniu. Doświadczenie mówi, że potencjalne oszczędności mogą być znaczne, w zależności od dotychczasowej organizacji procesu, typu usługi, oraz wyboru usługobiorcy mogą wynieść od kilkunastu do kilkudziesięciu procent.
Outsourcing może pomóc w wygraniu wyścigu z konkurentami, którzy się na outsourcing jeszcze nie zdecydowali.
Dagmara Matras
Dyrektor Działu Rozwoju i Szkoleń
ECOVIS System Rewident Sp. z o.o.: Rakowiecka 30a, 02-528 Warszawa, Polska
Phone: +48 (0) 22 380 03 64 Mobile: 668 842 463 Fax: +48 (0) 22 380 03 81
E-Mail: dagmara.matras@ecovis.pl – Internet:
www.ecovis.com
“swissstandards.pl. Od teorii do praktyki” po raz czwarty
W marcu 2016 rozpoczęła się kolejna, czwarta już edycja zainicjowanego przez Polsko-Szwajcarską Izbę Gospodarczą konkursu na prace dyplomowe – „swissstandards.pl. Od teorii do praktyki”. Zgodnie z jego ideą i założeniami konkurs organizujemy we współpracy z beneficjentami znaku jakości swissstandards.pl i firmami, spełniającymi warunki przyznania znaku. Razem, wspólnie dążymy do popularyzacji szwajcarskich standardów jakości, rzetelności i innowacyjności.
Z przyjemnością informujemy, że Partnerami bieżącej edycji są firmy Fracht FWO Polska, Franke Polska, Geberit, Mensys, Stämpfli, Swissmed oraz Zehnder.
W ramach IV edycji konkursu do 30.11.2016 przyjmowane będą zgłoszenia propozycji tematów prac dyplomowych z ich konspektami. Osoby, których zgłoszenia zostaną przez naszych Partnerów zakwalifikowane do II etapu będą mogły skorzystać z konsultacji merytorycznych, a w wybranych firmach nawet odbyć krótkie praktyki jeszcze na etapie pisania pracy. Rozstrzygnięcie IV edycji nastąpi do 30.10.2017 roku, kiedy to spośród przesłanych obronionych prac Jury konkursowe wybierze najlepsze.
Szczegółowe informacje o konkursie dostępne są na stronie: www.odteoriidopraktyki.pl
Jak przygotować firmę do badania sprawozdania finansowego?
Badaniu przez biegłego rewidenta podlegają roczne sprawozdania finansowe grup kapitałowych, kontynuujących działalność banków, zakładów ubezpieczeń, zakładów reasekuracji, jednostek działających na podstawie przepisów o obrocie papierami wartościowymi, funduszach inwestycyjnych i funduszach emerytalnych, spółek akcyjnych. Ponadto badaniu podlegają pozostałe firmy, które spełniają co najmniej dwa z trzech kryteriów zawartych w art. 64 ust 1 ustawy o rachunkowości, a mianowicie ich średnioroczne zatrudnienie w poprzednim roku wynosiło co najmniej 50 osób w przeliczeniu na pełne etaty, suma aktywów co najmniej 2,5 miliona euro, a przychodów ze sprzedaży i operacji finansowych 5 milionów euro w przeliczeniu na walutę polską. Firmy, które spełniają te warunki, będą przygotowywały się do wizyty i współpracy z audytorem.
Celem badania sprawozdania finansowego jest wyrażenie przez biegłego rewidenta pisemnej opinii wraz z raportem o tym, czy sprawozdanie finansowe jest zgodne z zastosowanymi zasadami (polityką) rachunkowości oraz czy rzetelnie i jasno przedstawia sytuację majątkową i finansową, jak też wynik finansowy badanej jednostki.
Pierwszym krokiem rozpoczynającym współpracę firmy z audytorem jest prawidłowe zawarcie umowy o badanie sprawozdania finansowego. Wyboru podmiotu uprawnionego do badania dokonuje, w formie uchwały, organ zatwierdzający sprawozdanie finansowe. Na przykład w spółce z.o.o wyboru audytora dokonuje zwyczajne zgromadzenie wspólników, chyba że umowa spółki stanowi inaczej. Zarząd jednostki nie może dokonać wyboru audytora, ale po jego wyborze podpisuje z nim umowę . Umowa powinna być zawarta odpowiednio wcześnie , by umożliwić biegłemu udział w inwentaryzacji. W umowie obie strony określają, między innymi, swoje prawa i obowiązki podczas badania, termin zakończenia badania i wydania opinii o sprawozdaniu, a także cenę za badanie . Koszt audytu pokrywa badana jednostka.
Biegły, jeszcze przed pierwszą wizytą w firmie, zwykle wysyła głównemu księgowemu listę dokumentów, które należy przygotować przed rozpoczęciem badania. W szczególności biegli proszą o pierwszą wersję sprawozdania finansowego, lub przynajmniej bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie obrotów i sald. Ponadto biegli chcą zapoznać się na początku swojej wizyty w firmie z polityką rachunkowości. Często podnoszonym przez biegłych problemem jest brak zaktualizowanej polityki rachunkowości, którą powinna posiadać, zgodnie z art. 10 ustawy o rachunkowości, każda badana jednostka. W polityce rachunkowości należy zawrzeć przyjęte przez firmę zasady rachunkowości, określenie roku obrotowego, metody wyceny aktywów i pasywów oraz ustalania wyniku finansowego, sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych, opisu systemu informatycznego oraz systemu ochrony i przechowywania zbiorów księgowych. Posiadanie przez firmę aktualnej polityki rachunkowości jest niezwykle istotnym elementem przygotowanie się firmy do badania sprawozdania finansowego.
Jak już wskazano wcześniej, zawarta umowa z biegłym powinna umożliwić mu udział w inwentaryzacji, ale nawet gdy biegły nie uczestniczy w spisie z natury, to musi zweryfikować jego wyniki. W tym celu należy udostępnić biegłemu dokumentację z przeprowadzenia i rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych stwierdzonych w czasie spisu z natury.
Podstawową jednak pracę, którą należy wykonać przed wizytą biegłego rewidenta, jest przygotowanie ksiąg rachunkowych do zamknięcia i sporządzenia sprawozdania finansowego. Istotnym elementem tego przygotowania jest wysłanie potwierdzeń sald rozrachunków oraz uzgodnienie kont rozrachunkowych i dokonanie ewentualnych odpisów aktualizujących. Ponadto, w przypadku gdy w firmie występują rozrachunki walutowe należy zaksięgować skutki wyceny bilansowej rozrachunków i kont walutowych. Należy również zidentyfikować pozycje, do których należy zawiązać rezerwy, podatek odroczony, a także dokonać obliczenia podatku dochodowego oraz dokonać innych czynności związanych z uporządkowaniem kont księgowych. Dopiero po przeprowadzeniu analizy kont i wyjaśnieniu wszelkich wątpliwych pozycji można przystąpić do sporządzenia sprawozdania finansowego, które zostanie przekazane biegłemu rewidentowi.
Istotnym elementem sprawnego przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego jest współpraca audytora z pracownikami firmy. W sytuacji gdy badana jednostka ma swój własny dział księgowości, badanie sprawozdania finansowego odbywa się w siedzibie firmy , a biegły kontaktuje się przede wszystkim z głównym księgowym i innymi pracownikami działu księgowości. W przypadku gdy firma przekazała prowadzenie ksiąg rachunkowych do biura rachunkowego , to badanie odbywa się głównie poza siedzibą firmy, tam gdzie prowadzone są księgi rachunkowe. Pracownicy biura rachunkowego obsługują wówczas audytorów. Oprócz pracowników zajmujących się prowadzeniem ksiąg rachunkowych, biegli zwykle kontaktują się z kierownikiem jednostki , a także z innymi osobami w firmie, w szczególności z prawnikiem, doradcą podatkowym, informatykiem, a także z kierownikami poszczególnych działów operacyjnych. Warto wiec, już na początku badania przygotować harmonogram tych spotkań.
Podczas badania powinno się biegłemu rewidentowi umożliwić dostęp do wszelkich innych, poza księgowymi dokumentów, które są istotne dla wydania przez niego opinii o sprawozdaniu finansowym. Biegły może prosić w szczególności o udostępnienie najważniejszych umów z kontrahentami, umów kredytowych, uchwał z posiedzeń Zarządu i Rady Nadzorczej, zestawienia głównych spraw sądowych prowadzonych zarówno z powództwa spółki jak i przeciwko niej, wycen składników majątkowych, protokołów z kontroli podatkowych, oraz innych, istotnych dla badania dokumentów i raportów. W przypadku, gdy spółka należy do grupy kapitałowej i jest stroną transakcji z podmiotami powiązanymi, audytor z pewnością będzie chciał się zapoznać z dokumentacją cen transferowych, wymaganą przez ustawę o podatku dochodowym od osób prawnych. Warto więc być przygotowanym na to, że nie tylko urząd skarbowy, ale także i biegły poprosi o dokumentację zawierającą zasady ustalania cen w transakcjach pomiędzy podmiotami powiązanymi.
Rzetelne przygotowanie się do badania sprawozdania finansowego decyduje w dużej mierze o jakości przeprowadzonego audytu i wydanej opinii o sprawozdaniu finansowym. W pracy audytora bardzo ważne są terminy, bowiem wzmożony okres badania sprawozdań finansowych przypada na pierwszą połowę roku i biegły ma już wcześniej opracowany harmonogram prac, potwierdzony zawartymi umowami. W przypadku , gdy firma spóźnia się z przygotowaniem materiałów do badania , audyt się przedłuża i biegły niejednokrotnie musi kontynuować swoje prace w dwóch badanych jednostkach. Warto więc poświęcić czas na przygotowanie się do badania sprawozdania, pamiętając jednak, że rzetelnie i bieżąco prowadzone przez cały rok księgi rachunkowe są podstawą do sporządzenia prawidłowego sprawozdania finansowego, a w konsekwencji wpływa na jakość przeprowadzonego audytu.
Autorem artykułu jest
Elżbieta Dobrzelecka
Dr. Nauk Ekonomicznych, Biegły Rewident
Ecovis System Rewident Sp. z o.o.
Szwajcaria jako miejsce na biznes
Webinarium: Szwajcaria – wyjątkowe miejsce dla Twojego biznesu, odbędzie się w dn. 19 lutego 2016, w godzinach 9.30-10.30
Rosnąca firma potrzebuje odpowiedniego miejsca i właściwych warunków do rozwoju. Politycznej i prawnej stabilności, bliskości strategicznych partnerów, dostępu do środków finansowych, nowoczesnej infrastruktury, wykwalifikowanych pracowników… A Państwa firma? Czy dążycie Państwo do pracy w wielokulturowym, nowoczesnym i otwartym otoczeniu z wyjątkowym systemem edukacyjnym i jakością życia?
Witamy w Szwajcarii – jednym z najbardziej atrakcyjnych miejsc dla prowadzenia biznesu na świecie.
Podczas webinarium chcielibyśmy przedstawić Państwu:
• Szwajcarię jako miejsce do rozpoczęcia biznesu
• programy wsparcia dla polskich przedsiębiorców w ekspansji zagranicznej
• regulacje prawne i system podatkowy Szwajcarii
Specjalny gość podzieli się z Państwem własnymi doświadczeniami wejścia i funkcjonowania na rynku szwajcarskim.
Webinarium poprowadzą:
Justyna Pluta, Senior Manager w PwC Szwajcaria
Agata Oktawiec, Dyrektor w PwC Polska
Aleksander Libera, Polska Agencja Informacji I Inwestycji Zagranicznych
Zapraszamy do rejestracji już dziś!
www.pwc.pl/pl/wydarzenia/webinaria/szwajcaria-wyjatkowe-miejsce-dla-twojego-biznesu.html
Economic Survey 2016
Podobnie jak w zeszłym roku chcielibyśmy zaprosić Państwa do udziału w kolejnej edycji badania koniunktury gospodarczej i atrakcyjności inwestycyjnej Polski.
Ankieta realizowana jest wspólnie z 10 izbami bilateralnymi w Polsce, działającymi w ramach International Group of Chambers of Commerce (IGCC).
Badanie dostępne jest wyłącznie na platformie internetowej pod adresem http://konjunkturumfrage.ahk.de/umfrage/pl-polen
W ankiecie można wziąć udział do 1 marca. Dostępne są trzy wersje językowe (polska, angielska i niemiecka).
Simplifying Complexity – zintegrowana usługa dla właścicieli nieruchomości
Polskie zespoły międzynarodowych firm Knight Frank i Rödl & Partner stworzyły Simplifying Complexity, unikalną na polskim rynku usługę skierowaną zarówno do właścicieli pojedynczych nieruchomości komercyjnych, jak i całych portfeli
Simplifying Complexity to pakiet dedykowanych usług integrujących zarządzanie aktywami (asset management) z księgowością, doradztwem prawnym i podatkowym. Knight Frank i Rödl & Partner proponują wspólnie szyte na miarę usługi zarządzania w imieniu klienta spółkami w Polsce, jak również wszystkimi aspektami związanymi z ich funkcjonowaniem. Rozwiązanie zawiera pakiet usług niezbędnych do zarządzania aktywami komercyjnymi w Polsce, dzięki czemu pozwala na znaczne uproszczenie skomplikowanych dotąd procesów. Dla każdego projektu tworzony jest interdyscyplinarny zespół ekspertów i doradców, co umożliwia kompleksowe podejście do wyzwań na rynku nieruchomości. Dedykowany zespół jest kierowany przez Asset Managera, który jest pierwszą osobą kontaktową dla klienta.
Dzięki unikalnej, zintegrowanej usłudze Simplifying Complexity nasi klienci oszczędzają czas i pieniądze oraz mogą się skupić na swojej podstawowej działalności, gdyż przejmujemy obsługę operacyjną projektów. Dla właścicieli nieruchomości istotna jest wartość dodana, wynikająca z know-how ekspertów Rödl & Partner oraz Knight Frank, z ich znajomości rynku, kluczowych lokalnych aspektów księgowych, prawnych i rachunkowych , jak i wieloletniego doświadczenia w zarządzaniu aktywami i nieruchomościami. Nasze usługi przyczyniają się do wzrostu wartości i optymalizacji inwestycji w nieruchomości – mówi Bartłomiej Łepkowski, Partner i Dyrektor działu Office and Logistics Asset Management w Knight Frank.
Specjalizujemy się w obsłudze księgowej i prawnej firm z branży real estate. W trakcie pracy na rzecz jednej z nich mieliśmy okazję współpracować z ekspertami z Knight Frank. Zauważyliśmy, że razem możemy zaoferować znacznie więcej, a powstała synergia daje klientowi niepowtarzalną wartość dodaną. Tak właśnie narodziła się idea wspólnej, kompleksowej usługi. – mówi Renata Kabas-Komorniczak, Partner w Rödl & Partner.
Współpraca Knight Frank i Rödl & Partner oraz ich wspólna usługa wpisują się w coraz popularniejszą ideę „one-stop-shop” oraz oferowanie kompletnych rozwiązań dedykowanych danej branży lub grupie klientów.
Więcej informacji na stronie: http://www.roedl.com/pl/pl/uslugi/outsourcing_finansowo_ksiegowy/uslugi_innowacyjne/simplifying_complexity.html
Działająca w Polsce Knight Frank Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowej grupy Knight Frank, wiodącego niezależnego doradcy w zakresie nieruchomości. W połączeniu z amerykańskim Newmark Grubb Knight Frank i Douglas Elliman Fine Homes w USA, grupa posiada sieć 417 biur w 58 krajach. Knight Frank Sp. z o.o. świadczy usługi między innymi z zakresu doradztwa deweloperskiego i inwestycyjnego, wycen nieruchomości, zarządzania nieruchomościami i aktywami oraz wynajmu powierzchni komercyjnych. Polska sieć biur obejmuje Warszawę, Kraków, Wrocław, Poznań, Katowice, Trójmiasto i Łódź. Więcej informacji na www.knightfrank.com.pl
Rödl & Partner jest międzynarodową firmą świadczącą zintegrowane usługi profesjonalne w obszarze audytu, doradztwa prawnego, doradztwa podatkowego, księgowości finansowej, obsługi kadr i płac oraz doradztwa biznesowego.
www.roedl.com/pl
Mazars: wzrost roczny na poziomie 15.9% oraz kluczowa fuzja w Chinach
Grupa Mazars zakończyła rok obrotowy 2014-2015 z wynikiem 1,252 miliarda euro. Jest on o 15,9% wyższy w porównaniu z rokiem ubiegłym. Składa się na niego wzrost organiczny na poziomie 6%, 6% wzrost zewnętrzny – w szczególności dzięki fuzji z niemiecką firmą audytorsko-doradczą Roever Broenner Susat na początku 2015 roku – oraz różnice w kursach walut na poziomie 3,9%.
W grudniu 2015 roku, Mazars sfinalizował fuzję z chińską firmą audytorską ZhongShen ZhongHuan, celem stworzenia firmy oferującej pełen pakiet usług i zdolnej do obsługiwania klientów w 77 krajach. Wyjątkowy model zintegrowanego partnerstwa Mazars sprawdzał się w Chinach już od 1997 roku, a tegoroczna fuzja pozwoliła firmie na kontynuowanie dostarczania wyjątkowej wartości na chińskim rynku usług audytorskich i doradczych.
Fuzja ta połączy ponad 1800 specjalistów, wliczając 83 partnerów z 15 biur w całych Chinach kontynentalnych. Jako uznany lider na rynku usług dla instytucji finansowych (szczególnie w sektorze bankowym i ubezpieczeń), Mazars w ciągu dwóch najbliższych lat połączy swoją wiedzę z zasięgiem firmy ZhongShen ZhongHuan, by przygotować się na następną obowiązkową rotację audytorów w bankach. Nowa grupowa struktura jedynego w swoim rodzaju zintegrowanego partnerstwa oferuje specjalistom niezliczone możliwości rozwoju oraz zapewnia wysoką wartość zarówno obecnym, jak i nowym klientom, dzięki silniejszym zespołom i biurom we wszystkich dużych miastach w Chinach.
Fuzja ta zapewni Mazars także dalsze wzmacnianie swojej pozycji w krajach szybko rozwijających się na wszystkich kontynentach oraz następuje po fuzjach w Niemczech, Australii, Mozambiku i Cyprze w 2015 roku.
Philippe Castagnac, Dyrektor Zarządzający i Prezes Zarządu Grupy Mazars, ogłosił, że “po włączeniu ważnej struktury niemieckiej w 2015 roku, ten zabieg w Chinach przyczyni się nie tylko do zwiększenia obecności i możliwości Mazars, ale jest również zobowiązaniem do dalszego rozwoju w jednej z wiodących gospodarek na świecie.”
Dzięki partnerstwu z Mazars, firma ZhongShen ZhongHuan będzie w stanie zapewnić znacznie lepszą obsługę chińskim klientom dążącym do internacjonalizacji, w szczególności dużym klientom z sektora publicznego oraz projektom inwestycyjnym w ramach polityki „Jeden pas i jedna droga”.
„Jeśli spojrzymy w przyszłość, fuzja Mazars w Chinach i Zhongshan Zhonghua to dopiero początek. Wyjątkowy model partnerstwa przyciąga coraz więcej organizacji i zespołów, co prowadzi do większej liczby rozwojowych projektów w 2016 roku”, wyjaśnia pan Huang, Prezes Zarządu Zhongshen Zhonghuan.
Pan Zhang Liwen, Główny Księgowy ZhongShen ZhongHuan, został powołany do Zarządu Grupy Mazars. Pan Shi Wenxian, Główny Partner ZhongShen ZhongHuan, został powołany do Rady Nadzorczej Grupy Mazars.
O Mazars
Mazars jest międzynarodową, zintegrowaną i niezależną organizacją specjalizującą się w audycie, usługach księgowych, doradztwie podatkowym, prawnym i usługach doradztwa biznesowego. Na dzień 1 stycznia 2016 roku Mazars działa w 77 krajach, które tworzą zintegrowaną sieć biur. Korzystamy z fachowej wiedzy 17 000 specjalistów doradzając przedsiębiorstwom – dużym spółkom międzynarodowym, małym i średnim przedsiębiorstwom, inwestorom prywatnym – i instytucjom publicznym na każdym etapie ich rozwoju.
www.mazars.pl – www.linkedin.com/company/mazars-in-poland – www.twitter.com/mazarsgroup
Kontakt
Ketchum
Laurène Wale – +33 1 53 32 56 30
laurene.wale@ketchum.fr
Mazars w Polsce
Renata Stefanowska – +48 22 25 55 200
r.stefanowska@mazars.pl
Nowa siedziba Rödl & Partner w Gdańsku
21 grudnia 2015 r. Rödl & Partner przeniósł swoje biuro w Gdańsku do Olivia Business Centre przy al. Grunwaldzkiej 472.
W dniu 21 grudnia 2015 r. Rödl & Partner przeniósł swoje biuro w Gdańsku do kompleksu biurowego Olivia Business Centre. Nowy adres firmy to al. Grunwaldzka 472; 80-309 Gdańsk (szczegóły na: http://www.roedl.com/pl/pl/biura/gdansk.html ).
Gdańskie biuro jest najmłodsze ze wszystkich naszych lokalizacji w Polsce. Cały czas prężnie rozwijamy się na północy Polski, dlatego przyszedł czas na zmianę biura. Szukaliśmy lokalizacji prestiżowej oraz dogodnej zarówna dla klientów, jak i naszych pracowników. Po przeprowadzonym rozpoznaniu nasz wybór padł na Olivia Business Centre – mówi Renata Kabas-Komorniczak, doradca podatkowy, Partner, współkierownik biura Rödl & Partner Gdańsk.
Olivia Business Centre to prestiżowe i tętniące życiem centrum biznesowe zlokalizowane w samym sercu metropolii, tuż obok kampusu Uniwersytetu Gdańskiego. Dostarczając obecnie 73 tys. m2 z planowanych 170 tys. m2 najwyższej jakości powierzchni biurowej do wynajęcia, Olivia Business Centre jest największym centrum biznesowo-biurowym w północnej Polsce. W prestiżowych biurowcach swoje miejsce znalazło ponad 90 firm. Rezydentami centrum zostały zarówno globalne korporacje, jak i polskie firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz start-upy. Centrum rozbudowuje się systematycznie od 2010 roku, co roku oddawany jest do użytku kolejny budynek. Ukończone biurowce: Olivia Gate, Olivia Point, Olivia Tower, Olivia Four oraz Olivia Six, otaczają patio z zielenią i fontannami. W kwietniu 2015 rozpoczęła się budowa wieżowca Olivia Star, który będzie najwyższym budynkiem Olivia Business Centre.
Z roku na rok rośnie coraz bardziej znaczenie Trójmiasta na mapie Polski. Dostrzegają to nasi klienci. Ponieważ chcemy być razem z nimi wszędzie tam, gdzie widzą oni potencjał do rozwoju gospodarczego, podjęliśmy decyzję o zmianie lokalizacji i rozwoju naszej placówki w Gdańsku. Nowo pozyskany klient zdaje się potwierdzać słuszność naszej decyzji – mówi dr hab. Marcin Jamroży, doradca podatkowy, radca prawny, Partner, współkierownik biura Rödl & Partner Gdańsk.
Rödl & Partner świadczy profesjonalne usługi: audytu, consultingu, doradztwa prawnego, doradztwa podatkowego, outsourcingu księgowości oraz outsourcingu kadr i płac. Posiadamy 102 biura w 46 krajach. W Polsce działamy od 1992 r. w 6 lokalizacjach – Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.
http://www.roedl.com/pl