Alpejsko-Karpackie Forum Współpracy 2013

W dniach 6-8 września 2013 w Rzeszowie odbędzie się druga edycja Alpejsko-Karpackiego Forum Współpracy.

Edycja 2013 jest kontynuacją inicjatywy podjętej we wrześniu 2012 r.,w której wzięło udział ponad 100 wystawców z 12 krajów europejskich, polskich i zagranicznych specjalistów w dziedzinie m.in. gospodarki, rozwoju regionalnego, integracji europejskiej, turystyki.

Tegoroczne Forum odbędzie się pod hasłem „Gospodarka Karpacka – energia gór” i tak jak w ubiegłym roku składać się będzie z części wystawienniczej oraz konferencyjnej z udzialem specjalistów, przedstawicieli środowisk politycznych, naukowych i przedsiębiorców oraz producentów.

Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska jako organizator oferuje wystawcom bezpłatne stoisko o powierzchni l2 m2.

W celu zgłoszenia udziału należy wypelnić załączony formularz zgłoszeniowy i przesłać go na adres e-mail eskibinska@alp-carp.com lub nr faxu:+ 48 17 862 20 73.

Szczegółowe informacje nt. tegorocznej edycji Forum dostępne są stronie www.alp-carp.com.

Mazars w Krakowie zmienia siedzibę

Z przyjemnością informujemy, że w związku z rozwojem działalności w Małopolsce i na południu Polski, krakowskie biuro Mazars zmienia siedzibę i z dniem 11 marca 2013 r. będzie się mieściło pod nowym adresem:

Mazars
Biurowiec M65 Meduza
ul. Mogilska 65
31-545 Kraków

Pozostałe dane kontaktowe pozostają bez zmian:

Tel : (+48) 12 431 10 88
Fax : (+48) 12 431 11 70

E-mail: krakow@mazars.pl
www.mazars.pl

Cieszymy się, że będziemy mogli świadczyć usługi audytu finansowego, doradztwa i outsourcingu księgowego oraz doradztwa podatkowego dla naszych klientów z południa Polski w nowej, bardziej komfortowej lokalizacji.

Wymagane ustawowo złożenie rocznego sprawozdania finansowego spółki za rok 2012 do sądu rejestrowego spółki („KRS”) i urzędu skarbowego

Szanowni Państwo,

Zarząd spółki zobowiązany jest zwołać zwyczajne zgromadzenie wspólników („ZZW”) w terminie sześciu miesięcy po upływie roku obrotowego spółki.
W przypadku spółek, dla których koniec roku obrotowego przypada 31 grudnia 2012 roku, termin złożenia w urzędzie skarbowym deklaracji podatkowej w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych (CIT-8) upłynie 31 marca 2013 roku, natomiast termin na odbycie ZZW mija 30 czerwca 2013 roku.

1. Dokumentacja na zwyczajne zgromadzenie wspólników

Dokumentacja wymagana na zwyczajne zgromadzenie wspólników obejmuje:

sprawozdanie finansowe;
sprawozdanie zarządu z działalności spółki w danym roku obrotowym, podlegające zatwierdzeniu przez wspólników spółki;
sprawozdanie rady nadzorczej (w stosownych przypadkach);
protokół z posiedzenia zarządu;
protokół z posiedzenia rady nadzorczej (w stosownych przypadkach);
protokół zwyczajnego zgromadzenia wspólników; oraz
wniosek do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) o zarejestrowanie złożonego sprawozdania finansowego spółki.

2. Wymogi w zakresie audytu

Czy przeprowadzenie audytu w Państwa spółce jest konieczne? Istnieją następujące wymogi określające konieczność przeprowadzania audytu:

Działalność banków, firm ubezpieczeniowych i spółek akcyjnych (S.A.) podlega corocznemu obowiązkowemu audytowi.
Działalność spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (sp. z o.o.) w roku 2012 podlega obowiązkowemu audytowi w przypadku, gdy na dzień
31 grudnia 2011 roku przekroczone zostały co najmniej dwa z poniższych kryteriów:
średnio roczna liczba pracowników była większa lub równa 50;
suma aktywów bilansu na koniec roku obrotowego wynosiła lub przekroczyła 2,5 miliona euro; oraz suma przychodów netto ze sprzedaży towarów i produktów oraz operacji finansowych za rok obrotowy wynosiła lub przekroczyła 5 milionów euro.

3. “Monitor Polski B”

Z dniem 1 stycznia 2013 roku przedsiębiorcy zostali zwolnieni z obowiązku publikowania zaudytowanego rocznego sprawozdania finansowego w dzienniku urzędowym „Monitor Polski B” i ponoszenia związanych z tym wysokich kosztów ogłoszenia.

4. Zawiadomienie sądu rejestrowego spółki

W terminie 15 dni od daty zwyczajnego zgromadzenia wspólników, zarząd spółki ma obowiązek złożyć w KRS sprawozdanie finansowe, sprawozdanie
zarządu oraz protokół ze zwyczajnego zgromadzenia wspólników.

5. Zawiadomienie właściwego urzędu skarbowego

Protokół ze zwyczajnego zgromadzenia wspólników należy także złożyć do urzędu skarbowego właściwego dla spółki w terminie 10 dni od daty zwyczajnego zgromadzenia wspólników.

6. Dalsze kroki

W celu uzyskania dodatkowych informacji w powyższym zakresie, otrzymania stosownego kosztorysu lub uzyskania pomocy lub porady prawnej
w kwestiach dotyczących zwyczajnego zgromadzenia wspólników, prosimy o kontakt:

Raport Swiss Investments in Poland

Szanowni Państwo, Drodzy Członkowie,

chcielibyśmy zwrócić Państwa uwagę na Raport dotyczący szwajcarskich inwestycji bezpośrednich w Polsce. Badanie zostało opracowane przez Ambasadę Szwajcarii w Polsce przy wsparciu Izby w drugim półroczu 2012.

Badania przedstawione w raporcie koncentrują się przede wszystkim na przedsiębiorstwach, które należą do największych szwajcarskich inwestorów w Polsce. Wiele uwagi poświęcone zostało również motywom, jakie skłoniły firmy szwajcarskie do inwestycji w naszym kraju.

Pierwsze wnioski z raportu zostały zaprezentowane podczas ostatniego spotkania Swissness in Poland. Końcowy raport dostępny jest na stronie www. Poniżej publikujemy jego streszczenie w wersji angielskiej.

ZIMOWA OFERTA – GORĄCE CENY!

Specjalne ceny już od 149 PLN

Wynajem sali konferencyjnej

Woda mineralna, materiały do notowania

Podstawowy sprzęt techniczny
(ekran, flipchart, rzutnik multimedialny)

Bezpłatny dostęp do internetu (high-speed i WiFi)

Poranna przerwa kawowa
(kawa, wybór herbat, soki, woda mineralna,kruche ciasteczka, świeże owoce)
serwowana w sali konferencyjnej

3-daniowy obiad serwowany wg kreacji Szefa Kuchni
(woda, kawa/herbata w pakiecie)

Popołudniowa przerwa kawowa
(kawa, wybór herbat, woda mineralna, soki, wybór kanapeczek koktajlowych)
serwowana w sali konferencyjnej

Oferta ważna w terminie: styczeń, luty, marzec 2013
Cena za osobę, przy minimum 8 uczestnikach, nie zawiera 23% podatku VAT.

Nowe biuro we Wrocławiu

Szanowni Państwo,

mam zaszczyt i przyjemność poinformować Państwa, że z początkiem bieżącego roku nasza kancelaria rozszerzyła swoją działalność doradztwa prawnego otwierając nowe biuro we Wrocławiu pod adresem

DMP Derra, Meyer, R. Lewandowski sp. k.
ul. Pomorska 55/7
50-219 Wrocław
Tel./Fax: 0048 713936841

dmp@derra.pl

Z powazaniem / Kind regards

dr Robert Lewandowski M.A.
radca prawny & Rechtsanwalt

Swisschamber Card pod choinkę

Z okazji zbliżających się Świąt Partnerzy Swisschamber Card przygotowali specjalne oferty. Jeśli wciąż zastanawiają się Państwo nad tym, czym obdarować swoich bliskich w tym roku, być może odpowiedź znajdą Państwo poniżej.

Z kartą Swisschamber Card:
– w dn. 15-16 grudnia 2012 we wszystkich butikach Swiss (lista sklepów) oraz sklepie internetowym oprócz rabatu 20% otrzymają Państwo przy każdym zakupie album „Zegarki. Przewodnik dla konesera” w cenie 1 zł. Aby uzyskać rabat w butiku internetowym prosimy o podanie przy finalizacji transakcji kodu specjalnego: plchizba.
– w grudniu br. przy zakupie ekspresu U z oferty Nespresso, otrzymają Państwo voucher o wartości 180 zł na zakup kawy i akcesoriów Nespresso. Szczegóły w Regulaminie Promocji.
Miłośnikom sportów zimowych poszukującym idealnego miejsca do spędzenia ferii zimowych polecamy wyjątkową ofertę Interhome. Najpiękniejsze zimowe kurorty w:
Szwajcarii / Francji / Austrii / Polsce / Włoszech / Słowacji
Rezerwacje w Interhome na stronie www. W polu “kod rezerwacji” formularza rezerwacyjnego należy podać POL-SWISS CHAMBER.

Z pozdrowieniami,
Biuro Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej

getsix Group otworzyła swoje nowe biuro w Warszawie

Z nieukrywaną przyjemnością informujemy, że getsix Group z siedzibą główną we Wrocławiu, oprócz już istniejącego biura w Poznaniu powiększyła się teraz także o biuro getsix Warszawa Sp. z o.o. z siedzibą w stolicy.

Oferta usług obejmuje Outsourcing księgowo-finansowy oraz kadrowo-płacowy, doradztwo w zakresie prowadzenia firmy włącznie z usługą Zarządzania tymczasowego (Interim Management), zakładanie spółek jak również doradztwo prawne i podatkowe w ścisłej współpracy z strategicznymi partnerami biznesowymi.
Biurem w Warszawie kieruje Pan Ortwin-Uwe Jentsch, pełniący przez niemal 30 lat funkcje kierownicze w czołowych międzynarodowych instytucjach finansowych. Wielojęzyczność naszych ponad 50 wysoko wykwalifikowanych pracowników oraz naszego Zarządu jest u nas standardem, dlatego też oferujemy Państwu obsługę w języku polskim, niemieckim, angielskim, a w Warszawie także w języku francuskim.
Przy zorientowaniu na klientów z niemieckiego obszaru językowego, jednocześnie nie ograniczając się tylko do tego obszaru, rozwój naszej firmy wyróżnia w ciągu ostatnich lat wysoki wzrost ilości klientów oraz ich wzorowa lojalność. Rozwój ten jest wspierany przez ciągłe inwestowanie w nasz personel oraz naszą technologię (wiodące oprogramowanie księgowe Microsoft Navision 2009), bezpieczeństwo danych oraz bieżącą optymalizację operacyjną.

Zachęcając Państwa do odwiedzenia naszej strony internetowej www.getsix.pl wyrażamy nadzieję na możliwość zaprezentowania Państwu naszych usług.

KANCELARIA WHITE & CASE DORADZAŁA GRUPIE ENERGA SA W ZWIĄZKU Z USTANOWIENIEM PROGRAMU EMISJI OBLIGACJI KORPORACYJNYCH ORAZ ICH WPROWADZENIEM DO ALTERNATYWNEGO SYSTEMU OBROTU

Warszawa, dnia 26 listopada 2012 r. White & Case P. Pietkiewicz, M. Studniarek i Wspólnicy Kancelaria Prawna sp.k. będąca częścią międzynarodowej firmy prawniczej White & Case LLP doradzała ENERGA SA, grupie kapitałowej zajmującej się wytwarzaniem, obrotem i dystrybucją energii elektrycznej i cieplnej, w związku z ustanowieniem programu emisji obligacji krajowych o maksymalnej wartości 4 mld PLN.

W ramach ustanowionego programu miała miejsce pierwsza emisja 7-letnich obligacji serii A na okaziciela w kwocie 1 mld PLN oraz ich wprowadzenie do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez BondSpot SA w ramach rynku obligacji Catalyst. Organizatorami emisji były Banki Pekao SA oraz BRE Bank SA.

Zgodnie z komunikatem prasowym ENERGA SA kapitał pozyskany ramach emisji zostanie przeznaczony na realizację założeń Wieloletniego Planu Inwestycji Strategicznych Grupy ENERGA SA na lata 2012 – 2020, m.in. na rozbudowę i modernizację sieci dystrybucyjnych.
„W całym 2012 roku byliśmy świadkami wyjątkowo wzmożonej aktywności polskich spółek na rynku długu. Zmienność oraz towarzysząca jej niepewność, którą obserwujemy na rynkach akcji skłania firmy do poszukiwania kapitału na stabilniejszym i bezpieczniejszym rynku dłużnych instrumentów finansowych. Szczególnie cieszy nas fakt, że mimo pojawiania się ostrożnych, a nawet sceptycznych prognoz dotyczących rozwoju polskiej gospodarki, międzynarodowe instytucje ratingowe doceniają plany inwestycyjne i perspektywy rozwoju polskich spółek, tak jak miało to miejsce w przypadku podniesienia ratingu wiarygodności kredytowej ENERGA SA do poziomu BBB” – powiedział Andrzej Sutkowski, parter w kancelarii White & Case.

W skład zespołu transakcyjnego weszli m.in.: Marcin Studniarek i Andrzej Sutkowski, partnerzy oraz Bartosz Smardzewski, associate z praktyki rynków kapitałowych.
Posiadająca swoje biuro w Warszawie od 1991 r. kancelaria White & Case jest jedną z największych międzynarodowych firm prawniczych w Polsce, doradzającą wiodącym spółkom krajowym i międzynarodowym przy najbardziej złożonych transakcjach transgranicznych i krajowych.

White & Case
White & Case LLP jest wiodącą ogólnoświatową firmą prawniczą, świadczącą usługi za pośrednictwem 38 biur znajdujących się w 26 krajach. Jako jedna z pierwszych amerykańskich kancelarii prawnych, która swym zasięgiem objęła rzeczywiście cały świat, zapewniamy doradztwo i reprezentowanie klientów praktycznie w każdej dziedzinie prawa mającej wpływ na transakcje transgraniczne. Klienci cenią sobie zarówno rozległość naszej globalnej sieci jak i głębię naszej znajomości prawa amerykańskiego, angielskiego i lokalnego w każdym z regionów, w którym działamy i polegają na naszych kompetencjach przy złożonych transakcjach transgranicznych, a także, gdy reprezentujemy ich w postępowaniach arbitrażowych i spornych.

Forbo Flooring świętuje 150 lat produkcji linoleum

W 2013 roku przypada 150 rocznica rozpoczęcia produkcji wykładzin linoleum przez Frederika Waltona. Dla przypomnienia – Walton wynalazł linoleum w 1860 roku w szkockiej wsi o nazwie Nairn. Kolejne trzy lata spędził na udoskonalaniu swojego wynalazku, a następnie go opatentował. Firma Forbo Flooring dziś to dwa zakłady produkcyjne w Assendelft (Holandia) i Kirkcaldy/Nairn (Szkocja), produkujące linoleum pod marką Marmoleum.
Marmoleum jest światowym liderem wśród wykładzin podłogowych.

Na przestrzeni dziesięcioleci Marmoleum przeszło sporą metamorfozę i w niczym nie przypomina szarawego materiału sprzed lat. Marmoleum od Forbo jest dostępne w bogatej palecie kolorów (ponad 350) i wzorów (ponad 12) w motywach marmurkowym, graficznym, linearnym i gładkim. Marmoleum jest prawdziwą i różnorodną wykładziną docenianą za swoją autentyczność i naturalność. Poza zastosowaniami na podłodze jest chętnie wykorzystywana jako okładzina ścienna i meblowa.

Genialny wynalazek
Gdyby linoleum wynaleziono dziś, z pewnością uznano by ten materiał za rewolucyjny w ofercie elastycznych wykładzin podłogowych. Połączenie rozwiązania zrównoważonego z najniższym kosztem utrzymania oraz najlepszą oceną w analizie LCA (z ang. Analiza Cyklu Życia Produktu) wśród wykładzin podłogowych czyni Marmoleum produktem naprawdę godnym uwagi.

Produkt naturalny
Marmoleum jest produktem naturalnym, w 97% złożonym z surowców naturalnych, z których 72% jest szybko odnawialne a 43% ponownie przetworzone. Marmoleum jest jednym z najbardziej ekologicznych produktów na podłogi charakteryzującym się niskim kosztem utrzymania dzięki minimalnym nakładom na pielęgnację.

Jest to wykładzina z wielkim dziedzictwem łączącym produkt z głównymi trendami w architekturze ostatnich 100 lat. Zdobi podłogi wielu budynków użyteczności publicznej na całym świecie. Znajdziemy ją m.in. w placówkach zdrowotnych, edukacyjnych i opiekuńczych. Bogactwo kolorów, ekologiczna natura i łatwość utrzymania zachęca architektów, inwestorów i właścicieli do wykorzystywania Marmoleum także w placówkach handlowych, biurach, obiektach wypoczynkowych i wielu innych.

Nowa kolekcja
150 lat linoleum to świetna okazja do zaprezentowania przez Forbo Flooring nowej, zrewitalizowanej kolekcji nazwanej “The Next Generation of Marmoleum” (Kolejna Generacja Marmoleum). Wysokiej jakości wykładzina z powłoką ochronną Topshield2, dostępna w postaci rolek i płytek, w wersji akustycznej i prądoprzewodzącej składa się z czterech grup wzorniczych: Marbled, Linear, Patterned i Solid. Nowa kolekcja pojawi się na rynku w styczniu 2013 roku. Więcej informacji na www.forbo-flooring.pl.

Forbo Flooring Systems, odpowiedzialny lider na rynku
Firma Forbo Flooring Systems jest wiodącym producentem wykładzin podłogowych linoleum, PVC, tekstylnych, flokowanych, systemów mat wejściowych oraz produktów serwisowych. Wszystkie produkty Forbo łączą wysoką jakość, trwałość i funkcjonalność. Forbo Flooring Systems jest firmą zaangażowaną w produkcję i działania pro- ekologiczne oraz profesjonalny serwis posprzedażowy. Forbo Flooring jest częścią szwajcarskiej Grupy Forbo i posiada 20 zakładów produkcyjnych oraz biura sprzedaży w 32 krajach na całym świecie.

Więcej informacji na www.forbo-flooring.pl.