BALAJCZA wdraża nowoczesny system SAP S/4HANA

Wdrożenie nowoczesnego rozwiązania SAP S/4HANA to dla Grupy BALAJCZA jeden z wielu projektów strategicznych, wpisany w politykę rozwoju Grupy.

Projekt ten zwiększy efektywność zarządzania Grupą, co dla naszych Klientów przełoży się na najwyższy poziom komfortu związany ze świadczeniem usług tłumaczeniowych przez Grupę i zapewni płynny przepływ informacji.

Zarówno w okresie krótkoterminowym, jak i długoterminowym, ujednolici on płaszczyznę obszarów biznesowych w Grupie, w tym również podtrzyma i będzie kontynuował dostarczanie najwyższych standardów jakości świadczonych przez Grupę BALAJCZA.

W razie zapotrzebowania na jakiekolwiek usługi tłumaczeniowe, prosimy o kontakt mailowy: timea.balajcza@balajcza.pl

www.balajcza.pl

Wyniki ankiety zadowolenia z członkostwa w Polsko-Szwajcarskiej Izbie Gospodarczej

Dziękujemy wszystkim osobom za wypełnienie ankiety dotyczącej zadowolenia z członkostwa w Polsko-Szwajcarskiej Izbie Gospodarczej. Zachęcamy do zapoznania się z wynikami oraz komentarzami firm członkowskich, które znajdują się poniżej.



Jeżeli chcieliby Państwo podzielić się z nami swoimi osobistymi uwagami, zachęcamy do kontaktu mailowego swisschamber@swisschamber.pl lub telefonicznego 22/322-76-25. Państwa komentarze pozwolą nam dopasować ofertę Izby do Państwa potrzeb.



Miło nam również poinformować, że dzięki Państwa odpowiedziom udało nam się wesprzeć fundację Omnibus, która wspiera utalentowane dzieci z rodzin w trudnej sytuacji finansowej.

Billennium rozwija swój indyjski oddział

Ponad trzymilionowe Pune wyrasta na kolejne indyjskie zagłębie IT, w którym otwiera się wiele centrów usługowych. Dojrzały rynek indyjski oferuje praktycznie niewyczerpany zasób znakomicie wykwalifikowanej siły roboczej posiadającej kompetencje, o które w Europie nie jest łatwo. Nie ma problemu ze znalezieniem miejscowych specjalistów, nawet w bardzo niszowych technologiach.
W lipcu indyjski zespół Billennium w związku z dynamicznym rozwojem przeprowadził się do nowej przestrzeni biurowej. W uroczystym otwarciu biura udział wzięli: Konsul Generalny Rzeczypospolitej Polskiej w Mumbaju Pan Damian Irzyk, CEO Billennium Bartosz Łopiński, Dyrektor Centrum Usług Billennium w Lublinie Paweł Ćwieka, menadżerowie oddziału w Pune wraz z całym zespołem Billennium Pune.

Indie w coraz większej mierze wpływają na kierunki rozwoju światowej gospodarki, dlatego cieszę się z faktu, że polskie firmy coraz śmielej podejmują wyzwanie i decydują się na rozwój swojej działalności właśnie na subkontynencie indyjskim. Przykład Billennium dobitnie ukazuje, że w dzisiejszych czasach polskie przedsiębiorstwa są gotowe konkurować z firmami z całego świata gdyż coraz częściej o sukcesie decydują dobre pomysły i wysokie umiejętności. Sytuacja Indii jest bardzo korzystna: rosnące wskaźniki gospodarcze w połączeniu z dywidendą demograficzną sprawiają, że jesteśmy świadkami dokonywania się prawdziwej zmiany cywilizacyjnej. Usługi IT są na liście najszybciej rosnących rynków tego regionu, dlatego śmiało można powiedzieć, że Billennium ze swoim blisko 50-osobowym zespołem wysoko wykwalifikowanych specjalistów może być częścią tej ewolucji.- powiedział obecny na otwarciu biura Damian Irzyk, Konsul Generalny Rzeczypospolitej Polskiej w Mumbaju.

Nowa przestrzeń Billennium w Pune mieści się w kompleksie biznesowym “Teerth Technospace” bezpośrednio przy autostradzie, czym ułatwia bezpośrednią komunikację w zatłoczonej metropolii. Na łącznej powierzchni 813 m2, która docelowo może pomieścić nawet 150 pracowników, znajduje się 14 sal konferencyjnych, otwarta wspólna przestrzeń oraz dwa tarasy. Pracownicy mają do dyspozycji wygodne kanapy, pufy, huśtawki, a do przemieszczania się po przestrzeniach hulajnogi. Wnętrze biura zdobi 5 zielonych ścian, które jonizują powietrze, regulują wilgotność, redukują hałas oraz poprawiają samopoczucie pracowników. Nie zabrakło także strefy specjalnie dedykowanej klientom, a całość zgodna jest ze standardami ISO27001.

Z Indii Billennium świadczy usługi globalnego wsparcia dla swoich międzynarodowych Klientów zgodnie ze strategią “follow the sun” – czyli dzięki położeniu obsługując 3 strefy czasowe.

“Jestem z niezmiernie dumny z tak imponującego rozwoju naszego oddziału w Indiach. Kiedy otwieraliśmy tu nasze biuro niespełna rok temu było to dla nas pod wieloma względami ogromne wyzwanie. Dziś jesteśmy przekonani o słuszności podjętej decyzji i z radością obserwujemy rozwój zespołu, poszerzanie jego kompetencji i zdobywanie ciekawych projektów. Wejście na rynek azjatycki sprawiło, że dziś jesteśmy firmą globalną, która śmiało mierzy się ze światową konkurencją” mówi Bartosz Łopiński, CEO Billennium.

Billennium jest globalną firmą technologiczną z 15-letnim doświadczeniem. Obecnie zatrudnia ponad 800 specjalistów IT z zakresu nowoczesnych rozwiązań wspierających biznes i posiada 6 oddziałów w Polsce oraz biura w Indiach (Pune), USA (Nowy Jork) i Malezji (Kuala Lumpur). Billennium tworzy innowacyjne rozwiązania IT, wykorzystując kompetencje w zakresie outsourcingu, utrzymania i rozwoju oprogramowania oraz chmury. Firmę wyróżnia podejście Paperless, którego celem jest zmniejszenie ilości papieru w organizacji oraz optymalizacja procesów biznesowych.

Spacer śladami Szwajcarów

Czy wiesz, co Szwajcarzy zrobili dla Warszawy? Dowiedz się tego podczas spaceru „Śladami Szwajcarów”.

Staempfli Polska zaprasza na spacer po stolicy, podczas którego można poznać historię Szwajcarów w Warszawie i Polsce oraz wiele ciekawych opowieści i anegdot.

Aby wziąć udział, napisz do monika.dabrowska@staempfli.com. Liczba miejsc ograniczona.

Jak kupują Polacy? – nowy raport PwC

Na naszych oczach sektor handlu dynamicznie się rozwija. Jednocześnie zmienia się sposób robienia zakupów oraz podejście sprzedawców do obsługi klienta. Firma PwC w najnowszym raporcie opisuje potrzeby, cechy i wyróżniki polskiego konsumenta. Zbadała także jego preferencje i sprawdziła, za pośrednictwem jakich kanałów dokonuje zakupów. 

W raporcie znajdują się odpowiedzi m.in. na następujące pytania: 

  • Czym wyróżnia się polski konsument i jak lubi kupować? 
  • Czy handel wkrótce przeniesie się do internetu? 
  • Jak budować markę w dobie influencerów i mediów społecznościowych? 
  • Jak zakaz handlu w niedzielę wpłynie na zachowania zakupowe Polaków? 
  • W jakie obszary działalności powinni zainwestować przedsiębiorcy? 
  • Czy nowe technologie i sztuczna inteligencja zrewolucjonizują handel? 

PwC wyróżniło pięć filarów handlu, które stanowią podstawę do budowania nowoczesnego, atrakcyjnego i godnego zaufania biznesu. Takiego, który potrafi sprostać najnowszym wyzwaniom rynkowym i odpowiada na oczekiwania klientów. 

Raport jest do przeczytania na stronie pwc.pl/handel2018.

Billennium zaprasza na Śniadanie IT ?Dane osobowe pod kontrolą: prawo a technologia w RODO?

Billennium zaprasza na Śniadanie IT „Dane osobowe pod kontrolą: prawo a technologia w RODO”

Kiedy: 22 maja (wtorek)

Miejsce: Warszawa, siedziba Billennium

Jak nadzorować i zarządzać procesem przetwarzania danych osobowych zgodnie z RODO? Billennium zaprasza do dyskusji o tym jak być RODO- bezpiecznym czyli mieć osobowe dane pod kontrolą dzięki nowym technologiom. Podczas Śniadania IT dowiedzą się Państwo:
•       o ochronie danych jako procesie, a nie pojedynczym zdarzeniu,
•       o identyfikacji i inwentaryzacji danych osobowych: strukturalnych i niestrukturalnych,
•       o najnowszych narzędziach IT służących do zabezpieczania i anonimizacji danych.

Panele poprowadzą:

Prof. n. dr hab. Dariusz Szostek – specjalista w prawie nowych technologii, w tym aspektach prawnych handlu elektronicznego i prawie konsumenckim.

Marcin Bielecki, Analytics & Cloud Business Unit Leader – specjalista z ponad 20-letnim doświadczeniem w IT, związany  z zagadnieniami szeroko rozumianej analizy danych. Odpowiada za takie obszary biznesu jak np. Hurtownie Danych, Business Intelligence, Analityka Predykcyjna, Data Governance czy rozwiązania chmurowe

Zapraszamy do zapoznania się z agendą i do bezpłatnej rejestracji: http://billennium.pl/prawo-technologia-rodo/ 

Polska druga po Czechach. Firmom brakuje pracowników. Wyniki ankiety o klimacie inwestycyjnym w Polsce.

11 kwietnia w siedzibie PAP w Warszawie odbyła się konferencja, na której zaprezentowane zostały wyniki 13. ankiety o klimacie inwestycyjnym w Polsce.

Badanie przeprowadziła  w lutym i marcu 2018 r. Polsko-Niemiecka Izba Prze-mysłowo-Handlowa we współpracy z trzynastoma innymi izbami bilateralnymi w Polsce, zrzeszonymi w International Group of Chambers of Commerce (IGCC): amerykańską, austriacką, belgijską, brytyjską, francuską, hiszpańską, irlandzką, kanadyjską, niderlandzką, portugalską, skandynawską, szwajcarską i włoską. Udział w badaniu wzięło 300 firm zagranicznych operujących w Polsce oraz ok. 1400 inwestorów w kilkunastu innych krajach Europy. Łącznie odpowiedziało na nie ok. 1700 respondentów.

Zachęcamy do zapoznania się z informacją prasową oraz wynikami ankiety.

BALAJCZA obchodzi swoje 8.urodziny

Balajcza Specialized Translations, jedno z największych biur tłumaczeń w Polsce, 15 marca świętowało osiem lat obecności na rynku.

Jesteśmy jedną z młodszych firm tłumaczeniowych na rynku, jednakże w tym okresie pozyskaliśmy wielu renomowanych klientów i zbudowaliśmy bardzo rozległą sieć tłumaczy. Najważniejsze liczby w skrócie to półtora tysiąca klientów, 1200 tłumaczy zlokalizowanych na całym świecie, dzięki czemu obsługujemy na dzień dzisiejszy ponad 250 kombinacji językowych. Przetłumaczyliśmy w tym roku 2,5 miliona słów i obsłużyliśmy ponad 10 tysięcy uczestników konferencji

Działamy nie tylko na terenie Polski ale obsługujemy klientów w Europie Zachodniej, Północnej i Południowej. Do grona naszych klientów należą duże korporacje międzynarodowe, duże firmy lokalne, fundusze inwestycyjne oraz kancelarie prawne. Posiadamy ponad 300 bardzo pozytywnych referencji z branż takich jak: bankowość, energetyka, ubezpieczenia, produkcja, handel, telewizja.

Specjalizujemy się w tłumaczeniach finansowych, prawnych, technicznych oraz marketingowych. Oferta biura obejmuje tłumaczenia pisemne, ustne i przysięgłe, obsługę konferencji – z użyciem własnego specjalistycznego sprzętu, a także indywidualne kursy językowe.

W parze z międzynarodowym charakterem działalności idzie członkostwo firmy w izbach przemysłowo-handlowych: francuskiej, skandynawskiej, szwajcarskiej i niderlandzkiej.

Nasz dziewiąty rok działalności rozpoczęliśmy z planami otwarcia firmy w Europie Zachodniej, w jednym z krajów francuskojęzycznych.
www.balajcza.pl

Compliance Management System

Zgodnie z planowanymi uregulowaniami obowiązki związane z szeroko rozumianym compliance obejmą wszystkie polskie firmy. Nowe standardy compliance mają na celu stworzenie wewnętrznych norm związanych z przestrzeganiem prawa i zapobieganiem nieprawidłowościom.

Zmiany będą wiązać się zarówno z koniecznością przeprowadzenia analizy ryzyka, audytu i wdrożenia nowych wymagań w zakresie RODO, wprowadzenia wewnętrznych kodeksów etycznych, polityk antykorupcyjnych, jak i systemowej ochrony sygnalistów (ang. whistleblowers).

Eksperci z Rödl & Partner i E-nform wyjaśnią, co to oznacza dla polskich przedsiębiorców w praktyce i jak przygotować się na nadchodzące zmiany. Spotkanie będzie prowadzone w języku polskim.

Spotkanie odbędzie się 22.03 o godz. 9:00 w firmie Rödl & Partner,
ul. Sienna 73 00-833 Warszawa.

Agenda spotkania dostępna jest w załączeniu.

“Swissness in Poland” – dlaczego badamy wizerunek Szwajcarii i szwajcarskich firm w Polsce?

Szwajcarskie firmy działające w Polsce nie muszą udowadniać, że są rzetelne i że ich usługi lub produkty są dobrej jakości. Polski partner biznesowy lub klient to zakłada. Taka jest kwintesencja wyników najnowszych badań Swissness in Poland, których streszczenie prezentujemy poniżej.

Dobry wizerunek Szwajcarii w Polsce to duży kapitał. Co ciekawe, świadomość tego faktu jest zazwyczaj większa wśród polskich menedżerów zarządzających lokalnymi spółkami niż w szwajcarskich centralach. To często polscy CEO muszą przekonać swoich przełożonych o tym, że w komunikacji marketingowej lub korporacyjnej warto bardziej podkreślać szwajcarskie pochodzenie firmy, produktów lub usług.

Aby wspierać ich wiarygodnymi liczbami Izba w 2011 roku zleciła po raz pierwszy badanie wizerunku Szwajcarii w Polsce. Warto dodać, że „Swissness”, tj. postrzeganie kraju jako marki, było wówczas w samej Szwajcarii nową dyscypliną zainicjowaną przez Uniwersytet w St.Gallen. Pierwsza ankieta została przeprowadzona w 2006 roku. Od tego czasu co kilka lat realizowane są badania wizerunku Szwajcarii oraz szwajcarskich produktów i usług. Aktualnie obejmują one 15 krajów – są to kraje ościenne Szwajcarii oraz jej największe rynki eksportowe.

Polska nie jest (jeszcze) na tej liście, dlatego w Polsce badania te są zlecane przez Polsko-Szwajcarską Izbę Gospodarczą we współpracy i przy wsparciu wybranych firm. W 2014 roku na prośbę Izby katalog pytań został uzupełniony o wizerunek firm szwajcarskich w Polsce. Odzwierciedla to rzeczywistość wielu firm
zrzeszonych, które pozycjonują się na polskim rynku wskazując na szwajcarskie pochodzenie firmy, a niekoniecznie sprzedają produkty „Made in Switzerland”.

Wizerunek to kapitał, z którego mogą skorzystać wszystkie szwajcarskie firmy. Wpływa on m.in. na atrakcyjność firm jako pracodawców („employer branding”). Dodatkową wartością badania mogą też być odpowiedzi na pytania dotyczące:
– rozpoznawalności swojej marki w Polsce oraz skojarzeń z marką,
– sprawdzenie, czy dana branża korzysta z tzw. „efektu Swissness”, czy warto podkreślać szwajcarskość firmy?
– jak wysokie jest „Swissness Premium”, czyli o ile więcej klienci są skłonni zapłacić za produkt szwajcarskiej firmy w porównaniu do podobnych produktów bez oznaczenia pochodzenia firmy.

Zapraszamy do lektury.

Swissness in Poland